abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 januari 2025 @ 11:25:01 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216457891
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ey @:howardroark we zijn vrienden kusjekroel alles maar als je me nu niet HEEEEEEEEL SNEL je tuinhuisje geeft dan sla ik al je tanden uit je bek *; .

Godverdomme ken je plek.
Jij ziet Groenland als het tuinhuisje van Denemarken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216457897
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit speelt een rol omdat?
[..]
Jawel, de VS is zeker wel onze vriend. Sterker nog, de VS is een fantastische bondgenoot die er mede voor heeft gezorgd dat er hier nu geen Duits wordt gesproken. En zonder de VS zou ik mij tevens een stuk drukker maken over dat we over een tijdje misschien Russisch moeten gaan leren. Misschien is het vanuit dat perspectief handig die antipathie jegens de VS enkel en alleen vanwege Trump, gewoon opzij te zetten.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Met alle dreigen die Trump al richting Europa uit is het op dit moment zeker geen fantastische bondgenoot.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 11:35:18 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216457952
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Met alle dreigen die Trump al richting Europa uit is het op dit moment zeker geen fantastische bondgenoot.
Heeft Trump gedreigd richting Europa? Trump heeft slechts aangegeven dat de Europese landen hun eigen defensie op orde moeten krijgen. En daar heeft hij volledig gelijk in.

Want vooral in de kringen waar men niets anders doen dat gal spuwen over Trump en de VS, wil men defensie nog wel eens als een onnodige kostenpost zien, waarbij men zodra er stront aan de knikker is, ineens verwacht dat de VS wel even Europa komt verdedigen. Tja, zo werkt het simpelweg niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 28 januari 2025 @ 11:37:07 #104
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216457959
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Denemarken moeilijk gaat doen kan men best met economische sancties dreigen. Dat bleek recent al uitstekend te werken toen Colombia geen illegale migranten wilde terugnemen. Denemarken moet in deze hun plek namelijk kennen. Zij hebben in weinig te zeggen over Groenland.
Mocht Groenland ooit bij de VS willen zou dit de volgorde moeten zijn:
1. Groenland schrijft een referendum uit over onafhankelijkheid (Groenland heeft deze mogelijkheid)
2. Onafhankelijk Groenland schrijft een referendum uit over opgaan in de VS.

Totdat stap een is is gedaan is dreigen met sancties en militair ingrijpen van VS ronduit bizar en zeer afkeuringswaardig. Alsof Japan gaat dreigen naar de VS als zij Hawaï niet opgeven.

Als iemand (een 'vriend' :') ) mij met geweld dreigt omdat ze met mijn vrouw willen daten is dat ongepast. Ja, mijn vrouw mag zelf kiezen met wie ze date. Maar zolang ze niet eerst van mij scheidt noch zelfs maar de indrukt wekt om weg te willen, moet je niet met geweld dreigen.
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 28 januari 2025 @ 11:38:16 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216457964
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:37 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Mocht Groenland ooit bij de VS willen zou dit de volgorde moeten zijn:
1. Groenland schrijft een referendum uit over onafhankelijkheid (Groenland heeft deze mogelijkheid)
2. Onafhankelijk Groenland schrijft een referendum uit over opgaan in de VS.

Totdat stap een is is gedaan is dreigen met sancties en militair ingrijpen van VS ronduit bizar en zeer afkeuringswaardig. Alsof Japan gaat dreigen naar de VS als zij Hawaï niet opgeven.

Als iemand (een 'vriend' :') ) mij met geweld dreigt omdat ze met mijn vrouw willen daten is dat ongepast. Ja, mijn vrouw mag zelf kiezen met wie ze date. Maar zolang ze niet eerst van mij scheidt noch zelfs maar de indrukt wekt om weg te willen, moet je niet met geweld dreigen.
Daar ben ik het mee eens, dit zou inderdaad een goede volgorde zijn, we zullen zien of het ook zo gaat verlopen.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 11:43:17 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216457995
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit speelt een rol omdat?
[..]
Er wel een reden is waarom Groenland Groenland is. Het is niet zo maar een stukje land waar wat mensen wonen.
quote:
Jawel, de VS is zeker wel onze vriend. Sterker nog, de VS is een fantastische bondgenoot die er mede voor heeft gezorgd dat er hier nu geen Duits wordt gesproken. En zonder de VS zou ik mij tevens een stuk drukker maken over dat we over een tijdje misschien Russisch moeten gaan leren. Misschien is het vanuit dat perspectief handig die antipathie jegens de VS enkel en alleen vanwege Trump, gewoon opzij te zetten.
Het is America First, niet The West First. De VS en Rusland zijn allebei wereldwijd actief geweest in conflicten waar geweld werd gebruikt tegen burgers. Ook onder een democraat als Obama. Wij zijn ook naar Afghanistan gegaan en dat heeft het leven gekost van 25 Nederlandse burgers voor Jan met de korte achternaam. VS is niet onze vriend, maar onze partner.
pi_216458003
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geopolitieke belangen spelen een grotere rol dan grondstoffen. Dat is slechts een leuke bonus.
Dan is het helemaal absurd dat Donald de oorlogshitser groenland wilt annexeren omdat de VS op Groenland vanwege geopolitieke belangen allang verschillende militaire basis heeft zitten. :')
  Moderator dinsdag 28 januari 2025 @ 11:45:20 #108
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216458006
Ik ben benieuwd hoe Europa zal reageren als Groenland wordt ingelijfd. Gelukkig hebben wij straks wel allemaal dezelfde oplaadkabel en een dopje dat moeilijker van een plastic fles te verwijderen is :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 28 januari 2025 @ 11:54:13 #109
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216458076
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar ben ik het mee eens, dit zou inderdaad een goede volgorde zijn, we zullen zien of het ook zo gaat verlopen.
Maar waarom zeg je dan dat Denemarken hun plek moet kennen? Wat heeft Denemarken nu zo verkeerd gedaan tegenover Groenland? Groenland heeft het recht om te kiezen voor autonomie. Een recht dat Hawai niet heeft. Waarom moet de VS daarin niet haar plek kennen?
pi_216458148
quote:

[..]
Als Denemarken moeilijk gaat doen kan men best met economische sancties dreigen. Dat bleek recent al uitstekend te werken toen Colombia geen illegale migranten wilde terugnemen. Denemarken moet in deze hun plek namelijk kennen. Zij hebben in weinig te zeggen over Groenland.
Ik snap niet waar de fuck de Verenigde Staten het recht vandaan denkt te halen Groenland in te lijven?

Ik hoorde dat Groenland schijnbaar al 800 jaar onderdeel is van het Deense Koninkrijk, en daarmee hebben ze ook recht op alle (toekomstige) grondstoffen die daar vandaan te halen zijn.

Als Denemarken het afstaat dan moeten Deense burgers in de toekomst bloeden voor de onredelijke hebzucht van de Verenigde Staten (omdat ze daar hun zaakjes niet op orde hebben).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:06:31 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216458152
Ik ben benieuwd hoe de Nederlandse reactie zal zijn als Trump Groenland inneemt. Het zal wel weer iets halfslachtige zijn als ‘We steunen het niet militair maar wel politiek”, om dan een jaar later toch hulptroepen te sturen. Want economische belangen gaan ook voor en de VS is toch een belangrijke handelspartner
The End Times are wild
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:07:27 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216458160
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:54 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Maar waarom zeg je dan dat Denemarken hun plek moet kennen? Wat heeft Denemarken nu zo verkeerd gedaan tegenover Groenland? Groenland heeft het recht om te kiezen voor autonomie. Een recht dat Hawai niet heeft. Waarom moet de VS daarin niet haar plek kennen?
De VS heeft 5 carrier groups
The End Times are wild
pi_216458209
quote:

[..]
Colombia heeft in het fiscale jaar 2024 14.268 Colombians teruggenomen, dit waren 124 vluchten.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:15:24 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216458230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Er wel een reden is waarom Groenland Groenland is. Het is niet zo maar een stukje land waar wat mensen wonen.
Dat is het wel. Het is een enorm land met heel weinig inwoners, waarom maakt het nu uit dat deze mensen Inuit zijn? Daar begon je namelijk over.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan is het helemaal absurd dat Donald de oorlogshitser groenland wilt annexeren omdat de VS op Groenland vanwege geopolitieke belangen allang verschillende militaire basis heeft zitten. :')
Een kleine militaire basis is uiteraard niet genoeg.
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:54 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Denemarken is een klein land dat zelf via oorlog en conflict Groenland heeft weten te bemachtigen. Gezien de strategische ligging van het land en wetende dat de VS veel meer in Groenland kan investeren dan Denemarken en bovendien een bondgenoot is, zou je verwachten dat dit voor enige zelfreflectie zorgt bij de Denen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is America First, niet The West First. De VS en Rusland zijn allebei wereldwijd actief geweest in conflicten waar geweld werd gebruikt tegen burgers. Ook onder een democraat als Obama. Wij zijn ook naar Afghanistan gegaan en dat heeft het leven gekost van 25 Nederlandse burgers voor Jan met de korte achternaam. VS is niet onze vriend, maar onze partner.
Dit sluit elkaar niet uit. Amerika is natuurlijk een zelfstandig land en legt het belang eerst bij de eigen burgers, iets dat de vorige regering helaas na heeft gelaten. Daarnaast is de VS een onderdeel van het Westen.

En wat heeft geweld gebruiken hier precies mee te maken? Dit is namelijk niet uniek is aan de VS of Rusland, heel veel landen hebben in conflictsituaties geweld gebruikt. Tot pakweg een halve eeuw geleden was dit de norm overal ter wereld. En nu nog altijd als je buiten het Westen gaat kijken.
pi_216458275
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]

Dan sluit Donald toch een deal om een nieuwe basis daar te mogen openen ipv de autonomie van landen ter discussie te gaan stellen en daarmee hetzelfde bizarre beleid als een despoot zoals Poetin na te streven. :')
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:20:53 #116
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216458276
quote:

[..]
Dat is het wel. Het is een enorm land met heel weinig inwoners, waarom maakt het nu uit dat deze mensen Inuit zijn? Daar begon je namelijk over.
[..]
[..]
Denemarken is een klein land dat zelf via oorlog en conflict Groenland heeft weten te bemachtigen. Gezien de strategische ligging van het land en wetende dat de VS veel meer in Groenland kan investeren dan Denemarken en bovendien een bondgenoot is, zou je verwachten dat dit voor enige zelfreflectie zorgt bij de Denen.
[..]
Dit sluit elkaar niet uit. Amerika is natuurlijk een zelfstandig land en legt het belang eerst bij de eigen burgers, iets dat de vorige regering helaas na heeft gelaten. Daarnaast is de VS een onderdeel van het Westen.

En wat heeft geweld gebruiken hier precies mee te maken? Dit is namelijk niet uniek is aan de VS of Rusland, heel veel landen hebben in conflictsituaties geweld gebruikt. Tot pakweg een halve eeuw geleden was dit de norm overal ter wereld. En nu nog altijd als je buiten het Westen gaat kijken.
En ‘gebrek aan zelfreflectie’ over een interne issue legitimeert dreigen met sancties en militair ingrijpen van een bondgenoot?
pi_216458333
quote:
En dat doet deze regering wél wil je zeggen?
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:27:26 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216458338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik snap niet waar de fuck de Verenigde Staten het recht vandaan denkt te halen Groenland in te lijven?

Ik hoorde dat Groenland schijnbaar al 800 jaar onderdeel is van het Deense Koninkrijk, en daarmee hebben ze ook recht op alle (toekomstige) grondstoffen die daar vandaan te halen zijn.

Als Denemarken het afstaat dan moeten Deense burgers in de toekomst bloeden voor de onredelijke hebzucht van de Verenigde Staten (omdat ze daar hun zaakjes niet op orde hebben).
Groenland is pas officieel een onderdeel van Denemarken sinds het begin van de 19e eeuw. En dit kwam dan weer voort uit het Koninkrijk Denemarken en Noorwegen dat ontstond nadat de Denen in de 16e eeuw Noorwegen besloten binnen te vallen en te annexeren. Kortom, nee, Denemarken heeft geen 'recht' op Groenland. Zoals ik al eerder aangaf, het is bijzonder om te zien hoe mensen ineens kolonialisme en annexatie willen rechtvaardigen als het hun welgevallig is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan sluit Donald toch een deal om een nieuwe basis daar te mogen openen ipv de autonomie van landen ter discussie te gaan stellen en daarmee hetzelfde bizarre beleid als een despoot zoals Poetin na te streven. :')
Trump streeft niet hetzelfde beleid als Poetin na. Rusland probeert namelijk de volledige identiteit van Oekraïne uit te wissen en het land op te slokken in de autocratie die Rusland is. Groenland kan gewoon Groenland blijven en zal als het zich aansluit bij de VS waarschijnlijk ook economisch gaan opbloeien. Groenlanders kunnen zich dan ook elders vestigen in de VS al men dit zou willen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
En dat doet deze regering wél wil je zeggen?
Ja, dat blijkt nu ook al uit het beleid dat men implementeert.
pi_216458352
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, dat blijkt nu ook al uit het beleid dat men implementeert.
Nou, vertel?
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:30:22 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216458360
Geografisch gezien is het logischer dat Groenland bij Amerika hoort dan bij Denemarken. Dat geldt ook voor de Antillen, de Falklands, etc.
The End Times are wild
pi_216458379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:30 schreef LXIV het volgende:
Geografisch gezien is het logischer dat Groenland bij Amerika hoort dan bij Denemarken. Dat geldt ook voor de Antillen, de Falklands, etc.
Dan is het nog logischer dat groenland bij Canada of IJsland hoort.
pi_216458384
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Groenland is pas officieel een onderdeel van Denemarken sinds het begin van de 19e eeuw. En dit kwam dan weer voort uit het Koninkrijk Denemarken en Noorwegen dat ontstond nadat de Denen in de 16e eeuw Noorwegen besloten binnen te vallen en te annexeren. Kortom, nee, Denemarken heeft geen 'recht' op Groenland. Zoals ik al eerder aangaf, het is bijzonder om te zien hoe mensen ineens kolonialisme en annexatie willen rechtvaardigen als het hun welgevallig is.
Of je een land militair annexeert of economisch sloopt en daarmee annexeert. Beide is verkeerd.

De VS dat serieus druk gaat zetten op Denemarken/Groenland is gewoon verkeerd.

Groenland mag zelf kiezen. Gezien ze nog steeds bij het Koninkrijk Denemarken horen, zullen ze het wel prima vinden. Beter kan vast (ook vanuit Deense investeringen), maar ze zitten toch gewoon goed.

Trump is gewoon een klapmongool met z'n intimidaties.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:32:51 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216458388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Canada dan idd. Maar als Trump dat ook inlijft is het praktischer om het meteen bij de VS te voegen.
The End Times are wild
pi_216458400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En een Guam bij Japan. En Guantanamo bij Cuba.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:35:35 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216458406
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:32 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Of je een land militair annexeert of economisch sloopt en daarmee annexeert. Beide is verkeerd.

De VS dat serieus druk gaat zetten op Denemarken/Groenland is gewoon verkeerd.

Groenland mag zelf kiezen. Gezien ze nog steeds bij het Koninkrijk Denemarken horen, zullen ze het wel prima vinden. Beter kan vast (ook vanuit Deense investeringen), maar ze zitten toch gewoon goed.

Trump is gewoon een klapmongool met z'n intimidaties.
Bijzonder argument. Je stelt dat annexatie fout is, maar tegelijkertijd zit Groenland goed bij Denemarken. Wat is het nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')