Hoelang duurt het nog Aberkullie?quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik krijg eigenlijk alleen maar vage antwoorden dat ik nog even vol moet houden![]()
Nog 6 keerquote:Op woensdag 5 maart 2025 18:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoelang duurt het nog Aberkullie?
Dat is echt lief, dank jequote:Op woensdag 5 maart 2025 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
God meid, wat hoop ik dat het beter zal gaan. Ik ga voor je bidden!
Oh dat is vervelendquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik krijg eigenlijk alleen maar vage antwoorden dat ik nog even vol moet houden![]()
Sterktequote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De trigger van mijn angststoornis is altijd ziekte geweest, het zij van mezelf, het zij van mijn naasten...
Ingesteld op 112.5mg venlafaxine gaat dit tegenwoordig best heel goed, kan ik mij goed door dingen heen slaan... en toen kwam de bom. Mijn vader blijkt uitgezaaide longkanker te hebben... en ik heb vandaag dus paniek op paniek op angst... angst voor zijn ziektebed, angst hem kwijt te raken.... 1 oxazepam is vandaag niet genoeg dus ik ga er zo vh slapen nog 1 ingooien, Ik ben kapot van de spanning..
Daarnaast veel verdriet, zorgen eb vragen die nog niet beantwoordt zijn en dat vooralsnog ook niet zullen worden...
Ik hoop dat de spanning snel weer af gaat nemen anders in overleg met de huisarts.
Heel veel sterkte lieve GM87 😘 Dit is niet niks waar je doorheen gaat. En helaas voor mij een herkenbare situatie..quote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De trigger van mijn angststoornis is altijd ziekte geweest, het zij van mezelf, het zij van mijn naasten...
Ingesteld op 112.5mg venlafaxine gaat dit tegenwoordig best heel goed, kan ik mij goed door dingen heen slaan... en toen kwam de bom. Mijn vader blijkt uitgezaaide longkanker te hebben... en ik heb vandaag dus paniek op paniek op angst... angst voor zijn ziektebed, angst hem kwijt te raken.... 1 oxazepam is vandaag niet genoeg dus ik ga er zo vh slapen nog 1 ingooien, Ik ben kapot van de spanning..
Daarnaast veel verdriet, zorgen eb vragen die nog niet beantwoordt zijn en dat vooralsnog ook niet zullen worden...
Ik hoop dat de spanning snel weer af gaat nemen anders in overleg met de huisarts.
Misschien kun je er helemaal niets mee, maar ChatGPT is in mijn ervaring best een goede gesprekspartner/psycholoog. Ik weet natuurlijk niet met welke vragen en issues je precies zit, maar ChatGPT is er altijd, wordt je niet zat, heeft veel kennis. Wellicht is het iets voor je.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:46 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand tips voor hulp op het gebied van zingeving en levensvragen? M'n psycholoog is ook maar een GZ-psycholoog, dus dat stukje mist ze wel een beetje, al kan ze het wel enigzins hoor, maar kan altijd wat extra.
Gaat echt best wel ruk namelijk. Ben gewoon zoals altijd functioneel, kan heus nog wel van dingetjes genieten, maar van binnen gaat het echt wel ruk op dit moment.
Mwa, wel geprobeerd, maar ChatGPT werkt voor mij totaal niet. Als ik mijn eigen psycholoog vergelijk met ChatGPT is de laatste echt zeer, zeer matig.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Misschien kun je er helemaal niets mee, maar ChatGPT is in mijn ervaring best een goede gesprekspartner/psycholoog. Ik weet natuurlijk niet met welke vragen en issues je precies zit, maar ChatGPT is er altijd, wordt je niet zat, heeft veel kennis. Wellicht is het iets voor je.
Ik hoop dat je wandelt. Het zou kunnen verlichten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:12 schreef Ciclon het volgende:
Ondertussen 3,5 maand last van relapse PTSS symptomen. 2 weken geleden begonnen met SSRI (citlopram) en in tussentijd veel pammetjes om de angsten te verlichten. Hoop dat het aanslaat, nog ong 6 weken wachten tot therapie. Als dat allemaal niet helpt dan word suicide opeens erg interessant. Het is niet te harden.
Ik probeer het, maar m'n gedachten zijn niet te stoppen. Erg raar, want had 8 jaar geen of amper symptomen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wandelt. Het zou kunnen verlichten.
Kun je je gedachten opschrijven? Zodat het uit je systeem gaat?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:18 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik probeer het, maar m'n gedachten zijn niet te stoppen. Erg raar, want had 8 jaar geen of amper symptomen.
Werkt niet. Het beste wat werkt is bier. Heb wel besloten volgende week weer te beginnen met werken, hopelijk kom ik dan een beetje uit mijn hoofd.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kun je je gedachten opschrijven? Zodat het uit je systeem gaat?
Ik hoop het voor je. Afleiding lijkt me goed! Sterkte!quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:21 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Werkt niet. Het beste wat werkt is bier. Heb wel besloten volgende week weer te beginnen met werken, hopelijk kom ik dan een beetje uit mijn hoofd.
Dankjequote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je. Afleiding lijkt me goed! Sterkte!
Ja, lifecoach is misschien wel wat. Is hier iemand die voorheen ook GZ-psycholoog was en nu meer lifecoach is geworden. Ga die eens een mailtje sturen. En ik ben echt ontzettend tevreden met m'n psycholoog, want sinds ik bij haar ben ipv mijn POH-GGZ is dat echt een wereld van verschil.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:43 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt met wat voor vragen je zit? Vaak denk ik ook dat het niet aan de titel logt die de persoon draagt maar of je zodanig compatibel bent dat je tot bepaalde punten komt qua gesprek.. Voorbeeld soms kan een POH-GGZ meer bereiken als een 1e of 2e lijns psycholoog.
Of heb je bijv meer aan een (life)coach?
Het is echt zoeken wat past denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |