daarom hebben we qatar nu juist extra landingsrechten gegeven op schiphol ten kostte van Transavia, mogen dan wel ook wel gas hierheen halen , anders geven de landingsrechten aan KLM hequote:Op donderdag 13 maart 2025 20:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
We zullen niet langer meer aardgas moeten kopen van PoetinQatar, vriend.
Zou ik inderdaad niet doen. Goede manier op ex-stemmers terug te krijgenquote:Op donderdag 13 maart 2025 19:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, ik denk niet dat ze zich wat aan moeten trekken van dit soort lege containerbegrippen.
Ik bedoelde Keren Hirsch.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:39 schreef kladderadatsch het volgende:
Weet trouwens niet over welke mevrouw je het hebt, want ik woon niet in A'dam en zo goed ben ik ook niet op de hoogte van wie daar allemaal namens de PvdA in de gemeenteraad zitten.
Het zal er wel op uitdraaien dat we binnenkort de gasbel(len) op de bodem van de Noordzee aan gaan spreken. Niet dat dit milieutechnisch nou zo'n strak plan is, maar ik zou ook niet weten welke keus we verder nog hebben? Afhankelijk zijn van andere landen is immers ook niet zo goed bevallen en Groningen kan ook echt niet meer, dus...quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daarom hebben we qatar nu juist extra landingsrechten gegeven op schiphol ten kostte van Transavia, mogen dan wel ook wel gas hierheen halen , anders geven de landingsrechten aan KLM he
"Intersectioneel woke gekloot" is vooral weer een leeg containerbegrip. De enige partij die zich zo profileert is Bij 1.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, vooral omdat je dat wel zint, nog meer intersectioneel woke gekloot dat zich maskeert als 'links'.
-Economisch ben ik gematigd liberaalquote:Waarom stem jij D66 eigenlijk?
[prima , ga maar onder de waddenzee boren , dat gezeur dat dan de zee zakt is onzinquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:04 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het zal er wel op uitdraaien dat we binnenkort de gasbel(len) op de bodem van de Noordzee aan gaan spreken. Niet dat dit milieutechnisch nou zo'n strak plan is, maar ik zou ook niet weten welke keus we verder nog hebben? Afhankelijk zijn van andere landen is immers ook niet zo goed bevallen en Groningen kan ook echt niet meer, dus...
O ja, nieuwe kerncentrales, maar daar hebben we op z'n vroegst in 2040 wat aan. Als het überhaupt doorgaat natuurlijk want dat weet je hier ook maar nooit.
.quote:Hoeveel gas zit er nog onder de Waddenzee?
Hoe groot is het 'probleem' van boren op de Waddenzee?
Er zit, naar schatting van de NAM, 200 miljard kuub gas in de verschillende kleine velden onder de Waddenzee. Een deel daarvan is al opgebruikt.
Hoeveel er nog in de andere kleine velden aanwezig is, kan alleen onderzocht worden door proefboringen
quote:Hoeveel gasreserves zijn er nog in de aarde?
TB141E - Introductie in Energie- en Industriesystemen
Wereldwijde gasreserves.
De bekende gasreserves bedragen op dit moment ongeveer 1,885 biljoen kubieke meter wereldwijd
1885.000.000.000.000 m2.
Moest de naam googlen, want ik had nog nooit van d'r gehoord. Wat ze precies voor CIDI heeft betekend weet ik niet, maar ook daar zijn ze echt niet allemaal zoals Esther Voets hoor. Verder komt die mevrouw Hirsch op mij gewoon over als een traditionele PvdA'er. Prima.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik bedoelde Keren Hirsch.
Ja Joden zijn net mensen. Kunnen ook links en rechts zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:24 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Moest de naam googlen, want ik had nog nooit van d'r gehoord. Wat ze precies voor CIDI heeft betekend weet ik niet, maar ook daar zijn ze echt niet allemaal zoals Esther Voets hoor. Verder komt die mevrouw Hirsch op mij gewoon over als een traditionele PvdA'er. Prima.
Van oudsher was de PvdA trouwens altijd al een partij met veel Joodse leden, maar veel daarvan zijn inmiddels bij de VVD en nog later bij de PVV terecht gekomen, volgens mij.
Dat zeg ik dan ook niet, maar je wil toch ook niet beweren dat bijv het visbestand er niet onder te lijden gaat hebben, want dat is natuurlijk wel zo.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[prima , ga maar onder de waddenzee boren , dat gezeur dat dan de zee zakt is onzin
https://eduweb.eeni.tbm.t(...)as-winning-waddenzee
[..]
.
[..]
A-politiek kan ook nog.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja Joden zijn net mensen. Kunnen ook links en rechts zijn.
Die laatste posts van Hanca en michealmoore waren geen trolposts. Beetje overijverig geweest misschien?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:20 schreef Cyan9 het volgende:
Ik word er een beetje moe van om dit telkens weer te moeten melden, maar vooruit: opzichtig trollen en persoonlijke aanvallen afvuren wordt niet gewaardeerd en dus ook verwijderd.
Reacties op verwijderde posts worden ook weggehaald.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:23 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die laatste posts van Hanca en michealmoore waren geen trolposts. Beetje overijverig geweest misschien?
Die twee reageerden op elkaar en nogmaals die waren helemaal niet aan het trollen. Maar laat maar zitten verder.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Reacties op verwijderde posts worden ook weggehaald.
Ik heb wel 10+ keer je woke windmolens gefileerd. Daar heb je nooit enige respons op. Gaat altijd een beetje op de toon van deze post, je plaatst een hoop verwijten, pakt misschien een zinnetje uit de context waar je dan vol op inhakt en dat is het dan.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontvluchten? Voor jou? Lieve schat, je bent het summum van dat tenenkrommende woke waar ik al jaren tegen ageer. En die ik ook steeds weer weet te fileren op werkelijk alle punten. Op mijn analyse van woke heb je nog nooit inhoudelijk commentaar geleverd. Kan ook niet, want het beschrijft jou en je denkwijze - tot aan het vergoeilijken van geweld voor 'de goede zaak' aan toe - tot de letter.
Of het nu je abominabele kennis van de geschiedenis betreft of je trendy pro-Palestina tendensen, uit alles blijkt je ontiegelijke bias. Dat je wederom poogt me in het rechtse kamp te duwen toont wederom aan hoe snel je in je sektarisme bewogen wordt om andermans ideeën te framen; ik zie je als een kersverse UvA student gender-studies o.i.d.: een en al ideologie, nul inhoud.
Dat moet je dan blijkbaar een doorn in het oog zijn, oef evenredige verdeling, de PvdA is dus volgens jou redenatie sexistisch bezig. Volgens mij niet, ik ben nooit voor quota maar ik ben wel voor meer diversiteit op een hoop plekken.quote:Discriminatie in welke vorm dan ook is onacceptabel voor GroenLinks-PvdA. Het kan niet zo zijn dat je vanwege huidskleur, religie, gender of nationaliteit geen baan krijgt, geen huis kan vinden, of niet veilig over straat kunt in Nederland. Daarom werken we actief aan een cultuuromslag voor een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt. Hier vind je onze belangrijkste standpunten.
Gelijk loon voor gelijk werk
We zetten ons in voor gelijk loon en diversiteit in de top van organisaties. Dat doen we met brede campagnes en een zo evenredige mogelijke verdeling van vrouwen en mannen in belangrijke overheidsfuncties.
Nou nee, als de grote meerderheid van de leden van beide partijen dit wil dan hebben ze ook recht op bijvoorbeeld de boedel en de partijkas van beide partijen. Dus ze staan in hun recht de oude partij dan op te heffen en deze over te hevelen naar een nieuwe partij.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De oplossing lijkt me heel simpel.
Voorstanders van de fusie richten een nieuwe partij op en stappen over op die nieuwe partij.
PvdA en GroenLinks kunnen dan blijven voortbestaan voor tegenstanders van de fusie.
Bij een fusie van partijen hoeven de oude partijen zich niet per se op te heffen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:40 schreef Hexagon het volgende:
Nou nee, als de grote meerderheid van de leden van beide partijen dit wil dan hebben ze ook recht op bijvoorbeeld de boedel en de partijkas van beide partijen. Dus ze staan in hun recht de oude partij dan op te heffen en deze over te hevelen naar een nieuwe partij.
Als een minderheid niet hiermee kan leven, dan kunnen ze zelf nieuwe partijtjes oprichten.
en dan nog meer asielzoekers binnenhalen en ieder dorp een eigen COA enquote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:27 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk dat links politiek gezien zeer veel baat zou hebben bij één sterke linkse partij, maar dan zouden daar eigenlijk ook de SP en D66 aan moeten meedoen. De verschillen tussen al die partijen zijn tegenwoordig eigenlijk niet meer significant. Dan heb je een partij die bij de verkiezingen zeer zeker de grootste zou kunnen worden. In elk geval zouden ze vrij eenvoudig meer dan 30 zetels halen denk ik. Die partijen staan nu op 45 zetels samen in de peilingen.
Ons systeem zit vrij vreemd in elkaar en er is nu eenmaal een politieke traditie dat de grootste partij ook het kabinet moet vormen en de premier moet leveren. Als links zich zou verenigen, zou het in elk geval altijd kunnen beginnen met formeren.
Overigens geldt dit in beperkte mate ook wel voor rechts. De PVV heeft een sterke leider, maar verder geen leden of iets anders qua organisatie. En ook weinig andere bekwame politici. De FVD heeft veel sterke mensen en een goede structuur, maar een vreemde leider en te veel complottheorieën. JA21 is ook een prima partij maar politiek gezien gewoon niet sterk genoeg. BBB zit eigenlijk ook wel in die hoek. Als die partijen zich zouden verenigen tot één grote (extreem)rechtse partij, hebben ze volgens de peilingen ook 42 zetels.
Nee, maar dat wil links dan ook niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan nog meer asielzoekers binnenhalen en ieder dorp een eigen COA en
asielzoekers altijd voorrang op een woning , verplicht meedoen aan het mannen en vrouwen gescheiden Iftar vieren
Palestijnen hierheen halen, joden eruit?/
moskeen bouwen en iedereen verplciht onder een zwart doek
autos verbieden , schiphol dicht
is dat leuk ?/
is dat de bedoeling??
Nee, dat is natuurlijk niet de oplossing. De leden mogen de club opheffen als ze een meerderheid hebben, tegenstanders van de fusie moeten dan maar een nieuwe partij oprichten (maar dat is veel meer werk dan aandacht vragen in een krant).quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De oplossing lijkt me heel simpel.
Voorstanders van de fusie richten een nieuwe partij op en stappen over op die nieuwe partij.
PvdA en GroenLinks kunnen dan blijven voortbestaan voor tegenstanders van de fusie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |