abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216433976
Al een tijdje loop ik met het idee dat de wereld de laatste jaren wel erg veel "kleur" heeft gekregen, in de negatieve zin van het woord.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de behandeling van corona protesten vs black lives matter protesten, waarbij de eerste met (te) grof geweld zijn neergeslagen en bij de tweede loopt de burgemeester van Amsterdam trots in rondje door de menigte.

Ofwel het tolereren van protesten op snelwegen en het gebrek aan straffen aldaar.
Media die signalementen van daders achterwege laten omdat het stigmatiserend zou zijn als er een kleurtje genoemd zou worden.
Media die structureel "verwarde man" zegt over islamisten die note bene allah akhbar aan het schreeuwen zijn bij het uitvoeren van diens terreur....

Dat soort zaken.

Laten we in dit topic actualiteiten verzamelen waarin ideologie een wel erg grote rol speelt.

Dit is een vervolg op dit topic:
BNW / "Subjectieve" nieuwsmedia
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216433985
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216434664
Dat komt omdat Jan en alleman alles maar op het internet mogen pleuren, er zijn totaal geen regels of controle.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216434928
-XOXO-
pi_216447688
Tja, naarmate dat secularisering en globalisering hard heeft ingezet in het Westen, is ook het moreel en cultureel relativisme toegenomen. Mensen halen nu hun indentiteit uit politiek en intersectionele identiteitspolitiek.

Dit resulteert in politiek tribalisme dat op veel plekken duidelijker merkbaar wordt. De enorme radicalisatie, vooral onder links en progressief in het Westen, zorgt voor polarisatie en frictie wat in allerlei aspecten van het dagelijks leven merkbaar wordt. Denk aan de media, maar ook de wetenschap of zelfs de werkvloer, waar activisme een steeds grotere rol gaat spelen.
quote:
Nee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216455365
pi_216457881

"THeRe's OnLy WhitE PeoPLE at the party"

"because we cropped the black ones out of the picture"
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216461660
twitter

twitter
pi_216465751
twitter
pi_216465951
Doe je er zelf ook aan mee, of ben jij wel gewoon gematigd gebleven?
pi_216466801
twitter
pi_216466823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 01:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Doe je er zelf ook aan mee, of ben jij wel gewoon gematigd gebleven?
Ik ben niet zo een zender.

Maar ik denk wel dat veel mensen een verstrooid idee hebben van de kosten van climate change. Relatie met kernenergie (dat is opeens weer te duur. Incongruent).

Schadelijkheid van gender affirming care.

Maarja zie alle topics die ik heb aangehaald in voorgaande topics...

Ik vind die onderwerpen niet nuchter. Bovenmatig ideologisch, met objectieve zenders heeft het weinig te maken.

Soms komt er wel een stoorzender in het topic maar inhoudelijk wordt het nooit, allemaal op de persoon.

De ideologie wordt aangevallen waarmee men zich persoonlijk identificeert dus het voelt voor hen als persoonlijke aanval.

Maar dat dan met nuchter geluid, het is eigenlijk een beetje een bevestiging voor het idee dat sommigen wat gendoctrineerd zijn.
pi_216467907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 08:59 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Klinkt inderdaad verschrikkelijk.

[uote]Al in 2022 sloot het Europese Parlement een deal met de lidstaten waarin vastgelegd werd dat inwoners voortaan redelijk van het minimumloon rond moeten kunnen komen. Toen al was er een hoop gesteggel over de richtlijn omdat er veel onduidelijkheid heerste over de invulling van de nieuwe regels.

...
Het idee achter de richtlijn is dat iedere lidstaat zichzelf verplicht een minimumloon in te voeren. Ook beloven landen in termijnen aan Brussel te rapporteren over de vraag of mensen in hun land van dat minimumloon rond kunnen komen.[/quote]

Een minimumloon waarvan je redelijk rond kunt komen (bij fulltime werk). Het alternatief? Een minimumloon waarvan je niet rond kunt komen met fulltime werk. Ik denk dat dat uiteindelijk de samenleving heel wat meer zou kosten. Dat brengt stress mee, dus meer mentale problemen, waardoor ook weer minder gewerkt kan worden, mensen die in financiele problemen komen en er niet uit kunnen komen. Dus dan moet je ook weer allerlei toeslagen optuigen om die mensen te steunen.
pi_216468540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een minimumloon waarvan je niet rond kunt komen met fulltime werk. Ik denk dat dat uiteindelijk de samenleving heel wat meer zou kosten.
Dat denk ik niet, men werkt waar zij het meeste nut zien voor zichzelf om te werken.
Stel je prikkelt het fiscaal nog wat aan de onderzijde dan zal het plezier van het werk ook wat zwaarder gaan wegen dan slechts het inkomen aan de onderzijde.

Dat zou je terecht kunnen vinden omdat je de "concurrentiekracht" aan de onderzijde onwenselijk laag is (zie fiscale prikkels die we nodig achten qua minimumloon e.d.).

Dat los je denk ik meer op met bijvoorbeeld een negatieve inkomstenbelasting voor de laagste inkomsten.
pi_216468556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat brengt stress mee, dus meer mentale problemen, waardoor ook weer minder gewerkt kan worden, mensen die in financiele problemen komen en er niet uit kunnen komen. Dus dan moet je ook weer allerlei toeslagen optuigen om die mensen te steunen.
Klinkt als een spinnenweb waar men invalt en niet meer uitkomt, nee, over de steun an sich zijn we het wel eens, maar het stukje meer werklozen omdat men aan de onderzijde te duur is om te werken... Dat is an sich ook wel enigszins zonde (maar hoe sterk die correlatie werkelijk is.... grijs gebied).
pi_216477767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 11:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat denk ik niet, men werkt waar zij het meeste nut zien voor zichzelf om te werken.
Stel je prikkelt het fiscaal nog wat aan de onderzijde dan zal het plezier van het werk ook wat zwaarder gaan wegen dan slechts het inkomen aan de onderzijde.

Dat zou je terecht kunnen vinden omdat je de "concurrentiekracht" aan de onderzijde onwenselijk laag is (zie fiscale prikkels die we nodig achten qua minimumloon e.d.).

Dat los je denk ik meer op met bijvoorbeeld een negatieve inkomstenbelasting voor de laagste inkomsten.
Verhogen drempel van laagste schaal, sowieso elk jaar met inflatie-percentage. Nu gebruiken overheden het vaak als truc. Zet de schalen zo neer dat veel mensen net niet in een hogere schaal vallen, en een paar jaar later valt die groep daar wel in door inflatie. Levert veel meer belasting op, zonder dat de belastingen verhoogd worden.
Maar een minimum netto loon waar je van rond moet komen, zou hand in hand moeten gaan met het afbouwen van toeslagen, zodat het aanpassen van loon (door meer uren werk of verhoging per uur) ook weer daadwerkelijk tot meer inkomen leidt, en dat niet gedempt wordt door afname toeslagen.
pi_216480990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 09:04 schreef ludovico het volgende:
Ik vind die onderwerpen niet nuchter. Bovenmatig ideologisch, met objectieve zenders heeft het weinig te maken.

Soms komt er wel een stoorzender in het topic maar inhoudelijk wordt het nooit, allemaal op de persoon.

De ideologie wordt aangevallen waarmee men zich persoonlijk identificeert dus het voelt voor hen als persoonlijke aanval.

Maar dat dan met nuchter geluid, het is eigenlijk een beetje een bevestiging voor het idee dat sommigen wat gendoctrineerd zijn.
twitter

^Ik was eerst. ;)
pi_216483382
pi_216501032
twitter
pi_216504622
Ik kijk ook altijd naar dingen waar ik emotioneel van wordt en post het vervolgens op mijn echokamers om likes te scoren.
Conscience do cost.
pi_216505393
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 10:35 schreef ems. het volgende:
Ik kijk ook altijd naar dingen waar ik emotioneel van wordt en post het vervolgens op mijn echokamers om likes te scoren.
Beetje emo reactie.
Kan het on topic of niet?
pi_216505399
Ik kan het ontopic. Het gaat toch over je anti-klimaatverandering propaganda post?
Conscience do cost.
pi_216505928
Climate change zorgt voor meer ratten zegt men ten tijde van ecologische ongedierte bestrijding en matige vuilverwerking van de gemeente Amsterdam.

De timing....

Afgezien van dat ALLES gerelateerd zou moeten worden aan climate change, iedere correlatie wordt causaal gemaakt "volgens experts" volgens "onderzoekers" etc etc. Waanzin, naar mijn mening.
pi_216509979
https://www.rtvutrecht.nl(...)kincident-nieuwegein

"steekincident"

Alsof het een noodlottig ongelukje was.
pi_216518103
twitter

En nogmaals, als ik dit soort waanzinnige crap niet dagelijks zou lezen zou dit topic niet bestaan.
pi_216518547
twitter

Islam is vrede.
Maar laten we iedereen die de koran verbrandt vermoorden.
pi_216530834
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 18:16 schreef ludovico het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)kincident-nieuwegein

"steekincident"

Alsof het een noodlottig ongelukje was.
wat is het anders?
pi_216530956
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 07:01 schreef ludovico het volgende:
Al een tijdje loop ik met het idee dat de wereld de laatste jaren wel erg veel "kleur" heeft gekregen, in de negatieve zin van het woord.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de behandeling van corona protesten vs black lives matter protesten, waarbij de eerste met (te) grof geweld zijn neergeslagen en bij de tweede loopt de burgemeester van Amsterdam trots in rondje door de menigte.
het verschil tussen de corona protesten en BLM is natuurlijk ook dat BLM altijd vredevol was, en dat men bij de corona protesten aankwam met wapen en de inzet om te rellen. En men alle waarschuwingen en bevelen negeerde die de politie gaf.

quote:
Ofwel het tolereren van protesten op snelwegen en het gebrek aan straffen aldaar.
Nu ben ik voorstander van deze protesten harder aan te pakken. Maar feit is wel, dat ze vredevol zijn, nooit geweld toepast wordt.
En een stukje capaciteit van de politie en justitie.

Nu zou ik dit graag anders zien, maar soms moeten er ook keuzes gemaakt worden.

quote:
Laten we in dit topic actualiteiten verzamelen waarin ideologie een wel erg grote rol speelt.
je bedoelt eigenlijk je eigen echo kamer genereren van informatie die precies past bij je eigen denkbeeld?
pi_216531042
twitter

Arnoud verwoordt het prima.
pi_216531046
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 07:18 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
wat is het anders?
Meisje vermoord met mes.
pi_216531049
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 07:48 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
het verschil tussen de corona protesten en BLM is natuurlijk ook dat BLM altijd vredevol was, en dat men bij de corona protesten aankwam met wapen en de inzet om te rellen. En men alle waarschuwingen en bevelen negeerde die de politie gaf.
[..]
Nu ben ik voorstander van deze protesten harder aan te pakken. Maar feit is wel, dat ze vredevol zijn, nooit geweld toepast wordt.
En een stukje capaciteit van de politie en justitie.

Nu zou ik dit graag anders zien, maar soms moeten er ook keuzes gemaakt worden.
[..]
je bedoelt eigenlijk je eigen echo kamer genereren van informatie die precies past bij je eigen denkbeeld?
Lol.

Waanzinnig dat je dit denkt.
pi_216533320
twitter

Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216535284
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:53 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
Lekker man.
pi_216537850
twitter

Dagelijks.......
pi_216538811
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 08:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol.

Waanzinnig dat je dit denkt.
Nee het is feitenlijk correct. Het past alleen niet bij je mening.
pi_216538868
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 12:17 schreef ludovico het volgende:
Climate change zorgt voor meer ratten zegt men ten tijde van ecologische ongedierte bestrijding en matige vuilverwerking van de gemeente Amsterdam.

De timing....

Afgezien van dat ALLES gerelateerd zou moeten worden aan climate change, iedere correlatie wordt causaal gemaakt "volgens experts" volgens "onderzoekers" etc etc. Waanzin, naar mijn mening.
Leuk voorbeeld van je eigen echo kamer.

Er is een wetenschappelijk peer reviewed onderzoek Increasing rat numbers in cities are linked to climate warming, urbanization, and human population gepubliceerd in een gerespecteerd wetenschappelijk site, en jij komt aan met je mening?

Welke kwalificaties heb jij precies? Afgezien je mening?

Ook bijzonder dat jij klimaat verandering gebruikt voor de opwarming, dat haal ik niet uit het NOS artikel. Heb je dit misschien niet gelezen met een BIAS in mind? Zodat je kon lezen wat jij wou lezen?

Als we de studie lezen, zien we ook het de opwarming zowel door klimaat verandering, maar ook "Warming temperatures resulting from climate change or urban heat islands may extend the seasonal window"

Het onderzoek doet ook harde uitspraken dat alles door klimaat change komt, maar het ziet wel een relatie tot de rat polulatie icm de opwarming van steden. Opwarming die door meerdere dingen kan komen. Klimaat change is daar ook een onderdeel van. En klimaat veranderingen en opwarming zijn nu eenmaal een feit. Waarbij ook de temperatuur in steden stijgt.

Het is weer een mooi stukje van je eigen BIAS analyse en daarop conclusies trekken.
Dit is geen "ideologische waanzin", maar een feitelijk correcte analyse. Maar dat past natuurlijk niet bij je mening, dus lees jij precies wat je er uit wilt lezen.
pi_216539072
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 08:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Meisje vermoord met mes.
Ik denk dat je hier weer een stukje in je eigen echo kamer aan het denken bent.

Een mes is een steekwapen, wat veel professioneler klinkt en is ook juridischer.

En vermoord staat nog niet vast op zo'm moment. Hier zie je dus ook het verschil en kwaliteit van Nieuws en hoe het gebracht wordt.

Moord is heel wat anders namelijk juridisch gezien dan doodslag.

nu weet ik dat onderbouwing niet altijd het beste is hier, maar als jij ergens iets over denkt, wil niet zeggen dat dit ook correct is.
Dat is namelijk hier regelmatig het geval, dat het erg selectief is en zeker (vaak) heel anders in elkaar zit dan sommige denken.

Jij gebruikt zelfs in je openingpost :Media die signalementen van daders achterwege laten omdat het stigmatiserend zou zijn als er een kleurtje genoemd zou worden.

Als men vermoord zou gebruiken in het artikel zou dit juist stigmatiserend zijn. Maar past dan natuurlijk wel bij je mening, maar is feitelijk en juridisch gezien incorrect. Niet dat dat voor je mening uitmaakt natuurlijk. Je topics zijn daar een voorbeeld van. Een echo kamer.
pi_216539149
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:53 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
Nergens staat dat het verplicht is? COULD is not MUST. Maar dit soort organisaties vertellen inderdaad wel hetzelfde wat meestal de democraten vertellen. Dat is het grote verschil wat de huidige USA overheid probeert te vertellen. Ze breken wat, wat in de afgelopen 20 jaar opgebouwd is, en laten zien, dat de USA niet meer te vertrouwen is als wereldleider.

Maar het is natuurlijk wel gewoon correct informatie. Past alleen niet bij Musk, omdat zijn platform nu net een voorbeeld is van desinformatie, haat, discriminatie. Dus alles waar de organisatie voor staat.

Normen en waarden, waar Trump natuurlijk niets mee heeft, en dus ook Musk niet.
pi_216542589
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:06 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Nee het is feitenlijk correct. Het past alleen niet bij je mening.
Niks feitelijk correct aan. Er zijn mensen toegetakeld door de politie die defacto wegrenden. Daar zijn voor zover ik weet ook mensen voor veroordeeld en er kwam destijds ook onderzoek naar gebruik van geweld door VN functionaris...

"In januari 2022 uitte Nils Melzer, de speciale VN-rapporteur inzake marteling, stevige kritiek op het optreden van de Nederlandse politie tijdens coronademonstraties. Hij beschreef beelden van politiegeweld als "een van de walgelijkste" die hij had gezien sinds de dood van George Floyd"

Black lives matter mocht leuk protesteren met de burgemeester er tussenin. Two tier system. Je krijgt het allemaal netjes op een blaadje aangereikt maar weigert te kijken.
pi_216542610
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Leuk voorbeeld van je eigen echo kamer.

Er is een wetenschappelijk peer reviewed onderzoek Increasing rat numbers in cities are linked to climate warming, urbanization, and human population gepubliceerd in een gerespecteerd wetenschappelijk site, en jij komt aan met je mening?

Welke kwalificaties heb jij precies? Afgezien je mening?

Ook bijzonder dat jij klimaat verandering gebruikt voor de opwarming, dat haal ik niet uit het NOS artikel. Heb je dit misschien niet gelezen met een BIAS in mind? Zodat je kon lezen wat jij wou lezen?

Als we de studie lezen, zien we ook het de opwarming zowel door klimaat verandering, maar ook "Warming temperatures resulting from climate change or urban heat islands may extend the seasonal window"

Het onderzoek doet ook harde uitspraken dat alles door klimaat change komt, maar het ziet wel een relatie tot de rat polulatie icm de opwarming van steden. Opwarming die door meerdere dingen kan komen. Klimaat change is daar ook een onderdeel van. En klimaat veranderingen en opwarming zijn nu eenmaal een feit. Waarbij ook de temperatuur in steden stijgt.

Het is weer een mooi stukje van je eigen BIAS analyse en daarop conclusies trekken.
Dit is geen "ideologische waanzin", maar een feitelijk correcte analyse. Maar dat past natuurlijk niet bij je mening, dus lees jij precies wat je er uit wilt lezen.
Welke kwalificatie heb jij? Ik heb een master en heb kennis van statistiek.

Correlatie is geen causatie. Begin daar maar met leren.
pi_216542614
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:23 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ik denk dat je hier weer een stukje in je eigen echo kamer aan het denken bent.

Een mes is een steekwapen, wat veel professioneler klinkt en is ook juridischer.

En vermoord staat nog niet vast op zo'm moment. Hier zie je dus ook het verschil en kwaliteit van Nieuws en hoe het gebracht wordt.

Je verzint het helemaal zelf.
pi_216542628
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:23 schreef Rolfieo het volgende:
.

Als men vermoord zou gebruiken in het artikel zou dit juist stigmatiserend zijn. Maar past dan natuurlijk wel bij je mening, maar is feitelijk en juridisch gezien incorrect. Niet dat dat voor je mening uitmaakt natuurlijk. Je topics zijn daar een voorbeeld van. Een echo kamer.
Juridisch gezien heb je gelijk, in de volksmond niet. Afgemaakt zou dan de juiste lading geven, als je er zo puur in zou staan.

Je schopt wat naast de bal, waarom? Geen idee, maar het is tamelijk kansloos. Probeer de bal eens te raken met je comments.
pi_216547024
twitter

Gaat ook over desinformatie vanuit oa. Oekraine.
pi_216548193
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:56 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Gaat ook over desinformatie vanuit oa. Oekraine.
1 grote filmscene dat ukraine.
pi_216554193
comedy capers/mockery

twitter
pi_216567857
twitter
pi_216567862
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:01 schreef PSVCL het volgende:
comedy capers/mockery

[ x ]
Schijnt een paper met minimale steekproefgrootte te zijn als basis die zelf concludeerde dat er geen significante effecten te meten waren? Heb je een link naar het paper?
pi_216567977
twitter
pi_216568862
twitter

Dagelijkse waanzin...
pi_216572170
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 08:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Schijnt een paper met minimale steekproefgrootte te zijn als basis die zelf concludeerde dat er geen significante effecten te meten waren? Heb je een link naar het paper?
Gelukkig niet. Heb wel een link naar de Fabeltjes krant.. is geloofwaardiger dan dat artikel .
pi_216572576
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 15:03 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Gelukkig niet. Heb wel een link naar de Fabeltjes krant.. is geloofwaardiger dan dat artikel .
Ach op niveau van de krant wat liegen is n, wetenschap zou integer moeten zijn natuurlijk.
pi_216572637
twitter
pi_216574373
twitter
pi_216575949
USAID: $270 Million for 'Independent' Journalists

quote:
Reporters Without Borders is very upset that US funding is drying up for 'Independent Journalists™" around the world--9 out of 10 news organizations in Ukraine, for instance, are propped up by your tax dollars. Nothing says "independent" like "paid for the the US government," after all.

I wonder how many "journalists" in Gaza are paid for with our tax dollars?
The Russian war hoax. En dit nieuws wisten we natuurlijk ook al wel, behalve diegene die het nieuws geloven.
pi_216591974
pi_216591975
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:57 schreef epicbeardman het volgende:
USAID: $270 Million for 'Independent' Journalists
[..]
The Russian war hoax. En dit nieuws wisten we natuurlijk ook al wel, behalve diegene die het nieuws geloven.
Lollll
pi_216592001
twitter
pi_216605411
https://businessam.be/san(...)dwijde-veroordeling/

Bevriend staatshoofd in oorlog lastigvallen met een rechtszaak. Zonder politiek mandaat. Heeeel normaal.
pi_216606563
twitter
pi_216610817
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:53 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Ze hebben gezien hoe Amsterdam er aan toe is en ze gunnen Gaza niet dat ze naar dat niveau afglijden. Derhalve een sympathiek gebaar vanuit de hoofdstad.
pi_216611408
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:25 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ze hebben gezien hoe Amsterdam er aan toe is en ze gunnen Gaza niet dat ze naar dat niveau afglijden. Derhalve een sympathiek gebaar vanuit de hoofdstad.
Toch volstrekt debiel dat een gemeente internationale politiek denkt te moeten bedrijven die voorbij de directe belangen voor de gemeente gaan.
pi_216611424
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Toch volstrekt debiel dat een gemeente internationale politiek denkt te moeten bedrijven die voorbij directe baten voor de stad gaan.
Dat doet elke gemeente.
pi_216611429
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:12 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat doet elke gemeente.
Hoe dan?
pi_216613984
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe dan?
Via stedenbanden worden warme contacten onderhouden en die zullen ongetwijfeld verband houden met de politieke winden die in die gemeentes waaien.
pi_216775173
twitter
pi_216786591
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 04:56 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
quote:
door te ontkennen dat de terroristische aanval van Hamas van 7 oktober 2023 op Isral heeft plaatsgevonden
Waarom zou je die false flag operatie niet mogen ontkennen ?
pi_216792431
Bekijk deze YouTube-video
In een essay in de Volkskrant verweet ik de Nederlandse journalistiek 'waarheidsverwaarlozing'. Daarmee bedoelde ik: het niet noodzakelijk of wenselijk vinden om de waarheid steeds te achterhalen, te eisen of te benadrukken. Een veelvoorkomende vorm hiervan is zowel feiten als onzin opschrijven als meningen, vaak tussen aanhalingstekens, zonder de feiten te beamen of de onzin te weerleggen. Ik geef in het essay een reeks voorbeelden, waaronder een aantal van de NOS, want de NOS is een grote waarheidsverwaarlozer, met name waar het gaat om 'polariserende' onderwerpen.
pi_216813075
twitter
pi_216825078
twitter
pi_216837028
twitter

Allicht vanwege bedreigingen. Maarja wat een vonnis weer.
pi_216838315
Bart z'n twitter is inderdaad een en al propaganda.
Conscience do cost.
pi_216839659
twitter
pi_216840966
Deed hij wel. Deze willekeurige social media muts is een verspreider van desinformatie.
Conscience do cost.
pi_216841415
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:07 schreef ems. het volgende:
Deed hij wel. Deze willekeurige social media muts is een verspreider van desinformatie.
Het is niet stoer ofzo dit soort hersenkronkels.
Kan me zelfs niet voorstellen dat je dit werkelijk denkt, zo debiel is het.

Hele rare vorm van cognitieve dissonantie. Je maakt jezelf dingen wijs die er niet zijn. En dat alles alleen maar omdat iemand een andere politieke mening heeft. Soort kortsluiting.
pi_216843083
Ik zie dat de propaganda z'n werk op je gedaan heeft.
Conscience do cost.
pi_216844788
Je zou maar wekenlang discussiren over het feit of ai robot Musk een bewuste hitlergroet maakte of niet. Dat is nou juist precies wat ze willen en de kudde schaapjes uit beide kampen (verdeel en heers) trappen er weer massaal in en geven hun kostbare energie weg alsof het niks is, lekker boos en verontwaardigd zijn over nutteloze bullshit , gaat toch helemaal nergens over man _O-

Wat een neppe wereld (realiteit) tegenwoordig, lijkt wel een film. Zodra npcmensen tegen mij over dit soort onzin beginnen ben ik direct weg.
pi_216845032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 19:36 schreef PSVCL het volgende:
Je zou maar wekenlang discussiren over het feit of ai robot Musk een bewuste hitlergroet maakte of niet. Dat is nou juist precies wat ze willen en de kudde schaapjes uit beide kampen (verdeel en heers) trappen er weer massaal in en geven hun kostbare energie weg alsof het niks is, lekker boos en verontwaardigd zijn over nutteloze bullshit , gaat toch helemaal nergens over man _O-

Wat een neppe wereld (realiteit) tegenwoordig, lijkt wel een film. Zodra npcmensen tegen mij over dit soort onzin beginnen ben ik direct weg.
Jij praat hele alineas vol over dit soort onzin en de emoties springen er altijd vanaf. Ik weet niet waarom je nou stoer doet met je npc gebrabbel :')
Conscience do cost.
pi_216845533
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 19:47 schreef ems. het volgende:

[..]
Jij praat hele alineas vol over dit soort onzin en de emoties springen er altijd vanaf. Ik weet niet waarom je nou stoer doet met je npc gebrabbel :')
Knap staaltje gaslighting en projectie ( }) )

:W
pi_216859261
twitter
pi_216877710
quote:
Op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:33 schreef terrestrial het volgende:
Haha zie al die linkse wappies hier gek worden. Trump is een boer overigens net de mentaliteit van de originele Nederlander trouwens. Je kunt vinden dat hij onaardig is maar hij heeft wel gelijk in alles wat hij zegt.

Ze hadden het eerst beter kunnen doorspreken zodat je weet waar beide partijen staan ipv met media er bij. Ik snap Trump heel goed overigens, die wil vrede in de Oekraine maar ook een deel van het geld terug wat de Amerikanen er in hebben gestoken. Hij heeft groot gelijk natuurlijk.

Ik snap Zelensky ook wel een klein beetje, die voelt zich voor het blok gezet maar daarom hadden ze dit eerst in een achterkamertje moeten uitvechten. Anders waarom kom je naar Washington ? Trump heeft gelijk, de VS hoeft niet voor de hele wereld te zorgen.

En die Europese leiders, die zijn helemaal gek om Zelensky's kant te kiezen, geeft exact aan hoe waardeloos en zwak ze zijn. Europa heeft helemaal niks en kan helemaal niks en wordt ook nooit iets zo.. Die hebben de laatste 25-30 jaar alleen maar alles kapot gemaakt. Niks ontwikkeld alles ingekocht en alleen maar alles afgebroken. Wij hebben geen wapen industrie en die kun je ook niet zomaar even uit de grond stampen, net zoals andere al terecht zeggen. . Dan moet je weer gaan inkopen en waar juist exact bij Amerika, bij de Russen of bij de Chinezen. Maar als die eerste ook zeggen bekijk het maar, dan houd het op.

Maar afgezien daarvan, ik heb het al geroepen: Links liberaal europa is alleen maar bezig geweest met onzinnige ideologie zoals klimaat onzin, stikstof l en energie transiities die nooit kunnen werken ons straat-arm maken en ons energie net onbetrouwbaar, 1 bom er op en letterlijk ligt meteen plat. Daar sta je dan met je elektrische auto of fiets en zit je in de kou, kun je niet meer koken. Ipv jezelf sterker maken maken wij ons zelf alleen maar zwakker, halen we de meest haatdragende en terroristen tuig binnen en verdrukken we ons eigen volk met woke waanzin. We stoken vrouwen tegen de mannen op met hun metoo onzin en diversiteits beleid en iedereen moet werken want anders kunnen ze niet rond komen, . komen er vanzelf minder blanke kindertjes, Nederlandse oudjes worden naar de andere zijde geholpen. Voedsel productie gesloopt, boeren weg, eiwit transities. eigen industrie pleite wij maken niks meer en de kennis is straks weg en alles afhankelijk maken van een groepje rijken die alles voor het zeggen wil hebben. En dan beloven ze nog aan de bevolking om hun eigen defensie te versterken wat in werkelijkheid betekend dat ze alles weg geven aan de Oekrane.

Voor mij is al jaren zo overduidelijk als wat. stop met dat verdomde Europa! ik heb niks tegen samenwerking maar ieder land en hun politieke leiders horen hun eigen bevolking voorop te stellen en de macht moet altijd lokaal blijven. Als het dan allemaal goed geregeld is in alle landen en de neuzen van het volk staan dezelfde richting op kun je samenwerking verder uitbreiden maar niet eerder dan dat. Het probleem is alles herstellen duurt tientallen jaren. En samenwerken betekend niet alle macht weggeven. Dit wordt nooit een verenigde staten van Europa, we zijn te verschillend daarvoor.

De kans is groot dat als Europa zo blijft stoken de VS een hele hoop investeringen en militairen terug trekt uit Europa en de EU veel geld gaat mislopen en dus wij ook weer armer worden. Ik denk niet dat de VS echt uit de NAVO stapt maar die staan niet te springen om deze - linkse shit show - te blijven sponsoren.
pi_216889847
twitter
pi_216890675
pi_216897600
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:26 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
wtf heeft dit nou weer met vermeende propaganda te maken :D
Conscience do cost.
pi_216900232
pi_216903023
quote:
8s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:25 schreef ems. het volgende:

[..]
wtf heeft dit nou weer met vermeende propaganda te maken :D
Ideologische waanzin. Staat toch in de titel.
pi_216903028
quote:
Wie is Metsola dat ze Engelse spelling doet.

En overig allemaal Amerikaanse spelling. Zegt dat wat?
pi_216904390
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 05:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ideologische waanzin. Staat toch in de titel.
De bereiding van een gerecht? Hoe boos ben jij de hele dag? _O-
Conscience do cost.
pi_216906311
quote:
8s.gif Op maandag 3 maart 2025 09:30 schreef ems. het volgende:

[..]
De bereiding van een gerecht? Hoe boos ben jij de hele dag? _O-
Want opmerken dat zaken ridicuul zijn is uit boosheid?
pi_216910849
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Want opmerken dat zaken ridicuul zijn is uit boosheid?
Wat is er precies ridicuul aan? Ben je weleens in een restaurant geweest?
Conscience do cost.
pi_216917534
Maar ff hier dumpen ...Geef je familie aan voor verkeerd denken

Even herinneren aan onze "vrije wereld"

Duitsland geeft alvast het "goede" voorbeeld :

quote:
"Begeleiding Kompas Complotdenken" van start (Persbericht 27.02.2025)

https://www.bmi.bund.de/S(...)eratungskompass.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_216920481
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:32 schreef ems. het volgende:

[..]
Wat is er precies ridicuul aan? Ben je weleens in een restaurant geweest?
_O- grof geld betalen voor mini porties.
pi_216926348
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O- grof geld betalen voor mini porties.
Ja. Sommige restaurants zijn duurder dan andere restaurants. Jij kookt alles zelf of gaat hoogstens naar de snackbar oid?

En ik durf zomaar aan te nemen dat de portie in dat filmpje niet de enige portie is die men op een avond nuttigt.
Conscience do cost.
pi_216926716
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:16 schreef ems. het volgende:

[..]
Ja. Sommige restaurants zijn duurder dan andere restaurants. Jij kookt alles zelf of gaat hoogstens naar de snackbar oid?

En ik durf zomaar aan te nemen dat de portie in dat filmpje niet de enige portie is die men op een avond nuttigt.
Och ik heb ook weleens een Michelin restaurant aangetikt. Is het geld niet waard.
pi_216927757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Och ik heb ook weleens een Michelin restaurant aangetikt. Is het geld niet waard.
Dat is relatief natuurlijk. Ik heb er ook weleens eentje gedaan, gelukkig niet voor hoeven betalen (want traktatie) maar ik heb heerlijk gegeten. Of het het geld waard is is denk ik vooral afhankelijk van hoeveel geld je hebt en hoe verfijnd je palet is :P

Maarja, smaken verschillen.
Conscience do cost.
pi_217080998
twitter

Dagelijks. Niet neutraal. Nieuws.
pi_217080999
twitter
pi_217170330
https://www.bnnvara.nl/jo(...)topje-van-de-ijsberg

Holy fucking cow deze complotidioten.
pi_217171386
pi_217183101
pi_217183102
pi_217247961
https://www.destentor.nl/(...)wangsommen~a3500af0/

Dwangsommen van de provincie omdat je bouwt terwijl je een bouwvergunning hebt van de gemeente, doe bekrachtigd is door de rechter als legitiem.

Tot 75k.

Wat is dit voor wetteloosheid?

Vollenbroek is een terrorist. Pleegt politiek gemotiveerde aanslagen op individuele bedrijven. De wetgever moet eens harde klappen zetten, al trekken we ons terug van dat natura2000 gebeuren!! Dit doet zoveel meer schade dan het baat heeft. KAPPEN.

En integer zijn die stikstof wetenschappers (activisten) ook niet. Deze uitvoering lijkt wetenschappelijk nergens op, wat het hele fundament onder al die vonnissen wegschoffelt, wat een simplisme om vanuit een modellenwereld de stand van de natuur te berekenen ipv vast te stellen.
pi_217258289
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 02:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
[ x ]
pi_217381642
https://www.nporadio1.nl/(...)d-aan-je-overgewicht

Je kunt er niks aan doen dat er voedsel in je maag komt. De supermarkt tieft immers een trechter in je keel en voert je a la foie gras als je sla wilt kopen.

Clownworld.
pi_217431218
quote:
Yep. Globalisten == Joden. En Die HowardRoark is alleen maar propaganda aan het spuien. Israelische bot.
pi_217435336
Howardroark aka Hasbararoark is een hasbaratroll })
pi_217484132
https://nieuwrechts.nl/10(...)te-om-migratiebeleid

quote:
'Ik denk niet dat we migratie kunnen stoppen als we ons niet verzetten tegen de wetten en gerechtelijke uitspraken die nu gelden.' Het is nog onduidelijk of Orbn tot een overeenkomst zal komen met het EHJ of dat de boete blijft oplopen
Hij heeft compleet gelijk, al moet je uit het EVRM of al moet je uit de EU, als het zich ondemocratisch gedraagt en er valt niks aan te doen zul je iets moeten.
pi_217484177
pi_217490290
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 06:35 schreef ludovico het volgende:
https://nieuwrechts.nl/10(...)te-om-migratiebeleid
[..]
Hij heeft compleet gelijk, al moet je uit het EVRM of al moet je uit de EU, als het zich ondemocratisch gedraagt en er valt niks aan te doen zul je iets moeten.
Je bent toch bekend met het Kalergi plan?
Dat gaat gewoon uitgerold worden tenzij de Europese burgers in opstand komen.
pi_217491212
https://www.spoorpro.nl/1(...)richten/?gdpr=accept

Voor miljoenen slopen en denken dat je goed bezig bent.

En een staat die je niet oppakt en in het gesticht stopt.

Ik kan er niet bij.
pi_217491215
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 22:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je bent toch bekend met het Kalergi plan?
Dat gaat gewoon uitgerold worden tenzij de Europese burgers in opstand komen.
Nee?
pi_217491658
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 07:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Richard_Coudenhove-Kalergi

quote:
De toekomstige mens zal van gemengd ras zijn. Hedendaagse rassen en klassen zullen geleidelijk verdwijnen als gevolg van ruimte, tijd en het verdwijnen van vooroordelen. Het Euraziatische-negro ras van de toekomst, dat zal lijken op de oude Egyptenaren, vervangt de verscheidenheid van volkeren met een verscheidenheid aan individuen.[13]
Onder het bewind van nazi Duitsland is het stil gezet maar nadat die verslagen waren zijn ze er weer verder mee gegaan.

https://nl.m.wikipedia.or(...)ese_Unie&wprov=rarw1

quote:
De beweging werd in 1923 opgericht door de Oostenrijkse graaf Richard Coudenhove-Kalergi. Na zijn dood in 1972 werd hij als president van de Internationale Paneuropa Unie opgevolgd door aartshertog Otto von Habsburg. Deze trad in 2004 terug en werd opgevolgd door de Fransman Alain Terrenoire.

Bekende leden van de Paneuropese Unie waren onder andere Albert Einstein, Thomas Mann, Franz Werfel, Salvador de Madariaga, Charles de Gaulle, Aristide Briand, Konrad Adenauer, Franz Josef Strau, Bruno Kreisky en Georges Pompidou.

In Duitsland werd de Paneuropa Unie in 1933 door de nationaalsocialisten verboden, maar werd na de Tweede Wereldoorlog opnieuw opgericht. De Duitse Paneuropa Union is nauw verbonden met de CSU en de organisaties van Heimatvertriebenen.

In bijna alle landen van West- en Oost-Europa zijn tegenwoordig nationale afdelingen van de Paneuropa Unie. In Nederland is echter geen afdeling. Sinds 1975 is er ook een aparte jeugdafdeling, die eveneens in vele landen actief is.

[ Bericht 18% gewijzigd door Candymannetje op 29-04-2025 09:40:30 ]
pi_217564572
twitter
pi_217572203
pi_217572260
quote:
PVV-leider Geert Wilders, groot voorstander van de genocide op de Palestijnen
Kijk dan.

Die verdienen een strafzaak.
Haaizaaien tegen Wilders.
pi_217580632
twitter
pi_217583042
https://www.nporadio1.nl/(...)gentie-vaak-hoger-in

"Mansplaining"

Ja als je daarover begint te zeiken schat ik mijn intelligentie inderdaad hoger in.
pi_217584329
twitter

*O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217584381
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

*O*
Super ontopic!
Propaganda en ideologische waanzin
:Y
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_217590785
https://www.tubantia.nl/b(...)de-leeuwen~acc62f20/

Wolf geen bedreiging.

Net 9 lammeren vermoord in Noord Holland.
pi_217590790

Wolf geen bedreiging.

Ik vermoed echt dat die beesten zijn uitgezet hier.

Meer dan 100 jaar geen wolf in NL.
De gekkies club is opeens groot en de wolf is opeens terug.
pi_217593396
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:30 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
https://www.destentor.nl/(...)-protesten~a525a01d/

Dat is grappig, de overige Pally wappies voelen zich juist dermate onaantastbaar dat ze geweld plegen en vernielingen aanrichten.

Maar anderen zijn bang voor censuur.
pi_217613726
twitter
pi_217613790
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 03:37 schreef ludovico het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)wangsommen~a3500af0/

Dwangsommen van de provincie omdat je bouwt terwijl je een bouwvergunning hebt van de gemeente, doe bekrachtigd is door de rechter als legitiem.

Tot 75k.

Wat is dit voor wetteloosheid?

Vollenbroek is een terrorist. Pleegt politiek gemotiveerde aanslagen op individuele bedrijven. De wetgever moet eens harde klappen zetten, al trekken we ons terug van dat natura2000 gebeuren!! Dit doet zoveel meer schade dan het baat heeft. KAPPEN.

En integer zijn die stikstof wetenschappers (activisten) ook niet. Deze uitvoering lijkt wetenschappelijk nergens op, wat het hele fundament onder al die vonnissen wegschoffelt, wat een simplisme om vanuit een modellenwereld de stand van de natuur te berekenen ipv vast te stellen.
Heeft die Vollenbroek trouwens net zoveel beveiliging als Wilders?
Denk dat er flink wat mensen hem liever zien met een tuintje op zijn buik.
Vakman pur sang
pi_217613810
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 04:32 schreef ludovico het volgende:

Wolf geen bedreiging.

Ik vermoed echt dat die beesten zijn uitgezet hier.

Meer dan 100 jaar geen wolf in NL.
De gekkies club is opeens groot en de wolf is opeens terug.
De wolf is wel een raar verhaal ja.
Lees maar terug, de eerste wolf, de experts zeiden dat een roedel van 2 wolven een enorm gebied nodig hebben en dat in NL nooit meer dan 2-3 roedels zullen voorkomen.
En dat de wolf zeer schuw is en je deze nooit zult tegenkomen.

En vorige maand liep er zo een bij ons over straat en we wonen niet eens in de buurt van een echt bos. :')
Vakman pur sang
pi_217613833
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heeft die Vollenbroek trouwens net zoveel beveiliging als Wilders?
Denk dat er flink wat mensen hem liever zien met een tuintje op zijn buik.
Ik denk dat rechts daar te integer voor is.

Ieder mens heeft zijn of haar waarde ook al zijn ze knettergek. Negeren en door.

Links is anders, die zijn collectivistisch en het doel heiligt de middelen... Ben je niet met ze ben je tegen ze.

Zie covid waanzin e.d.
pi_217613840
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De wolf is wel een raar verhaal ja.
Lees maar terug, de eerste wolf, de experts zeiden dat een roedel van 2 wolven een enorm gebied nodig hebben en dat in NL nooit meer dan 2-3 roedels zullen voorkomen.
En dat de wolf zeer schuw is en je deze nooit zult tegenkomen.

En vorige maand liep er zo een bij ons over straat en we wonen niet eens in de buurt van een echt bos. :')
Het is een heel vaag verhaal en de kans dat ze losgelaten zijn is best nog wel aanwezig.
pi_217616248
quote:
A Conversation with Nita Farahany on The Battle for Your Brain: Defending the Right to Think Freely in the Age of Neurotechnology

A new dawn of brain tracking and hacking is coming. Will you be prepared for what comes next?

Imagine a world where your brain can be interrogated to learn your political beliefs, your thoughts can be used as evidence of a crime, and your own feelings can be held against you. A world where people who suffer from epilepsy receive alerts moments before a seizure, and the average person can peer into their own mind to eliminate painful memories or cure addictions.

https://thoughteconomics.com/nita-farahany/
pi_217631322
pi_217648783
twitter
pi_217650953
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik denk dat rechts daar te integer voor is.

Ieder mens heeft zijn of haar waarde ook al zijn ze knettergek. Negeren en door.

Links is anders, die zijn collectivistisch en het doel heiligt de middelen... Ben je niet met ze ben je tegen ze.

Zie covid waanzin e.d.
Ik nam COVID altijd met een korreltje zout. Ja het was een virus, beetje oppassen maar gewoon normaal doen.

Maar het viel me op dat idd vooral links dat enorm serieus nam, veel te serieus.
Hoe kan het dat m.i. vooral linkse mensen daar nou zo heftig op reageerden en niet zagen voor wat het was?
Vakman pur sang
pi_217650982
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik nam COVID altijd met een korreltje zout. Ja het was een virus, beetje oppassen maar gewoon normaal doen.

Maar het viel me op dat idd vooral links dat enorm serieus nam, veel te serieus.
Hoe kan het dat m.i. vooral linkse mensen daar nou zo heftig op reageerden en niet zagen voor wat het was?
Je onderschat de rol van de (gepushte) media? En de dwang en maatregelen?
pi_217651062
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 07:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je onderschat de rol van de (gepushte) media? En de dwang en maatregelen?
Die heb ik en degenen naast mij toch ook bekeken, en hooguit konden we wat gniffelen wat ze dan weer uitdachten (avondklok, wandelen na 20:00 was verboden)
Vakman pur sang
pi_217651154
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die heb ik en degenen naast mij toch ook bekeken, en hooguit konden we wat gniffelen wat ze dan weer uitdachten (avondklok, wandelen na 20:00 was verboden)
Ja diegenen met een nuchtere kijk konden er es om gniffelen...of irriteren.
Tijdens wandelen mocht je zelfs niet eens op een bankje zitten :')
Gros ging toch mee in de heisa.
pi_217652386
quote:

[..]

Emotie mensen. Dat is het gewoon.
pi_217652398
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja diegenen met een nuchtere kijk konden er es om gniffelen...of irriteren.
Tijdens wandelen mocht je zelfs niet eens op een bankje zitten :')
Gros ging toch mee in de heisa.
Ik heb er spijt van.

Normaal zou ik niet een rondje gaan lopen maar had dat nu toch wel gedaan in hindsight.

Protestbordje erbij en de hypocrisie maar weer eens aantonen van de rechterlijke macht.
pi_217652444
quote:

[..]

Uh het waren juist de mensen uit de overwegend rechtse hoek die helemaal emotioneel werden, gingen huilen over onderdrukking omdat ze even geen bier mochten zuipen in hun stamkroeg en gek gingen doen tegen de politie toch?

Zal ongetwijfeld een geval van perspectief zijn.
Conscience do cost.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:47:13 #138
491114 Beepboop
Computorrrr
pi_217652478
Egosme is rechts niet vreemd inderdaad.
pi_217652709
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:47 schreef Beepboop het volgende:
Egosme is rechts niet vreemd inderdaad.
Eeniederdie zijn eigen plan trekt en niet mee wilt met opgedrongen moetjes van collectivisten is nog geen egost.

Eerder omgekeerd. Hoe asociaal is het wel niet om iedereen die niet mee wilt doen met het collectief venijnig te willen straffen.
pi_217656458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Eeniederdie zijn eigen plan trekt en niet mee wilt met opgedrongen moetjes van collectivisten is nog geen egost.

Eerder omgekeerd. Hoe asociaal is het wel niet om iedereen die niet mee wilt doen met het collectief venijnig te willen straffen.
Hoe konden ze in godsnaam verbieden om ‘s avonds de deur uit te mogen.
Het is godverdomme voor je eigen mentale en fisieke gezondheid. _O-
Vakman pur sang
pi_217656484
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:43 schreef ems. het volgende:

[..]
Uh het waren juist de mensen uit de overwegend rechtse hoek die helemaal emotioneel werden, gingen huilen over onderdrukking omdat ze even geen bier mochten zuipen in hun stamkroeg en gek gingen doen tegen de politie toch?

Zal ongetwijfeld een geval van perspectief zijn.
Die mensen waren gewoon nonchalant op de regels. En de COVID broekpoepers reageerden juist als totale Mongolen als er iets gebeurde buiten het boekje.
(Hallo politie, er zijn hier mensen die houden een tuinfeest)
Vakman pur sang
pi_217656967
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die mensen waren gewoon nonchalant op de regels.
Nee, ze waren hysterisch en agressief omdat ze 3 minuten een mondkapje moesten in een winkel. En hun haat en angst gebruikten ze om te rellen.

Maar je had inderdaad ook vervelende mensen in het andere kamp hoor. Maar die vielen in het niet bij de hoeveelheid beroepsslachttofers die dit als uitgelezen kans zagen om zich te misdragen want dE rOvErHeId.
Conscience do cost.
pi_217658033
Mondkapjes in de super, ook zo Kut.

Alsof je verplicht mee moet doen met een cult
pi_217658903
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:16 schreef ludovico het volgende:

En in de horeca, overal eigenlijk.
Dat mensen tegen je praten maar je ziet geen lippen bewegen, of emotie, of gemompel.
Of een waarschijnlijk mooie meid, maar misschien wel zwarte tanden.
Wat was ik blij dat dat werd afgeschaft :P
Vakman pur sang
pi_217659505
quote:

Precies dit bedoel ik idd met hysterie.
Conscience do cost.
pi_217663012
Mocht het nog een keer gebeuren blijf ik meer bij mezelf. Waanzinnige regels van wat collectivistische idioten zoals Koopmans... Leuk maar the fuck echt... Doe ff normaal.
pi_217663192
Bij jezelf blijven had ook de voorkeur van de regering tijdens corona dus fijn dat jullie wat dat betreft op een lijn zitten.
Conscience do cost.
pi_217663797
quote:

Ik had daar zo'n pasje voor.
Werkte perfect, nooit gezeik gehad.
pi_217663988
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik had daar zo'n pasje voor.
Werkte perfect, nooit gezeik gehad.
Pasje?
pi_217663999
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pasje?
Ja kon je gewoon downloaden en uitprinten.
Daar stond op dat je vanwege medische redenen geen mondkapje kon dragen.
pi_217674035
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 18:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja kon je gewoon downloaden en uitprinten.
Daar stond op dat je vanwege medische redenen geen mondkapje kon dragen.
Lol..
pi_217674835
Ja. En je zag ook altijd direct wie daarover loog dus die kon je alsnog eenvoudig de deur uit trappen.
Conscience do cost.
pi_217674909
Gelul, ik heb er nooit problemen mee gehad.
Alle maatregelen heb ik weten te omzeilen.
Ben gewoon uit eten geweest en naar de sportschool gegaan.
Zat mensen die er niet aan mee deden.
Heb er goede en betrouwbare vrienden aan over gehouden.
pi_217675108
Je hebt goede en betrouwbare vrienden overgehouden aan een pasje op internet uitprinten?
Conscience do cost.
pi_217675168
Nee aan mensen waar ik welkom was om te eten en te trainen.
Die niet mee deden aan die waanzin.
pi_217675199
Waarom had je dan dat pasje als je daar toch welkom was?
Conscience do cost.
pi_217675253
Voornamelijk voor supermarkten en m'n werk.
pi_217684767
https://www.tubantia.nl/a(...)len-in-bed~a0467fae/

15 ton bus waarvan 6+ ton aan accu gewicht.
pi_217713168
pi_217718265
twitter

Retoriekje hoor
pi_217738869
https://www.rijnmond.nl/n(...)ap-flink-geschrokken

Natuurlijk joh domme doos met je genocide verhaaltje. Ga nog harder dromen met je opgefokte Kut vriendjes.
pi_217740488
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:22 schreef ludovico het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)ap-flink-geschrokken

Natuurlijk joh domme doos met je genocide verhaaltje. Ga nog harder dromen met je opgefokte Kut vriendjes.
Crisisactors/fake demonstranen die gezamelijk met de politie een toneelstukje opvoeren.

Met als einddoel , een excuus/reden te creren om het demonstratierecht/vrijheid van meningsuiting aan te kunnen passen, in te kunnen perken. Creer een nep probleem en kom uiteindelijk met de oplossing.

Ze hebben de NPC,s zover gekregen dat ze in naam van papa Isral voorstander zijn geworden van harde maatregelen, ze willen daar zelfs bepaalde vrijheden voor inleveren als het moet. En iedereen die tegen is is een antisemiet!

En met dit soort toneelstukjes kweken ze ook nog eens sympathie voor de zionistische agenda. Want npc,s kennen geen nuance, je bent voor/tegen iets. Ze laten zich zo makkelijk verdelen en bespelen (van hun energie beroven)

Zet die tv toch uit man, het is allemaal fake, de poltieke/media.. allemaal fake
pi_217834738
https://www.bnnvara.nl/jo(...)echtse-prutsregering

Dat BNN moet echt asap van de subsidie af. Doe ff normaaaaal joh.
pi_217839612
pi_217855009
pi_217857885
https://www.tijd.be/polit(...)tq-wet/10610491.html

Wie denken ze wel niet dat ze zijn.

Kinderen beschermen tegen seksuele lgbtq input? Mag niet want vrij verkeer van goederen? Dan is coke per heden ook legaal in ieder EU land.

Komop zeg. Politiek gedreven door rechters.
pi_217981954
https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-naar-midden-oosten

quote:
Dat zou een forse stap zijn en ook betekenen dat Amerikaanse bases in de regio in gevaar komen. Iran heeft al meermaals de VS gewaarschuwd dat het zich niet moet betrekken in de oorlog.
Oh een waarschuwing van Iran aan Amerika, nu worden ze bang.

Die bias is niet te stuiten, extremistische islam knuffelaars.
pi_217989959
https://www.nd.nl/varia/v(...)-volgens-pbl-rapport

Methaan is onderworpen aan korte koolstof kringloop. De uitstoot van de koeien zorgt niet voor toename van CO2 eq. Maar behoudt het huidige evenwicht.

PBL kijkt alleen naar uitstoot en niet naar afbraak.

Propaganda tegen de boer. Wederom
pi_217990814
En de stikstof op de natuur, een nog waziger externaliteit, die tot 300-500 meter te meten is en daarna niet meer. En alleen belangrijk is voor specifieke wensnatuur.
pi_217997046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 06:50 schreef ludovico het volgende:

Methaan is onderworpen aan korte koolstof kringloop. De uitstoot van de koeien zorgt niet voor toename van CO2 eq. Maar behoudt het huidige evenwicht.

Wat is dit nou weer voor pro-boer propaganda.
Conscience do cost.
pi_217997176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 06:50 schreef ludovico het volgende:

Propaganda tegen de boer. Wederom
Volgens mij wordt er al veel opgevangen.
Dat noemen ze dan bio-lng.
pi_217997619
They are mocking us (openlijk) since 2020
pi_217997647
Tis gewoon duivels.
Het wordt niet beter ook. BBB richt ook niks aan.
pi_218079651
https://www.nu.nl/midden-(...)e-westoever-aan.html

quote:
Extremistische Isralische kolonisten hebben in de nacht van zondag op maandag een basis van het Isralische leger op de Westelijke Jordaanoever bestormd, melden de strijdkrachten. De kolonisten hebben onder meer een dure veiligheidsinstallatie met computerapparatuur in brand gestoken.
Het Isralische leger zegt in een verklaring op X dat de verwoeste systemen werden gebruikt bij ordehandhaving en het voorkomen van aanslagen. Dat er nu schade is aangericht, betekent volgens het leger een veiligheidsrisico.

Er vinden al dagen rellen plaats tussen de kolonisten en Isralische militairen. Volgens The Times of Israel begonnen die woensdag toen militairen ingrepen bij een aanval van kolonisten op het Palestijnse dorp Kafr Malik. Daarbij werden drie Palestijnen gedood. Het leger arresteerde zes Isralirs, die later werden vrijgelaten.

In de dagen daarna zochten de kolonisten de confrontatie met de militairen. Ze noemden de commandant onder meer een verrader omdat hij zijn bataljon had laten ingrijpen en Isralirs had opgepakt. Militairen werden daarbij geslagen en autobanden werden lekgestoken.

De regering, inclusief de uiterst rechtse ministers Bezalel Smotrich (Financin) en Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid), heeft de aanvallen veroordeeld.

Geweld op Westelijke Jordaanoever sterk toegenomen
Het geweld van extremistische kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever is sinds het begin van de oorlog in Gaza sterk toegenomen. Mensenrechtenorganisaties stellen dat het Isralische leger daarbij niet of nauwelijks ingrijpt.

Daarnaast zit volgens de Mensenrechtenorganisatie van de Verenigde Naties de bouw van illegale nederzettingen stevig in de lift. En dat terwijl het Internationaal Gerechtshof (ICJ) vorig jaar oordeelde dat de nederzettingen die Isral de voorbije decennia heeft gebouwd op onder meer de Westelijke Jordaanoever in strijd zijn met het internationaal recht.

"De Isralische bezetting van de Palestijnse Gebieden is de facto een annexatie van het gebied", oordeelde het ICJ. Volgens het gerechtshof moet de Isralische aanwezigheid in de Palestijnse Gebieden beindigd worden en moet Isral onmiddellijk stoppen met het bouwen van nieuwe nederzettingen.

Ook vindt het ICJ dat landen de verplichting hebben om de Isralische bezetting van de Palestijnse Gebieden niet te erkennen als rechtmatig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')