Vorige week zondag had het forum kuren. De OP van #570 zou je (of een mod!) er in kunnen plakken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:40 schreef Marcoss het volgende:
Ik dacht dat de OP niet goed mee werd genomen, maar die is er blijkbaar helemaal niet
Mja.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Denk dat Brandt ansich wel een punt heeft.
Anderzijds heeft België ook weer onevenredig veel WT koersen, waardoor ze makkelijker toch een wedstrijd op WT nivo kunnen rijden.
Alle 7 UAE'ers in de top 10 van het eindklassementquote:Op woensdag 5 februari 2025 10:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Een ploegentijdrit van 34 kilometer in een rondje van 5 dagen is gekkenwerk.
Eigenlijk toch ook wel matig dat geen enkele Nederlandse ploeg in aanmerking komt om een wildcard te krijgen voor de grootste Nederlandse koers.. (al kun je de ploeg van Tietema als deels Nederlandse ploeg zien)quote:
Die extra strook/stroken lijken me niet echt verschil te maken.quote:
WE missen inderdaad een Procontinentaal team.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Eigenlijk toch ook wel matig dat geen enkele Nederlandse ploeg in aanmerking komt om een wildcard te krijgen voor de grootste Nederlandse koers.. (al kun je de ploeg van Tietema als deels Nederlandse ploeg zien)
Ja ik zie vooral nog meer kansen voor topfavorieten om al voor het bos uitgeschakeld te zijn wegens een lekke band.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Die extra strook/stroken lijken me niet echt verschil te maken.
Liggen nog een 15km voor Wallers.
[..]
WE missen inderdaad een Procontinentaal team.
Etten-Leur, Watersley en VAM-berg is geen Nederland?quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
Tour of Holland
Met tot nu toe alleen Proloog en Etappe 1 in Holland
Het hele ding van dit rondje is dus dat ze het volledig zonder politiebegeleiding willen organiseren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:21 schreef Marcoss het volgende:
Dat is dan wel mogelijk met alle politie, motoren en dergelijke?
Klinkt wel als een gevarieerd parcours
Kleinere wegen, en verkeersregelaars. Werkte met de Elfstedenrace ook prima.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:25 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het hele ding van dit rondje is dus dat ze het volledig zonder politiebegeleiding willen organiseren.
Vraag me af hoe ze denken dat precies voor elkaar te krijgen, maar goed.
quote:Start in Valkenburg
De route van de Limburgse rit is nog niet bekend. Het idee is om in Valkenburg te starten, daar vijf lokale omlopen te rijden en dan richting Sittard te gaan. "Daar rijden we dan ongeveer hetzelfde parcours als tijdens het NK in 2023. Een aantal rondes met de beklimmingen van de Kollenberg en Watersley", kijkt Petit vooruit. Hij wil met de gemeente overleggen om door het centrum en over de Markt in Sittard te rijden. "Op zich moet dat kunnen. Het is een vrijdag en op die dag heb je geen last van de weekmarkt."
Voortaan maar met de Beluga.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Jose vertelt dat ze niet in het vliegtuig paste. Het seizoen is begonnen.
Die schijnt ziek te zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nog 10 km in Besseges. Vandaag de Mads-show.
24 uur is wel een flinke trip jaquote:Freire, een notoir warhoofd, had gewoon uit vrije wil zijn woning verlaten voor een lange wandeling
Ik durfde de grap niet te maken, maar hij is dus gewoon gaan wandelenquote:Op woensdag 5 februari 2025 17:36 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
24 uur is wel een flinke trip ja
Meteen maar het NK daar ook doen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Kleinere wegen, en verkeersregelaars. Werkte met de Elfstedenrace ook prima.
van L1
https://www.l1nieuws.nl/s(...)-ronde-van-nederland
[..]
quote:
NAVO top met 27.000 agenten. Waar zijn die overige 36.000 agenten?!quote:Nederland heeft meer agenten dan andere landen. In heel Europa zijn er gemiddeld 335 politiemensen per 100.000 inwoners. Nederland heeft 17.8 miljoen inwoners en 63.000 agenten.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 5 februari 2025 22:47 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
NAVO top met 27.000 agenten. Waar zijn die overige 36.000 agenten?!
Of 'n keertje het NK op Bonaire laten rijden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:12 schreef Pistolero het volgende:
[..]
In het aller slechtste geval kan je toch wel makkelijk 20 rondjes VAM-berg doen als NK?
Ziek, met diversiteitscursus of op kantoor rapportjes schrijven?quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:47 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
NAVO top met 27.000 agenten. Waar zijn die overige 36.000 agenten?!
Het is toch niet zo raar dat de vermissing van zo’n grote renner internationaal nieuws wordt?quote:Zijn broer Antonio heeft inmiddels tegenover Marca bevestigd dat Freire vertrok na een familieruzie. De familie lijkt verder vooral opgelaten door het feit dat het nieuws opgepakt werd door Spaanse en vervolgens allerlei internationale media. „Het is een groot misverstand. Het is een familiekwestie. Groter dan dat is het niet. Wij begrijpen niet dat het zo groot is geworden. Er is geen nieuws. Oscar heeft een familieconflict gehad en is een paar dagen van huis geweest”, aldus Antonio Freire.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Amstel_Cura%C3%A7ao_Racequote:Op donderdag 6 februari 2025 08:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of 'n keertje het NK op Bonaire laten rijden.
Dit is niet eens zo'n gek idee. Ronde van 11 km, waarvan 4 km gravellen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
Op Vlieland heb je geen auto's
Werd wel gezegd dat daar soms zoveel werd gedronken dat ze wekenlang bij moesten komenquote:Op donderdag 6 februari 2025 10:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Amstel_Cura%C3%A7ao_Race
Zoiets zou wel tof zijn. Sowieso zouden er best wat meer koersen in deze regio mogen zijnGewoon lekker in november als afsluiter van het seizoen
Laten we Mart ook nog even invliegen
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Gewoon Brussel, waar de NAVO toch al zit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als het zoveel gedoe is, dan zou ik zeggen doe die top dan lekker ergens anders
Apeldoorn in 1912 en 1925quote:De provincie Gelderland is al jaren een populaire plek voor de organisatie van de NK wielrennen. Arnhem, Ede en Apeldoorn organiseerden het evenement al eens en dus wilde Nijmegen dit jaar de eer. Omdat de inzet van politie niet mogelijk is, kan de NK volgens de gemeente niet veilig georganiseerd worden.
Of op het TT parcours of zo.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:55 schreef Fretwork het volgende:
De A12 is regelmatig afgesloten voor autoverkeer, misschien een sprintkoers?
Ook het nk tijdrijden is afgelast.quote:
TT parcours in Assen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ook het nk tijdrijden is afgelast.
Gaat waarschijnlijk toch lukkenquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zie niet wie deze 3 op die klim 40 seconden gaat afsnoepen.
UAE boys toch wel op punt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:39 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk toch lukken
Ja nu willen ze vast niet meer als eerste opdraaien!quote:
Ja, jammer.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Joao houdt in dus het is voor Bilbao vandaag
Weinig mis mee. Nooit overgenomen en bij zijn demarrage neemt hij niemand mee.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:44 schreef Faraday01 het volgende:
Haha Buitrago doet niet aan ploegentactiek
Zullen ze er morgen vroeg aan beginnen?quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:59 schreef Chiappucci het volgende:
Sterk van Vacek om hier de trui te behouden.
Hij moest ook wel, voor het klassement.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:44 schreef Faraday01 het volgende:
Haha Buitrago doet niet aan ploegentactiek
Tijd voor een huiszoeking?quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:52 schreef Mani89 het volgende:
Cepeda die bevestigt bij Mobistar, dit was niet de afspraak.
Heeft Van Gils ooit je meisje ingepikt ofzoquote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:15 schreef The_Undertone het volgende:
Pispotkapsel van Gils gisteren al aangereden in Bességes, hopelijk een voorbode van alle onheil dat die loser zal treffen dit jaar.Red Bull lijkt sowieso niet meteen uit de startblokken te schieten.
Ze zitten ook wel redelijk in de buurt van hun thuishonk natuurlijkquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:00 schreef franklop het volgende:
UAE wil niks laten liggen. Nu ook volle bak aan het rijden in de Muscat Classic of all places.
Henokquote:
Hoeveel betaalde @wimderon daar ook alweer voor?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ethan Hayter weer niet gezien. Wat een grap is die gozer toch.
Ze zijn weer onderweg inmiddels. Race is stukje ingekortquote:
Nog steeds niet. Maar ze gaan wel starten. Schijnbaar zonder EF, Lidl en Ineos.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Ze zijn weer onderweg inmiddels. Race is stukje ingekort
M'n vriend.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Heeft Van Gils ooit je meisje ingepikt ofzo
Cofidis heeft nog een renner in de kopgroep?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:11 schreef TheArt het volgende:
Alle WT-teams + Lotto en een aantal losse renners, waaronder van Tietema, hebben opgegeven. Wat een farce.
Alle WT-teams bleek ook overdreven, aangezien er natuurlijk altijd Franse teams zijn die trouw blijven aan een Franse organisatie. Kortom, Cofidis, Groupama en Arkea zitten nog in koers.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Cofidis heeft nog een renner in de kopgroep?
Alpecin ook nog. Tietema doet een slechte beurt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Alle WT-teams bleek ook overdreven, aangezien er natuurlijk altijd Franse teams zijn die trouw blijven aan een Franse organisatie. Kortom, Cofidis, Groupama en Arkea zitten nog in koers.
Tietema wilde in koers blijven, maar de ploegleiders begrepen de mededeling van een herstart gedaan in het Frans niet (dit verzin ik niet).quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alpecin ook nog. Tietema doet een slechte beurt.
Het is nota bene een Franse ploeg sinds dit jaar.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Tietema wilde in koers blijven, maar de ploegleiders begrepen de mededeling van een herstart gedaan in het Frans niet (dit verzin ik niet).
Volgens berichten van o.a. Kubis blijkt dat niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Tietema wilde in koers blijven, maar de ploegleiders begrepen de mededeling van een herstart gedaan in het Frans niet (dit verzin ik niet).
Tietema dacht vooral aan alle hartjes die hij kon scoren door straks op X van leer te trekken tegen de UCI en hoe zij wel rekening houden met 100.000 SLACHTOFFERS.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alpecin ook nog. Tietema doet een slechte beurt.
Zusje zat zeker weer in de wagen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zijn data-meneer had dit niet aan zien komen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:13 schreef Koffieplanter het volgende:
Vino gooit nu een bureau door het kantoor van Astana. Hier hadden zoveel gratis punten gelegen.
Toch iets gepikeerd na gisteren?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:02 schreef wimderon het volgende:
Lekker gewerkt Bahrain. Bilbao heeft niks gedaan in de achtervolging op Romeo. Als dit sprintje voor plek 1 was had Buitrago nu gelijk gestaan met Almeida (en de leiderstrui gehad op basis van punten/klasseringen?).
Fijn ook dat hij nog wel even vast ligt. Dat verkleint ietwat de kans dat 'ie volgend jaar bij UAE of Red Bull rijdt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wel een prachtige overwinning van Romeo. Er werd echt wel achter hem gereden, maar ze krijgen het niet dicht. Daar hebben ze bij Movistar een hele goede aan. Dumoulin-achtig.
41 van de 78 , kleine 53%quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
⭐⭐⭐⭐⭐ Kevin Vauquelin
⭐⭐⭐⭐ Dylan Teuns, Urko Berrade
⭐⭐⭐ Kevin Geniets, Nicolas Breuillard, Benjamin Thomas, Pierre Latour, Hugo Aznar
⭐⭐ Remi Cavagna, Alexandre Delettre, Kiko Galvan, Pau Miquel, Vincent Van Hemelen, Alexys Brunel, Marco Tizza, Remi Capron, Jaakko Hänninen, Elias Maris, Fabien Doubey, Arnaud De Lie, Damien Touzé, Sam Maisonobe
⭐ Maxime Decomble, Giacomo Villa, Thomas Champion, Thibault Guernalec, Maxime Jarnet, Anthony Perez, Damien Girard, Mikel Retegi, Baptiste Gillet, Paul Penhoët, Sandy Dujardin, Jocelyn Baguelin, Dylan Vandenstorme, Alex Colman, Ward Vanhoof, Olivier Le Gac, Joris Chaussinand, Celestin Guillon
Is dit het hele deelnemersveld?
Jan en Karsten stonden ook op punt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:03 schreef Van_Poppel het volgende:
José en Magnus is een prima commentaarduo
Jan staat per definitie nooit op punt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jan en Karsten stonden ook op punt.
Binnenkort krijgen we Jeroen en Bobbie. HBO levert zeker met deze gouden koppels.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik ben fan van Jan.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jan staat per definitie nooit op punt.
Die man kan ook amper een normale zin uitspreken en moet ook altijd minimaal drie keer het woord 'ook' per zin zeggen ook. (Dit is dus letterlijk hoe hij praat)
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Een lofzang voor Jose Been en Jan Hermsen, ik weet niet wat ik lees.
Prettige stem, neemt zichzelf niet te serieus, is goed op de hoogte over van alles en nog wat en hij weet altijd wat te vertellen over de regio waar ze koersen. De helft van de tijd is ie er zelf geweest.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ja, nee, dit kan dus eigenlijk echt niet.
Toch heb ik het idee dat die, waarschijnlijk onbewust, niet zo'n goede chemie met elkaar hebben. Jan en Bobbie samen gaat veel beter.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Nordhagen is extreem vaak ziek, slecht immuunsysteem.
Mooi.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:15 schreef H.Vviv het volgende:
Vermeersch werd vakkundig in de berm geduwd.
Kopman Almeida blijft ook een leuke rubriek ja. De beste man heeft het koersinzicht van een doperwtje.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:16 schreef H.Vviv het volgende:
Buitrago wint de rit en is de nieuwe leider. Niet heel slim gereden van UAE
Bijzondere top 10 ook, maar interessante mix aan renners.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:16 schreef H.Vviv het volgende:
Ook niet van Soderqvist. Was nergens voor nodig om zó hard aan te gaan, zó ver van de streep.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:16 schreef H.Vviv het volgende:
Wel mooi hoe ze in de golvende stroken voor het slotklimmetje al die klimmers (nou ja, behalve Buitrage dan) eraf knalden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:16 schreef Pistolero het volgende:
Tientonners Soderqvist en Milan 2e en 3e hier, jeetje.
Louis met zijn enorm goede sprintquote:Op zondag 9 februari 2025 11:26 schreef Steven184 het volgende:
Lekkere voorsprong wel in Oman voor Louis.
Staat nog op het lijstjequote:Op zondag 9 februari 2025 11:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
Oman is denk ik wel een mooi land voor een vakantie
Was dat De Pretto die even mooi naar links kwam?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:11 schreef TheArt het volgende:
Bij de valpartij betrokken volgens mij Donnenwirth, Garcia Cortina, Vermaerke en Svestad-Bardseng.
Ik heb intussen de helft van de namen aangepast na de herhaling gezien te hebben. Geen IGC en Svestad-Bardseng, maar Guerreiro en Biermans denk ik.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Was dat De Pretto die even mooi naar links kwam?
quote:Op zondag 9 februari 2025 11:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
Aanrader, verreweg de beste optie in de regio hier.quote:
Kopman Kruijswijk wordt ook rustig gebracht!quote:
Kopman Kruijswijk staat inmiddels zelfs achter een belofterenner als Pietro Mattio in de pikorde qua knechten.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:02 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Aanrader, verreweg de beste optie in de regio hier.
Het zuiden met Salalah ook nog, maar de kust hier en ri. Jebel Akhdar en Nizwa is het ook prachtig.
Meeste aankomsten en routes die ze deze week doen zelf ook gereden, ook qua fietsen is het prima te doen met goede wegen.
Leuk dat de aanvaller het pakte.
[..]
Kopman Kruijswijk wordt ook rustig gebracht!
Ja wel prima. Ben er vorig jaar gaan fietsen. Mooie natuur wel en lekker rustig. Het land straalt verder alleen niks uit, meeste plaatsen zijn echt uitgestorven en totaal niet gezellig.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ja en 5 seconden daarvoor lag er ook al één.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:40 schreef wimderon het volgende:
Kijk nou wat ze doen Hans.
[ afbeelding ]
Altijd die vervelende rechte wegen. Moeten ze echt wat aan doenquote:Op zondag 9 februari 2025 19:40 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
BREKEND: REMCO heeft een bericht gestuurd.quote:Een hele carrière lang was hij de trouwste knecht, maar nu mag Louis Vervaeke ook eens zélf vieren: “Toen zag ik dat Remco iets had gestuurd”
Compleet uit het niets heeft Louis Vervaeke (31) zijn eerste profzege gepakt. Na een knotsgek scenario in de tweede rit van de Ronde van Oman hield hij uiteindelijk twee secondjes over op het peloton. De belangrijkste knecht van Evenepoel treedt (even) uit de schaduw. “Het doet me iets dat Remco, mijn kopman, emotioneel was.”
Na het wandeltempo in de openingsrit van de Ronde van Oman (2.Pro) zaterdag, werd er zondag wél echt gekoerst. In de vroege vlucht, die al snel vertrok, waren opnieuw geen WorldTour-teams vertegenwoordigd, maar daar bracht Louis Vervaeke op eigen houtje verandering in. Op 140 kilometer van de finish reed onze landgenoot weg uit het peloton, even later kreeg hij de Spanjaard Mikel Azparren bij zich en samen reden ze een gat van ruim vijf minuten dicht. Dat was al een nummertje.
“Eerst zat ik helaas direct alleen, maar toen kwam die sterke Spanjaard van Q36.5 (Azparren, red.) erbij kwam, had ik er wel goeie hoop in”, vertelt Vervaeke over het gekke koersverloop. “En toen we opeens zeven minuten voorsprong hadden, begon ik echt te geloven dat het mogelijk was.”
Uiteindelijk bleek Vervaeke veruit de sterkste in de kopgroep. Op het voorlaatste klimmetje van de dag, Al Jissah (2,6 kilometer aan 6,7 procent), schudde hij zijn laatste twee overgebleven medevluchters (Azparren en de Noor Magnus Kulset van Uno-X, red.) van zich af. “Daar ben ik wel over de limiet gegaan”, aldus Vervaeke. “Ik werd ook gepakt door de warmte (zo’n 28 graden, red.). En ik wist dat het peloton véél sneller ging dan mij op die laatste knikjes.”
In de laatste rechte lijn van 500 meter stond de wind ook lichtjes tegen, maar Vervaeke kon het aanstormende peloton nipt afhouden. Of all people was het pluimgewicht en nieuwkomer bij Soudal Quick-Step Valentin Paret-Peintre die de geaccidenteerde – er werd twee keer gevallen – sprint om de tweede plaats won. Niets dan lachende gezichten dus bij The Wolfpack.
Tattoo voor familie
Vervaeke pakte zo na elf (!) jaar in het profpeloton zijn eerste zege. Toen hij over de finish bolde, kuste hij meteen de tattoo op zijn onderarm die verwijst naar zijn vrouw en twee kindjes. “De laatste meters was ik al aan het denken aan mijn familie. Mijn vrouw en ik slapen al een maand apart. Ik slaap in een hoogtekamer, ik ben op hoogtestage geweest en de kinderen sliepen de voorbije tijd minder goed… Dat zijn dan de opofferingen die je als profrenner moet doen, maar niet iedereen ziet dat. Ik ben blij dat we er nu voor beloond worden.”
“Ik heb een hobbelig parcours gekend”, legt Vervaeke uit waarom het tot z’n 31ste duurde vooraleer hij eens een profkoers won. Bij de beloften pakte Vervaeke in 2014 wel mooie zeges in enkele Franse rittenkoersen zoals de Tour de l’Avenir. “Maar mijn eerste jaren in het profpeloton moest ik mijn weg nog zoeken. Bij Soudal Quick-Step heb ik er bewust voor gekozen om knecht te worden.”
Na vier jaar bij Lotto, twee jaar bij Sunweb en twee jaar bij Alpecin tekende Vervaeke in 2022 voor de ploeg van Patrick Lefevere. Hij werd gehaald als meesterknecht voor Remco Evenepoel, die dat jaar met de Vuelta zijn eerste grote ronde pakte. Vervaeke maakte meteen indruk als luitenant. In de drie daaropvolgende grote rondes van Evenepoel was Vervaeke er ook telkens bij. Ze zijn vaste kamergenoten en hun band werd door de jaren heen steeds beter.
Spraakbericht van Evenepoel
Niet toevallig was Evenepoel een van de eersten die zijn “grote broer” Vervaeke zondag feliciteerde. “Mijn sociale media had ik meteen na de rit nog niet geopend, WhatsApp wel”, glundert Vervaeke. “Daar zag ik dat Remco (Evenepoel, red.) mij meteen een spraakbericht gestuurd had. Het doet me wel iets dat hij, mijn kopman, emotioneel was om mij te zien winnen.”
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:47 schreef Koffieplanter het volgende:
De nieuwe helm van Visma direct afschaffen, geen gezicht. Dat zit op hetzelfde niveau als hun horrorhelm van vorig jaar.
quote:Opvallend beeld in de Ronde van Oman zaterdag. Visma-Lease a Bike-renner Niklas Behrens werkte de openingsetappe zowaar met een tijdrithelm af. Ook Wout van Aert werd een tijdje geleden al gespot tijdens een training met dergelijk aerodynamisch exemplaar. Zien we tijdrithelmen binnenkort massaal tijdens ‘gewone’ wegwedstrijden opduiken?
Een opvallend beeld in de eerste rit in de Ronde van Oman. Niklas Behrens wisselde na 50 kilometer in de openingsetappe - een gewone wegrit - zijn helm voor een Giro Aerohead tijdrithelm. Dat is een aangepaste, minder extreme heruitgave van de opmerkelijke helmen die door de Visma-ploeg gebruikt werden tijdens de Tour de France vorige zomer.
Behrens is tevens niet de enige Visma-coureur die lijkt te flirten met de aerodynamische gains die een tijdrithelm kan bieden tijdens een gewone wegkoers. Zo merkte ‘Cycling Spy’ deze week op dat ook Wout van Aert recent een Aerohead tijdrithelm gebruikte om een indoor testsessie op de baan af te werken. Onze landgenoot werkte die training voor het overige af in zijn gewone uitrusting, die door het team wordt gebruikt voor wegritten. Denkt ook onze landgenoot erover na om voor een tijdrithelm te kiezen tijdens wegkoersen?
Visma-Lease a Bike verduidelijkt
Visma-Lease a Bike, een van de meest vooruitstrevende ploegen uit het peloton, bevestigde aan het doorgaans goed geïnformeerde Velo dat we ons mogen opmaken voor een toename in het gebruik van tijdrithelmen in het peloton de komende maanden. “We gebruiken de Giro Aerohead helm soms in ritten met hoge snelheden en sterke wind. Voor sommige coureurs biedt het een aerodynamisch voordeel. Al varieert dit wel van renner tot renner”, aldus een vertegenwoordiger van de Nederlandse formatie.
“De beslissing om dergelijke helm te dragen, is persoonlijk, omdat de helm een beetje zwaarder en warmer is. Andere factoren spelen dus ook mee”, vulde de niet nader genoemde woordvoerder van Visma-Lease a Bike nog aan.
Geen bezwaar van de UCI
De luchtstroom optimaliseren rond het hoofd en schouders van renners werpt zijn vruchten af, zeker nu de gemiddelde snelheid in het peloton en de koersen steeds hoger ligt. Ondanks dat het niet al te comfortabel is, kan een tijdrithelm dus wel degelijk een klein voordeel opleveren tijdens een gewone koers op de weg. De UCI ziet er - voorlopig - alvast geen graten in, zolang de helm voldoet aan de vooropgestelde afmetingen en specificaties.
Die gozer linksvoor tegen de boardingquote:Op zondag 9 februari 2025 19:40 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Vino kan er toch niks van?quote:Op maandag 10 februari 2025 11:22 schreef Fretwork het volgende:
Twee koplopers in Oman met 2.55 op 17km van de streep. Gaat Astana met de handjes in de lucht over de streep komen?
Nee, maar hoe goed is de 20 jarige Total renner Rayan Boulahoitequote:Op maandag 10 februari 2025 11:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vino kan er toch niks van?
Nog steeds 2 minutenquote:Op maandag 10 februari 2025 11:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vino kan er toch niks van?
Dan heeft STEEF het foutquote:
Die gaat vermoedelijk gewoon af op de graphics van de productie, die eens per uur in beeld komen.quote:
Eens. Ging meer voor wie de Fransen op kop reden.quote:
Madouas zat gisteren op 9 minuten.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Eens. Ging meer voor wie de Fransen op kop reden.
Heeft Thijs Z. zijn stokpaardje van de wedstrijden op afgesloten parcoursen al van stal gehaald?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Altijd die vervelende rechte wegen. Moeten ze echt wat aan doen
Gaat Mou gruwelijk in de mud?quote:Op maandag 10 februari 2025 11:53 schreef Koffieplanter het volgende:
Kijken we hier naar de contouren van broddelwerk van Javier Sola?
Ook al niet echt op de afspraak in Valencia met als kers op de taart een behoorlijke afgang in de TTT. De omissie van de uitlaatgassen laten zijn sporen na.quote:
Niet goed genoeg voor Europa, mijn Nahom. Ammehoela.quote:
Best een aanzienlijke kans dat hij dit doet om te trollen. Stukje kutact.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:16 schreef Szura het volgende:
Pogacar is in het Bos van Wallers aan het trainen geweest. Blijf weg aub.
Dit jaar MSR, Roubaix en de Vueita winnen en dan met pensioen?quote:Op maandag 10 februari 2025 13:16 schreef Szura het volgende:
Pogacar is in het Bos van Wallers aan het trainen geweest. Blijf weg aub.
A. Yates, Ayuso, McNulty, Del Toro en Almeida pieken allen collectief als kopman naar TA, PN en Catalonië.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:01 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ook al niet echt op de afspraak in Valencia met als kers op de taart een behoorlijke afgang in de TTT. De omissie van de uitlaatgassen laten zijn sporen na.
Om dan in PN en Cata naar huis gereden te worden door Vingegaard?quote:Op maandag 10 februari 2025 14:29 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
A. Yates, Ayuso, McNulty, Del Toro en Almeida pieken allen collectief als kopman naar TA, PN en Catalonië.
Het bloedbad aan broedermoorden wordt het enige vermaak dat de UAE ons gaat leveren dit seizoen. Dit ter compensatie van de grandslam aan monumenten voor Pogi.
Mou?quote:Op maandag 10 februari 2025 14:29 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
A. Yates, Ayuso, McNulty, Del Toro en Almeida pieken allen collectief als kopman naar TA, PN en Catalonië.
Het bloedbad aan broedermoorden wordt het enige vermaak dat de UAE ons gaat leveren dit seizoen. Dit ter compensatie van de grandslam aan monumenten voor Pogi.
Met broedermoorden doel ik uiteraard op het vermaak van de onderstaande taferelen dat UAE ons zal gunnen tot diep in de Giro... Of dat nu achter Vingegaard of een O'Connor is maakt mij eerlijk gezegd weinig uit.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Om dan in PN en Cata naar huis gereden te worden door Vingegaard?
(Geen idee wie in Tirreno start om dat te kunnen doen)
De La Cruz, een van de meest brokkenpiloten in het peloton.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:52 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Die gozer linksvoor tegen de boarding
Zeg dat tegen Israël, dat er voorlopig nul komma niets van bakt.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:01 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De omissie van de uitlaatgassen laten zijn sporen na.
Ook niet zoveel tegenstand eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:41 schreef Marcoss het volgende:
Dat oogde alsof het amper moeite kostte bij Kooij
Ik ben bij die gozer altijd bang dat ie totaal uit vorm raakt als ie 200 gram verliestquote:
Begin het meer en meer te geloven.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:34 schreef Koffieplanter het volgende:
Blobloblo heeft gepiekt als 19-jarige.
Had hem graag wel een keer in Parijs-Nice gezien, maar uiteindelijk is dat ook lood om oud ijzer.quote:
Kunnen we alsjeblieft erkennen dat dit soort 'bijnamen' geen haar beter zijn dan een willekeurige Chinees 'Ching Chong' noemen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:34 schreef Koffieplanter het volgende:
Blobloblo heeft gepiekt als 19-jarige.
Dat kunnen we niet, want Blobloblo is een uitstekende bijnaam. Dat je het niet begrijpt is iets anders.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:23 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Kunnen we alsjeblieft erkennen dat dit soort 'bijnamen' geen haar beter zijn dan een willekeurige Chinees 'Ching Chong' noemen?
De enige reden dat Blobloblo een ding is, is omdat Enric Mas maar 3 hersencellen en een spraakgebrek heeft.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet, want Blobloblo is een uitstekende bijnaam. Dat je het niet begrijpt is iets anders.
Nee, gringos snappen niks hè? Allemaal untermenschen. Blobloblo.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet, want Blobloblo is een uitstekende bijnaam. Dat je het niet begrijpt is iets anders.
...?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nee, gringos snappen niks hè? Allemaal untermenschen. Blobloblo.
Het woord meltdown is wel flink aan inflatie onderhevig dan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:33 schreef DeeBee het volgende:
Een meltdown voor de Omloop, dit wordt een fantastisch WLR-seizoen
Bereid je dan maar voor op de ongekende meltdowns, inclusief van ondergetekende, als Pogacar weer iedereen compleet belachelijk gaat maken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:33 schreef DeeBee het volgende:
Een meltdown voor de Omloop, dit wordt een fantastisch WLR-seizoen
Maar uhm, Blobloblo is Uijtdebroeks heh? Wat heeft dat in godsnaam met gringos te maken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het woord meltdown is wel flink aan inflatie onderhevig dan.
Wacht, Koffieplanter komt uit Latijns-Amerika toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Anders sloeg het inderdaad niet echt ergens op.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar uhm, Blobloblo is Uijtdebroeks heh? Wat heeft dat in godsnaam met gringos te maken.
Het scheelt dat werkelijk niet één grote koers saaier kan worden dan die van vorig jaar. Na een fantastische Omloop was alles helemaal kut.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:37 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor op de ongekende meltdowns, inclusief van ondergetekende, als Pogacar weer iedereen compleet belachelijk gaat maken.
De voortekenen dat bijvoorbeeld een Yates of Almeida niet direct iedereen kapotschroeien zijn iig positief.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:54 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Het scheelt dat werkelijk niet één grote koers saaier kan worden dan die van vorig jaar. Na een fantastische Omloop was alles helemaal kut.
Lauw badquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:38 schreef maxi-mus het volgende:
Er heerst hier nu al een pittig sfeertje.
quote:
Hij wil nog wel eens iets doms zeggen, maar dit zit er boenk op.quote:Volgens Van der Poel is het parcours in Rwanda hem niet op het lijf geschreven. "Het was meteen duidelijk dat het parcours niets voor mij is en ik er geen kans maak."
Kan hij niks aan doen!quote:
Overigens wel opvallend dat Aurelien een redelijk normaal wielrennerspostuur heeft. En de inmiddels gestopte zus Maeva viesdik was.quote:“Mijn lichaam is altijd al zo geweest. Bij Decathlon-AG2R hebben we al geprobeerd om kilo’s bij te komen door onder meer krachttraining te doen en proteïnen te nemen, maar het gaat gewoon niet. Tijdens offseason doe ik echt helemaal niets van sport en zelfs dan kom ik slechts 500 gram, hoogstens één kilogram bij. En na twee weken trainen is dat er weer af.”
“Op het vlakke ben ik vanzelfsprekend in het nadeel ten opzichte van anderen. Als er bijvoorbeeld wat meer wind staat, moet ik meer energie verbruiken en kom ik vermoeider aan de voet van een beklimming dan anderen. Het voordeel is dan weer dat ik niet moet letten op wat ik eet.” Dat beaamt Yvan Vanmol, al jarenlang dokter bij Soudal Quick-Step. “Hij doet er niets speciaals voor en hij eet normaal. Het is gewoon zijn constitutie.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |