abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217195095
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:09 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Wat is wel een goede bron dan voor een accurate schatting?
Wat zeg ik nou de hele tijd?

Die IS ER NIET.
quote:
Want jij gebruikt Israëlische schattingen in je verhaal.
Ja, daar waar Israël informatie vrijgeeft gebruik ik die. Maar ze laten echt superweinig los dus een totaalplaatje kun je daar ook niet mee bouwen.
quote:
Overigens zijn die organisaties daadwerkelijk ter plaatse en staan ze bekend als zeer betrouwbaar.
Stonden.

Het UNRWA-verhaal ken je inmiddels wel; alle (alle) Palestijnse medewerkers die bij VN- en westerse hulporganisaties in Gaza werken, zijn (gesanctioneerd door) Hamas.

De buitenlandse organisaties in Gaza zijn niet in groot genoege getale aanwezig om zich zelfstandig een beeld te kunnen vormen over wat er gebeurt; ze moeten altijd bij Hamas aankloppen daarvoor. Logisch; Hamas beheerst immers alle facetten van hun samenleving.

Kortom: we weten niet zoveel en wat Hamas ons vertelt, moeten we met een korrel zout nemen. Zij voeren uiteraard een propagandaoorlog en zijn daar zeer effectief in.
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:34:15 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217195113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]
A. Je mag Palestijnen en Hamas wel even uit elkaar gaan halen. Compleet absurd.
B. Het ging hier over kinderen die 1/3 opmaken, en dan dus 1 volwassene per 2 kinderen die onschuldig zou zijn om tot 50% te komen, lijkt me geen heel absurde stelling. Sterker nog, kennelijk spreekt Israël van 67% burgerslachtoffers.
De Palestijnse terreurgroeperingen (waaronder Hamas) bestaan uit Palestijnen en er worden elke keer weer nieuwe strijders toevoegt vanuit die samenleving. Doen alsof de Palestijnse terreurbewegingen helemaal niets met de Palestijnen te maken hebben is jezelf voor de gek houden. Pas gisteren hebben we voor het eerst écht een soort van demonstratie gezien van een groep Palestijnen tegen Hamas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:45:18 #243
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217195189
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnse terreurgroeperingen (waaronder Hamas) bestaan uit Palestijnen en er worden elke keer weer nieuwe strijders toevoegt vanuit die samenleving. Doen alsof de Palestijnse terreurbewegingen helemaal niets met de Palestijnen te maken hebben is jezelf voor de gek houden. Pas gisteren hebben we voor het eerst écht een soort van demonstratie gezien van een groep Palestijnen tegen Hamas.
Ja, zo werkt een militaire of terroristische organisaties, de crux zit hem juist in of er wel of niet buitensporige schade wordt aangericht aan de bevolking.

Je kan niet burgerdoden goedpraten omdat die mensen misschien later bij Hamas zouden gaan vechten. Dat is nou juist het punt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:50:25 #244
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217195227
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Wat zeg ik nou de hele tijd?

Die IS ER NIET.
[..]
Ja, daar waar Israël informatie vrijgeeft gebruik ik die. Maar ze laten echt superweinig los dus een totaalplaatje kun je daar ook niet mee bouwen.
[..]
Stonden.

Het UNRWA-verhaal ken je inmiddels wel; alle (alle) Palestijnse medewerkers die bij VN- en westerse hulporganisaties in Gaza werken, zijn (gesanctioneerd door) Hamas.

De buitenlandse organisaties in Gaza zijn niet in groot genoege getale aanwezig om zich zelfstandig een beeld te kunnen vormen over wat er gebeurt; ze moeten altijd bij Hamas aankloppen daarvoor. Logisch; Hamas beheerst immers alle facetten van hun samenleving.

Kortom: we weten niet zoveel en wat Hamas ons vertelt, moeten we met een korrel zout nemen. Zij voeren uiteraard een propagandaoorlog en zijn daar zeer effectief in.
Dan zal je altijd een schatting moeten maken in dit geval, en volgens mij verschillen die niet zo van elkaar.

Unicef zegt 1/3 kindslachtoffers, Israël zegt 2/3 burgerslachtoffers. Op de Gazastrook is de helft van de bevolking kind, dus dan kom je ook op 1/3 van het totaal uit.

Precieze getallen kan je over steggelen, maar het is niet wezenlijk anders dan de schatting van het "onbetrouwbare" Unicef. Overigens zouden het dan inmiddels waarschijnlijk 20k kinderen zijn volgens Israël.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:52:15 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217195244
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja, zo werkt een militaire of terroristische organisaties, de crux zit hem juist in of er wel of niet buitensporige schade wordt aangericht aan de bevolking.

Je kan niet burgerdoden goedpraten omdat die mensen misschien later bij Hamas zouden gaan vechten. Dat is nou juist het punt.
Dat laatste is mijn argument dan ook helemaal niet.

En het punt blijft dus dat het aan de strijdende partijen zelf is om een scheiding tussen strijder en burger aan te brengen. Dit is juist bedoelt om het gebruik van burgers als menselijk schild tegen te gaan.

Anders zou pakweg een partij als Rusland heel Europa kunnen bombarderen en hoeft men hun leger maar te verschuilen onder en tussen de burgerbevolking en geeft dat immuniteit en kunnen wij niets meer terugdoen. Zo werkt het natuurlijk niet.

Om hier nog maar buiten beschouwing te laten dat de vraag om burgers te sparen eenzijdig en dus selectief wordt toegepast.

Wanneer houden de Palestijnen rekening met Israëlische burgers? Het antwoord is nooit. Sterker nog: hun hele strijdwijze is gericht op het zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken. Daarom waren de grootschalige aanslagen in de jaren 1990 en 2000 altijd op drukke plekken of feestdagen.

Ook 7 oktober was gericht op burgers. En opmerkelijk genoeg hoor je dan nooit uit dezelfde hoek het gejammer over 'Ja, maar de kinderen en vrouwen dan'. Een organisatie als de VN had nota bene bijna een jaar nodig om schoorvoetend toe te geven dat er seksueel geweld was gebruikt tegen Israëlische vrouwen door de Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:55:47 #246
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217195260
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat laatste is mijn argument dan ook helemaal niet.

En het punt blijft dus dat het aan de strijdende partijen zelf is om een scheiding tussen strijder en burger aan te brengen. Dit is juist bedoelt om het gebruik van burgers als menselijk schild tegen te gaan.

Anders zou pakweg een partij als Rusland heel Europa kunnen bombarderen en hoeft men hun leger maar te verschuilen onder en tussen de burgerbevolking en geeft dat immuniteit en kunnen wij niets meer terugdoen. Zo werkt het natuurlijk niet.

Om hier nog maar buiten beschouwing te laten dat de vraag om burgers te sparen eenzijdig en dus selectief wordt toegepast.

Wanneer houden de Palestijnen rekening met Israëlische burgers? Het antwoord is nooit. Sterker nog: hun hele strijdwijze is gericht op het zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken. Daarom waren de grootschalige aanslagen in de jaren 1990 en 2000 altijd op drukke plekken of feestdagen.

Ook 7 oktober was gericht op burgers. En opmerkelijk genoeg hoor je dan nooit uit dezelfde hoek het gejammer over 'Ja, maar de kinderen en vrouwen dan'. Een organisatie als de VN had nota bene bijna een jaar nodig om schoorvoetend toe te geven dat er seksueel geweld was gebruikt tegen Israëlische vrouwen door de Palestijnen.
Ik vraag je een onderscheid te maken tussen burgers en terroristen, omdat dat (echt waar) de hoofdzaak in deze discussie is. Jij werpt dat af en zegt dat dat niet kan doordat Hamas uit Palestijnen bestaat en ze zich aanvullen met Palestijnen..

Iedereen (wederom, echt waar) hier vindt Hamas en haar daden walgelijk, misdadig en reden tot het uitschakelen van Hamas.

Wederom stel je Palestijnen gelijk aan Hamas, kap daar mee.

En natuurlijk zou Hamas een scheiding moeten aanbrengen, daarmee brengen ze de Palestijnen in gevaar, het vraagstuk over genocide of niet gaat met name over of er buitensporig onzorgvuldig wordt omgegaan met burgers en of Israel voldoende poging doet Hamas en Palestijnen los van elkaar te beschouwen. Zelfde met voeding en medische hulpverlening.
  donderdag 27 maart 2025 @ 12:03:41 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217195303
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik vraag je een onderscheid te maken tussen burgers en terroristen, omdat dat (echt waar) de hoofdzaak in deze discussie is. Jij werpt dat af en zegt dat dat niet kan doordat Hamas uit Palestijnen bestaat en ze zich aanvullen met Palestijnen..

Iedereen (wederom, echt waar) hier vindt Hamas en haar daden walgelijk, misdadig en reden tot het uitschakelen van Hamas.

Wederom stel je Palestijnen gelijk aan Hamas, kap daar mee.
Ik stel de Palestijnse terreurgroeperingen niet gelijk aan Palestijnen, ik geef aan dat er simpelweg geen groot contrast tussen is zoals sommigen (waaronder jij) stellen. Dat is namelijk een drogredenering.

De Palestijnse terreurgroeperingen bestaan uit Palestijnen. Zullen er nu ook Palestijnen zijn die helemaal niets hebben met het terreur? Vast wel, maar hoe groot die groep is blijft onduidelijk, het lijkt een kleine minderheid te zijn.

En als we bijvoorbeeld zien dat bijna 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunde (bron), is er veel support voor terrorisme en het gedachtegoed van de Palestijnse terreurgroeperingen. Uit een onderzoek van tien jaar geleden bleek al eens dat bijna 95% (!) van de Palestijnen antisemitisch gedachtegoed omarmd (bron).
  donderdag 27 maart 2025 @ 12:25:24 #248
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217195463
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik stel de Palestijnse terreurgroeperingen niet gelijk aan Palestijnen, ik geef aan dat er simpelweg geen groot contrast tussen is zoals sommigen (waaronder jij) stellen. Dat is namelijk een drogredenering.

De Palestijnse terreurgroeperingen bestaan uit Palestijnen. Zullen er nu ook Palestijnen zijn die helemaal niets hebben met het terreur? Vast wel, maar hoe groot die groep is blijft onduidelijk, het lijkt een kleine minderheid te zijn.

En als we bijvoorbeeld zien dat bijna 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunde (bron), is er veel support voor terrorisme en het gedachtegoed van de Palestijnse terreurgroeperingen. Uit een onderzoek van tien jaar geleden bleek al eens dat bijna 95% (!) van de Palestijnen antisemitisch gedachtegoed omarmd (bron).
Dan doe je wel 's werelds slechtste poging om ze niet gelijk te stellen aan elkaar:
quote:
Wanneer houden de Palestijnen rekening met Israëlische burgers? Het antwoord is nooit. Sterker nog: hun hele strijdwijze
quote:
seksueel geweld was gebruikt tegen Israëlische vrouwen door de Palestijnen.
quote:
Het staat de Palestijnen nog steeds dag elke vrij om de wapens neer te leggen, Israël te erkennen, de gijzelaars vrij te laten en een duidelijke scheiding aan te brengen tussen burgers en strijders
quote:
De Palestijnen doen hier nog een schepje bovenop door een honderden kilometers ondergronds gangenstelsel aan te leggen en daar hun strijders
Om vervolgens met redenen te komen waarom we toch wel zoveel mogelijk Palestijnen moeten behandelen als terroristen.

De Palestijnen platbombarderen is dan zeker ook terecht? Immers zijn de Palestijnen degenen die vrouwen verkrachtten en aanslagen pleegden?
pi_217197835
De haat van Israeliers ten opzichte van Palestijnen zit diep. De meeste Israeliers supporten het idee van een Palestijnse staat niet eens, sterker 80% staat achter de door Trump voorgestelde etnische zuivering.
Vrij stompzinnig hoe de genocide supporters daar telkens volledig aan voorbij gaan.

Een heel gebied platgooien met alle onschuldige slachtoffers die erbijkomen is niet te verantwoorden. Het is ook nutteloos, alsof men elkaar na deze genocide liever is gaan vinden.
pi_217197965
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De haat van Israeliers ten opzichte van Palestijnen zit diep.
Als het hele gebied daar en de rest van het middenoosten je wilt vernietigen is dat niet zo gek he.
  donderdag 27 maart 2025 @ 18:42:02 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217198763
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dan doe je wel 's werelds slechtste poging om ze niet gelijk te stellen aan elkaar:
[..]
[..]
[..]
[..]
Om vervolgens met redenen te komen waarom we toch wel zoveel mogelijk Palestijnen moeten behandelen als terroristen.

De Palestijnen platbombarderen is dan zeker ook terecht? Immers zijn de Palestijnen degenen die vrouwen verkrachtten en aanslagen pleegden?
Je tuigt een stropop op door selectief uit twee posts wat te knippen en dan op een zelfgefabriceerd argument te reageren. Ik heb namelijk nergens gezegd dat de Palestijnen platbombarderen terecht is omdat de Palestijnen zelf vrouwen verkrachten en aanslagen plegen.

Mijn punt was in de eerste post dat de vechtstrategie (zonder het aanbrengen van scheiding tussen burgers en strijders) van de Palestijnen de voornaamste reden is achter onnodige burgerslachtoffers en ook dat het gejammer over burgerslachtoffers selectief wordt toegepast.

In de tweede post geef ik vervolgens weer aan dat het verschil tussen de strijders van de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnse burgers stukken kleiner is dan jij wilde doen vermoeden.
quote:
De haat van Israeliers ten opzichte van Palestijnen zit diep. De meeste Israeliers supporten het idee van een Palestijnse staat niet eens, sterker 80% staat achter de door Trump voorgestelde etnische zuivering.
Vrij stompzinnig hoe de genocide supporters daar telkens volledig aan voorbij gaan.

Een heel gebied platgooien met alle onschuldige slachtoffers die erbijkomen is niet te verantwoorden. Het is ook nutteloos, alsof men elkaar na deze genocide liever is gaan vinden.
Dat veel Israëliërs helemaal klaar zijn met een groep barbaarse Arabieren, die vóór de oprichting van het land Israël de Joodse gemeenschappen in de regio op structurele basis aanvielen en na de oprichting van Israël structureel het land terroriseren en letterlijk elke mogelijkheid tot een tweestatenoplossing van tafel hebben geveegd valt goed te begrijpen. Met het gewelddadige en antisemitische gedrag van deze mensen is simpelweg niet te leven.
  donderdag 27 maart 2025 @ 20:01:36 #252
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217199665
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 09:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Is toch duidelijk, daar moet aan voorbij gegaan worden anders is het niet vol te houden dat er geen genocide is.
Het is vooral heel erg kop in het zand steken. Niet luisteren naar argumenten die de frames weerspreken, niet kijken naar feiten.
Er worden hier geen feiten gepost, alleen standpunten en nummers waarmee een narratief wordt gespind.

quote:
Het zal ook grotendeels ideologisch ingegeven zijn, die totale weerstand om te geloven dat Israel iets slechts kan doen.
Ironisch dat jij dit zegt nadat je meerdere malen de grootste massamoord uit de 20e eeuw hebt gebagatelliseerd op ideologische gronden.
  donderdag 27 maart 2025 @ 20:24:07 #253
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217199999
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 18:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je tuigt een stropop op door selectief uit twee posts wat te knippen en dan op een zelfgefabriceerd argument te reageren. Ik heb namelijk nergens gezegd dat de Palestijnen platbombarderen terecht is omdat de Palestijnen zelf vrouwen verkrachten en aanslagen plegen.

Mijn punt was in de eerste post dat de vechtstrategie (zonder het aanbrengen van scheiding tussen burgers en strijders) van de Palestijnen de voornaamste reden is achter onnodige burgerslachtoffers en ook dat het gejammer over burgerslachtoffers selectief wordt toegepast.

In de tweede post geef ik vervolgens weer aan dat het verschil tussen de strijders van de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnse burgers stukken kleiner is dan jij wilde doen vermoeden.
[..]
Dat veel Israëliërs helemaal klaar zijn met een groep barbaarse Arabieren, die vóór de oprichting van het land Israël de Joodse gemeenschappen in de regio op structurele basis aanvielen en na de oprichting van Israël structureel het land terroriseren en letterlijk elke mogelijkheid tot een tweestatenoplossing van tafel hebben geveegd valt goed te begrijpen. Met het gewelddadige en antisemitische gedrag van deze mensen is simpelweg niet te leven.
Je blijft nog steeds waardeloos in het kunnen benoemen van Hamas ten opzichte van een volk, laat maar weer gaan.
  donderdag 27 maart 2025 @ 20:48:38 #254
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217200355
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:24 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Je blijft nog steeds waardeloos in het kunnen benoemen van Hamas ten opzichte van een volk, laat maar weer gaan.
Integendeel. Ik heb onderbouwd dat dit verschil dus helemaal niet zo groot is en de sentimenten die leven bij de Palestijnse terreurbewegingen, diep in de Palestijnse samenleving zitten (zie bijvoorbeeld post #247). Jij hebt daarentegen nog totaal niet weten te onderbouwen waarom dit niet het geval zou zijn.
  donderdag 27 maart 2025 @ 20:53:10 #255
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217200420
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Ik heb onderbouwd dat dit verschil dus helemaal niet zo groot is en de sentimenten die leven bij de Palestijnse terreurbewegingen, diep in de Palestijnse samenleving zitten (zie bijvoorbeeld post #247). Jij hebt daarentegen nog totaal niet weten te onderbouwen waarom dit niet het geval zou zijn.
En wat wil je daarmee dan steeds zeggen? Want kennelijk had ik dat niet goed?
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:53:55 #256
396550 Richestorags
pi_217201385
quote:

Het waren de Palestijnen die 7 keer een 2-statenoplossing weigerden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 27-03-2025 23:30:26 ]
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:55:25 #257
396550 Richestorags
pi_217201420
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:24 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Hamas staat dan ook niet los van de Palestijnen. Het is een verkozen organisatie, bestaande uit Palestijnen en de Palestijnen stonden te juichen na Oktober 7 (en 9/11).
  donderdag 27 maart 2025 @ 22:01:51 #258
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217201566
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hamas staat dan ook niet los van de Palestijnen. Het is een verkozen organisatie, bestaande uit Palestijnen en de Palestijnen stonden te juichen na Oktober 7 (en 9/11).
En toch waren het Hamas-ers die de aanslagen pleegden, mensen verkrachtten en tunnels graven.

Gewoon de discussie zuiver houden, zo moeilijk kan het niet voor hem zijn.
pi_217201702
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het waren de Palestijnen die 7 keer een 2-statenoplossing weigerden.
Dat wordt ook wel erg geromantiseerd.

Een eigen staat maar van heel veel afstand doen van waar ze volgens internationaal recht wel recht op hadden. Daarnaast was die eigen staat een land zonder controle over de landsgrenzen, geen directe export, geen leger, geen controle over de lucht boven het land en dus geen vliegveld, geen haven, geen controle over radiogolven en weet ik veel wat. Dat klinkt toch niet als een eigen staat imo. Vind jij van wel?

Dat laat onverlet dat de Palestijnen het zelf verneukt hebben en knap onredelijk zijn en waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 27-03-2025 23:30:46 ]
pi_217201825
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]
En toch waren het Hamas-ers die de aanslagen pleegden, mensen verkrachtten en tunnels graven.

Gewoon de discussie zuiver houden, zo moeilijk kan het niet voor hem zijn.
Hamas komt niet uit een gat in de grond gesprongen.

Het zijn Palestijnen. Het is zelfs een soort van stam. Je kunt ze niet los zien van het volk. Daarom is het probleem ook alleen op te lossen door die stam Gaza uit te jagen en de bevolking vervolgens aan een dedoctrinatieprogramma te onderwerpen.
pi_217202782
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een eigen staat maar van heel veel afstand doen van waar ze volgens internationaal recht wel recht op hadden. Daarnaast was die eigen staat een land zonder controle over de landsgrenzen, geen directe export, geen leger, geen controle over de lucht boven het land en dus geen vliegveld, geen haven, geen controle over radiogolven en weet ik veel wat. Dat klinkt toch niet als een eigen staat imo. Vind jij van wel?

Dat laat onverlet dat de Palestijnen het zelf verneukt hebben en knap onredelijk zijn en waren.
Natuurlijk is het met die voorwaarden geen eigen staat. Dat is zoiets als doen alsof Oekraine straks automatisch een eerlijke vredesdeal hebben omdat hun handtekening er onder staat.
Hetzelfde met doen alsof Hamas recent nog verkozen is, de laatste verkiezingen zijn al van heel lang terug. Dat weten de pro genocide posters ook prima, toch blijven ze als schaapjes pro-Israel propaganda plaatsen. Alsof dat iemand overtuigt.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 07:18:34 #262
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217203086
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:20 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hamas komt niet uit een gat in de grond gesprongen.

Het zijn Palestijnen. Het is zelfs een soort van stam. Je kunt ze niet los zien van het volk. Daarom is het probleem ook alleen op te lossen door die stam Gaza uit te jagen en de bevolking vervolgens aan een dedoctrinatieprogramma te onderwerpen.
Zeg dan gelijk dat je voor etnische zuivering bent, dan waren we sneller uitgepraat geweest.
pi_217204452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 07:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Zeg dan gelijk dat je voor etnische zuivering bent, dan waren we sneller uitgepraat geweest.
Waar slaat dit op? Wat is dit voor zielig gedrag?
  vrijdag 28 maart 2025 @ 14:00:48 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217207186
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 07:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Er is helemaal geen etnische zuivering. En de user Cuendillar heeft ook niet gezegd hier een voorstander van te zijn.

Het valt wat dit betreft op dat deze discussie je niet goed af lijkt te gaan. Je beticht Israël herhaaldelijk van allerlei nare dingen, maar onderbouwd niet wáárom dit dan zo zou zijn. En tevens ben je van mening van de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnen niet hetzelfde zijn, maar ook dit standpunt voorzie je niet van enige onderbouwing.

Helaas leg je wel anderen verscheidene keren woorden in de mond en schuift ze standpunten in de voeten die ze niet hebben genomen. Het wordt op die manier nogal lastig een discussie te voeren omdat jij je eigen punten niet onderbouwd en anderen standpunten van zich af moeten schuiven die ze nooit hebben ingenomen.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 14:12:19 #265
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217207296
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is helemaal geen etnische zuivering. En de user Cuendillar heeft ook niet gezegd hier een voorstander van te zijn.

Het valt wat dit betreft op dat deze discussie je niet goed af lijkt te gaan. Je beticht Israël herhaaldelijk van allerlei nare dingen, maar onderbouwd niet wáárom dit dan zo zou zijn. En tevens ben je van mening van de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnen niet hetzelfde zijn, maar ook dit standpunt voorzie je niet van enige onderbouwing.

Helaas leg je wel anderen verscheidene keren woorden in de mond en schuift ze standpunten in de voeten die ze niet hebben genomen. Het wordt op die manier nogal lastig een discussie te voeren omdat jij je eigen punten niet onderbouwd en anderen standpunten van zich af moeten schuiven die ze nooit hebben ingenomen.
Vriend, het is heel simpele logica. Als Palestijnen en Palestijnense terreurgroepen hetzelfde zijn, of niet uit elkaar te houden zijn, dan is volledige verwijdering en aan dedoctrinatie onderwerpen van "deze stam" per definitie etnische zuivering van de Palestijnen uit hun grondgebied.

Je kan niet het één zeggen maar het dan oneens zijn met de conclusie die het brengt.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 14:21:11 #266
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217207381
Sowieso is het om te janken dat er geen schaamte meer is in zinnen als
quote:
Daarom is het probleem ook alleen op te lossen door die stam Gaza uit te jagen en de bevolking vervolgens aan een dedoctrinatieprogramma te onderwerpen.
Leg mij maar uit hoe dat verschilt van etnische zuivering
pi_217207460
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:21 schreef Fretwork het volgende:
Sowieso is het om te janken dat er geen schaamte meer is in zinnen als
[..]
Leg mij maar uit hoe dat verschilt van etnische zuivering
Als iedereen verdreven wordt, alle 2,2 miljoen inwoners, is het denk ik technisch geen etnische zuivering. Maar een simpele ontvolking. Dat klinkt wel een stuk vriendelijker vind ik.

Iemand die daar toe oproept of het normaal vindt daar kan je denk ik geen zinnig woord mee wisselen. Dus beter probeer je dat niet?
  vrijdag 28 maart 2025 @ 14:33:50 #268
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217207516
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als iedereen verdreven wordt, alle 2,2 miljoen inwoners, is het denk ik technisch geen etnische zuivering. Maar een simpele ontvolking. Dat klinkt wel een stuk vriendelijker vind ik.

Iemand die daar toe oproept of het normaal vindt daar kan je denk ik geen zinnig woord mee wisselen. Dus beter probeer je dat niet?
Je zou misschien een punt hebben als Palestina internationaal volledig erkend was, maar denk dat je het best kan vergelijken met situaties zoals met de Oeigoeren. Overigens weet ik niet of hij iedereen weg wil, of mensen na "heropvoeding" wel weer zou luchten.

En ik snap je punt, maar dan wordt dit ook zo'n echoput voor mensen die voldoen aan het ideaalbeeld van de fascist.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 14:42:41 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217207605
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat hangt ook weeraf van welke verhaallijn in welk perspectief en op welk moment je wilt vasthouden. Vaststaat dat Israël actief heeft gezorgd dat wat de Palestijnen dan al in handen kregen niet levensvatbaar was als onafhankelijke staat en dat het achter de feiten aan heeft gerend in het beste geval wat betreft de groei van de nederzettingen op de Westoever en de politieke bewegingen daarachter en de vat daarop compleet is verloren in de huidige politieke realiteit.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 14:49:05 #270
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217207661
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:12 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Vriend, het is heel simpele logica. Als Palestijnen en Palestijnense terreurgroepen hetzelfde zijn, of niet uit elkaar te houden zijn, dan is volledige verwijdering en aan dedoctrinatie onderwerpen van "deze stam" per definitie etnische zuivering van de Palestijnen uit hun grondgebied.

Je kan niet het één zeggen maar het dan oneens zijn met de conclusie die het brengt.
Ze zijn niet exact hetzelfde, dat heeft immers niemand gezegd, het verschil is niet groot of in elk geval lastig te maken. Dat is dus net even een andere insteek. De Palestijnen terreurgroeperingen bestaan uit Palestijnen. Dat probeert de user Cuendillar ook aan te geven volgens mij.

Dit is ook de eerste oorlog waar sommigen dit onderscheid schijnbaar graag willen maken. Men zegt toch ook niet 'Ik ben voor de Russen en Rusland, maar tegen het Russische leger' of in de Tweede Wereldoorlog 'Ik ben voor de Duitsers en Duitsland, maar tegen Duitse militairen'.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:33 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Je zou misschien een punt hebben als Palestina internationaal volledig erkend was, maar denk dat je het best kan vergelijken met situaties zoals met de Oeigoeren. Overigens weet ik niet of hij iedereen weg wil, of mensen na "heropvoeding" wel weer zou luchten.

En ik snap je punt, maar dan wordt dit ook zo'n echoput voor mensen die voldoen aan het ideaalbeeld van de fascist.
Voeren de Oeigoeren al een eeuwenlange strijd tegen een land en een volk zoals de Palestijnen dit doen? Nee hè. De meest radicale elementen van de Oeigoeren zijn separatisten en dat sentiment wordt ook niet breed gedeeld.

In de Palestijnse samenleving is daadwerkelijk deradicalisatie nodig omdat de Palestijnse cultuur (voor zover die bestaat, want Palestijnen zijn een verzameling van Arabieren uit de omringende landen) gebaseerd is op terreur, moslimfundamentalisme, ongebreideld antisemitisme en het streven een land (Israël) te vernietigen, simpelweg ontoelaatbaar en onacceptabel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')