Bekijk deze YouTube-videoquote:Trump wil luxe vakantieoord van Gaza maken en de Palestijnen ‘herplaatsen’
Donald Trump heeft de ambitie om Gaza over te nemen en er een ‘Rivièra van het Midden-Oosten’ te maken. Met in zijn achterhoofd televisiebeelden van de puinhopen van wat grotendeels door Israël werd verwoest, presenteerde de Amerikaanse president afgelopen nacht een spraakmakende visie. Terugkeer voor de Palestijnen zou volgens hem sowieso geen optie zijn.
Tijdens zijn ontmoeting met Benjamin Netanyahu, de premier van Israël, in het Witte Huis, stelde president Donald Trump dat de Verenigde Staten de controle over Gaza zouden moeten overnemen. Volgens hem kan de volledige Palestijnse bevolking beter verplaatst worden naar landen als Egypte en Jordanië om ruimte te maken voor ambitieuze wederopbouw. Trump merkte op dat Gaza door de oorlog volledig verwoest is en dat terugkeer voor Palestijnen sowieso geen optie zou zijn.
,,De VS zullen Gaza overnemen en er iets geweldigs van maken”, beloofde Trump in zijn typische stijl. Hij omschreef de wederopbouw van Gaza als een kans en een economisch project dat duizenden banen kan scheppen. Volgens Trump kan Gaza zelfs ‘de Rivièra van het Midden-Oosten’ worden. Hij suggereerde dat rijke Arabische landen uit de regio de herhuisvesting van Palestijnen zouden kunnen financieren.
Het radicale voorstel van Trump, dat in feite neerkomt op een massale, gedwongen verplaatsing van de Palestijnse bevolking, had de interesse van de Israëlische premier Netanyahu, maar werd direct afgewezen door Hamas en door buurlanden als Egypte en Jordanië. Volgens Trump zouden deze laatste de Palestijnen moeten huisvesten.
Hamas noemde het plan een ‘recept voor chaos en spanning in de regio’. Volgens de internationale wetgeving, waaronder de Geneefse Conventies, is het plan echter onuitvoerbaar. Gedwongen bevolkingsverplaatsingen zijn immers illegaal. Trump wuifde juridische bezwaren echter weg en is ervan overtuigd dat de Palestijnen uiteindelijk akkoord zullen gaan met zijn idee. ,,Ik denk niet dat ze nee tegen me zullen zeggen.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)erplaatsen~a375f0a4/
Het is vooral een losse flodder die alle kanten op schiet en een concreet plan ligt er niet. Trump lijkt zich er zoals gewoonlijk doorheen te improviseren totdat hij helemaal klem zit en op dat punt vergeet hij meestal spontaan dat hij ooit iets over het onderwerp gezegd heeft.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact, je mag mensen aanzetten tot vrijwillig vertrek. Pas als Uncle Sam het gaat bevelen onder dwang wordt het een ander verhaal.
Het Syrië conflict, Yemen en het lot van de Koerden heeft ook grote impact op de regio...quote:Op maandag 10 februari 2025 19:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over Gaza, maar over het Midden-Oosten. En het conflict heeft impact op de bredere regio. Dat het Westen zich tegen het conflict aan bemoeit is natuurlijk de reden dat het hier meer aandacht geniet. En hoe zit dat met Oekraïne? Daar zijn de slachtoffers blank en overwegend Christen.
Dat het gros van de conflicten in Afrika ons geen reet boeit lijkt me eerder een functie van het feit dat ze verder weinig impact op de wereld hebben.
Ja, dit...wat een nitwit..quote:Op maandag 10 februari 2025 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is vooral een losse flodder die alle kanten op schiet en een concreet plan ligt er niet. Trump lijkt zich er zoals gewoonlijk doorheen te improviseren totdat hij helemaal klem zit en op dat punt vergeet hij meestal spontaan dat hij ooit iets over het onderwerp gezegd heeft.
Waarom maakt iedereen zich dan zo druk om die vent? Het is onorthodox entertainment.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is vooral een losse flodder die alle kanten op schiet en een concreet plan ligt er niet. Trump lijkt zich er zoals gewoonlijk doorheen te improviseren totdat hij helemaal klem zit en op dat punt vergeet hij meestal spontaan dat hij ooit iets over het onderwerp gezegd heeft.
Het Syrië conflict krijgt veel aandacht, inclusief de Koerden. Jemen is al een stuk minder interessant. Kortom, je bewijst alleen het punt van Mono.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het Syrië conflict, Yemen en het lot van de Koerden heeft ook grote impact op de regio...
Dat gaat over grotere conflicten met meer slachtoffers, meer oorlogsmisdaden en meer vluchtelingenstromen naar Europa.
De impact van Gaza is ook maar gemaakt. Het is dat iedereen in het Westen besluit massaal verantwaardigd te doen, wat niet is gebaseerd op een objectieve indicator. De omvang van het conflict is daar te klein voor in verhouding met andere conflicten...
Een Darfur is uiteindelijk ook gewoon relevant voor ons. Ten eerste: waarom zou je ervan wegkijken als wereld? Het is objectief veel verschrikkelijker dan 75 jaar Israël Palestina. Ten tweede: als Egypte het niet meer aankan en het als een dominosteen omvalt wordt Europa uiteindelijk overspoeld. Het aantal interne vluchtelingen is nu al vier, vijf keer zo groot als heel Gaza.
Oekraïne vinden wij toch ook belangrijk? Wegens culturele en geografische connectie en onze eigen veiligheid.
Ja, het Syrië topic gaat inmiddels richting de 500 delen, Oekraïne zit op 1000. Dan valt 6 delen voor dit topic nog wel mee en dit is voor het overgrote deel gevuld met verwondering over het totaal surrealistische plan van Trump en deels de bejubeling daarvan.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het Syrië conflict, Yemen en het lot van de Koerden heeft ook grote impact op de regio...
Dat gaat over grotere conflicten met meer slachtoffers, meer oorlogsmisdaden en meer vluchtelingenstromen naar Europa.
De impact van Gaza is ook maar gemaakt. Het is dat iedereen in het Westen besluit massaal verantwaardigd te doen, wat niet is gebaseerd op een objectieve indicator. De omvang van het conflict is daar te klein voor in verhouding met andere conflicten...
Een Darfur is uiteindelijk ook gewoon relevant voor ons. Ten eerste: waarom zou je ervan wegkijken als wereld? Het is objectief veel verschrikkelijker dan 75 jaar Israël Palestina. Ten tweede: als Egypte het niet meer aankan en het als een dominosteen omvalt wordt Europa uiteindelijk overspoeld. Het aantal interne vluchtelingen is nu al vier, vijf keer zo groot als heel Gaza.
Oekraïne vinden wij toch ook belangrijk? Wegens culturele en geografische connectie en onze eigen veiligheid.
Mijn punt was dat ik vanaf het begin één van de actieve posters daar ben maar al die "Genosieduh" mensen daar nooit zag...quote:Op maandag 10 februari 2025 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het Syrië conflict krijgt veel aandacht, inclusief de Koerden. Jemen is al een stuk minder interessant. Kortom, je bewijst alleen het punt van Mono.
Onorthodox entertainment is leuk voor televisie of Youtube. Niet als je POTUS bent.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom maakt iedereen zich dan zo druk om die vent? Het is onorthodox entertainment.
Ja en? Volkomen irrelevant natuurlijk. Er zijn talloze andere conflicten waar jij je ook niet of in veel mindere mate laat zien. Dat geldt voor mij ook.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ik vanaf het begin één van de actieve posters daar ben maar al die "Genosieduh" mensen daar nooit zag...
Er is een reden waarom hij potus is geworden. Met a LOT...quote:Op maandag 10 februari 2025 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onorthodox entertainment is leuk voor televisie of Youtube. Niet als je POTUS bent.
Welke "genocide"-mensen? Bedoel je mensen die etnische zuivering niet zo'n goed idee vinden?quote:Op maandag 10 februari 2025 20:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ik vanaf het begin één van de actieve posters daar ben maar al die "Genosieduh" mensen daar nooit zag...
Dat is zo maar het verschil in hoeveelheid users is erg groot. Hier duikt iedereen op, daar was het een klein clubje.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? Volkomen irrelevant natuurlijk. Er zijn talloze andere conflicten waar jij je ook niet of in veel mindere mate laat zien. Dat geldt voor mij ook.
Oh ik weet het wel... heb het ook al anderhalf jaar verkondigd.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is zo maar het verschil in hoeveelheid users is erg groot. Hier duikt iedereen op, daar was het een klein clubje.
Dit conflict wordt gedreven door nieuws, ideologie en onwetendheid. Dat maken al die stellige morele posities nogal vreemd.
En nogmaals: waarom is Jemen niet interessant met meer doden in één jaar op het hoogtepunt dan 75 jaar Israël-Palestina?
Een observatie is geen drogredenering.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke "genocide"-mensen? Bedoel je mensen die etnische zuivering niet zo'n goed idee vinden?
In dat geval: ik heb járenlang in het Syrië-topic gepost. En ik heb jou daar wél gezien.
Verder is het nogal een drogredenering.
Volgens mij gaat dit topic over het plan van Trump om van Gaza 1 groot resort te maken en is dit niet het Israël-topic. Waar ik overigens NIET post om mij moverende redenen.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een observatie is geen drogredenering.
Genosieduh werd natuurlijk al ver voor dit plan van Trump gekrijst. Die aandacht komt omdat het in het nieuws en op Instagram is, niet omdat dit conflict qua schaal en slachtoffers zo groot is. Sterker nog: het is nietig. Dat is heel mijn punt.
Des te pijnlijker verder dat de gemiddelde poster zich ook maar voor geen centimeter heeft ingelezen.
Fair punt. Het loopt allemaal door elkaar heen maar je hebt gelijk over dit topic.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic over het plan van Trump om van Gaza 1 groot resort te maken en is dit niet het Israël-topic. Waar ik overigens NIET post om mij moverende redenen.
Omdat de geopolitieke impact door velen als veel groter wordt gezien. De grootmachten op deze planeet geven ook weinig om Darfur.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is zo maar het verschil in hoeveelheid users is erg groot. Hier duikt iedereen op, daar was het een klein clubje.
Nou wat ik daarnet al aangaf. Plus ik vind het sowieso een beetje raar op het menselijk leed an sich met elkaar te vergelijken. Wat er in Darfur gebeurd is net zo erg, ongeacht de hoeveelheid aandacht die het krijgt. Het is wat dat betreft geen wedstrijdje ver pissen. De geopolitieke impact op de rest van de wereld en de grotere regio is echter nihil. Zelfs in Afrika zelf boeit het hen in slechts beperkte mate.quote:Dit conflict wordt gedreven door nieuws, ideologie en onwetendheid. Dat maken al die stellige morele posities nogal vreemd.
En nogmaals: waarom is Jemen niet interessant met meer doden in één jaar op het hoogtepunt dan 75 jaar Israël-Palestina?
Het is sowieso een raar argument. Je mag geen genocide roepen hier, want je bent te beperkt betrokken bij andere conflicten waar ook genocide plaatsvindt. Zoiets ofzo. Zo van, laten we het dan maar niet over de inhoud hebben.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
En het is toch niet zo gek en moeilijk om en tegen Palestijns terreur te zijn en ook tegen de debiele etnische zuiveringsfantasieën van Trump?
Voor mij klinkt dat als iemand die er een probleem mee heeft als zijn auto kapot is en er een probleem mee heeft om hem te laten repareren.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
En het is toch niet zo gek en moeilijk om en tegen Palestijns terreur te zijn en ook tegen de debiele etnische zuiveringsfantasieën van Trump?
En dan laat je de dealer even bepalen of je m moet repareren ja of nee, tegen zijn voorwaarden en prijzen.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor mij klinkt dat als iemand die er een probleem mee heeft als zijn auto kapot is en een probleem heeft om hem te laten repareren.
En dan blijf je dus met een kapotte auto zitten.
Syrië heeft objectief gezien veel meer impact op Europa gehad.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de geopolitieke impact door velen als veel groter wordt geziengemaakt. De grootmachten op deze planeet geven ook weinig om Darfur.
Dat kan prima. Elke dode en elke vluchteling in een conflict is er één te veel. Darfur kent van beide oneindig meer dan Gaza. Idem met oorlogsmisdaden.quote:Nou wat ik daarnet al aangaf. Plus ik vind het sowieso een beetje raar op het menselijk leed an sich met elkaar te vergelijken. Wat er in Darfur gebeurd is net zo erg, ongeacht de hoeveelheid aandacht die het krijgt. Het is wat dat betreft geen wedstrijdje ver pissen.
Omdat het niet belangrijk wordt gemaakt. Het is een keuze dat de wereld Palestina zo belangrijk vindt. Antisemitisme, succesvolle propaganda, nieuwsfrequentie, brainwashing op bepaalde campussen en sociaal kunnen scoren spelen hier allemaal een rol in. Niemand kan sociaal scoren door over Darfur te praten. Dus doet geen van de sociaal geëngageerde met Palestina sjaaltje omlopende non-binaire Brammen het.quote:De geopolitieke impact op de rest van de wereld en de grotere regio is echter nihil. Zelfs in Afrika zelf boeit het hen in slechts beperkte mate.
Die mensen hebben vanaf 2005 blijk gegeven dat ze geen land kunnen besturen. Nu is er iemand die ze de helpende hand reikt terwijl hun hele land aan gort ligt.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:21 schreef Mutant01 het volgende:
En dan laat je de dealer even bepalen of je m moet repareren ja of nee, tegen zijn voorwaarden en prijzen.
Irrelevant. Ik roep nl sinds 7 oktober al dat zowel Hamas als Netanyahu debiel bezig zijn, en dat de 2-statenoplossing de enige rechtvaardige is waarbij al de hardliners gewoon moeten opbokken.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
Ah dus het kleine failliete Palestina heeft alle media in haar macht en kan daardoor middels propaganda alle aandacht opeisen, terwijl ze eigenlijk maar aan het huilen zijn om niets. Want het conflict stelt niets voor. Het machtige, hypermoderne en rijke Israël heeft geen middelen om deze propaganda tegen te gaan.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Syrië heeft objectief gezien veel meer impact op Europa gehad.
Nogmaals, het is een KEUZE van iedereen om zich hier zoveel mee bezig te houden die meer in de emotionele dan in de rationele sfeer te zoeken is. De indicatoren van het conflict zijn er niet naar.
[..]
Dat kan prima. Elke dode en elke vluchteling in een conflict is er één te veel. Darfur kent van beide oneindig meer dan Gaza. Idem met oorlogsmisdaden.
[..]
Omdat het niet belangrijk wordt gemaakt. Het is een keuze dat de wereld Palestina zo belangrijk vindt. Antisemitisme, succesvolle propaganda, nieuwsfrequentie, brainwashing op bepaalde campussen en sociaal kunnen scoren spelen hier allemaal een rol in. Niemand kan sociaal scoren door over Darfur te praten. Dus doet geen van de sociaal geëngageerde met Palestina sjaaltje omlopende non-binaire Brammen het.
Verwacht dan niet van mij dat ik het geloof...
Omdat de Amerikanen niet bijster slim zijn en 2 ruk keuzes hadden?quote:Op maandag 10 februari 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er is een reden waarom hij potus is geworden. Met a LOT...
Nope.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Omdat de Amerikanen niet bijster slim zijn en 2 ruk keuzes hadden?
Nee is geen ramp. Gedwongen verplaatsing is een ramp. Gedwongen afstaan van je eigen land is een ramp. Geen keuzevrijheid is geen keuzevrijheid, openluchtgevangenis of niet.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die mensen hebben vanaf 2005 blijk gegeven dat ze geen land kunnen besturen. Nu is er iemand die ze de helpende hand reikt terwijl hun hele land aan gort ligt.
Iemand die wil gaan lobieen bij andere landen en zich hard wil maken om voor die mensen een nieuw bestaan te organiseren. Is dat nou echt zo'n ramp? Is het zo moeilijk om hulp te accepteren of is het wantrouwen nou zo ontzettend groot?
Die openluchtgevangenis hebben ze dus jaren over geklaagd en gejammerd en nou willen ze hem dus het liefst weer heel graag opbouwen3
En jij vindt Trump dus een prima keuze? Ik vind het een keuze geboren uit politieke armoede,quote:Op maandag 10 februari 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nope.
Het 'progressieve' verhaal wordt niet meer geslikt
Nee.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:35 schreef Questular het volgende:
[..]
En jij vindt Trump dus een prima keuze? Ik vind het een keuze geboren uit politieke armoede,
vooralsnog maakt ie geen brokkenquote:Op maandag 10 februari 2025 20:35 schreef Questular het volgende:
[..]
En jij vindt Trump dus een prima keuze? Ik vind het een keuze geboren uit politieke armoede,
Hij heeft kneiterveel brokken gemaakt. In een recordtempo.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vooralsnog maakt ie geen brokken
Ik vind het optreden van Musk tegen de ambtenaren kliek in DC wel vermakelijk
Nou da's mooi, want dan denken we er eigenlijk hetzelfde over.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Irrelevant. Ik roep nl sinds 7 oktober al dat zowel Hamas als Netanyahu debiel bezig zijn, en dat de 2-statenoplossing de enige rechtvaardige is waarbij al de hardliners gewoon moeten opbokken.
Desalniettemin was dat kennelijk niet genoeg, en ben ik sindsdien voor de brigade der daadwerkelijke deugers
'naar rechts' opgeschoven.
Kennelijk omdat ik geen boodschap heb aan hypocrisie, intersectionele en salafistische demonstranten die universiteiten slopen en Joodse entertainers lastigvallen, ja zelfs oproepen tot hele boycots...
Mij houd men niet voor de gek. Voor het gros van dat volk is dit een politiek, religieus en ideologisch issue, waarbij leed van mensen gemeten wordt aan diezelfde politiek-religieus-ideologische graadmeter.
Daarom neem ik ze niet serieus. Leed interesseert ze niets, enkel of het leed gekoppeld kan worden aan een bepaalde groep... de ERGSTE vorm van schijnheiligheid.
En ja, dan is die pro-Palestina partijdigheid zeer pijnlijk zichtbaar.
Ja, en deze argumenten schaar ik dus onder slachtoffergedrag, want er zijn wel belangrijkere zaken aan de orde.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:34 schreef Mutant01 het volgende:
Nee is geen ramp. Gedwongen verplaatsing is een ramp. Gedwongen afstaan van je eigen land is een ramp. Geen keuzevrijheid is geen keuzevrijheid, openluchtgevangenis of niet.
Ja, gek dus dat 'frame' dat ik rechts zou zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou da's mooi, want dan denken we er eigenlijk hetzelfde over.
Is niet wat er staat maar je rant geeft goed bloot hoe jij denkt dat mensen denken die anders denken dan jij. Het hokjesdenken zit er lekker ingebakken.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah dus het kleine failliete Palestina heeft alle media in haar macht en kan daardoor middels propaganda alle aandacht opeisen, terwijl ze eigenlijk maar aan het huilen zijn om niets. Want het conflict stelt niets voor. Het machtige, hypermoderne en rijke Israël heeft geen middelen om deze propaganda tegen te gaan.
Je vergeet even de relationele verbondenheid van 22 staten in die regio met Palestina. Je vergeet ook de rol van proxies als Iran en Hezbollah op het geheel. En de rol van een grootmacht, de VS, als het gaat om sponsoring.
Mja.. nee.. denk dat het weinig van doen heeft met Pallywood. En alles met het feit dat het een zeer gevaarlijke kwestie is, met domino effect op iets meer dan het midden-oosten alleen.
Leuk dat het je vermaakt, je zou anders piepen als het jezelf zou betreffen. Maar goed dat deze wereld nogal wat Musk fangirls heeft is hier sowieso wel duidelijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vooralsnog maakt ie geen brokken
Ik vind het optreden van Musk tegen de ambtenaren kliek in DC wel vermakelijk
Het amerikaanse democratische systeem dwingt de stemmer te kiezen uit maar 2 kandidaten. Die kandidaten zitten altijd al in de achterzakken van wallstreet en de zionisten en corporaties voor aanvang van de verkiezingenquote:Op maandag 10 februari 2025 20:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Denk je dat Iran ook nog wel aan de beurt komt?quote:Op maandag 10 februari 2025 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah dus het kleine failliete Palestina heeft alle media in haar macht en kan daardoor middels propaganda alle aandacht opeisen, terwijl ze eigenlijk maar aan het huilen zijn om niets. Want het conflict stelt niets voor. Het machtige, hypermoderne en rijke Israël heeft geen middelen om deze propaganda tegen te gaan.
Je vergeet even de relationele verbondenheid van 22 staten in die regio met Palestina. Je vergeet ook de rol van proxies als Iran en Hezbollah op het geheel. En de rol van een grootmacht, de VS, als het gaat om sponsoring.
Mja.. nee.. denk dat het weinig van doen heeft met Pallywood. En alles met het feit dat het een zeer gevaarlijke kwestie is, met domino effect op iets meer dan het midden-oosten alleen.
Heb ik nooit gemaakt.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, gek dus dat 'frame' dat ik rechts zou zijn.
Ach, ik word hier soms wel eens extreemrechts genoemd terwijl ik constant het corporatisme affakkel, de uitbuiting van Oost-Europeanen, het beleid van Rutte, regelmatig kritiek lever op Wilders én kritisch ben naar Israël en in principe een 2-statenoplossing voorsta.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, gek dus dat 'frame' dat ik rechts zou zijn.
Hokjesdenken, zoals over pro Palestina aanhangers bedoel je. Komop dat kan je beter.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is niet wat er staat maar je rant geeft goed bloot hoe jij denkt dat mensen denken die anders denken dan jij. Het hokjesdenken zit er lekker ingebakken.
Zo werkt het wel. Al het andere is opschmuk en wordt bepaald door het (social) media landschap.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hokjesdenken, zoals over pro Palestina aanhangers bedoel je. Komop dat kan je beter.
Wat ik schrijf lijkt verdacht veel op wat er staat. Alleen niet verpakt. Je claimt dat de Palestijnen buitensporig veel aandacht opeisen t.o.v. andere conflicten en verwijst daar o.a. naar propaganda. Punt waar het misgaat is dat je de conflicten met elkaar aan het vergelijken bent en jij vindt dat andere conflicten belangrijker zijn. Als maatstaf gebruik je dan het aantal doden in jaar x of y. Zo werkt het alleen niet.
Ach, zo ben ik de orthodoxe moslim boogieman voor velen. Zo zijn we allemaal een beetje zielig.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ach, ik word hier soms wel eens extreemrechts genoemd terwijl ik constant het corporatisme affakkel, de uitbuiting van Oost-Europeanen, het beleid van Rutte, regelmatig kritiek lever op Wilders én kritisch ben naar Israël en in principe een 2-statenoplossing voorsta.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |