abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 februari 2025 @ 20:54:03 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216626165
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ach, zo ben ik de orthodoxe moslim boogieman voor velen. Zo zijn we allemaal een beetje zielig.
Neuh. Ik haal er mijn schouders voor op maar ik geef het aan ter ondersteuning. Zou jij ook moeten doen als je jezelf geen orthodoxe moslim boogieman vindt.
pi_216626166
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zo werkt het wel. Al het andere is opschmuk en wordt bepaald door het (social) media landschap.

Daarom zie je dat een relatief onbelangrijk conflict de meeste aandacht krijgt.
Leuk dat JIJ dat zo ziet, maar in de praktijk is het los van het aantal doden ook relevant om te kijken naar de potentiële omvang van een conflict. En zoals gezegd, met zoveel spelers en belanghebbenden is het alles behalve vreemd dat het conflict veel aandacht krijgt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216626189
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Neuh. Ik haal er mijn schouders voor op maar ik geef het aan ter ondersteuning. Zou jij ook moeten doen als je jezelf geen orthodoxe moslim boogieman vindt.
Oh, die DM's of achterlijke mentions, daar reageer ik niet eens meer op.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 10 februari 2025 @ 20:57:07 #54
396550 Richestorags
pi_216626233
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Leuk dat JIJ dat zo ziet, maar in de praktijk is het los van het aantal doden ook relevant om te kijken naar de potentiële omvang van een conflict. En zoals gezegd, met zoveel spelers en belanghebbenden is het alles behalve vreemd dat het conflict veel aandacht krijgt.
Zie edit.

Verder hebben die andere conflicten net zoveel spelers en belangen. Jemen was een totale proxieoorlog in het MO waar evenzogoed Amerika en Israël op een gegeven moment nog in de mix erbij zaten.

Syrië was al helemaal knotsgek. Toch heb ik nooit campussen zien afgebroken worden om Assad, sit-inn's, talloze demonstraties etc. Crickets. Toen IS de Yezidi ging afslachten was het ook vrij stil.
pi_216626242
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zo werkt het wel. Al het andere is opschmuk en wordt bepaald door het (social) media landschap.

Daarom zie je dat een relatief onbelangrijk conflict de meeste aandacht krijgt.
Hoezo "werkt dat zo"? Als ik Oekraïne aanhaal dan gaat het opeens over andere zaken. De relevante / aandacht van een conflict staat of valt met geopolitieke relevantie, de mate waarin wij erin betrokken zijn en ga zo maar door. Niet meer het aantal slachtoffers. Als China morgen besluit Taiwan binnen te vallen, dan is dat ook groots nieuws om dergelijke redenen. De situatie in Myanmar boeit dan weer weinig mensen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 10 februari 2025 @ 21:00:20 #56
396550 Richestorags
pi_216626277
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hoezo "werkt dat zo"? Als ik Oekraïne aanhaal dan gaat het opeens over andere zaken. De relevante / aandacht van een conflict staat of valt met geopolitieke relevantie, de mate waarin wij erin betrokken zijn en ga zo maar door. Niet meer het aantal slachtoffers. Als China morgen besluit Taiwan binnen te vallen, dan is dat ook groots nieuws om dergelijke redenen. De situatie in Myanmar boeit dan weer weinig mensen.
Syrië was ultra relevant maar de straten en stations waren stil, campussen bleven heel, herdenkingen werden niet verstoord, het was rustig op de Dam en Yezidi kan je dat eten ofzo?

De indicatoren zijn duidelijk.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:01:12 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216626294
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Syrië was ultra relevant maar de straten en stations waren stil, campussen bleven heel, herdenkingen werden niet verstoord, het was rustig op de Dam en Yezidi kan je dat eten ofzo?
Bingo...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216626300
Lijkt erop dat Gaza nog niet gereed is voor resetteling.
Hamas wil namelijk de volgende gijzelaars niet vrijlaten, en overtreedt hiermee de regels van het staakt het vuren.
En dus maakt het IDF zich op voor de 'highest level of alert’.

Trump zal nog even moeten wachten. Of misschien gaat het IDF meer voorwerk verrichten.
Klink als problems in paradise.
pi_216626329
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zie edit.

Verder hebben die andere conflicten net zoveel spelers en belangen. Jemen was een totale proxieoorlog in het MO waar evenzogoed Amerika en Israël op een gegeven moment nog in de mix erbij zaten.

Syrië was al helemaal knotsgek. Toch heb ik nooit campussen zien afgebroken worden om Assad, sit-inn's, talloze demonstraties etc. Crickets. Toen IS de Yezidi ging afslachten was het ook vrij stil.
Denk dat je behoorlijk in je eigen bubbel leeft, met alle respect. Syrie heeft zeer veel aandacht gekregen, zowel in binnen als buitenland. Inclusief de daarbijbehorende demonstraties.

Jemen heeft beperktere aandacht gekregen. Het omvallen van een straatarm verdeeld land als Jemen heeft nu eenmaal minder impact op het totale geopolitieke plaatje. Het is een proxy-oorlog in de achtertuin van Saoedie Arabie, waaraan ook nog eens de complete historie en het religieuze sausje van Joden, Christenen en moslims ontbreekt.

Los daarvan begrijp ik nog steeds het punt niet wat je wil maken. Krijgen de andere conflicten te weinig aandacht of krijgt dit conflict teveel aandacht? En dan de vraag, mogen of moeten we hier niets van vinden omdat elders? Of wat?

Of wil je pro-Palestina mensen hypocrisie verwijten? En hoe doet dat dan afbreuk aan hun standpunt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_216626342
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De indicatoren zijn duidelijk.
Maar nu gaat het plots weer over een groep mensen die de straat op gaat. Kan me overigens herinneren dat de recente omverwerping van het regime tot volle staten leidde, maar dat was ook weer niet goed.

Maar het punt was natuurlijk dat mede-users hier van alles wordt aangewreven, waaronder ondergetekende. Dus daar reageer ik op. En ik kan je verzekeren dat ik niet meeloop in demonstraties hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 10 februari 2025 @ 21:05:23 #61
396550 Richestorags
pi_216626343
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:01 schreef Black_Baron het volgende:
Lijkt erop dat Gaza nog niet gereed is voor resetteling.
Hamas wil namelijk de volgende gijzelaars niet vrijlaten, en overtreedt hiermee de regels van het staakt het vuren.
En dus maakt het IDF zich op voor de 'highest level of alert’.

Trump zal nog even moeten wachten. Of misschien gaat het IDF meer voorwerk verrichten.
Klink als problems in paradise.
Hamas schijt in de broek na de uitspraken van Trump.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:06:40 #62
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216626360
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:05 schreef Richestorags het volgende:
Hamas schijt in de broek na de uitspraken van Trump.
Laat ze dat maar lekker buiten Gaza doen :{w
pi_216626380
Dus, als ik het goed begrijp, is ondertussen het overgrote deel van de Palestijnse mannen die zich in Israël ophielden gesneuveld en zitten de weduwen en wezen nu in het laatste stukje Palestina, wat dus nu met de grond gelijk gemaakt gaat worden? Onder het kader van: weg er mee en anders moeten ze maar oprotten?

En dan krijgen we Trump, iemand zonder enige empathie, die alleen maar braakliggende grond ziet waar hij mooi een nieuw vakantieverblijf kan bouwen.

Klopt dat zo ver? En ja, ik weet dat een heleboel mensen vinden dat de Palestijnen nooit recht op enig grondgebied hebben gehad en dus illegalen zijn.
pi_216626415
Terwijl Trump zit te lullen zijn de Egyptenaren al een week in de weer om alle puin te ruimen. Letterlijk.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 10 februari 2025 @ 21:12:06 #65
396550 Richestorags
pi_216626419
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Denk dat je behoorlijk in je eigen bubbel leeft, met alle respect. Syrie heeft zeer veel aandacht gekregen, zowel in binnen als buitenland. Inclusief de daarbijbehorende demonstraties.

Jemen heeft beperktere aandacht gekregen. Het omvallen van een straatarm verdeeld land als Jemen heeft nu eenmaal minder impact op het totale geopolitieke plaatje. Het is een proxy-oorlog in de achtertuin van Saoedie Arabie, waaraan ook nog eens de complete historie en het religieuze sausje van Joden, Christenen en moslims ontbreekt.
Ehm, ik kan toch het verschil zien? De elementen die ik opnoemde zijn juist buiten een bubble merkbaar:

Geen sit inn's, geen demonstraties op straat, geen rellen op campussen, geen Syriër jachten, geen mensen op de Dam, geen LGBTQ for Yezidi etc.

Dat Jemen minder aandacht kreeg is onterecht. In principe had de Jemen oorlog tot een totaaloorlog in het MO kunnen leiden en een ongekende vluchtelingenstroom op gang kunnen brengen.

En waarom zijn moslims niet begaan met meer moslims die sterven in één jaar tijd in Jemen dan in 75 jaar Israël-Palestina? Ik heb in geen één Turkse bakker of Marokkaanse winkel een collectebus of een vlag voor Jemen gezien. Palestina word ik mee overspoeld.

Maar nee hoor Mutant. Ik moet geloven dat antisemitisme en selectiviteit geen rol speelt. De groeten.
pi_216626439
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Laat ze dat maar lekker buiten Gaza doen :{w
Wrom, je kunt prima cement maken van poep.
pi_216626443
Doet Trump eigenlijk ooit wel eens iets anders dan dingen roepen die niet te realiseren zijn?

Had hij ook niet belooft om meteen na zijn inauguratie de oorlog in Oekraine te beeindigen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216626447
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:12 schreef Richestorags het volgende:
Ehm, ik kan toch het verschil zien? De elementen die ik opnoemde zijn juist buiten een bubble merkbaar:

Geen sit inn's, geen demonstraties op straat, geen rellen op campussen, geen Syriër jachten, geen mensen op de Dam, geen LGBTQ for Yezidi etc.

Dat Jemen minder aandacht kreeg is onterecht. In principe had de Jemen oorlog tot een totaaloorlog in het MO kunnen leiden en een ongekende vluchtelingenstroom op gang kunnen brengen.

En waarom zijn moslims niet begaan met meer moslims die sterven in één jaar tijd in Jemen dan in 75 jaar Israël-Palestina? Ik heb in geen één Turkse bakker of Marokkaanse winkel een collectebus of een vlag voor Jemen gezien. Palestina word ik mee overspoeld.

Maar nee hoor Mutant. Ik moet geloven dat antisemitisme en selectiviteit geen rol speelt. De groeten.
Je hebt helemaal gelijk, die Jodenhatende Turkse bakker en Marokkaanse winkeliers ook.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 10 februari 2025 @ 21:16:16 #69
396550 Richestorags
pi_216626461
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar nu gaat het plots weer over een groep mensen die de straat op gaat. Kan me overigens herinneren dat de recente omverwerping van het regime tot volle staten leidde, maar dat was ook weer niet goed.
Dat was enkel vanuit Syriërs zelf. Hoeveel protesten op campussen, sit-inn's, de Dam, straten en vlaggen zag je toen Assad de Syriërs afslachtte, Turkije de Koerden en IS de Yezidi?

quote:
Maar het punt was natuurlijk dat mede-users hier van alles wordt aangewreven, waaronder ondergetekende. Dus daar reageer ik op. En ik kan je verzekeren dat ik niet meeloop in demonstraties hoor.
Ik heb jou nooit iets aangewreven? Ik heb het algemene principe aangekaart. Als jij vindt dat dat niet van jou op toepassing is, be my guest. Oh ik geloof best dat je niet meeloopt in demonstraties.
pi_216626475
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, die Jodenhatende Turkse bakker en Marokkaanse winkeliers ook.
Matige cumbek. Waar is de verontwaardiging om de onderdrukte moslims in Xinjiang, Jemen en Sudan?

Probeer het eens.
pi_216626486
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:17 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Matige cumbek. Waar is de verontwaardiging om de onderdrukte moslims in Xinjiang, Jemen en Sudan?

Probeer het eens.
Waar zijn de massale demonstraties over Oeganda? Congo? Oekraïne? Tibet?

Het anti-semitisme geroep is gewoon een dooddoener in deze discussie. Het zijn dezelfde users die dan helemaal lijp worden als je hen beticht van islamofobie of moslimhaat. Maar nee, zelfstandig ondernemer om de hoek is een ware Jodenhater want hij houdt een collecte voor Palestijnen en niet voor Sudanezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216626517
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Waar zijn de massale demonstraties over Oeganda? Congo? Oekraïne? Tibet?

Het anti-semitisme geroep is gewoon een dooddoener in deze discussie.
Zijn dat moslims? Nooit geweten.
pi_216626528
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:21 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Zijn dat moslims? Nooit geweten.
Oh, alleen als er moslims bij betrokken hoort het de aandacht te krijgen?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 10 februari 2025 @ 21:22:48 #74
396550 Richestorags
pi_216626530
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Kijk, als je niks hier tegenin te brengen hebt kan je alleen maar sarcastisch doen, want je weet dat het waar is. Het is door iedereen empirisch vast te stellen dat je overal Gaza vlaggen en collectebussen ziet en slogans met stop de genocide, terwijl toen Jemenieten werden gesloopt door SA er niks van dat was. Maar er is toch een ummah? En het ging toch alleen om kritiek op Israël en niet om Joden? Als dat zo was, waarom was het dan zo stil tegenover SA?

Ik benoem een empirisch feit. Een typische reactie. Je bent iets netter opgepoetst maar je hebt een waardeloze mentaliteit. Je moet het uiteindelijk toch weer kleur bekennen in plaats van de feiten onder ogen zien.
pi_216626534
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het anti-semitisme geroep is gewoon een dooddoener in deze discussie. Het zijn dezelfde users die dan helemaal lijp worden als je hen beticht van islamofobie of moslimhaat.
Eens.
Het merendeel hier weet nog geeneens waar Jemen, Uganda of Congo ligt schat ik zo in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')