Maar geen sociaaldemocratische partij die een gezonde kijk heeft op de enorme problemen die asielmigratie veroorzaakt.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben al een CDA of VVD, dus waarom moet er nog meer eenheidsworst komen?
De leden willen het, de volksvertegenwoordigers willen het, dus gaat het gewoon gebeuren. Als het goed is na de verkiezingen van maart 2026, je moet ook nieuwe statuten e.d. schrijven dus je bent wel even bezig, dat lukt je niet in een paar maanden.quote:Dat GroenLinks en de PvdA in zo veel gemeenten gezamenlijk aan de raadsverkiezingen gaan meedoen, betekent dat een fusie van deze twee partijen nu wel heel dichtbij komt. Die lijn werd al ingezet door de gezamenlijke lijst met één lijsttrekker, Frans Timmermans, bij de Kamerverkiezingen. Ook deden ze samen mee aan de Europese verkiezingen en hebben ze één fractie in de Eerste Kamer.
En deze stap bij de gemeenteraadsverkiezingen bevestigt die ontwikkeling. Binnen beide partijen is de afspraak gemaakt na de gemeenteraadsverkiezingen van 2026 te besluiten of en hoe ze samen verdergaan. Maar dat dit tot een fusie gaat leiden, of tot de oprichting van een nieuwe linkse partij waarin PvdA en GL opgaan, lijkt nu wel zeker.
Onzinquote:Op zondag 9 februari 2025 10:33 schreef PzKpfw het volgende:
Zijn totaal verschillende partijen qua achterban.
dan komt er onmiddelijk een nieuwe Partij van de arbeid, de Partij van de Arbeid die blijftquote:Op zondag 9 februari 2025 11:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
87% van de leden van de PvdA stemde voor samenwerken, nu zijn ze aan het onderzoeken hoeveel er voor een fusie zijn maar waarschijnlijk zijn dat er niet minder (gezien alle gemeentes waar ze het aan de leden hebben gevraagd ze een gezamelijke lijst vormen). Deze fusie is net zo onafwendbaar als de fusie van de CU vanaf 1994 was, ook al waren er ook binnen met name GPV nog wel wat klagende nostalgische figuren. Die trouwens na de fusie nooit meer zijn gehoord.
Toen waren er ook mensen die zeiden dat de GPV nooit mocht verdwijnen.
Zie jij Frans dan bij pro-Palestijnse betogingen "from the river to the see" brullen? Of universiteiten belegeren en kapot maken samen met moslims en Arabisch sprekende mensen? Of snelwegen bezetten met klimaatextremisten? Het antwoord is nee, Frans is een keurige PvdA'er die niet past tussen halve gare GL-activisten.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan komt er een nieuwe partij van de arbeid
Sociaal Democratie gaat nooit verdwijnen
Dan blijft Groen Links achter met ome Frans in een nieuwe partij met de naam Groene Hoop
Ik zie Frans ook niet op de snelweg gaan zitten,quote:Op zondag 9 februari 2025 11:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Zie jij Frans dan bij pro-Palestijnse betogingen "from the river to the see" brullen? Of universiteiten belegeren en kapot maken samen met moslims en Arabisch sprekende mensen? Of snelwegen bezetten met klimaatextremisten? Het antwoord is nee, Frans is een keurige PvdA'er die niet past tussen halve gare GL-activisten.
Sterk argument.quote:
Dat is geen feit, dat is jouw mening.quote:Op zondag 9 februari 2025 05:30 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Is het een goede keuze om een fatsoenlijke sociaaldemocratische partij die opkomt voor de verworpenen der aarde te transformeren naar een activistische wokepartij die vooral opkomt voor de belangen van hoogopgeleide doch wereldvreemde grachtengordelextremisten?
Hier heb je je argument: https://eenvandaag.avrotr(...)r-definitieve-fusie/quote:
Het is een beetje moeten weerleggen dat de aarde plat is, daar heb ik ook nooit zin in. PvdA en GL zijn als kiezerscontainers gewoon communicerende vaten: als PvdA verliest wint GL en andersom. Zelf heb ik ben ik als kiezer regelmatig geswitcht tussen PvdA en GL net als eigenlijk iedereen in mijn omgeving.quote:
Daarnaast zijn er nog de standpunten van de partijen, die grotendeels hetzelfde zijn. Of het stemgedrag op moties, wat bijna 1 op 1 is. Maar die bewijzen worden altijd compleet genegeerd door de klagers. Of eigenlijk alles wat hier wordt aangedragen.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een beetje moeten weerleggen dat de aarde plat is, daar heb ik ook nooit zin in. PvdA en GL zijn als kiezerscontainers gewoon communicerende vaten: als PvdA verliest wint GL en andersom. Zelf heb ik ben ik als kiezer regelmatig geswitcht tussen PvdA en GL net als eigenlijk iedereen in mijn omgeving.
Er zijn blijkbaar op rechts bizarre misverstanden over zowel PvdA als GL.
Het is een beetje "create your own old PvdA" van oude mannen geworden.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een beetje moeten weerleggen dat de aarde plat is, daar heb ik ook nooit zin in. PvdA en GL zijn als kiezerscontainers gewoon communicerende vaten: als PvdA verliest wint GL en andersom. Zelf heb ik ben ik als kiezer regelmatig geswitcht tussen PvdA en GL net als eigenlijk iedereen in mijn omgeving.
ik blijf op sociaal democraat stemmen en daar is er maar een van en die blijftquote:Op zondag 9 februari 2025 12:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klaver?quote:Op zondag 9 februari 2025 13:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik blijf op sociaal democraat stemmen en daar is er maar een van
Maar mijn mening is beter.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is geen feit, dat is jouw mening.
Idiote stelling. PvdA is van oudsher een partij voor de arbeiders (what's in the name. GroenLinks is een partij die het name goed doet bij de, ja laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen, yuppen. Twee totaal verschillende groepen mensen. Dus ga lekker een eind fietsen met je 'onzin'.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, dit is al niet zo, maar mensen met weinig kennis van politieke geschiedenis en politieke theorie denken dat inderdaad vaak.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:21 schreef PzKpfw het volgende:
. PvdA is van oudsher een partij voor de arbeiders
zo heeft mijn familie en ik dat wel 60 jaar lang begrepen met den Uyllquote:Op zondag 9 februari 2025 14:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, dit is al niet zo, maar mensen met weinig kennis van politieke geschiedenis en politieke theorie denken dat inderdaad vaak.
quote:Op zondag 9 februari 2025 14:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, dit is al niet zo, maar mensen met weinig kennis van politieke geschiedenis en politieke theorie denken dat inderdaad vaak.
Dan heeft jouw familie het 60 jaar verkeerd gezien. PvdA was en is de partij voor een betere inkomensverdeling, maar daar stemden toch echt altijd al veel mensen met een hoog inkomen en een hogere opleiding op. Niet alleen arbeiders.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo heeft mijn familie en ik dat wel 60 jaar lang begrepen met den Uyll
dat het een partij was van sociaal democraten voor de werkende klasse
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |