Als ik het een beetje zo proef met dat niet bewezen kan worden dat ze van de trap is geduwd en door wie, dan hoop ik echt dat de ondersteunende verklaringen van de andere kinderen plus het patroon voldoende zijn om deze twee voorgoed opgeborgen te houden maar ik ben wat bang aan het worden dat de straf geen recht gaat doen aan de ernst van de feiten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:50 schreef the-eye het volgende:
Verdachte van mishandeling pleegmeisje Vlaardingen: 'Betreur wat er is gebeurd
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-er-is-gebeurd.html
Blijf het bijzonder vinden hoe deze mensen überhaupt een pleeggezin konden/mochten zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:50 schreef the-eye het volgende:
Verdachte van mishandeling pleegmeisje Vlaardingen: 'Betreur wat er is gebeurd
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-er-is-gebeurd.html
Die mensen hebben kinderen niet eens alleen mishandeld maar ze compleet over langere tijd gemarteld. Welke straf zou daar recht aan kunnen doen ?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als ik het een beetje zo proef met dat niet bewezen kan worden dat ze van de trap is geduwd en door wie, dan hoop ik echt dat de ondersteunende verklaringen van de andere kinderen plus het patroon voldoende zijn om deze twee voorgoed opgeborgen te houden maar ik ben wat bang aan het worden dat de straf geen recht gaat doen aan de ernst van de feiten.
Ja, staat in het artikel dat is gedeeld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een vreselijke man. Is er al bekend wat er uit de onderzoeken van het Pieter baan zijn gekomen waar dit stel is onderzocht?
quote:Van den B. en W. zijn allebei wekenlang onderzocht in het Pieter Baan Centrum. De deskundigen daar adviseren voor allebei tbs met dwangverpleging. Bij W. is een ernstige persoonlijkheidsstoornis vastgesteld. Ze heeft onder meer een gebrek aan empathie en een narcistische en borderline persoonlijkheidsstoornis.
Van den B. heeft volgens het Pieter Baan Centrum aan een agressiestoornis. Hij is volgens deskundigen niet in staat zich aan te passen aan zijn omgeving. Hij geniet volgens de onderzoekers niet van agressie ("er is geen lustbeleving"), maar hij heeft wel de behoefte om macht uit te oefenen door middel van agressie.
Ja, heel jammer. Betreurenswaardig.quote:"betreurt wat er is gebeurd". Johnny van den B. zei dat in "het grotere geheel" te bedoelen. "Voor het pleegmeisje, mijn vrouw en kinderen."
0,0 zelfreflectie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, heel jammer. Betreurenswaardig.
Alsof je het over een ongelukje hebt wat je als dader ook niet zo gewild had, ipv stelselmatige ernstige mishandeling.
Een contactpersoon van die William Schrikkerstichting ging tijdens een huisbezoek bier drinken met het echtpaar in hun tuin.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:10 schreef the-eye het volgende:
Was er geen sociale omgeving die misstanden vermoedde?/Heeft de buurt nooit wat in de gaten gehad?
Maar die stoornissen waren geen probleem toen ze pleegkinderen kregen toegewezenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Geen doodslag voor die twee trouwens. Dat valt me tegen.
Wel TBS geeist, ze hebben beide stoornissen is te lezen in de tweets van Saskia Belleman.
Ik snap daar dus echt niks van.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar die stoornissen waren geen probleem toen ze pleegkinderen kregen toegewezen
4 stuks nog wel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar die stoornissen waren geen probleem toen ze pleegkinderen kregen toegewezen
https://www.skipr.nl/nieu(...)systeem-moet-anders/quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:10 schreef the-eye het volgende:
Was er geen sociale omgeving die misstanden vermoedde?/Heeft de buurt nooit wat in de gaten gehad?
Dit viel me op:quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:37 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.skipr.nl/nieu(...)systeem-moet-anders/
Lees verder onder NIET GELOOFD
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit viel me op:
Haar biologische moeder maakte zich ernstig zorgen, maar voelde zich niet gehoord en serieus genomen. Het meisje zelf vroeg ook meerdere keren om hulp, maar werd niet geloofd. Dit soort meldingen komen volgens de politie vaak niet goed door. Van de Koot, hoofd operatiën van de politie-eenheid Rotterdam, vergelijkt het met een “doorfluisterspel”. Een melding wordt doorverteld aan meerdere mensen voordat die bij de juiste persoon terechtkomt. In de tussentijd gaat veel informatie verloren en bestaat het risico dat belangrijke signalen zelfs helemaal niet doorkomen.
Arm kind.quote:Agenten kregen te horen dat ze eerder zulke verhalen zou hebben verzonnen.
Da's heel slim trouwens. Komt hopelijk nu nog van pas in de rechtzaak.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo sneu ook, een van de Syrische jongentjes had een dagboek bijgehouden waarin hij schreef wat ze hem allemaal aandeden.
Vraag me af van wie ze het hoorden.quote:
Ja heel erg treurig om te lezen allemaal.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vraag me af van wie ze het hoorden.
Het komt op mij over dat er veel over werd gepraat maar mensen het verder niet zo hun pakkie an vonden.
Ja precies. Woepsie!quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, heel jammer. Betreurenswaardig.
Alsof je het over een ongelukje hebt wat je als dader ook niet zo gewild had, ipv stelselmatige ernstige mishandeling.
quote:dat het meisje voor de rest van haar leven afhankelijk is van intensieve zorg. Vrijdag vertelde de officier van justitie dat het meisje twee dagen per week vanuit een revalidatiecentrum naar een zorgboerderij gaat.
Ze is verbaal en motorisch sterk verbeterd. Ze loopt zelfstandig, maar dat gaat soms "doelloos dwalend" en "houterig". Haar bewegingen zijn volgens experts "ongecoördineerd". Ze heeft forse neurologische schade opgelopen.
Ik hoop eigenlijk dat ze te laag functioneert om te beseffen wat haar is overkomen want dat lijkt me onverteerbaar.quote:https://x.com/SaskiaBelleman/status/1974029449537466568
Het meisje heeft forse neurologische schade opgelopen en functioneert op het niveau van een peuter.
Ik vroeg mij ook iets soortgelijks af bij mezelf.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja precies. Woepsie!
[..]
[..]
Ik hoop eigenlijk dat ze te laag functioneert om te beseffen wat haar is overkomen want dat lijkt me onverteerbaar.
Ik gun hen de meest vreselijke dingen toequote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:36 schreef Tjoent het volgende:
Het betreffende addergebroed...
[ afbeelding ]
Ze wilden ook met hun rug naar de tekenaars toe zitten omdat ze zoooo bang zijn herkenbaar in beeld te worden gezet.quote:
Geen bewijs voor poging tot doodslagquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:58 schreef Tjoent het volgende:
Teletekst:
Pleegzorg Vlaardingen niet vervolgd
De pleegouders van het Vlaardingse
meisje dat zwaar werd mishandeld,worden
niet langer verdacht van poging tot
doodslag.Daar is geen bewijs voor,zei
het OM in de rechtszaal.Wel blijven de
verdenkingen van zware mishandeling en
vrijheidsberoving staan.
Het 11-jarige pleegmeisje kwam vorig
jaar in het ziekenhuis terecht.Ze liep
botbreuken en hersenschade op en blijft
voorgoed afhankelijk van zorg.Ze zit nu
in een revalidatiecentrum.Haar hersenen
functioneren als die van een peuter.
Het OM besloot verder dat de pleegzorg-
en jeugdbeschermingsorganisatie niet
worden vervolgd.Hetzelfde geldt voor
individuele hulpverleners.
Tja, zij zeggen natuurlijk dat het meisje zelf van de trap is gesprongen of gevallen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:00 schreef maily het volgende:
G
[..]
Geen bewijs voor poging tot doodslag
Hopelijk gaat ze dit ook heel veel jaren gevangenisstraf opleveren.quote:Wel verdenkt het OM de twee van zware mishandeling, wederrechtelijke vrijheidsberoving en het niet geven van voldoende zorg
Idd..quote:
Ja, terwijl hij of zij in een hondenhok was opgesloten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:10 schreef maily het volgende:
[..]
Een van de kinderen werd met sigarettenpeuken bekogeld.
Deze zaak is echt ontzettend verdrietig. En nu lees ik een artikel op AD waar de pleegvader klaagt over een eenzijdig beeld... Deze mensen hebben 0 schuldbesef wat ze hebben gedaan. Door en door slecht.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:38 schreef Ama het volgende:
Heb die tweets van Saskia echt met verbazing zitten lezen. Arme meisje functioneert nu op hetzelfde niveau als een peuter, hartverscheurend om te lezen. 💔 Ook wat ze met die andere kinderen hebben gedaan.
Je zegt weleens op een forum van "ik word hier kotsmisselijk van" of "om te janken" maar ik word echt een beetje fysiek naar als ik me voorstel wat dit kind heeft doorstaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:58 schreef CoolGuy het volgende:
En dan te denken, dit meisje was goed. Ze was een normaal kind, en dan hebben die beesten haar dit aangedaan...kónden haar dit aandoen omdat de hulpdiensten aan alle kanten faalden, en dan vindt meneer wel even dat er een 'eenzijdig beeld' wordt geschetst.
En dan vooral allemaal praten en praten en praten en er gaat niks veranderen en dan bij het volgende kind wat zoiets overkomt weer roepen hoe erg het is en en en.
Het is om te kotsen. Ik heb zo'n medelijden met dit meisje. Dat ze overal aan de bel heeft getrokken en niemand die haar hielp. En nu dit. Mijn hart breekt voor haar. Het is...die pleegouders moesten ze letterlijk het vel aftrekken. Je mag het niet zeggen, maar als die lui ooit nog vrij komen hoop ik dat er in de omgeving iemand is die zegt 'nee, genoeg geweest'.
Soms is een eye for an eye gerechtvaardigd, en dit is zo'n situatie, imho.
Ja, dat heb ik ook, daarom schreef ik dat ook zo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je zegt weleens op een forum van "ik word hier kotsmisselijk van" of "om te janken" maar ik word echt een beetje fysiek naar als ik me voorstel wat dit kind heeft doorstaan.
Dat je na al dit en zo overduidelijke gevolgen voor hun kinderen nog dit soort opmerkingen uit je mond kan krijgen als pleegouders. Misschien ben ik een slecht mens, maar het zou geweldig zijn als deze mensen een heel nare tijd gaan hebben in de gevangenis en regelmatig in elkaar worden gemept door medegevangenen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Deze zaak is echt ontzettend verdrietig. En nu lees ik een artikel op AD waar de pleegvader klaagt over een eenzijdig beeld... Deze mensen hebben 0 schuldbesef wat ze hebben gedaan. Door en door slecht.
Ik vind je nog mild, dat zou verdiend zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat je na al dit en zo overduidelijke gevolgen voor hun kinderen nog dit soort opmerkingen uit je mond kan krijgen als pleegouders. Misschien ben ik een slecht mens, maar het zou geweldig zijn als deze mensen een heel nare tijd gaan hebben in de gevangenis en regelmatig in elkaar worden gemept door medegevangenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |