Ligt inderdaad ook wel of je een senior TRDL hebt, of een 'groentje'. Niets tegen de groentjes, die moeten het ook gewoon leren en die krijgen vanzelf wel ervaring genoeg om te weten waar ze een beetje kunnen schuiven.quote:Op zondag 9 maart 2025 23:10 schreef greavy het volgende:
Net als iets waar ik me aan erger op de aansturing bij HSL, is losselok paden. Mogen we 140, worden we in 1 of ander kansloos goederenpad met 70kmh gepropt. Ga je bellen, is er geen ruimte. Bel je de Landelijke Verkeersleider in Utrecht, en binnen 10 minuten heb je een nieuwe dienstregeling met 140. Scheelt soms een uur, en je "hindert" het overige verkeer minder. En met de juiste paden haal je de Sprinters in, laatst zelfs in Almelo een IC ingehaald, toen we met een losse 186 Bentheim-Kijfhoek reden.
Maar de meeste Decentrale Verkeersleiders lijken bang te zijn om van de "Baisuurpatronen" af te wijken, ookal is er meer dan genoeg mogelijk. Zeker als je 140 kan scheuren met een losse kar.
Helemaal terecht dat ze daaraan vasthouden, het basisuurpatroon is heilig.quote:Op zondag 9 maart 2025 23:10 schreef greavy het volgende:
Maar de meeste Decentrale Verkeersleiders lijken bang te zijn om van de "Baisuurpatronen" af te wijken, ookal is er meer dan genoeg mogelijk. Zeker als je 140 kan scheuren met een losse kar.
Wat moeten ze daar mee?quote:Op maandag 10 maart 2025 21:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Keolis heeft de twee DDAR bakken overgenomen? Er zit nu een Keolis sticker op beide bakken.
https://treinposities.nl/foto/322907
https://treinposities.nl/foto/322906
Dat is mij niet bekend.quote:
Maar dat is uiteindelijk anders opgelost...quote:Op maandag 10 maart 2025 21:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat is mij niet bekend.
Wel weet ik dat Strukton rail deze twee bakken had met het plan om er accus in te plaatsen voor de 1700 die op batterij-spanning kan rijden.
Keolis wil graag de term Schrootlijn nieuw leven inblazen en gaat DDAR inzetten op de spoorlijn Zwolle-Almelo-Enschede.quote:
En dan klagen mensen over het design van de nieuwe treinstellen van de NS. Wat is dit voor peuterspeelzaal?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:19 schreef James1988 het volgende:
Zo ziet de volgende generatie TGVs er van binnen uit:
[ afbeelding ]
Bron: Twitter Alain Krakovitch (directeur TGV-Intercités)
Die trap neemt wel heel veel ruimte inquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:19 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Smaken verschillen, ik vind het wel wat hebben. Veel leuker dan een ICE.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:08 schreef Wertha het volgende:
[..]
En dan klagen mensen over het design van de nieuwe treinstellen van de NS. Wat is dit voor peuterspeelzaal?
Klopt, maar die trap is alleen om naar het gedeelte van de bistro te gaan waar je spullen koopt. Ik denk dat men wat meer verkeer verwacht op die trap en dat hij daarom wat breder is uitgevoerd. De andere trappen zijn smaller.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die trap neemt wel heel veel ruimte in
Zijn dag degenen die op de Valleilijn gaan rijden terwijl de Connexxion-Rrrrrreis treinen worden omgebouwd?quote:Op maandag 10 maart 2025 21:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Keolis heeft de twee DDAR bakken overgenomen? Er zit nu een Keolis sticker op beide bakken.
https://treinposities.nl/foto/322907
https://treinposities.nl/foto/322906
Deze twee bakken gaan niet de dienst in. Waar ze dan wel voor zijn aangeschaft is een raadsel. Ze zijn in ieder geval gekocht van Strukton rail.quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn dag degenen die op de Valleilijn gaan rijden terwijl de Connexxion-Rrrrrreis treinen worden omgebouwd?
Heb de beelden op YouTube bekeken. Ik vind het echt een gave machine om te zien. Geweldig design. Dan lijkt de ICE 3 Neo ineens weer een oubollige zooi met dat nephout.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:19 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben net een artikel tegengekomen over de gedachtes achter het interieurontwerp. SNCF/Alstom hebben hiervoor samengewerkt met SNCF-dochter AREP (een adviesbureau voor mobiliteit en stedelijke planning) en het Japanse ontwerpbureau Nendo.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heb de beelden op YouTube bekeken. Ik vind het echt een gave machine om te zien. Geweldig design. Dan lijkt de ICE 3 Neo ineens weer een oubollige zooi met dat nephout.
Ja maar die zijn ongenuttigd gebleven. De Admiraal in Harderwijk aan de Boulevard had ze ook mét verwarming binnen! En entertainment toen er een halfgare vrouw van 60+ haar eigen appeltaart kwam eten die de vorige twee keer zonder te betalen weg was gelopen dus eruit werd gezet. Goeie show!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Waren er wel alcoholische versnaperingen aan boord?
Lekker gewerkt jongens.quote:De oorzaak van de problemen is volgens ProRail en de NS dat er niet snel genoeg is gereageerd op metingen van een meettrein. Die registreerde dinsdag dat de staat van het spoor ten zuiden van Amsterdam niet aan de veiligheidseisen voldoet. De veiligheidsregels schrijven voor dat daar binnen 72 uur actie op moet worden genomen, maar dit is niet gebeurd.
Rijden naar verwachting normaal in de spitsquote:Op zondag 16 maart 2025 17:39 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)jk-ook-morgen-hinder
Hele dag minder treinen in Randstad, mogelijk ook morgen hinder
[..]
Lekker gewerkt jongens.
Nice, opduwer. Hatz motor?quote:Op zondag 16 maart 2025 18:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hier, cabride: https://photo.awesome-o.n(...)6100617-8544dba7.mp4
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:08 schreef Wertha het volgende:
[..]
En dan klagen mensen over het design van de nieuwe treinstellen van de NS. Wat is dit voor peuterspeelzaal?
Kijk, dat ziet er fijn uit. Graag beetje vulling in de zitting en ik ben tevredenquote:Op maandag 17 maart 2025 00:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Ik heb het ontwerp een klein beetje aangepast![]()
[ afbeelding ]
U vraagt, wij draaien:quote:Op maandag 17 maart 2025 07:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kijk, dat ziet er fijn uit. Graag beetje vulling in de zitting en ik ben tevreden
Dat eten ziet er wat karig uit, hebben ze geen Schweinshaxen? Misschien een lekker wijf appetijtelijke dame in dirndl in de bediening?quote:
Die mag je zelf meenemen. Het is geen restaurantquote:Op maandag 17 maart 2025 14:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat eten ziet er wat karig uit, hebben ze geen Schweinshaxen? Misschien een lekker wijf appetijtelijke dame in dirndl in de bediening?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf! Eens even denken of ik m'n bureaustoel wil inruilenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:58 schreef Pino112 het volgende:
https://onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/7656/kavels
Hier nog animo voor een ICM-treinstoel?
Vind ze er wel slecht uitzien...quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:58 schreef Pino112 het volgende:
Is dat het treinbordeel?quote:Op maandag 17 maart 2025 15:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die mag je zelf meenemen. Het is geen restaurantLimonade kun je krijgen:
[ afbeelding ]
Met de restanten van tientallen jaren aan broodkruimels en gemorste koffie, overblijfselen van incontinente bejaarden en overmatig zwetende obesitaslijders, snotjes van peuters, kauwgom van tieners, geserveerd in een mooie saus van mayonaise en bier van dronken jeugd en afgerond met een vettige laag van huidcellen en schaamhaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:58 schreef Pino112 het volgende:
Dit is de metro van Kantoorurendamquote:Op maandag 17 maart 2025 15:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die mag je zelf meenemen. Het is geen restaurantLimonade kun je krijgen:
[ afbeelding ]
Het zijn machines uit de jaren 80 die enkel 3 kV lusten, met onderdelen van leveranciers die niet meer bestaan, en waar waarschijnlijk nog asbest in zit. En ERTMS hebben ze ook niet. Daar kom je tegenwoordig niet heel ver meer mee.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:13 schreef derLudolf het volgende:
84 ton maal ¤200 (bron: Blaak - https://emmerschroot.nl/prijzen/ ) zit je op een kleine ¤17000
Dan valt ¤70.000 nog best mee. Er zitten ook de nodige tonnen aan koper en elektromotoren inzitten.
Of dat zegt iets over de staat van de locs
In 1987 nog asbest? Wellicht dat die bij de bouw in de hoogspanningscomponenten zaten, maar dat zou later tijdens onderhoud wel verwijderd moeten zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zijn machines uit de jaren 80 die enkel 3 kV lusten, met onderdelen van leveranciers die niet meer bestaan, en waar waarschijnlijk nog asbest in zit. En ERTMS hebben ze ook niet. Daar kom je tegenwoordig niet heel ver meer mee.
Op de Engelstalige en Franstalige Wikipedia-artikelen over deze reeks locs wordt gemeld dat bij een deel asbestverwijdering is uitgevoerd. En ik kwam nog deze PDF tegen over loc 2160 waarin wordt vermeld waar asbest zit:quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
In 1987 nog asbest? Wellicht dat die bij de bouw in de hoogspanningscomponenten zaten, maar dat zou later tijdens onderhoud wel verwijderd moeten zijn.
Het is België eah.quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
In 1987 nog asbest? Wellicht dat die bij de bouw in de hoogspanningscomponenten zaten, maar dat zou later tijdens onderhoud wel verwijderd moeten zijn.
Was tot 1989 toegestaan. Het wordt in zeer uitzonderlijke gevallen nog gebruikt als er echt geen alternatieven zijn omdat het nog steeds de beste hittebestendige eigenschappen heeft.quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik maakte ruim 25 jaar geleden alternatieven die op booreilanden als isolatiemateriaal gebruikt werden. Een emmertje kostte een gulden of 120,- maar het werkte beter.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Was tot 1989 toegestaan. Het wordt in zeer uitzonderlijke gevallen nog gebruikt als er echt geen alternatieven zijn omdat het nog steeds de beste hittebestendige eigenschappen heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |