Het is een filmpje gemaakt voor de TikTok-generatie, die haken anders al na 5 seconden af omdat er niet genoeg gebeurt om de aandacht vast te houden...quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat camerawerk is zo ongelofelijk onnodig. Fucking tilt-shift effect op normale beelden, hou eens op.
Welk deel van dit ontwerp is van NS dan?quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:00 schreef James1988 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De ontwerpafdeling van NS laat zich wederom van z'n sterkste kant zien. Het enige jammere vind ik 2+2 in de 1e klas.
Voor mij hoort het interieur van de moderne NS-treinen tot de mooiste die ik tot nu toe in Europa heb gezien.
Dat interieur ziet er toch wel weer wat anders uit dan in dit eerdere concept, al hebben ze wel ideeën zoals die barkrukplekken overgenomen:quote:Het gekozen interieurontwerp - met leunbankjes – zogenaamde sta/zits - en tafels met hoge stoelen naast de ramen - werd beoordeeld als ‘rustgevend’, ‘huiselijk’ en ‘gezellig’.
Interieur.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Welk deel van dit ontwerp is van NS dan?
Je wilt ze de kost niet geven denk ik. Toen ik op maandagochtend om 5:15 de trein van Emmen naar Coevorden pakte stapte er in Coevorden ook altijd een kerel in die een fles Vlek uit de binnenzak van z'n jas trokquote:Op donderdag 6 maart 2025 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)nvloed-op-na-botsing wauw, beiden lam, op donderdagochtend.
Zit helaas net dat weekend in Tsjechië....quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:12 schreef James1988 het volgende:
Op 12 april is er trouwens een afscheidsrit voor de ICE 3M. Er wordt een rit gereden van Hannover Messe naar Frankfurt via Amsterdam/Den Haag/Sittard/Aken.
https://treinposities.nl/(...)/ICE_3M_afscheidsrit
Uhuhquote:the ICE 406 combines reliability [..]
Voor je schaal 1:1 modelspoorbaan in de achtertuin?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:45 schreef MTL het volgende:
Koop je er toch gewoon een? Kan je zoveel ritjes maken als je zelf wilt![]()
https://www.db-gebrauchtz(...)nlB_GotJszz1rWzUCTaw
[..]
Uhuh
Onder 15 kV misschien.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:45 schreef MTL het volgende:
Koop je er toch gewoon een? Kan je zoveel ritjes maken als je zelf wilt![]()
https://www.db-gebrauchtz(...)nlB_GotJszz1rWzUCTaw
[..]
Uhuh
Het zijn meersysteemstellen dus die kun je eigenlijk in heel Europa wel kwijt (afhankelijk van omgrenzingsprofiel).quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:51 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Aan wie zouden ze zulke stellen kunnen verkopen? Zou een privé onderneming als Flixtrain interesse kunnen hebben? Verkopen aan het (verre) buitenland zal wel lastig zijn vanwege de specifieke bovenleidingspanning en veiligheidssystemen?
Hebben ze geen TD's meer te koop staan? Dat lijkt me opzich wel wat, met 200km/u over de Europese sporen crossen.quote:
Personeelstekort en te weinig functionerende stellen. Soms zo erg dat de trein naar Aken ook niet in Maastricht begint, maar pas in Heerlen en de sneltrein tussen Maastricht en Heerlen verbust wordt 1x/u.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:24 schreef marcb1974 het volgende:
Vandaag richting Luik geweest.
Die 3 landentrein van Arriva lijkt nu echt doot, zat weer in oud Belgisch materiaal vanaf Maastricht
Yep, zie het helaas veels te veel.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Personeelstekort en te weinig functionerende stellen. Soms zo erg dat de trein naar Aken ook niet in Maastricht begint, maar pas in Heerlen en de sneltrein tussen Maastricht en Heerlen verbust wordt 1x/u.
Dit, 2+2 in de eerste klas is absurd, net een sprinter, die zitten ook waardeloos.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
WTF, 2+2 in de 1e klas? Waarom zou je dan nog 1e klas reizen?
Ik wacht nog op het moment dat ze alleen staanplaatsen in een trein gaan invoeren.
Dat zijn een soort ICM stoelen idd, die zitten super.quote:Op zondag 9 maart 2025 14:31 schreef marcb1974 het volgende:
De oude intercity defect, die nu vervangen wordt door de nog onbetrouwbaardere ICNG, had voor mij de beste stoelen.
Ze zijn/waren alleen zo vies
Zeker in de 1e klas.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn een soort ICM stoelen idd, die zitten super.
https://archive.ph/V4gYuquote:Op zondag 9 maart 2025 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
Premium artikel in de Telegraaf over dieseltreinen die uiterlijk in 250 uit Nederland verdwenen moeten zijn:
https://www.telegraaf.nl/(...)nel-knoop-doorhakken
Er wordt fijntjes aangehaald dat voor Noord-Nederland ergens in de komende maanden al knopen doorgehakt moeten worden over elektrificatie, batterijtreinen of waterstof. Dit omdat in 2035 de nieuwe concessie Noordelijke Nevenlijnen in gaat en er een lange aanlooptijd voor dit soort projecten is. Gebeurt er niets dan moet de vervoerder dieseltreinen bestellen die halverwege hun levensduur of vervangen of omgebouwd moeten worden.
en vervolgens:quote:„Als je op een Fries meer geniet van de natuur, dan wil je toch niet dat er zo’n waslijn hangt”, drukt innovatieexpert Michiel Deerenberg van ProRail zijn persoonlijke weerzin tegen het aanleggen van een bovenleiding in Friesland uit.
Hou je persoonlijke mening dan voor je...quote:Deerenberg en regiodirecteur Noord Oost bij ProRail Danou Veenhof benadrukken dat die opties naast elkaar kunnen bestaan. Sterker nog, ProRail heeft geen voorkeur en gaat er ook niet over.
met die vakwerkmasten valt het wel een beetje meequote:Op zondag 9 maart 2025 17:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja inderdaad. En het is er zo plat en leeg dat je bij een beetje helder weer altijd wel hoogspanningsmasten in beeld hebt, behalve op de Waddenzee.
Je hebt helemaal gelijk, maar het is niet hip om een voorraad te hebben in 2025. Kost geld. Maar ben het volledig met je eens dat het niet zo zou moeten zijn.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:55 schreef greavy het volgende:
ProRail moet ook eens aan voorraad gaan nadenken van bepaalde onderdelen. Hoevaak er niet storingen zijn die niet opgelost kunnen worden omdat er een onderdeel niet is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |