abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:48:30 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216564854
quote:
Stropers lijken de jacht te hebben geopend op Nederlandse wolven

Ecologen en wolvenexperts vermoeden dat stropers het hebben voorzien op Nederlandse wolven. Anders valt eigenlijk niet te verklaren hoe het kan dat een kwart van de geregistreerde wolven inmiddels van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen, schrijft de Volkskrant.

Het doodschieten van wolven is verboden. Het kan worden bestraf met een gevangenisstraf tot drie jaar of een geldboete van maximaal 21.750 euro. Dat lijkt rabiate wolvenhaters er niet van te weerhouden om toch het vuur te openen op de dieren.

Een van de door de Volkskrant geraadpleegde deskundigen noemt het “onvoorstelbaar” dat er maandenlang geen spoor meer is van geregistreerde wolven. Ook in het buitenland wordt geen levensteken meer gevonden van de dieren. Zeker in bepaalde regio’s en bij bepaalde roedels is het grote aantal verdwijningen hoogst opmerkelijk.

“Het meest voor de hand liggende scenario, volgens La Haye van de Zoogdiervereniging: welpen of wolven worden gestroopt en verdwijnen ongemerkt. ‘Het duurt altijd even voordat we DNA van welpen of nieuwe wolven hebben gevonden, dus hoe eerder je ze laat verdwijnen, hoe kleiner de kans dat ze ooit worden opgemerkt.’”

https://www.bnnvara.nl/jo(...)p-nederlandse-wolven
Partij voor de Dieren heeft vandaag schriftelijke vragen ingediend :Y https://bsky.app/profile/partijvoordedieren.nl/post/3lhfz65opgj2o

‪@partijvoordedieren.nl‬
Wolven verdwijnen niet 'zomaar'. En zeker niet een kwart van de gehele Nederlandse populatie. Ecologen en wolvenexperts zien maar één verklaring: dit komt door menselijk ingrijpen. En dat is illegaal, want de wolf is beschermd. 1/2

@partijvoordedieren.nl‬
Ons Kamerlid @ineskostic.bsky.social diende schriftelijke vragen in: wanneer gaat de overheid ingrijpen? Het is tijd dat er stappen worden gezet om stroperij te voorkomen, en de wolf écht te beschermen!
Artikel Volkskrant: buff.ly/3EmOQCl

------------------------------------------------

Wat een verschrikkelijk nieuws! :'( Ik schrik hier echt van en vind het intens verdrietig dat er blijkbaar op wolven wordt gejaagd. Deze dieren horen hier, ze zijn prachtig en spelen een belangrijke rol in de natuur. Dat er mensen zijn die stropen, puur uit haat, maakt me echt boos. :(

Gelukkig stelt de Partij voor de Dieren vragen, want dit moet stoppen! Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat er in dit kabinet weinig zal gebeuren. Met een partij als BBB in de regering, die openlijk anti-wolf is en vooral de boerenlobby dient, vrees ik dat handhaving en bescherming van de wolf er niet komt. Toch hou ik hoop dat er strengere maatregelen komen tegen stroperij, want als dit zo doorgaat, kunnen we de Nederlandse wolf straks weer als uitgestorven beschouwen… -O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216564889
mooi.. laat de vachtenmarkt maar oprukken en wolf op menig menukaart verschijnen
woef
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:52:16 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216564925
Ik denk dezelfde groep stropers die alle roze olifanten doorschiet in Nederland. Die zie je ook nooit.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_216565139
Gewoon allemaal kapot schieten. Ze horen hier niet en ze waren hier ook nooit. Ze
Vreten alle schapen op
pi_216565548
Prima. Weg met dat beest hier
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_216565589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Deze dieren horen hier, ze zijn prachtig en spelen een belangrijke rol in de natuur.
Nee
pi_216565596
Ik ben normaal altijd tegen het doden van dieren, maar na het zien van foto's met vermoorde schapen en alpaca's met alles vol bloed en narigheid hebben wolven al het respect bij mij verloren. Partij van de Dieren ziet liever wekelijkse slachttaferelen in de Hollandse weides? Het zijn gewoon terroristen en die moeten dood.
pindazakje
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:40:17 #8
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216565614
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:06 schreef Jahr00n het volgende:
Ze horen hier niet en ze waren hier ook nooit.
Tot halverwege 19e eeuw kwamen ze gewoon voor in Nederland.

quote:
Ze
Vreten alle schapen op
Er worden zo'n 1000 schapen per jaar gedood door wolven, er zijn zo'n 732.000 schapen in Nederland (2024). Wolven vreten dus niet alle schapen op.

