hij staat ingeschreven voor de kwalificaties. Misschien krijgt hij nog een SE als hij vandaag wint..!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:08 schreef GoldRushFrog het volgende:
Yeahhhh! Go go go dutchies!
Vandaag staan Jesper en Griek tegenover elkaar in de kwartfinale van ATP 250 Montpellier. Doet Jesper ook mee aan het ABN toernooi?
Dacht dat dat enkel kon bij toernooi uit zelfde categorie?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
hij staat ingeschreven voor de kwalificaties. Misschien krijgt hij nog een SE als hij vandaag wint..!
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Dacht dat dat enkel kon bij toernooi uit zelfde categorie?
quote:De Jong verrast Griekspoor in Montpellier, wordt vierde Nederlander op ABN Amro Open
Jesper de Jong heeft voor het eerst in zijn carrière de halve finales gehaald van een ATP-toernooi. In Montpellier verraste hij Tallon Griekspoor in een Nederlands onderonsje: 7-6 (5), 6-4.
Door de winst in Frankrijk stroomt de Nederlander meteen in in het hoofdtoernooi van het ABN Amro Open, dat zondag begint in Rotterdam. Hij zou eigenlijk in de voorrondes aantreden. Het toernooi in Ahoy had een plek vrijgehouden voor een speler die deze week ver zou komen op een ander toernooi.
https://nos.nl/artikel/25(...)der-op-abn-amro-open
Ah ok dan is die regel niet zo. Of geldt het alleen bij 500 --> 1000 ofzoquote:
Goede vraag eigenlijk, heb ik nooit echt over nagedacht. Maar eigenlijk kan het niet dat het alleen bij toernooien uit dezelfde categorie zo werkt. Die toernooien switchen zo veel en er zit vaak een opbouw in (250, daarna een 500. Na een 500 vaak een 1000 zoals bij Dubai/Acapulco - Indian Wells, Washington-Montréal, Basel/Wenen-Parijs en Peking/Tokio-Shanghai). Ik denk daarom dat het toch zo werkt dat als je eigenlijk kwalificatie moet spelen maar je kunt het niet omdat je diep in een ander toernooi gaat dat je dan toch toegelaten wordt. Voor zo’n toernooi is het natuurlijk ook eigenlijk altijd wel aantrekkelijk om een (halve) finalist van de week ervoor te hebben in de draw.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Ah ok dan is die regel niet zo. Of geldt het alleen bij 500 --> 1000 ofzo
7.10 Special Exempts (SE)quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Goede vraag eigenlijk, heb ik nooit echt over nagedacht. Maar eigenlijk kan het niet dat het alleen bij toernooien uit dezelfde categorie zo werkt. Die toernooien switchen zo veel en er zit vaak een opbouw in (250, daarna een 500. Na een 500 vaak een 1000 zoals bij Dubai/Acapulco - Indian Wells, Washington-Montréal, Basel/Wenen-Parijs en Peking/Tokio-Shanghai). Ik denk daarom dat het toch zo werkt dat als je eigenlijk kwalificatie moet spelen maar je kunt het niet omdat je diep in een ander toernooi gaat dat je dan toch toegelaten wordt. Voor zo’n toernooi is het natuurlijk ook eigenlijk altijd wel aantrekkelijk om een (halve) finalist van de week ervoor te hebben in de draw.
En het is dus wel het naast lager gelegen toernooi. In dit geval 500/250. Meestal zit voor een 1000-toernooi een 500, maar bij het gravel seizoen volgens mij niet. Voor Monte Carlo en Madrid zitten volgens mij 250-toernooien.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:07 schreef franklop het volgende:
Kort gezegd; 250 telt voor SE omdat het in dezelfde regio is.
Dat is wel een beetje het beleid van Krajicek, om talenten vroeg de kans te geven. Als dat dan wereldtoppers worden is de kans dat ze vaker komen daardoor weer ietsje groter.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:41 schreef Marcoss het volgende:
Ook wel apart dat De Jong dan kwalificaties had moeten spelen en Röttgering meteen een wildcard krijgt voor het hoofdtoernooi. Talent genoeg waarschijnlijk, maar het kwalificatietoernooi lijkt me logischer.. met dit veld is de kans best aanwezig dat hij weggeslagen wordt
Heb jij de loting al ergens dan? Ik zag op live-tennis.eu dat hij wel ingeschreven stond voor de kwalificatie. Kan natuurlijk ook dat hij na deze week besloten heeft helemaal niet deel te nemen..quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:17 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
#WerkenbijdeNOS moment, hele artikel is aangepast en De Jong zit niet in het toernooi
De kwalificatie is vandaag, net als zijn halve finale in Montpellier.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Heb jij de loting al ergens dan? Ik zag op live-tennis.eu dat hij wel ingeschreven stond voor de kwalificatie. Kan natuurlijk ook dat hij na deze week besloten heeft helemaal niet deel te nemen..
Ook vreemd dat je die gewoon kunt gebruiken terwijl je eigenlijk naar een ander toernooi zou gaan. Heb altijd begrepen dat hij echt bedoeld is voor spelers die de kwalificatie niet kunnen spelen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:24 schreef mitt het volgende:
Kovacevic komt ff een lekkere cheque innen. Zonde voor de Jong, die SE wordt meer niet gebruikt dan wel.
Lekker laatste kwartje van het schema ook.
Wist ik ook niet. Krajicek zal er ook niet blij mee zijn. Behalve als hij misschien Montpellier wint, maar dat gebeurt toch niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ook vreemd dat je die gewoon kunt gebruiken terwijl je eigenlijk naar een ander toernooi zou gaan. Heb altijd begrepen dat hij echt bedoeld is voor spelers die de kwalificatie niet kunnen spelen.
"Ik ben hier niet heel blij mee. Ik was vanavond de grootste fan van Boeblik, maar hij trok aan het kortste eind. Daardoor kan ik nu niet meedoen aan het ABN Amro Open", vertelt de Jongquote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:34 schreef BobW het volgende:
[..]
De kwalificatie is vandaag, net als zijn halve finale in Montpellier.
En Kovacevic krijgt de SE plaats.
De Jong verrast Griekspoor en mist daardoor ABN Amro Open: 'Komt me slecht uit' - https://nos.nl/l/2553998
Die kon niet spelen door zijn SFquote:Op zondag 2 februari 2025 11:57 schreef GoldRushFrog het volgende:
Ik zie Jesper niet staan bij de kwalificatie, of kijk ik verkeerd?
En hij mag nog tegen een qualifier ook. Terwijl Meddy het gelijk mag opnemen tegen Wawrinka, en Alcaraz tegen Boticquote:Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef Alpha0 het volgende:
Mees direct in het hoofdschema, die gast staat #800 van de wereld of zo. Beetje over the hill dit.
Meteen de tweede avondpartij ook.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Verloren van Bellucci, die mag nu tegen Rottgering..!
Masters toernooi bij jeugd gewonnen en finale wimbledon jeugd.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef Alpha0 het volgende:
Mees direct in het hoofdschema, die gast staat #800 van de wereld of zo. Beetje over the hill dit.
Zo jong en nu al over the hillquote:Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef Alpha0 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Geen idee hoe goed deze Bellucci is (ik ken alleen de Braziliaanse variant), maar tegen de huidige Wawrinka zou Rottgering best kansrijk zijn geweestquote:Op zondag 2 februari 2025 13:14 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
En hij mag nog tegen een qualifier ook. Terwijl Meddy het gelijk mag opnemen tegen Wawrinka, en Alcaraz tegen Botic
Tallon en Botic ook klaar overigensquote:Op maandag 3 februari 2025 13:05 schreef franklop het volgende:
Rojer alweer uitgeschakeld in dubbelspel
Heeft boogaard en brouwer behoorlijk kansloos gelaten.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geen idee hoe goed deze Bellucci is (ik ken alleen de Braziliaanse variant), maar tegen de huidige Wawrinka zou Rottgering best kansrijk zijn geweest
Ook een livestream bij de NOS inderdaad. Volgens mij hebben ze dat nooit eerder gehad, was toen enkel beeld van de wedstrijden in het finaleweekendquote:Op maandag 3 februari 2025 20:59 schreef Alpha0 het volgende:
Ik kijk het op het Ziggo sport kanaal, maar de NOS lijkt ook een stream te hebben.
Hebben ze volgens mij (bijna?) elk jaar wel van Rotterdam.quote:Op maandag 3 februari 2025 21:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook een livestream bij de NOS inderdaad. Volgens mij hebben ze dat nooit eerder gehad, was toen enkel beeld van de wedstrijden in het finaleweekend
En Wawrinka wint set 1, zie ik. Verrassend wel, al was Medvedev in Australië ook niet best
FOKker dus, als ik me herinner hoe er in die periode over Verkerk gesproken werd op dit forum.quote:Op maandag 3 februari 2025 21:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hebben ze volgens mij (bijna?) elk jaar wel van Rotterdam.
Ik weet nog dat Mark Brasser Verkerk belachelijk aan het maken was toen hij niet doorhad dat z'n microfoon nog open stond
quote:Op maandag 3 februari 2025 20:17 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Heeft boogaard en brouwer behoorlijk kansloos gelaten.
Ik verwacht niet dat mees meer dan 4/5 games pakt.
Was nog te vroeg sowieso voor hem. Had hem lekker in de kwalificaties laten spelen en de wc aan de Jong gegeven.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 07:21 schreef mitt het volgende:
[..]![]()
Mees was blijkbaar niet fit, slechte timing.
Dat we toen geen knokploeg richting Mark Brasser hebben gestuurd zegquote:Op maandag 3 februari 2025 21:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hebben ze volgens mij (bijna?) elk jaar wel van Rotterdam.
Ik weet nog dat Mark Brasser Verkerk belachelijk aan het maken was toen hij niet doorhad dat z'n microfoon nog open stond
Hij speelt morgen niet, dus dan moet hij speelschema technisch wel op donderdag ja.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Alcaraz vanavond speelt, dan speelt hij bij winst vast ook donderdagavond?
(Asking for a friend)
Kan haast niet anders. Misschien als Vavassori wint van Auger-Aliassime, maar dan nog.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij speelt morgen niet, dus dan moet hij speelschema technisch wel op donderdag ja.
En als publiekstrekker is de kans groot dat het dan 19.30 wordt
Keihard juichen tegen Botik dus vanavond.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij speelt morgen niet, dus dan moet hij speelschema technisch wel op donderdag ja.
En als publiekstrekker is de kans groot dat het dan 19.30 wordt
Zou wel top voor je zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Alcaraz vanavond speelt, dan speelt hij bij winst vast ook donderdagavond?
(Asking for a friend)
En weer.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:14 schreef Arizona het volgende:
Weer de DF op een ongelooflijk slecht moment.
Lekker weekje toeren!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:16 schreef Pino112 het volgende:
6-1 ach.
Kan ie weer naar huis in z'n nieuwe Audi.
Ja en toen de 3e set ....quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:17 schreef Arizona het volgende:
Toch was het een mooie partij![]()
Jammer voor Botic dat Alcaraz minder fouten ging maken en hijzelf juist wel weer meer fouten ging maken.
Dat is natuurlijk wel zoals het vaak gaat.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:17 schreef Arizona het volgende:
Toch was het een mooie partij![]()
Jammer voor Botic dat Alcaraz minder fouten ging maken en hijzelf juist wel weer meer fouten ging maken.
Keileweg genotquote:Op woensdag 5 februari 2025 12:15 schreef de_boswachter het volgende:
MPETSCHI AFGEZEGD
MPETSCHIED
@:wereldgozer
Hopelijk kan hij nu een tiebreak voorkomen… Maar met die mokergoede servicegames van Matteo (quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:20 schreef BobW het volgende:
Tallon gaat Roowbin achterna, nu 6 tiebreaks op rij verloren.
Morgen derde partij tegen Tsitsipasquote:
Ja, Medvedev heeft het tegenwoordig heel vaak moeilijk. Bellucci doet het prima, maar Meddy is aan het wegzakken.quote:
Stukje peggingquote:Op woensdag 5 februari 2025 23:01 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Heel riesjaar z'n schema gaat naar de knoppen
Bellucci Vavassori finale genot
Nee zo erg wordt het onder Krajicek zeker niet meer.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nou nou nou. Eén geplaatste speler eruit pas hoor
Winst Klizan en finale Rochus (niet hetzelfde jaar overigens) was ook onder Krajicek hèquote:Op donderdag 6 februari 2025 11:03 schreef mitt het volgende:
[..]
Nee zo erg wordt het onder Krajicek zeker niet meer.
Ach je hebt in ieder geval Alcaraz gezien, had ook Botic kunnen (moeten) zijnquote:Op donderdag 6 februari 2025 23:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit was een erg matig avondje Ahoy
Ja dat bedoelde ik, dat laat Krajicek niet meer gebeuren. Deelnemersveld is te breed daarvoor.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Winst Klizan en finale Rochus (niet hetzelfde jaar overigens) was ook onder Krajicek hè
Maar ze hebben ook wel regelmatig afmeldingen gehad op het laatste moment of spelers die er weinig zin in hadden en enkel geld kwamen ophalen. Dat lijkt de laatste jaren wel wat beter te gaan
Beste ranking van 92quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:04 schreef Marcoss het volgende:
Bellucci wint ook van Tsitsipas, halve finale tegen De Minaur
Als ik kijk naar z’n recente resultaten, komt deze run wel volledig uit het niets
Da's nog een understatement. Mooiste punten komen van zijn racket.quote:
Bijnaquote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef Ambrosius het volgende:
Alcaraz gaat toch winnen lijkt het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |