Hij zegt toch niks over dat mensen dan maar de Israëlische zaak zouden moeten steunen? Alleen dat het totale disrespect voor leven het vreemd maakt dat mensen zo openlijk de Palestijnse zaak steunen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 10:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Israël doet dit ook al jaren.
Het gaat in het geval van Israël om de tegenstander en in het geval van Hamas om Thai die niks met het conflict te maken hebben. Het is dus niet te vergelijken.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze oorlog heeft mij minder vertrouwen gegeven in het onderscheidend vermogen van de IDF. Ik vind het onderhandelen met lijken nogal guur van beide partijen.
De ultieme dooddoener.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat in het geval van Israël om de tegenstander en in het geval van Hamas om Thai die niks met het conflict te maken hebben. Het is dus niet te vergelijken.
Oorlog is trouwens nogal guur.
Nee geen ultieme dooddoener. Hoe langer een oorlog woedt, hoe meer gif je er op kan innemen dat er vreemde dingen gebeuren.quote:
Tegen de tijd dat je lijken als ruilmiddel gebruikt ben je al zoveel grenzen over dat onschuldige buitenlanders voor dat doel misbruiken enkel nog een kleine gradatie erger in de kutheid is. Israël heeft bovendien nog geen reden gehad om het te doen met buitenlanders, dus makkelijk roepen dat die partij moreel veel beter is.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee geen ultieme dooddoener. Hoe langer een oorlog woedt, hoe meer gif je er op kan innemen dat er vreemde dingen gebeuren.
Je verwoedde poging om wat Israël doet gelijk te stellen aan Hamas doet onrecht aan a) die realiteit en b) de aard van Hamas waar Israël maar mee te dealen heeft en c) het gegeven dat het achterhouden van lijken van strijders van de tegenstander niet hetzelfde is als van willekeurige buitenlanders.
Even kijken:quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je lijken als ruilmiddel gebruikt ben je al zoveel grenzen over dat onschuldige buitenlanders voor dat doel misbruiken enkel nog een kleine gradatie erger in de kutheid is. Israël heeft bovendien nog geen reden gehad om het te doen met buitenlanders, dus makkelijk roepen dat die partij moreel veel beter is.
Echt alles wat kut aan Hamas is, doet Israël ook of op zijn minst iets wat heel gelijkwaardig is. Prove me wrong.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je lijken als ruilmiddel gebruikt ben je al zoveel grenzen over dat onschuldige buitenlanders voor dat doel misbruiken enkel nog een kleine gradatie erger in de kutheid is. Israël heeft bovendien nog geen reden gehad om het te doen met buitenlanders, dus makkelijk roepen dat die partij moreel veel beter is.
Echt alles wat kut aan Hamas is, doet Israël ook of op zijn minst iets wat heel gelijkwaardig is. Prove me wrong.
Meestal ziet dit er drukker uit dan het is. Was de vorige keren ook zoquote:
Israel is er nu wel klaar meequote:Op donderdag 30 januari 2025 13:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Meestal ziet dit er drukker uit dan het is. Was de vorige keren ook zo
Ik heb er nog eentje voor je @Glazenmaker : het openlijk organiseren van toneelstukjes waarin Joden worden vermoord.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Even kijken:
-Het openlijk executeren van interne dissidenten.
-Geen rechten voor homo's.
-Andere politieke partijen vermoorden in een interne machtstrijd.
-Ontwikkelingsgeld van de bevolking stelen en gebruiken voor militaire doeleinden.
-Een festival binnentrekken en iedereen doodschieten. Willekeurige gijzelaars van over heel de wereld meenemen.
-Een handvest dat oproept tot de vernietiging van Israël en het omver werpen van het Koningshuis van Jordanië en de regering van Egypte.
Succes gozer.
Schandalig, lijkt net een middeleeuws tafereel.quote:
Punten 1-3: fijn dat je eindelijk begaan bent met het lot van de Palestijn. Israël doet dit alles niet in eigen land mee, maar heeft dit wel gesteund in het buitenland. Hamas was homo's aan het executeren, maar de steun vanuit Israël bleef doorgaan omdat homo's minder belangrijk dan het torpederen van de twee staten oplossing waren.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Even kijken:
-Ontwikkelingsgeld van de bevolking stelen en gebruiken voor militaire doeleinden.
-Een festival binnentrekken en iedereen doodschieten. Willekeurige gijzelaars van over heel de wereld meenemen.
-Een handvest dat oproept tot de vernietiging van Israël en het omver werpen van het Koningshuis van Jordanië en de regering van Egypte.
Succes gozer.
Begrafenissen waar nabestaanden op de livestream trots vertellen hoe een militair wraak op vrouwen en kinderen ging nemen en nog levende strijdmakkers trots vertellen hoe de gesneuvelde met moraal hoog hield door woonhuizen af te branden.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb er nog eentje voor je @:Glazenmaker : het openlijk organiseren van toneelstukjes waarin Joden worden vermoord.
Dit zie je helemaal verkeerd. Hamas is enorm populair onder de bevolking. Nagenoeg elke inwoner vind Hamas helemaal geweldig en fijn, voor hun zijn het helden, Hamas is democratisch gekozen. Niet voor niks dat onder de inwoners nagenoeg iedereen de aanval van 7 oktober top vond. Check een post van cuendillar of howardroark.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Even kijken:
Je bent hier vooral weer bezig met invulling. Wijs mij even een uitspraak aan van mij waarin ik zeg dat ze mij geen reet kunnen interesseren en Israël alles met ze mag doen wat mij betreft?quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Punten 1-3: fijn dat je eindelijk begaan bent met het lot van de Palestijn.
Dit is echt bijzonder zwak en dat weet je zelf wel als je er ook over nadenkt. Volgens jouw redenatie heeft de EU dan ook bijgedragen aan de executie van homo's omdat ze geld naar Gaza hebben gestuurd. En iedereen die hier met een Palestijns sjaaltje omloopt voor moral support. Oh ja en Nederland had vast nog wel wat handel lopen met Duitsland in 1939. Zijn wij ook verantwoordelijk voor de Holocaust nu?quote:Israël doet dit alles niet in eigen land mee, maar heeft dit wel gesteund in het buitenland. Hamas was homo's aan het executeren, maar de steun vanuit Israël bleef doorgaan omdat homo's minder belangrijk dan het torpederen van de twee staten oplossing waren.
4 twijfel bij het idee dat Israël dat buitenlandse hulp omzet in wapens? Heb je onder een steen geleefd.
Niet hetzelfde wederom.quote:5) 7 oktober gaan we niet verdedigen, maar de verhouding burger/militaire doden was minder scheef dan bij het "waar is papa" programma. Acceptatie van buitensporige burgerdoden is er dus aan beide kanten. En de een zijn festival is de ander zijn kapotte ziekenhuis. Je weet wel dat ziekenhuis waarvan de terreurtunnels alleen in cgi bestonden.
Maar dat handvest was er ooit wel en Taqiya is een groot goed in de moslimwereld.quote:6) Het handvest waar ze in ieder geval publiekelijk afstand hebben genomen nog voordat de West Bank en Gaza verdwenen waren op Israëlische kaarten die de premier graag aan heel de wereld laat zien.
Wederom een verschil. Ja, ik heb die begrafenis gezien. Ja, dat was een idioot die daar werd begraven. Ja, zijn broer was ook een idioot.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Begrafenissen waar nabestaanden op de livestream trots vertellen hoe een militair wraak op vrouwen en kinderen ging nemen en nog levende strijdmakkers trots vertellen hoe de gesneuvelde met moraal hoog hield door woonhuizen af te branden.
Alsof jij dat hiervoor al wel had, je zit alleen maar hopeloos bevestigingen te zoeken om je haat verder te kunnen voeden.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze oorlog heeft mij minder vertrouwen gegeven in het onderscheidend vermogen van de IDF. Ik vind het onderhandelen met lijken nogal guur van beide partijen.
Uberhaupt, mensen die geloven dat dat hele 7 Oktober fabeltje uberhaupt heeft plaats gevonden, pfffff....quote:
Zijn het er veel? Ik heb ruim onvoldoende video's gezien of artikelen gelezenquote:Op donderdag 30 januari 2025 16:27 schreef theunderdog het volgende:
Als je nu die beelden ziet van Gazanen die Hamas-terroristen als helden zien, is het een flinke uitdaging om compassie te voelen met hen. Ik blijf mijzelf uitdagen. Maar kost moeite.
https://x.com/koshercockney/status/1884964649482719438quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn het er veel? Ik heb ruim onvoldoende video's gezien of artikelen gelezen
Op het ene beeld zag ik een klein groepje juichende mensen, en op onderstaande video heel veel mensen die Hamasmalloten zoveel mogelijk negeren. Ik weet niet in hoeverre de video een vertekend beeld geeft, het past bij het narratief van de twitteraar
[ x ]
Het is eeuwig zonde dat IDF zich teruggetrokken heeft, hier lag een kans voor een fatsoenlijke toekomst
Zoek voor de grap eens op mijn usernaam aan de start van deze topic reeksquote:Op donderdag 30 januari 2025 15:49 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Alsof jij dat hiervoor al wel had, je zit alleen maar hopeloos bevestigingen te zoeken om je haat verder te kunnen voeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |