abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 15:57:44 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216548227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:18 schreef borisz het volgende:

[..]

Ja het werven van een donateur kost 100 euro
Das als ik een of ander doel een hak wil zetten meld ik me als donateur en daarna direct weer af? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216548245
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:14 schreef Blues het volgende:

[..]
*O*
Kom je naar Caprera?
Haha, ik ga lekker op de fiets, 10 minuten verderop. Geloof (zou het moeten opzoeken) dat ik op dezelfde plek zit als bij Pieter Derks :D
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 4 februari 2025 @ 16:04:26 #33
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216548329
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:35 schreef Blues het volgende:
Tx voor t meedenken over het bowlen.
Bekijk deze YouTube-video
pi_216549068
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Haha, ik ga lekker op de fiets, 10 minuten verderop. Geloof (zou het moeten opzoeken) dat ik op dezelfde plek zit als bij Pieter Derks :D
Bij Caprera waren binnen een half uur of zo de kaarten uitverkocht. En alweer een 3e show bijgeboekt.
De 'halfjaars' show noemt ie het :D
pi_216549074
Leuk stukje over een week Nederlandse eetgewoonten in VK.
Helaas lukt leesbaar linken niet: https://www.volkskrant.nl(...)utm_content=v1268899
Quote:” We hebben een oproep gedaan en de respons was overrompelend. In de week van 9 tot 16 december gunden ruim vijfduizend lezers ons zeven dagen lang een kijkje in de keuken. Alle leeftijden deden mee, van jonger dan 18 tot 70-plus. De twaalf provincies zijn vertegenwoordigd, en enkele lezers uit het buitenland. Het merendeel zal Volkskrantlezer zijn, maar de vragenlijst stond voor iedereen open.”
  dinsdag 4 februari 2025 @ 17:45:51 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216549295
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:20 schreef AnneX het volgende:
Helaas lukt leesbaar linken niet: https://www.volkskrant.nl(...)utm_content=v1268899
Quote:” We hebben een oproep gedaan en de respons was overrompelend. In de week van 9 tot 16 december gunden ruim vijfduizend lezers ons zeven dagen lang een kijkje in de keuken. Alle leeftijden deden mee, van jonger dan 18 tot 70-plus. De twaalf provincies zijn vertegenwoordigd, en enkele lezers uit het buitenland. Het merendeel zal Volkskrantlezer zijn, maar de vragenlijst stond voor iedereen open.”
AGV is gewoon erg lekker en gezond.
pi_216549547
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Bij Caprera waren binnen een half uur of zo de kaarten uitverkocht. En alweer een 3e show bijgeboekt.
De 'halfjaars' show noemt ie het :D
Op vrijdag was er alleen nog achter in de zaal 1 of 2 plekken en op zaterdag ook nog maar 4 plekken.
Mijn betaling was om 14.33 uur 😉
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 februari 2025 @ 18:22:17 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216549788
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Das als ik een of ander doel een hak wil zetten meld ik me als donateur en daarna direct weer af? :D
Hangt van de afspraken tussen goed doel en wervingsbureau.
Kijk je N=1 is het veel.
Kijk je breder, dan is het voor het goede doel een stabiele bron van inkomsten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_216550041
quote:
Gelezen, leuk herkenbaar artikel over eettijden en wie wat wanneer eet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 februari 2025 @ 18:45:22 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216550116
quote:
Oh deze heb ik ook ingevuld als niet VK-lezer.
Kan alleen niet lezen. Dit artikel zit achter de volledige VK-muur. Heb abo op Parool en lees daarmee ook normale artikelen van VK, maar deze zit achter slot en grendel.
pi_216550150
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 18:45 schreef borisz het volgende:

[..]
Oh deze heb ik ook ingevuld als niet VK-lezer.
Kan alleen niet lezen. Dit artikel zit achter de volledige VK-muur. Heb abo op Parool en lees daarmee ook normale artikelen van VK, maar deze zit achter slot en grendel.
Link in archive zetten?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 februari 2025 @ 18:56:23 #43
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216550251
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 18:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Link in archive zetten?
Tekst wel. Plaatjes niet. .
pi_216550513
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 18:56 schreef borisz het volgende:

[..]
Tekst wel. Plaatjes niet. .
Helaasch 😥 Lukte mij dus niet.
Wat leuk dat jij meedeed! De hele week?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 februari 2025 @ 19:28:12 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216550588
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 19:20 schreef AnneX het volgende:

[..]
Helaasch 😥 Lukte mij dus niet.
Wat leuk dat jij meedeed! De hele week?
Ja. Bij aanmelden de vragen voor leeftijd.
Daarna iedere dag mailtje met dezelfde vragen
In een open veld 'wat lag er op je bord?'
En nog een paar vragen. Hoe laat. Waar heb je gegeten en had je een toetje.
pi_216551152
Oh toetje! Vrijwel altijd fruit.
Na het bezoek aan Grand Dessert had MnX een nostalgisch verlangen naar …dubbelvla.
Pak gekocht en wat een tegenvaller.
Zoals te verwachten: zoete chemische meuk. |:(

Feestelijke toeten maak ik met kerstmis.
Door het jaar nooit.

En jullie? Doen jullie frekwent toet na het eten?
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 19:59:45 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216551218
Ja meestal wel bakkie yoghurt na het avondeten :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216551370
Normaal geen toet na het eten. Alleen bij gasten. Nu is er nog een beetje ijs over van zondag, wil ik van de week opmaken want neemt ruimte in.
Bij uit eten liefst kaas als nagerecht
Paar maanden geleden rijstepap gemaakt, best lekker. En laatst bij HHB maakten ze iles flottante dat ben ik ook een keer gemaakt, lekker maar wel flink werk
pi_216551381
Altijd toet na het eten.

Vaak een eenvoudig bakje met een schep mascapone, een koekje of wat gedroogd fruit of een stoofpeer ofzo, en een scheut advocaat.

Maar als we zin hebben in wat meer, dan vaak boekweitgrutten / dessertrijst / custard / griesmeel. In principe heb ik dat altijd in huis, en als ik geen verse melk in huis heb dan is er wel melkpoeder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216551404
Oh ja…dit was het “toetje” van het vk-artikel:

Quote:…” Pudding lijkt passé.

“Vla als toetje is een typisch Nederlands fenomeen, elders wordt vla hooguit bij bijvoorbeeld appeltaart geserveerd. Maar de meeste avondmaaltijden in ons onderzoek worden niet met een nagerecht afgesloten. In iets meer dan een derde van de gevallen komt er een toetje op tafel. Yoghurt, al dan niet Grieks, is de meestvoorkomende toet; ook vla, kwark, ijs en fruit worden veel genoemd. Pudding, in de vorige eeuw haast synoniem met toetje, komt nog maar sporadisch voor. Alle soorten pudding, zoals griesmeel, chipolata en bitterkoekjes komen bij elkaar opgeteld tot 200 vermeldingen. Dat is minder dan bijvoorbeeld tiramisu (252 keer) of een banaan of mandarijn.…”
pi_216551470
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:06 schreef sigme het volgende:
Altijd toet na het eten.

Vaak een eenvoudig bakje met een schep mascapone, een koekje of wat gedroogd fruit of een stoofpeer ofzo, en een scheut advocaat.

Maar als we zin hebben in wat meer, dan vaak boekweitgrutten / dessertrijst / custard / griesmeel. In principe heb ik dat altijd in huis, en als ik geen verse melk in huis heb dan is er wel melkpoeder.
Van jou wist ik het wel: allerlei toetjes :Y)
pi_216551611
Er volgen nog Vier afleveringen!
Daar kijk ik naar uit.

Quote: “ Dit is de eerste van vijf afleveringen over het eetgedrag van Volkskrant-lezers. De komende weken komen nog aan bod: de ultieme recepten voor de meestgekookte gerechten, Volkskeukenfavorieten en de eetgewoonten van culinaire inburgeraars.”

De Turkse studente was niet zó geïnteresseerd in stamppotten, gezien de worst en spekjes.
Wel iedere ochtend een hardgekookt ei bij het ontbijt voor zoon(7). Hij eet het wit en zij het geel.
pi_216551651
Gries/bitterkoekjes/chipolata pudding, ik ben weer bij oma. Die maakte dat altijd. Ik griezelde van alle 3. Die gekleurde dingen in de chipolata, gries geeft friebeltjes in de mond en ik ben er nog net zo lang achter waarom ik bitterkoekjes.zo smerig vind, gemaakt van amandelmeel
pi_216551807
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 19:57 schreef AnneX het volgende:
Oh toetje! Vrijwel altijd fruit.
Na het bezoek aan Grand Dessert had MnX een nostalgisch verlangen naar …dubbelvla.
Pak gekocht en wat een tegenvaller.
Zoals te verwachten: zoete chemische meuk. |:(

Feestelijke toeten maak ik met kerstmis.
Door het jaar nooit.

En jullie? Doen jullie frekwent toet na het eten?
Je moet eens saroma voor hem maken *) :D

Nooit toet na eten, behalve als we eters hebben.

Wel tegenweurdig ihk van ons PG een 6e snack. En zoals vandaag is dat yoghurt met een kiwi :9
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:30:14 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216551927
Ik heb nu trek in griesmeelpudding met bessensaus, echt in geen 100 jaar gehad.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:34:50 #56
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216552014
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb nu trek in griesmeelpudding met bessensaus, echt in geen 100 jaar gehad.
Afgelopen zaterdag stond het op de menukaart van het restaurant waar we aten.
Direct besteld… :9~
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:54:47 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216552402
Bitterkoekjespudding, moet ik ook weer eens maken
Frambozenbavarois met mangosaus, nom nom
Mousse au chocolat, Herrencreme, chipolatapudding, Zabaglione
Weer eens wat anders dan Pana cotta of creme brullee

Paar jaar geleden, vriendin van me, oh, als je komt eten maak ik Zabaglione voor je, ik maak zulke goede Zabaglione. Kreeg een pudding die naar droge witte wijn smaakte, ronduit smerig. Ja ik had geen marsala en dat kloppen is zo een gedoe...
AAAARG, maak me dan niet lekker ermee, MUTS
pi_216552445
Dat doet me er aan denken dat we een jaar geleden in een Duits restaurant het ons onbekende nagerecht 'Kaiserschmarren' kozen. Dat moet ik nog steeds een keer zelf maken.
Dat was lekker :9 :9
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216553013
Lekkerste (zoete) dessert dat ik ooit heb gemaakt (maar daar zitten ook veel herinneringen aan) is Salzburger Nockeln. T werden geen “Nockeln” maar de meeeters likten bijna de schaal leeg
pi_216553037
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Afgelopen zaterdag stond het op de menukaart van het restaurant waar we aten.
Direct besteld… :9~
Kaart gewisseld😇
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')