-----------------------------quote:Kamerlid Lilian Helder (BBB) stapt op
Tweede Kamerlid Lilian Helder van de BoerBurgerBeweging (BBB) geeft haar zetel op. Dat zei ze tijdens een debat van de commissie Justitie en Veiligheid.
"Er komt voor mij binnenkort een einde aan, want dit is vrijwel zeker mijn laatste debat", zegt Helder. "Ik ga afscheid nemen zodra duidelijk is wie de zetel inneemt."
BBB-leider Caroline van der Plas zegt in een eerste reactie van niets te weten.
Van PVV naar BBB
Helder zat eerst in de Tweede Kamer voor de PVV. In 2023 zei ze "om persoonlijke en inhoudelijke redenen" zich niet meer verkiesbaar te stellen voor de partij van Geert Wilders.
Uiteindelijk kwam ze op de lijst van de BoerBurgerBeweging (BBB) en kwam ze wederom in de Tweede Kamer.
https://nos.nl/artikel/25(...)-helder-bbb-stapt-op
Duidelijk. Lilian is helder.quote:Er komt voor mij binnenkort een einde aan, want dit is vrijwel zeker mijn laatste debat",
van der Plas weet niet van Helder.quote:BBB-leider Caroline van der Plas zegt in een eerste reactie van niets te weten.
Ik las het ook hier op fok.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:03 schreef RichardHammond het volgende:
En Van der Plas weet van niks, gaat lekker daar.
Toch wel vreemd om je binnenkort oud collega's niet zelf even te informeren.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:15 schreef Tjoent het volgende:
Nou ja, toen ze destijds overstapte van de PVV naar de BBB wist Geert Wilders ook van niks. Dus waarschijnlijk communiceert Lilian zelf niet zo helder.
Hmmm, mij had ze gisteren wel even gebeld om het door te geven.quote:
Is ook geen Helder licht.quote:
Ik wou net zeggen, dit heldere licht is hier de rode draad.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:15 schreef Tjoent het volgende:
Nou ja, toen ze destijds overstapte van de PVV naar de BBB wist Geert Wilders ook van niks. Dus waarschijnlijk communiceert Lilian zelf niet zo helder.
Kwestie van een wat groot ego'tje icm eigendunk.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:04 schreef Hexagon het volgende:
Onoverbrugbare meningsverschillen
https://www.nu.nl/politie(...)et-op-de-hoogte.html
Ben benieuwd naar nog meer roddel en achterklap.
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Heeft dat mens überhaupt meer scholing dan de lagere school? Ongelooflijk, wat een dom mens. Met name Dibi weet haar wel netjes maar totaal voor schut te zetten.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:50 schreef SOG het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Logica is mevrouw Helder onbekend. Gooi de gehele wetenschap maar in de prullenbak.
En dan zie je in het hele fimpje tofik dibi ook ng reageren. Wat een circus.
Vanaf 11:45 genieten
Eigenlijk had ik liever gezien dat ze zelfstandig verder was gegaan. Nit omdat zij zo'n geweldige bijdrage levert aan het parlement maar het aftakelen van de coalitie is mij meer waard op dit moment.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:51 schreef Origami94 het volgende:
Boeiend. Wat maakt het uit dat een van de 67 minions ermee stopt?
Eens.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:26 schreef 215 het volgende:
Eigenlijk had ik liever gezien dat ze zelfstandig verder was gegaan. Nit omdat zij zo'n geweldige bijdrage levert aan het parlement maar het aftakelen van de coalitie is mij meer waard op dit moment.
Maar goed, de dame is dus door twee partijen toegelaten tot een verkiesbare plek, doet weinig vertrouwen geven in het beoordelingsvermogen van die partijen.
Hey, ik ben het zowaar met je eens.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:30 schreef Hexagon het volgende:
Ze ziet er nog best oke uit voor dr leeftijd. Kan wel een OnlyFans beginnen.
Van Faber heb ik nog altijd het idee dat die zich veel dommer voordoet dan ze is eigenlijk. In normaal Nederlands heet dat achterbaks.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Eens.
En ach als Agema en Faber iets kunnen, kan zij vast ook iets
Er is geen alternatief voor de coalitie in dit verbrokkelde politieke landschap.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:26 schreef 215 het volgende:
[..]
Heeft dat mens überhaupt meer scholing dan de lagere school? Ongelooflijk, wat een dom mens. Met name Dibi weet haar wel netjes maar totaal voor schut te zetten.
[..]
Eigenlijk had ik liever gezien dat ze zelfstandig verder was gegaan. Nit omdat zij zo'n geweldige bijdrage levert aan het parlement maar het aftakelen van de coalitie is mij meer waard op dit moment.
Maar goed, de dame is dus door twee partijen toegelaten tot een verkiesbare plek, doet weinig vertrouwen geven in het beoordelingsvermogen van die partijen.
Wat snap je er niet van dat ik liever heb dat die coalitie intern overhoop gaat liggen?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is geen alternatief voor de coalitie in dit verbrokkelde politieke landschap.
Waarom heb je dat liever? Dat is erg vreemd. Je wil dat iets dat zeer matig werkt, nog slechter gaat werken zonder dat er een alternatief voor is.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:36 schreef 215 het volgende:
[..]
Wat snap je er niet van dat ik liever heb dat die coalitie intern overhoop gaat liggen?
Deze zin kan je op ieder onderwerp waar Van der Plas mee te maken heeft, toepassen.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:03 schreef RichardHammond het volgende:
En Van der Plas weet van niks, gaat lekker daar.
Nee, die gaat juist weg!quote:
Als jij het beter kan dan haar waarom ga jij dan niet zelf de politiek in?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Deze zin kan je op ieder onderwerp waar Van der Plas mee te maken heeft, toepassen.
Ik weet in ieder geval dat het ‘beter dan zij’ is.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij het beter kan dan haar waarom ga jij dan niet zelf de politiek in?
En met de kennis van nu.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:28 schreef Hexagon het volgende:
Waarschijnlijk dus "In goed overleg" gegaan.
De beste stuurlui staan aan wal. Lientje vreet je op als een Mora frikandelletje.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval dat het ‘beter dan zij’ is.
Zonder het filmpje bekeken te hebbende:quote:Op maandag 3 februari 2025 18:26 schreef 215 het volgende:
Heeft dat mens überhaupt meer scholing dan de lagere school? Ongelooflijk, wat een dom mens. Met name Dibi weet haar wel netjes maar totaal voor schut te zetten.
Niet helemaal een dommie lijkt me. Retoriek en goed kunnen spreken is misschien niet iets wat je komt aanwaaien als toch geen dom wicht blijkbaar.quote:Helder ging naar het vwo in Venlo. Ze studeerde Nederlands recht aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Van 1997 tot 2000 was zij juridisch medewerker bij de afdeling Milieu van de gemeente Helden. Ze volgde de beroepsopleiding advocatuur en was tussen 2001 tot 2003 advocaat-stagiair bij Van Hooft Advocaten en Huver Advocaten. Van 2004 tot 1 mei 2010 was zij advocaat bij Goorts & Coppens Advocaten en het Eindhovense Houben en Van Dijck. Ze is voornamelijk werkzaam geweest op het gebied van burgerlijk recht en bestuursrecht.
Als Y. dat beweert dan is het gewoon waar natuurlijk.quote:Demissionair minister Dilan Yesilgöz van Justitie en Veiligheid noemde Helder in 2023 "een van de best ingelezen, best ingevoerde en meest ervaren Kamerleden".
Dan valt ze onder de categorie van Faber, lekker van de domme houden. Toch raad ik je aan even dat filmpje te bekijken, Dibi fileert haar daar geheel. zij claimt dat statistieken niet relevant zijn bij recidive van taakstraffen vs celstraf en opeens wel werken bij afkomst van gestraften. Totaal onzin zoals zij redeneert.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zonder het filmpje bekeken te hebbende:
[..]
Niet helemaal een dommie lijkt me. Retoriek en goed kunnen spreken is misschien niet iets wat je komt aanwaaien als toch geen dom wicht blijkbaar.
[..]
Als Y. dat beweert dan is het gewoon waar natuurlijk.![]()
Ja zoiets komt op haar Wiki ook ter sprake. Misschien is ze niet dom maar "gelooft" ze heilig in dingen. Niet in statistiek, zoveel is duidelijk. En dat is eigenlijk toch best dom.quote:Op maandag 3 februari 2025 21:12 schreef 215 het volgende:
zij claimt dat statistieken niet relevant zijn bij recidive van taakstraffen vs celstraf en opeens wel werken bij afkomst van gestraften. Totaal onzin zoals zij redeneert.
quote:Op maandag 3 februari 2025 20:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De beste stuurlui staan aan wal. Lientje vreet je op als een Mora frikandelletje.
Dat zegt niks over hoe goed dat ging aan jouw kant.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb met lokale politici gedebatteerd die beter van kwaliteit waren dan deze zgn volksvertegenwoordiger die geen enkel volk vertegenwoordigt.
Achteraf heeft ze overigens wel gelijk gekregen.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:50 schreef SOG het volgende:
[..]
Logica is mevrouw Helder onbekend. Gooi de gehele wetenschap maar in de prullenbak.
En dan zie je in het hele fimpje tofik dibi ook ng reageren. Wat een circus.
Vanaf 11:45 genieten
Waarmee? Dat statistieken alleen werken als ze je uitkomen?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Achteraf heeft ze overigens wel gelijk gekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |