Bonus gifjesquote:1ST DAY - TUESDAY, 11TH FEBRUARY 2025
- The 30 songs from the "Campioni (Big)" category will be heard for the first time, with the results of that day being 100% determined by the press, TV and web jury - no elimination
2ND DAY - WEDNESDAY, 12TH FEBRUARY 2025
- The first 15 songs from the "Campioni (Big)" category will be heard again, with the results of that day being determined by a dual voting: 50% televoting and 50% radio jury - no elimination
- The first 2 songs from the "Nuove proposte (Newcomers)" category will be heard for the first time, with the results of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury - the most voted of the two will go to its category's Final round
3RD DAY - THURSDAY, 13TH FEBRUARY 2025
- The last 15 songs from the "Campioni (Big)" category will be heard again, with the results of that day being determined by a dual voting: 50% televoting and 50% radio jury - no elimination
- The last 2 songs from the "Nuove proposte (Newcomers)" category will be heard for the first time, with the results of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury - the most voted of the two will go to its category's Final round
4TH DAY - FRIDAY, 14TH FEBRUARY 2025
- COVER DAY: The 30 acts will perform (alongside a guest act or acts of their choice - it could even be with a contestant from the Sanremo 2025 edition) a cover version of either an italian or an non-italian song with the result of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury - no elimination
- The 2 finalist songs from the "Nuove proposte (Newcomers)" category will be heard again, with the winner being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
5TH DAY - SATURDAY, 15TH FEBRUARY 2025
- The 30 songs will be heard again, with the results of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
After that, the results of the day will join those of Sanremo 2025's 3 of the previous 4 days*. The sum of those results will then determine the top-5 (*the 4th day's results won't be counted this year)
(Note that during each show, they reveal a part of the results from those days just before the end of the current show... and they show only a part of the provisory general results either just before the end of the current show or at the start of the following show)
- The top-5 will either perform their entries again or a recap will be shown and then the winner will be determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
POST SANREMO 2025 - EUROVISION SONG CONTEST
- Any of the 30 acts (and its respective record labels) who are interested in going to ESC 2025 will have to fill a special form concerning ESC
- The winning act of Sanremo 2025 is automatically considered to be the ESC 2025 act. The winning act also has first refusal on that matter, though - in case it doesn't accept going to ESC at all, the show's organizing committee will then pick the ESC 2025 act according to their own criteria (this is especially important to those who have filled the form that determines its interest in going to ESC)
quote:
HIJ IS VAN MIJquote:
Ja, dat is me net te ver.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:12 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie het voor me dat we met z'n allen samen op de bank Sanremo kijken. Met hapjes en drankjes. Maar om dat waar te maken moeten jullie naar Groningen komen. Ik begrijp dat dat te ver weg is
Eerlijk zullen we alles delenquote:
Ik wou zeggen, dat androgene is er nu wel af.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Iets teveel plastische chirurgie die Irama
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, dat androgene is er nu wel af.
Raar toch?quote:
Ja, dit leent zich er juist voor om het tegenovergestelde te doen, met een keer het refrein a capella ofzoquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Raar toch?
Heeft er iemand een knop te ver doorgedraaid? Want zijn grote kracht is nou net z'n eigen stem.
Ja. Ik heb de tv zachter gezet.quote:
Dat zijn ze ookquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:30 schreef drxanax het volgende:
Nummers lijken allemaal langer dan 3 minuten
Een ode aan z'n moeder toch? Tissues liggen klaarquote:
Dacht dat Simone een vrouw wasquote:
Ik ga me bezatten als het de volgende keer niet anders is.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:31 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog een petsie hoop dat het roboteffect alleen op die paar zinnen in het begin hadden moeten zitten en daarna de hele tijd aan bleef per ongeluk. Want het sloeg echt hlemaal nergens op. En in de eerste reviews van de pers las ik nergens iets over z'n autotune. Hopelijk hoor ik het deze week nog eens zonder dat rare effect.
https://lyricstranslate.c(...)arai-piccola-englishquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:34 schreef Momo het volgende:
Denk net als Klemen in Sloveni een persoonlijk verhaal dat centraal staat
Ja echt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:35 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik ga me bezatten als het de volgende keer niet anders is.
Als iemand geen autotune nodig heeft, is hij het wel
Heb je iets tegen oudere vrouwenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo, zeker! Stuur die maar naar Basel en dat de zangeres dan lekker in Itali blijft.
Ik wilde zeggen 'anders ik wel' na het zien van de danseressen.quote:
Dat doen wij hier niet inderdaad.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen 'anders ik wel' na het zien van de danseressen.
Maar zulke ordinaire grappen horen bij het ESF, niet bij Sanremo.
Strani is er alquote:
Ik weet niet wat me gebeurt.quote:
Ja je weet gewoon dat dit ook kwalitatief veel beter is dan het ESF. Ik kijk pas sinds 2021 maar ik vrees dat dat wellicht ook al een aantal decennia het geval is?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:46 schreef Cee het volgende:
[..]
Top 3 tot zover maar, we zijn nog niet eens op een derde.
Ik verwacht elk moment een man van in de 50 in een Loeki de Leeuwpak ofzo.quote:
Hit the road - Check!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:51 schreef NailQueen het volgende:
Apple cider - Check!
Chips - Check!
Warme kruik - Check!
Dekentje - Check!
Die van ESF 2009quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:52 schreef Greys het volgende:
Oh ja, dit is een Isralische en een Palestijnse die samen Imagine gaan zingen toch.
Jaquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:53 schreef NailQueen het volgende:
Deden zij nou mee in 2009? Met dat saaie nummer?
Isral werd toen laatste bij de televoting inderdaad.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:53 schreef NailQueen het volgende:
Deden zij nou mee in 2009? Met dat saaie nummer?
Een van de weinige inzendingen die ik daarna echt nooit meer gehoord heb.quote:
Ik ook niet maar vind het wel ok dat 'ie kritiek heeft geuit op Trump.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:53 schreef NailQueen het volgende:
Laat ik op een nette manier zeggen dat ik niets heb met de Paus.
In de VS is Trump de nieuwe paus onder de christenenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:53 schreef Greys het volgende:
Oh popie jopie moet ook even wat kwijt.
Nee, maar hij wil zelf ook liever vrijgezel blijven geloof ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:53 schreef NailQueen het volgende:
Laat ik op een nette manier zeggen dat ik niets heb met de Paus.
Duurt te langquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:53 schreef Greys het volgende:
Oh popie jopie moet ook even wat kwijt.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:54 schreef Strani het volgende:
Ze moeten wel even de bloedtoevoer naar z'n hoofd checken trouwens, dat gaat niet goed.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er hoort nu eenmaal een Pauzenact bij.
Gewoon opbokken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Al bijna 2000 jaar joh, die hele onzin
Fred je bent op dreefquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Fred heeft ook een keer goed geslapen vannachtquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Al bijna 2000 jaar joh, die hele onzin
Lijken we zo veel op elkaar? Of is het gewoon dat we alletwee buitenlanders zijn?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:01 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Fred heeft ook een keer goed geslapen vannacht
Een Teenage Mutant Ninja Turtle.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:04 schreef Fred_B het volgende:
Wie is die Michel Angelo die de helft van de liedjes mede heeft gemaakt?
Met een oranje tintje!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Een Teenage Mutant Ninja Turtle.
Ja, die lag al op mijn lippen, maar ik hield me inquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Een Teenage Mutant Ninja Turtle.
Dan wel weer een goede uitvoeringquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:06 schreef Greys het volgende:
Mooi gedaan hoor maar tis ook weer zo'n lied dat ik voor m'n gevoel al in dertien eerdere uitvoeringen heb gehoord.
Ik vind Achille nog de meest interessante van vanavond tot nu toe geloof ik.
Zou wel eens een groeier kunnen zijn. Dat we dit tegen het einde van de week allemaal veel beter vinden.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:07 schreef NailQueen het volgende:
Zo zie je maar dat de odds op dit moment nog weinig zeggen
Hardop godverdomme gezegd nu.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:04 schreef Fred_B het volgende:
Wie is die Michel Angelo die de helft van de liedjes mede heeft gemaakt?
Die zie ik nog wel winnen na alle commotie vorig jaar. Ook al vind ik het zelf maar weinig aan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Die ziet er goed uit. Justyna uit Polen is ook 53 jaar en topfavoriet voor vrijdag
Ik doe al 500 dagen Deens op Duoquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:11 schreef Greys het volgende:
Ik heb dit lied gebruikt om via Duolingo te leren hoe je in het Deens 'vijf paarden met schoenen aan' zegt.
De teksten worden langzaam willekeuriger, en dan is het nog maar eerste avond.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:11 schreef Greys het volgende:
Ik heb dit lied gebruikt om via Duolingo te leren hoe je in het Deens 'vijf paarden met schoenen aan' zegt.
1-1quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:12 schreef GeorgeM het volgende:
PSV staat nog maar met 1-0 achter.
Grazie ma no grazie.
Ik heb nu 785 dagen. Ik zeg niet welke taal want dan willen jullie dat ik nu de vertaling ga doenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:11 schreef Greys het volgende:
Ja, dat was gewoon keurig 7e ofzo geworden zonder enig Krumper-traumaquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:13 schreef Cee het volgende:
We hadden de Nederlandse versie van dit nummer in 2018 moeten sturen
Woehoeeequote:
Misschien wel ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:19 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vond dit eigenlijk wel het beste tot nu toe, qua kansen op Eurovisie.
Een prima moment dan om iets te etenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:20 schreef Fred_B het volgende:
Nu komt er even 25 minuten geen kandidaat.
Eerst reclame en dan Jovanotti (die van L’ombelico del Mondo (de navelstreng van de wereld (Duolingo gebruikers wisten dit al))).
Oh gelukkig ik schrok al.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:20 schreef Fred_B het volgende:
Nu komt er even 25 minuten geen kandidaat.
Eerst reclame en dan Jovanotti (die van L’ombelico del Mondo (de navelstreng van de wereld (Duolingo gebruikers wisten dit al))).
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:21 schreef Cee het volgende:
Circa 20 minuten tot het volgende nummer trouwens.
Edit: spuit elf sorry
Ja, dat stond bij mij standaard op cassettebandjes uit die tijd, dus ik had al een vermoeden.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:28 schreef Cee het volgende:
Heb net de fout gemaakt om m’n jeugdsentiment L’umbelico del mondo op te zoeken, het nummer is al 30 jaar oud.
Je kan geen Nederlandse zanger meer vertrouwen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:31 schreef NailQueen het volgende:
Ja van Guus Meeuwis! Nooit geweten dat hij ook muziek uit Italie jatte
Jeroen van der Boom heeft dan weer Jij Bent Zo gejat uit Spanje.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:32 schreef NailQueen het volgende:
Marco Borsato en Andre Hazes wist ik. Guus Meeuwis is nieuw voor mij.
Zo ongeveer elke zichzelf respecterende Nederlandstalige zanger heeft toch wel gecoverd uit Duitsland, Frankrijk of Itali?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:32 schreef NailQueen het volgende:
Marco Borsato en Andre Hazes wist ik. Guus Meeuwis is nieuw voor mij.
Francesco Gabbani heeft VOF De Kunst gecoverdquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als ze in Itali Nederlandse liedjes gaan coveren, dan haak ik af hoor.
Botticelli heeft zelfs Venus gecovert van Shocking Blue.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als ze in Itali Nederlandse liedjes gaan coveren, dan haak ik af hoor.
HEEEEE TAZZA DI CAFFquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Francesco Gabbani heeft VOF De Kunst gecoverd
David Bisbal met Silencio.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Jeroen van der Boom heeft dan weer Jij Bent Zo gejat uit Spanje.
Andrea Botticelli, zanger annex beeldhouwer.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Botticelli heeft zelfs Venus gecovert van Shocking Blue.
Dit is Guese Claveri.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:40 schreef Greys het volgende:
Zo, hond uitgelaten
Net op tijd voor een knappe meneer.
Alleen hij zingt niet geloof ik.
Jaja, als er ooit een Italiaan klaagt over onze covers, kan je deze gebruikenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Verrek. Nog gecheckt of VOF de kunst alsnog een cover was maar nee, het is echt een origineel
Ja, hier zijn de boterhammen achter de huig dus we mogen door.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:44 schreef Fred_B het volgende:
Wat mij betreft gaan we verder met muziek.
Het niveau is desondanks weer prima. Je zou zoals die Jong Teams in de Eerste Divisie eigenlijk een Itali B in de semi mee moeten laten doen. Driekwart hiervan is immers nog beter dan wat Denemarken in zijn voorronde zet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:48 schreef Greys het volgende:
Tot nu toe wint Itali het Songfestival niet. Maar wie weet wat er nog komt.
Absoluut. Driekwart hiervan is zelfs beter dan driekwart van de andere inzendingen straks.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het niveau is desondanks weer prima. Je zou zoals die Jong Teams in de Eerste Divisie eigenlijk een Itali B in de semi mee moeten laten doen. Driekwart hiervan is immers nog beter dan wat Denemarken in zijn voorronde zet.
Vorig jaar voelde ook echt als een all stars editie.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Absoluut. Driekwart hiervan is beter dan driekwart van de andere inzendingen straks.
En toch zit er nog geen ESF winnaar tussen tot nu toe voor m'n gevoel. Vorig jaar meer. Maar wie weet zitten die nu allemaal aan het einde.
Ja, Itali wint sowieso bijna nooit natuurlijk. Maar inderdaad, hier gaat wel wat Zweedse lopende band-rommel overheen ofzo.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Absoluut. Driekwart hiervan is beter dan driekwart van de andere inzendingen straks.
En toch zit er nog geen ESF winnaar tussen tot nu toe voor m'n gevoel. Vorig jaar meer. Maar wie weet zitten die nu allemaal aan het einde.
Met Fai Rumore hadden ze eventueel kunnen winnen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, Itali wint sowieso bijna nooit natuurlijk. Maar inderdaad, hier gaat wel wat Zweedse lopende band-rommel overheen ofzo.
Toen moest zo’n IJslander opeens lastig doenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Met Fai Rumore hadden ze eventueel kunnen winnen.
Maar ja...
Schijnt dat ze het jaar daarna ook wel een aardig resultaat hebben gehaald.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Met Fai Rumore hadden ze eventueel kunnen winnen.
Maar ja...
2/24 punten uit Nederland. Kan nooit wat zijn.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Schijnt dat ze het jaar daarna ook wel een aardig resultaat hebben gehaald.
Of iets met reggaeton.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, Itali wint sowieso bijna nooit natuurlijk. Maar inderdaad, hier gaat wel wat Zweedse lopende band-rommel overheen ofzo.
Jah. Maar die zag ik gewoon heel eerlijk gezegd tijdens Sanremo echt nog niet aankomen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Schijnt dat ze het jaar daarna ook wel een aardig resultaat hebben gehaald.
En z'n zonnebril afdoen tijdens het verbranden.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij moet nog even langs Piet Zoomers voor een pak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |