Zo ongeveer denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:42 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Feitelijk is het wel zo dat een groot deel van de belastingen nu al door een kleine groep betaald wordt en het echte geld bij de superrijken zit.
Iemand die 2.700 bruto verdient is zeer waarschijnlijk geen netto betaler maar netto ontvanger van belastingen.
2.700 bruto is wat, 2.300 netto?
4.000 bruto is wat, 3.000 netto?
Een machine die bijvoorbeeld verpakkingen produceert ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat bedoel je met lijnproductie? Een machine die verpakkingen bewerkt of fabriceert voor chips, koekjes, of goederen zal over 40 jaar ook nog wel functioneren, tenzij de aard van het materiaal of de vormgeving echt wijzigen.
Een machine voor AI chips zal natuurlijk eerder vervangen worden.
Respect heb ik in ieder geval zeker want ik weet hoe het is om te doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo ongeveer denk ik.
Maar ook mensen met lage inkomens zoals die 2.700 die je noemt (eigenlijk alles onder de 4.000) kunnen best bijdragen hoewel dat niet gelijk blijtk uit rekensommen.
Mensen met minimumlonen doen vaak heel noodzakelijk werk (productie, helpen, ondersteunen, bediening) en voegen waarde toe aan een dienst of product
Mensen met minimumlonen geven vaak hun hele inkomen uit, over die consumptie wordt btw geheven en accijnzen
Mensen met minimumlonen onttrekken geen geld aan de economie door te sparen of te beleggen of investeringen in het buitenland.
Dit land mag echt wel eens wat meer respect hebben voor mensen die werken voor een laag inkomen.
Dat kan ook wel, zowel dat versneld afschrijven (mits je hem dus niet meer gebruikt) als allerhande investeringssubsidies voor de vervanging.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:52 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Als het een grijpstuiver is niet nee, als jij een machine uit de jaren 80 hebt die al 4x gereviseerd en gemoderniseerd is , en waar je twee jaar inwerken nodig hebt om hem echt goed te kunnen laten draaien is het misschien wel wenselijk om naar een moderne, makkelijk bruikbare machine te kijken als deze bijna afgeschreven is.
IMO moet er naar amerikaans model versneld (of op eigen keuze) afgeschreven kunnen worden ,daarmee moedig je innovatie aan.
Is dat zo?quote:Op donderdag 2 april 2026 09:10 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Respect heb ik in ieder geval zeker want ik weet hoe het is om te doen.
Dat staat echter los van de vraag hoe de rekeningen betaald gaan worden en momenteel al betaald worden.
Dat geld komt niet weg ( of verbeter mij ) van de bevolking die onder modaal leeft, alles daarboven draagt disproportioneel meer af dan wat zij er onder doen
Je kunt hem wel zelf versneld afschrijven maar je kunt toch niet belastingtechnisch versneld de waarde afschrijven?quote:Op donderdag 2 april 2026 09:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat kan ook wel, zowel dat versneld afschrijven (mits je hem dus niet meer gebruikt) als allerhande investeringssubsidies voor de vervanging.
HRA is zeker een terecht punt , dat je als jan modaal daarvan gebruikt maakt okay. Maar het is toch bizar dat als je een villa hebt van 2,5 miljoen we dat met zn allen subsidieren?... Als daar een cap aan zou zitten van 2x gemiddelde woningwaarde zou dat helemaal terecht zijn IMO.quote:Op donderdag 2 april 2026 09:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is dat zo?
HRA toeslag, relatief vaak lage woonlasten, Tesla van de zaak, relatief vaak gesubsidieerd.
En als je zzp'er bent betaal je ook vrij weinig belasting, met een KOR regeling en allemaal andere regelingen.
Nee klopt, maar als het puur om vervangen gaat, mag je hem natuurlijk wel afboeken bij vervreemding/vervanging.quote:Op donderdag 2 april 2026 11:01 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Je kunt hem wel zelf versneld afschrijven maar je kunt toch niet belastingtechnisch versneld de waarde afschrijven?
Op zich zijn de subsidiemogelijkheden er wel, maar voor het mkb moeilijk toegankelijk. Grotere bedrijven nemen een subsidie adviseur in dienst, die zoekt het wel voor hen uit. Een mkb bedrijf moet dat of zelf uitzoeken, of er een bureau voor inhuren waardoor er veel gel aan de strijkstok blijft hangen. Het relatieve voordeel is daardoor groter voor een bedrijf dat de middelen heeft dit in eigen huis te organiseren.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:54 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Door links te stemmen ga je het effect van arbeid subsidieren toch enkel vergroten?
Of er moet een agenda zijn die niet publiek bekend is, maar in het algemeen willen die partijen niet af van de diverse uitkeringen die er zijn.
IMO is het tijd om enorm te investeren (subsidieren, kortingen op belasting) bij innovatie en de daaropvolgende omzet zou moeten betalen voor alle kosten. Bedrijfsleven dus maximaal aanjagen en met de verhoogde omzet betalen in plaats van de rekening bij de werkenden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |