https://www.hln.be/binnen(...)m-ook-dood~a21e7570/Dat hij er ooit al een in het kanaal gegooid zou hebben had ik ook al eerder gelezen, zou hij ook wat te maken hebben met de andere vermiste vrouw uit 2008? Ik heb die link gevonden. Opmerkelijk is dat die moeder dacht dat Nick G toen ook hulp heeft gehad. Nick M en Nick G waren toentertijd goed bevriend.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/g73alfelHet lichaam van de jongeman uit Geel werd zondagavond opgemerkt door een wandelaar, in de bosjes aan het kanaal Dessel-Kwaadmechelen in Balen. Het waren zijn grootouders die als eerste werden ingelicht over het overlijden:
‘Om 2 uur 's nachts stond de politie aan de deur', zeggen Giel (64) en Jacqueline (63) Mispoulier uit Mol-Achterbos. ‘Onze oudste van tien kleinkinderen was dood. Onze wereld stortte in.'
Even later werden ook mama Ingrid en haar vriend Luc in Geel uit hun slaap gewekt. ‘De agenten vertelden meteen dat er kwaad opzet in het spel was. Het meest dierbare hebben ze me afgepakt. Glenn heeft rake klappen gekregen met een zwaar voorwerp', zegt Ingrid. ‘Zijn doodstrijd flitst onophoudelijk door mijn hoofd. Had ik hem maar kunnen helpen.'
De familie zit vol vragen. ‘En het ergste is dat we nooit alle antwoorden zullen krijgen. Alleen Glenn weet wat er precies gebeurd is. Vrijdag is hij nog de hele dag bij mij geweest. 's Avonds pakte hij me vast en zei: Hou je goed. Je weet nooit wat er kan gebeuren.
Die woorden krijgen nu plots een totaal andere betekenis. Toen ik vroeg wat hij bedoelde, schudde hij het hoofd. Glenn trekt zijn plan wel, dacht ik.'
Bang van Nick
Glenn woonde sinds drie maanden op een studio aan Drijhoek in Geel. ‘Hij was er klaar voor, nadat hij vorig jaar was afgestudeerd aan de tuinbouwschool in Lummen', zegt zijn moeder. ‘Op 1 juni zou hij aan de slag gaan bij de groendienst in Geel. Dan heb ik eindelijk wat meer centen, zei hij nog.'
De politie heeft al een verdachte opgepakt, Nick G. (19) uit Balen. ‘Die jongen heeft drie maanden lang om de haverklap bij ons geslapen en gegeten. Ik woonde toen nog in Balen. Glenn had hem een jaar geleden leren kennen', vertelt Ingrid. ‘Ik was bang van die gast. Hij was een echte opschepper.
Ik heb al een dode op mijn geweten, want ik heb ooit al een jongen in het kanaal gegooid, vertelde hij. Hij zwierde voortdurend met messen. Waarom ik hem nog binnen liet? Het was een kameraad van Glenn.'
Mogelijke afrekening
Nick heeft vrijdag nog de nacht doorgebracht bij Glenn in Geel. ‘Dat heeft onze zoon me zaterdag verteld aan de telefoon. 's Avonds moet Nick hem met zijn brommer naar de moordplaats hebben gebracht', zegt Ingrid. ‘Zijn belagers moeten zeker met meerderen zijn geweest. Glenn was beresterk. Werd hij afgeperst? Had hij nog schulden? Gaat het om een uit de hand gelopen ruzie? We weten het niet.'
Het gerecht houdt rekening met een afrekening in het drugsmilieu. ‘Mijn zoon heeft ooit diep gezeten. Maar sinds twee maanden was hij clean. Hij heeft me onlangs nog trots een attest van de dokter getoond. Ik kan moeilijk geloven dat hij hervallen zou zijn', zegt Ingrid. ‘Ik heb nog een wens. Ik hoop dat ik mijn zoon nog één keer te zien krijg, ook al is hij lelijk toegetakeld.'
Glenn heeft nog een jongere broer en twee zusjes. ‘We hebben hen alles verteld. Vooral de kleinste heeft het moeilijk', snikt Ingrid. De vader van de kinderen woont sinds een tijdje in het Limburgse Hamont-Achel.
Een datum voor de begrafenis is er nog niet, omdat het lichaam nog niet is vrijgegeven.
[ Bericht 14% gewijzigd door ootjekatootje op 01-03-2025 17:07:57 ]