Dat bedoelt deze 'Sofie' nou juist.quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze kwam uit Merksem, dat is een buitenwijk van Antwerpen.
Die vraag is dus helemaal niet raar, het is juist raar dat ze elk weekend richting Balen vertrok…
Dat zou verklaren waarom ze in die instelling nooit de naam van haar vriend wilde noemen, zo weinig mogelijk info deelde en ze in het weekend liever naar Balen ging.quote:Op woensdag 29 januari 2025 17:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Het artikel is nu wel te lezen via archive.
Ik vermoed dat ze al veel langer een relatie had met hem maar omdat ze nog zo jong was en hij veel ouder ze dat verzweeg.
Volgens de vader van haar kinderen kwam het doordat het Centrum voor leerlingenbegeleiding geen contact kon leggen met de moeder:quote:Op woensdag 29 januari 2025 22:39 schreef Dehelerambam het volgende:
Blijft raar waarom deze zaak überhaupt is opgestart na zo lang. Ik kom niet verder dan dat een van de kinderen iets heeft gezegd wat de school genoeg vond om de politie te bellen. Maar ze bellen dus niet iets soortgelijks als veilig thuis of een andere instantie, maar de politie, dat geeft wel te denken
https://www.vlaanderen.be(...)eerlingenbegeleidingquote:Op maandag 27 januari 2025 18:31 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
“Het CLB heeft dit alles in gang gestoken”, zegt hij. “Vorig jaar had één van mijn zonen gespijbeld. Ze hadden de moeder proberen te bellen, maar kregen geen contact en vonden dat verdacht.
quote:De school neemt altijd contact op met het CLB wanneer:
[..]
Leerlingen 5 of meer halve dagen (problematisch) afwezig zijn, zonder verklaring (spijbelen)
Ja, in ieder geval 1 van hen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 00:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zijn die kinderen eigenlijk al verhoord? Zeker de oudste moet dingen kunnen herinneren uit die tijd die kunnen helpen.
Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid zal scheppen. Wat heeft die vader zijn kinderen wijsgemaakt? Hoe was het gedrag van de moeder voor haar verdwijning? Dat soort dingen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:12 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval 1 van hen.
Op 14 januari 2025 kwam haar toenmalige vriend terug van zijn werk en arresteerde de politie hem bij zijn woning in Balen, waar hij woont met de drie kinderen die hij samen met Heidi kreeg. „Ik dacht in eerste instantie dat ze voor mijn zoon kwamen, die heeft een spijbelcontract”, legt hij uit. „Ook hem zijn ze van school komen halen.”
Hij was 7 en het is 14 jaar geleden. Het is hopen op duidelijkheid, maar ik verwacht niet dat hij zoiets weet.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid zal scheppen. Wat heeft die vader zijn kinderen wijsgemaakt? Hoe was het gedrag van de moeder voor haar verdwijning? Dat soort dingen.
Tenzij er iets heel opvallends aan de hand was. Stel dat hij wel andere opvallende dingen uit die tijd kan herinneren, maar niks rond de verdwijning van zijn moeder, dan lijkt me dat ook een aanwijzing.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Hij was 7 en het is 14 jaar geleden. Het is hopen op duidelijkheid, maar ik verwacht niet dat hij zoiets weet.
Daar heb je helemaal gelijk in! Das waar.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tenzij er iets heel opvallends aan de hand was. Stel dat hij wel andere opvallende dingen uit die tijd kan herinneren, maar niks rond de verdwijning van zijn moeder, dan lijkt me dat ook een aanwijzing.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 12:35 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik hoop dat ze bij familie in Spanje zit maar vrees dat haar 'vriend' haar heeft omgelegd. En ook die andere vrouw. Puur onderbuik. Hopenlijk komen ze er achter wat er is gebeurd.
Die vrouw die 2 jaar eerder verdween? Waarom zou die vriend daar ook iets mee te maken hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2025 12:35 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik hoop dat ze bij familie in Spanje zit maar vrees dat haar 'vriend' haar heeft omgelegd. En ook die andere vrouw. Puur onderbuik. Hopenlijk komen ze er achter wat er is gebeurd.
Driequote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:41 schreef MissButterflyy het volgende:
3 verdachten opgepakt op verdenking van moord, onder andere de ex-partner van Heidi.
Er wordt gezocht naar het lichaam op het moment. Ze zijn aan het graven op een plek in het dorpje Balen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.hln.be/balen/(...)g-in-balen~a72d58ce/
Haar ex, en twee vrienden zijn opgepakt waaronder Nick G van de bijlmoord.
Ja zeker gezien het leeftijdsverschil tussen beide heren. Nick G was toen 18 jaar…quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:22 schreef TornadoDK het volgende:
Benieuwd hoe ze daar dan achter zijn gekomen dat ze die nick moesten hebben.
Ze gebruikte samen drugs zo lijkt het, staat er alleen wat onduidelijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja zeker gezien het leeftijdsverschil tussen beide heren. Nick G was toen 18 jaar…
Misschien was het een van de tips?
Iemand die zich met dat gebaar laat fotograferenen dupliceren, is duidelijk een van Den Oude' Stempel. Ik weet niet of de politie in Belgie wel helemaal serieus te nemen is. Het is Nederland niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Oudste zoon (21) van Heidi De Schepper: “Mijn vader is geen moordenaar. Zelfs onze hont is gestorven van de stress”
“Mijn papa heeft er niks mee te maken.” Voor de drie zonen van Heidi De Schepper (toen 26) en Nick M. (nu 55) waren de afgelopen uren slopend. Terwijl de Cel Vermiste Personen zoekt naar het lichaam van hun moeder en hun vader ondervraagd wordt in de moordzaak, hebben we een open en ongefilterd gesprek met de oudste zoon (21): “Plots was ik de hoofdgetuige.”
Helaas achter een betaalmuur. Ben wel benieuwd naar het verhaal van de zoon. Even afwachten nog.
[ afbeelding ]
Nick M. ex van Heidi
Die jongens zijn jarenlang gebrainwasht door hun vader, natuurlijk roepen ze dit.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Oudste zoon (21) van Heidi De Schepper: “Mijn vader is geen moordenaar. Zelfs onze hont is gestorven van de stress”
“Mijn papa heeft er niks mee te maken.” Voor de drie zonen van Heidi De Schepper (toen 26) en Nick M. (nu 55) waren de afgelopen uren slopend. Terwijl de Cel Vermiste Personen zoekt naar het lichaam van hun moeder en hun vader ondervraagd wordt in de moordzaak, hebben we een open en ongefilterd gesprek met de oudste zoon (21): “Plots was ik de hoofdgetuige.”
Helaas achter een betaalmuur. Ben wel benieuwd naar het verhaal van de zoon. Even afwachten nog.
[ afbeelding ]
Nick M. ex van Heidi
De politie zou dit wel eens heel vernuftig onderzocht kunnen hebben, om vermoedelijke mededader(s) of vermeende getuigen niet te laten lopen of om in een latere fase tegen elkaar uit te kunnen spelen. Onderzoek is nu in volle gang, dus verdachten krijgen rechtsbijstand.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:22 schreef TornadoDK het volgende:
Benieuwd hoe ze daar dan achter zijn gekomen dat ze die nick moesten hebben.
(uit de post van Ootje, stukje uit HNL)quote:De politie vermoedde al even dat Heidi vermoord is. Het dossier rond haar verdwijning werd in alle stilte dan ook gevoerd als een ‘moorddossier’.
Zo best kunnen wat die moeder zegt… Misschien wilde die jongen naar de politie stappen en is hij daarom vermoord.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)m-ook-dood~a21e7570/
Dat hij er ooit al een in het kanaal gegooid zou hebben had ik ook al eerder gelezen, zou hij ook wat te maken hebben met de andere vermiste vrouw uit 2008?
Ja en ze zijn al hun moeder kwijt, en dan zouden ze ook opeens hun vader kwijt zijn (niet alleen fysiek omdat hij naar de gevangenis moet maar ook in hun hart) dus die willen dat ook gewoon niet geloven.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die jongens zijn jarenlang gebrainwasht door hun vader, natuurlijk roepen ze dit.
Nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:49 schreef kwiwi het volgende:
Zou haar vriend haar alleen begraven hebben, en dat die andere twee alleen ongeveer weten waar ze zou moeten liggen? Anders zouden ze haar lichaam, of wat er van over is, toch al gevonden hebben zou je zeggen.
Bizar, ik hoop dat ze die Nick ook eens op de grill leggen over die andere vermiste vrouw uit Balen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:51 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee.
Ook een tweede verdachte een man van 39 [in dit geval Michael D.] heeft intussen gedeeltelijke bekentenissen afgelegd. "Hij zegt dat hij geholpen heeft met het begraven van het lichaam van Heidi De Schepper. Hij heeft de locatie ook aangeduid.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-heidi-de-schepper/
-- Een gerechtelijke bron onthult aan HLN dat Geys’ medeverdachten al in 2013 in de zaal zaten tijdens zijn eerste assisenproces voor de ‘Bijlmoord’. “Ze hielden hem daar goed in de gaten.”
[HLN +]
De plek die ze beiden aanwijzen is niet en nooit bebouwd geweest. En volgens mij is dat gebied zandgrond dus hopelijk vinden ze snel wat.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Wie weet is het lichaam ook niet meer te vinden, met alle verbouwingen die in de omgeving zijn geweest.
Verwurging?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:04 schreef Kim-Holland het volgende:
De nieuwe zoekactie donderdag in Balen naar het lichaam van Heidi De Schepper heeft opnieuw niets opgeleverd. Er werd een hele dag gegraven nadat de verdachten verhoord werden met een VR-bril, maar dat bleek tevergeefs. Vrijdag wordt opnieuw gezocht.
Al bijna een week wordt er nu gegraven in een industriezone rond de Poeierstraat in Balen naar het lichaam van de vermoorde moeder Heidi De Schepper, die in 2010 plots verdween. Nieuwe verhoren van de verdachten, deze keer met een ingenieuze virtual reality-bril, deden de speurders hopen op een doorbraak in de zoektocht naar het lichaam van de vermiste vrouw. Het industriegebied zag er in 2010 namelijk helemaal anders uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee van de drie verdachten, Nick Geys en Michael D., legden inmiddels bekentenissen af.
De jonge moeder werd gewurgd, volgens hen in opdracht van haar ex-partner Nick M., die voorlopig de lippen stijf op elkaar houdt.
Tijdens nieuwe verhoren van Nick Geys en Michael D. kregen ze via virtual reality te zien hoe de industriezone er vijftien jaar geleden uitzag. De onderzoekers hoopten dat ze op die manier specifieker de plaats konden aanduiden waar ze het lichaam deden verdwijnen. Op basis daarvan werd donderdag een hele dag gegraven, maar volgens het Antwerpse parket dus zonder resultaat. De zoekactie gaat daarom vrijdag verder.
Is een redelijk schone manier om iemand te vermoorden. Ze zullen geen zin in bloed aan de handen hebben gehad.quote:
Daar had iig meneer Geys totaal geen moeite mee toen hij nog geen jaar later de schedel insloeg van zijn kameraad.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Is een redelijk schone manier om iemand te vermoorden. Ze zullen geen zin in bloed aan de handen hebben gehad.
Bron?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:44 schreef ootjekatootje het volgende:
De plek die ze beiden aanwijzen is niet en nooit bebouwd geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |