Gewoon durven, rustig de handelingen uitvoeren en dan sta je. Niet panikeren, niet steeds willen corrigeren, goed blijven kijken waar de kamikazefietsers nu weer opduiken. En ik moest wel, want er was geen andere parkeermogelijkheid in de buurt van mijn huis.quote:
Nee ik rij helemaal niet meer.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Maar kun je wel fileparkeren? Als je dan toch een keertje gaat rijden zeg maar.
quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Heb je tips hoe je moet fileparkeren?
Het is wel handig om terug te vallen op handigheidjes zoals de 45-gradenregel, maar het is gewoon een kwestie van doen. Op een gegeven moment maakt het type auto niet meer uit.quote:Op donderdag 6 februari 2025 07:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oefenen. Je hebt een auto en je hebt vast wel een uurtje vrije tijd.
Ik moet bekennen dat ik het ook weinig doe. Onze auto heeft een vrij lange kont en geen parkeersensoren of camera (ouwe bak). Dus blijft soms lastig in te schatten met fileparkeren.quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
Het is wel handig om terug te vallen op handigheidjes zoals de 45-gradenregel, maar het is gewoon een kwestie van doen. Op een gegeven moment maakt het type auto niet meer uit.
Ok meneer Verstappen, knap hoor, ik doe het u niet na.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:03 schreef Donkergroen het volgende:
Hier ook in 1 x geslaagd, fileparkeren is geen enkel probleem en ik moet altijd lachen als ik mensen achteruit zie parkeren in van die diagonale parkeerplekken zoals in veel parkeergarages (met éénrichtingsverkeer)
Ik woon in een dorp in de randstad maar soms ontkom je er ook hier niet aan. Naar de stad (Leiden in mijn geval) rijden heeft geen enkele zin want zelfs al zou je perfect file kunnen parkeren is het parkeren véél te duur. Dat is alleen voor rijke kakkers uit bijvoorbeeld Warmond of Wassenaar een optie.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik het ook weinig doe. Onze auto heeft een vrij lange kont en geen parkeersensoren of camera (ouwe bak). Dus blijft soms lastig in te schatten met fileparkeren.
Ik fileparkeer dan ook alleen als het een vrij ruime plek is en ik enige ruimte voor 'error' heb zeg maar.
Overigens is het hier vrij normaal in steden dat mensen echt op 5 cm van elkaars bumper parkeren en ook bij het wegrijden letterlijk even bump bump doen om er weer uit te komen![]()
Gelukkig hoef ik zelden de stad in met de auto.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 12 februari 2025 14:17 schreef Troel het volgende:
Mijn oudste heeft zijn rij-examen zojuist gehad en is geslaagd
Hij had het pakket "gemiddelde leerling" en heeft nog 3 lessen over (de lessen gaat overigens per 2, alleen voor het examen is dus maar 1 les vanwege concentratie). Dus 46 van de 49 gebruikt (in totaal 23 contactmomenten van 1,5 uur). Met garantie, maar die had hij dus niet nodigquote:Op woensdag 12 februari 2025 14:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Gefeliciteerdhoeveel lessen, en hoeveel examen-pogingen?
Als het afhankelijk is van het type auto, moet ik daar dan uit begrijpen dat je het file parkeren bij ieder type auto eigenlijk een beetje opnieuw moet leren?quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:20 schreef dop het volgende:
Het instuur, en terugstuurpunt is voor iedereen een klein beetje anders, afhankelijk van type auto en hoe je er zelf in zit (ben je groot of klein en welk punt kun je makkelijk zien).
Het verschil hoeft niet heel groot te zijn en als je er een beetje gevoel voor hebt gaat dat vanzelf.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als het afhankelijk is van het type auto, moet ik daar dan uit begrijpen dat je het file parkeren bij ieder type auto eigenlijk een beetje opnieuw moet leren?
En behalve dat kun je in een Mini nog door de binnenspiegel naar achteren kijken of je hoofd omdraaien en over je schouder naar achteren kijken. Bij een limousine zul je het geheel op de buitenspiegel moeten doen. Maar in de praktijk zul je met een limousine bijna nooit file parkeren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:17 schreef dop het volgende:
Alleen bij een limousine zit je als bestuurder veel verder bij het achterwiel vandaan en kijk je er dus ook van uit een iets andere hoek naar. Bij een mini is het allemaal wat dichterbij en overzichtelijker.
Genoeg mensen die met 1x examen uiteindelijk 4 rijbewijzen hebben gekregen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nog even mijn aantal lessen en rijexamens:
Ik heb in totaal 50 rijlessen gehad.
Ik heb twee keer examen gedaan, in 1988 en in 1996
Maar daarmee heb ik wel twee rijbewijzen.
Op die manier heb ik nu zes rijbewijzen:quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:24 schreef dop het volgende:Genoeg mensen die met 1x examen uiteindelijk 4 rijbewijzen hebben gekregen.
B E T AM.
Ik heb helaas geen E en T maar als nog 2 in 1x
Thx netjes 😉quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op die manier heb ik nu zes rijbewijzen:
Am, A1, A2, A, B en T.
En bedankt hè ... m'n hond klaarwakker (wazdadan?)quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:08 schreef DX11 het volgende:
Ik hoop binnenkort ons eerste huis te kopen met een garage er naast, ben benieuwd hoe ik achteruit-inparkeren-in-garage ga overleven, misschien dat ik maar zo'n kip op hang:
https://vm.tiktok.com/ZNd18ueub/
Je hoeft je auto niet per se in de garage te zetten he, je kan die ook gebruiken als schuur.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:08 schreef DX11 het volgende:
Ik hoop binnenkort ons eerste huis te kopen met een garage er naast, ben benieuwd hoe ik achteruit-inparkeren-in-garage ga overleven, misschien dat ik maar zo'n kip op hang:
https://vm.tiktok.com/ZNd18ueub/
Nou hopelijk gaat het volgend jaar al beter dan.quote:
Ik ben een keer 27 dec geflitst en kreeg de boete op 11 janquote:Op zondag 16 februari 2025 23:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hoe lang duurt het voordat je een boete op de mat krijgt? Ik ben wel eens iets te hard gereden ik probeer me wel aan de maximumsnelheid te houden maar soms zit er iemand achter me mij op te jagen bijvoorbeeld.
Ik heb meestal wel flitsmeister aanstaan maar soms vergeet ik dat.
Ok dus ongeveer 2 weken of zoquote:Op zondag 16 februari 2025 23:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik ben een keer 27 dec geflitst en kreeg de boete op 11 jan
Ja ik heb soms van die achmeds die met 120 km/u willen rijden op de A2 overdag (dan mag je maar 100) en dan gaan ze lopen tüteren.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je moet je nooit door een andere weggebruiker laten opjagen.
Toch niet de A2 tussen Amsterdam en Utrecht? Dat wegvak is breder dan het circuit van Zandvoort.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ja ik heb soms van die achmeds die met 120 km/u willen rijden op de A2 overdag (dan mag je maar 100) en dan gaan ze lopen tüteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |