Klopt helemaal wat je zegt, maar de reden dat dit nu zo moet en dan heb ik het specifiek over illegalen komt omdat er nogal laks met de grens is omgegaan door beide partijen. Nu komt er een harde correctie en ik hoop voor de Amerikanen dat die lijn word doorgetrokken.quote:Op maandag 27 januari 2025 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
China wint landen in de tweede en derde wereld voor zich met investeringen. Een spoorlijn hier, nieuwe wegenverbindingen daar. Modernisering van de havens. In ruil daarvoor worden exclusieve deals gesloten. China krijgt toegang tot grondstoffen en mineralen (als het land daarover beschikt) en Chinese mediakanalen mogen in die landen opereren.
En vergis je niet: deze aanpak werkt. Met name in Afrika en Latijns Amerika wordt China - en in mindere mate Rusland - steeds dominanter.
Deze ontwikkelingen zijn natuurlijk niet nieuw, die werden al ingezet voordat Trump president wordt. China presenteert zich als een alternatief voor het westen, en die aanpakt werkt. Peking weet haar positie in de tweede en derde wereld te versterken. Natuurlijk handelen de Chinezen uit eigenbelang, daar maken ze ook geen geheim van. Maar dat doet het westen ook, is de boodschap van Xi aan landen in Afrika en Latijns Amerika.
Trump probeert kleinere en minder welvarende landen te intimideren en koeioneren en smijt met dreigementen. Dat doet het goed bij z'n achterban, maar het leidt ertoe dat landen hun relatie met de VS tegen het licht houden. Want waarom de focus leggen op de VS, als daar iemand aan het roer staat die om de haverklap dreigt met tariffs en andere strafmaatregelen?
Deze houding had vorige eeuw nog wel gewerkt, omdat de VS toen het middelpunt was van de wereld. Er was geen alternatief. Maar dat is veranderd. China veinst een sympathieke houding en strooit met investeringen, maar vraagt daar wel wat voor terug.
Als Trump hiermee doorgaat zal de VS de tweede en derde wereld steeds meer van zich vervreemden. En voor alle duidelijkheid: dat gebeurde ook al onder eerdere presidenten, ondanks dat die zich een stuk sympathieker en diplomatieker opstelden. De multipolaire wereld raakt door Trump in een stroomversnelling.
Ik blijf erbij ik zie moordenaars, verkrachters, dieven, smokkelaars etc etc opgepakt worden.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:12 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is vooral een mediakunstje. Je ziet Chivaz en Eagles bijvoorbeeld al lyrisch zijn over hoe goed dit ging en hoe de Colombiaanse pres op zijn nummer werd gezet. Onder aan de streep was Obama stiller, maar veel effectiever in zijn migrantenbeleid.
Trump heeft deze 'mediagenieke' momenten dan ook hard nodig, want het aantal migranten aan de grens was onder Biden alweer flink naar beneden aan het gaan. Het 'probleem' moet natuurlijk wel in het nieuws blijven. En dat doet hij perfect door het op groteske wijze met bombarie uit te voeren zodat er veel ophef over komt.
Nee, hier trappen we niet in.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik blijf erbij ik zie moordenaars, verkrachters, dieven, smokkelaars etc etc opgepakt worden.
Naar ik begrijp gingen er al met enige regelmaat vluchten gevuld met illegalen terug naar Colombia. De precieze details zijn voor mij nu nog te vaag, maar het heeft er veel weg van dat Trump er alles aan gelegen is om er een PR-show van te maken.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt helemaal wat je zegt, maar de reden dat dit nu zo moet en dan heb ik het specifiek over illegalen komt omdat er nogal laks met de grens is omgegaan door beide partijen. Nu komt er een harde correctie en ik hoop voor de Amerikanen dat die lijn word doorgetrokken.
Het kan toch niet zo zijn dat je 4 jaar lang in overleg moet wat Kamala Harris dus deed en vervolgens niets klaarspeelt.
Trump heeft beeldjes gestolen uit een ambassade en iemand aangerand, zie je hem in je glazen bol?quote:Op maandag 27 januari 2025 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik blijf erbij ik zie moordenaars, verkrachters, dieven, smokkelaars etc etc opgepakt worden.
Hehe, waarom moet ik meteen aan Yes, Minister denken? Ik weet het weer, dit overkomt een van de assistenten van Jim Hacker ook. Elon Musk als Frank Weisel.quote:
Omdat Trump ze liet lopen?quote:Op maandag 27 januari 2025 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mijn vraag is, waarom lopen deze mensen op vrije voeten in de VS?
Wie dan?quote:En waarom schreeuwen bepaalde lieden moord en brand dat dit soort tuig over de grens gezet word?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-miljardenproject-aiquote:Op maandag 27 januari 2025 14:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nog meer gekrenkt ego
that makes Elon angry..
De frustratie zal binnenkort wel weer ergens op geprojecteerd gaan worden.
Heel normaal dit.quote:Loyalty tests and MAGA checks: Inside the Trump White House’s intense screening of job-seekers
WASHINGTON (AP) — Job-seekers hoping to join the new Trump administration are facing a series of intense loyalty tests, with White House screening teams fanning out to government agencies to check for “Make America Great Again” bona fides and carefully parsing applicants’ politics and social media posts.
President Donald Trump has long said he believes the biggest mistake he made during his first term was hiring what he considered to be the wrong kinds of people. Now, aides are working aggressively to ensure the government is filled only with loyalists.
Negative social media posts have been enough to derail applications. Those seeking jobs have been told they will have to prove their “enthusiasm” to enact Trump’s agenda and have been asked when their moment of “MAGA revelation” occurred. One federal employee said they briefly considered buying Trump’s crypto meme coin in case the president’s team asked about their voting record.
The intense screening has led some federal workers to question whether Trump’s team cares more about loyalty than competence. There is concern that his team is ousting foreign policy and national security diplomats and others who could offer the administration expertise and institutional knowledge at a time of conflict worldwide.
Loyaliteit > competentie. De weg naar autocratie.quote:
Dat boeit MAGA geen reet. Dit is gewoon nog de schuld van Biden en Harris.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://www.cnn.com/2025/(...)-outbreak/index.html
Oei! Die prijzen van eieren gaan door het dak! Dat doet Trump toch goed in aanloop naar de belastingverhogingen voor Joe the Plumber en de Tax Cuts voor de rijken
So much winning...
We kijken wel hoe de vlag er over 18 maanden bij hangt...en dan heb ik het niet over de cultisten die de Kool Aid direct zouden drinken als Trump daar een Executive Order voor zou laten schrijven.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat boeit MAGA geen reet. Dit is gewoon nog de schuld van Biden en Harris.
Ja, Trump heeft een ijzeren greep op de GOP, zijn kabinet en het land. Ik vind zijn macht ongekend.quote:
Echt wel, de laatste keer dat iemand zoiets -staatsgreep proberen en daarna de de verkiezingen winnen- deed was Hugo Chavez denk ik. Die gast van die Bierhalleputsch toen in Duitsland was ook zo'n figuur. Respect moet je hebben voor dat soort eindbazen.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, Trump heeft een ijzeren greep op de GOP, zijn kabinet en het land. Ik vind zijn macht ongekend.
Hoe walgelijk ik de man ook vind, hij is wel een baas dat hij weer president is geworden en dan ook nog met zoveel macht.
Vergeet Don Corleone niet.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Echt wel, de laatste keer dat iemand zoiets -staatsgreep proberen en daarna de de verkiezingen winnen- deed was Hugo Chavez denk ik. Die gast van die Bierhalleputsch toen in Duitsland was ook zo'n figuur. Respect moet je hebben voor dat soort eindbazen.
Maar Trump heeft wel mooi tegen Colombia verteld dat ze Colombianen moeten gaan opnemen, iets dat Colombia al jarenlang doetquote:Op maandag 27 januari 2025 19:38 schreef -XOR- het volgende:
Al die torenhoge belastingen van Trump gaan de Amerikaanse burger flink opbreken.
De Amerikaantjes hebben geluk dat Colombia inbond, anders hadden ze mooi 25% extra voor hun koffie kunnen betalen.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar Trump heeft wel mooi tegen Colombia verteld dat ze Colombianen moeten gaan opnemen, iets dat Colombia al jarenlang doet
Wat nog niet is kan nog komen.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Amerikaantjes hebben geluk dat Colombia inbond, anders hadden ze mooi 25% extra voor hun koffie kunnen betalen.
Nog even geduldquote:Op maandag 27 januari 2025 19:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Amerikaantjes hebben geluk dat Colombia inbond, anders hadden ze mooi 25% extra voor hun koffie kunnen betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |