Ik heb m vervroegd. Heb hem over 1 week.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:43 schreef SEMTEX het volgende:
Volgende theorie examen gepland voor 30 mei.
We moeten. Zonder theorie niet afrijdenquote:Op donderdag 15 mei 2025 11:00 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb m vervroegd. Heb hem over 1 week.
Spannend voor ons
Wij kunnen dit.![]()
Ik was net bij het CBR. Die mensen werden voordat ze naar het examenlokaal binnen gingen helemaal gescand met zo'n apparaat en er stond overal beveiligingquote:Op donderdag 15 mei 2025 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
We moeten. Zonder theorie niet afrijden
Yup. En je spullen in een kluisje en dan zo'n ruimte met cubicles in. Kreeg er stress van de eerste keer dat ik het meemaakte. Ook het hele wachtsysteem van langzaam je nummertje voorbij zien komen op een scherm.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik was net bij het CBR. Die mensen werden voordat ze naar het examenlokaal binnen gingen helemaal gescand met zo'n apparaat en er stond overal beveiligingik dacht echt oh okeeeee. Zitten we bij de douane op schiphol of zo.
ik ging met iemand mee als support, die examen ging doen , dan kon ik alvast kijken hoe het daar eraan toe gaat enzo en hoe die kluisjes werkenquote:Op donderdag 15 mei 2025 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Yup. En je spullen in een kluisje en dan zo'n ruimte met cubicles in. Kreeg er stress van de eerste keer dat ik het meemaakte. Ook het hele wachtsysteem van langzaam je nummertje voorbij zien komen op een scherm.
Wat deed je bij het CBR? Daar kom je niet voor je lol toch
Uitwijken richting berm was een beter antwoord geweest (je rijdt vrij ver links in je strook). Slechte woordkeuze dus.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:47 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg heel vaak dit soort vragen. En dan is het antwoord eigenlijk altijd : NIET uitwijken, VOORSPELBAAR rijden, NIET de berm inrijden, NIET door rood rijden enzovoorts.
Want de politie/ambulance/brandweer zoekt een uitweg om erlangs te komen, jij moet gewoon blijven rijden, en op de rotonde bijvoorbeeld een extra rondje.
En nu vandaag moet ik opeens uitwijken?
De politie kan hier over het verdrijvingsvlak, waarom moet ik dan de berm in ? ik geloof dit gewoon niet.
maar alsnog? de weg is verder leeg en de politie mag over het verdrijvingsvlak en kan dan heel eenvoudig zonder problemen langs mij? waarom moet ik dan opzij?quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Uitwijken richting berm was een beter antwoord geweest (je rijdt vrij ver links in je strook). Slechte woordkeuze dus.
Op die manier weet de politie ook dat je hem/haar gezien hebt en dat je geen gekke dingen gaat doen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:16 schreef roos94 het volgende:
[..]
maar alsnog? de weg is verder leeg en de politie mag over het verdrijvingsvlak en kan dan heel eenvoudig zonder problemen langs mij? waarom moet ik dan opzij?
2 dingen:quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:16 schreef roos94 het volgende:
[..]
maar alsnog? de weg is verder leeg en de politie mag over het verdrijvingsvlak en kan dan heel eenvoudig zonder problemen langs mij? waarom moet ik dan opzij?
oké, ik heb mogelijk zo'n 60 of meer oefenexamens gedaan de afgelopen weken, en het antwoord was altijd 'blijf normaal rijden, niet uitwijken, niet naar berm, niet door rood, denk aan je eigen veiligheid, want de voorrangsvoortuig zoekt zijn weg erdoorheen .quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:21 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Op die manier weet de politie ook dat je hem/haar gezien hebt en dat je geen gekke dingen gaat doen.
Niet wanhopen Roos, erger dan die oefenopgaven kan het niet worden (alleen maar beter)quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
oké, ik heb mogelijk zo'n 60 of meer oefenexamens gedaan de afgelopen weken, en het antwoord was altijd 'blijf normaal rijden, niet uitwijken, niet naar berm, niet door rood, denk aan je eigen veiligheid, want de voorrangsvoortuig zoekt zijn weg erdoorheen .
staat trouwens ook op deze manier in mijn theorieboek.
maar het zal allemaal wel.
Slachtoffer ligt hier op de vluchtstrook, niet op treinrails of snelweg. Je weet niet welk letsel het slachtoffer heeft, dan kán verplaatsen funest zijn. Niet doen dus, als er geen direct gevaar van overrijden is maar zet de omgeving af (gevarendriehoek!).quote:
Om heel lullig volgens cbr streken te doen;quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Slachtoffer ligt hier op de vluchtstrook, niet op treinrails of snelweg. Je weet niet welk letsel het slachtoffer heeft, dan kán verplaatsen funest zijn. Niet doen dus, als er geen direct gevaar van overrijden is maar zet de omgeving af (gevarendriehoek!).
In de vraag staat "in veiligheid brengen" Dat betekent dat het slachtoffer op dat moment in gevaar is.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:42 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Weer zo'n vraag waarvan ik acuut aambeien krijg.
Waarom is het antwoord nee?
Ik weet dat je een slachtoffer vaak moet laten liggen, maar dit is niet altijd het geval. En de vraag is, "Mag je een slachtoffer in veiligheid brengen door hem naar de berm te verplaatsen"
Zij zeggen dus nee. Dat klopt toch niet?
volgende keer als ik iemand bewusteloos zie liggen op een treinrails of snelweg zal ik 'm wel laten liggen. En als de politie me dan aanhoudt laat ik ze dit vraagstuk zien.
Ik vind ook dat deze vraag niet enkel met ja of nee te beantwoorden is.quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In de vraag staat "in veiligheid brengen" Dat betekent dat het slachtoffer op dat moment in gevaar is.
Een simpele vraag die niet met ja of nee te beantwoorden is. De toestand van het slachtoffer is niet bekend, dus het enige juiste antwoord is "indien mogelijk, ja" en dan trek je 'm onder de vangrail door. Althans, dat zou ik doen. In ieder geval laat je het slachtoffer niet zomaar op de vluchtstrook liggen, tenzij je rug- of nekletsel vermoed.
Zo te lezen krijg je nogal wat rare vragen en antwoorden. Is het misschien een idee om de gasten die hiervoor verantwoordelijk zijn een mailtje te sturen?
Ga er maar van uit dat de vragen van het cbr eenduidig zijn. Er is nul ruimte voor eigen intepretatie. Zo raar als deze vragen zul je met je theorie niet meemaken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik vind ook dat deze vraag niet enkel met ja of nee te beantwoorden is.
Ik krijg dit soort vragen niet enkel tijdens deze cursus (theorietoppers) maar ook via Nutheorie en Itheorie.
Diverse cursussen dus, die allemaal goede reviews hebben en hoge slagingspercentages claimen. Zij zeggen dat de vragen gebaseerd zijn op het echte examen.
Maar ik heb dus geen idee of ik deze grappen ook op het echte examen zal krijgen.
Ik had ja en het is fout want "je haalt een vrachtauto in die links rijdt" WTF roken deze mensenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 06:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat heb je geantwoord dan? Ik zou zeggen dat je gewoon voorbij die vrachtwagen mag
100% dat je de vrachtwagen mag inhalen.quote:
Strikvraagquote:Op vrijdag 16 mei 2025 06:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik had ja en het is fout want "je haalt een vrachtauto in die links rijdt" WTF roken deze mensen
Overigens de enige fout die ik had in het examen dus ik beschouw hem als foutieve vraag![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |