abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216594128
Flikken Maastricht #13: Seizoen 17

Hier verder vanuit deel #12!

Flikken Maastricht is een Nederlandse politieserie van productiebedrijf Warner Bros. International Television Production Nederland en wordt uitgezonden door de omroep AVROTROS. De serie speelt zich af in Maastricht en die directe omgeving, en was op 3 september 2007 voor het eerst, als timeslot-opvolger van Spangen, op televisie te zien. De serie ontleent zijn naam en opzet aan de VRT-serie Flikken die zich afspeelt in Gent.

De belangrijkste hoofdrollen zijn van het rechercheduo Floris Wolfs en Eva van Dongen, gespeeld door Victor Reinier en Angela Schijf. Daarnaast zijn er de agenten in uniform Marion Dreesen en Romeo Sanders, gespeeld door respectievelijk Oda Spelbos en Sergio IJssel. Alle vier spelen al vanaf het eerste seizoen mee, in seizoen 5 aangevuld met aspirant Esmee van Rooy, een rol van Jamie Grant. Vanaf seizoen 7 wordt zij een vast lid van het team. Daarnaast is er nog een hoofdinspecteur, in seizoen 1 gespeeld door Will van Kralingen als Ellis Flammand. Vanwege ziekte werd de rol in de seizoenen 2 tot en met 4 overgenomen door Helmert Woudenberg die Eugène Hoeben speelde. In seizoen 5 keerde Will van Kralingen terug, maar in seizoen 6 werd zij weer vervangen, ditmaal door Ria Eimers in de rol van Frieda Mechels. In seizoen 13 wordt Mechels opgevolgd door Marlies Kamphuis gespeeld door Antoinette Jelgersma, nadat zij door Wolfs dood wordt aangetroffen in haar tuin.

Inmiddels zijn ook seizoen 14 en 15 uitgezonden. Sinds 7 januari 2022 is seizoen 16 op TV, met daarin een rol voor Tygo Gernandt.
pi_216594139
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Opruimen van losse eindjes en Appie verder introduceren als nieuwe bad guy
Vind eerste aflevering nooit heel leuk. Heb liever de 'normale' afleveringen waarin ze gewoon een zaak oplossen.
pi_216594510
Jammer dat Tygo ontslagen is, beetje flauwe reactie van Avro/tros
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 februari 2025 @ 12:40:53 #4
367000 roos94
pi_216594563
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:34 schreef halfway het volgende:
Jammer dat Tygo ontslagen is, beetje flauwe reactie van Avro/tros
Is toch een kut verhaallijn
pi_216612674
Rembo als bokstrainer _O_
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_216778664
BREEK

Victor Reinier stopt met Flikken Maastricht.

Victor Reinier (61) stopt met de AVROTROS-serie 'Flikken Maastricht'. Dat bevestigt de acteur aan RTL Boulevard. Het nieuws volgt nadat Victor in Belgische media beschuldigd werd van wangedrag op de set van de serie.

Eerder meldde showbizzblad Dag Allemaal dat Victor Reinier (Floris Wolfs) en Angela Schijf (Eva) niet meer door één deur kunnen. De twee zouden onenigheid hebben gehad rondom een scenario voor de serie, waarmee Victor het niet eens was. Angela zou daarop een opmerking hebben gemaakt over zijn gedrag en overstuur zijn weggelopen.

Het incident staat niet op zichzelf, aldus de Belgische krant HLN: Victor zou 'bekendstaan om zijn uitbarstingen' en 'vrouwonvriendelijk gedrag' op de set van Flikken Maastricht. De crew zou zelfs bang voor hem zijn.

https://www.rtl.nl/boulev(...)jc90fGKE96X-6apODBAg

Einde serie lijkt me.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 12:04:28 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216778705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
BREEK

Victor Reinier (61) stopt met de AVROTROS-serie 'Flikken Maastricht'. Dat bevestigt de acteur aan RTL Boulevard. Het nieuws volgt nadat Victor in Belgische media beschuldigd werd van wangedrag op de set van de serie.

Eerder meldde showbizzblad Dag Allemaal dat Victor Reinier (Floris Wolfs) en Angela Schijf (Eva) niet meer door één deur kunnen. De twee zouden onenigheid hebben gehad rondom een scenario voor de serie, waarmee Victor het niet eens was. Angela zou daarop een opmerking hebben gemaakt over zijn gedrag en overstuur zijn weggelopen.

Het incident staat niet op zichzelf, aldus de Belgische krant HLN: Victor zou 'bekendstaan om zijn uitbarstingen' en 'vrouwonvriendelijk gedrag' op de set van Flikken Maastricht. De crew zou zelfs bang voor hem zijn.

Werd ook weleens tijd. Er mag weleens wat meer moeite in producties worden gestopt. Ze deden een prima poging met Arcadia, maar zo zoutloos als Nederlanders zijn slaat dat natuurlijk weer niet aan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 februari 2025 @ 12:09:03 #8
367000 roos94
pi_216778776
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
BREEK

Einde serie lijkt me.
Wat is deze :{
pi_216778811
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:04 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Werd ook weleens tijd. Er mag weleens wat meer moeite in producties worden gestopt. Ze deden een prima poging met Arcadia, maar zo zoutloos als Nederlanders zijn slaat dat natuurlijk weer niet aan.
Ik ben al een hele tijd geleden gestopt met Flikken Maastricht. Ik vond het op den duur zo'n uitgemolken serie en dat was zeker wel 4 seizoenen terug :')

Maargoed, zo lang er mensen kijken vinden ze het wel prima verder.
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 februari 2025 @ 12:13:05 #10
367000 roos94
pi_216778847
Ik ga ff in een hoekje huilen. ;(
  vrijdag 21 februari 2025 @ 12:14:04 #11
503714 SebbeSwensje
pi_216778863
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik ben al een hele tijd geleden gestopt met Flikken Maastricht. Ik vond het op den duur zo'n uitgemolken serie en dat was zeker wel 4 seizoenen terug :')

Maargoed, zo lang er mensen kijken vinden ze het wel prima verder.
Het kijkt prima weg in de weekenden tijdens de lunch of het sigaretten schieten, maar goed ik kan dan ook game playthroughs kijken. Boeiend is het allemaal geenzins.
Appears.
pi_216779139
Ja je kunt niet verdergaan met iemand anders nu. En er is dus nooit Fleva gekomen in the end. Wel benieuwd wat dan dat scenario is waarover hij viel
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_216779143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:13 schreef roos94 het volgende:
Ik ga ff in een hoekje huilen. ;(
Ja, ik weet dat jij er fan van bent. Sorry ;(
pi_216779723
Neeeeeee. :'( :'(
Maar eerlijk, stop dan gewoon met de serie. Flikken Maastricht is zonder Wolfs niet hetzelfde. En na zo veel seizoenen kan je er dan beter een eind een breien dan ineens met een nieuwe partner voor Eva aan komen zetten.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 12:58:15 #15
503714 SebbeSwensje
pi_216779726
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ja je kunt niet verdergaan met iemand anders nu. En er is dus nooit Fleva gekomen in the end. Wel benieuwd wat dan dat scenario is waarover hij viel
Misschien was hij het zat om onnodige kutgesprekjes te moeten voeren met een lookalike van de bewindvoerder.
Appears.
pi_216779972
Ben benieuwd hoe nu verder, want Flikken Maastricht zonder Wolfs is geen Flikken Maastricht. Heeft het ook invloed op dit seizoen??
pi_216780161
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:11 schreef Irri-tante het volgende:
Ben benieuwd hoe nu verder, want Flikken Maastricht zonder Wolfs is geen Flikken Maastricht. Heeft het ook invloed op dit seizoen??
Nee dit seizoen is al opgenomen.
pi_216780476
Jammer. Stop met de serie, want Flikken Maastricht is Wolfs en Eva.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_216780526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:11 schreef Irri-tante het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat Angela nu ook niet meer verder wil. Wat ik me wel kan voorstellen, met iemand anders te gaan beginnen na 19 seizoenen lijkt mij niet echt top.
pi_216780602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat Angela nu ook niet meer verder wil. Wat ik me wel kan voorstellen, met iemand anders te gaan beginnen na 19 seizoenen lijkt mij niet echt top.
Het wordt denk ik die Vlaamse collega uit aflevering 1 of 2. Dat ligt er zo dik bovenop al, want volgens mij is het intern al veel langer besloten dat Reinier er mee zou stoppen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216780699
Zou Wolfs worden vermoord door Appie aan het eind van dit seizoen?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_216780725
De serie was al aardig op z'n retour maar dat het dan zo moet eindigen is natuurlijk kloten :{

(Ik zie nu pas dat er een topic over deze serie is. Ik ben ook een vaste kijker :s) )
pi_216781057
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik hoop door Larry.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216783257
Ik had al een vermoeden dat hij eruit zou gaan. Vorige week had hij plotseling last van een trillende hand. Dus waarschijnlijk heeft ie dan Parkinson en is het einde dienstverband :W
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 februari 2025 @ 17:15:08 #25
367000 roos94
pi_216783417
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 17:01 schreef Ronaldussen het volgende:
Ik had al een vermoeden dat hij eruit zou gaan. Vorige week had hij plotseling last van een trillende hand. Dus waarschijnlijk heeft ie dan Parkinson en is het einde dienstverband :W
Dit is al lang geleden opgenomen. Bijna jaar terug.
pi_216783552
Dat het nieuws nu naar buiten komt, wil niet zeggen dat ook net pas de beslissing is genomen.
pi_216784556
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wat is er ook alweer met Daan de Vos gebeurd? :P
pi_216784618
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 18:48 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Wat is er ook alweer met Daan de Vos gebeurd? :P
Vermoord door Wolfs?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 21 februari 2025 @ 19:03:51 #29
503714 SebbeSwensje
pi_216784738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 17:01 schreef Ronaldussen het volgende:
_O- hier word je nog aangenomen als Sukey. Niet zo raar gaan doen.
Appears.
pi_216785050
Was al een paar seizoenen wat minder fanatiek. Zonder Wolfs stop ik ook met kijken, zonder hem wordt de serie zielloos.

Ben ik ook gelijk van die vreselijke Nico af, irriteer me kapot aan die mislukte pannenkoek.
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 februari 2025 @ 21:17:36 #31
367000 roos94
pi_216786629
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:31 schreef GereDathan het volgende:
Was al een paar seizoenen wat minder fanatiek. Zonder Wolfs stop ik ook met kijken, zonder hem wordt de serie zielloos.

Ben ik ook gelijk van die vreselijke Nico af, irriteer me kapot aan die mislukte pannenkoek.
Die nico moet erin om hun jaarlijke woke quota te halen.
pi_216791317
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:17 schreef roos94 het volgende:

[..]
Die nico moet erin om hun jaarlijke woke quota te halen.
Dat zogenaamde woke boeit mij niks, ik zie een persoon. Maar ik zie in dit geval vooral een bar slechte acteur met een rol die werkelijk nergens over gaat al jaren. Je had net zo goed een WC rol kunnen filmen.
pi_216792577
Maar er is wel een ander aardig probleem nu, Avro-Tros produceert de serie niet zelf maar koopt deze in. Waarom zouden ze nog een halve serie inkopen?

Denk dat Nederland massaal afhaakt overigens. Als ik de productie was geweest dan had ik een seizoen geschreven als afsluiter met Wolfs en Eva die ofwel FleVa werden ofwel beiden omkwamen bij iets. En dat dan met een grote knal als afsluiter. En dan moet mevrouw Schijf zich maar even vermannen en gewoon haar werk doen. Want ik voorspel je, dit is weer een gevalletje Kevin Spacey/Johnnie de Mol.
pi_216837303
Flikken zonder Wolfs, is geen Flikken :(
Now hush little baby don't you cry
Everythings gonna be alright
pi_216848129
Ach, het personage van Wolfs vond ik ook wel vrij uitgemolken. Echt nieuwe verhaallijnen zijn er niet meer te bedenken en nu zijn we ook van dat eeuwige geklef tussen die twee af.

De serie kan wel wat vers bloed gebruiken.
  zondag 9 maart 2025 @ 10:12:44 #36
503714 SebbeSwensje
pi_216982926
Wat een vreselijke serie is dit toch ook, blijkbaar rijden ze in Mestreech ook alleen maar pick-up trucks. Onvindbaar die mensen!
Appears.
pi_216996405
Ondertussen nagedacht, voor zover je over zoiets nadenkt, over Flikken. Dit seizoen nog geen leuke aflevering gezien om eerlijk te zijn. En misschien ben ik de enige die dit denkt te zien, maar het aantal shots met Wolfs en Eva samen lijkt zeer beperkt. Heel de chemie lijkt weg te zijn, wat wel in lijn is met de berichtgeving eerder.

Voor mij is dit in ieder geval zeker het laatste seizoen, twijfelde al eerder toen Eddie maar bleef terugkomen (ook al schoten ze hem 100 keer doormidden, kieperde hij tientallen meters van rotsen en dreef hij urenlang in ijskoud water). Gelukkig werd dat toen toch nog afgekapt. Maar voor mij is de koek wel op, herinner mij de serie graag als een leuke serie en niet als een moetje.

Dus wat mij betreft, nog hopen op een paar leuke afleveringen dit jaar. Alleen een aankondiging dat volgend seizoen het laatste is zou mij nog over de streep kunnen trekken denk ik.
  Miss 200.000.000! donderdag 20 maart 2025 @ 13:31:50 #38
367000 roos94
pi_217116666
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')