Nee.quote:
Ik ben niet zo een zender.quote:Op woensdag 29 januari 2025 01:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Doe je er zelf ook aan mee, of ben jij wel gewoon gematigd gebleven?
Klinkt inderdaad verschrikkelijk.quote:
Dat denk ik niet, men werkt waar zij het meeste nut zien voor zichzelf om te werken.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een minimumloon waarvan je niet rond kunt komen met fulltime werk. Ik denk dat dat uiteindelijk de samenleving heel wat meer zou kosten.
Klinkt als een spinnenweb waar men invalt en niet meer uitkomt, nee, over de steun an sich zijn we het wel eens, maar het stukje meer werklozen omdat men aan de onderzijde te duur is om te werken... Dat is an sich ook wel enigszins zonde (maar hoe sterk die correlatie werkelijk is.... grijs gebied).quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat brengt stress mee, dus meer mentale problemen, waardoor ook weer minder gewerkt kan worden, mensen die in financiele problemen komen en er niet uit kunnen komen. Dus dan moet je ook weer allerlei toeslagen optuigen om die mensen te steunen.
Verhogen drempel van laagste schaal, sowieso elk jaar met inflatie-percentage. Nu gebruiken overheden het vaak als truc. Zet de schalen zo neer dat veel mensen net niet in een hogere schaal vallen, en een paar jaar later valt die groep daar wel in door inflatie. Levert veel meer belasting op, zonder dat de belastingen verhoogd worden.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, men werkt waar zij het meeste nut zien voor zichzelf om te werken.
Stel je prikkelt het fiscaal nog wat aan de onderzijde dan zal het plezier van het werk ook wat zwaarder gaan wegen dan slechts het inkomen aan de onderzijde.
Dat zou je terecht kunnen vinden omdat je de "concurrentiekracht" aan de onderzijde onwenselijk laag is (zie fiscale prikkels die we nodig achten qua minimumloon e.d.).
Dat los je denk ik meer op met bijvoorbeeld een negatieve inkomstenbelasting voor de laagste inkomsten.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:04 schreef ludovico het volgende:
Ik vind die onderwerpen niet nuchter. Bovenmatig ideologisch, met objectieve zenders heeft het weinig te maken.
Soms komt er wel een stoorzender in het topic maar inhoudelijk wordt het nooit, allemaal op de persoon.
De ideologie wordt aangevallen waarmee men zich persoonlijk identificeert dus het voelt voor hen als persoonlijke aanval.
Maar dat dan met nuchter geluid, het is eigenlijk een beetje een bevestiging voor het idee dat sommigen wat gendoctrineerd zijn.
Beetje emo reactie.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:35 schreef ems. het volgende:
Ik kijk ook altijd naar dingen waar ik emotioneel van wordt en post het vervolgens op mijn echokamers om likes te scoren.
wat is het anders?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:16 schreef ludovico het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)kincident-nieuwegein
"steekincident"
Alsof het een noodlottig ongelukje was.
het verschil tussen de corona protesten en BLM is natuurlijk ook dat BLM altijd vredevol was, en dat men bij de corona protesten aankwam met wapen en de inzet om te rellen. En men alle waarschuwingen en bevelen negeerde die de politie gaf.quote:Op zondag 26 januari 2025 07:01 schreef ludovico het volgende:
Al een tijdje loop ik met het idee dat de wereld de laatste jaren wel erg veel "kleur" heeft gekregen, in de negatieve zin van het woord.
Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de behandeling van corona protesten vs black lives matter protesten, waarbij de eerste met (te) grof geweld zijn neergeslagen en bij de tweede loopt de burgemeester van Amsterdam trots in rondje door de menigte.
Nu ben ik voorstander van deze protesten harder aan te pakken. Maar feit is wel, dat ze vredevol zijn, nooit geweld toepast wordt.quote:Ofwel het tolereren van protesten op snelwegen en het gebrek aan straffen aldaar.
je bedoelt eigenlijk je eigen echo kamer genereren van informatie die precies past bij je eigen denkbeeld?quote:Laten we in dit topic actualiteiten verzamelen waarin ideologie een wel erg grote rol speelt.
Meisje vermoord met mes.quote:
Lol.quote:Op maandag 3 februari 2025 07:48 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
het verschil tussen de corona protesten en BLM is natuurlijk ook dat BLM altijd vredevol was, en dat men bij de corona protesten aankwam met wapen en de inzet om te rellen. En men alle waarschuwingen en bevelen negeerde die de politie gaf.
[..]
Nu ben ik voorstander van deze protesten harder aan te pakken. Maar feit is wel, dat ze vredevol zijn, nooit geweld toepast wordt.
En een stukje capaciteit van de politie en justitie.
Nu zou ik dit graag anders zien, maar soms moeten er ook keuzes gemaakt worden.
[..]
je bedoelt eigenlijk je eigen echo kamer genereren van informatie die precies past bij je eigen denkbeeld?
Lekker man.quote:
Leuk voorbeeld van je eigen echo kamer.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:17 schreef ludovico het volgende:
Climate change zorgt voor meer ratten zegt men ten tijde van ecologische ongedierte bestrijding en matige vuilverwerking van de gemeente Amsterdam.
De timing....
Afgezien van dat ALLES gerelateerd zou moeten worden aan climate change, iedere correlatie wordt causaal gemaakt "volgens experts" volgens "onderzoekers" etc etc. Waanzin, naar mijn mening.
Ik denk dat je hier weer een stukje in je eigen echo kamer aan het denken bent.quote:
Nergens staat dat het verplicht is? COULD is not MUST. Maar dit soort organisaties vertellen inderdaad wel hetzelfde wat meestal de democraten vertellen. Dat is het grote verschil wat de huidige USA overheid probeert te vertellen. Ze breken wat, wat in de afgelopen 20 jaar opgebouwd is, en laten zien, dat de USA niet meer te vertrouwen is als wereldleider.quote:
Niks feitelijk correct aan. Er zijn mensen toegetakeld door de politie die defacto wegrenden. Daar zijn voor zover ik weet ook mensen voor veroordeeld en er kwam destijds ook onderzoek naar gebruik van geweld door VN functionaris...quote:Op maandag 3 februari 2025 19:06 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Nee het is feitenlijk correct. Het past alleen niet bij je mening.
Welke kwalificatie heb jij? Ik heb een master en heb kennis van statistiek.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Leuk voorbeeld van je eigen echo kamer.
Er is een wetenschappelijk peer reviewed onderzoek Increasing rat numbers in cities are linked to climate warming, urbanization, and human population gepubliceerd in een gerespecteerd wetenschappelijk site, en jij komt aan met je mening?
Welke kwalificaties heb jij precies? Afgezien je mening?
Ook bijzonder dat jij klimaat verandering gebruikt voor de opwarming, dat haal ik niet uit het NOS artikel. Heb je dit misschien niet gelezen met een BIAS in mind? Zodat je kon lezen wat jij wou lezen?
Als we de studie lezen, zien we ook het de opwarming zowel door klimaat verandering, maar ook "Warming temperatures resulting from climate change or urban heat islands may extend the seasonal window"
Het onderzoek doet ook harde uitspraken dat alles door klimaat change komt, maar het ziet wel een relatie tot de rat polulatie icm de opwarming van steden. Opwarming die door meerdere dingen kan komen. Klimaat change is daar ook een onderdeel van. En klimaat veranderingen en opwarming zijn nu eenmaal een feit. Waarbij ook de temperatuur in steden stijgt.
Het is weer een mooi stukje van je eigen BIAS analyse en daarop conclusies trekken.
Dit is geen "ideologische waanzin", maar een feitelijk correcte analyse. Maar dat past natuurlijk niet bij je mening, dus lees jij precies wat je er uit wilt lezen.
Je verzint het helemaal zelf.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:23 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier weer een stukje in je eigen echo kamer aan het denken bent.
Een mes is een steekwapen, wat veel professioneler klinkt en is ook juridischer.
En vermoord staat nog niet vast op zo'm moment. Hier zie je dus ook het verschil en kwaliteit van Nieuws en hoe het gebracht wordt.
Juridisch gezien heb je gelijk, in de volksmond niet. Afgemaakt zou dan de juiste lading geven, als je er zo puur in zou staan.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:23 schreef Rolfieo het volgende:
.
Als men vermoord zou gebruiken in het artikel zou dit juist stigmatiserend zijn. Maar past dan natuurlijk wel bij je mening, maar is feitelijk en juridisch gezien incorrect. Niet dat dat voor je mening uitmaakt natuurlijk. Je topics zijn daar een voorbeeld van. Een echo kamer.
1 grote filmscene dat ukraine.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:56 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Gaat ook over desinformatie vanuit oa. Oekraine.
Schijnt een paper met minimale steekproefgrootte te zijn als basis die zelf concludeerde dat er geen significante effecten te meten waren? Heb je een link naar het paper?quote:
Gelukkig niet. Heb wel een link naar de Fabeltjes krant.. is geloofwaardiger dan dat artikel .quote:Op donderdag 6 februari 2025 08:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Schijnt een paper met minimale steekproefgrootte te zijn als basis die zelf concludeerde dat er geen significante effecten te meten waren? Heb je een link naar het paper?
Ach op niveau van de krant wat liegen is n, wetenschap zou integer moeten zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:03 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Heb wel een link naar de Fabeltjes krant.. is geloofwaardiger dan dat artikel .
The Russian war hoax. En dit nieuws wisten we natuurlijk ook al wel, behalve diegene die het nieuws geloven.quote:Reporters Without Borders is very upset that US funding is drying up for 'Independent Journalists™" around the world--9 out of 10 news organizations in Ukraine, for instance, are propped up by your tax dollars. Nothing says "independent" like "paid for the the US government," after all.
I wonder how many "journalists" in Gaza are paid for with our tax dollars?
Lollllquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:57 schreef epicbeardman het volgende:
USAID: $270 Million for 'Independent' Journalists
[..]
The Russian war hoax. En dit nieuws wisten we natuurlijk ook al wel, behalve diegene die het nieuws geloven.
Ze hebben gezien hoe Amsterdam er aan toe is en ze gunnen Gaza niet dat ze naar dat niveau afglijden. Derhalve een sympathiek gebaar vanuit de hoofdstad.quote:
Toch volstrekt debiel dat een gemeente internationale politiek denkt te moeten bedrijven die voorbij de directe belangen voor de gemeente gaan.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:25 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ze hebben gezien hoe Amsterdam er aan toe is en ze gunnen Gaza niet dat ze naar dat niveau afglijden. Derhalve een sympathiek gebaar vanuit de hoofdstad.
Dat doet elke gemeente.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Toch volstrekt debiel dat een gemeente internationale politiek denkt te moeten bedrijven die voorbij directe baten voor de stad gaan.
Hoe dan?quote:
Via stedenbanden worden warme contacten onderhouden en die zullen ongetwijfeld verband houden met de politieke winden die in die gemeentes waaien.quote:
quote:
Waarom zou je die false flag operatie niet mogen ontkennen ?quote:door te ontkennen dat de terroristische aanval van Hamas van 7 oktober 2023 op Isral heeft plaatsgevonden
Het is niet stoer ofzo dit soort hersenkronkels.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:07 schreef ems. het volgende:
Deed hij wel. Deze willekeurige social media muts is een verspreider van desinformatie.
Jij praat hele alineas vol over dit soort onzin en de emoties springen er altijd vanaf. Ik weet niet waarom je nou stoer doet met je npc gebrabbelquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:36 schreef PSVCL het volgende:
Je zou maar wekenlang discussiren over het feit of ai robot Musk een bewuste hitlergroet maakte of niet. Dat is nou juist precies wat ze willen en de kudde schaapjes uit beide kampen (verdeel en heers) trappen er weer massaal in en geven hun kostbare energie weg alsof het niks is, lekker boos en verontwaardigd zijn over nutteloze bullshit , gaat toch helemaal nergens over man![]()
Wat een neppe wereld (realiteit) tegenwoordig, lijkt wel een film. Zodra npcmensen tegen mij over dit soort onzin beginnen ben ik direct weg.
Knap staaltje gaslighting en projectie (quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Jij praat hele alineas vol over dit soort onzin en de emoties springen er altijd vanaf. Ik weet niet waarom je nou stoer doet met je npc gebrabbel
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:33 schreef terrestrial het volgende:
Haha zie al die linkse wappies hier gek worden. Trump is een boer overigens net de mentaliteit van de originele Nederlander trouwens. Je kunt vinden dat hij onaardig is maar hij heeft wel gelijk in alles wat hij zegt.
Ze hadden het eerst beter kunnen doorspreken zodat je weet waar beide partijen staan ipv met media er bij. Ik snap Trump heel goed overigens, die wil vrede in de Oekraine maar ook een deel van het geld terug wat de Amerikanen er in hebben gestoken. Hij heeft groot gelijk natuurlijk.
Ik snap Zelensky ook wel een klein beetje, die voelt zich voor het blok gezet maar daarom hadden ze dit eerst in een achterkamertje moeten uitvechten. Anders waarom kom je naar Washington ? Trump heeft gelijk, de VS hoeft niet voor de hele wereld te zorgen.
En die Europese leiders, die zijn helemaal gek om Zelensky's kant te kiezen, geeft exact aan hoe waardeloos en zwak ze zijn. Europa heeft helemaal niks en kan helemaal niks en wordt ook nooit iets zo.. Die hebben de laatste 25-30 jaar alleen maar alles kapot gemaakt. Niks ontwikkeld alles ingekocht en alleen maar alles afgebroken. Wij hebben geen wapen industrie en die kun je ook niet zomaar even uit de grond stampen, net zoals andere al terecht zeggen. . Dan moet je weer gaan inkopen en waar juist exact bij Amerika, bij de Russen of bij de Chinezen. Maar als die eerste ook zeggen bekijk het maar, dan houd het op.
Maar afgezien daarvan, ik heb het al geroepen: Links liberaal europa is alleen maar bezig geweest met onzinnige ideologie zoals klimaat onzin, stikstof l en energie transiities die nooit kunnen werken ons straat-arm maken en ons energie net onbetrouwbaar, 1 bom er op en letterlijk ligt meteen plat. Daar sta je dan met je elektrische auto of fiets en zit je in de kou, kun je niet meer koken. Ipv jezelf sterker maken maken wij ons zelf alleen maar zwakker, halen we de meest haatdragende en terroristen tuig binnen en verdrukken we ons eigen volk met woke waanzin. We stoken vrouwen tegen de mannen op met hun metoo onzin en diversiteits beleid en iedereen moet werken want anders kunnen ze niet rond komen, . komen er vanzelf minder blanke kindertjes, Nederlandse oudjes worden naar de andere zijde geholpen. Voedsel productie gesloopt, boeren weg, eiwit transities. eigen industrie pleite wij maken niks meer en de kennis is straks weg en alles afhankelijk maken van een groepje rijken die alles voor het zeggen wil hebben. En dan beloven ze nog aan de bevolking om hun eigen defensie te versterken wat in werkelijkheid betekend dat ze alles weg geven aan de Oekrane.
Voor mij is al jaren zo overduidelijk als wat. stop met dat verdomde Europa! ik heb niks tegen samenwerking maar ieder land en hun politieke leiders horen hun eigen bevolking voorop te stellen en de macht moet altijd lokaal blijven. Als het dan allemaal goed geregeld is in alle landen en de neuzen van het volk staan dezelfde richting op kun je samenwerking verder uitbreiden maar niet eerder dan dat. Het probleem is alles herstellen duurt tientallen jaren. En samenwerken betekend niet alle macht weggeven. Dit wordt nooit een verenigde staten van Europa, we zijn te verschillend daarvoor.
De kans is groot dat als Europa zo blijft stoken de VS een hele hoop investeringen en militairen terug trekt uit Europa en de EU veel geld gaat mislopen en dus wij ook weer armer worden. Ik denk niet dat de VS echt uit de NAVO stapt maar die staan niet te springen om deze - linkse shit show - te blijven sponsoren.
Ideologische waanzin. Staat toch in de titel.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:25 schreef ems. het volgende:
[..]
wtf heeft dit nou weer met vermeende propaganda te maken
Wie is Metsola dat ze Engelse spelling doet.quote:
De bereiding van een gerecht? Hoe boos ben jij de hele dag?quote:Op maandag 3 maart 2025 05:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ideologische waanzin. Staat toch in de titel.
Want opmerken dat zaken ridicuul zijn is uit boosheid?quote:Op maandag 3 maart 2025 09:30 schreef ems. het volgende:
[..]
De bereiding van een gerecht? Hoe boos ben jij de hele dag?
Wat is er precies ridicuul aan? Ben je weleens in een restaurant geweest?quote:Op maandag 3 maart 2025 12:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want opmerken dat zaken ridicuul zijn is uit boosheid?
quote:"Begeleiding Kompas Complotdenken" van start (Persbericht 27.02.2025)
https://www.bmi.bund.de/S(...)eratungskompass.html
quote:Op maandag 3 maart 2025 18:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat is er precies ridicuul aan? Ben je weleens in een restaurant geweest?
Ja. Sommige restaurants zijn duurder dan andere restaurants. Jij kookt alles zelf of gaat hoogstens naar de snackbar oid?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]grof geld betalen voor mini porties.
Och ik heb ook weleens een Michelin restaurant aangetikt. Is het geld niet waard.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Sommige restaurants zijn duurder dan andere restaurants. Jij kookt alles zelf of gaat hoogstens naar de snackbar oid?
En ik durf zomaar aan te nemen dat de portie in dat filmpje niet de enige portie is die men op een avond nuttigt.
Dat is relatief natuurlijk. Ik heb er ook weleens eentje gedaan, gelukkig niet voor hoeven betalen (want traktatie) maar ik heb heerlijk gegeten. Of het het geld waard is is denk ik vooral afhankelijk van hoeveel geld je hebt en hoe verfijnd je palet isquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och ik heb ook weleens een Michelin restaurant aangetikt. Is het geld niet waard.
quote:
Yep. Globalisten == Joden. En Die HowardRoark is alleen maar propaganda aan het spuien. Israelische bot.quote:
Hij heeft compleet gelijk, al moet je uit het EVRM of al moet je uit de EU, als het zich ondemocratisch gedraagt en er valt niks aan te doen zul je iets moeten.quote:'Ik denk niet dat we migratie kunnen stoppen als we ons niet verzetten tegen de wetten en gerechtelijke uitspraken die nu gelden.' Het is nog onduidelijk of Orbn tot een overeenkomst zal komen met het EHJ of dat de boete blijft oplopen
Je bent toch bekend met het Kalergi plan?quote:Op maandag 28 april 2025 06:35 schreef ludovico het volgende:
https://nieuwrechts.nl/10(...)te-om-migratiebeleid
[..]
Hij heeft compleet gelijk, al moet je uit het EVRM of al moet je uit de EU, als het zich ondemocratisch gedraagt en er valt niks aan te doen zul je iets moeten.
Nee?quote:Op maandag 28 april 2025 22:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je bent toch bekend met het Kalergi plan?
Dat gaat gewoon uitgerold worden tenzij de Europese burgers in opstand komen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Richard_Coudenhove-Kalergiquote:
Onder het bewind van nazi Duitsland is het stil gezet maar nadat die verslagen waren zijn ze er weer verder mee gegaan.quote:De toekomstige mens zal van gemengd ras zijn. Hedendaagse rassen en klassen zullen geleidelijk verdwijnen als gevolg van ruimte, tijd en het verdwijnen van vooroordelen. Het Euraziatische-negro ras van de toekomst, dat zal lijken op de oude Egyptenaren, vervangt de verscheidenheid van volkeren met een verscheidenheid aan individuen.[13]
quote:De beweging werd in 1923 opgericht door de Oostenrijkse graaf Richard Coudenhove-Kalergi. Na zijn dood in 1972 werd hij als president van de Internationale Paneuropa Unie opgevolgd door aartshertog Otto von Habsburg. Deze trad in 2004 terug en werd opgevolgd door de Fransman Alain Terrenoire.
Bekende leden van de Paneuropese Unie waren onder andere Albert Einstein, Thomas Mann, Franz Werfel, Salvador de Madariaga, Charles de Gaulle, Aristide Briand, Konrad Adenauer, Franz Josef Strau, Bruno Kreisky en Georges Pompidou.
In Duitsland werd de Paneuropa Unie in 1933 door de nationaalsocialisten verboden, maar werd na de Tweede Wereldoorlog opnieuw opgericht. De Duitse Paneuropa Union is nauw verbonden met de CSU en de organisaties van Heimatvertriebenen.
In bijna alle landen van West- en Oost-Europa zijn tegenwoordig nationale afdelingen van de Paneuropa Unie. In Nederland is echter geen afdeling. Sinds 1975 is er ook een aparte jeugdafdeling, die eveneens in vele landen actief is.
Kijk dan.quote:PVV-leider Geert Wilders, groot voorstander van de genocide op de Palestijnen
Super ontopic!quote:
https://www.destentor.nl/(...)-protesten~a525a01d/quote:
Heeft die Vollenbroek trouwens net zoveel beveiliging als Wilders?quote:Op dinsdag 1 april 2025 03:37 schreef ludovico het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)wangsommen~a3500af0/
Dwangsommen van de provincie omdat je bouwt terwijl je een bouwvergunning hebt van de gemeente, doe bekrachtigd is door de rechter als legitiem.
Tot 75k.
Wat is dit voor wetteloosheid?
Vollenbroek is een terrorist. Pleegt politiek gemotiveerde aanslagen op individuele bedrijven. De wetgever moet eens harde klappen zetten, al trekken we ons terug van dat natura2000 gebeuren!! Dit doet zoveel meer schade dan het baat heeft. KAPPEN.
En integer zijn die stikstof wetenschappers (activisten) ook niet. Deze uitvoering lijkt wetenschappelijk nergens op, wat het hele fundament onder al die vonnissen wegschoffelt, wat een simplisme om vanuit een modellenwereld de stand van de natuur te berekenen ipv vast te stellen.
De wolf is wel een raar verhaal ja.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 04:32 schreef ludovico het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)de-leeuwen~acc62f20/
Wolf geen bedreiging.
Net 9 lammeren vermoord in Noord Holland.
Ik vermoed echt dat die beesten zijn uitgezet hier.
Meer dan 100 jaar geen wolf in NL.
De gekkies club is opeens groot en de wolf is opeens terug.
Ik denk dat rechts daar te integer voor is.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heeft die Vollenbroek trouwens net zoveel beveiliging als Wilders?
Denk dat er flink wat mensen hem liever zien met een tuintje op zijn buik.
Het is een heel vaag verhaal en de kans dat ze losgelaten zijn is best nog wel aanwezig.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De wolf is wel een raar verhaal ja.
Lees maar terug, de eerste wolf, de experts zeiden dat een roedel van 2 wolven een enorm gebied nodig hebben en dat in NL nooit meer dan 2-3 roedels zullen voorkomen.
En dat de wolf zeer schuw is en je deze nooit zult tegenkomen.
En vorige maand liep er zo een bij ons over straat en we wonen niet eens in de buurt van een echt bos.
quote:A Conversation with Nita Farahany on The Battle for Your Brain: Defending the Right to Think Freely in the Age of Neurotechnology
A new dawn of brain tracking and hacking is coming. Will you be prepared for what comes next?
Imagine a world where your brain can be interrogated to learn your political beliefs, your thoughts can be used as evidence of a crime, and your own feelings can be held against you. A world where people who suffer from epilepsy receive alerts moments before a seizure, and the average person can peer into their own mind to eliminate painful memories or cure addictions.
https://thoughteconomics.com/nita-farahany/
Ik nam COVID altijd met een korreltje zout. Ja het was een virus, beetje oppassen maar gewoon normaal doen.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat rechts daar te integer voor is.
Ieder mens heeft zijn of haar waarde ook al zijn ze knettergek. Negeren en door.
Links is anders, die zijn collectivistisch en het doel heiligt de middelen... Ben je niet met ze ben je tegen ze.
Zie covid waanzin e.d.
Je onderschat de rol van de (gepushte) media? En de dwang en maatregelen?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik nam COVID altijd met een korreltje zout. Ja het was een virus, beetje oppassen maar gewoon normaal doen.
Maar het viel me op dat idd vooral links dat enorm serieus nam, veel te serieus.
Hoe kan het dat m.i. vooral linkse mensen daar nou zo heftig op reageerden en niet zagen voor wat het was?
Die heb ik en degenen naast mij toch ook bekeken, en hooguit konden we wat gniffelen wat ze dan weer uitdachten (avondklok, wandelen na 20:00 was verboden)quote:Op vrijdag 16 mei 2025 07:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je onderschat de rol van de (gepushte) media? En de dwang en maatregelen?
Ja diegenen met een nuchtere kijk konden er es om gniffelen...of irriteren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die heb ik en degenen naast mij toch ook bekeken, en hooguit konden we wat gniffelen wat ze dan weer uitdachten (avondklok, wandelen na 20:00 was verboden)
Emotie mensen. Dat is het gewoon.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik nam COVID altijd met een korreltje zout. Ja het was een virus, beetje oppassen maar gewoon normaal doen.
Maar het viel me op dat idd vooral links dat enorm serieus nam, veel te serieus.
Hoe kan het dat m.i. vooral linkse mensen daar nou zo heftig op reageerden en niet zagen voor wat het was?
Ik heb er spijt van.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja diegenen met een nuchtere kijk konden er es om gniffelen...of irriteren.
Tijdens wandelen mocht je zelfs niet eens op een bankje zitten
Gros ging toch mee in de heisa.
Uh het waren juist de mensen uit de overwegend rechtse hoek die helemaal emotioneel werden, gingen huilen over onderdrukking omdat ze even geen bier mochten zuipen in hun stamkroeg en gek gingen doen tegen de politie toch?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Eeniederdie zijn eigen plan trekt en niet mee wilt met opgedrongen moetjes van collectivisten is nog geen egost.quote:
Hoe konden ze in godsnaam verbieden om ‘s avonds de deur uit te mogen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eeniederdie zijn eigen plan trekt en niet mee wilt met opgedrongen moetjes van collectivisten is nog geen egost.
Eerder omgekeerd. Hoe asociaal is het wel niet om iedereen die niet mee wilt doen met het collectief venijnig te willen straffen.
Die mensen waren gewoon nonchalant op de regels. En de COVID broekpoepers reageerden juist als totale Mongolen als er iets gebeurde buiten het boekje.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Uh het waren juist de mensen uit de overwegend rechtse hoek die helemaal emotioneel werden, gingen huilen over onderdrukking omdat ze even geen bier mochten zuipen in hun stamkroeg en gek gingen doen tegen de politie toch?
Zal ongetwijfeld een geval van perspectief zijn.
Nee, ze waren hysterisch en agressief omdat ze 3 minuten een mondkapje moesten in een winkel. En hun haat en angst gebruikten ze om te rellen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die mensen waren gewoon nonchalant op de regels.
En in de horeca, overal eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:16 schreef ludovico het volgende:
Mondkapjes in de super, ook zo Kut.
Alsof je verplicht mee moet doen met een cult
Precies dit bedoel ik idd met hysterie.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:16 schreef ludovico het volgende:
Ik had daar zo'n pasje voor.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:16 schreef ludovico het volgende:
Pasje?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik had daar zo'n pasje voor.
Werkte perfect, nooit gezeik gehad.
Ja kon je gewoon downloaden en uitprinten.quote:
Lol..quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja kon je gewoon downloaden en uitprinten.
Daar stond op dat je vanwege medische redenen geen mondkapje kon dragen.
Crisisactors/fake demonstranen die gezamelijk met de politie een toneelstukje opvoeren.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:22 schreef ludovico het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)ap-flink-geschrokken
Natuurlijk joh domme doos met je genocide verhaaltje. Ga nog harder dromen met je opgefokte Kut vriendjes.
EU geeft me DDR gevoel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
The EU Commission refuses to disclose the orchestrators behind its mass surveillance proposal, which would effectively end citizens’ online privacy.
Zo maar eens een normaal threadje gevonden op Reddit.
Oh een waarschuwing van Iran aan Amerika, nu worden ze bang.quote:Dat zou een forse stap zijn en ook betekenen dat Amerikaanse bases in de regio in gevaar komen. Iran heeft al meermaals de VS gewaarschuwd dat het zich niet moet betrekken in de oorlog.
Wat is dit nou weer voor pro-boer propaganda.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 06:50 schreef ludovico het volgende:
https://www.nd.nl/varia/v(...)-volgens-pbl-rapport
Methaan is onderworpen aan korte koolstof kringloop. De uitstoot van de koeien zorgt niet voor toename van CO2 eq. Maar behoudt het huidige evenwicht.
PBL kijkt alleen naar uitstoot en niet naar afbraak.
Volgens mij wordt er al veel opgevangen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 06:50 schreef ludovico het volgende:
https://www.nd.nl/varia/v(...)-volgens-pbl-rapport
Methaan is onderworpen aan korte koolstof kringloop. De uitstoot van de koeien zorgt niet voor toename van CO2 eq. Maar behoudt het huidige evenwicht.
PBL kijkt alleen naar uitstoot en niet naar afbraak.
Propaganda tegen de boer. Wederom
quote:Extremistische Isralische kolonisten hebben in de nacht van zondag op maandag een basis van het Isralische leger op de Westelijke Jordaanoever bestormd, melden de strijdkrachten. De kolonisten hebben onder meer een dure veiligheidsinstallatie met computerapparatuur in brand gestoken.
Het Isralische leger zegt in een verklaring op X dat de verwoeste systemen werden gebruikt bij ordehandhaving en het voorkomen van aanslagen. Dat er nu schade is aangericht, betekent volgens het leger een veiligheidsrisico.
Er vinden al dagen rellen plaats tussen de kolonisten en Isralische militairen. Volgens The Times of Israel begonnen die woensdag toen militairen ingrepen bij een aanval van kolonisten op het Palestijnse dorp Kafr Malik. Daarbij werden drie Palestijnen gedood. Het leger arresteerde zes Isralirs, die later werden vrijgelaten.
In de dagen daarna zochten de kolonisten de confrontatie met de militairen. Ze noemden de commandant onder meer een verrader omdat hij zijn bataljon had laten ingrijpen en Isralirs had opgepakt. Militairen werden daarbij geslagen en autobanden werden lekgestoken.
De regering, inclusief de uiterst rechtse ministers Bezalel Smotrich (Financin) en Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid), heeft de aanvallen veroordeeld.
Geweld op Westelijke Jordaanoever sterk toegenomen
Het geweld van extremistische kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever is sinds het begin van de oorlog in Gaza sterk toegenomen. Mensenrechtenorganisaties stellen dat het Isralische leger daarbij niet of nauwelijks ingrijpt.
Daarnaast zit volgens de Mensenrechtenorganisatie van de Verenigde Naties de bouw van illegale nederzettingen stevig in de lift. En dat terwijl het Internationaal Gerechtshof (ICJ) vorig jaar oordeelde dat de nederzettingen die Isral de voorbije decennia heeft gebouwd op onder meer de Westelijke Jordaanoever in strijd zijn met het internationaal recht.
"De Isralische bezetting van de Palestijnse Gebieden is de facto een annexatie van het gebied", oordeelde het ICJ. Volgens het gerechtshof moet de Isralische aanwezigheid in de Palestijnse Gebieden beindigd worden en moet Isral onmiddellijk stoppen met het bouwen van nieuwe nederzettingen.
Ook vindt het ICJ dat landen de verplichting hebben om de Isralische bezetting van de Palestijnse Gebieden niet te erkennen als rechtmatig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |