De "armen" (lees: consumptieslaven) worden goed in toom gehouden door de kapitalistische propaganda en goedkope luxe en laten zich daarbij graag exploiteren door de grootverdieners.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit hangt mij ook zwaar de keel uit. Terwijl blijkbaar het gros van de mensheid deze machinatie als "logisch" beschouwt: WIJ dienen te betalen voor een bedrijf wat na aftrek van alle kosten 8 miljard winst maakt. Opdat zij het volgend jaar b.v. 16 miljard kunnen uitkeren aan de aandeelhouder.
Zo gezien is het een aanzienlijke geldstroom van arm naar rijk waar de "armen" (in verhouding) niet echt mee zitten. Verbazingwekkend in het kwadraat.
Is al jaren aan de gang.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:27 schreef Joppiez het volgende:
Ik heb de indruk dat ASML de overheid ook wat bij de neus genomen heeft. Als je haar vacatures in de gaten houdt zie je wel dat de strategie (meest interessante functies enz) meer richting de VS en China (Shenzen) beweegt. In Veldhoven staat in vergelijking niet zo veel boeiends open.
Uhh ook voor de kennis hebben we Expats.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
Vroeger hadden we hier een kenniseconomie. Tegenwoordig hebben de meeste mensen een gemiddelde kantoorbaan. En dat willen we blijkbaar graag. Voor het zware en/of slecht betaalde werk huren we buitenlanders in, de productie laten we in China doen en het slimme werk besteden we uit aan landen waar ze dat nog kunnen. Zo kunnen we fijn allemaal lekker een beetje prutsen in MS Office.
Als het niet zoveel uitmaakt wat je precies doet, kun je het ook niet fout doen en heb je geen stress.
Dozen schuiven, daar zijn we goed in.
Dat iedereen in Eindhoven aan het werk is en kan blijven en keuze heeft, dat helpt ze wel enorm. Er zijn enom veel toeleveranciers van en voor ASML. En tot nu toe hebben we geen horrorfiles, zie ik mijn tandarts nog nieuwe patienten aannemen en lopen zaken nog niet enorm spaak. Het huizentekort is wel enorm, maar moeten we daarom stoppen met ASML laten groeien? Neh.quote:Op donderdag 30 januari 2025 00:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar zie je dan ook niet dat alles vastloopt in Eindhoven? Geen plek meer op scholen, kinderopvang, huisartsen, woningtekort. In veel horeca is het totaal niet meer gezellig (wel druk). Dat is zo'n dooddoener, het is goed, het is goed voor de economie. Soms is krimp beter voor het welzijn.
Dus alles volbouwen zorg voor beter welzijn? Ik snap dat er een woningtekort is hoor. Maar mij lijkt dat niet de oplossing. Het probleem is dat er veel te veel mensen zijn. En ondanks dat zijn er toch te weinig arbeidskrachten in de zorg, onderwijs, bouw etc.quote:Op donderdag 30 januari 2025 01:21 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
moet er maar sneller gebouwd worden in dit land. is niet de schuld van techbedrijven dat alles vastloop, is de schuld van de overheid, de slechte planners die het voor het zeggen hebben, de alsmaar toenemende regeldruk, de nimby's, de boeren en ga zo maar door
Zorg voor betere lonen en de mensen volgen vanzelf.quote:Op donderdag 30 januari 2025 10:49 schreef bloodymary1 het volgende:
En ondanks dat zijn er toch te weinig arbeidskrachten in de zorg, onderwijs, bouw etc.
Als je opzoekt wat een gemiddeld loon voor een bouwvakker is, dan krijg je rond ¤ 2.500. Ik heb een klant in de bouw die biedt nieuwe mensen momenteel ¤ 3.500. En nog komen ze niet. Of vind je dat nog te weinig voor een dakdekker?quote:Op donderdag 30 januari 2025 10:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zorg voor betere lonen en de mensen volgen vanzelf.
Als je bedenkt dat die mensen versleten zijn op hun 60e of eerder, misschien is het dan te weinig. Ik denk dat ze vaak voor zichzelf beginnen omdat ze dan dat soort zaken beter kunnen regelen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als je opzoekt wat een gemiddeld loon voor een bouwvakker is, dan krijg je rond ¤ 2.500. Ik heb een klant in de bouw die biedt nieuwe mensen momenteel ¤ 3.500. En nog komen ze niet. Of vind je dat nog te weinig voor een dakdekker?
neen ik heb het ook niet over 'alles volbouwen'. en het is economische groei dat voor betere welzijn zorgt.quote:Op donderdag 30 januari 2025 10:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus alles volbouwen zorg voor beter welzijn? Ik snap dat er een woningtekort is hoor. Maar mij lijkt dat niet de oplossing. Het probleem is dat er veel te veel mensen zijn. En ondanks dat zijn er toch te weinig arbeidskrachten in de zorg, onderwijs, bouw etc.
Een zzp dakdekker heeft nu een tarief van 80 euro per uur en de orderportefeuille is bomvol. Het is ook gevaarlijk vakwerk.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als je opzoekt wat een gemiddeld loon voor een bouwvakker is, dan krijg je rond ¤ 2.500. Ik heb een klant in de bouw die biedt nieuwe mensen momenteel ¤ 3.500. En nog komen ze niet. Of vind je dat nog te weinig voor een dakdekker?
Nee hoor. Als ZZP'er rekenen ze ¤ 40 - ¤ 50 per uur. Ik heb er hier diverse in mijn bestand, dus dat is werkelijkheid.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:44 schreef machtpen het volgende:
[..]
Een zzp dakdekker heeft nu een tarief van 80 euro per uur en de orderportefeuille is bomvol. Het is ook gevaarlijk vakwerk.
Natuurlijk komen die niet voor 3500
Vraag en aanbod dus hij biedt te weinig.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Grappig dat je dat nou net zo verwoordt. Want de realiteit lijkt te zijn, dat mensen geen dakbedekker willen worden voor 3500 per maand. Dát is de realiteit.quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ZZP'er rekenen ze ¤ 40 - ¤ 50 per uur. Ik heb er hier diverse in mijn bestand, dus dat is werkelijkheid.
Denken dat jullie een beetje het gevoel voor realiteit kwijt zijn.
Ik woon hier tussen de bouwvakkers, dat zijn gewoon nu de tarieven. Ken ook meerdere verbouwingen die stilliggen omdat er geen vaklui voor te vinden zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ZZP'er rekenen ze ¤ 40 - ¤ 50 per uur. Ik heb er hier diverse in mijn bestand, dus dat is werkelijkheid.
Denken dat jullie een beetje het gevoel voor realiteit kwijt zijn.
Tot zoverre de discussie met PVV oneliners.quote:Op donderdag 30 januari 2025 01:13 schreef gwn_een_user het volgende:
moeten alle bedrijven maar gwn oprotten uit dit land?
Je moet niet alles geloven wat er op internet staat. De meeste vacatures zijn ook voor leerling dakdekker en het is ook niet voor niks dat die open staan,quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:20 schreef bloodymary1 het volgende:
https://www.nationalevaca(...)%2Fwww.google.com%2F
Tsja, de realiteit is dat je klant/bekende niemand kan krijgen voor 3,5k.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:20 schreef bloodymary1 het volgende:
https://www.nationalevaca(...)%2Fwww.google.com%2F
Openstaande vacatures lijken me inderdaad geen al te sterke loonindicatie. Vervulde vacatures daarentegen ..quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:58 schreef machtpen het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat er op internet staat. De meeste vacatures zijn ook voor leerling dakdekker en het is ook niet voor niks dat die open staan,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |