quote:
Stropers lijken de jacht te hebben geopend op Nederlandse wolven![wolven.jpg]()
Ecologen en wolvenexperts vermoeden dat stropers het hebben voorzien op Nederlandse wolven. Anders valt eigenlijk niet te verklaren hoe het kan dat een kwart van de geregistreerde wolven inmiddels van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen,
schrijft de Volkskrant.Het doodschieten van wolven is verboden. Het kan worden bestraf met een gevangenisstraf tot drie jaar of een geldboete van maximaal 21.750 euro. Dat lijkt rabiate wolvenhaters er niet van te weerhouden om toch het vuur te openen op de dieren.
Een van de door de Volkskrant geraadpleegde deskundigen noemt het “onvoorstelbaar” dat er maandenlang geen spoor meer is van geregistreerde wolven. Ook in het buitenland wordt geen levensteken meer gevonden van de dieren. Zeker in bepaalde regio’s en bij bepaalde roedels is het grote aantal verdwijningen hoogst opmerkelijk.
“Het meest voor de hand liggende scenario, volgens La Haye van de Zoogdiervereniging: welpen of wolven worden gestroopt en verdwijnen ongemerkt. ‘Het duurt altijd even voordat we DNA van welpen of nieuwe wolven hebben gevonden, dus hoe eerder je ze laat verdwijnen, hoe kleiner de kans dat ze ooit worden opgemerkt.’”
https://www.bnnvara.nl/jo(...)p-nederlandse-wolven
Partij voor de Dieren heeft vandaag schriftelijke vragen ingediend
https://bsky.app/profile/partijvoordedieren.nl/post/3lhfz65opgj2o@partijvoordedieren.nl
Wolven verdwijnen niet 'zomaar'. En zeker niet een kwart van de gehele Nederlandse populatie. Ecologen en wolvenexperts zien maar één verklaring: dit komt door menselijk ingrijpen. En dat is illegaal, want de wolf is beschermd. 1/2
@partijvoordedieren.nl
Ons Kamerlid @ineskostic.bsky.social diende schriftelijke vragen in: wanneer gaat de overheid ingrijpen? Het is tijd dat er stappen worden gezet om stroperij te voorkomen, en de wolf écht te beschermen!
Artikel Volkskrant: buff.ly/3EmOQCl
![bafkreifovp56woxoelw4ppoxfyfjnkfxnld7pm4wv244a6ezk6zkkkze5y@jpeg]()
------------------------------------------------
Wat een verschrikkelijk nieuws!

Ik schrik hier echt van en vind het intens verdrietig dat er blijkbaar op wolven wordt gejaagd. Deze dieren horen hier, ze zijn prachtig en spelen een belangrijke rol in de natuur. Dat er mensen zijn die stropen, puur uit haat, maakt me echt boos.
Gelukkig stelt de Partij voor de Dieren vragen, want dit moet stoppen! Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat er in dit kabinet weinig zal gebeuren. Met een partij als BBB in de regering, die openlijk anti-wolf is en vooral de boerenlobby dient, vrees ik dat handhaving en bescherming van de wolf er niet komt. Toch hou ik hoop dat er strengere maatregelen komen tegen stroperij, want als dit zo doorgaat, kunnen we de Nederlandse wolf straks weer als uitgestorven beschouwen…
Op
maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef
Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*