abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216659900
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Joh, meen je dat nou? Vroeg je daar om dan?
[..]
Het lijkt er wel op, als de presidenten en bankiers ervan openlijk Jezuitisch gedachtengoed in de praktijk brengen, denk je ook niet? Wat zou dat nou toch kunnen beteknen, als de hoogste autoriteiten van internationale politieke organen overal ter wereld er openlijk voor uitkomen dat zij sympathieën hebben voor het Vaticaan? Misschien dat ze dan actief bezig zijn om die ideeën van Vaticaan juridisch te implementeren? Ik weet het niet hoor.
[..]
Tja, wat zagen we hierboven? Wie zater er waarschijnlijk achter de Franse Revolutie en de doodsteek van het Vaticaan? Wie waren filosofen als Voltaire? Jezuïeten, jezuïeten.

Als je nou eens minder zou klagen, spotten en kinderachtige vragen zou stellen, maar je eens werkelijk zou verdiepen in deze zaken, zou ik dit niet hoeven uit te leggen. Maar misschien ben je daar wel gewoon niet toe in staat. Die indruk krijg ik eigenlijk steeds meer, eerlijk gezegd.
[..]
Als je het belang van de bron zou erkennen voor de onderwerpen waar hij het over hebben. Dat doe jij nooit. Dat belang zie jij blijkbaar niet, niets is ooit waar of bewezen, ook al staat het zwart op wit.
[..]
Ik meen niet te weten wat mensen echt denken, ik lees simpelweg wat ze zeggen en zie wat ze doen.

Verder ben ik inderdaad ook klaar met jouw kinderachtige manier van doen.
Zo kunnen we het inderdaad samenvatten: "Het lijkt er wel op".

Welke kinderachtige vraag, verder?

Hoe men dit in seculier Nederland voor elkaar gaat krijgen, lijkt me een normale en legitieme vraag.

En het staat er niet zwart op wit. Je annotaties staan zwart op wit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216660030
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe men dit in seculier Nederland voor elkaar gaat krijgen, lijkt me een normale en legitieme vraag.
De duivel zit em immers blijkbaar in de details :P
  donderdag 13 februari 2025 @ 11:12:14 #204
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216661844
Kennelijk ligt het verkondigen van het evangelie tegenwoordig niet meer in het tonen van Gods liefde maar in het verspreiden van een haatvolle boodschap naar andersgelovigen toe.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 13 februari 2025 @ 12:14:48 #205
545 dop
:copyright: dop
pi_216662869
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Joh, meen je dat nou? Vroeg je daar om dan?
[..]
Het lijkt er wel op, als de presidenten en bankiers ervan openlijk Jezuitisch gedachtengoed in de praktijk brengen, denk je ook niet? Wat zou dat nou toch kunnen beteknen, als de hoogste autoriteiten van internationale politieke organen overal ter wereld er openlijk voor uitkomen dat zij sympathieën hebben voor het Vaticaan? Misschien dat ze dan actief bezig zijn om die ideeën van Vaticaan juridisch te implementeren? Ik weet het niet hoor.
[..]
Tja, wat zagen we hierboven? Wie zater er waarschijnlijk achter de Franse Revolutie en de doodsteek van het Vaticaan? Wie waren filosofen als Voltaire? Jezuïeten, jezuïeten.

Als je nou eens minder zou klagen, spotten en kinderachtige vragen zou stellen, maar je eens werkelijk zou verdiepen in deze zaken, zou ik dit niet hoeven uit te leggen. Maar misschien ben je daar wel gewoon niet toe in staat. Die indruk krijg ik eigenlijk steeds meer, eerlijk gezegd.
[..]
Als je het belang van de bron zou erkennen voor de onderwerpen waar hij het over hebben. Dat doe jij nooit. Dat belang zie jij blijkbaar niet, niets is ooit waar of bewezen, ook al staat het zwart op wit.
[..]
Ik meen niet te weten wat mensen echt denken, ik lees simpelweg wat ze zeggen en zie wat ze doen.

Verder ben ik inderdaad ook klaar met jouw kinderachtige manier van doen.
Wat heeft dit nog met F&L te maken, je kunt met dit soort onzin beter naar BNW verhuizen.
Dat je het woord kinderachtig nog in je mond durft te nemen, met je complottheorieën.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 13 februari 2025 @ 13:17:37 #206
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_216663934
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Goed, ik stel voor dat we een ander onderwerp aansnijden.
De enige waarheid tot nu toe is dat islam zowel als christendom de Waarheid in pacht menen te hebben en beide falen om dat waar (of op zijn minst aannemelijk) te maken.
pi_216665411
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zo kunnen we het inderdaad samenvatten: "Het lijkt er wel op".

Welke kinderachtige vraag, verder?

En het staat er niet zwart op wit. Je annotaties staan zwart op wit.
Op dezelfde manier zoals men alles voor elkaar krijgt, via wetgeving.

Dat heb ik nu hierboven uitvoerig beschreven. Volg jij de politiek niet? Weet je niet hoe landen verdragen tekenen om zich te committeren aan bepaalde agenda's, en die vervolgens uitvoeren? Agenda 21 bijvoorbeeld, of agenda 2030? Er is een hele reeks verdragen en agenda's waar landen zich aan committeren.

Dus wat wil je nou precies weten. Wie wanneer wat precies gaat doen? Pretendeer ik dat te weten? Of waarom de Mediamarkt dicht gaat op zondag? Wat is dat nou voor achterlijke vraag? Zijn winkels nooit eerder dichtgebleven op zondag, omdat de wet dat oplegt?

Het enige wat ik zeg, is dat de wil bestaat om het te implementeren, en dat eraan gewerkt wordt om dat ook te doen. Het moet alleen nog populair genoeg worden gemaakt onder het publiek, zoals andere maatregelen waar brede steun voor het publiek nodig is, ook populair gemaakt moeten worden.

Dat gebeurt via de internationale en nationale politiek, en de media helpt daarbij. Daarom zegt het Vaticaan ook:

62. In this perspective, if technology is to serve human dignity and not harm it, and if it is to promote peace rather than violence, then the human community must be proactive in addressing these trends with respect to human dignity and the promotion of the good: "In today's globalized world, 'the media can help us to feel closer to one another, creating a sense of the unity of the human family which in turn can inspire solidarity and serious efforts to ensure a more dignified life for all. [...] The media can help us greatly in this, especially nowadays, when the networks of human communication have made unprecedented advances. The internet, in particular, offers immense possibilities for encounter and solidarity. This is something truly good, a gift from God.' We need constantly to ensure that present-day forms of communication are in fact guiding us to generous encounter with others, to honest pursuit of the whole truth, to service, to closeness to the underprivileged and to the promotion of the common good."[112]

Wetgeving is de helft van de tijd reactie op gebeurtenissen. Dus met de juiste gebeurtenissen, kun je ook de gewenste wetgeving implementeren.

In Nederland hebben we zogenaamd allerlei crisissen. Op die crisissen wordt gereageerd met nieuwe wetten. Tijdens corona hadden we een internationale crisis. Toen werden er overal allerlei wetten afgekondigd. En mensen gingen mee in dingen waarin ze normaal gesproken niet mee zouden gaan.

Dus het enige wat je nodig hebt, is de juiste omstandigheden, de juiste crisis, en de wet kan worden aangenomen en de mensen gaan erin mee.

Grappig: voor Nederland bestaat al zo'n wet, de Winkeltijdenwet:

Artikel 2 360Toon relaties in LiDO Maak een permanente link Toon wetstechnische informatie ... Druk het regelingonderdeel af Sla het regelingonderdeel op

1Het is verboden een winkel voor het publiek geopend te hebben:

a.op zondag;

b.op Nieuwjaarsdag, op Goede Vrijdag na 19 uur, op tweede Paasdag, op Hemelvaartsdag, op tweede Pinksterdag, op 24 december na 19 uur, op eerste en tweede Kerstdag en op 4 mei na 19 uur;

c.op werkdagen voor 6 uur en na 22 uur.

2Het is voorts verboden op de in het eerste lid bedoelde dagen en tijden in de uitoefening van een bedrijf, anders dan in een winkel, goederen te koop aan te bieden of te verkopen aan en in rechtstreekse aanraking met particulieren.

Daar zijn vervolgens uitzondering op, je kunt een vrijstelling aanvragen bij de gemeente, maar de wet is er al. Kwestie van aanpassing en implementatie, dus.

Ook de autoloze zondag wordt soms weer aangemerkt als een mogelijke oplossing voor klimaatproblemen. Minder Co2, immers.

En verder natuurlijk het klimaat en de aarde in het algemeen:

Why reviving a 2,600-year-old spiritual practice made my life better

Remember the sabbath... To stop global warming?

The pope says earth needs a sabbath

Why keep a weekly Earth Sabbath Day

For Our Sin of Emissions: 10+1 Climate Commandments

Slow Sunday: the simple solution to global warming

Keeping the sabbath to keep the earth

Green sabbath project

Save the earth by taking a day off

GREEN SUNDAY A response to the climate change crisis.

United Nations Environmental Sabbath/Earth Rest Day, June 1-3, 1990.

Earth day and the sabbath commandment

Climate healing by doing less one day a week

Will climate danger demand a sabbath

EU Bishops call for nations to protect work-free Sunday

Enz. enz.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ali_Kannibali op 13-02-2025 17:03:49 ]
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:24:16 #208
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216668329
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat heb ik nu hierboven uitvoerig beschreven. Volg jij de politiek niet? Weet je niet hoe landen verdragen tekenen om zich te committeren aan bepaalde agenda's, en die vervolgens uitvoeren? Agenda 21 bijvoorbeeld, of agenda 2030? Er is een hele reeks verdragen en agenda's waar landen zich aan committeren.

Dus wat wil je nou precies weten. Wie wanneer wat precies gaat doen? Pretendeer ik dat te weten? Of waarom de Mediamarkt dicht gaat op zondag? Wat is dat nou voor achterlijke vraag? Zijn winkels nooit eerder dichtgebleven op zondag, omdat de wet dat oplegt?

Het enige wat ik zeg, is dat de wil bestaat om het te implementeren, en dat eraan gewerkt wordt om dat ook te doen. Het moet alleen nog populair genoeg worden gemaakt onder het publiek, zoals andere maatregelen waar brede steun voor het publiek nodig is, ook populair gemaakt moeten worden.

Dat gebeurt via de internationale en nationale politiek, en de media helpt daarbij. Daarom zegt het Vaticaan ook:

62. In this perspective, if technology is to serve human dignity and not harm it, and if it is to promote peace rather than violence, then the human community must be proactive in addressing these trends with respect to human dignity and the promotion of the good: "In today's globalized world, 'the media can help us to feel closer to one another, creating a sense of the unity of the human family which in turn can inspire solidarity and serious efforts to ensure a more dignified life for all. [...] The media can help us greatly in this, especially nowadays, when the networks of human communication have made unprecedented advances. The internet, in particular, offers immense possibilities for encounter and solidarity. This is something truly good, a gift from God.' We need constantly to ensure that present-day forms of communication are in fact guiding us to generous encounter with others, to honest pursuit of the whole truth, to service, to closeness to the underprivileged and to the promotion of the common good."[112]

Wetgeving is de helft van de tijd reactie op gebeurtenissen. Dus met de juiste gebeurtenissen, kun je ook de gewenste wetgeving implementeren.

In Nederland hebben we zogenaamd allerlei crisissen. Op die crisissen wordt gereageerd met nieuwe wetten. Tijdens corona hadden we een internationale crisis. Toen werden er overal allerlei wetten afgekondigd. En mensen gingen mee in dingen waarin ze normaal gesproken niet mee zouden gaan.

Dus het enige wat je nodig hebt, is de juiste omstandigheden, de juiste crisis, en de wet kan worden aangenomen en de mensen gaan erin mee.

Artikel 2 360Toon relaties in LiDO Maak een permanente link Toon wetstechnische informatie ... Druk het regelingonderdeel af Sla het regelingonderdeel op

a.op zondag;

b.op Nieuwjaarsdag, op Goede Vrijdag na 19 uur, op tweede Paasdag, op Hemelvaartsdag, op tweede Pinksterdag, op 24 december na 19 uur, op eerste en tweede Kerstdag en op 4 mei na 19 uur;

2Het is voorts verboden op de in het eerste lid bedoelde dagen en tijden in de uitoefening van een bedrijf, anders dan in een winkel, goederen te koop aan te bieden of te verkopen aan en in rechtstreekse aanraking met particulieren.

Daar zijn vervolgens uitzondering op, je kunt een vrijstelling aanvragen bij de gemeente, maar de wet is er al. Kwestie van aanpassing en implementatie, dus.

Ook de autoloze zondag wordt soms weer aangemerkt als een mogelijke oplossing voor klimaatproblemen. Minder Co2, immers.

Green sabbath project

Enz. enz.
Bij de Aldi zijn dit weekend de Alu-hoedjes in de aanbieding.
pi_216668332
quote:

[..]

Maar dit kan toch nooit het merkteken van het beest worden als je gelooft dat mevrouw babylon de rooms-katholieke religie voorstelt?
Het merkteken van het beest wordt ingevoerd door het beest van het land (Israël) en is het merkteken van het beest uit de zee (Rome). Maar de hoer zal verslonden worden door het beest uit de zee, dus het beest is niet de rkk of paus als de hoer dat al is, dat is tegenstrijdig. Toch?

Of gaat het om Constantijn?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216668426
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:12 schreef Panterjong het volgende:
Kennelijk ligt het verkondigen van het evangelie tegenwoordig niet meer in het tonen van Gods liefde maar in het verspreiden van een haatvolle boodschap naar andersgelovigen toe.
Geloof je dit?
Mar 9:31 HSV Want Hij gaf onderwijs aan Zijn discipelen en zei tegen hen: De Zoon des mensen zal overgeleverd worden in de handen van mensen en zij zullen Hem doden, en nadat Hij gedood is, zal Hij op de derde dag opstaan.

Rom 5:8 HSV God echter bevestigt Zijn liefde voor ons daarin dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.

2Co 5:19-21 HSV 19 God was het namelijk Die in Christus de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun overtredingen niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd. 20 Wij zijn dan gezanten namens Christus, alsof God Zelf door ons smeekt. Namens Christus smeken wij: laat u met God verzoenen. 21 Want Hem Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem.

Joh 3:16 HSV Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

1Ti 2:6 HSV Hij heeft Zich gegeven als een losprijs voor allen. Dit is het getuigenis op de door God bestemde tijd.
1Ti 2:6 KJV Who gave himself a ransom for all, to be testified in due time.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  donderdag 13 februari 2025 @ 19:09:18 #211
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216669003
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:32 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Geloof je dit?
Mar 9:31 HSV Want Hij gaf onderwijs aan Zijn discipelen en zei tegen hen: De Zoon des mensen zal overgeleverd worden in de handen van mensen en zij zullen Hem doden, en nadat Hij gedood is, zal Hij op de derde dag opstaan.

Rom 5:8 HSV God echter bevestigt Zijn liefde voor ons daarin dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.

2Co 5:19-21 HSV 19 God was het namelijk Die in Christus de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun overtredingen niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd. 20 Wij zijn dan gezanten namens Christus, alsof God Zelf door ons smeekt. Namens Christus smeken wij: laat u met God verzoenen. 21 Want Hem Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem.

Joh 3:16 HSV Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

1Ti 2:6 HSV Hij heeft Zich gegeven als een losprijs voor allen. Dit is het getuigenis op de door God bestemde tijd.
1Ti 2:6 KJV Who gave himself a ransom for all, to be testified in due time.
Jazeker. Ik geloof ook dat Sjakie door z'n wondersloffen een hele goede voetballer was.
pi_216669133
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Jazeker. Ik geloof ook dat Sjakie door z'n wondersloffen een hele goede voetballer was.
Daarom wordt er zoveel gediscussieerd om te overtuigen, soms met 'liefdeloze' posts omdat het om de informatie gaat, niet om de boodschap te verkondigen want die wordt niet geloofd hier. Tegenantwoorden zijn vaak net zo liefdeloos.
pi_216669694
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:24 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Maar dit kan toch nooit het merkteken van het beest worden als je gelooft dat mevrouw babylon de rooms-katholieke religie voorstelt?
Het merkteken van het beest wordt ingevoerd door het beest van het land (Israël) en is het merkteken van het beest uit de zee (Rome). Maar de hoer zal verslonden worden door het beest uit de zee, dus het beest is niet de rkk of paus als de hoer dat al is, dat is tegenstrijdig. Toch?

Of gaat het om Constantijn?
Het 'beest uit de aarde' kan Israël niet zijn, want Israël is geen dunbevolkte plek, maar een plek die al sinds mensenheugenis bewoond wordt. Plekken met naties en volkeren, worden in de profeties omschreven als de 'zee' of 'wateren':

Openbaring 17:15En hij zei tegen mij: De wateren die u gezien hebt, waaraan de hoer zit, zijn volken, menigten, naties en talen.

Dus dit is zeker niet Israël.

Het gaat om een ogenschijnlijk Christelijke macht die vanuit een dunbevolkte plek opkomt, want dit beest uit de aarde heeft hoorns als een lam. Wij verstaan daaronder dat daarmee de VS wordt bedoeld.

Ook is het niet 'het beest uit de zee' dat de hoer verbrandt, maar de tien hoorns van het scharlakenrood beest van Openbaring 17:

En ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest, dat vol van godslasterlijke namen was, met zeven koppen en tien hoorns.
12En de tien hoorns die u gezien hebt, zijn tien koningen, die het koningschap nog niet hebben ontvangen, maar die samen met het beest één uur koninklijke macht zullen ontvangen.
13Dezen zijn eensgezind en zij zullen hun kracht en macht aan het beest overdragen.
14Zij zullen oorlog voeren tegen het Lam, maar het Lam – want Heere der heren is Hij en Koning der koningen – zal hen overwinnen, en zij die samen met Hem zijn, geroepenen, uitverkorenen en gelovigen.
15En hij zei tegen mij: De wateren die u gezien hebt, waaraan de hoer zit, zijn volken, menigten, naties en talen.
16En de tien hoorns die u op het beest zag, die zullen de hoer haten, en haar berooid en naakt maken, en zij zullen haar vlees eten, en haar met vuur verbranden.

Maar het beest uit Openbaring 13 is niet ditzelfde 'scharlakenrood beest' waarop de hoer zit. Dit beest heeft de kenmerken van de 4 beesten uit Daniël 7 (Leeuw = Babylon, Beer = Medo-Perzië, Panter = Grieken, Verschrikkelijk beest = Rome). Het heeft ook hetzelfde aantal koppen en hoorns als de beesten uit Daniël 7 bij elkaar opgeteld. Dit beest is dus een combinatie van allerlei aspecten van die rijken: religieus, politiek, kunstzinnig, filosofisch, enzovoorts.

Openbaring 13:1En ik zag uit de zee een beest opkomen, dat zeven koppen en tien hoorns had, en op zijn hoorns waren tien diademen, en op zijn koppen een godslasterlijke naam.
2En het beest dat ik zag, leek op een panter, en zijn poten waren als die van een beer, en zijn muil was als de muil van een leeuw. En de draak gaf hem zijn kracht, zijn troon en grote macht.

Dit beest ontvangt een dodelijke wond die weer wordt genezen:

Openbaring 13:3En ik zag een van zijn koppen als dodelijk gewond, maar zijn dodelijke wond werd genezen. En de hele aarde ging het beest met verwondering achterna.

Dit beest is niet het scharlakenrode beest uit Openbaring 17, maar 1 van de koppen van dat beest:

Openbaring 17:
8Het beest dat u gezien hebt, was en is niet (dus dit is het beest van Openbaring 13); en het zal opkomen uit de afgrond en naar het verderf gaan. En zij die op de aarde wonen, van wie niet vanaf de grondlegging van de wereld de naam geschreven staat in het boek des levens, zullen zich verwonderen als zij het beest zien, dat was en niet is, hoewel het er toch is.
9 Hier is het verstand dat wijsheid heeft: de zeven koppen zijn zeven bergen, waarop de vrouw zit.
10Ook zijn het zeven koningen: vijf zijn er gevallen, een is er, de andere is nog niet gekomen, en wanneer hij komt, moet hij een korte tijd blijven.
11En het beest dat was en niet is (van Openbaring 13), is ook zelf de achtste. En hij is uit de zeven (uit de zeven koppen van het beest van Openbaring 17), en gaat naar het verderf.

'Het beest dat was en niet is, maar toch is' (vers 8), is het beest uit de zee van Openbaring 13, want dat lijkt een dodelijke wond te hebben ontvangen. Dit komt dus overeen met de 5e kop en de 8e kop.
Het is ook het beest uit de afgrond van Openbaring 11:

Openbaring 11:7 En wanneer zij hun getuigenis volbracht hebben, zal het beest dat uit de afgrond opkomt, oorlog met hen voeren en het zal hen overwinnen en hen doden.

Dus het is niet het pausdom dat de hoer verbrandt, maar het zijn de tien koningen die met haar gehoereerd hebben die dat doen. Oftewel de naties van de wereld die zich aan haar onderworpen hebben. Tien is ook wel een symbool voor volledigheid, dus je kunt dit letterlijk zien als 10 specifieke politieke machten, maar ook als de volledige wereld.

Hoererij in de bijbel is een symbool voor ontrouw aan God. De naties zijn 'dronken geworden' met de 'wijn van de hoererij' van deze hoer. Wijn in de bijbel is een symbool voor doctrine en de geest. Deze hoer heeft met haar valse doctrines en een satanische geest de naties 'dronken' gemaakt, oftewel in de war gebracht, waardoor zij op een dwaalspoor zijn gezet en in werkelijkheid strijd tegen God hebben gevoerd. Wanneer de oordelen van God beginnen neer te dalen, beseffen zijn dat zij misleid zijn, en zullen haar 'verbranden'. Als een dochter van een Levitische priester hoererij bedreef, moest zij verbrand worden. Dus ook hier zien we datzelfde thema: dit gaat om een afvallig systeem van religie dat ontrouw is aan God en de naties misleidt met haar valse doctrines, en hen voor haar karretje spant om Gods wet teniet te doen en Gods volk te vervolgen. Wanneer de naties beseffen dat zij misleid zijn, vernietigen zijn haar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 13-02-2025 20:10:57 ]
pi_216670869
pi_216670941
Om het bovenstaande compleet te maken:

"Het beest dat was en niet is, maar toch is", is het pausdom, antichrist.

Antichrist volgt het patroon van Jezus Christus. Daarom 'lijkt het een dodelijke wond te krijgen' nadat het 3,5 profetische jaren haar antichristelijke missie heeft vervuld, maar 'wordt de wond weer genezen'. Want Jezus Christus stierf aan het kruis, en stond ook weer uit de dood op.

Jezus lag tussen zijn sterven en wederopstaan in het graf. Dit beest, nadat het 'een dodelijke wond' heeft gekregen. 'komt op uit de afgrond', wat dus parallel is aan opstaan uit het graf.

Daarom is het beest 'dat was en niet is, maar toch is', zowel het beest van Openbaring 13 uit de zee, als het beest van Openbaring 11 uit de afgrond. Allebei deze beesten zijn erop uit om Gods woord en Gods volk te vervolgen.

Dit lezen we in Openbaring 11:

1En mij werd een meetlat gegeven, die op een staf leek. En de engel was erbij komen staan en zei: Sta op en meet de tempel van God, het altaar en hen die daarin aanbidden.
2Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang.

Hier hebben we de profetische periode van pauselijke vervolging, 3,5 jaar / 42 maanden / 1260 dagen (1260 letterlijke jaren).

3En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen, in rouwkleding gekleed, twaalfhonderdzestig dagen lang profeteren.
4 Zij zijn de twee olijfbomen en de twee kandelaars, die voor de God van de aarde staan.
5En als iemand hun schade wil toebrengen, komt er vuur uit hun mond en dat verslindt hun vijanden. En als iemand hun schade wil toebrengen, moet hij op dezelfde manier gedood worden.
6 Zij hebben macht de hemel te sluiten, zodat er geen regen zal vallen in de dagen dat zij profeteren. En zij hebben macht over de wateren om die in bloed te veranderen, en de aarde te treffen met allerlei plagen, zo vaak zij dat willen.

Dus gedurende al die tijd zijn er 'twee getuigen' van God met 'vuur uit hun mond', het zijn de 'twee olijfbomen' en de 'twee kandelaars'. Iemand 'die hen schade wil toebrengen' moet 'op dezelfde manier gedood worden'. Oog voor oog, tand voor tand. Zij 'profeteren' en hebben de 'macht om de hemel te sluiten'. Dit kan alleen het woord van God zijn, dat gedurende deze lange periode van vervolging ook onderdrukt werd.

Na die periode van 1260 dagen / 42 maanden / 3,5 jaar, lijkt het pausdom een 'dodelijke wond' te krijgen. We zagen hierboven dat dat in 1798 was, toen de paus werd afgezet en zijn koninkrijk wettelijk ontbonden. Maar dit was maar een schijndood.

Daarom zien we dat vlak daarna een 'beest uit de afgrond' opkomt. Dit is het wederopgestane beest dat in 'verderf' gaat en vervolgens de strijd met het woord van God aangaat:

7 En wanneer zij hun getuigenis volbracht hebben, zal het beest dat uit de afgrond opkomt, oorlog met hen voeren en het zal hen overwinnen en hen doden.
8En hun dode lichamen zullen liggen op de straat van de grote stad, die in geestelijke zin genoemd wordt Sodom en Egypte, waar ook onze Heere werd gekruisigd.

Welke macht kwam er na 1798 op en ging de strijd met het woord van God aan, en was tegelijkertijd gelieerd aan het pausdom zelf?

Dat was de hele seculiere beweging die vanuit de Franse Revolutie vervolgens een groot deel van de wereld wist te veroveren.

Dus nu hebben we alle koppen van het beest van Openbaring 17, die de opeenvolgende rijken voorstellen die Satan heeft gebruikt om zijn koninkrijk op aarde te vestigen:

9Hier is het verstand dat wijsheid heeft: de zeven koppen zijn zeven bergen, waarop de vrouw zit.
10Ook zijn het zeven koningen: vijf zijn er gevallen, een is er, de andere is nog niet gekomen, en wanneer hij komt, moet hij een korte tijd blijven.

Johannes ziet het visioen dus op het moment dat 'het beest was en niet is, maar toch is', oftewel vlak na 1798 wanneer het een dodelijke wond lijkt te hebben ontvangen. Want 5 zijn er gevallen:

1. Babylon
2. Medo-Perzië
3. Griekse rijk
4. Heidens Rome
5. Pauselijk Rome

11En het beest dat was en niet is, is ook zelf de achtste. En hij is uit de zeven, en gaat naar het verderf.

Dus het ogenschijnlijk gestorven pausdom is de 5e, en de 8e die na de 7 komt. Maar omdat het zowel de 5e als de 8e is, ziet Johannes maar 7 koppen. Maar deze kop, dit beest, 'gaat naar het verderf'. Dit is een verwijzing naar het beest van Openbaring 11, de hele seculiere, atheïstische beweging die een aanval op Gods woord lanceert, waarvan we hebben gezien dat deze achter de schermen georkestreerd werd door Jezuïeten zelf, die na de dodelijke wond ervoor zorgden dat hun orde weer hersteld werd.

Dit moet dus ook de 6e kop zijn, aangezien deze seculiere beweging die vanuit revolutionair Frankrijk begon, een groot deel van de wereld zou veroveren. Eerst onder Napoleon, maar vooral ook via allerlei revoluties en het atheïsme.

Dit is kop 6.

Dan is er nog kop 7. Openbaring 13 spreekt van een 'beest uit de aarde', de VS, dat als 'beeld van het beest' voorop loopt in het implementeren van het 'merkteken van het beest'. Dit is de 7e kop.

En het beest van openbaring 13, waarvan de dodelijke wond genezen wordt, is dan de 8e.

De tien hoorns ontvangen 'ontvangen samen met het beest één uur koninklijke macht'.

Dit moet dus zijn wanneer het pausdom volledig genezen is van zijn wond, en dus als 8e heerst. Zij stellen de uiteindelijke, totale, rebellie tegen God voor: kerk en staat als één tegen God en Zijn volk.

En wanneer dit volbracht is, komt het einde, omdat Gods oordelen zullen vallen, en de naties beseffen dat ze misleid zijn.

Dus op een rij:

1. Babylon
2. Medo-Perzië
3. Griekse rijk
4. Heidens Rome
5. Pauselijk Rome
6. Seculier Rome, vanuit Frankrijk
7. Het beeld van Rome, de VS
8. Pauselijk Rome

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 13-02-2025 20:53:55 ]
pi_216670990
quote:

[..]

a.op zondag;

Green sabbath project

Enz. enz.
En dit wordt nog geliket ook...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216671149
Ik zal Ali's narratief even samenvatten.

De paus is er op gebrand de wereld onder zijn heerschappij te brengen.

Daarvoor hoef je hem niet te erkennen, je hoeft niet naar de kerk te gaan, je hoeft niet te bidden, je hoeft verder helemaal niets van de RKK-leer te volgen, je hoeft niet te voldoen aan alle eisen die de RKK stelt om daadwerkelijk katholiek te zijn, je kunt op die o zo sacrosancte zondag alsnog jezelf uitleven op allerlei manieren...

... dat het de zondag is, betekent dat de paus zijn winst heeft behaald.

De SGP - de enige politieke partij die voor is - is daarbij vooral een useful idioot.

Alle protestantse kerken die daadwerkelijk zondagrust eisen, zijn verder niet echt protestant, maar door vrijmetseldende Jezuïeten geïnfilitreerde kerken die eveneens in dienst staan van satan.

Dat er geen enkele katholieke partij in Nederland is die een zondagsrust bepleit, mag de pret niet drukken. Want ook al die zogenaamd 'seculiere' politici staan EIGENLIJK in dienst van Rome en proberen op misleidende wijze 'de mensen' alsnog te bekeren tot het pausdom.

Een pausdom dat, nogmaals, geheel losstaat van het daadwerkelijk volgen van de RKK-leer.

Nee, goed verhaal, Ali en Kerelx.

[ Bericht 17% gewijzigd door EttovanBelgie op 14-02-2025 01:06:26 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216671251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 20:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Om het bovenstaande compleet te maken:

"Het beest dat was en niet is, maar toch is", is het pausdom, antichrist.

Antichrist volgt het patroon van Jezus Christus. Daarom 'lijkt het een dodelijke wond te krijgen' nadat het 3,5 profetische jaren haar antichristelijke missie heeft vervuld, maar 'wordt de wond weer genezen'. Want Jezus Christus stierf aan het kruis, en stond ook weer uit de dood op.

Jezus lag tussen zijn sterven en wederopstaan in het graf. Dit beest, nadat het 'een dodelijke wond' heeft gekregen. 'komt op uit de afgrond', wat dus parallel is aan opstaan uit het graf.

Daarom is het beest 'dat was en niet is, maar toch is', zowel het beest van Openbaring 13 uit de zee, als het beest van Openbaring 11 uit de afgrond. Allebei deze beesten zijn erop uit om Gods woord en Gods volk te vervolgen.

Dit lezen we in Openbaring 11:

1En mij werd een meetlat gegeven, die op een staf leek. En de engel was erbij komen staan en zei: Sta op en meet de tempel van God, het altaar en hen die daarin aanbidden.
2Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang.

Hier hebben we de profetische periode van pauselijke vervolging, 3,5 jaar / 42 maanden / 1260 dagen (1260 letterlijke jaren).

3En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen, in rouwkleding gekleed, twaalfhonderdzestig dagen lang profeteren.
4 Zij zijn de twee olijfbomen en de twee kandelaars, die voor de God van de aarde staan.
5En als iemand hun schade wil toebrengen, komt er vuur uit hun mond en dat verslindt hun vijanden. En als iemand hun schade wil toebrengen, moet hij op dezelfde manier gedood worden.
6 Zij hebben macht de hemel te sluiten, zodat er geen regen zal vallen in de dagen dat zij profeteren. En zij hebben macht over de wateren om die in bloed te veranderen, en de aarde te treffen met allerlei plagen, zo vaak zij dat willen.

Dus gedurende al die tijd zijn er 'twee getuigen' van God met 'vuur uit hun mond', het zijn de 'twee olijfbomen' en de 'twee kandelaars'. Iemand 'die hen schade wil toebrengen' moet 'op dezelfde manier gedood worden'. Oog voor oog, tand voor tand. Zij 'profeteren' en hebben de 'macht om de hemel te sluiten'. Dit kan alleen het woord van God zijn, dat gedurende deze lange periode van vervolging ook onderdrukt werd.

Na die periode van 1260 dagen / 42 maanden / 3,5 jaar, lijkt het pausdom een 'dodelijke wond' te krijgen. We zagen hierboven dat dat in 1798 was, toen de paus werd afgezet en zijn koninkrijk wettelijk ontbonden. Maar dit was maar een schijndood.

Daarom zien we dat vlak daarna een 'beest uit de afgrond' opkomt. Dit is het wederopgestane beest dat in 'verderf' gaat en vervolgens de strijd met het woord van God aangaat:

7 En wanneer zij hun getuigenis volbracht hebben, zal het beest dat uit de afgrond opkomt, oorlog met hen voeren en het zal hen overwinnen en hen doden.
8En hun dode lichamen zullen liggen op de straat van de grote stad, die in geestelijke zin genoemd wordt Sodom en Egypte, waar ook onze Heere werd gekruisigd.

Welke macht kwam er na 1798 op en ging de strijd met het woord van God aan, en was tegelijkertijd gelieerd aan het pausdom zelf?

Dat was de hele seculiere beweging die vanuit de Franse Revolutie vervolgens een groot deel van de wereld wist te veroveren.

Dus nu hebben we alle koppen van het beest van Openbaring 17, die de opeenvolgende rijken voorstellen die Satan heeft gebruikt om zijn koninkrijk op aarde te vestigen:

9Hier is het verstand dat wijsheid heeft: de zeven koppen zijn zeven bergen, waarop de vrouw zit.

Johannes ziet het visioen dus op het moment dat 'het beest was en niet is, maar toch is', oftewel vlak na 1798 wanneer het een dodelijke wond lijkt te hebben ontvangen. Want 5 zijn er gevallen:

1. Babylon
2. Medo-Perzië
3. Griekse rijk
4. Heidens Rome
5. Pauselijk Rome

11En het beest dat was en niet is, is ook zelf de achtste. En hij is uit de zeven, en gaat naar het verderf.

Dus het ogenschijnlijk gestorven pausdom is de 5e, en de 8e die na de 7 komt. Maar omdat het zowel de 5e als de 8e is, ziet Johannes maar 7 koppen. Maar deze kop, dit beest, 'gaat naar het verderf'. Dit is een verwijzing naar het beest van Openbaring 11, de hele seculiere, atheïstische beweging die een aanval op Gods woord lanceert, waarvan we hebben gezien dat deze achter de schermen georkestreerd werd door Jezuïeten zelf, die na de dodelijke wond ervoor zorgden dat hun orde weer hersteld werd.

Dit moet dus ook de 6e kop zijn, aangezien deze seculiere beweging die vanuit revolutionair Frankrijk begon, een groot deel van de wereld zou veroveren Eerst onder Napoleon, maar vooral ook via allerlei revoluties en het atheïsme.

Dit is kop 6.

Dan is er nog kop 7. Openbaring 13 spreekt van een 'beest uit de aarde', de VS, dat als 'beeld van het beest' voorop loopt in het implementeren van het 'merkteken van het beest'. Dit is dan de 7e kop.

En het beest van openbaring 13, waarvan de dodelijke wond genezen wordt, is dan ook de 8e.

De tien hoorns ontvangen 'ontvangen saen met het beest één uur koninklijke macht'.

Dit moet dus zijn wanneer het pausdom volledig genezen is van zijn wond, en dus als 8e heerst. Zij stellen de uiteindelijke, totale, rebellie tegen God voor: kerk en natie als één tegen God en Zijn volk.

En wanneer dit volbracht is, komt het einde, omdat Gods oordelen zullen vallen, en de naties beseffen dat ze misleid zijn.

Dus op een rij:

1. Babylon
2. Medo-Perzië
3. Griekse rijk
4. Heidens Rome
5. Pauselijk Rome
6. Seculier Rome, vanuit Frankrijk
7. Het beeld van Rome, de VS
8. Pauselijk Rome
Terwijl je dit post had je armen kunnen voeden.

Hoewel: laat maar... waarschijnlijk moeten die arme lieden eerst je 'je bent zondig en van nature tot het kwade geneigd en dat je leven thans zo kut is, is vanwege Adam en Eva, en enkel wanneer je je bekeert tot mijn kerk is er kans op redding, daarom geef ik je dit brood, niet omdat ik je daadwerkelijk wil helpen, maar omdat ik je graag wil inlijven in mijn kerk... oh trouwens, wist je dat de paus je wil slopen?'-prediking ondergaan.

Ik heb werkelijk nog niets in je bijdrage gezien dat een plus is voor christendom. Paranoia, complottheorieën, gezever over hoe zondig de mensheid wel niet is, en hoe de mens eigenlijk niets waard is, maar ook weer wel, tenzij deze de 'juiste' beslissing maakt, door die vrije wil die niet bestaat omdat al was besloten dat in 1798 een 'dodelijke wond' zou toegebracht worden, waaruit blijkt dat alles al vanaf het begin vaststaat etc., maar ook weer niet want we zijn echt geen 'trekpoppen', of ook weer wel, want we kunnen niet anders dan zondigen, maar we kunnen alsnog kiezen voor bekering en... etc.

Waanzin.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-02-2025 21:06:27 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216672194
Ter verdere onderbouwing dat seculier Frankrijk in werkelijkheid seculier Rome was, onder een nieuwe, door zichzelf gekroonde 'Romeinse Keizer' Napoleon, die zichzelf met Karel de Grote, eerste keizer van het Heilige Roomse Rijk, vergeleek:

Naturally, when one thinks of Napoleon's historical references, the first that comes to mind is Rome. It is true that the Emperor of the French relied a great deal on the prevailing Roman fashion. “[He] would not have been a man of his time had he not shared that time's curiosity regarding Ancient Rome.”, as Roger Dufraisse has rightly pointed out (37). Prefects, cohorts, consuls, codes, official neo-classicism, etc. all bear witness to this appeal to Roman antiquity (38). In a conversation in circa 1810, Napoleon himself declared, “I am a Roman Emperor. I come from the best line of Caesars, the Caesars who build. You who know history so well, are you not struck by the likenesses of my government to that of Diocletian, by this close-knit network that I have spread so far, by these Emperor's eyes which can see everywhere, and by this civil authority which I have known how to maintain in an Empire of war.”(39)

One could object, quite reasonably, that Carolingian reference was an intellectual construct aimed at giving some coherence to foreign policy or at justifying it after the event. There was however one situation where Napoleon went a step further, namely: during his conflict with the Holy See. One thousand years later, Charlemagne was almost to become an actor in the crisis.

“Tell them that I have my eyes open; that I'm only as deceived as I want to be; that I am Charlemagne, the sword of the Church, their Emperor; and that I should be treated as such.”, wrote Napoleon to Cardinal Fesch in February 1806 (92), on the subject of the Curia. The Emperor of the French considered himself the suzerain of Rome who therefore had the right to have the papal fiefs at his disposal. He was soon to warn Pius VII, “Your Holiness is sovereign in Rome but I am its Emperor.” (93)

https://www.napoleon.org/(...)eon-and-charlemagne/
  vrijdag 14 februari 2025 @ 07:50:45 #220
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216674942
Zou God het Ottomaanse rijk vergeten zijn toen die de bijbel schreef? Of het Germaanse rijk? Of het derde rijk? De mongolen? De vikingen?
pi_216676390
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 07:50 schreef Panterjong het volgende:
Zou God het Ottomaanse rijk vergeten zijn toen die de bijbel schreef? Of het Germaanse rijk? Of het derde rijk? De mongolen? De vikingen?
De beesten die opstijgen uit de zee zijn rijken die Israël overdonderden.
Zee staat voor heidenvolken, daarom is het beest uit de aarde afkomstig uit Israël.

Al hoewel de Medo-Perzen hebben Israël nooit veroverd ...

Alle rijken na het jaar 70:

Luk 21:24 HSV En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

De Edda, de mythologie van de vikingen begint Adam en Eva en de rest van het begin van Genesis en splitst zich af tot de bloedlijn van Odin, een turk uit troje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Alarmonoff op 14-02-2025 10:32:33 ]
pi_216677072
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:09 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
De beesten die opstijgen uit de zee zijn rijken die Israël overdonderden.
Zee staat voor heidenvolken, daarom is het beest uit de aarde afkomstig uit Israël.
Waar lees je dat het specifiek gaat om 'heidenvolken'?

En waar lees je dat ze 'Israël' overdonderen? Wat versta je daaronder, letterlijk Israël? dat is in 70 n.Chr. ontbonden toen de Romeinen het hebben omsingeld en vernietigd.

quote:
Alle rijken na het jaar 70:

Luk 21:24 HSV En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.
'De tijden vervuld' wil zeggen dat de maat van hun onrecht vol is. En dat zij dus worden geoordeeld.

'Jeruzalem' is hier geen verwijzing naar letterlijk Jeruzalem, maar naar spiritueel Jeruzalem. Oftewel Gods volk, de kerk.

Galaten 6:21Zeg mij, u die onder de wet wilt zijn, luistert u niet naar de wet?
22Want er staat geschreven dat Abraham twee zonen had, een van de slavin, en een van de vrije.
23 Maar hij die van de slavin was, is naar het vlees geboren, hij echter die van de vrije was, door de belofte.
24Deze dingen hebben een zinnebeeldige betekenis; want deze vrouwen zijn de twee verbonden: het ene, dat van de berg Sinaï, dat kinderen voortbrengt voor de slavernij, dat is Hagar.
25Want deze Hagar is de berg Sinaï in Arabië, en komt overeen met het huidige Jeruzalem, dat met haar kinderen in slavernij is.
26 Maar het Jeruzalem dat boven is, is vrij, en dat is de moeder van ons allen.

Dus onder het nieuwe verbond van Christus hebben we het over het Hemelse Jeruzalem, Gods volk dat met God verzoend is, en niet over het aardse, letterlijke Jeruzalem. Dat is in 70 n.Chr. ten einde gekomen. Het is herbouwd ja, maar niet in spirituele zin.

De tekst in Lukas heeft 2 applicaties: een letterlijke en een spirituele.
De letterlijke over letterlijk Jeruzalem is vervuld in 70 n.Chr.
Maar de spirituele gaat over de volledige kerk. Israël, Jeruzalem, de tempel, zijn allemaal symbolisch voor de kerk (Joden en heidenen die in Christus zijn dus):

1 Korinhe 3:16 Weet u niet dat u Gods tempel bent en dat de Geest van God in u woont?
17Als iemand de tempel van God te gronde richt, zal God hem te gronde richten, want de tempel van God is heilig, en deze tempel bent u.

Dit is een beetje het probleem met futurisme en dispensationalisme, die lezen allerlei teksten alleen letterlijk, terwijl die ook profetisch en spiritueel bedoeld zijn. Dus wat de tekst zegt, is dat de heidenen Gods volk zullen vervolgen totdat zij veroordeeld worden. De specifieke rijken die dat doen, worden in Daniël en Openbaring genoemd. Die 'overdonderen' dus inderdaad Israël, zowel letterlijk als figuurlijk, omdat ze na Rome en de val van het letterlijke Jeruzalem zich op het vervolgen van Gods volk richten.
pi_216677115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 07:50 schreef Panterjong het volgende:
En Friesland?

Het Ottomaanse rijk, of eigenlijk de Islam in het geheel, wordt volgens sommigen wel genoemd trouwens.

De Germanen worden genoemd als de tien hoorns die het West-Romeinse rijk binnenvallen en zich daar vestigen.

De Mongolen zijn het Ottomaanse rijk.

De Vikingen zijn Germanen.

De profeties in de bijbel hebben altijd betrekking op Gods volk. Daarom zul je er niets over middeleeuws China of Zuid-Amerika in tegenkomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-02-2025 12:13:55 ]
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:16:17 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216678037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar lees je dat het specifiek gaat om 'heidenvolken'?

En waar lees je dat ze 'Israël' overdonderen? Wat versta je daaronder, letterlijk Israël? dat is in 70 n.Chr. ontbonden toen de Romeinen het hebben omsingeld en vernietigd.
[..]
'De tijden vervuld' wil zeggen dat de maat van hun onrecht vol is. En dat zij dus worden geoordeeld.

'Jeruzalem' is hier geen verwijzing naar letterlijk Jeruzalem, maar naar spiritueel Jeruzalem. Oftewel Gods volk, de kerk.

Galaten 6:21Zeg mij, u die onder de wet wilt zijn, luistert u niet naar de wet?
22Want er staat geschreven dat Abraham twee zonen had, een van de slavin, en een van de vrije.
23 Maar hij die van de slavin was, is naar het vlees geboren, hij echter die van de vrije was, door de belofte.
24Deze dingen hebben een zinnebeeldige betekenis; want deze vrouwen zijn de twee verbonden: het ene, dat van de berg Sinaï, dat kinderen voortbrengt voor de slavernij, dat is Hagar.
25Want deze Hagar is de berg Sinaï in Arabië, en komt overeen met het huidige Jeruzalem, dat met haar kinderen in slavernij is.

Dus onder het nieuwe verbond van Christus hebben we het over het Hemelse Jeruzalem, Gods volk dat met God verzoend is, en niet over het aardse, letterlijke Jeruzalem. Dat is in 70 n.Chr. ten einde gekomen. Het is herbouwd ja, maar niet in spirituele zin.

De tekst in Lukas heeft 2 applicaties: een letterlijke en een spirituele.
De letterlijke over letterlijk Jeruzalem is vervuld in 70 n.Chr.
Maar de spirituele gaat over de volledige kerk. Israël, Jeruzalem, de tempel, zijn allemaal symbolisch voor de kerk (Joden en heidenen die in Christus zijn dus):

1 Korinhe 3:16 Weet u niet dat u Gods tempel bent en dat de Geest van God in u woont?
17Als iemand de tempel van God te gronde richt, zal God hem te gronde richten, want de tempel van God is heilig, en deze tempel bent u.

Dit is een beetje het probleem met futurisme en dispensationalisme, die lezen allerlei teksten alleen letterlijk, terwijl die ook profetisch en spiritueel bedoeld zijn. Dus wat de tekst zegt, is dat de heidenen Gods volk zullen vervolgen totdat zij veroordeeld worden. De specifieke rijken die dat doen, worden in Daniël en Openbaring genoemd. Die 'overdonderen' dus inderdaad Israël, zowel letterlijk als figuurlijk, omdat ze na Rome en de val van het letterlijke Jeruzalem zich op het vervolgen van Gods volk richten.
Hoe weet jij dat? Waar baseer je dat op?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216678073
Uit de zee en aarde is symbolisch, heel het boek van Openbaring is symbolisch, zelfs de poel des vuurs.
Zee staat in de bijbel symbool voor de heidenvolken, en aarde, haaretz, voor het land van Israël.

Lucas 21:20 toont aan dat het om het letterlijke Jeruzalem gaat. Het koninkrijk van Israël dat niet het koninkrijk van God is zal worden hersteld en zal een aardse zegen worden zoals aan Abraham beloofd.
Zie handelingen 1:6
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:20:58 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216678095
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 21:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ter verdere onderbouwing dat seculier Frankrijk in werkelijkheid seculier Rome was, onder een nieuwe, door zichzelf gekroonde 'Romeinse Keizer' Napoleon, die zichzelf met Karel de Grote, eerste keizer van het Heilige Roomse Rijk, vergeleek:

Naturally, when one thinks of Napoleon's historical references, the first that comes to mind is Rome. It is true that the Emperor of the French relied a great deal on the prevailing Roman fashion. “[He] would not have been a man of his time had he not shared that time's curiosity regarding Ancient Rome.”, as Roger Dufraisse has rightly pointed out (37). Prefects, cohorts, consuls, codes, official neo-classicism, etc. all bear witness to this appeal to Roman antiquity (38). In a conversation in circa 1810, Napoleon himself declared, “I am a Roman Emperor. I come from the best line of Caesars, the Caesars who build. You who know history so well, are you not struck by the likenesses of my government to that of Diocletian, by this close-knit network that I have spread so far, by these Emperor's eyes which can see everywhere, and by this civil authority which I have known how to maintain in an Empire of war.”(39)

One could object, quite reasonably, that Carolingian reference was an intellectual construct aimed at giving some coherence to foreign policy or at justifying it after the event. There was however one situation where Napoleon went a step further, namely: during his conflict with the Holy See. One thousand years later, Charlemagne was almost to become an actor in the crisis.

“Tell them that I have my eyes open; that I'm only as deceived as I want to be; that I am Charlemagne, the sword of the Church, their Emperor; and that I should be treated as such.”, wrote Napoleon to Cardinal Fesch in February 1806 (92), on the subject of the Curia. The Emperor of the French considered himself the suzerain of Rome who therefore had the right to have the papal fiefs at his disposal. He was soon to warn Pius VII, “Your Holiness is sovereign in Rome but I am its Emperor.” (93)

https://www.napoleon.org/(...)eon-and-charlemagne/
Wat moet dit precies aantonen?

Wat is een 'seculier Rome'? Rome werd pas seculier in 1870.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216678269
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:18 schreef Alarmonoff het volgende:
Uit de zee en aarde is symbolisch, heel het boek van Openbaring is symbolisch, zelfs de poel des vuurs.
Zee staat in de bijbel symbool voor de heidenvolken, en aarde, haaretz, voor het land van Israël.

Lucas 21:20 toont aan dat het om het letterlijke Jeruzalem gaat. Het koninkrijk van Israël dat niet het koninkrijk van God is zal worden hersteld en zal een aardse zegen worden zoals aan Abraham beloofd.
Zie handelingen 1:6
Jezus zegt: mijn koninkrijk is niet van deze wereld.

Joh 18:36Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Als Mijn Koninkrijk van deze wereld was, zouden Mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden overgeleverd zou worden, maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier.

Hij zegt ook: de hemelen en de aarde zullen voorbijgaan.

Mat 24:35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen zeker niet voorbijgaan.

Hij zegt ook: ik maak een nieuwe hemel en aarde, en de oude zullen niet meer zijn en niet meer herinnerd worden.

Jesaja 65:17Want zie, Ik schep een nieuwe hemel
en een nieuwe aarde.
Aan de vorige dingen zal niet meer gedacht worden,
ze zullen niet meer opkomen in het hart.
18Maar wees vrolijk en verheug u tot in eeuwigheid
in wat Ik schep,
want zie, Ik schep Jeruzalem een vreugde
en zijn volk blijdschap.
19En Ik zal Mij verheugen over Jeruzalem
en vrolijk zijn over Mijn volk.

Dit is niet het aardse, letterlijke Jeruzalem van nu, maar het komende, hemelse Jeruzalem, waar gelovigen al bewoners van zijn:

Filipenzen 3:20 Ons burgerschap is echter in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus,

Dus nee, dit kan niet over een aards koninkrijk van Jeruzalem in het huidige Israël gaan, want God zal deze aarde vernietigen en een nieuwe scheppen. Handelingen zegt dat ook niet. Daar staat alleen dat de discipelen erom vroegen, maar Jezus bevestigt niet dat hij dat ook zal doen.

Daarom zegt Paulus dat het verbond met Abraham van de belofte ook gaat over het Hemelse Jeruzalem, en niet over het aardse:

vrijdag 14 februari 2025 @ 12:38:45 #229
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_216678391
Stil maar, wacht maar...
pi_216678406
De aarde gaat niet op in vlammen en verwordt niet tot de bodemloze put, dat is de interpretatie van EGW van de symbooltaal, maar het valt er wel van te maken alleen klopt het niet. Openbaring gaat over Israël en het gelovige overblijfsel in verdrukking, zie opb 12, ze zijn nog onder de wet, en het tweede beest, de valse profeet probeert ze te verleiden om voor het eerste beest te laten buigen, zo voert de slang oorlog tegen het trouwe overblijfsel.
pi_216678488
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat moet dit precies aantonen?

Wat is een 'seculier Rome'? Rome werd pas seculier in 1870.
Seculier Rome, het letterlijke Romeinse rijk dat verwond was door het zwaard, en daar de voortzetting van.
pi_216678489
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:39 schreef Alarmonoff het volgende:
De aarde gaat niet op in vlammen en verwordt niet tot de bodemloze put, dat is de interpretatie van EGW van de symbooltaal, maar het valt er wel van te maken alleen klopt het niet. Openbaring gaat over Israël en het gelovige overblijfsel in verdrukking, zie opb 12, ze zijn nog onder de wet, en het tweede beest, de valse profeet probeert ze te verleiden om voor het eerste beest te laten buigen, zo voert de slang oorlog tegen het trouwe overblijfsel.
De aarde verwordt tot de bodemloze put? Wie heeft dat ooit gezegd? Ik niet en Ellen White ook niet hoor, voor zover ik weet. Heb je daar een referentie voor?

Wat er letterlijk staat en wat ik hierboven geciteerd heb, is dat God een 'nieuwe hemel en nieuwe aarde' schept. En dat de vorige 'niet meer in het hart opkomt'. Wat versta jij onder 'herscheppen' en 'voorbijgaan' en 'niet meer zijn' dan? Dat ze er eigenlijk nog wel zijn en blijven en herinnerd worden omdat mensen erop blijven leven?

Waaruit maak je op dat het vervolgde volk in Openbaringen 12 'onder de wet' is? Ik zie dat nergens staan:

Dit is hetzelfde volk dat gedurende 1260 jaar wordt vervolgd.

Dit is de Christelijke kerk.
pi_216678517
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De aarde verwordt tot de bodemloze put? Wie heeft dat ooit gezegd? Ik niet en Ellen White ook niet hoor, voor zover ik weet. Heb je daar een referentie voor?

Wat er letterlijk staat en wat ik hierboven geciteerd heb, is dat God een 'nieuwe hemel en nieuwe aarde' schept. En dat de vorige 'niet meer in het hart opkomt'. Wat versta jij onder 'herscheppen' en 'voorbijgaan' en 'niet meer zijn' dan? Dat ze er eigenlijk nog wel zijn en blijven en herinnerd worden omdat mensen erop blijven leven?

Waaruit maak je op dat het vervolgde volk in Openbaringen 12 'onder de wet' is? Ik zie dat nergens staan:

Dit is hetzelfde volk dat gedurende 1260 jaar wordt vervolgd.

Dit is de Christelijke kerk.
De aarde wordt de poel des vuurs en de afgrond tijdens het millennium.

Rev 12:17 HSV En de draak werd boos op de vrouw, en ging heen om oorlog te voeren tegen de overigen van haar nageslacht, die de geboden van God in acht nemen en het getuigenis van Jezus Christus hebben.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:47:21 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216678531
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:44 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Seculier Rome, het letterlijke Romeinse rijk dat verwond was door het zwaard, en daar de voortzetting van.
Het Romeinse Rijk was niet seculier, integendeel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216678650
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:46 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
De aarde wordt de poel des vuurs en de afgrond tijdens het millennium.
Ook dat zeggen ik noch Ellen White.

Noch de bijbel.

De poel des vuurs vindt plaats nà de wederopstanding van de onrechtvaardigen, en dat is pas na het millennium:

5Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren. Dit is de eerste opstanding.
6Zalig en heilig is hij die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.
De satan geheel overwonnen
7En wanneer die duizend jaar tot een einde gekomen zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten.
8En hij zal uitgaan om de volken te misleiden die zich in de vier hoeken van de aarde bevinden, Gog en Magog, om hen te verzamelen voor de oorlog. En hun aantal is als het zand van de zee.

9En zij kwamen op over de breedte van de aarde, en omsingelden de legerplaats van de heiligen en de geliefde stad. Maar er daalde vuur van God neer uit de hemel en dat verslond hen.
10En de duivel, die hen misleidde, werd in de poel van vuur en zwavel geworpen, waar ook het beest en de valse profeet reeds zijn. En zij zullen dag en nacht gepijnigd worden in alle eeuwigheid.

Het beest uit de afgrond vindt veel eerder plaats, vlak na de periode van 1260 jaren van vervolging van de Christelijke kerk.

De poel des vuurs vindt plaats na het millennium, vlak na de wederopstanding van de onrechtvaardigen.

Daarna worden een nieuwe hemel en nieuwe aarde gemaakt:

Openbaring 21:1En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan. En de zee was er niet meer.
2En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalen van God uit de hemel, gereedgemaakt als een bruid die voor haar man sierlijk gemaakt is.
3En ik hoorde een luide stem uit de hemel zeggen: Zie, de tent van God is bij de mensen en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen zijn en hun God zijn.
4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal er niet meer zijn; ook geen rouw, jammerklacht of moeite zal er meer zijn. Want de eerste dingen zijn voorbijgegaan.

Het idee dat God hier op aarde een nieuw letterlijk Israël in Palestina en een nieuw letterlijk Jeruzalem hier op aarde gaat stichten, is dwaalleer.

Deze dwaalleer is er verantwoordelijk voor dat Christenen overal naar het letterlijke Israël kijken als een land dat zij politiek moeten steunen, inclusief met bommen en granaten. Immers zou volgens die theologie ook de letterlijke tempel herbouwd moeten worden en zouden daar weer dieren moeten worden geofferd. En dit zou dan het herstel van het koninkrijk van Israël en het begin van het koninkrijk van God zijn, of iets dergelijks.

Dit komt niet overeen met de geschriften, maar zoals je al eerder noemde met wat bijvoorbeeld de vrijmetselarij nastreeft. Die zien in de tempel van Salomo een soort 'hub' voor een wereldwijd broederschap waarin alle volkeren en religies verenigd zijn.

Ook Rome zou het liefst haar hoofdkwartier in Jeruzalem hebben staan.

Dit druist allemaal compleet in tegen wat de geschriften over de laatste dagen onthullen: dat kerk en staat zich tegen Gods volk keert, dat God hen zal oordelen, en dat Hij zijn koninkrijk zal vestigen op een nieuwe aarde met een nieuw, hemels Jeruzalem.

2 Petrus 3:7 Maar de hemelen die er nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde Woord als een schat weggelegd en worden voor het vuur bewaard tot de dag van het oordeel en van het verderf van de goddeloze mensen.
pi_216678715
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het Romeinse Rijk was niet seculier, integendeel.
Seculier als in werelds Rome ipv de kerk van Rome denk ik.
Het oude Romeinse rijk was heidens met keizer aanbidding, nadat die was gevallen werd het voortgezet en noemde het zich christelijk maar het was niet de kerk, daarom noemden Napoleon, Tsaren etc zich keizer van Rome of Romeinse rijk.
pi_216678751
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ook dat zeggen ik noch Ellen White.

Noch de bijbel.

Dat had ik juist van jou vernomen

Fire comes down from God out of heaven. The earth is broken up. The weapons concealed in its depths are drawn forth. Devouring flames burst from every yawning chasm. The very rocks are on fire. The day has come that shall burn as an oven. The elements melt with fervent heat, the earth also, and the works that are therein are burned up. (Malachi 4:1; 2 Peter 3:10.) The earth’s surface seems one molten mass—a vast, seething lake of fire. It is the time of the judgment and perdition of ungodly men. . . .

The wicked receive their recompense in the earth. (Proverbs 11:31.) They “shall be stubble: and the day that cometh shall burn them up, saith the Lord of hosts

While the earth was wrapped in the fire of destruction, the righteous abode safely in the Holy City. Upon those that had part in the first resurrection, the second death has no power. While God is to the wicked a consuming fire, He is to His people both a sun and a shield. (Revelation 20:6; Psalm 84:11.)—The Great Controversy, 672, 673.

Maar israel heeft nog een toekomst, wanneer het wedergeboren wordt

Rom 11:13-32 HSV 13 Want tegen u, de heidenen, zeg ik: Voor zover ik de apostel van de heidenen ben, maak ik mijn bediening heerlijk, 14 om daardoor zo mogelijk mijn verwanten wat betreft het vlees tot jaloersheid te verwekken en enigen uit hen te behouden. 15 Want als hun verwerping verzoening voor de wereld betekent, wat betekent dan hun aanneming anders dan leven uit de doden? 16 En als de eerstelingen heilig zijn, dan het deeg ook, en als de wortel heilig is, dan de takken ook. 17 Als nu enige van die takken afgerukt zijn, en u, die een wilde olijfboom bent, in hun plaats bent geënt en mede deel hebt gekregen aan de wortel en de vettigheid van de olijfboom, 18 beroem u dan niet tegenover de takken. En als u zich beroemt: U draagt de wortel niet, maar de wortel u. 19 U zult dan zeggen: De takken zijn afgerukt, opdat ik zou worden geënt. 20 Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees. 21 Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart. 22 Zie dan de goedertierenheid en de strengheid van God: strengheid over hen die gevallen zijn, over u echter goedertierenheid, als u in de goedertierenheid blijft. Anders zult ook u afgehouwen worden. 23 En ook zij zullen, als zij niet in het ongeloof blijven, geënt worden, want God is machtig hen opnieuw te enten. 24 Want als u afgehouwen bent uit de olijfboom die van nature wild was, en tegen de natuur in op de tamme olijfboom geënt bent, hoeveel te meer zullen zij die natuurlijke takken zijn, geënt worden op hun eigen olijfboom. 25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan. 26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob. 27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen. 28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen. 29 Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk. 30 Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid, 31 zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen. 32 Want God heeft hen allen in ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Alarmonoff op 14-02-2025 13:09:40 ]
pi_216678959
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:02 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dat had ik juist van jou vernomen

Fire comes down from God out of heaven. The earth is broken up. The weapons concealed in its depths are drawn forth. Devouring flames burst from every yawning chasm. The very rocks are on fire. The day has come that shall burn as an oven. The elements melt with fervent heat, the earth also, and the works that are therein are burned up. (Malachi 4:1; 2 Peter 3:10.) The earth’s surface seems one molten mass—a vast, seething lake of fire. It is the time of the judgment and perdition of ungodly men. . . .

The wicked receive their recompense in the earth. (Proverbs 11:31.) They “shall be stubble: and the day that cometh shall burn them up, saith the Lord of hosts

While the earth was wrapped in the fire of destruction, the righteous abode safely in the Holy City. Upon those that had part in the first resurrection, the second death has no power. While God is to the wicked a consuming fire, He is to His people both a sun and a shield. (Revelation 20:6; Psalm 84:11.)—The Great Controversy, 672, 673.
Ja, maar er zijn dus twee momenten waarop de God de wereld met vuur straft:

Bij zijn wederkomst, waarbij de eerste wederopstanding plaatsvindt (van de rechtvaardigen)

En na het millenniium bij de wederopstanding van de onrechtvaardigen die dan worden gestraft. De poel des vuurs is na het millennium.

Dus de chronologie is zo:

1. Wederkomst van Christus, waarbij
- wederopstanding van de rechtvaardigen
- doden met vuur van de onrechtvaardigen die dan in leven zijn

2. Millennium: de rechtvaardigen leven met God in de hemel, de onrechtvaardigen zijn dood, de aarde is leeg, en Satan is daarom gebonden in kettingen (er is niets te doen, niemand om te misleiden)

3. Na het millennium: Wederopstanding van de onrechtvaardigen. Heilige stad daalt neer. De onrechtvaardigen worden misleid door Satan (hij vertelt ze waarschijnlijk dat hij ze uit de dood heeft opgewekt). De onrechtvaardgen vallen de heilige stad aan. Vuur komt uit de hemel en verslindt ze definitief. Dit is de 'poel des vuurs', de eeuwige dood, waarbij de onrechtvaardigen, Satan en de dood zelf worden vernietigd. Daarna schept God een nieuwe hemel en aarde.

Er zijn dus twee momenten waarop God met vuur de onrechtvaardigen straft, maar niet allebei zijn de 'poel des vuurs', dat is alleen na het millennium en dit wordt de 'tweede dood' genoemd. De straf bij de wederopstanding van de onrechtvaardigen die dan in leven zijn, is nog steeds de 'eerste dood'.

quote:
Maar israel heeft nog een toekomst, wanneer het wedergeboren wordt

Rom 11:13-32 HSV 13 Want tegen u, de heidenen, zeg ik: Voor zover ik de apostel van de heidenen ben, maak ik mijn bediening heerlijk, 14 om daardoor zo mogelijk mijn verwanten wat betreft het vlees tot jaloersheid te verwekken en enigen uit hen te behouden. 15 Want als hun verwerping verzoening voor de wereld betekent, wat betekent dan hun aanneming anders dan leven uit de doden? 16 En als de eerstelingen heilig zijn, dan het deeg ook, en als de wortel heilig is, dan de takken ook. 17 Als nu enige van die takken afgerukt zijn, en u, die een wilde olijfboom bent, in hun plaats bent geënt en mede deel hebt gekregen aan de wortel en de vettigheid van de olijfboom, 18 beroem u dan niet tegenover de takken. En als u zich beroemt: U draagt de wortel niet, maar de wortel u. 19 U zult dan zeggen: De takken zijn afgerukt, opdat ik zou worden geënt. 20 Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees. 21 Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart. 22 Zie dan de goedertierenheid en de strengheid van God: strengheid over hen die gevallen zijn, over u echter goedertierenheid, als u in de goedertierenheid blijft. Anders zult ook u afgehouwen worden. 23 En ook zij zullen, als zij niet in het ongeloof blijven, geënt worden, want God is machtig hen opnieuw te enten. 24 Want als u afgehouwen bent uit de olijfboom die van nature wild was, en tegen de natuur in op de tamme olijfboom geënt bent, hoeveel te meer zullen zij die natuurlijke takken zijn, geënt worden op hun eigen olijfboom. 25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan. 26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob. 27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen. 28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen. 29 Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk. 30 Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid, 31 zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen. 32 Want God heeft hen allen in ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.
Ja, Gods genade voor Israël als natie was tijdelijk gesloten, zoals blijkt uit de vernietigin van Jeruzalem in 70 n.Chr. Als zij zich bekeren van hun zonden, worden zij ook gered. Dat betekent dat God zich over hen zal ontfermen met zijn genade, en niet voor altijd verhard blijft.

Dat gaat echter over de mensen, en niet over een stuk land in Palestina of een letterlijke stad van stenen.
pi_216679456
Een lege aarde gaat in tegen het verbond dat God met Noah en de dierenwereld sloot.
Wat gebeurt er met de rechtvaardigen of gezegenden die levend zijn bij de wederkomst?

Ik lees dit over de wederkomst http://www.preteristcentr(...)_russel_parousia.pdf
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:51:53 #240
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_216679486
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:38 schreef hoatzin het volgende:
Stil maar, wacht maar...
Alles wordt nieuw.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_216679664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:50 schreef Alarmonoff het volgende:
Een lege aarde gaat in tegen het verbond dat God met Noah en de dierenwereld sloot.
Hoezo?

Dat verbond bevat alleen een belofte dat God de aarde niet meer met een vloed zou vernietigen:

8En God zei tegen Noach en zijn zonen met hem:
9 En Ik, zie, Ik maak Mijn verbond met u, met uw nageslacht na u,
10en met alle levende wezens die bij u zijn: de vogels, het vee en alle dieren van de aarde met u; van alles wat uit de ark is gegaan, tot alle dieren van de aarde toe.
11Ik maak Mijn verbond met u, dat niet meer alle vlees door het water van een vloed zal worden uitgeroeid, en dat er geen vloed meer zal zijn om de aarde te gronde te richten.
12En God zei: Dit is het teken van het verbond dat Ik geef tussen Mij en u, en alle levende wezens die bij u zijn, alle generaties door tot in eeuwigheid:
13Mijn boog heb Ik in de wolken gegeven; die zal dienen als teken van het verbond tussen Mij en de aarde.
14Het zal gebeuren, als Ik wolken boven de aarde breng en de boog in de wolken gezien wordt,
15dat Ik aan Mijn verbond zal denken, dat er is tussen Mij en u en alle levende wezens van alle vlees. Het water zal niet meer tot een vloed worden om alle vlees te gronde te richten.
16Als deze boog in de wolken is, zal Ik hem zien, en denken aan het eeuwig verbond tussen God en alle levende wezens van alle vlees dat op de aarde is.
17God zei dus tegen Noach: Dit is het teken van het verbond dat Ik gemaakt heb tussen Mij en alle vlees dat op de aarde is.

Er staat niets over een 'lege aarde'.

Dus nee, dat idee gaat niet in tegen het verbond met Noach.

quote:
Wat gebeurt er met de rechtvaardigen of gezegenden die levend zijn bij de wederkomst?

Ik lees dit over de wederkomst http://www.preteristcentr(...)_russel_parousia.pdf
Die worden in de hemel opgenomen gedurende duizend jaar:

15Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan.
16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.
17Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.

18Zo dan, troost elkaar met deze woorden.

Dus bij de wederkomst van Christus staan de rechtvaardige doden uit de dood op. Samen met de rechtvaardige levenden leven die 1000 jaar met Christus in de hemel.

De onrechtvaardige doden blijven dood, en de onrechtvaardige levenden worden gedood met vuur.

1000 jaar lang hebben de heiligen vervolgens het tijd om 'de boeken in te zien'. Dus om Gods oordeel te verifiëren. Zij kunnen dan zelf ook inzien dat God rechtvaardig geoordeel heeft, zelfs over die personen waarvan je dacht dat ze gered zouden moeten zijn.

Na die periode van 1000 jaar worden de onrechtvaardige doden tot leven gewerkt, vallen zij het Hemese Jeruzalem en de mensen daarin die neerdalen aan, en worden de onrechtvaardigen en Satan en de gevallen engelen definitief vernietigd.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:15:01 #242
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_216679701
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:51 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Alles wordt nieuw.
Het wachten duurt alleen wat lang. Maar het kan nu niet lang meer duren. Echt niet.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:18:14 #243
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_216679734
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
13Mijn boog heb Ik in de wolken gegeven; die zal dienen als teken van het verbond tussen Mij en de aarde.
Die boog blijkt een kring te zijn vanuit de lucht gezien en is wetenschappelijk volstrekt verklaarbaar. Die was dus ook vóór de vloed gewoon zichtbaar bij vocht in de lucht en zonlicht. Soms zijn er twee te zien, heel soms wel drie.
pi_216679839
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hoezo?

Dat verbond bevat alleen een belofte dat God de aarde niet meer met een vloed zou vernietigen:

Dat is misleiding als het toch weer gebeurd maar dan met vuur _O-
Voorbijgaan van hemel en aarde door vuur en de komst van een nieuwe versie moet dus anders dan totale verbranding van wat overblijft geïnterpreteerd worden.
Daar is ewg misleid. Begreep ze niet wat het betekent dat Jezus de redder van de wereld is die de zonde van de wereld heeft weggenomen en het niet toerekent. Het Griekse woord voor het oordeel impliceert correctie (knarsetanden en geween wellicht?)ipv eeuwige marteling of annihilatie.
pi_216680495
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:29 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dat is misleiding als het toch weer gebeurd maar dan met vuur _O-
Hoezo?

De eerste keer is de eerste dood, de tweede keer de tweede dood.

De aarde wordt vervangen na de tweede keer.

Wat is er misleidend aan?

quote:
Voorbijgaan van hemel en aarde door vuur en de komst van een nieuwe versie moet dus anders dan totale verbranding van wat overblijft geïnterpreteerd worden.
Daar is ewg misleid. Begreep ze niet wat het betekent dat Jezus de redder van de wereld is die de zonde van de wereld heeft weggenomen en het niet toerekent. Het Griekse woord voor het oordeel impliceert correctie (knarsetanden en geween wellicht?)ipv eeuwige marteling of annihilatie.
Wat denk je dat er met 'hemel' bedoeld wordt in die context?

De aarde en de lucht misschien?

Niet de hemel waar God en de heiligen verblijven.

Ik denk dat je de woorden gewoon verkeerd begrijpt.
pi_216680538
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:18 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Die boog blijkt een kring te zijn vanuit de lucht gezien en is wetenschappelijk volstrekt verklaarbaar. Die was dus ook vóór de vloed gewoon zichtbaar bij vocht in de lucht en zonlicht. Soms zijn er twee te zien, heel soms wel drie.
Tenzij het nooit regende.

5er was nog geen enkele veldstruik op de aarde en er was nog geen enkel veldgewas opgekomen, want de HEERE God had het niet laten regenen op de aarde; en er was geen mens om de aardbodem te bewerken,
6maar een damp steeg uit de aarde op en bevochtigde heel de aardbodem –

Dus de atmosfeer was voor de vloed heel anders.
pi_216680726
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

5er was nog geen enkele veldstruik op de aarde en er was nog geen enkel veldgewas opgekomen, want de HEERE God had het niet laten regenen op de aarde; en er was geen mens om de aardbodem te bewerken,
6maar een damp steeg uit de aarde op en bevochtigde heel de aardbodem –

Dus de atmosfeer was voor de vloed heel anders.
Sjonge jonge wat een krom gelul weer. De bijbel is een mix van geloof, geschiedenis, mythologie en volksverhalen. Als je dit boek als volledig letterlijk waar gaat nemen, dan krijg je dus dit soort krom gelul, iets waaraan ik me in mijn jeugd ook al aan ergerde in de Gereformeerde kerk. Ik zie nu een herhaling van wat ik allemaal heb meegemaakt.
pi_216680737
Regen is noodzakelijk voor leven op aarde. Een regenboog is niets anders dan breking van het licht door waterdruppels. Dat is een natuurwet die al bestaat sinds het ontstaan van het heelal.
Zeg dan gewoon, ik weet het niet. Maar ga niet ergens een uitleg van geven als je het niet weet. Ik weet het ook niet, hoe het toen was. Ali, jij ook niet. Daar had ik nou altijd zo'n hekel aan, predikers en dominees die zogenaamd de wijsheid in pacht hadden en die een beetje onverklaarbare zaken in de bijbel gaan zitten uitleggen terwijl ze net zoveel weten als ik. Ik kan daar heel moeilijk tegen. Zo krijg je allemaal kromme nepwaarheden dus.
Als je zegt ik weet het niet, is het veel acceptabeler dan krom gezwets als "Het regende toen niet en de atmosfeer was anders", ja daaaaaag, zo lust ik er nog wel een paar.

[ Bericht 27% gewijzigd door Vincent_student op 14-02-2025 15:58:10 ]
pi_216680904
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:38 schreef hoatzin het volgende:
Stil maar, wacht maar...
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:51 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Alles wordt nieuw.
https://www.bing.com/vide(...)50E675A0&FORM=VCGVRP
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:25:29 #250
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_216681178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

6maar een damp steeg uit de aarde op en bevochtigde heel de aardbodem

Dus de atmosfeer was voor de vloed heel ander
Je vergeet even dat de vloed enkele duizenden jaren na het scheppingsverhaal plaatsvond. Toen heerste de zonde al he? En regende het natuurlijk ook.

Een damp veroorzaakt overigens ook een boog. Gewoon natuurwetten die er altijd al waren. Niks goddelijks aan.

Maar ja, dat snapten de schrijvers van Genesis natuurlijk niets van, die zagen zomaar mooie kleuren, in een boog nog wel. Dus God. Ik snap werkelijk niet dat je dat niet wilt inzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')