De Palestijnen geld geven en het ze verder uit laten zoeken met dat geld is inderdaad vragen om problemen.quote:Op zondag 9 februari 2025 15:49 schreef capricia het volgende:
Het is totaal niet reëel om nu over een twee statenoplossing te praten.
Zolang er nog Hamas in Gaza zit, gaat daar helemaal niets opgebouwd worden. Je zult wel gek zijn om geld of goederen te leveren. Dat wordt meteen weer omgezet in raketten en nieuw wapentuig en tunnels.
Gaza is niet levensvatbaar zonder verbinding met de Westbank. En een verbinding tussen beiden gebieden gaat Israël niet over haar grondgebied toestaan. Zeker niet na wat er op 7 oktober gebeurd is.
Ik zie nog eerder dat Israël Judea en Samaria er ook bij pakt.
En hoe ziet dat er dan uit? Hamas zit daar nog. En heeft nog steeds de touwtjes in handen. Helaas.quote:Op zondag 9 februari 2025 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De Palestijnen geld geven en het ze verder uit laten zoeken met dat geld is inderdaad vragen om problemen.
Toch denk ik dat het met toezicht, hulp en een vredesmacht best de moeite waard is het te proberen.
Waaruit blijkt dat?quote:Op zondag 9 februari 2025 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
En hoe ziet dat er dan uit? Hamas zit daar nog. En heeft nog steeds de touwtjes in handen. Helaas.
Bekijk de video s van het vrijlaten van de gijzelaars maar.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat?
Het grootste deel is in puin geschoten daar en burgers gevlucht.
Een armoedig zooitje, ze hebben weinig tot niks meer.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Bekijk de video s van het vrijlaten van de gijzelaars maar.
Mooie nieuwe witte auros, compleet eigen media team. Kinderen die mee doen, inclusief burgerbevolking die de gijzelaars slaan als ze door Hamas voortgesleept worden.
Die laatste drie gijzelaars kwamen gewoon uit de tunnels. Tunnels zijn er nog. Allemaal gefilmd door Hamas.
En de enige ondervoedde mensen in al die filmpjes zijn de Israëlische gegijzelden.
Oh, en voor jouw info: veel mensen trekken al weer terug naar Gaza stad. Checkpoints worden bemand door Egyptische en Amerikaanse contracters. Zag ik laatst.
Ik zoek het even op..
Alsjeblieft:
Bekijk deze YouTube-video
Ja. Het ziet er niet fijn uit.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een armoedig zooitje, ze hebben weinig tot niks meer.
Ja, als je ze inderdaad aan hun lot overlaat vallen ze weer in handen van Hamas.
En deze vind je misschien ook wel interessant. Is een dag oud. Hamas bereidt zich voor om de gijzelaars uit te leveren.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een armoedig zooitje, ze hebben weinig tot niks meer.
Ja, als je ze inderdaad aan hun lot overlaat vallen ze weer in handen van Hamas.
Misschien kregen ze wel voedsel en benzine van hulporganisaties?quote:Op zondag 9 februari 2025 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het ziet er niet fijn uit.
Maar kennelijk is er wel genoeg benzine, gezien die rijen autos. En echt ondervoed zoals die drie gijzelaars, zijn ze ook niet.
Vind dat altijd wel interessant die filmpjes.
Nee, 69 procent is verwoest.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
En deze vind je misschien ook wel interessant. Is een dag oud. Hamas bereidt zich voor om de gijzelaars uit te leveren.
Straten zijn schoon, palmbomen staan te wuiven, gebouwen zijn in tact.
Ik had gedacht dat heel Gaza in puin zou liggen. Maar dat is dus niet zo.
Dat gaat de VN Veiligheidsraad niet doen.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:40 schreef Pegos het volgende:
In mijn idee zal de VN Veiligheidsraad bijeengeroepen moeten worden om Israel te dwingen te stoppen met deze gruwelijke gewelddadigheden.
Dezelfde veiligheidsraad waar de VS ook inzit?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:40 schreef Pegos het volgende:
Intussen is het Israëlische leger bezig met de nodige aanvallen en wreedheden op de Westbank.
Het kan zo niet langer doorgaan.
Inmiddels zijn er sinds 6 oktober zo'n 1000 Palestijnen omgebracht en worden wooncomplexen en de infrastructuur in Palestijnse gebieden vernietigd, zijn tientallen Palestijnen op de vlucht omdat ze geen dak meer boven hun hoofd hebben, etc.
Let wel deze Palestijnen kunnen zich op geen enkele manier verdedigen tegen deze Israëlische wreedheden
Wie zijn hier nu in vredesnaam de terroristen?
In mijn idee zal de VN Veiligheidsraad bijeengeroepen moeten worden om Israel te dwingen te stoppen met deze gruwelijke gewelddadigheden.
We spent the whole genocide and now we're finalizing the first phase of the genocide together.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Bekijk de video s van het vrijlaten van de gijzelaars maar.
Mooie nieuwe witte auros, compleet eigen media team. Kinderen die mee doen, inclusief burgerbevolking die de gijzelaars slaan als ze door Hamas voortgesleept worden.
Die laatste drie gijzelaars kwamen gewoon uit de tunnels. Tunnels zijn er nog. Allemaal gefilmd door Hamas.
En de enige ondervoedde mensen in al die filmpjes zijn de Israëlische gegijzelden.
Oh, en voor jouw info: veel mensen trekken al weer terug naar Gaza stad. Checkpoints worden bemand door Egyptische en Amerikaanse contracters. Zag ik laatst.
Ik zoek het even op..
Alsjeblieft:
Trump heeft in zijn vorige termijn een plan gepresenteerd.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:40 schreef Pegos het volgende:
Intussen is het Israëlische leger bezig met de nodige aanvallen en wreedheden op de Westbank.
Inmiddels zijn er sinds 6 oktober zo'n 1000 Palestijnen omgebracht en worden wooncomplexen en de infrastructuur in Palestijnse gebieden vernietigd, zijn tientallen Palestijnen op de vlucht omdat ze geen dak meer boven hun hoofd hebben, etc.
Let wel deze Palestijnen kunnen zich op geen enkele manier verdedigen tegen deze Israëlische wreedheden
(Er staan nog wel wat meer pijnlijke punten in)quote:Recognise the Jordan Valley, which makes up about a third of the occupied West Bank, as part of Israel.
Het Israëlische leger heeft aanvallen uitgevoerd? Interessante claim, die mag best wat beter onderbouwd worden. En wie de terreurgroeperingen hier zijn is natuurlijk ook duidelijk, dat zijn partijen als PLFP, Al-Qassam, Palestijnse Jihad, Al-Quds, Jenin Brigade, Tulkarm Brigade of natuurlijk Hamas.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:40 schreef Pegos het volgende:
Vorige week een kind van twee en gisteren twee vrouwen uitgeschakeld waarvan een 8 maanden zwanger en de medische hulpdiensten 'konden er enige tijd niet bij' dus de foetus kon niet meer gered worden. Door IDF kogels. Als dat geen aanvallen zijn, hoe noem je dit dan?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Israëlische leger heeft aanvallen uitgevoerd? Interessante claim, die mag best wat beter onderbouwd worden.
Hier geldt hetzelfde voor wat ik in mijn post al aangaf: dit betreffen wilde claims die wel van enige onderbouwing voorzien mogen worden. In veel gevallen komen zulke verhalen van ofwel het aan de PLO en Fatah geallieerde "persbureau" Wafa of de "Palestijnse Autoriteit in Gaza", met andere woorden: Hamas zelf.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
Interessante claim, die mag best wat beter onderbouwd worden.
Nice. De vraag ontweken en direct twijfel gezaaid.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier geldt hetzelfde voor wat ik in mijn post al aangaf: dit betreffen wilde claims die wel van enige onderbouwing voorzien mogen worden. In veel gevallen komen zulke verhalen van ofwel het aan de PLO en Fatah geallieerde "persbureau" Wafa of de "Palestijnse Autoriteit in Gaza", met andere woorden: Hamas zelf.
Het blijft dan ook verbazingwekkend en vooral ook schrikbarend dat zoveel mensen dit als zoete koek slikken, want helaas kakelen een heleboel Westerse media zulke narratieven zonder enige poging tot verificatie na.
En opmerkelijk genoeg zijn dit dezelfde mensen die na de aanslagen van 7 oktober 2023 'niet zeker' wisten of er ook wel echt vrouwen waren verkracht, daar was eerst een onderzoek van een dik half jaar voor nodig om vervolgens schoorvoetend te erkennen dat dit inderdaad het geval was.
Misschien even nadenken. En het nieuws volgen. En weten dat Egypte al met bulldozers aan het puinruimen is. Man man man man man.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
En deze vind je misschien ook wel interessant. Is een dag oud. Hamas bereidt zich voor om de gijzelaars uit te leveren.
Straten zijn schoon, palmbomen staan te wuiven, gebouwen zijn in tact.
Ik had gedacht dat heel Gaza in puin zou liggen. Maar dat is dus niet zo. En je ziet hoe super professioneel ze het aanpakken. Hamas zit er dus nog gewoon.
Dit is ook een mooie...quote:Op zondag 9 februari 2025 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vorige week een kind van twee en gisteren twee vrouwen uitgeschakeld waarvan een 8 maanden zwanger en de medische hulpdiensten 'konden er enige tijd niet bij' dus de foetus kon niet meer gered worden. Door IDF kogels. Als dat geen aanvallen zijn, hoe noem je dit dan?
nee dat klopt niet. overal lees je; zoveel % van de gebouwen zijn vernield of beschadigd.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, 69 procent is verwoest.
Er zijn wel feiten en cijfers over te vinden.
Westbank. Geografie is moeilijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Zie al die zwakke uitgehongerde Palestijnen ook op het einde.
Klopt. Het is nogal zinloos dat soort filmpjes te posten. Niemand denkt dat Israël heilig is. Geen enkel land is heilig, dus wat voegt het fundamenteel toe aan de discussie over dit complexe conflict?quote:Op maandag 10 februari 2025 16:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Boeiend. Had 't filmpje al eerder gezien. Stond er niet bij toen volgens mij.
Verder natuurlijk wel gewoon achterlijk zomaar een kraam omver rijden.
Maar er is zoveel achterlijk daar.
Ik vind het niet zinloos, net als dat sommige mensen het niet zinloos vinden om filmpjes van Hamasscholen te laten zien. Het vormt namelijk het fundament van het conflict. De wederzijdse minachting van mensenrechten en haat. Er is geen partij die daarin boven de ander staat.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt. Het is nogal zinloos dat soort filmpjes te posten. Niemand denkt dat Israël heilig is. Geen enkel land is heilig, dus wat voegt het fundamenteel toe aan de discussie over dit complexe conflict?
Nou is het echt wel behoorlijk laag om iemand zijn levensvoorziening omver te rijden en inderdaad een expressie van minachting.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zinloos, net als dat sommige mensen het niet zinloos vinden om filmpjes van Hamasscholen te laten zien. Het vormt namelijk het fundament van het conflict. De wederzijdse minachting van mensenrechten en haat. Er is geen partij die daarin boven de ander staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |