En welke is 1 van die betere?quote:Op zondag 2 februari 2025 00:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Doppinda's. moet morgen toch stofzuigen.
morgen naar een wereldrestaurant, 1 van de betere van het noorden.
Dus komt u maar oesters, st jakobsschelpen, sashimi, gegrilde zalm, biefstuk met peperroomsaus, salade en frietjesOfzo...
Tenminste dat is de bedoeling, meestal heb je zoveel trek dat je eerst naar het kant en klare buffet gaat. Altijd! terwijl ik wel een plan van aanpak heb
Mijn eerste ervaring met AYCE was in Leeuwardenquote:
En de naam van het restaurant?quote:Op zondag 2 februari 2025 06:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mijn eerste ervaring met AYCE was in Leeuwarden
Was op ferkansie met dochter in Holwert en we gingen daar uiteten.
Sindsdien ben ik fan van AYCE
Ben zelf een kleine eter, dus dit concept sprak me prima aan. Steeds kleine beetjes laten wokken en met een voldaan gevoel naar huis gaan ipv van een bord vol vleesch, aardappels en doodgekookte groentes allemaal in ene keer opeten wat nooit lukt.
Ik skip altijd juist de friet en bijvoorbeeld de bami,zit je veel te snel vol van.quote:Op zondag 2 februari 2025 00:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Doppinda's. moet morgen toch stofzuigen.
morgen naar een wereldrestaurant, 1 van de betere van het noorden.
Dus komt u maar oesters, st jakobsschelpen, sashimi, gegrilde zalm, biefstuk met peperroomsaus, salade en frietjesOfzo...
Tenminste dat is de bedoeling, meestal heb je zoveel trek dat je eerst naar het kant en klare buffet gaat. Altijd! terwijl ik wel een plan van aanpak heb
Behalve de aardappeltjes was het best okéquote:Op zondag 2 februari 2025 15:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond beef Stroganoff met reepjes diamanthaas i.p.v. reepjes biefstuk.
Oh, lekker met die zilveruitjes erbij ookquote:Op zondag 2 februari 2025 18:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Behalve de aardappeltjes was het best oké
[ link | afbeelding ]
In dit geval was het in Leek.quote:
Klinkt lekker.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Cappuccino met 2 bonbons
Vanavond maak ik zelf pokébowl met garnalen, pulled chicken (al in de oven), edamame, avocado, radijs, julienne wortel en rijst met wasabi-ricotta en sriracha.
Phehehehequote:Op zondag 2 februari 2025 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Klinkt lekker.
Vanavond ook edamame gehad voor het eerst... Nou ja, 20 jaar geleden eens een keer gehad, wist ik veel dat je alleen de peultjes kon eten, vond het echt niet weg te krijgen, nu snap ik waarom![]()
Maar ja, vind ze erg lekker nu met de juiste eetwijze.....
Tevens benieuwd naar wasabi-ricottaquote:Op zondag 2 februari 2025 13:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Cappuccino met 2 bonbons
Vanavond maak ik zelf pokébowl met garnalen, pulled chicken (al in de oven), edamame, avocado, radijs, julienne wortel en rijst met wasabi-ricotta en sriracha.
Wasabi door ricotta mengen, voilàquote:Op zondag 2 februari 2025 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Tevens benieuwd naar wasabi-ricotta
Vertel vertel!
Ook nog wat spinazie, appel, selderij (quote:Op maandag 3 februari 2025 08:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wasabi door ricotta mengen, voilàKun je dan als sausje erover doen.
Zat er wel fruit door de komkommersap of alleen komkommer?
Heerlijk!!!quote:Op maandag 3 februari 2025 14:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook nog wat spinazie, appel, selderij () en citroen
Had het snel meegegrist, vind op zich zulk sap soms lekker en fris voor na saunaatje ofzo. Dit was echt gore zooi, beter laten liggen
En lekker, van de week eens maken. Sowieso pokebowl![]()
Die geroosterde sesamdressing van Kewpie is ook enorm lekker erop. Ken je die?
Bah, dat klinkt smerig. Er moet fruit in zitten bij mij maar appelsap ben ik niet gek op dus als dat het zou moeten redden, laat maar.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook nog wat spinazie, appel, selderij () en citroen
Had het snel meegegrist, vind op zich zulk sap soms lekker en fris voor na saunaatje ofzo. Dit was echt gore zooi, beter laten liggen
En lekker, van de week eens maken. Sowieso pokebowl
Die geroosterde sesamdressing van Kewpie is ook enorm lekker erop. Ken je die?
Tosti en double cheese lasagne voor een kaashaterquote:Op maandag 3 februari 2025 14:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het uit PG een double cheese lasagne, die door mij wat getweakt is, want nog wat gehakt en champignons extra erbij gedaan.
lactose-intolerantequote:Op maandag 3 februari 2025 15:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tosti en double cheese lasagne voor een kaashater
Beide toch?quote:
Er zijn wel kazen die @golfer lekker vind en soms tegen kan, maar dat kan ie beter zelf vertellenquote:Op maandag 3 februari 2025 15:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Beide toch?
Ik kan niet tegen gewone melk dus heb lactosevrij staan. Maar opgewarmd (zoals cappuccino) gaat het wel, dat snap ik niet. Zal wel aan mij liggen
Ik 'haat' niet alle kazen. Alleen als ze erg naar kaas stinken.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Tosti en double cheese lasagne voor een kaashater
Heb gpt de kruidenmix laten makenquote:Op maandag 3 februari 2025 17:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier chili con carne met een dot crème fraiche.
Oh goeie tip dat, is idd echt prijzig. Maar lekker manquote:Op maandag 3 februari 2025 14:59 schreef maily het volgende:
[..]
Heerlijk!!!
Ik doe dat op stukjes komkommer.
(Haal grote flessen bij de sligro anders is het veel te duur)
Ja aanrader! Kopennnnnnquote:Op maandag 3 februari 2025 15:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bah, dat klinkt smerig. Er moet fruit in zitten bij mij maar appelsap ben ik niet gek op dus als dat het zou moeten redden, laat maar.
Nee heb ik nog niet gezien of gehad. Even opgezocht, klinkt goed. Ik hou sowieso van geroosterde sesamsmaak, dus deze saus moet lekker zijn. Lijkt mij uitstekend voor pokébowl
Sojasauspoederquote:Op maandag 3 februari 2025 17:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heb gpt de kruidenmix laten maken
3⅓ tl paprikapoeder
1⅔ tl komijnpoeder
1⅔ tl knoflookpoeder
1⅔ tl uienpoeder
⅚ tl cayennepeper (of naar smaak)
⅚ tl zwarte peper
⅚ tl suiker (optioneel, voor balans)
⅚ tl gerookt paprikapoeder
⅚ tl cacao of kaneel
⅚ tl gistextract of sojasauspoeder (voor umami)
Ongeveer hetzelfde gebruik ik voor mijn chili. Geen suiker en zowel kaneel als cacao/stuk pure chocolade. En dan grotere hoeveelhedenquote:Op maandag 3 februari 2025 17:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heb gpt de kruidenmix laten maken
3⅓ tl paprikapoeder
1⅔ tl komijnpoeder
1⅔ tl knoflookpoeder
1⅔ tl uienpoeder
⅚ tl cayennepeper (of naar smaak)
⅚ tl zwarte peper
⅚ tl suiker (optioneel, voor balans)
⅚ tl gerookt paprikapoeder
⅚ tl cacao of kaneel
⅚ tl gistextract of sojasauspoeder (voor umami)
Ja dat had ik niet in huis als enige.quote:
Voor umamiquote:Op maandag 3 februari 2025 17:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde gebruik ik voor mijn chili. Geen suiker en zowel kaneel als cacao/stuk pure chocolade. En dan grotere hoeveelheden
Oh en ook geen gist/sojasauspoeder. Die begrijp ik ook even niet![]()
Ik dacht dat parmezaan weinig lactose bevat in vergelijking met 'gewone' kaasquote:Op maandag 3 februari 2025 16:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik 'haat' niet alle kazen. Alleen als ze erg naar kaas stinken.
Ik kan harde kazen ( zoals parmezaan) wel verdragen, maar neem altijd als ik vermoed dat ik last krijg van mijn lactose-intolerantie een lactasepil in.
Ok!quote:Op maandag 3 februari 2025 17:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh goeie tip dat, is idd echt prijzig. Maar lekker man
Had een keer een B-merk en dat was echt zonde van het geld, Kewpie it is!
[..]
Ja aanrader! Kopennnnnn
quote:Op maandag 3 februari 2025 14:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het uit PG een double cheese lasagne, die door mij wat getweakt is, want nog wat gehakt en champignons extra erbij gedaan.
Heerlijk en feestelijkquote:Op maandag 3 februari 2025 19:58 schreef Karzai het volgende:
hier ook, ik heb nog wat oud brood dat ik ga roosteren, en een stukkie makreel, kaas en vleeswaren
broodje 1, mayonaise, makreel, kappertjes en sambal badjak
broodje 2, mayonaise, kip, tomaat en mosterd/dille saus
broodje 3, roomboter en oude alpenkaas
broodje 4, roomboter en emmenthaler
broodje 5, roomboter, rookvlees en zwarte peper
[ afbeelding ]
Vertel meer!quote:Op maandag 3 februari 2025 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
+
[ link | afbeelding ]
Aanvulling, niet voor herhaling vatbaar die chips![]()
Alsof je karton met zwarte peper zit te etenquote:
Oh bahquote:Op maandag 3 februari 2025 22:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Alsof je karton met zwarte peper zit te eten![]()
Het is echt heel slecht
Had via Scoupy voor een euro een zak gekocht dus dat valt gelukkig mee.
Wel gratis whopper als je een zak kooptquote:Op maandag 3 februari 2025 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
+
[ link | afbeelding ]
Bij de lidl verkochten ze chips met gyros smaak, daar ging ik bijna van over mn nek, zo goor.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
+
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:33 schreef golfer het volgende:
Vanavond: uit Project Gezond een witte kool ovenschotel (kool, aardappelpuree, strooikaas) met krokant spek.
Nee. Witte kool.quote:
Ziet er lekker uit!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:39 schreef Blues het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Vond 't prima!
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit!
Hier pittige kaasschnitzel en spruitjes. Vlammende smoel van die handel, veel te pittig
Mooie plaat!quote:
Ja kersen met magere kwark en schuddebuikjesquote:Op woensdag 5 februari 2025 09:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooie plaat!
Is dat vlaaivulling?
Hier koffieeeee
Lekker ontbijtje zeg!quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:24 schreef Lovely het volgende:
[..]
Ja kersen met magere kwark en schuddebuikjes![]()
Fijn dat het ook echt pikant is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:08 schreef Karzai het volgende:
De chips is behoorlijk pikant, ik drink er een kersenbiertje bij
[ afbeelding ]
De eerste mislukt bijna altijd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:35 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ga vanavond voor het eerst in mijn leven pannenkoeken bakken!![]()
Wens me succes!
Ik ga er zo in: als het mislukt, mislukt het. Dan is het niet aan mij besteed.
Och, als het bij de eerste blijft, dan ben ik al zeer gelukkig. Even de pan goed warm maken, is de tip en als beginner ga ik het met olie proberen.quote:
niet op te hoog vuur zetten! en dan gewoon rustig bakken en ondraaien met een spatel;quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:52 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Och, als het bij de eerste blijft, dan ben ik al zeer gelukkig. Even de pan goed warm maken, is de tip en als beginner ga ik het met olie proberen.
inderdaad ik moest hem openknippen zag dat ze nog een paar smaken hadden zal ik van de week eens halen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Fijn dat het ook echt pikant is.
Ik krijg zakken Aziatische chips heel moeilijk open, denk dat het plastic een stuk dikker is.
Heb een hongerdag vandaag. Moet nog naar de supermarkt om wat te zoeken voor vanavond, weet het nog niet.
Zet em op, hoop dat het je lukt. Met of zonder vulling?quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:35 schreef Vincent_student het volgende:
Wens me succes!
De eerste mislukt altijd!quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:35 schreef Vincent_student het volgende:
Wens me succes!
quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:00 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik vanuit PG fajita's met kip en sambalyoghurt.
Ik gebruik kippendijfilets en sambal badjak.
Pannekoeken moeten met boter, is niet lekker met oliequote:Op woensdag 5 februari 2025 16:52 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Och, als het bij de eerste blijft, dan ben ik al zeer gelukkig. Even de pan goed warm maken, is de tip en als beginner ga ik het met olie proberen.
Succes met bakkenquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:35 schreef Vincent_student het volgende:
Wens me succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |