abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216480740
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit hangt mij ook zwaar de keel uit. Terwijl blijkbaar het gros van de mensheid deze machinatie als "logisch" beschouwt: WIJ dienen te betalen voor een bedrijf wat na aftrek van alle kosten 8 miljard winst maakt. Opdat zij het volgend jaar b.v. 16 miljard kunnen uitkeren aan de aandeelhouder.

Zo gezien is het een aanzienlijke geldstroom van arm naar rijk waar de "armen" (in verhouding) niet echt mee zitten. Verbazingwekkend in het kwadraat.
De "armen" (lees: consumptieslaven) worden goed in toom gehouden door de kapitalistische propaganda en goedkope luxe en laten zich daarbij graag exploiteren door de grootverdieners.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_216480762
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 19:27 schreef Joppiez het volgende:
Ik heb de indruk dat ASML de overheid ook wat bij de neus genomen heeft. Als je haar vacatures in de gaten houdt zie je wel dat de strategie (meest interessante functies enz) meer richting de VS en China (Shenzen) beweegt. In Veldhoven staat in vergelijking niet zo veel boeiends open.
Is al jaren aan de gang.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 30 januari 2025 @ 10:25:33 #128
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216481136
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 19:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
Vroeger hadden we hier een kenniseconomie. Tegenwoordig hebben de meeste mensen een gemiddelde kantoorbaan. En dat willen we blijkbaar graag. Voor het zware en/of slecht betaalde werk huren we buitenlanders in, de productie laten we in China doen en het slimme werk besteden we uit aan landen waar ze dat nog kunnen. Zo kunnen we fijn allemaal lekker een beetje prutsen in MS Office.

Als het niet zoveel uitmaakt wat je precies doet, kun je het ook niet fout doen en heb je geen stress.

Dozen schuiven, daar zijn we goed in.
Uhh ook voor de kennis hebben we Expats.
  donderdag 30 januari 2025 @ 10:42:42 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216481298
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 00:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Maar zie je dan ook niet dat alles vastloopt in Eindhoven? Geen plek meer op scholen, kinderopvang, huisartsen, woningtekort. In veel horeca is het totaal niet meer gezellig (wel druk). Dat is zo'n dooddoener, het is goed, het is goed voor de economie. Soms is krimp beter voor het welzijn.
Dat iedereen in Eindhoven aan het werk is en kan blijven en keuze heeft, dat helpt ze wel enorm. Er zijn enom veel toeleveranciers van en voor ASML. En tot nu toe hebben we geen horrorfiles, zie ik mijn tandarts nog nieuwe patienten aannemen en lopen zaken nog niet enorm spaak. Het huizentekort is wel enorm, maar moeten we daarom stoppen met ASML laten groeien? Neh.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216481359
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 01:21 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
moet er maar sneller gebouwd worden in dit land. is niet de schuld van techbedrijven dat alles vastloop, is de schuld van de overheid, de slechte planners die het voor het zeggen hebben, de alsmaar toenemende regeldruk, de nimby's, de boeren en ga zo maar door
Dus alles volbouwen zorg voor beter welzijn? Ik snap dat er een woningtekort is hoor. Maar mij lijkt dat niet de oplossing. Het probleem is dat er veel te veel mensen zijn. En ondanks dat zijn er toch te weinig arbeidskrachten in de zorg, onderwijs, bouw etc.
  donderdag 30 januari 2025 @ 10:53:44 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216481402
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:49 schreef bloodymary1 het volgende:

En ondanks dat zijn er toch te weinig arbeidskrachten in de zorg, onderwijs, bouw etc.
Zorg voor betere lonen en de mensen volgen vanzelf.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216481492
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Zorg voor betere lonen en de mensen volgen vanzelf.
Als je opzoekt wat een gemiddeld loon voor een bouwvakker is, dan krijg je rond ¤ 2.500. Ik heb een klant in de bouw die biedt nieuwe mensen momenteel ¤ 3.500. En nog komen ze niet. Of vind je dat nog te weinig voor een dakdekker?
  donderdag 30 januari 2025 @ 13:23:52 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216482792
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Als je opzoekt wat een gemiddeld loon voor een bouwvakker is, dan krijg je rond ¤ 2.500. Ik heb een klant in de bouw die biedt nieuwe mensen momenteel ¤ 3.500. En nog komen ze niet. Of vind je dat nog te weinig voor een dakdekker?
Als je bedenkt dat die mensen versleten zijn op hun 60e of eerder, misschien is het dan te weinig. Ik denk dat ze vaak voor zichzelf beginnen omdat ze dan dat soort zaken beter kunnen regelen.
pi_216483261
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dus alles volbouwen zorg voor beter welzijn? Ik snap dat er een woningtekort is hoor. Maar mij lijkt dat niet de oplossing. Het probleem is dat er veel te veel mensen zijn. En ondanks dat zijn er toch te weinig arbeidskrachten in de zorg, onderwijs, bouw etc.
neen ik heb het ook niet over 'alles volbouwen'. en het is economische groei dat voor betere welzijn zorgt.

ik wil graag benadrukken dat ik vind dat nimby's het grootste probleem zijn in europa. zij vertragen de vooruitgang en zorgen voor stagnatie. niet enkel die boze omwoners die je vaak in de daily mail ziet op foto's met hun nee-gezicht op en hun armen gekruist, nimby's zijn links, ze zijn rechts, nimby's zijn er overal - in het lokale bestuur, in de overheid, in de EU, in de NGOs, ga zo maar door - overal mensen die voortgang stoppen om zwakke redenen. het nimbyisme zit diep in het dna van de bureaucratie dat ons terughoudt. het is een ijzersterke mentaliteit.

nimby's zijn de reden dat er bijv geen grondstoffen mogen gewonnen in spanje of finland of weet ik veel waar. genoeg verhalen over gelezen alleen al in het afgelopen jaar.

nimby's zijn de reden dat allerlei belangrijke bouwprojecten niet doorgaan of traag verlopen en er voor zorgen dat kritieke infrastructuur niet verschijnt. zie de overstromingen in centraal europa vorig jaar. voorbeelden genoeg maar neem klodzko

dankzij deze mensen was de poolse stad vorig jaar onder water, omdat zij 5 jaar geleden protesteerden tegen de bouw van een heleboel dammen en reservoirs

nimby's zijn de reden dat er niet hoger wordt gebouwd in europa. laatst dat ik het nakeek had azië meer dan 5000 gebouwen hoger dan 150m. amerika heeft er 1000 en europa (met veel moeite) maar 400!! de cijfers zijn vast uiteenlopender bij de gebouwen tussen de 100-150m

nimby's zijn de reden dat er nauwelijks toekomstperspectief is. ze willen dat we stilstaan in de tijd en achterblijven terwijl amerika en azië ons voorbijrazen.

plannen genoeg die allang zijn gemaakt maar die nooit uitkomen, door wie? door nimby's. er zijn weinig mensen waar ik minder een hekel aan heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door gwn_een_user op 30-01-2025 14:23:15 ]
pi_216483491
quote:

[..]
Een zzp dakdekker heeft nu een tarief van 80 euro per uur en de orderportefeuille is bomvol. Het is ook gevaarlijk vakwerk.

Natuurlijk komen die niet voor 3500
pi_216484311
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2025 14:44 schreef machtpen het volgende:

[..]
Een zzp dakdekker heeft nu een tarief van 80 euro per uur en de orderportefeuille is bomvol. Het is ook gevaarlijk vakwerk.

Natuurlijk komen die niet voor 3500
Nee hoor. Als ZZP'er rekenen ze ¤ 40 - ¤ 50 per uur. Ik heb er hier diverse in mijn bestand, dus dat is werkelijkheid.

Denken dat jullie een beetje het gevoel voor realiteit kwijt zijn.
pi_216484341
quote:

[..]
Vraag en aanbod dus hij biedt te weinig.
Met dat salaris kun je een woning van ca 205k kopen. Oftewel daar heb je niets aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216485050
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 16:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee hoor. Als ZZP'er rekenen ze ¤ 40 - ¤ 50 per uur. Ik heb er hier diverse in mijn bestand, dus dat is werkelijkheid.

Grappig dat je dat nou net zo verwoordt. Want de realiteit lijkt te zijn, dat mensen geen dakbedekker willen worden voor 3500 per maand. Dát is de realiteit.

Zeg maar tegen je klant, dat wanneer hij 4000 biedt aan iemand zonder enige ervaring of rijbewijs, hij me een berichtje mag sturen. ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 31-01-2025 16:29:48 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_216485075
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 16:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik woon hier tussen de bouwvakkers, dat zijn gewoon nu de tarieven. Ken ook meerdere verbouwingen die stilliggen omdat er geen vaklui voor te vinden zijn.
  donderdag 30 januari 2025 @ 18:24:10 #141
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216485536
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 01:13 schreef gwn_een_user het volgende:
moeten alle bedrijven maar gwn oprotten uit dit land?
Tot zoverre de discussie met PVV oneliners.

Ik ben van mening dat winstgevende bedrijven (en niet winstgevende) nooit aanspraak mogen maken op centen van de maatschappij. Als ze dreigen met dan gaan we maar weg dan is het maar zo. De markt lost dat probleem wel op.
pi_216485987
quote:
Je moet niet alles geloven wat er op internet staat. De meeste vacatures zijn ook voor leerling dakdekker en het is ook niet voor niks dat die open staan,
pi_216495900
quote:
Tsja, de realiteit is dat je klant/bekende niemand kan krijgen voor 3,5k.

Als we überhaupt al mogen geloven dat hij/zij 3,5k biedt. Klinkt als een mix van grootspraak en klagen.
pi_216495902
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2025 18:58 schreef machtpen het volgende:

[..]
Je moet niet alles geloven wat er op internet staat. De meeste vacatures zijn ook voor leerling dakdekker en het is ook niet voor niks dat die open staan,
Openstaande vacatures lijken me inderdaad geen al te sterke loonindicatie. Vervulde vacatures daarentegen ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')