Ter vergelijking: het blauwtongvirus zorgde voor een daling van honderdduizenden schapen de afgelopen jaren. Bijna net zoveel schapen als we hebben in Nederland worden ook geslacht per jaar. (737.900 geslachte schapen (inclusief lammeren) in 2023).
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_216565671
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik ben normaal altijd tegen het doden van dieren, maar na het zien van foto's met vermoorde schapen en alpaca's met alles vol bloed en narigheid hebben wolven al het respect bij mij verloren. Partij van de Dieren ziet liever wekelijkse slachttaferelen in de Hollandse weides? Het zijn gewoon terroristen en die moeten dood.
als ze dan toch bezig zijn...
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_216565708
quote:
Polar bears, grizzly bears, black bears, and the Siberian tiger will kill and eat wolves.
Nou, dan moeten we die misschien maar introduceren voor het nodige tegenwicht. Zo is natoer.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:02:13 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216565876
Wolven horen hier in de huidige setting allang niet meer thuis.

Ze laten kadavers achter die anders door andere dieren als voedsel zouden dienen. Maar hier worden die kadavers gewoon afgevoerd, omdat wij de tien doodgebeten schapen van boer Gijs of de half aangevreten pony van Lotte in het weiland laten liggen.

Dit was gewoon niet zo'n goed idee, heel mild gezegd. En ze zijn destijds ook niet helemaal per ongeluk 'verdwenen'.

[ Bericht 58% gewijzigd door Tengano op 05-02-2025 22:15:27 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216566146
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:50 schreef Viesdik het volgende:
mooi.. laat de vachtenmarkt maar oprukken en wolf op menig menukaart verschijnen
woef
Edgy.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_216566160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:02 schreef Tengano het volgende:
Wolven horen hier in de huidige setting allang niet meer thuis.
Wolven lopen al langer in Nederland rond dan mensen. Wat dat betreft hebben wij er weinig over te zeggen of de wolf hier wel of niet thuishoort.
pi_216566182
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:40 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Tot halverwege 19e eeuw kwamen ze gewoon voor in Nederland.
[..]
Er worden zo'n 1000 schapen per jaar gedood door wolven, er zijn zo'n 732.000 schapen in Nederland (2024). Wolven vreten dus niet alle schapen op.

Ter vergelijking: het blauwtongvirus zorgde voor een daling van honderdduizenden schapen de afgelopen jaren. Bijna net zoveel schapen als we hebben in Nederland worden ook geslacht per jaar. (737.900 geslachte schapen (inclusief lammeren) in 2023).
De europese bruine beer tot ongeveer de 12e eeuw ook. :X
Heel veel sambal
pi_216566205
Wellicht zijn ze ontvoerd door een bepaalde groepering laten we een watermeloen eten met een PVDD'er uit solidariteit.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:33:43 #17
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216566236
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:29 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
De europese bruine beer tot ongeveer de 12e eeuw ook. :X
En als die de omstandigheden geschikt genoeg vindt om terug te keren is dat ook prima.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_216566300
Ik stel me bij een dergelijke stroper zo'n chagrijnige ringbaard voor, die even een paar welpjes gaat afknallen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:45:08 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216566351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:27 schreef luxerobots het volgende:
Wolven lopen al langer in Nederland rond dan mensen. Wat dat betreft hebben wij er weinig over te zeggen of de wolf hier wel of niet thuishoort.
Muggen vinden ook dat ze gewoon in mijn slaapkamer rond mogen vliegen omdat ze in Nederland al langer voorkomen dan ik.

Guess what?

pi_216566365
De wolf mogen ze tot aan het laatste exemplaar afknallen in Nederland.
pi_216566407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Muggen vinden ook dat ze gewoon in mijn slaapkamer rond mogen vliegen omdat ze in Nederland al langer voorkomen dan ik.

Guess what?

[ afbeelding ]
Als je het zo bekijkt is de mens een bacteriekolonie op planeet aarde.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:50:37 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216566411
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:50 schreef luxerobots het volgende:
Als je het zo bekijkt is de mens een bacteriekolonie op planeet aarde.
ok
pi_216566531
Ik denk dodelijke hoeveelheden stikstof, wat zegt het model?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216568287
Tja, mocht dit kloppen dan moeten zulke mensen keihard worden aangepakt.

Nederland is niet één of andere bananenrepubliek in Afrika of zo. Het is juist fantastisch dat de wolf weer terug is in dit land, ondanks dat het soms gedoe oplevert vanwege hysterische en incapabele Nederlanders. De wolf dient beschermd te worden en stropers moeten flink worden bestraft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')