abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:00:44 #76
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_216937517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:58 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
;( dit stemt me verdrietig.
Het is wat het is
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:08:12 #77
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216937613
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik krijg eigenlijk alleen maar vage antwoorden dat ik nog even vol moet houden :D ;(
Hoelang duurt het nog Aberkullie?
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:10:00 #78
403820 Aberkullie
pi_216937640
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hoelang duurt het nog Aberkullie?
Nog 6 keer
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:14:57 #79
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216937683
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:00 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Het is wat het is
Ik weet het, en ook dat stemt me verdrietig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:15:04 #80
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216937684
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:10 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nog 6 keer
God meid, wat hoop ik dat het beter zal gaan. Ik ga voor je bidden!
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:24:36 #81
403820 Aberkullie
pi_216937784
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
God meid, wat hoop ik dat het beter zal gaan. Ik ga voor je bidden!
Dat is echt lief, dank je
pi_216938673
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik krijg eigenlijk alleen maar vage antwoorden dat ik nog even vol moet houden :D ;(
Oh dat is vervelend :{ ik hoop dat nog even volhouden uiteindelijk wat op gaat leveren voor je :*
Fake it till you make it...
pi_217007636
Vorige week in overleg met de huisarts besloten om nog 1 stap omhoog te gaan, van 75 naar 112.5 helaas toch weer bijwerkingen als hoofdpijn en duizelig... latent misselijk.

Beetje jammer, hopenlijk snel voorbij.

Hoe is het met iedereen hier?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 4 april 2025 @ 16:22:31 #84
133321 Burner82
Speedo fan
pi_217286035
Hoi allemaal, kleine update:
Het gaat nog steeds goed, nog steeds aan het werk, dezelfde baan ook. Lekker veel te doen, uitdagend en goede stress. Iedereen vond het een té grote stap: na 5 jaar burn-out/depressie/suicide/paaz*2 en de rest, weer fulltime terug ipv van eerst 3 dagen of zo. Maar ja, ik werk in een sector waar het meestal alles of niet is, net zoals ikzelf (al kan ik nu wel beter omgaan met grenzen.)
Ik was door omstandigheden wel voorbereid: ik zag overal schaduwen en demonen in de hoeken en zich verstoppen achter deuren en banken, dus ik was al naar de HA geweest voor een verwijzing naar GGZ, want dat voelt niet helemaal normaal aan _O-
Maar tegen de tijd dat ik begon aan het GGZ traject, was ik ook wel toe aan de baan. Ondanks dat het geen behandeling of zo is, is het wel eens per 6-8 weken gewoon ff babbelen, over hoe het gaat, waar ik tegenaanloop. Van die dingen die je niet deelt met vrienden en collega's om het zo maar te zeggen.
Dat werkt tot nu toe heel goed voor mij! Uit de bijstand, geen toeslagen meer, af van de belastingdienst en zulks, dat geeft veel rust.

Ik heb een beetje teruggelezen en veel gaat over slecht slapen. Ik heb nog altijd quetiapine als "zo nodig". Ik gebruik er 10 per 18 maanden of zo. Niet om te slapen, want ik val altijd wel in slaap, maar doorslapen is een probleem. Of nachtmerries. Of piekeren.

Quetiapine helpt voor mij gewoon om KO te gaan. pilletje van 25 mg, en half uur later lig ik 12 uur plat.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_217740918
De trigger van mijn angststoornis is altijd ziekte geweest, het zij van mezelf, het zij van mijn naasten...

Ingesteld op 112.5mg venlafaxine gaat dit tegenwoordig best heel goed, kan ik mij goed door dingen heen slaan... en toen kwam de bom. Mijn vader blijkt uitgezaaide longkanker te hebben... en ik heb vandaag dus paniek op paniek op angst... angst voor zijn ziektebed, angst hem kwijt te raken.... 1 oxazepam is vandaag niet genoeg dus ik ga er zo vh slapen nog 1 ingooien, Ik ben kapot van de spanning..

Daarnaast veel verdriet, zorgen eb vragen die nog niet beantwoordt zijn en dat vooralsnog ook niet zullen worden...
Ik hoop dat de spanning snel weer af gaat nemen anders in overleg met de huisarts.
S. 2014
J. 2016
pi_217742884
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De trigger van mijn angststoornis is altijd ziekte geweest, het zij van mezelf, het zij van mijn naasten...

Ingesteld op 112.5mg venlafaxine gaat dit tegenwoordig best heel goed, kan ik mij goed door dingen heen slaan... en toen kwam de bom. Mijn vader blijkt uitgezaaide longkanker te hebben... en ik heb vandaag dus paniek op paniek op angst... angst voor zijn ziektebed, angst hem kwijt te raken.... 1 oxazepam is vandaag niet genoeg dus ik ga er zo vh slapen nog 1 ingooien, Ik ben kapot van de spanning..

Daarnaast veel verdriet, zorgen eb vragen die nog niet beantwoordt zijn en dat vooralsnog ook niet zullen worden...
Ik hoop dat de spanning snel weer af gaat nemen anders in overleg met de huisarts.
Sterkte :* wat een onzekerheid voor jullie zo en wat begrijpelijk, maar ook naar dat het je angst en paniek zo triggert. Pas goed op jezelf en trek op tijd aan de bel, of als je goed contact hebt met je huisarts, misschien sowieso even laten weten hoe het gaat.
Fake it till you make it...
pi_217746010
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Heel veel sterkte lieve GM87 😘 Dit is niet niks waar je doorheen gaat. En helaas voor mij een herkenbare situatie..

Logisch dat jouw angst en paniek dit hier meteen in vastgrijpen. Goed voor jezelf zorgen, ik zou wat Nijna ook aangeeft ook even contact opnemen met de huisarts. Dan zijn ze in ieder geval op de hoogte.

Ik hoop dat jullie snel wat antwoorden zullen krijgen op de vragen die jullie hebben. En dat je vader niet teveel pijn en klachten ervaart op dit moment.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_217885073
Iemand tips voor hulp op het gebied van zingeving en levensvragen? M'n psycholoog is ook maar een GZ-psycholoog, dus dat stukje mist ze wel een beetje, al kan ze het wel enigzins hoor, maar kan altijd wat extra.

Gaat echt best wel ruk namelijk. Ben gewoon zoals altijd functioneel, kan heus nog wel van dingetjes genieten, maar van binnen gaat het echt wel ruk op dit moment.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 8 juni 2025 @ 14:24:55 #89
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217885408
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:46 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand tips voor hulp op het gebied van zingeving en levensvragen? M'n psycholoog is ook maar een GZ-psycholoog, dus dat stukje mist ze wel een beetje, al kan ze het wel enigzins hoor, maar kan altijd wat extra.

Gaat echt best wel ruk namelijk. Ben gewoon zoals altijd functioneel, kan heus nog wel van dingetjes genieten, maar van binnen gaat het echt wel ruk op dit moment.
Misschien kun je er helemaal niets mee, maar ChatGPT is in mijn ervaring best een goede gesprekspartner/psycholoog. Ik weet natuurlijk niet met welke vragen en issues je precies zit, maar ChatGPT is er altijd, wordt je niet zat, heeft veel kennis. Wellicht is het iets voor je.
Koel en donker bewaren
pi_217885998
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:24 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Misschien kun je er helemaal niets mee, maar ChatGPT is in mijn ervaring best een goede gesprekspartner/psycholoog. Ik weet natuurlijk niet met welke vragen en issues je precies zit, maar ChatGPT is er altijd, wordt je niet zat, heeft veel kennis. Wellicht is het iets voor je.
Mwa, wel geprobeerd, maar ChatGPT werkt voor mij totaal niet. Als ik mijn eigen psycholoog vergelijk met ChatGPT is de laatste echt zeer, zeer matig.
pi_217898112
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt met wat voor vragen je zit? Vaak denk ik ook dat het niet aan de titel logt die de persoon draagt maar of je zodanig compatibel bent dat je tot bepaalde punten komt qua gesprek.. Voorbeeld soms kan een POH-GGZ meer bereiken als een 1e of 2e lijns psycholoog.
Of heb je bijv meer aan een (life)coach?

Het is echt zoeken wat past denk ik.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_217933212
Ik slik aripripazol nu een tijdje.. maar merk dat ik echt heel onrustig ervan wordt. Mijn benen en armen trillen constant. Maar in mijn hoofd werkt het wel goed, ik slaap beter in de nachten en ik kan beter relativeren en heb wat minder gedachtes in mijn hoofd.

Vind het zo jammer dat het trillen echt een ding is waardoor ik ook op momenten ben gestopt met de medicatie.

Mijn arts zei dat ze een andere medicijn hebben maar dat zorgt er juist voor dat je weer trager bent en dat lijkt me ook helemaal niks.

Ik weet dat jullie geen artsen zijn, maar kennen jullie medicatie die ongeveer hetzelfde hebben? Dan kan ik deze voorleggen bij mijn arts. Het liefst medicatie waar je niet enorm van aankomt en Risperdal heb ik liever niet omdat je daar borstvorming van krijgt.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:12:45 #93
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217940466
Ondertussen 3,5 maand last van relapse PTSS symptomen. 2 weken geleden begonnen met SSRI (citlopram) en in tussentijd veel pammetjes om de angsten te verlichten. Hoop dat het aanslaat, nog ong 6 weken wachten tot therapie. Als dat allemaal niet helpt dan word suicide opeens erg interessant. Het is niet te harden.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:16:35 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940503
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:12 schreef Ciclon het volgende:
Ondertussen 3,5 maand last van relapse PTSS symptomen. 2 weken geleden begonnen met SSRI (citlopram) en in tussentijd veel pammetjes om de angsten te verlichten. Hoop dat het aanslaat, nog ong 6 weken wachten tot therapie. Als dat allemaal niet helpt dan word suicide opeens erg interessant. Het is niet te harden.
Ik hoop dat je wandelt. Het zou kunnen verlichten.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:18:20 #95
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217940523
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik hoop dat je wandelt. Het zou kunnen verlichten.
Ik probeer het, maar m'n gedachten zijn niet te stoppen. Erg raar, want had 8 jaar geen of amper symptomen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:19:23 #96
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940534
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:18 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ik probeer het, maar m'n gedachten zijn niet te stoppen. Erg raar, want had 8 jaar geen of amper symptomen.
Kun je je gedachten opschrijven? Zodat het uit je systeem gaat?
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:21:13 #97
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217940549
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Kun je je gedachten opschrijven? Zodat het uit je systeem gaat?
Werkt niet. Het beste wat werkt is bier. Heb wel besloten volgende week weer te beginnen met werken, hopelijk kom ik dan een beetje uit mijn hoofd.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:22:41 #98
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940567
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:21 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Werkt niet. Het beste wat werkt is bier. Heb wel besloten volgende week weer te beginnen met werken, hopelijk kom ik dan een beetje uit mijn hoofd.
Ik hoop het voor je. Afleiding lijkt me goed! Sterkte!
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:23:06 #99
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217940571
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik hoop het voor je. Afleiding lijkt me goed! Sterkte!
Dankje O+
pi_217940753
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:43 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt met wat voor vragen je zit? Vaak denk ik ook dat het niet aan de titel logt die de persoon draagt maar of je zodanig compatibel bent dat je tot bepaalde punten komt qua gesprek.. Voorbeeld soms kan een POH-GGZ meer bereiken als een 1e of 2e lijns psycholoog.
Of heb je bijv meer aan een (life)coach?

Het is echt zoeken wat past denk ik.
Ja, lifecoach is misschien wel wat. Is hier iemand die voorheen ook GZ-psycholoog was en nu meer lifecoach is geworden. Ga die eens een mailtje sturen. En ik ben echt ontzettend tevreden met m'n psycholoog, want sinds ik bij haar ben ipv mijn POH-GGZ is dat echt een wereld van verschil.

Hoe besluiten jullie met een milde tot matige depressieve klachten om antidepressiva te nemen? Ik wil dat namelijk absoluut niet, ik 'white knuckle' het gewoon al jaren. Licht is wel te doen, matige is eigenlijk wel heel lastig, maar soms zit ik net even een randje daaroverheen. Het sluipt dan echt in m'n onderbewuste, want ik ben verder gewoon functioneel, alleen van binnen is het heel kut, slaap dan niet echt goed meer en heb constant van die zware dromen over mijn leven en mijn dood. :')

Ach ja, we gaan wel gewoon weer door. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')