Als ik het een beetje zo proef met dat niet bewezen kan worden dat ze van de trap is geduwd en door wie, dan hoop ik echt dat de ondersteunende verklaringen van de andere kinderen plus het patroon voldoende zijn om deze twee voorgoed opgeborgen te houden maar ik ben wat bang aan het worden dat de straf geen recht gaat doen aan de ernst van de feiten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:50 schreef the-eye het volgende:
Verdachte van mishandeling pleegmeisje Vlaardingen: 'Betreur wat er is gebeurd
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-er-is-gebeurd.html
Blijf het bijzonder vinden hoe deze mensen überhaupt een pleeggezin konden/mochten zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:50 schreef the-eye het volgende:
Verdachte van mishandeling pleegmeisje Vlaardingen: 'Betreur wat er is gebeurd
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-er-is-gebeurd.html
Die mensen hebben kinderen niet eens alleen mishandeld maar ze compleet over langere tijd gemarteld. Welke straf zou daar recht aan kunnen doen ?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als ik het een beetje zo proef met dat niet bewezen kan worden dat ze van de trap is geduwd en door wie, dan hoop ik echt dat de ondersteunende verklaringen van de andere kinderen plus het patroon voldoende zijn om deze twee voorgoed opgeborgen te houden maar ik ben wat bang aan het worden dat de straf geen recht gaat doen aan de ernst van de feiten.
Ja, staat in het artikel dat is gedeeld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een vreselijke man. Is er al bekend wat er uit de onderzoeken van het Pieter baan zijn gekomen waar dit stel is onderzocht?
quote:Van den B. en W. zijn allebei wekenlang onderzocht in het Pieter Baan Centrum. De deskundigen daar adviseren voor allebei tbs met dwangverpleging. Bij W. is een ernstige persoonlijkheidsstoornis vastgesteld. Ze heeft onder meer een gebrek aan empathie en een narcistische en borderline persoonlijkheidsstoornis.
Van den B. heeft volgens het Pieter Baan Centrum aan een agressiestoornis. Hij is volgens deskundigen niet in staat zich aan te passen aan zijn omgeving. Hij geniet volgens de onderzoekers niet van agressie ("er is geen lustbeleving"), maar hij heeft wel de behoefte om macht uit te oefenen door middel van agressie.
Ja, heel jammer. Betreurenswaardig.quote:"betreurt wat er is gebeurd". Johnny van den B. zei dat in "het grotere geheel" te bedoelen. "Voor het pleegmeisje, mijn vrouw en kinderen."
0,0 zelfreflectie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, heel jammer. Betreurenswaardig.
Alsof je het over een ongelukje hebt wat je als dader ook niet zo gewild had, ipv stelselmatige ernstige mishandeling.
Een contactpersoon van die William Schrikkerstichting ging tijdens een huisbezoek bier drinken met het echtpaar in hun tuin.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:10 schreef the-eye het volgende:
Was er geen sociale omgeving die misstanden vermoedde?/Heeft de buurt nooit wat in de gaten gehad?
Maar die stoornissen waren geen probleem toen ze pleegkinderen kregen toegewezenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Geen doodslag voor die twee trouwens. Dat valt me tegen.
Wel TBS geeist, ze hebben beide stoornissen is te lezen in de tweets van Saskia Belleman.
Ik snap daar dus echt niks van.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar die stoornissen waren geen probleem toen ze pleegkinderen kregen toegewezen
4 stuks nog wel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar die stoornissen waren geen probleem toen ze pleegkinderen kregen toegewezen
https://www.skipr.nl/nieu(...)systeem-moet-anders/quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:10 schreef the-eye het volgende:
Was er geen sociale omgeving die misstanden vermoedde?/Heeft de buurt nooit wat in de gaten gehad?
Dit viel me op:quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:37 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.skipr.nl/nieu(...)systeem-moet-anders/
Lees verder onder NIET GELOOFD
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit viel me op:
Haar biologische moeder maakte zich ernstig zorgen, maar voelde zich niet gehoord en serieus genomen. Het meisje zelf vroeg ook meerdere keren om hulp, maar werd niet geloofd. Dit soort meldingen komen volgens de politie vaak niet goed door. Van de Koot, hoofd operatiën van de politie-eenheid Rotterdam, vergelijkt het met een “doorfluisterspel”. Een melding wordt doorverteld aan meerdere mensen voordat die bij de juiste persoon terechtkomt. In de tussentijd gaat veel informatie verloren en bestaat het risico dat belangrijke signalen zelfs helemaal niet doorkomen.
Arm kind.quote:Agenten kregen te horen dat ze eerder zulke verhalen zou hebben verzonnen.
Da's heel slim trouwens. Komt hopelijk nu nog van pas in de rechtzaak.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo sneu ook, een van de Syrische jongentjes had een dagboek bijgehouden waarin hij schreef wat ze hem allemaal aandeden.
Vraag me af van wie ze het hoorden.quote:
Ja heel erg treurig om te lezen allemaal.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vraag me af van wie ze het hoorden.
Het komt op mij over dat er veel over werd gepraat maar mensen het verder niet zo hun pakkie an vonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |