abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216433976
Al een tijdje loop ik met het idee dat de wereld de laatste jaren wel erg veel "kleur" heeft gekregen, in de negatieve zin van het woord.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de behandeling van corona protesten vs black lives matter protesten, waarbij de eerste met (te) grof geweld zijn neergeslagen en bij de tweede loopt de burgemeester van Amsterdam trots in rondje door de menigte.

Ofwel het tolereren van protesten op snelwegen en het gebrek aan straffen aldaar.
Media die signalementen van daders achterwege laten omdat het stigmatiserend zou zijn als er een kleurtje genoemd zou worden.
Media die structureel "verwarde man" zegt over islamisten die note bene allah akhbar aan het schreeuwen zijn bij het uitvoeren van diens terreur....

Dat soort zaken.

Laten we in dit topic actualiteiten verzamelen waarin ideologie een wel erg grote rol speelt.

Dit is een vervolg op dit topic:
BNW / "Subjectieve" nieuwsmedia
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216433985
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216434664
Dat komt omdat Jan en alleman alles maar op het internet mogen pleuren, er zijn totaal geen regels of controle.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216434928
-XOXO-
pi_216447688
Tja, naarmate dat secularisering en globalisering hard heeft ingezet in het Westen, is ook het moreel en cultureel relativisme toegenomen. Mensen halen nu hun indentiteit uit politiek en intersectionele identiteitspolitiek.

Dit resulteert in politiek tribalisme dat op veel plekken duidelijker merkbaar wordt. De enorme radicalisatie, vooral onder links en progressief in het Westen, zorgt voor polarisatie en frictie wat in allerlei aspecten van het dagelijks leven merkbaar wordt. Denk aan de media, maar ook de wetenschap of zelfs de werkvloer, waar activisme een steeds grotere rol gaat spelen.
quote:
Nee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216455365
pi_216457881

"THeRe's OnLy WhitE PeoPLE at the party"

"because we cropped the black ones out of the picture"
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 18:37:11 #8
453928 PSVCL
FK Rigas FS
pi_216461660
twitter

twitter
pi_216465751
twitter
pi_216465951
Doe je er zelf ook aan mee, of ben jij wel gewoon gematigd gebleven?
pi_216466801
twitter
pi_216466823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 01:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Doe je er zelf ook aan mee, of ben jij wel gewoon gematigd gebleven?
Ik ben niet zo een zender.

Maar ik denk wel dat veel mensen een verstrooid idee hebben van de kosten van climate change. Relatie met kernenergie (dat is opeens weer te duur. Incongruent).

Schadelijkheid van gender affirming care.

Maarja zie alle topics die ik heb aangehaald in voorgaande topics...

Ik vind die onderwerpen niet nuchter. Bovenmatig ideologisch, met objectieve zenders heeft het weinig te maken.

Soms komt er wel een stoorzender in het topic maar inhoudelijk wordt het nooit, allemaal op de persoon.

De ideologie wordt aangevallen waarmee men zich persoonlijk identificeert dus het voelt voor hen als persoonlijke aanval.

Maar dat dan met nuchter geluid, het is eigenlijk een beetje een bevestiging voor het idee dat sommigen wat geïndoctrineerd zijn.
pi_216467907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 08:59 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Klinkt inderdaad verschrikkelijk.

[uote]Al in 2022 sloot het Europese Parlement een deal met de lidstaten waarin vastgelegd werd dat inwoners voortaan redelijk van het minimumloon rond moeten kunnen komen. Toen al was er een hoop gesteggel over de richtlijn omdat er veel onduidelijkheid heerste over de invulling van de nieuwe regels.

...
Het idee achter de richtlijn is dat iedere lidstaat zichzelf verplicht een minimumloon in te voeren. Ook beloven landen in termijnen aan Brussel te rapporteren over de vraag of mensen in hun land van dat minimumloon rond kunnen komen.[/quote]

Een minimumloon waarvan je redelijk rond kunt komen (bij fulltime werk). Het alternatief? Een minimumloon waarvan je niet rond kunt komen met fulltime werk. Ik denk dat dat uiteindelijk de samenleving heel wat meer zou kosten. Dat brengt stress mee, dus meer mentale problemen, waardoor ook weer minder gewerkt kan worden, mensen die in financiele problemen komen en er niet uit kunnen komen. Dus dan moet je ook weer allerlei toeslagen optuigen om die mensen te steunen.
pi_216468540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een minimumloon waarvan je niet rond kunt komen met fulltime werk. Ik denk dat dat uiteindelijk de samenleving heel wat meer zou kosten.
Dat denk ik niet, men werkt waar zij het meeste nut zien voor zichzelf om te werken.
Stel je prikkelt het fiscaal nog wat aan de onderzijde dan zal het plezier van het werk ook wat zwaarder gaan wegen dan slechts het inkomen aan de onderzijde.

Dat zou je terecht kunnen vinden omdat je de "concurrentiekracht" aan de onderzijde onwenselijk laag is (zie fiscale prikkels die we nodig achten qua minimumloon e.d.).

Dat los je denk ik meer op met bijvoorbeeld een negatieve inkomstenbelasting voor de laagste inkomsten.
pi_216468556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat brengt stress mee, dus meer mentale problemen, waardoor ook weer minder gewerkt kan worden, mensen die in financiele problemen komen en er niet uit kunnen komen. Dus dan moet je ook weer allerlei toeslagen optuigen om die mensen te steunen.
Klinkt als een spinnenweb waar men invalt en niet meer uitkomt, nee, over de steun an sich zijn we het wel eens, maar het stukje meer werklozen omdat men aan de onderzijde te duur is om te werken... Dat is an sich ook wel enigszins zonde (maar hoe sterk die correlatie werkelijk is.... grijs gebied).
pi_216477767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 11:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat denk ik niet, men werkt waar zij het meeste nut zien voor zichzelf om te werken.
Stel je prikkelt het fiscaal nog wat aan de onderzijde dan zal het plezier van het werk ook wat zwaarder gaan wegen dan slechts het inkomen aan de onderzijde.

Dat zou je terecht kunnen vinden omdat je de "concurrentiekracht" aan de onderzijde onwenselijk laag is (zie fiscale prikkels die we nodig achten qua minimumloon e.d.).

Dat los je denk ik meer op met bijvoorbeeld een negatieve inkomstenbelasting voor de laagste inkomsten.
Verhogen drempel van laagste schaal, sowieso elk jaar met inflatie-percentage. Nu gebruiken overheden het vaak als truc. Zet de schalen zo neer dat veel mensen net niet in een hogere schaal vallen, en een paar jaar later valt die groep daar wel in door inflatie. Levert veel meer belasting op, zonder dat de belastingen verhoogd worden.
Maar een minimum netto loon waar je van rond moet komen, zou hand in hand moeten gaan met het afbouwen van toeslagen, zodat het aanpassen van loon (door meer uren werk of verhoging per uur) ook weer daadwerkelijk tot meer inkomen leidt, en dat niet gedempt wordt door afname toeslagen.
pi_216480990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 09:04 schreef ludovico het volgende:
Ik vind die onderwerpen niet nuchter. Bovenmatig ideologisch, met objectieve zenders heeft het weinig te maken.

Soms komt er wel een stoorzender in het topic maar inhoudelijk wordt het nooit, allemaal op de persoon.

De ideologie wordt aangevallen waarmee men zich persoonlijk identificeert dus het voelt voor hen als persoonlijke aanval.

Maar dat dan met nuchter geluid, het is eigenlijk een beetje een bevestiging voor het idee dat sommigen wat geïndoctrineerd zijn.
twitter

^Ik was eerst. ;)
pi_216483382
pi_216501032
twitter
pi_216504622
Ik kijk ook altijd naar dingen waar ik emotioneel van wordt en post het vervolgens op mijn echokamers om likes te scoren.
Conscience do cost.
pi_216505393
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 10:35 schreef ems. het volgende:
Ik kijk ook altijd naar dingen waar ik emotioneel van wordt en post het vervolgens op mijn echokamers om likes te scoren.
Beetje emo reactie.
Kan het on topic of niet?
pi_216505399
Ik kan het ontopic. Het gaat toch over je anti-klimaatverandering propaganda post?
Conscience do cost.
pi_216505928
Climate change zorgt voor meer ratten zegt men ten tijde van ecologische ongedierte bestrijding en matige vuilverwerking van de gemeente Amsterdam.

De timing....

Afgezien van dat ALLES gerelateerd zou moeten worden aan climate change, iedere correlatie wordt causaal gemaakt "volgens experts" volgens "onderzoekers" etc etc. Waanzin, naar mijn mening.
pi_216509979
https://www.rtvutrecht.nl(...)kincident-nieuwegein

"steekincident"

Alsof het een noodlottig ongelukje was.
pi_216518103
twitter

En nogmaals, als ik dit soort waanzinnige crap niet dagelijks zou lezen zou dit topic niet bestaan.
pi_216518547
twitter

Islam is vrede.
Maar laten we iedereen die de koran verbrandt vermoorden.
pi_216530834
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 18:16 schreef ludovico het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)kincident-nieuwegein

"steekincident"

Alsof het een noodlottig ongelukje was.
wat is het anders?
pi_216530956
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 07:01 schreef ludovico het volgende:
Al een tijdje loop ik met het idee dat de wereld de laatste jaren wel erg veel "kleur" heeft gekregen, in de negatieve zin van het woord.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de behandeling van corona protesten vs black lives matter protesten, waarbij de eerste met (te) grof geweld zijn neergeslagen en bij de tweede loopt de burgemeester van Amsterdam trots in rondje door de menigte.
het verschil tussen de corona protesten en BLM is natuurlijk ook dat BLM altijd vredevol was, en dat men bij de corona protesten aankwam met wapen en de inzet om te rellen. En men alle waarschuwingen en bevelen negeerde die de politie gaf.

quote:
Ofwel het tolereren van protesten op snelwegen en het gebrek aan straffen aldaar.
Nu ben ik voorstander van deze protesten harder aan te pakken. Maar feit is wel, dat ze vredevol zijn, nooit geweld toepast wordt.
En een stukje capaciteit van de politie en justitie.

Nu zou ik dit graag anders zien, maar soms moeten er ook keuzes gemaakt worden.

quote:
Laten we in dit topic actualiteiten verzamelen waarin ideologie een wel erg grote rol speelt.
je bedoelt eigenlijk je eigen echo kamer genereren van informatie die precies past bij je eigen denkbeeld?
pi_216531042
twitter

Arnoud verwoordt het prima.
pi_216531046
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 07:18 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
wat is het anders?
Meisje vermoord met mes.
pi_216531049
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 07:48 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
het verschil tussen de corona protesten en BLM is natuurlijk ook dat BLM altijd vredevol was, en dat men bij de corona protesten aankwam met wapen en de inzet om te rellen. En men alle waarschuwingen en bevelen negeerde die de politie gaf.
[..]
Nu ben ik voorstander van deze protesten harder aan te pakken. Maar feit is wel, dat ze vredevol zijn, nooit geweld toepast wordt.
En een stukje capaciteit van de politie en justitie.

Nu zou ik dit graag anders zien, maar soms moeten er ook keuzes gemaakt worden.
[..]
je bedoelt eigenlijk je eigen echo kamer genereren van informatie die precies past bij je eigen denkbeeld?
Lol.

Waanzinnig dat je dit denkt.
pi_216533320
twitter

Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216535284
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:53 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
Lekker man.
pi_216537850
twitter

Dagelijks.......
pi_216538811
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 08:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol.

Waanzinnig dat je dit denkt.
Nee het is feitenlijk correct. Het past alleen niet bij je mening.
pi_216538868
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 12:17 schreef ludovico het volgende:
Climate change zorgt voor meer ratten zegt men ten tijde van ecologische ongedierte bestrijding en matige vuilverwerking van de gemeente Amsterdam.

De timing....

Afgezien van dat ALLES gerelateerd zou moeten worden aan climate change, iedere correlatie wordt causaal gemaakt "volgens experts" volgens "onderzoekers" etc etc. Waanzin, naar mijn mening.
Leuk voorbeeld van je eigen echo kamer.

Er is een wetenschappelijk peer reviewed onderzoek Increasing rat numbers in cities are linked to climate warming, urbanization, and human population gepubliceerd in een gerespecteerd wetenschappelijk site, en jij komt aan met je mening?

Welke kwalificaties heb jij precies? Afgezien je mening?

Ook bijzonder dat jij klimaat verandering gebruikt voor de opwarming, dat haal ik niet uit het NOS artikel. Heb je dit misschien niet gelezen met een BIAS in mind? Zodat je kon lezen wat jij wou lezen?

Als we de studie lezen, zien we ook het de opwarming zowel door klimaat verandering, maar ook "Warming temperatures resulting from climate change or urban heat islands may extend the seasonal window"

Het onderzoek doet ook harde uitspraken dat alles door klimaat change komt, maar het ziet wel een relatie tot de rat polulatie icm de opwarming van steden. Opwarming die door meerdere dingen kan komen. Klimaat change is daar ook een onderdeel van. En klimaat veranderingen en opwarming zijn nu eenmaal een feit. Waarbij ook de temperatuur in steden stijgt.

Het is weer een mooi stukje van je eigen BIAS analyse en daarop conclusies trekken.
Dit is geen "ideologische waanzin", maar een feitelijk correcte analyse. Maar dat past natuurlijk niet bij je mening, dus lees jij precies wat je er uit wilt lezen.
pi_216539072
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 08:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Meisje vermoord met mes.
Ik denk dat je hier weer een stukje in je eigen echo kamer aan het denken bent.

Een mes is een steekwapen, wat veel professioneler klinkt en is ook juridischer.

En vermoord staat nog niet vast op zo'm moment. Hier zie je dus ook het verschil en kwaliteit van Nieuws en hoe het gebracht wordt.

Moord is heel wat anders namelijk juridisch gezien dan doodslag.

nu weet ik dat onderbouwing niet altijd het beste is hier, maar als jij ergens iets over denkt, wil niet zeggen dat dit ook correct is.
Dat is namelijk hier regelmatig het geval, dat het erg selectief is en zeker (vaak) heel anders in elkaar zit dan sommige denken.

Jij gebruikt zelfs in je openingpost :Media die signalementen van daders achterwege laten omdat het stigmatiserend zou zijn als er een kleurtje genoemd zou worden.

Als men vermoord zou gebruiken in het artikel zou dit juist stigmatiserend zijn. Maar past dan natuurlijk wel bij je mening, maar is feitelijk en juridisch gezien incorrect. Niet dat dat voor je mening uitmaakt natuurlijk. Je topics zijn daar een voorbeeld van. Een echo kamer.
pi_216539149
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:53 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
Nergens staat dat het verplicht is? COULD is not MUST. Maar dit soort organisaties vertellen inderdaad wel hetzelfde wat meestal de democraten vertellen. Dat is het grote verschil wat de huidige USA overheid probeert te vertellen. Ze breken wat, wat in de afgelopen 20 jaar opgebouwd is, en laten zien, dat de USA niet meer te vertrouwen is als wereldleider.

Maar het is natuurlijk wel gewoon correct informatie. Past alleen niet bij Musk, omdat zijn platform nu net een voorbeeld is van desinformatie, haat, discriminatie. Dus alles waar de organisatie voor staat.

Normen en waarden, waar Trump natuurlijk niets mee heeft, en dus ook Musk niet.
pi_216542589
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:06 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Nee het is feitenlijk correct. Het past alleen niet bij je mening.
Niks feitelijk correct aan. Er zijn mensen toegetakeld door de politie die defacto wegrenden. Daar zijn voor zover ik weet ook mensen voor veroordeeld en er kwam destijds ook onderzoek naar gebruik van geweld door VN functionaris...

"In januari 2022 uitte Nils Melzer, de speciale VN-rapporteur inzake marteling, stevige kritiek op het optreden van de Nederlandse politie tijdens coronademonstraties. Hij beschreef beelden van politiegeweld als "een van de walgelijkste" die hij had gezien sinds de dood van George Floyd"

Black lives matter mocht leuk protesteren met de burgemeester er tussenin. Two tier system. Je krijgt het allemaal netjes op een blaadje aangereikt maar weigert te kijken.
pi_216542610
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Leuk voorbeeld van je eigen echo kamer.

Er is een wetenschappelijk peer reviewed onderzoek Increasing rat numbers in cities are linked to climate warming, urbanization, and human population gepubliceerd in een gerespecteerd wetenschappelijk site, en jij komt aan met je mening?

Welke kwalificaties heb jij precies? Afgezien je mening?

Ook bijzonder dat jij klimaat verandering gebruikt voor de opwarming, dat haal ik niet uit het NOS artikel. Heb je dit misschien niet gelezen met een BIAS in mind? Zodat je kon lezen wat jij wou lezen?

Als we de studie lezen, zien we ook het de opwarming zowel door klimaat verandering, maar ook "Warming temperatures resulting from climate change or urban heat islands may extend the seasonal window"

Het onderzoek doet ook harde uitspraken dat alles door klimaat change komt, maar het ziet wel een relatie tot de rat polulatie icm de opwarming van steden. Opwarming die door meerdere dingen kan komen. Klimaat change is daar ook een onderdeel van. En klimaat veranderingen en opwarming zijn nu eenmaal een feit. Waarbij ook de temperatuur in steden stijgt.

Het is weer een mooi stukje van je eigen BIAS analyse en daarop conclusies trekken.
Dit is geen "ideologische waanzin", maar een feitelijk correcte analyse. Maar dat past natuurlijk niet bij je mening, dus lees jij precies wat je er uit wilt lezen.
Welke kwalificatie heb jij? Ik heb een master en heb kennis van statistiek.

Correlatie is geen causatie. Begin daar maar met leren.
pi_216542614
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:23 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ik denk dat je hier weer een stukje in je eigen echo kamer aan het denken bent.

Een mes is een steekwapen, wat veel professioneler klinkt en is ook juridischer.

En vermoord staat nog niet vast op zo'm moment. Hier zie je dus ook het verschil en kwaliteit van Nieuws en hoe het gebracht wordt.

Je verzint het helemaal zelf.
pi_216542628
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:23 schreef Rolfieo het volgende:
.

Als men vermoord zou gebruiken in het artikel zou dit juist stigmatiserend zijn. Maar past dan natuurlijk wel bij je mening, maar is feitelijk en juridisch gezien incorrect. Niet dat dat voor je mening uitmaakt natuurlijk. Je topics zijn daar een voorbeeld van. Een echo kamer.
Juridisch gezien heb je gelijk, in de volksmond niet. Afgemaakt zou dan de juiste lading geven, als je er zo puur in zou staan.

Je schopt wat naast de bal, waarom? Geen idee, maar het is tamelijk kansloos. Probeer de bal eens te raken met je comments.
pi_216547024
twitter

Gaat ook over desinformatie vanuit oa. Oekraine.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:55:03 #44
453928 PSVCL
FK Rigas FS
pi_216548193
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:56 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Gaat ook over desinformatie vanuit oa. Oekraine.
1 grote filmscene dat ukraine.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 23:01:18 #45
453928 PSVCL
FK Rigas FS
pi_216554193
comedy capers/mockery

twitter
pi_216567857
twitter
pi_216567862
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:01 schreef PSVCL het volgende:
comedy capers/mockery

[ x ]
Schijnt een paper met minimale steekproefgrootte te zijn als basis die zelf concludeerde dat er geen significante effecten te meten waren? Heb je een link naar het paper?
pi_216567977
twitter
pi_216568862
twitter

Dagelijkse waanzin...
pi_216572170
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 08:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Schijnt een paper met minimale steekproefgrootte te zijn als basis die zelf concludeerde dat er geen significante effecten te meten waren? Heb je een link naar het paper?
Gelukkig niet. Heb wel een link naar de Fabeltjes krant.. is geloofwaardiger dan dat artikel .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')