abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216646678
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:44 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]
Nog even terugkomend. Zou ondersteunende slaapmedicatie niet iets kunnen helpen? Of wil je dat niet?
Dat wil ik liever niet. Maaar ik dacht gisteravond, ik neem de venlafaxine nu niet in maar morgenochtend en ik heb me toch goed geslapen... :z
Dus vanmorgen de venlafaxine ingenomen en hopenlijk vannacht weer een goede nacht.... De duizeligheid neem ik nu wel even voor lief.
S. 2014
J. 2016
pi_216649283
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 08:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik leg de volgende keer wel mijn telefoon weg als ik Zopiclon heb genomen. Kan me mijn laatste bericht in het "Hoe voel je je" nu topic dus niet neer herrinneren 😅 En dat is best wel een gek/niet fijn gevoel... al was het helemaal geen raar bericht verder. Maar alsnog.
Owh ja je moet echt opletten met die slaapmedicatie, heb ik ook met zolpidem, dan ben ik aan het appen geweest of serie gekeken en ik kan me het dan gewoon niet meer herinneren :P
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_216651936
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Dat wil ik liever niet. Maaar ik dacht gisteravond, ik neem de venlafaxine nu niet in maar morgenochtend en ik heb me toch goed geslapen... :z
Dus vanmorgen de venlafaxine ingenomen en hopenlijk vannacht weer een goede nacht.... De duizeligheid neem ik nu wel even voor lief.
Wat fijn dat dat gewerkt heeft. Die duizeligheid is minder fijn. Maar ergens denk ik dat die goede nachtrust wint?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_216651968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:16 schreef Aapje30 het volgende:

[..]
Owh ja je moet echt opletten met die slaapmedicatie, heb ik ook met zolpidem, dan ben ik aan het appen geweest of serie gekeken en ik kan me het dan gewoon niet meer herinneren :P
Ja, maar goed wel geslapen van 11 tot 6. Wel wat wakker tussendoor maar dat was omdraaien en verder slapen 😀
pi_216652027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:20 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]
Wat fijn dat dat gewerkt heeft. Die duizeligheid is minder fijn. Maar ergens denk ik dat die goede nachtrust wint?
Ja de nachtrust wint zeker! Benieuwd of het vannacht weer zo uitpakt.
S. 2014
J. 2016
pi_216652214
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 06:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Maar ik verlang ook naar een leven waarbij ik mij niet meer depressief en waardeloos voel. Ik moet dus ook een beetje streng zijn voor mezelf. Het allerlaatste wat ik wil, is dat het leven aan mij voorbij gaat, omdat ik mij laat leiden door angsten.
Sport je?
pi_216654172
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:23 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]
Ja, maar goed wel geslapen van 11 tot 6. Wel wat wakker tussendoor maar dat was omdraaien en verder slapen 😀
Dat is zeker wel fijn, als het maar helpt!
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_216656593
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:42 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Sport je?
Yep. Fitness.
pi_216657960
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 06:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik zit met het volgende dilemma.

Door de chronische depressieve klachten ben ik vaak vooral moe en wat dat betreft zou ik het liefst de hele dag op mijn nest willen liggen.

Maar ik verlang ook naar een leven waarbij ik mij niet meer depressief en waardeloos voel. Ik moet dus ook een beetje streng zijn voor mezelf. Het allerlaatste wat ik wil, is dat het leven aan mij voorbij gaat, omdat ik mij laat leiden door angsten.

Ik hoor van andere mensen alleen maar "Je moet niet te streng zijn voor jezelf!". Dat ik het van lui hoor die zelf geen ervaring hebben met depressies etc is tot daaraan toe. Maar ik hoor het ook vooral van lotgenoten + van bijvoorbeeld maatschappelijk begeleiders.

Die laatsten benaderde ik juist met de bedoeling om niet terug te zakken in sociale isolatie, maar het heeft tot nu toe alleen maar averechts gewerkt, want ik voelde mij door hen als een klein kind behandeld. Dat gaf ik ook elke keer aan, maar dan kijken ze mij aan alsof ze water zien branden: alsof ik met mijn vermeende geesteszieke gedachten dingen zeg die helemaal nergens op slaan. Ze kwamen bij mij langs en konden alleen al uit hoe mijn huishouden eruitzag afleiden dat het niet goed ging met mij en dat het des te harder nodig was dat er maatregelen genomen werden. Het enige wat ze konden blaten, was "Doe het maar rustig aan!" Met zo'n mierzoet geveinsd empathisch toontje waarbij ik alleen maar kotsneigingen krijg.

Sinds het begin van dit jaar zijn mijn paniekaanvallen weer teruggekomen. Ik vind het hartstikke beangstigend. Het kan in mijn perceptie twee dingen betekenen:
- Iedereen heeft zo'n lage dunk van mij dat ze zich niet kunnen voorstellen dat ik net als de meeste mensen ook iets van mijn leven wil maken.
- Ikzelf ben te dom of emotioneel te onvolwassen om te kunnen begrijpen wat anderen bedoelen. Dus het komt nooit meer goed met mij.

Ik loop in wezen mijn hele leven al tegen dit patroon aan. De constante factor is dat ik niet voldoende voor mezelf op kan komen. Als je dat niet kan, kunnen mensen geen respect voor je opbrengen en blijf je in een patroon zitten waarbij anderen op welke manier dan ook misbruik van je maken. (Mensen die jou zielig vinden en daardoor de neiging hebben om jou te bemoederen, maken ook misbruik van de situatie. Ze denken zelf dat ze zich inzetten voor jou, echter in werkelijkheid gaat het niet om jouw welzijn maar om dat van henzelf).
Wat maakt jou het precies uit dat er wat mensen zijn die eventueel een lage dunk van jou hebben en denken dat je niets van je leven wil maken?
pi_216662307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:07 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Wat maakt jou het precies uit dat er wat mensen zijn die eventueel een lage dunk van jou hebben en denken dat je niets van je leven wil maken?
Omdat ik mij daarbij onbegrepen en eenzaam voel.
pi_216684436
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ja de nachtrust wint zeker! Benieuwd of het vannacht weer zo uitpakt.
En zijn de nachten hierna ook goed gegaan? En wordt de zuizeligheid overdag al wat minder?

Je was aan het twijfelen toch of de dosering wel voldoende zou zijn? Lijkt het ondertussen al wat beter/meer zijn werk te doen?
pi_216686288
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:29 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]
En zijn de nachten hierna ook goed gegaan? En wordt de zuizeligheid overdag al wat minder?

Je was aan het twijfelen toch of de dosering wel voldoende zou zijn? Lijkt het ondertussen al wat beter/meer zijn werk te doen?
Ja afgelopen nacht was eigenlijk ook weer prima, lijkt wel alsof ik nu wat meer last heb van bijwerkingen als paniek/angst, dat had ik minder toen ik t s'avonds innam... maar goed dat kan ook toeval zijn na een drukke week. Ik kijk het gewoon nog even aan.

Hoe is het met jou? Week weer overleefd?
S. 2014
J. 2016
pi_216698565
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ja afgelopen nacht was eigenlijk ook weer prima, lijkt wel alsof ik nu wat meer last heb van bijwerkingen als paniek/angst, dat had ik minder toen ik t s'avonds innam... maar goed dat kan ook toeval zijn na een drukke week. Ik kijk het gewoon nog even aan.

Hoe is het met jou? Week weer overleefd?
De week overleefd ja. Maar zie nu alweer op tegen het alleen zijn komende week.. Dat gevoel ken ik niet. Ben het zo gewend, maar toch valt dat me nu heel zwaar.

Vrijdag gesprek gehad bij de POH-GGZ. En dit was eigenlijk niet wat ik er van gehoopt had. Dus ben een beetje uit het veld geslagen. Ze gaf aan dat ze me wilt aanmelden voor traumabehandeling. Iets wat ik snap, maar wat ik nu niet wil. Ik wil leren hoe ik beter mijn grenzen aangeef. Hoe ik lekkerder in mijn vel kom te zitten. En voelde ne eigenlijk alles behalve gehoord, ze had haar conclusie al klaar zeg maar. En over 4 weken pas weer een vervolg. Sorry, maar dat moet me de komende tijd gaan helpen?
Woensdag naar de psychiater, hopelijk is dat een fijnere ervaring.

Wat naar dat je nog zo last heb van de angst en paniek. Herkenbaar ook. Gaat geen dag voorbij dat ik geen spanning in mijn lijf heb. Denk je wel dat je op de goede dosering zit? En ga je nog andere hulp krijgen dan de medicatie?

Ik zit zelf te denken om eens te gaan kijken naar psycho somatische oefentherapie.. Kijken of dat dat me kan helpen met de spanning in mijn lijf.
Antwoord van mijn POH op de vraag heb je nog tips voor de spanning in mijn lijf: "Ja dat kun je gewoon googlen, daar vind je zo veel. Of ga tuinieren..."
pi_216700581
Eerst wou ik typen , als de trauma behandeling wordt aangeboden wat let je.?

Maar ik snap je wel, wat jij nodig hebt nu (denk ik) een fijne hulpverlener die je bij de hand neemt, goed voorbereid en na een evt. heftige trauma behandeling (EMDR?) je opvangt en nazorg geeft.

Met een simpele opmerking kan de GGZ mevrouw de kriebels geven omdat jij je nu er niet klaar voor voelt.

Vind ik niet zo gek hoor.
Hell To The Liars
pi_216700660
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 08:30 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]
De week overleefd ja. Maar zie nu alweer op tegen het alleen zijn komende week.. Dat gevoel ken ik niet. Ben het zo gewend, maar toch valt dat me nu heel zwaar.

Vrijdag gesprek gehad bij de POH-GGZ. En dit was eigenlijk niet wat ik er van gehoopt had. Dus ben een beetje uit het veld geslagen. Ze gaf aan dat ze me wilt aanmelden voor traumabehandeling. Iets wat ik snap, maar wat ik nu niet wil. Ik wil leren hoe ik beter mijn grenzen aangeef. Hoe ik lekkerder in mijn vel kom te zitten. En voelde ne eigenlijk alles behalve gehoord, ze had haar conclusie al klaar zeg maar. En over 4 weken pas weer een vervolg. Sorry, maar dat moet me de komende tijd gaan helpen?

Wat naar dat je nog zo last heb van de angst en paniek. Herkenbaar ook. Gaat geen dag voorbij dat ik geen spanning in mijn lijf heb. Denk je wel dat je op de goede dosering zit? En ga je nog andere hulp krijgen dan de medicatie?

Ik zit zelf te denken om eens te gaan kijken naar psycho somatische oefentherapie.. Kijken of dat dat me kan helpen met de spanning in mijn lijf.
Antwoord van mijn POH op de vraag heb je nog tips voor de spanning in mijn lijf: "Ja dat kun je gewoon googlen, daar vind je zo veel. Of ga tuinieren..."
Ik heb al zoveel therapie gehad dat ik niet echt sta te springen om weer ergens te starten.... ik WEET in theorie namelijk best wel waar t mis gaat maar t leven laat zich niet altijd dwingen en et gebeuren gewoon veel dingen die niet in de "optimale" categorie vallen...

Het komt vast goed... gewoon blijven ademen.

Vervelend dat je zo'n tegenvallende ervaring hebt gehad en je niet gehoord voelt. Je mag altijd nee zeggen he tegen een behandeling die voorgesteld wordt... hopenlijk voel je je bij de psych beter gehoord. Succes komende week.
S. 2014
J. 2016
pi_216728039
Ik weet niet hoe ik me moet voelen, ik kan eind deze week terecht bij de praktijkondersteuner, heb dat zelf besloten in verband met de lange wachttijd. Midden in de nacht wakker geworden, af en aan aan het huilen. Constant gevoel van groot verdriet. Ik voel me bang, zowel voor mezelf als voor de toekomst. Ik ben niet de persoon die ik graag zou willen zijn.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:59:51 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216736077
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:41 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Ik weet niet hoe ik me moet voelen, ik kan eind deze week terecht bij de praktijkondersteuner, heb dat zelf besloten in verband met de lange wachttijd. Midden in de nacht wakker geworden, af en aan aan het huilen. Constant gevoel van groot verdriet. Ik voel me bang, zowel voor mezelf als voor de toekomst. Ik ben niet de persoon die ik graag zou willen zijn.
Waar ben je bang voor…? En welke persoon zou je willen zijn..?
pi_216834196
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 08:30 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Hoe is het nu met je? Hoe was het bij de psychiater?

Sinds ik de medicijnen in de ochtend neem slaap ik beter,Ik ben over het geheel wel rustiger maar soms steekt het ineens zn kop weer op, paniek zomaar om niets, mijn angststoornis hangt heel erg samen met angst voor ziekte en overgeven en toen zoon vd week thuis kwam en zei dat ie heel misselijk was zat ik direcht in mijn verstijving... had gehoopt dat dat wel wat minder had geweest nu...
S. 2014
J. 2016
pi_216931751
Vandaag weer controle gehad bij de huisarts, gaan de medicijnen toch nog een klein stukje ophogen. Om te kijken of we dat laatste randje van belemmerende paniek en angst kunnen schaven.

Er werd mij nog wel even nadrukkelijk verteld dat ik echt niet meer moet stoppen... dat we dat na 3x proberen niet meer moeten willen omdat het elke keer zo klote afloopt.

Hoe is het met iedereen hier?
S. 2014
J. 2016
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:09:11 #70
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_216932217
Halverwege het ECT traject
pi_216935041
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vandaag weer controle gehad bij de huisarts, gaan de medicijnen toch nog een klein stukje ophogen. Om te kijken of we dat laatste randje van belemmerende paniek en angst kunnen schaven.

Er werd mij nog wel even nadrukkelijk verteld dat ik echt niet meer moet stoppen... dat we dat na 3x proberen niet meer moeten willen omdat het elke keer zo klote afloopt.

Lijkt inderdaad wel verstandig om door te blijven slikken... maar ik begrijp ook je neiging om toch te kijken hoe het zonder gaat.

@Aberkullie, merk je er iets van?

Hier wel aardig, midden in een verbouwing, daar ga ik niet zo goed op, maar ze liggen aardig op schema en ik heb weer een beetje overzicht (en overal stof :{ ). Afgelopen weekend een flinke dip gehad waarin ik niet heel ver zat van mijn auto tegen een boom oid parkeren, maar dat is dan een opstapeling van onduidelijkheden, waardoor het zo'n grote brij wordt in mn hoofd dat ik het met geen mogelijkheid meer overzie en tegen een boom rijden op hoge snelheid, dan een oplossing lijkt :X .
Maar niet gedaan, intussen ook weer meer orde in mn kop en dan voelt het ook wat rustiger weer voor nu.
Fake it till you make it...
  woensdag 5 maart 2025 @ 16:13:45 #72
403820 Aberkullie
pi_216936279
Nee, behalve cognitieve klachten
pi_216936590
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:13 schreef Aberkullie het volgende:
Dat lijkt me lastig, is de verwachting dat het nog wel effect gaat geven?
  woensdag 5 maart 2025 @ 16:58:19 #74
403820 Aberkullie
pi_216936649
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:50 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat lijkt me lastig, is de verwachting dat het nog wel effect gaat geven?
Ik krijg eigenlijk alleen maar vage antwoorden dat ik nog even vol moet houden :D ;(
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:58:28 #75
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216937487
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:13 schreef Aberkullie het volgende:
;( dit stemt me verdrietig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:00:44 #76
403820 Aberkullie
pi_216937517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:58 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
;( dit stemt me verdrietig.
Het is wat het is
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:08:12 #77
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216937613
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik krijg eigenlijk alleen maar vage antwoorden dat ik nog even vol moet houden :D ;(
Hoelang duurt het nog Aberkullie?
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:10:00 #78
403820 Aberkullie
pi_216937640
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hoelang duurt het nog Aberkullie?
Nog 6 keer
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:14:57 #79
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216937683
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:00 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Het is wat het is
Ik weet het, en ook dat stemt me verdrietig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:15:04 #80
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216937684
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:10 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nog 6 keer
God meid, wat hoop ik dat het beter zal gaan. Ik ga voor je bidden!
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:24:36 #81
403820 Aberkullie
pi_216937784
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
God meid, wat hoop ik dat het beter zal gaan. Ik ga voor je bidden!
Dat is echt lief, dank je
pi_216938673
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oh dat is vervelend :{ ik hoop dat nog even volhouden uiteindelijk wat op gaat leveren voor je :*
pi_217007636
Vorige week in overleg met de huisarts besloten om nog 1 stap omhoog te gaan, van 75 naar 112.5 helaas toch weer bijwerkingen als hoofdpijn en duizelig... latent misselijk.

Beetje jammer, hopenlijk snel voorbij.

S. 2014
J. 2016
  vrijdag 4 april 2025 @ 16:22:31 #84
133321 Burner82
Speedo fan
pi_217286035
Hoi allemaal, kleine update:
Het gaat nog steeds goed, nog steeds aan het werk, dezelfde baan ook. Lekker veel te doen, uitdagend en goede stress. Iedereen vond het een té grote stap: na 5 jaar burn-out/depressie/suicide/paaz*2 en de rest, weer fulltime terug ipv van eerst 3 dagen of zo. Maar ja, ik werk in een sector waar het meestal alles of niet is, net zoals ikzelf (al kan ik nu wel beter omgaan met grenzen.)
Ik was door omstandigheden wel voorbereid: ik zag overal schaduwen en demonen in de hoeken en zich verstoppen achter deuren en banken, dus ik was al naar de HA geweest voor een verwijzing naar GGZ, want dat voelt niet helemaal normaal aan _O-
Maar tegen de tijd dat ik begon aan het GGZ traject, was ik ook wel toe aan de baan. Ondanks dat het geen behandeling of zo is, is het wel eens per 6-8 weken gewoon ff babbelen, over hoe het gaat, waar ik tegenaanloop. Van die dingen die je niet deelt met vrienden en collega's om het zo maar te zeggen.
Dat werkt tot nu toe heel goed voor mij! Uit de bijstand, geen toeslagen meer, af van de belastingdienst en zulks, dat geeft veel rust.

Ik heb een beetje teruggelezen en veel gaat over slecht slapen. Ik heb nog altijd quetiapine als "zo nodig". Ik gebruik er 10 per 18 maanden of zo. Niet om te slapen, want ik val altijd wel in slaap, maar doorslapen is een probleem. Of nachtmerries. Of piekeren.

Quetiapine helpt voor mij gewoon om KO te gaan. pilletje van 25 mg, en half uur later lig ik 12 uur plat.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_217740918
De trigger van mijn angststoornis is altijd ziekte geweest, het zij van mezelf, het zij van mijn naasten...

Ingesteld op 112.5mg venlafaxine gaat dit tegenwoordig best heel goed, kan ik mij goed door dingen heen slaan... en toen kwam de bom. Mijn vader blijkt uitgezaaide longkanker te hebben... en ik heb vandaag dus paniek op paniek op angst... angst voor zijn ziektebed, angst hem kwijt te raken.... 1 oxazepam is vandaag niet genoeg dus ik ga er zo vh slapen nog 1 ingooien, Ik ben kapot van de spanning..

Daarnaast veel verdriet, zorgen eb vragen die nog niet beantwoordt zijn en dat vooralsnog ook niet zullen worden...
Ik hoop dat de spanning snel weer af gaat nemen anders in overleg met de huisarts.
S. 2014
J. 2016
pi_217742884
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De trigger van mijn angststoornis is altijd ziekte geweest, het zij van mezelf, het zij van mijn naasten...

Ingesteld op 112.5mg venlafaxine gaat dit tegenwoordig best heel goed, kan ik mij goed door dingen heen slaan... en toen kwam de bom. Mijn vader blijkt uitgezaaide longkanker te hebben... en ik heb vandaag dus paniek op paniek op angst... angst voor zijn ziektebed, angst hem kwijt te raken.... 1 oxazepam is vandaag niet genoeg dus ik ga er zo vh slapen nog 1 ingooien, Ik ben kapot van de spanning..

Daarnaast veel verdriet, zorgen eb vragen die nog niet beantwoordt zijn en dat vooralsnog ook niet zullen worden...
Ik hoop dat de spanning snel weer af gaat nemen anders in overleg met de huisarts.
Sterkte :* wat een onzekerheid voor jullie zo en wat begrijpelijk, maar ook naar dat het je angst en paniek zo triggert. Pas goed op jezelf en trek op tijd aan de bel, of als je goed contact hebt met je huisarts, misschien sowieso even laten weten hoe het gaat.
pi_217746010
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Heel veel sterkte lieve GM87 😘 Dit is niet niks waar je doorheen gaat. En helaas voor mij een herkenbare situatie..

Logisch dat jouw angst en paniek dit hier meteen in vastgrijpen. Goed voor jezelf zorgen, ik zou wat Nijna ook aangeeft ook even contact opnemen met de huisarts. Dan zijn ze in ieder geval op de hoogte.

Ik hoop dat jullie snel wat antwoorden zullen krijgen op de vragen die jullie hebben. En dat je vader niet teveel pijn en klachten ervaart op dit moment.
pi_217885073
Iemand tips voor hulp op het gebied van zingeving en levensvragen? M'n psycholoog is ook maar een GZ-psycholoog, dus dat stukje mist ze wel een beetje, al kan ze het wel enigzins hoor, maar kan altijd wat extra.

Gaat echt best wel ruk namelijk. Ben gewoon zoals altijd functioneel, kan heus nog wel van dingetjes genieten, maar van binnen gaat het echt wel ruk op dit moment.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 8 juni 2025 @ 14:24:55 #89
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217885408
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:46 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand tips voor hulp op het gebied van zingeving en levensvragen? M'n psycholoog is ook maar een GZ-psycholoog, dus dat stukje mist ze wel een beetje, al kan ze het wel enigzins hoor, maar kan altijd wat extra.

Gaat echt best wel ruk namelijk. Ben gewoon zoals altijd functioneel, kan heus nog wel van dingetjes genieten, maar van binnen gaat het echt wel ruk op dit moment.
Misschien kun je er helemaal niets mee, maar ChatGPT is in mijn ervaring best een goede gesprekspartner/psycholoog. Ik weet natuurlijk niet met welke vragen en issues je precies zit, maar ChatGPT is er altijd, wordt je niet zat, heeft veel kennis. Wellicht is het iets voor je.
Koel en donker bewaren
pi_217885998
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:24 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Misschien kun je er helemaal niets mee, maar ChatGPT is in mijn ervaring best een goede gesprekspartner/psycholoog. Ik weet natuurlijk niet met welke vragen en issues je precies zit, maar ChatGPT is er altijd, wordt je niet zat, heeft veel kennis. Wellicht is het iets voor je.
Mwa, wel geprobeerd, maar ChatGPT werkt voor mij totaal niet. Als ik mijn eigen psycholoog vergelijk met ChatGPT is de laatste echt zeer, zeer matig.
pi_217898112
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt met wat voor vragen je zit? Vaak denk ik ook dat het niet aan de titel logt die de persoon draagt maar of je zodanig compatibel bent dat je tot bepaalde punten komt qua gesprek.. Voorbeeld soms kan een POH-GGZ meer bereiken als een 1e of 2e lijns psycholoog.
Of heb je bijv meer aan een (life)coach?

Het is echt zoeken wat past denk ik.
pi_217933212
Ik slik aripripazol nu een tijdje.. maar merk dat ik echt heel onrustig ervan wordt. Mijn benen en armen trillen constant. Maar in mijn hoofd werkt het wel goed, ik slaap beter in de nachten en ik kan beter relativeren en heb wat minder gedachtes in mijn hoofd.

Vind het zo jammer dat het trillen echt een ding is waardoor ik ook op momenten ben gestopt met de medicatie.

Mijn arts zei dat ze een andere medicijn hebben maar dat zorgt er juist voor dat je weer trager bent en dat lijkt me ook helemaal niks.

Ik weet dat jullie geen artsen zijn, maar kennen jullie medicatie die ongeveer hetzelfde hebben? Dan kan ik deze voorleggen bij mijn arts. Het liefst medicatie waar je niet enorm van aankomt en Risperdal heb ik liever niet omdat je daar borstvorming van krijgt.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:12:45 #93
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217940466
Ondertussen 3,5 maand last van relapse PTSS symptomen. 2 weken geleden begonnen met SSRI (citlopram) en in tussentijd veel pammetjes om de angsten te verlichten. Hoop dat het aanslaat, nog ong 6 weken wachten tot therapie. Als dat allemaal niet helpt dan word suicide opeens erg interessant. Het is niet te harden.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:16:35 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940503
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:12 schreef Ciclon het volgende:
Ondertussen 3,5 maand last van relapse PTSS symptomen. 2 weken geleden begonnen met SSRI (citlopram) en in tussentijd veel pammetjes om de angsten te verlichten. Hoop dat het aanslaat, nog ong 6 weken wachten tot therapie. Als dat allemaal niet helpt dan word suicide opeens erg interessant. Het is niet te harden.
Ik hoop dat je wandelt. Het zou kunnen verlichten.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:18:20 #95
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217940523
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik hoop dat je wandelt. Het zou kunnen verlichten.
Ik probeer het, maar m'n gedachten zijn niet te stoppen. Erg raar, want had 8 jaar geen of amper symptomen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:19:23 #96
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940534
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:18 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ik probeer het, maar m'n gedachten zijn niet te stoppen. Erg raar, want had 8 jaar geen of amper symptomen.
Kun je je gedachten opschrijven? Zodat het uit je systeem gaat?
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:21:13 #97
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217940549
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Kun je je gedachten opschrijven? Zodat het uit je systeem gaat?
Werkt niet. Het beste wat werkt is bier. Heb wel besloten volgende week weer te beginnen met werken, hopelijk kom ik dan een beetje uit mijn hoofd.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:22:41 #98
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940567
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:21 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Werkt niet. Het beste wat werkt is bier. Heb wel besloten volgende week weer te beginnen met werken, hopelijk kom ik dan een beetje uit mijn hoofd.
Ik hoop het voor je. Afleiding lijkt me goed! Sterkte!
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:23:06 #99
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217940571
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik hoop het voor je. Afleiding lijkt me goed! Sterkte!
Dankje O+
pi_217940753
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:43 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt met wat voor vragen je zit? Vaak denk ik ook dat het niet aan de titel logt die de persoon draagt maar of je zodanig compatibel bent dat je tot bepaalde punten komt qua gesprek.. Voorbeeld soms kan een POH-GGZ meer bereiken als een 1e of 2e lijns psycholoog.
Of heb je bijv meer aan een (life)coach?

Het is echt zoeken wat past denk ik.
Ja, lifecoach is misschien wel wat. Is hier iemand die voorheen ook GZ-psycholoog was en nu meer lifecoach is geworden. Ga die eens een mailtje sturen. En ik ben echt ontzettend tevreden met m'n psycholoog, want sinds ik bij haar ben ipv mijn POH-GGZ is dat echt een wereld van verschil.

Hoe besluiten jullie met een milde tot matige depressieve klachten om antidepressiva te nemen? Ik wil dat namelijk absoluut niet, ik 'white knuckle' het gewoon al jaren. Licht is wel te doen, matige is eigenlijk wel heel lastig, maar soms zit ik net even een randje daaroverheen. Het sluipt dan echt in m'n onderbewuste, want ik ben verder gewoon functioneel, alleen van binnen is het heel kut, slaap dan niet echt goed meer en heb constant van die zware dromen over mijn leven en mijn dood. :')

Ach ja, we gaan wel gewoon weer door. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')