Dat wil ik liever niet. Maaar ik dacht gisteravond, ik neem de venlafaxine nu niet in maar morgenochtend en ik heb me toch goed geslapen...quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:44 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nog even terugkomend. Zou ondersteunende slaapmedicatie niet iets kunnen helpen? Of wil je dat niet?
Owh ja je moet echt opletten met die slaapmedicatie, heb ik ook met zolpidem, dan ben ik aan het appen geweest of serie gekeken en ik kan me het dan gewoon niet meer herinnerenquote:Op woensdag 12 februari 2025 08:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik leg de volgende keer wel mijn telefoon weg als ik Zopiclon heb genomen. Kan me mijn laatste bericht in het "Hoe voel je je" nu topic dus niet neer herrinneren 😅 En dat is best wel een gek/niet fijn gevoel... al was het helemaal geen raar bericht verder. Maar alsnog.
Wat fijn dat dat gewerkt heeft. Die duizeligheid is minder fijn. Maar ergens denk ik dat die goede nachtrust wint?quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat wil ik liever niet. Maaar ik dacht gisteravond, ik neem de venlafaxine nu niet in maar morgenochtend en ik heb me toch goed geslapen...![]()
Dus vanmorgen de venlafaxine ingenomen en hopenlijk vannacht weer een goede nacht.... De duizeligheid neem ik nu wel even voor lief.
Ja, maar goed wel geslapen van 11 tot 6. Wel wat wakker tussendoor maar dat was omdraaien en verder slapen 😀quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:16 schreef Aapje30 het volgende:
[..]
Owh ja je moet echt opletten met die slaapmedicatie, heb ik ook met zolpidem, dan ben ik aan het appen geweest of serie gekeken en ik kan me het dan gewoon niet meer herinneren
Ja de nachtrust wint zeker! Benieuwd of het vannacht weer zo uitpakt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat fijn dat dat gewerkt heeft. Die duizeligheid is minder fijn. Maar ergens denk ik dat die goede nachtrust wint?
Sport je?quote:Op zondag 9 februari 2025 06:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Maar ik verlang ook naar een leven waarbij ik mij niet meer depressief en waardeloos voel. Ik moet dus ook een beetje streng zijn voor mezelf. Het allerlaatste wat ik wil, is dat het leven aan mij voorbij gaat, omdat ik mij laat leiden door angsten.
Dat is zeker wel fijn, als het maar helpt!quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:23 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja, maar goed wel geslapen van 11 tot 6. Wel wat wakker tussendoor maar dat was omdraaien en verder slapen 😀
Wat maakt jou het precies uit dat er wat mensen zijn die eventueel een lage dunk van jou hebben en denken dat je niets van je leven wil maken?quote:Op zondag 9 februari 2025 06:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik zit met het volgende dilemma.
Door de chronische depressieve klachten ben ik vaak vooral moe en wat dat betreft zou ik het liefst de hele dag op mijn nest willen liggen.
Maar ik verlang ook naar een leven waarbij ik mij niet meer depressief en waardeloos voel. Ik moet dus ook een beetje streng zijn voor mezelf. Het allerlaatste wat ik wil, is dat het leven aan mij voorbij gaat, omdat ik mij laat leiden door angsten.
Ik hoor van andere mensen alleen maar "Je moet niet te streng zijn voor jezelf!". Dat ik het van lui hoor die zelf geen ervaring hebben met depressies etc is tot daaraan toe. Maar ik hoor het ook vooral van lotgenoten + van bijvoorbeeld maatschappelijk begeleiders.
Die laatsten benaderde ik juist met de bedoeling om niet terug te zakken in sociale isolatie, maar het heeft tot nu toe alleen maar averechts gewerkt, want ik voelde mij door hen als een klein kind behandeld. Dat gaf ik ook elke keer aan, maar dan kijken ze mij aan alsof ze water zien branden: alsof ik met mijn vermeende geesteszieke gedachten dingen zeg die helemaal nergens op slaan. Ze kwamen bij mij langs en konden alleen al uit hoe mijn huishouden eruitzag afleiden dat het niet goed ging met mij en dat het des te harder nodig was dat er maatregelen genomen werden. Het enige wat ze konden blaten, was "Doe het maar rustig aan!" Met zo'n mierzoet geveinsd empathisch toontje waarbij ik alleen maar kotsneigingen krijg.
Sinds het begin van dit jaar zijn mijn paniekaanvallen weer teruggekomen. Ik vind het hartstikke beangstigend. Het kan in mijn perceptie twee dingen betekenen:
- Iedereen heeft zo'n lage dunk van mij dat ze zich niet kunnen voorstellen dat ik net als de meeste mensen ook iets van mijn leven wil maken.
- Ikzelf ben te dom of emotioneel te onvolwassen om te kunnen begrijpen wat anderen bedoelen. Dus het komt nooit meer goed met mij.
Ik loop in wezen mijn hele leven al tegen dit patroon aan. De constante factor is dat ik niet voldoende voor mezelf op kan komen. Als je dat niet kan, kunnen mensen geen respect voor je opbrengen en blijf je in een patroon zitten waarbij anderen op welke manier dan ook misbruik van je maken. (Mensen die jou zielig vinden en daardoor de neiging hebben om jou te bemoederen, maken ook misbruik van de situatie. Ze denken zelf dat ze zich inzetten voor jou, echter in werkelijkheid gaat het niet om jouw welzijn maar om dat van henzelf).
Omdat ik mij daarbij onbegrepen en eenzaam voel.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:07 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Wat maakt jou het precies uit dat er wat mensen zijn die eventueel een lage dunk van jou hebben en denken dat je niets van je leven wil maken?
En zijn de nachten hierna ook goed gegaan? En wordt de zuizeligheid overdag al wat minder?quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja de nachtrust wint zeker! Benieuwd of het vannacht weer zo uitpakt.
Ja afgelopen nacht was eigenlijk ook weer prima, lijkt wel alsof ik nu wat meer last heb van bijwerkingen als paniek/angst, dat had ik minder toen ik t s'avonds innam... maar goed dat kan ook toeval zijn na een drukke week. Ik kijk het gewoon nog even aan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:29 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
En zijn de nachten hierna ook goed gegaan? En wordt de zuizeligheid overdag al wat minder?
Je was aan het twijfelen toch of de dosering wel voldoende zou zijn? Lijkt het ondertussen al wat beter/meer zijn werk te doen?
De week overleefd ja. Maar zie nu alweer op tegen het alleen zijn komende week.. Dat gevoel ken ik niet. Ben het zo gewend, maar toch valt dat me nu heel zwaar.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja afgelopen nacht was eigenlijk ook weer prima, lijkt wel alsof ik nu wat meer last heb van bijwerkingen als paniek/angst, dat had ik minder toen ik t s'avonds innam... maar goed dat kan ook toeval zijn na een drukke week. Ik kijk het gewoon nog even aan.
Hoe is het met jou? Week weer overleefd?
Ik heb al zoveel therapie gehad dat ik niet echt sta te springen om weer ergens te starten.... ik WEET in theorie namelijk best wel waar t mis gaat maar t leven laat zich niet altijd dwingen en et gebeuren gewoon veel dingen die niet in de "optimale" categorie vallen...quote:Op zondag 16 februari 2025 08:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
De week overleefd ja. Maar zie nu alweer op tegen het alleen zijn komende week.. Dat gevoel ken ik niet. Ben het zo gewend, maar toch valt dat me nu heel zwaar.
Vrijdag gesprek gehad bij de POH-GGZ. En dit was eigenlijk niet wat ik er van gehoopt had. Dus ben een beetje uit het veld geslagen. Ze gaf aan dat ze me wilt aanmelden voor traumabehandeling. Iets wat ik snap, maar wat ik nu niet wil. Ik wil leren hoe ik beter mijn grenzen aangeef. Hoe ik lekkerder in mijn vel kom te zitten. En voelde ne eigenlijk alles behalve gehoord, ze had haar conclusie al klaar zeg maar. En over 4 weken pas weer een vervolg. Sorry, maar dat moet me de komende tijd gaan helpen?
Woensdag naar de psychiater, hopelijk is dat een fijnere ervaring.
Wat naar dat je nog zo last heb van de angst en paniek. Herkenbaar ook. Gaat geen dag voorbij dat ik geen spanning in mijn lijf heb. Denk je wel dat je op de goede dosering zit? En ga je nog andere hulp krijgen dan de medicatie?
Ik zit zelf te denken om eens te gaan kijken naar psycho somatische oefentherapie.. Kijken of dat dat me kan helpen met de spanning in mijn lijf.
Antwoord van mijn POH op de vraag heb je nog tips voor de spanning in mijn lijf: "Ja dat kun je gewoon googlen, daar vind je zo veel. Of ga tuinieren..."
Waar ben je bang voor…? En welke persoon zou je willen zijn..?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:41 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Ik weet niet hoe ik me moet voelen, ik kan eind deze week terecht bij de praktijkondersteuner, heb dat zelf besloten in verband met de lange wachttijd. Midden in de nacht wakker geworden, af en aan aan het huilen. Constant gevoel van groot verdriet. Ik voel me bang, zowel voor mezelf als voor de toekomst. Ik ben niet de persoon die ik graag zou willen zijn.
Hoe is het nu met je? Hoe was het bij de psychiater?quote:Op zondag 16 februari 2025 08:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
De week overleefd ja. Maar zie nu alweer op tegen het alleen zijn komende week.. Dat gevoel ken ik niet. Ben het zo gewend, maar toch valt dat me nu heel zwaar.
Vrijdag gesprek gehad bij de POH-GGZ. En dit was eigenlijk niet wat ik er van gehoopt had. Dus ben een beetje uit het veld geslagen. Ze gaf aan dat ze me wilt aanmelden voor traumabehandeling. Iets wat ik snap, maar wat ik nu niet wil. Ik wil leren hoe ik beter mijn grenzen aangeef. Hoe ik lekkerder in mijn vel kom te zitten. En voelde ne eigenlijk alles behalve gehoord, ze had haar conclusie al klaar zeg maar. En over 4 weken pas weer een vervolg. Sorry, maar dat moet me de komende tijd gaan helpen?
Woensdag naar de psychiater, hopelijk is dat een fijnere ervaring.
Wat naar dat je nog zo last heb van de angst en paniek. Herkenbaar ook. Gaat geen dag voorbij dat ik geen spanning in mijn lijf heb. Denk je wel dat je op de goede dosering zit? En ga je nog andere hulp krijgen dan de medicatie?
Ik zit zelf te denken om eens te gaan kijken naar psycho somatische oefentherapie.. Kijken of dat dat me kan helpen met de spanning in mijn lijf.
Antwoord van mijn POH op de vraag heb je nog tips voor de spanning in mijn lijf: "Ja dat kun je gewoon googlen, daar vind je zo veel. Of ga tuinieren..."
Lijkt inderdaad wel verstandig om door te blijven slikken... maar ik begrijp ook je neiging om toch te kijken hoe het zonder gaat.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vandaag weer controle gehad bij de huisarts, gaan de medicijnen toch nog een klein stukje ophogen. Om te kijken of we dat laatste randje van belemmerende paniek en angst kunnen schaven.
Er werd mij nog wel even nadrukkelijk verteld dat ik echt niet meer moet stoppen... dat we dat na 3x proberen niet meer moeten willen omdat het elke keer zo klote afloopt.
Hoe is het met iedereen hier?
Dat lijkt me lastig, is de verwachting dat het nog wel effect gaat geven?quote:
Ik krijg eigenlijk alleen maar vage antwoorden dat ik nog even vol moet houdenquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig, is de verwachting dat het nog wel effect gaat geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |