abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator woensdag 29 januari 2025 @ 21:18:08 #201
269689 crew  Viv
pi_216476006
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 18:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze kwam uit Merksem, dat is een buitenwijk van Antwerpen.
Die vraag is dus helemaal niet raar, het is juist raar dat ze elk weekend richting Balen vertrok
Dat bedoelt deze 'Sofie' nou juist. ;) Zij probeerde Heidi steeds mee te krijgen naar Antwerpen, maar die weigerde steevast omdat ze naar Balen ging.
pi_216477958
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 17:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Het artikel is nu wel te lezen via archive.
Ik vermoed dat ze al veel langer een relatie had met hem maar omdat ze nog zo jong was en hij veel ouder ze dat verzweeg. :{
Dat zou verklaren waarom ze in die instelling nooit de naam van haar vriend wilde noemen, zo weinig mogelijk info deelde en ze in het weekend liever naar Balen ging.
pi_216478058
Blijft raar waarom deze zaak überhaupt is opgestart na zo lang. Ik kom niet verder dan dat een van de kinderen iets heeft gezegd wat de school genoeg vond om de politie te bellen. Maar ze bellen dus niet iets soortgelijks als veilig thuis of een andere instantie, maar de politie, dat geeft wel te denken
  Manager PR/Moderator donderdag 30 januari 2025 @ 00:11:28 #204
269689 crew  Viv
pi_216479020
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:39 schreef Dehelerambam het volgende:
Blijft raar waarom deze zaak überhaupt is opgestart na zo lang. Ik kom niet verder dan dat een van de kinderen iets heeft gezegd wat de school genoeg vond om de politie te bellen. Maar ze bellen dus niet iets soortgelijks als veilig thuis of een andere instantie, maar de politie, dat geeft wel te denken
Volgens de vader van haar kinderen kwam het doordat het Centrum voor leerlingenbegeleiding geen contact kon leggen met de moeder:
quote:
5s.gif Op maandag 27 januari 2025 18:31 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
“Het CLB heeft dit alles in gang gestoken”, zegt hij. “Vorig jaar had één van mijn zonen gespijbeld. Ze hadden de moeder proberen te bellen, maar kregen geen contact en vonden dat verdacht.

https://www.vlaanderen.be(...)eerlingenbegeleiding
quote:
De school neemt altijd contact op met het CLB wanneer:
[..]
Leerlingen 5 of meer halve dagen (problematisch) afwezig zijn, zonder verklaring (spijbelen)
pi_216479135
Zijn die kinderen eigenlijk al verhoord? Zeker de oudste moet dingen kunnen herinneren uit die tijd die kunnen helpen.
pi_216480509
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 00:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zijn die kinderen eigenlijk al verhoord? Zeker de oudste moet dingen kunnen herinneren uit die tijd die kunnen helpen.
Ja, in ieder geval 1 van hen.

Op 14 januari 2025 kwam haar toenmalige vriend terug van zijn werk en arresteerde de politie hem bij zijn woning in Balen, waar hij woont met de drie kinderen die hij samen met Heidi kreeg. „Ik dacht in eerste instantie dat ze voor mijn zoon kwamen, die heeft een spijbelcontract”, legt hij uit. „Ook hem zijn ze van school komen halen.”
pi_216481681
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2025 09:12 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Ja, in ieder geval 1 van hen.

Op 14 januari 2025 kwam haar toenmalige vriend terug van zijn werk en arresteerde de politie hem bij zijn woning in Balen, waar hij woont met de drie kinderen die hij samen met Heidi kreeg. „Ik dacht in eerste instantie dat ze voor mijn zoon kwamen, die heeft een spijbelcontract”, legt hij uit. „Ook hem zijn ze van school komen halen.”
Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid zal scheppen. Wat heeft die vader zijn kinderen wijsgemaakt? Hoe was het gedrag van de moeder voor haar verdwijning? Dat soort dingen.
  Moderator donderdag 30 januari 2025 @ 11:22:59 #208
382129 crew  Donna
pi_216481730
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid zal scheppen. Wat heeft die vader zijn kinderen wijsgemaakt? Hoe was het gedrag van de moeder voor haar verdwijning? Dat soort dingen.
Hij was 7 en het is 14 jaar geleden. Het is hopen op duidelijkheid, maar ik verwacht niet dat hij zoiets weet.
pi_216481802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Hij was 7 en het is 14 jaar geleden. Het is hopen op duidelijkheid, maar ik verwacht niet dat hij zoiets weet.
Tenzij er iets heel opvallends aan de hand was. Stel dat hij wel andere opvallende dingen uit die tijd kan herinneren, maar niks rond de verdwijning van zijn moeder, dan lijkt me dat ook een aanwijzing.
  Moderator donderdag 30 januari 2025 @ 11:32:41 #210
382129 crew  Donna
pi_216481848
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tenzij er iets heel opvallends aan de hand was. Stel dat hij wel andere opvallende dingen uit die tijd kan herinneren, maar niks rond de verdwijning van zijn moeder, dan lijkt me dat ook een aanwijzing.
Daar heb je helemaal gelijk in! Das waar.
  donderdag 30 januari 2025 @ 12:35:59 #211
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216482413
Ik hoop dat ze bij familie in Spanje zit maar vrees dat haar 'vriend' haar heeft omgelegd. En ook die andere vrouw. Puur onderbuik. Hopenlijk komen ze er achter wat er is gebeurd.
To BG or not to BG!
pi_216484202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 12:35 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik hoop dat ze bij familie in Spanje zit maar vrees dat haar 'vriend' haar heeft omgelegd. En ook die andere vrouw. Puur onderbuik. Hopenlijk komen ze er achter wat er is gebeurd.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 12:35 schreef oppiedoppie het volgende:
Die vrouw die 2 jaar eerder verdween? Waarom zou die vriend daar ook iets mee te maken hebben.

Op dat moment had hij nog een relatie met Heidi toch?

Ze is dus vermoedelijk misbruikt door haar eigen vader, in huis geplaatst met een getrouwde vent, die op haar 18e verder met haar ging.

Speculatie:
Door de relatie heeft ze alle contacten verbroken, en is ze dusdanig geïsoleerd gaan leven dat niemand haar blijkbaar miste.

Gok dat ze of een ander had of wilde vertrekken met de kids (eventueel naar Spanje) en hij toen door het lint is gegaan. En als verhaal geïnspireerd is door die andere verdwijning en ze helemaal niet aan de drugs zat.

Maar wat een bizar en triest verhaal. Zou onrealistisch zijn als fictie boek, maar soms is de waarheid gekker.
pi_216484450
Politie kreeg al 50 tips over verdwenen Heidi De Schepper
https://www.hln.be/binnen(...)chepper-26~a3e41429/

Lang verhaal kort;

Het opsporingsbericht leverde na enkele dagen in totaal zo’n 50 tips op. Die zijn inhoudelijk behoorlijk gevarieerd. Volgens onze informatie gaat het voornamelijk om mensen die Heidi of haar partner in de periode voor haar verdwijning hebben gekend.

Maar opvallend is dat geen enkele tip komt van iemand die Heidi nadien nog ergens heeft gezien. Dat de jonge vrouw een nieuw leven is gestart in ons land lijkt dan ook niet zo aannemelijk. Het blijft echter onduidelijk wat er dan wel precies gebeurd zou zijn.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 11:41:52 #215
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216861615
3 verdachten opgepakt op verdenking van moord, onder andere de ex-partner van Heidi.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 28 februari 2025 @ 11:42:25 #216
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216861627
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:41 schreef MissButterflyy het volgende:
3 verdachten opgepakt op verdenking van moord, onder andere de ex-partner van Heidi.
Drie :o Wow!
pi_216861649
https://www.hln.be/balen/(...)g-in-balen~a72d58ce/

Haar ex, en twee vrienden zijn opgepakt waaronder Nick G van de bijlmoord.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 11:44:55 #218
438527 MissButterflyy
pi_216861654
Treurig voor de kinderen. Hoe zouden die zich wel niet voelen. Bizar. :{

Ze zullen uiteindelijk wel willen weten wat er met hun moeder is gebeurd. Weet niet hoe oud ze nu zijn.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 11:46:42 #219
438527 MissButterflyy
pi_216861681
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.hln.be/balen/(...)g-in-balen~a72d58ce/

Haar ex, en twee vrienden zijn opgepakt waaronder Nick G van de bijlmoord.
Er wordt gezocht naar het lichaam op het moment. Ze zijn aan het graven op een plek in het dorpje Balen.
pi_216864933
Wtf?

https://www.hln.be/balen/(...)per-doodde~ac1de34d/

Nick Geys (33) - de man die in 2011 zijn beste vriend met een bijl vermoordde - heeft bekend dat hij ook Heidi De Schepper heeft gedood. Hij deed dat naar eigen zeggen op vraag van haar toenmalige partner. Hij heeft de speurders op een kaart getoond waar ze haar samen met nog een derde vriend hebben begraven. Opvallend: de moord op Heidi pleegde hij een jaar voor de zogenaamde ‘Bijlmoord’. Hij was toen net 18 jaar oud.

Nick Geys uit Balen was 19 toen hij zijn vriend Glenn (18) met een bijl vermoordde. Elf keer hakte hij ermee op zijn hoofd. Het dossier kreeg de naam ‘De Bijlmoord’. De dader deed zelf eerst aangifte bij de politie van de verdwijning van zijn vriend, maar een toevallige passant vond het lichaam bijna gelijktijdig terug in een bos langs het kanaal. Nick Geys legde acht verschillende verklaringen af maar kon uiteindelijk niet anders dan bekennen dat hij het had gedaan. De reden: een banale discussie over een ex-liefje.

Hij kreeg in 2013 een gevangenisstraf van 23 jaar voor de moord. De jury zag zijn jonge leeftijd toen nog als verzachtende omstandigheid. Maar donderdagmorgen bleek dat Nick Geys nog met een zeer groot geheim voor de assisenjury stond. Hij had namelijk eerder al een moord gepleegd. Alleen: die was nooit ontdekt. Het slachtoffer was toen Heidi De Schepper (26), mama van drie kinderen en samen met een vriend van hem.

Al 15 jaar verdwenen
De verdwijning van de jonge moeder uit Balen bleef vreemd genoeg bijna vijftien jaar lang onopgemerkt. Alles startte enkele maanden geleden nadat een medewerker van het CLB van de school waar één van haar zonen gaat naar de politie stapt. De jongen spijbelde behoorlijk wat, maar niemand slaagde erin om zijn moeder te contacteren voor een gesprek. De politie nam de zaak meteen ernstig en zag dat er al heel lang geen spoor meer was van Heidi De Schepper. Daarom voelden ze haar toenmalige vriend als eerste aan de tand. Waarom had hij haar verdwijning nooit gemeld? “Ze is gewoon vertrokken. Ze heeft de kinderen op een vrijdagavond voor de zomervakantie in 2010 bij mijn ouders afgezet en is weggegaan. Ik heb haar sindsdien niet meer gehoord en ook de kinderen liet ze niets meer weten”, klonk zijn verklaring samengevat.

De politie vermoedde al even dat Heidi vermoord is. Het dossier rond haar verdwijning werd in alle stilte dan ook gevoerd als een ‘moorddossier’. Donderdag werden die vermoedens ook bevestigd na een straffe doorbraak in het onderzoek, waarbij drie verdachten werden opgepakt. Nick Geys bekende vrijdag dat hij de jonge vrouw gedood heeft.

Vermoord op vraag van partner
Donderdagmorgen werd Nick Geys in alle vroegte uit zijn bed gelicht, als verdachte op de moord die hij al die tijd had kunnen verzwijgen. Het duurde niet lang voor hij door de knieën ging. “Ja, ik heb haar gedood”, klonk het tegen de speurders. Hij was heel geëmotioneerd en had duidelijk “geleerd” uit zijn vorige zaak. Want hij gaf meteen één verklaring en vertelde dat hij het op vraag van Nick M., de toenmalige partner van Heidi deed. Een precies motief blijft onduidelijk, maar dat het gezelschap vaak drugs gebruikte is zeker. Samen met nog een derde kompaan zouden Nick Geys en Nick M. het lichaam begraven hebben. Hij toonde de speurders op een kaart waar dat in zijn herinnering precies was. Het is op die plek dat de civiele bescherming nu aan het zoeken is. De speurders zouden zelf eerder geschrokken zijn van het feit dat hij zo spontaan bekende. Daardoor zijn ze gisteren nog in allerijl die twee andere ook gaan oppakken. Dat was eigenlijk niet gepland.

“Enkele familieleden van Heidi hebben vanmiddag onder begeleiding van slachtofferhulp een kort bezoek gebracht aan de opgravingen in Balen”, klinkt het bij advocate van de familie Chantal Van den Bosch. “De bekentenis van Nick Geys over de moord op Heidi bij hen hard aangekomen. Zij proberen dat in familieverband te verwerken en wensen daar vooralsnog niet op te reageren.”

[ Bericht 87% gewijzigd door ootjekatootje op 28-02-2025 16:45:45 ]
pi_216865385
Benieuwd hoe ze daar dan achter zijn gekomen dat ze die nick moesten hebben.
No bitch to me
pi_216865550
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 17:22 schreef TornadoDK het volgende:
Ja zeker gezien het leeftijdsverschil tussen beide heren. Nick G was toen 18 jaar…
Misschien was het een van de tips?
pi_216865905
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja zeker gezien het leeftijdsverschil tussen beide heren. Nick G was toen 18 jaar…
Misschien was het een van de tips?
Ze gebruikte samen drugs zo lijkt het, staat er alleen wat onduidelijk.

Als het een tip is heeft dus iemand al jaren gezwegen waarschijnlijk terwijl die meer wist
No bitch to me
pi_216866111
Oudste zoon (21) van Heidi De Schepper: “Mijn vader is geen moordenaar. Zelfs onze hont is gestorven van de stress”

“Mijn papa heeft er niks mee te maken.” Voor de drie zonen van Heidi De Schepper (toen 26) en Nick M. (nu 55) waren de afgelopen uren slopend. Terwijl de Cel Vermiste Personen zoekt naar het lichaam van hun moeder en hun vader ondervraagd wordt in de moordzaak, hebben we een open en ongefilterd gesprek met de oudste zoon (21): “Plots was ik de hoofdgetuige.”

Helaas achter een betaalmuur. Ben wel benieuwd naar het verhaal van de zoon. Even afwachten nog.

Nick M. ex van Heidi
pi_216867676
quote:
18s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 18:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Oudste zoon (21) van Heidi De Schepper: “Mijn vader is geen moordenaar. Zelfs onze hont is gestorven van de stress”

“Mijn papa heeft er niks mee te maken.” Voor de drie zonen van Heidi De Schepper (toen 26) en Nick M. (nu 55) waren de afgelopen uren slopend. Terwijl de Cel Vermiste Personen zoekt naar het lichaam van hun moeder en hun vader ondervraagd wordt in de moordzaak, hebben we een open en ongefilterd gesprek met de oudste zoon (21): “Plots was ik de hoofdgetuige.”

Helaas achter een betaalmuur. Ben wel benieuwd naar het verhaal van de zoon. Even afwachten nog.

[ afbeelding ]
Nick M. ex van Heidi
Iemand die zich met dat gebaar laat fotograferenen dupliceren, is duidelijk een van Den Oude' Stempel. Ik weet niet of de politie in Belgie wel helemaal serieus te nemen is. Het is Nederland niet.
pi_216867686
quote:
18s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 18:43 schreef Kim-Holland het volgende:

[ afbeelding ]
Nick M. ex van Heidi
Die jongens zijn jarenlang gebrainwasht door hun vader, natuurlijk roepen ze dit.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:40:19 #227
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_216872951
https://www.telegraaf.nl/(...)aar-lichaam-verstopt

Nick G werd dus als getuige donderdag opgehaald omdat hij Heidi kende uit het drugswereldje van vroeger.
En toen bekende hij ineens de moord.
pi_216874260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 17:22 schreef TornadoDK het volgende:
De politie zou dit wel eens heel vernuftig onderzocht kunnen hebben, om vermoedelijke mededader(s) of vermeende getuigen niet te laten lopen of om in een latere fase tegen elkaar uit te kunnen spelen. Onderzoek is nu in volle gang, dus verdachten krijgen rechtsbijstand.

quote:
De politie vermoedde al even dat Heidi vermoord is. Het dossier rond haar verdwijning werd in alle stilte dan ook gevoerd als een ‘moorddossier’.
(uit de post van Ootje, stukje uit HNL)
  zaterdag 1 maart 2025 @ 16:34:45 #229
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_216880986
https://www.hln.be/binnen(...)m-ook-dood~a21e7570/

Dat hij er ooit al een in het kanaal gegooid zou hebben had ik ook al eerder gelezen, zou hij ook wat te maken hebben met de andere vermiste vrouw uit 2008? Ik heb die link gevonden. Opmerkelijk is dat die moeder dacht dat Nick G toen ook hulp heeft gehad. Nick M en Nick G waren toentertijd goed bevriend.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/g73alfel

Het lichaam van de jongeman uit Geel werd zondagavond opgemerkt door een wandelaar, in de bosjes aan het kanaal Dessel-Kwaadmechelen in Balen. Het waren zijn grootouders die als eerste werden ingelicht over het overlijden:

‘Om 2 uur 's nachts stond de politie aan de deur', zeggen Giel (64) en Jacqueline (63) Mispoulier uit Mol-Achterbos. ‘Onze oudste van tien kleinkinderen was dood. Onze wereld stortte in.'

Even later werden ook mama Ingrid en haar vriend Luc in Geel uit hun slaap gewekt. ‘De agenten vertelden meteen dat er kwaad opzet in het spel was. Het meest dierbare hebben ze me afgepakt. Glenn heeft rake klappen gekregen met een zwaar voorwerp', zegt Ingrid. ‘Zijn doodstrijd flitst onophoudelijk door mijn hoofd. Had ik hem maar kunnen helpen.'

De familie zit vol vragen. ‘En het ergste is dat we nooit alle antwoorden zullen krijgen. Alleen Glenn weet wat er precies gebeurd is. Vrijdag is hij nog de hele dag bij mij geweest. 's Avonds pakte hij me vast en zei: Hou je goed. Je weet nooit wat er kan gebeuren.

Die woorden krijgen nu plots een totaal andere betekenis. Toen ik vroeg wat hij bedoelde, schudde hij het hoofd. Glenn trekt zijn plan wel, dacht ik.'

Bang van Nick

Glenn woonde sinds drie maanden op een studio aan Drijhoek in Geel. ‘Hij was er klaar voor, nadat hij vorig jaar was afgestudeerd aan de tuinbouwschool in Lummen', zegt zijn moeder. ‘Op 1 juni zou hij aan de slag gaan bij de groendienst in Geel. Dan heb ik eindelijk wat meer centen, zei hij nog.'

De politie heeft al een verdachte opgepakt, Nick G. (19) uit Balen. ‘Die jongen heeft drie maanden lang om de haverklap bij ons geslapen en gegeten. Ik woonde toen nog in Balen. Glenn had hem een jaar geleden leren kennen', vertelt Ingrid. ‘Ik was bang van die gast. Hij was een echte opschepper.

Ik heb al een dode op mijn geweten, want ik heb ooit al een jongen in het kanaal gegooid, vertelde hij. Hij zwierde voortdurend met messen. Waarom ik hem nog binnen liet? Het was een kameraad van Glenn.'

Mogelijke afrekening

Nick heeft vrijdag nog de nacht doorgebracht bij Glenn in Geel. ‘Dat heeft onze zoon me zaterdag verteld aan de telefoon. 's Avonds moet Nick hem met zijn brommer naar de moordplaats hebben gebracht', zegt Ingrid. ‘Zijn belagers moeten zeker met meerderen zijn geweest. Glenn was beresterk. Werd hij afgeperst? Had hij nog schulden? Gaat het om een uit de hand gelopen ruzie? We weten het niet.'

Het gerecht houdt rekening met een afrekening in het drugsmilieu. ‘Mijn zoon heeft ooit diep gezeten. Maar sinds twee maanden was hij clean. Hij heeft me onlangs nog trots een attest van de dokter getoond. Ik kan moeilijk geloven dat hij hervallen zou zijn', zegt Ingrid. ‘Ik heb nog een wens. Ik hoop dat ik mijn zoon nog één keer te zien krijg, ook al is hij lelijk toegetakeld.'

Glenn heeft nog een jongere broer en twee zusjes. ‘We hebben hen alles verteld. Vooral de kleinste heeft het moeilijk', snikt Ingrid. De vader van de kinderen woont sinds een tijdje in het Limburgse Hamont-Achel.

Een datum voor de begrafenis is er nog niet, omdat het lichaam nog niet is vrijgegeven.

[ Bericht 14% gewijzigd door ootjekatootje op 01-03-2025 17:07:57 ]
  zaterdag 1 maart 2025 @ 16:48:09 #230
438527 MissButterflyy
pi_216881197
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)m-ook-dood~a21e7570/

Dat hij er ooit al een in het kanaal gegooid zou hebben had ik ook al eerder gelezen, zou hij ook wat te maken hebben met de andere vermiste vrouw uit 2008?
Zo best kunnen wat die moeder zegt… Misschien wilde die jongen naar de politie stappen en is hij daarom vermoord.
pi_216881270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die jongens zijn jarenlang gebrainwasht door hun vader, natuurlijk roepen ze dit.
Ja en ze zijn al hun moeder kwijt, en dan zouden ze ook opeens hun vader kwijt zijn (niet alleen fysiek omdat hij naar de gevangenis moet maar ook in hun hart) dus die willen dat ook gewoon niet geloven.
pi_216881847
De zoekactie naar het lichaam van Heidi De Schepper heeft voorlopig nog niets opgeleverd. Vandaag werd het industrieterrein van de Poeierstraat in Balen doorzocht, maar zonder resultaat. Vrijdag werd ook al een deel van het terrein afgegraven. Morgen gaat de zoekactie verder.
https://www.gva.be/incomi(...)ets-op/46522273.html
pi_216902539
Ongelooflijk en wat een verdrietig verhaal. Zo geïsoleerd dat niemand haar heeft gemist, ze had geen enkele sociale contacten. En een beroerde relatie dus waarin ze wss behoorlijk afhankelijk was en (lijkt het op) werd mishandeld.

Gerechtigheid vind ik in deze situatie een raar woord, dat zit hier niet in. Ik hoop dat ze niet geleden heeft en dat die mannen hun straf krijgen. Met zo’n man heb je geen vijanden nodig.
  maandag 3 maart 2025 @ 09:40:31 #234
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_216904470
Tweede verdachte in moord op Heidi De Schepper bevestigt locatie van lichaam, toenmalige partner blijft zwijgen.
[+ artikel]

De speurders en de Civiele Bescherming zijn al voor de vierde dag op rij op zoek naar het lichaam van Heidi De Schepper op het bedrijventerrein aan de Poeierstraat in Balen. Zondag werd met een derde graafmachine een groter gebied afgegraven, maar voorlopig zonder succes.

Intussen werd al een oppervlakte van meer dan 10.000 vierkante meter afgegraven en volgens het parket zijn er genoeg elementen dat het lichaam van Heidi De Schepper zich in het natuurgebied naast het kanaal bevindt. “Deze locatie is uit de verhoren van de verdachten naar boven gekomen als een plaats waar het lichaam mogelijk kan worden aangetroffen. We gaan blijven zoeken tot we Heidi gevonden hebben”, klonk het gisteren nog bij het Antwerpse parket.
  maandag 3 maart 2025 @ 14:17:07 #235
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_216907878
Michael D heeft ook bekend en de begraafplaats van Heidi bevestigd bij de politie.
Alleen Nick M blijft zwijgen.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:23:16 #236
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_216911435
De zoekactie naar het lichaam van Heidi De Schepper op het industrieterrein in Balen heeft ook op de vierde dag niets opgeleverd. Dinsdag wordt de zoekactie hervat. “We willen er alles aan doen om Heidi te vinden”, zegt parketwoordvoerder Kristof Aerts.

De speurders en de Civiele Bescherming zijn al vier dagen op zoek naar het lichaam van Heidi De Schepper op het bedrijventerrein in de Poeierstraat in Balen. De zoekactie leverde ook maandag niets op.

“We willen er alles aan doen om Heidi te vinden”, zegt parketwoordvoerder Kristof Aerts. “Dinsdag zoeken we op dezelfde manier verder dan de voorbije dagen. Er is nog een gebied dat bekeken moet worden. We evalueren dagelijks wat de beste manier is om te blijven zoeken.”

Na de bekentenis van Nick Geys (33) heeft ook de 39-jarige verdachte Michael D. volgens onze informatie bevestigd dat het lichaam van Heidi De Schepper aan het bedrijventerrein in Balen begraven ligt. D. ontkent betrokken te zijn bij de dood van Heidi en duidt Nick Geys aan als moordenaar. De toenmalige partner van Heidi, Nick M., blijft zwijgen.

De drie verdachten verschijnen dinsdag voor de raadkamer.

In zoektocht naar lichaam Heidi De Schepper: wat kan je na 15 jaar terugvinden? En wat zou een lichaam ons nog kunnen vertellen?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)aam-over-na-15-jaar/
  dinsdag 4 maart 2025 @ 15:09:31 #237
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_216921255
-- Drie verdachten in zaak Heidi De Schepper blijven aangehouden.

Michael D, Nick G, Nick M.

-- https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-heidi-de-schepper/

-- De speurders en de civiele bescherming zochten op het bedrijventerrein aan de Poeierstraat in Balen al voor de vijfde dag op rij naar het lichaam van Heidi De Schepper. De zoekactie leverde ook vandaag niets op en wordt ook woensdag op het terrein niet hervat.

"De zoekactie voor vandaag is stopgezet en wordt woensdag niet hervat", zegt parketwoordvoerder Kristof Aerts. "De zoektocht naar het lichaam van Heidi gaat verder, maar er wordt niet meer gegraven op het terrein. De locatie blijft interessant om te onderzoeken, maar we willen eerst terugkijken op wat we al gedaan hebben en hoe we op de plaats verder kunnen zoeken. Woensdag bekijken we in detail hoe we de zoekactie verderzetten."
https://www.gva.be/regio/(...)staakt/46954971.html

[ Bericht 30% gewijzigd door Kim-Holland op 04-03-2025 17:19:01 ]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:49:47 #238
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216929670
Zou haar vriend haar alleen begraven hebben, en dat die andere twee alleen ongeveer weten waar ze zou moeten liggen? Anders zouden ze haar lichaam, of wat er van over is, toch al gevonden hebben zou je zeggen.
pi_216930896
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:49 schreef kwiwi het volgende:
Zou haar vriend haar alleen begraven hebben, en dat die andere twee alleen ongeveer weten waar ze zou moeten liggen? Anders zouden ze haar lichaam, of wat er van over is, toch al gevonden hebben zou je zeggen.
Nee.
Ook een tweede verdachte een man van 39 [in dit geval Michael D.] heeft intussen gedeeltelijke bekentenissen afgelegd. "Hij zegt dat hij geholpen heeft met het begraven van het lichaam van Heidi De Schepper. Hij heeft de locatie ook aangeduid.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-heidi-de-schepper/

-- Een gerechtelijke bron onthult aan HLN dat Geys’ medeverdachten al in 2013 in de zaal zaten tijdens zijn eerste assisenproces voor de ‘Bijlmoord’. “Ze hielden hem daar goed in de gaten.”
[HLN +]
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:09:05 #240
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_216937628
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:51 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Nee.
Ook een tweede verdachte een man van 39 [in dit geval Michael D.] heeft intussen gedeeltelijke bekentenissen afgelegd. "Hij zegt dat hij geholpen heeft met het begraven van het lichaam van Heidi De Schepper. Hij heeft de locatie ook aangeduid.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-heidi-de-schepper/

-- Een gerechtelijke bron onthult aan HLN dat Geys’ medeverdachten al in 2013 in de zaal zaten tijdens zijn eerste assisenproces voor de ‘Bijlmoord’. “Ze hielden hem daar goed in de gaten.”
[HLN +]
Bizar, ik hoop dat ze die Nick ook eens op de grill leggen over die andere vermiste vrouw uit Balen.
pi_216944247
De 2 verdachten die bekentenissen hebben afgelegd in de zaak-Heidi De Schepper zijn met behulp van virtuele realiteit verhoord over de mogelijke locatie van haar lichaam. Dat zegt het parket van Antwerpen. "De situatie ter plaatse is sinds 2010 veel veranderd. Met behulp van de VR-bril hebben de speurders geprobeerd betere aanwijzingen te krijgen."

"Daarmee is de situatie uit 2010 zo realistisch mogelijk nagebootst", legt Kristof Aerts van het parket van Antwerpen uit. De rechercheurs hopen dat de verdachten hiermee specifieker de plaats kunnen aanduiden waar het lichaam van De Schepper werd begraven.

Donderdag, vanaf 9 uur, wordt er opnieuw naar het stoffelijk overschot van de jonge vrouw gezocht. "De locatie die we dit keer willen afgraven, werd nog niet eerder onderzocht", aldus Aerts. "Het gaat nog steeds om een ruim gebied, maar de locatie waar we zoeken, blijft cruciaal in het onderzoek."

De gebruikte technologie is afkomstig van XR Labs, een innovatielab van de federale politie en Defensie.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)oord-met-vr-brillen/

Podcast.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250305_95314422
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:04:37 #242
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_216957797
De nieuwe zoekactie donderdag in Balen naar het lichaam van Heidi De Schepper heeft opnieuw niets opgeleverd. Er werd een hele dag gegraven nadat de verdachten verhoord werden met een VR-bril, maar dat bleek tevergeefs. Vrijdag wordt opnieuw gezocht.

Al bijna een week wordt er nu gegraven in een industriezone rond de Poeierstraat in Balen naar het lichaam van de vermoorde moeder Heidi De Schepper, die in 2010 plots verdween. Nieuwe verhoren van de verdachten, deze keer met een ingenieuze virtual reality-bril, deden de speurders hopen op een doorbraak in de zoektocht naar het lichaam van de vermiste vrouw. Het industriegebied zag er in 2010 namelijk helemaal anders uit.

Twee van de drie verdachten, Nick Geys en Michael D., legden inmiddels bekentenissen af.
De jonge moeder werd gewurgd, volgens hen in opdracht van haar ex-partner Nick M., die voorlopig de lippen stijf op elkaar houdt.

Tijdens nieuwe verhoren van Nick Geys en Michael D. kregen ze via virtual reality te zien hoe de industriezone er vijftien jaar geleden uitzag. De onderzoekers hoopten dat ze op die manier specifieker de plaats konden aanduiden waar ze het lichaam deden verdwijnen. Op basis daarvan werd donderdag een hele dag gegraven, maar volgens het Antwerpse parket dus zonder resultaat. De zoekactie gaat daarom vrijdag verder.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:09:04 #243
438527 MissButterflyy
pi_216957827
Wie weet is het lichaam ook niet meer te vinden, met alle verbouwingen die in de omgeving zijn geweest.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:44:12 #244
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_216958215
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Wie weet is het lichaam ook niet meer te vinden, met alle verbouwingen die in de omgeving zijn geweest.
De plek die ze beiden aanwijzen is niet en nooit bebouwd geweest. En volgens mij is dat gebied zandgrond dus hopelijk vinden ze snel wat.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:47:17 #245
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_216958257
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:04 schreef Kim-Holland het volgende:
De nieuwe zoekactie donderdag in Balen naar het lichaam van Heidi De Schepper heeft opnieuw niets opgeleverd. Er werd een hele dag gegraven nadat de verdachten verhoord werden met een VR-bril, maar dat bleek tevergeefs. Vrijdag wordt opnieuw gezocht.

Al bijna een week wordt er nu gegraven in een industriezone rond de Poeierstraat in Balen naar het lichaam van de vermoorde moeder Heidi De Schepper, die in 2010 plots verdween. Nieuwe verhoren van de verdachten, deze keer met een ingenieuze virtual reality-bril, deden de speurders hopen op een doorbraak in de zoektocht naar het lichaam van de vermiste vrouw. Het industriegebied zag er in 2010 namelijk helemaal anders uit.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Twee van de drie verdachten, Nick Geys en Michael D., legden inmiddels bekentenissen af.
De jonge moeder werd gewurgd, volgens hen in opdracht van haar ex-partner Nick M., die voorlopig de lippen stijf op elkaar houdt.

Tijdens nieuwe verhoren van Nick Geys en Michael D. kregen ze via virtual reality te zien hoe de industriezone er vijftien jaar geleden uitzag. De onderzoekers hoopten dat ze op die manier specifieker de plaats konden aanduiden waar ze het lichaam deden verdwijnen. Op basis daarvan werd donderdag een hele dag gegraven, maar volgens het Antwerpse parket dus zonder resultaat. De zoekactie gaat daarom vrijdag verder.
Verwurging?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 10:33:43 #246
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_216958833
Vandaag wordt het laatste stukje grond van het afgebakende gebied doorzocht. Als er nog een doorbraak komt, dan volgt die in de komende uren. [HLN]
🤞
  vrijdag 7 maart 2025 @ 11:11:06 #247
3542 Gia
User under construction
pi_216959399
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Verwurging?
Is een redelijk schone manier om iemand te vermoorden. Ze zullen geen zin in bloed aan de handen hebben gehad.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 11:44:11 #248
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_216959759
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 11:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Is een redelijk schone manier om iemand te vermoorden. Ze zullen geen zin in bloed aan de handen hebben gehad.
Daar had iig meneer Geys totaal geen moeite mee toen hij nog geen jaar later de schedel insloeg van zijn kameraad.
pi_216960246
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:44 schreef ootjekatootje het volgende:
De plek die ze beiden aanwijzen is niet en nooit bebouwd geweest
Bron?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 12:39:13 #250
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_216960432
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:18 schreef Alloch87 het volgende:

[..]