Zwaai!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:43 schreef Sarabi het volgende:
Onderweg naar Wouw voor ons eerste bierfestival van dit jaar
Filmpje gekekenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:36 schreef Blues het volgende:
@:Lonaa, wij zijn in 2017 naar Gozo/Malta geweest.
Dag 5 Malta zie ik.
https://paulentrudie.nl/gozo-en-malta-2017.php
dat vaarfilmpje van ons
Ach, de arme ziel.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier hagel en onweer. Hond bang, die overwoog *bijna* het huis in te gaan.
Benieuwd naar het stukje straks. Kreeg in het verleden goede kritieken, maar nu hoor ik vaker dat het nog net geen vreetschuur aan het worden is...quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:33 schreef Blues het volgende:
Wij gaan een vroeg hapje doen![]()
https://haarlem.miyagiandjones.nl/foodmenu/
Het oudere werk van Kraftwerk kan ik zeker waarderen. Maar 100Euro voor kaartje en parkeren. Op een voor mij behoorlijk eind rijden. En de late start. Dat gaat hem niet worden voor mij.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nice! Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
Qua decor is het een geweldige locatie…
Ik had dus verwacht dat de kaarten zo uitverkocht zouden zijn, maar vanmiddag waren ze er nog volop…
Op de heen en terugweg gezwaaidquote:
Vandaag was bij Saturday kitchen een bierproeverij. Een van de gasten was er niet gek op 😉quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op de heen en terugweg gezwaaid
Het was met de brouwers onderling erg gezellig op het festival, helaas was het verder wel erg rustig.
Komt morgen, we zijn aangenaam verrast!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:40 schreef borisz het volgende:
Benieuwd naar het stukje straks. Kreeg in het verleden goede kritieken, maar nu hoor ik vaker dat het nog net geen vreetschuur aan het worden is...
Lijkt me rotwerk ja!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:24 schreef derLudolf het volgende:
Plafond verven is geen hobby van me. Wel blij met de langzamer drogende extra matte verf die in een keer dekt. Kost ¤140 per emmer, maar ja dan heb je ook wat. Alleen jammer dat de 10m²/liter dan weer niet klopt.
Je moet ook aan een stuk door. Ik heb dan ongeveer 30m² plafond in twee stukken in de woonkamer.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Lijkt me rotwerk ja!
Ik had een schilder in mn vriendenkring vroegah, die zei dan: zal ik je huis ff wit lopen?
Tis echt een vak, hoe hij zo'n plafond deed
Jup. Wordt verder niks hoor, maar toch wel een vriendschap waar ik erg veel waarde aan hechtquote:Op zondag 26 januari 2025 08:32 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Da's de Litouwse, @:derludolf? Fijn dat er weer contact is
Jammerquote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vandaag was bij Saturday kitchen een bierproeverij. Een van de gasten was er niet gek op 😉
Het klinkt alsof je meer duidelijkheid hebt over wat eerder (niet) gebeurde.quote:Op zondag 26 januari 2025 08:11 schreef derLudolf het volgende:
Vannacht niet met een Simon gepraat maar met een Simona. Ze vertelde wat er zo ongeveer sinds de zomer van '23 afspeelde en waarom er geen contact was. Was best heftig en daardoor logisch. Nu kan ze er om lachen. Blijf het bewonderingswaardig vinden hoe uit alle shit in het leven zo'n ontwikkeld en positief persoon is ontstaan.
Ha, de welbekende DISC methodiek.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:41 schreef AnneX het volgende:
Ontbeten en een DISC test gedaan: “omringd door idioten”.
https://www.123test.com/nl/disc-test/#its123-testAnchor
N.a.v. een interview: https://www.volkskrant.nl(...)e-getrouwd~b8ac50e4/
Je bent attent, geduldig en bereid om anderen te helpen - vooral jouw speciale groep vrienden. Je kunt met alle soorten mensen omgaan en samenwerken - mensen met verschillende werkstijlen. Je kunt goed tegen de spanningen en druk van het dagelijks leven. Je zult niet vaak overdreven reageren of emotioneel worden. Bij meningsverschillen volg je meestal de meerderheid. Je houdt van het bekende en je bent graag consequent in je werkgewoonten. Mensen zien jou meestal als een goed voorbeeld van een gestage, betrouwbare werker.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:41 schreef AnneX het volgende:
Ontbeten en een DISC test gedaan: “omringd door idioten”.
Ach…neem het niet serieus. Het was tijdverdrijf op de vroege zondagmorgen.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ha, de welbekende DISC methodiek.
Heb je deze publicatie van gisteren ook gelezen?
Ben jij rood of blauw? ‘Die persoonlijkheidstesten moet je niet serieus nemen’
😎 De resultaten heb ik al weggeklikt.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je bent attent, geduldig en bereid om anderen te helpen - vooral jouw speciale groep vrienden. Je kunt met alle soorten mensen omgaan en samenwerken - mensen met verschillende werkstijlen. Je kunt goed tegen de spanningen en druk van het dagelijks leven. Je zult niet vaak overdreven reageren of emotioneel worden. Bij meningsverschillen volg je meestal de meerderheid. Je houdt van het bekende en je bent graag consequent in je werkgewoonten. Mensen zien jou meestal als een goed voorbeeld van een gestage, betrouwbare werker.
Nou, weinig verrassends daar
Mijn Test. Zo snel mogelijk op gevoel ingevuldquote:Op zondag 26 januari 2025 10:41 schreef AnneX het volgende:
DISC test gedaan: “omringd door idioten”.
Ik streef absoluut niet echt naar perfectie, alleen wil ik wel graag dat alles zo staat en gaat waar ik me het meest comfortabel bij voelquote:Je hebt een sterke innerlijke gedrevenheid om systematisch en precies te zijn bij alles wat je doet. Jij wordt als vanzelfsprekend gekozen voor werk dat aandacht voor details en nauwkeurigheid vraagt. Jouw streven naar perfectie maakt je soms nogal 'somber'. Je neemt meestal goede beslissingen, maar sommige mensen vinden het tempo van je besluitvorming frustrerend. Een stabiele en voorspelbare werkomgeving is echt iets voor jou. Je vindt het moeilijk om in en ongestructureerde werkomgeving te werken, en je voelt je daar ongemakkelijk. Je gaat meestal goed om met de druk en stress van het dagelijks leven. Als je onder druk staat, stelt jouw analytische benadering je in staat om klinisch te beoordelen wat er gebeurt, in plaats van emotioneel te reageren.
Bed hangt buitenquote:
Ik had eerder deze week mijn dekbedden gewassen. Best een gedoetje maar het resultaat wasquote:Op zondag 26 januari 2025 11:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Bed hangt buiten![]()
2 wassen draaien, bed weer opmaken en een lekkere wandeling staan op het program vandaag.
Oh en picnic komt weer zoals elke week.
Het gaat er vooral om dat je het ding na een paar weken nog steeds gebruiktquote:Op zondag 26 januari 2025 11:32 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft er iemand hier toevallig een hometrainer? Ik wil er misschien 1 tweedehands kopen bij de kringloop of via Marktplaats om binnen te fietsen als het slecht weer of laat op de dag is. Maar ik heb totaal geen verstand van die dingen.
Moet ik nog ergens op letten of maakt het niet uit wat ik koop?
Op diverse sportscholen op zo’n ding gezeten (en gefietst natuurlijkquote:Op zondag 26 januari 2025 11:32 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft er iemand hier toevallig een hometrainer? Ik wil er misschien 1 tweedehands kopen bij de kringloop of via Marktplaats om binnen te fietsen als het slecht weer of laat op de dag is. Maar ik heb totaal geen verstand van die dingen.
Dit is sowieso een goede tipquote:Op zondag 26 januari 2025 11:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op diverse sportscholen op zo’n ding gezeten (en gefietst natuurlijk) en niet iedere fiets zit fijn dus echt wel even uitproberen
Hometrainer, spinningbike of standaard voor je normale fiets.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:32 schreef Morgane89 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha…ook al fillumpjes voor Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 26 januari 2025 13:29 schreef Morgane89 het volgende:
Bedankt iedereen! Moe ben ik altijd dus dat komt wel goed
Ik denk wel dat ik graag een serie wil kijken op m'n laptop ondertussen, maar dat gaat op een roeiapparaat minder goed lijkt me?
Van Harte dan alsnog. 💐quote:Op zondag 26 januari 2025 14:42 schreef Barreltje het volgende:
zo. hier staan alle deuren en in iedere kamer een raam open.. het is tijd voor wat doorluchten. en wsl ook een riool verbeteraar want het stinkt in huis![]()
gister een leuke dag gehad. al is meer dan de helft van de mensen mijn verjaardag vergetenik checken op facebook, stond mijn verjaardag op een andere datum.. ehh OK. dan snap ik het
Over Meta gesproken.. als we woke willen zijn enzo en dus niet meer X en Meta willen gebruiken, wat zijn dan ( buiten Fok! en Reddit) de alternatieven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 26-01-2025 15:21:35 ]
Da’s nog iets kleuriger dan de beef wellington die ik ooit kreeg, toen de gastvrouw zei “gelukkig, die is gaar”quote:Op zondag 26 januari 2025 15:50 schreef fietsie het volgende:
Heeft er iemand een suggestie voor een snelle bereiding van een kleine Picanha, zonder BBQ ?
Ik zit er aan te denken m 10 minuten oin de Instant Pot te doen, maar mijn angst is dat ie er grijzig rubberig uitkomt...
Dit is zegmaar niet wat ik zoek:
[ afbeelding ]
Morgennacht gaat het geloof ik regenen (daarna weer zomers)quote:
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 26 januari 2025 14:42 schreef Barreltje het volgende:
zo. hier staan alle deuren en in iedere kamer een raam open.. het is tijd voor wat doorluchten. en wsl ook een riool verbeteraar want het stinkt in huis![]()
gister een leuke dag gehad. al is meer dan de helft van de mensen mijn verjaardag vergetenik checken op facebook, stond mijn verjaardag op een andere datum.. ehh OK. dan snap ik het
Over Meta gesproken.. als we woke willen zijn enzo en dus niet meer X en Meta willen gebruiken, wat zijn dan ( buiten Fok! en Reddit) de alternatieven?
Ja heej, jij dropt ook geen hintsquote:Op zondag 26 januari 2025 14:42 schreef Barreltje het volgende:
Waarom is bluesky en mastodon niet fijn? Beide zijn te bekijken, incl commentaar, zonder account.quote:Op zondag 26 januari 2025 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd @:barreltje
FB hou ik voorlopig, ook ivm contact met familie. X veel minder en wel bluesky. Steeds meer nieuwssites gaan over naar bluesky mastodon vind ik niet fijn.
Whatsapp blijft denk ik ook omdat volgens mij de halve wereld erop zit. Met collega’s en clienten gebruik ik dat en ook met familie en vrienden.
Gmail naar een andere partij, da’s ook zoveel aanpassen
Ik denk dat ik plakken van zou snijden en dan in een gietijzeren pan. Dichtschroeien en langzaam doorgaren tot gewenste roodheid. Bij meer tijd, in een zak en laten zwemmen kan ook.quote:Op zondag 26 januari 2025 15:50 schreef fietsie het volgende:
Heeft er iemand een suggestie voor een snelle bereiding van een kleine Picanha, zonder BBQ ?
Ik zit er aan te denken m 10 minuten oin de Instant Pot te doen, maar mijn angst is dat ie er grijzig rubberig uitkomt...
Dit is zegmaar niet wat ik zoek:
[ afbeelding ]
Thnxquote:Op zondag 26 januari 2025 16:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik plakken van zou snijden en dan in een gietijzeren pan. Dichtschroeien en langzaam doorgaren tot gewenste roodheid. Bij meer tijd, in een zak en laten zwemmen kan ook.
Instant pot heb ik niet. kan ik je dus verder ook niet mee helpen.
Ahja die hebben de wijsheid in pacht.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De toevoeging "in een museumdorp" was inderdaad overbodig
Zelfde model en dan elders? Andere dealer?quote:Op zondag 26 januari 2025 17:10 schreef derLudolf het volgende:
Bij een redelijk bekende kachelboer langs geweest vandaag.
Heb eerst bij een kachel staan kijken van rond de ¤1800. Toen keek ik naar een andere ~¤2700
Die wou ie niet verkopen volgens mij "ja dat is wel een hele andere prijscategorie"
Kerel, je hebt niet eens gevraagd wat m'n budget isTevens zeggen ze niet in D te leveren/plaatsen (maar werken wel in heel.NL) omdat de schoorsteenveger dat moet doen. Die moet alleen de boel in gebruik nemen
![]()
Nu al zin om een review te schrijven want ik had al naar modellen van ¤3500-¤400 zitten kijken
't Stokertje was 35 jaar geleden een leuke tent. Sinds een jaar of 30 al niet meer.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:10 schreef derLudolf het volgende:
Bij een redelijk bekende kachelboer langs geweest vandaag.
Heb eerst bij een kachel staan kijken van rond de ¤1800. Toen keek ik naar een andere ~¤2700
Die wou ie niet verkopen volgens mij "ja dat is wel een hele andere prijscategorie"
Kerel, je hebt niet eens gevraagd wat m'n budget isTevens zeggen ze niet in D te leveren/plaatsen (maar werken wel in heel.NL) omdat de schoorsteenveger dat moet doen. Die moet alleen de boel in gebruik nemen
![]()
Nu al zin om een review te schrijven want ik had al naar modellen van ¤3500-¤400 zitten kijken
Die memo had ik even gemist.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:56 schreef sigme het volgende:
[..]
't Stokertje was 35 jaar geleden een leuke tent. Sinds een jaar of 30 al niet meer.
Ik wist het wel maar was het gisteren alsnog vergetenquote:Op zondag 26 januari 2025 14:42 schreef Barreltje het volgende:
gister een leuke dag gehad. al is meer dan de helft van de mensen mijn verjaardag vergeten ik checken op facebook, stond mijn verjaardag op een andere datum.. ehh OK. dan snap ik het
Jazeker! Mooi weekend inderdaadquote:Op zondag 26 januari 2025 21:56 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike jullie al schaatsen gekeken?
Ik heb dit weekend denk ik zes keer met tranen in mn ogen voor de tv gezeten. Gezien mijn zeer grote vermogen tot huilen om sport om alle mogelijke redenen is dit geen spoiler
verder zal ik niks zeggen. Behalve dat als je nog niet gekeken hebt, het zeer de moeite waard is om gister en vandaag terug te kijken
Ohh live zelfs! Tof.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jazeker! Mooi weekend inderdaadWe kijken vandaag en gisteren zelfs live, dat komt maar een enkele keer voor.
Nog gefeliciteerd @:barreltje
Wij zijn na de dames mass start naar bed gegaan, het wordt echt te laat anders.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ohh live zelfs! Tof.
Ik moet eigenlijk slapen, maar wil de teamsprints nog zien. Dus nog even wakker blijven en dan hopen dat ik daarna gewoon goed slaap. Morgenochtend dierentuin met een hockeyteamgenoot en haar kindjesen dan middag en avond werken.
Als jij iemand feliciteert moet ik altijd aan een mijnwerker denken.quote:
Had je mn gozo/malta linkje gezien?quote:Op maandag 27 januari 2025 06:30 schreef Lonaa het volgende:
Vroeg.
Terugkerend thema als ik 's avonds op de bank in slaap val.
Ja! Sorry, niet gereageerd, druk geweest dit weekend.quote:
Ja zeg…ik las iets over een (aankomende) griepgolf!quote:Op maandag 27 januari 2025 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier ook losse flodderdag. Dat het hier ook maar goed op mag schieten want ik begin me verkouden te voelen en daar ben ik niet goed in.
Goh…mijn indruk was dat de klus met 2 dagen geklaard zou zijn!quote:Op maandag 27 januari 2025 09:27 schreef z80 het volgende:
Communicatie wat is dat? Ja we hebben ruimte zat en er komt 1 container, volgens de man die de offerte gemaakt had.
Staat er een vrachtwagen met 2 bakken voor de deur. Gevolgd door een kraanwagen, waar helemaal niet over gesproken was. Kraanwagen zal 2 dagen aanwezig zijn volgens de werkmannen.
De eerste rijen pannen zijn er af. Het dampremmende folie is inderdaad vergaan. Dak vervangen is dus echt noodzaak. En er blijkt glaswol isolatie te zitten daar waar ik het niet verwacht had.
En de pannen gaan niet hergebruikt worden. Iets dat in Nederland nog wel gedaan wordt door opkopers. Zeker voor oude of afwijkende pannen.
Ja dat zijn altijd fijne verrassingen.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:23 schreef Lonaa het volgende:
1 van mijn losse flodders was dat de auto voor de APK moest. Hihaho duur grapje.
Bij ons tijdelijke huis hadden we twee 'de baron' torens in de tuin staan (de oude kolenmijn van La Camochaquote:Op maandag 27 januari 2025 00:25 schreef Sarabi het volgende:
En bij Kompels moet ik weer aan de Efteling denken
Schachtbokken heten ze. Kon je de mijn nog in?quote:Op maandag 27 januari 2025 11:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij ons tijdelijke huis hadden we twee 'de baron' torens in de tuin staan (de oude kolenmijn van La Camocha)
Er staat "container" op de offerte. Niet gespecificeerd in grootte of aantal. En de kraan is van het bedrijf zelf, en staat niet los vermeld.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goh…mijn indruk was dat de klus met 2 dagen geklaard zou zijn!
Stonden de bakken en kraan niet op de offerte? Of is dat erg Nederlands?
Sterkte dan maar.
P.S. hóe lang gaat dampremmende folie mee? Vraag het niet voor een vriend.
Gaafquote:Op maandag 27 januari 2025 11:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij ons tijdelijke huis hadden we twee 'de baron' torens in de tuin staan (de oude kolenmijn van La Camocha)
Nee afgezet. Er is nabij Mieres wel een mijnmuseum waar je in kan en in een mijn treintje kan rijden.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Schachtbokken heten ze. Kon je de mijn nog in?
Swiftjequote:Op maandag 27 januari 2025 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja dat zijn altijd fijne verrassingen.
Maar aan de andere kant; je hebt er nu 1 die door de APK komt. Ooit had je er 1 met een opbouw lichtschakelaar van de Gamma
Je kunt vragen of men wat foto’s wil maken. 😇quote:Op maandag 27 januari 2025 13:51 schreef z80 het volgende:
De oude zooi is aan de voorkant van het dak. Dit wordt nu dicht gemaakt met een zeil. Even afwachten of ze al verder gaan aan de achterkant. Of dat dit morgen in 1 keer gedaan wordt. Alleen jammer dat ik moet werken. En niet even snel kan kijken wat er onder de pannen zit aan die kant.
Wat een duidelijk AI gegenereerd plaatjequote:Op maandag 27 januari 2025 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:
@:fietsie Moest meteen aan jou denken, boerenkool Hawaii[ afbeelding ]
Ja, die achtergrond heb ik al bij veel meer AI plaatjes gezien.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een duidelijk AI gegenereerd plaatje
Hai! Ik miste je al, hoe gaat t?quote:Op maandag 27 januari 2025 18:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een duidelijk AI gegenereerd plaatje
Nee, gewoon de stijl van het hele plaatje.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, die achtergrond heb ik al bij veel meer AI plaatjes gezien.
Ja, goed, druk op mijn manier. Op een gegeven moment ben je dan met van alles en nog wat bezig in je leven en schiet FOK er bij in en na een tijdje denk je dan 'ik moet bijlezen, maar dat gaat me uren kosten!' en dus kijk ik helemaal nietquote:
Dat, maar op een kattensite kom je de achtergrond tegen met een kat ipv de boerenkool.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, gewoon de stijl van het hele plaatje.
Ik zit in een whatsapp groep met vrienden waar we AI gegenereerde plaatjes plaatsen (bijv 'raad de film/muziek' etc) en dit is echt zo typisch AI
AI is dus allesbehalve origineel. Verrassendquote:Op maandag 27 januari 2025 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat, maar op een kattensite kom je de achtergrond tegen met een kat ipv de boerenkool.
Waarschijnlijk de mensen die hun eerste of tweede “publicatie “ de wereld ingooien vinden dat vast welquote:Op maandag 27 januari 2025 18:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
AI is dus allesbehalve origineel. Verrassend
Even oppassen met producten van Meta. In de USA en Canada wordt gebruikers info gebruikt voor het trainen van AI. En er is geen opt-out mogelijk. En ook geen mogelijkheid om bepaalde data buiten de AI tentakels te houden. Alles dat op FB of insta komt in de USA of Canada wordt dus gebruikt als trainingsdata. En Meta houd er zeer ruime begrippen op na voor wat betreft in of uit welk land de data komt.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Isabeau hoi![]()
Ik had je getagd in een bericht over zoeken van participanten voor onderzoek naar mensen die oa nachtdiensten draaien. Mocht je dat interessant vinden maar bericht gemist hebben, @:coenfirmationbias op insta! Weet niet of hij nog steeds zoekt, maar heeft wel regelmatig oproepjes.
Hoe is het met je algemene meh-heid? Nog aanwezig, al iets afgenomen nu de dagen weer (heel langzaam) iets langer worden?
Mijn dierentuin vanochtend was leukEN ik reed met teamgenoot mee daarheen, want ik leende mijn auto uit aan buurvrouw. Bewust, zodat ik wel mee moest rijden. En dat ging hartstikke goed
het is wel een teamgenoot die ik fijn vind en vertrouw, maar tegelijkertijd had ik nog nooit met haar meegereden. Vanochtend zat het wel een beetje in mn hoofd, maar niet echt de fysieke zenuwachtigheid zoals ik die eerder wel had. En eenmaal in de auto (eerst trein naar station bij haar) bleef dat ook zo. Dus yey!
![]()
En daarnaast scheen de zon, dus dat was ook fijn. Ik hoop hem nog veel te zien de komende weken..
En speaking of langer wordende dagen:
De zon gaat al 21 minuten eerder op dan op zijn laatst!
En de zon gaat al 50 minuten later onder dan op zijn vroegst!
Over een week gaat de zon al 11 minuten eerder op en 13 minuten later onder dan vandaag!
Over twee weken al 23 minuten eerder op en 26 min later onder!
En over een maand al 57 minuten eerder op en 58 minuten later onder!
Laat die lente maar komen!![]()
quote:Op maandag 27 januari 2025 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Isabeau hoi![]()
Ik had je getagd in een bericht over zoeken van participanten voor onderzoek naar mensen die oa nachtdiensten draaien. Mocht je dat interessant vinden maar bericht gemist hebben, @:coenfirmationbias op insta! Weet niet of hij nog steeds zoekt, maar heeft wel regelmatig oproepjes.
Hoe is het met je algemene meh-heid? Nog aanwezig, al iets afgenomen nu de dagen weer (heel langzaam) iets langer worden?
Mijn dierentuin vanochtend was leukEN ik reed met teamgenoot mee daarheen, want ik leende mijn auto uit aan buurvrouw. Bewust, zodat ik wel mee moest rijden. En dat ging hartstikke goed
het is wel een teamgenoot die ik fijn vind en vertrouw, maar tegelijkertijd had ik nog nooit met haar meegereden. Vanochtend zat het wel een beetje in mn hoofd, maar niet echt de fysieke zenuwachtigheid zoals ik die eerder wel had. En eenmaal in de auto (eerst trein naar station bij haar) bleef dat ook zo. Dus yey!
![]()
En daarnaast scheen de zon, dus dat was ook fijn. Ik hoop hem nog veel te zien de komende weken..
Over een week gaat de zon al 11 minuten eerder op en 13 minuten later onder dan vandaag!
Aangezien ik geen Instagram heb, heb ik zijn website opgezocht https://www.coenfirmationbias.nl/quote:Op maandag 27 januari 2025 20:43 schreef z80 het volgende:
Even oppassen met producten van Meta. In de USA en Canada wordt gebruikers info gebruikt voor het trainen van AI. En er is geen opt-out mogelijk. En ook geen mogelijkheid om bepaalde data buiten de AI tentakels te houden. Alles dat op FB of insta komt in de USA of Canada wordt dus gebruikt als trainingsdata. En Meta houd er zeer ruime begrippen op na voor wat betreft in of uit welk land de data komt.
Als ik dit lees moet ik alleen maar denken aan meer tijd dat de tuin van de buren vol zit met schreeuwende en blowende Polenquote:Op maandag 27 januari 2025 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh wat goed van dat boek!! En wie weet kan je er iets mee; misschien helemaal niet, maar had al een paar keer aan je moeten denken bij oproepjes dus dacht het toch maar eens met je te delen.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik kreeg afgelopen week ook weer goede moed dat het weer later donker is ja
Best merkbaar! Wat Blues ook zegt
En ik had dat berichtje gemist, ik zal eens kijken. Ik heb net een boek uit een blibliotheek in Almere in huis over chronobiologie, nachtdiensten, slapen en eten. Ein-de-lijk een boek dat alleen over nachtdiensten (en slaapdiensten en jet lags) gaat ipv dat het een paragraafje in een ander boek is
quote:Op maandag 27 januari 2025 21:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als ik dit lees moet ik alleen maar denken aan meer tijd dat de tuin van de buren vol zit met schreeuwende en blowende Polen
Nu beperkt het maar tot een paar uur per dag.
Ja, we blijven elke paar weken de overlast melden.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:25 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]dat is wel klote.. jullie hadden het inmiddels wel een keer gemeld al toch? Hopelijk wordt er echt iets mee gedaan als het weer toeneemt bij beter weer..
Dit leest wat PTSD achtig, Saarquote:Op maandag 27 januari 2025 21:22 schreef Sarabi het volgende:
Als ik dit lees moet ik alleen maar denken aan meer tijd dat de tuin van de buren vol zit met schreeuwende en blowende Polen
Nu beperkt het maar tot een paar uur per dag.
Hmm ik denk dat je daar misschien wel een punt hebt....quote:Op maandag 27 januari 2025 21:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit leest wat PTSD achtig, Saar![]()
Dat je opziet tegen mooie zonnige en warme dagen (waar we allemaal zin in zouden moeten hebben!) puur vanwege je buren.
De meldingen doen we nu bij de woningbouw.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh @:Isabeau, ik vond ook de site van het onderzoek waar oa hij op zit: https://shift2health.eu/
En eens met wat je zegt over @:Sarabi .. en wat shit dat ze nu ook al niet eens contact opnemen Sarabi.. ligt het ook al bij de wijkagent? En/of woningbouw? Weet even niet meer waar de meldingen gedaan waren.
Ik wil je eigenlijk zo graag een knuffel geven en die buren het huis uit jagenquote:Op maandag 27 januari 2025 21:35 schreef Sarabi het volgende:
Hmm ik denk dat je daar misschien wel een punt hebt....
Ik heb ook vrij veel lichamelijke reacties die ik probeer te negeren.
ok, als ik de Nederlandse versie invul dan missen er vragen en ben ik niet eligible voor deelname.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh @:Isabeau, ik vond ook de site van het onderzoek waar oa hij op zit: https://shift2health.eu/
En eens met wat je zegt over @:Sarabi .. en wat shit dat ze nu ook al niet eens contact opnemen Sarabi.. ligt het ook al bij de wijkagent? En/of woningbouw? Weet even niet meer waar de meldingen gedaan waren.
Dat is liefquote:Op maandag 27 januari 2025 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil je eigenlijk zo graag een knuffel geven en die buren het huis uit jagen(dit lijken me geen mensen die nu nog hun gedrag gaan aanpassen omdat de buren er last van hebben).
Het schijnt alleen echt heel lastig te zijn om mensen weg te krijgen uit een (huur)woning. Aan de ene kant goed, maar vanaf jouw kant gezien een verschrikking.
Sterkte er meequote:Op maandag 27 januari 2025 21:56 schreef Sarabi het volgende:
Dat is lief![]()
En nee ik zie het ook niet heel positief in.
Maar mijn man wil hier echt niet weg dus ik heb beloofd het nog een jaar te proberen, dus we gaan het zien....
Je hebt wel wat beters te doenquote:Op maandag 27 januari 2025 22:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een ellende @:sarabi Zou je niet (met alle medeklagers) een gesprek kunnen aanvragen bij de gemeente, evt raadslid of wethouder?
Hier komt het wel eens voor wanneer je de burgemeester op social media tagt dat hij vraag contact met hem of iemand op te nemen (en dan zijn wij best een grote stad)
Het was vandaag ook heerlijk fietsen, wel handschoenen nodig, maar 2 graden meer en dan hoeft het vast niet. Wilde eigenlijk wel verder fietsen (doe ik wel vaker, extra rondje) maar moest zo nodig![]()
Misschien morgen.
Net een bestuursvergadering gehad, dacht, ken de heren kom gewoon een klein half uur later (ook gezegd), en jawel de heren hadden het over muziek en films. Na een klein uur alles doorspreken begonnen ze over hun werk en hoe ze het allemaal beter konden doen dan collega’s. Na 10 minuten heb ik gevraagd of dit het was.Zijn ze niet gewend maar ik had er genoeg van, gaat iedere keer zo.
quote:Op maandag 27 januari 2025 22:07 schreef Tele6 het volgende:
Voor wat betreft noise canceling headsets, ik heb nou die mooie Sony koptelefoon en die werkt prima, maar helaas cancelt hij geen geuren. Ik zat laatst in een drukke trein naast iemand en manmanmanmanman
Morgen dus na Arabische les even plassen voordat ik op de fiets stapquote:Op maandag 27 januari 2025 22:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt wel wat beters te doen![]()
Goed gedaan!
En ja, het was vandaag heerlijk weer om te fietsen en te wandelen buiten
OK, als Willie het dan niet regelt, krijg je van mij een vrije dag op zondag 27 april…quote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:12 schreef derLudolf het volgende:
Koningsdag... Waarom moet dat zonodig de dag voor z'n verjaardag. Boort ons daarmee een vrije dag door de neus. De eikel
Ik bedoel, hij moet eerst nog jarig zien te worden. Misschien krijgt ie 's avonds een hartaanval en haalt z'n verjaardag niet
Wie weet alleen laatste redmiddel.quote:Op maandag 27 januari 2025 22:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een ellende @:sarabi Zou je niet (met alle medeklagers) een gesprek kunnen aanvragen bij de gemeente, evt raadslid of wethouder?
Hier komt het wel eens voor wanneer je de burgemeester op social media tagt dat hij vraag contact met hem of iemand op te nemen (en dan zijn wij best een grote stad)
Heb ikquote:Op maandag 27 januari 2025 22:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sterkte er mee(je hebt al een noise canceling headset, toch?)
Maar hoezo wil jouw man daar dan blijven wonen? Of is verhuizen ook meteen 50+km ivm niet beschikbaar zijn van andere woningen?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wie weet alleen laatste redmiddel.
Helaas hebben we niet veel medeklagers, de meeste hebben zich er bij neergelegd dat ze niet meer buiten kunnen zitten....
Omdat dit zijn eerste koophuis is en als we gaan verhuizen we er flink op achteruit gaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar hoezo wil jouw man daar dan blijven wonen? Of is verhuizen ook meteen 50+km ivm niet beschikbaar zijn van andere woningen?
“Jullie” evenement. Top zeg!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:04 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen.
Vandaag beginnen de voorbereidingen voor Koningsdag.Vorig jaar was de matjesmarkt voor het eerst in het park ipv in de binnenstad, was een try-out. Bleek een groter succes dan gedacht met iets meer flaws in het plan dan gedacht (
![]()
). Vorig jaar hebben we dat alleen maar uitgevoerd op de dag zelf (en wat hekjes de dag ervoor) en dit jaar zijn we gevraagd om ook de voorbereiding te doen en dan de volledige praktische aanloop, draaidag en afbouw.
Wordt "ons" evenement.
Aansluitend even de Hele Dikke Beamert in gebruik nemen bij een opendag van een school.
Op een gegeven moment is woongenot en rust natuurlijk het belangrijkste, daar is hij het ook wel over eens. Maar goed we zijn ook pas een paar maanden met de woningbouw bezig. En dat waren herfst en wintermaanden dus we hebben relatief weinig te klagen gehad en ik snap ook dat ze hier nog niet veel mee kunnen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:00 schreef Clubsoda het volgende:
"Erop achteruit" in vierkante meters of perceeloppervlakte of energielabel of whatever staat natuurlijk ook weer in een bepaalde verhouding tot "erop vooruit" in woongenot en rust. Maar ik snap ook wel dat het verschillende perspectieven zijn, hij is veel minder thuis dan jij (denk ik?) maar brengt wel het geld in.
Heb je een idee van overwaarde van dit huis en wat er dan aan koop weer mogelijk is?
Aan de andere kant: de woningmarkt is overspannen, en er is een groep die alles op alles zet iets te vinden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:06 schreef Sarabi het volgende:
Overwaarde is flink, maar hoe krijg je dit huis verkocht? Mensen komen toch kijken en ruiken en horen dan meteen het probleem.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 12:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aan de andere kant: de woningmarkt is overspannen, en er is een groep die alles op alles zet iets te vinden.
Misschien hebben jullie ook wel gelijkquote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:16 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sarabi Jullie kunnen je misschien niet voorstellen dat mensen naast jullie buren willen wonen, maar de woningnood is zo hoog, die zullen er best wel zijn. Denk haast dat het moeilijker is om iets leuks terug te vinden. Jullie zijn toch redelijk (gevoelsmatig) gebonden aan deze regio?
Bewoners of vrijwilligers? Bewoners zit volgens mij tussen de 800-900. Maar we hebben als VWN niet echt een tekort aan vrijwilligers maar wel aan plek. We hebben 3 hutten ter beschikking van 14m2 ter beschikking. Op dinsdag draaien we met 2 mensen en een teamleider spreekuur dus is er 1 hut over voor ander werk (gezinshereniging, invullen papieren etc.). .Ook worden er 1op1 gesprekken gevoerd maar dat kan dus niet op dat moment en voorlichting geven kan ook niet. Voor de 1op1 gesprekken zijn meer mensen beschikbaar dan voor spreekuur. Gelukkig waren er vandaag niet zoveel clienten voor het spreekuur, maar het is veel fijner om mensen echt te kunnen helpen en productie te draaien (hoofd loopt dan wel om na 2 uur).quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:21 schreef Blues het volgende:
Wat een mooie column weer van Thomas vd Meer.
Hebben jullie te weinig mensen op de boten Kaatje?
kijk je nu wel naar de huizen die vrijkomen bij jullie in de stad/dorp ? gewoon om te onderzoeken wat mogelijk zou zijn?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[..]
Misschien hebben jullie ook wel gelijk
We wonen nu een paar huizen van mijn ouders vandaan. Het afgelopen jaar zijn we al meerdere keren s nachts uit bed gebeld om te komen helpen. Dat zal de komende jaren natuurlijk alleen maar meer worden dus het liefst zou ik inderdaad niet al te ver weg willen. En dat maakt een andere woning vinden inderdaad ook wel lastig.
Ik wel eens op Funda, maar ik heb ook niet precies een idee van wat we zouden kunnen. En mijn man staat nog niet open om met De Hypotheker of de bank bijvoorbeeld te pratenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
kijk je nu wel naar de huizen die vrijkomen bij jullie in de stad/dorp ? gewoon om te onderzoeken wat mogelijk zou zijn?
Ja de hutten zijn klein, dat vermoedde ik al, wij krijgen ook patiënten van de boot in Velsen, die vertellen dat ook wel.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bewoners of vrijwilligers? Bewoners zit volgens mij tussen de 800-900. Maar we hebben als VWN niet echt een tekort aan vrijwilligers maar wel aan plek. We hebben 3 hutten ter beschikking van 14m2 ter beschikking. Op dinsdag draaien we met 2 mensen en een teamleider spreekuur dus is er 1 hut over voor ander werk (gezinshereniging, invullen papieren etc.). .Ook worden er 1op1 gesprekken gevoerd maar dat kan dus niet op dat moment en voorlichting geven kan ook niet. Voor de 1op1 gesprekken zijn meer mensen beschikbaar dan voor spreekuur. Gelukkig waren er vandaag niet zoveel clienten voor het spreekuur, maar het is veel fijner om mensen echt te kunnen helpen en productie te draaien (hoofd loopt dan wel om na 2 uur).
En hutten, dat zijn dus geen ruime ruimtes maar 3x3 meter, een hoekje waar een wc/douche zit en een gangetje met een kast. Dus vrij benauwd.
Da's lastig. We zijn al blij met die drie hutten. Want zodra wij eruit zouden gaan komen er meteen 6 mensen in. En in de lounge gaan zitten kan eigenlijk niet, daar zijn sommige gesprekken te vertrouwelijk of te pijnlijk voor. We hadden nog een andere, iets grotere ruimte maar die is ook "ingepikt". Aan de overkant van de kade is wel een COA locatie, incl 3 andere organisaties, maar daar hangen ze ook met de benen buitenboord (ze waren vandaag weer een muurtje aan het timmeren om iets van privacy te creeëren)quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja de hutten zijn klein, dat vermoedde ik al, wij krijgen ook patiënten van de boot in Velsen, die vertellen dat ook wel.
Vrijwilligers doelde ik op. Dan zouden jullie eigenlijk ook nog een andere locatie erbij moeten krijgen voor de gesprekken.
En nu dit ook nog. Minder ondersteuning, meer opstroping, nog meer rechtzaken en nog meer angst en verdriet.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:40 schreef Blues het volgende:
Benauwende situatie idd en vaak zo uitzichtloos
"cykelsti på den anden side tak" ?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:38 schreef Barreltje het volgende:
hier ook een goede dag. vanmorgen input gehad op m'n CV. JOB-Cafe. oderweg naar Job cafe werd ik gebeld door iemand of ik niet even langs wilde komen want hij had wel een job voor me. dus na jobcafe langsgeweest, wat gepraat. kerel nog steeds enthousiast, ik ook wel over het freelancer salaris ( en ook de werkaamheden zijn leuk) dus nu maar even afwachten hoe het allemaal bezinkt.
vanavond dan naar het dorp verderop vanwege een informatie bijeenkomst tbv the nieuwe weg hier voor de deur.. ik moet nog even opschrijven wat ik daar kwijt wil denk ik..
Ghehe dan komt de weg weer meer naar ons toe.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
"cykelsti på den anden side tak" ?
Een kachel?quote:
Een morsø?quote:
Jydepejsen.quote:
Leuk hè…renoverenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:56 schreef z80 het volgende:
Dak is er af. Dat wil zeggen alles op het spant is weg. En afgedekt met zeil.
Ook de dakramen zijn weg. Wel duidelijk dat het extra raam dat ik, toen ik hier net kwam wonen, had laten plaatsen veel licht in de keuken liet.
Kom net thuis van sporten. Staan er pallets met isolatie materiaal bij de buren voor de garage. Ik wist van niets.
Ben eten in de oven aan het zetten, komt er nog een lading. Gevraagd of er toestemming van de buren was. Niet dus.
Blijkt een lokale bouwmarkt de pallets alvast deze kant op te schuiven zonder overleg. Hoeft hij dat morgen overdag niet te doen door het drukke verkeer. Het spul staat nu wel op straat, en de doorgang naar de garage is weer vrij. Maar niet blij met dit soort acties.
Faberquote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En nu dit ook nog. Minder ondersteuning, meer opstroping, nog meer rechtzaken en nog meer angst en verdriet.
https://archive.ph/LHQpP
Nogal ja. Vanmiddag een bange vrouw proberen gerust te stellen “hoe moet ik hier mijn leven opbouwen wanneer ik ieder moment weggestuurd kan worden”quote:
Geen Duitse bouwmarkt eigenaar ?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:56 schreef z80 het volgende:
Dak is er af. Dat wil zeggen alles op het spant is weg. En afgedekt met zeil.
Ook de dakramen zijn weg. Wel duidelijk dat het extra raam dat ik, toen ik hier net kwam wonen, had laten plaatsen veel licht in de keuken liet.
Kom net thuis van sporten. Staan er pallets met isolatie materiaal bij de buren voor de garage. Ik wist van niets.
Ben eten in de oven aan het zetten, komt er nog een lading. Gevraagd of er toestemming van de buren was. Niet dus.
Blijkt een lokale bouwmarkt de pallets alvast deze kant op te schuiven zonder overleg. Hoeft hij dat morgen overdag niet te doen door het drukke verkeer. Het spul staat nu wel op straat, en de doorgang naar de garage is weer vrij. Maar niet blij met dit soort acties.
Zó fucking irritant. Net als popcornknagende mensen naast je (ik doel uiteraard helemáál niet op mijn vrouw, ahum). Ik ga graag naar de bioscoop, want dan kunnen we gewoon een film in 1x zien, zonder 23 onderbrekingenquote:Op woensdag 29 januari 2025 08:30 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Gisteren Better Man in de bios gezien. De film is echt mooi gemaakt, jammer dat we in een bios zaten waar het kennelijk normaal is om te praten
Podcast xxl of zoiets had een interview met de collega van Rutger die naast m stond toen F. schoot.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Dag 3 van het proces tegen Fouad L.
Man, ik vind het heftig. Eigenlijk wil ik het allemaal niet volgen. Kop in het zand steken. Maar toch zit ik dan weer op de liveblog pagina. Gister de slachtofferverklaringen van studenten en mensen om de doodgeschoten docent heen, vandaag van die van het doodgeschoten buurmeisje en buurvrouw. Hartverscheurend.
Er zijn natuurlijk allerlei zaken met hartverscheurende gevolgen, maar gezien de context raakt mij deze toch nog net wat meer.
Rutger? Bedoel je de docent? (Jurgen)quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Podcast xxl of zoiets had een interview met de collega van Rutger die naast m stond toen F. schoot.
Zo heftig allemaal.
Daar heb ik ook met enorme verbazing naar gekeken, wat een enorme (opzettelijke) blunderquote:Op woensdag 29 januari 2025 11:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De NPO-docu over de restaurantmoord
Daders in beeld, bloedspoor met DNA, maar ja er is ook een groep 'Marokkaanse' jongens in de buurt die je makkelijk voor de bus kan smijten.
Waarvan wordt gedacht dat ze mogelijk de dader zijn?quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daders in beeld, bloedspoor met DNA, maar ja er is ook een groep 'Marokkaanse' jongens in de buurt die je makkelijk voor de bus kan smijten.
Waarvan onder andere een Hindoestaanse man, de woning in het dossier "Marokkanenhol" noemen. Een vrouw die niet psychisch stabiel is 17 keer verhoren tot ze een verhaal heeft dat enigszins mogelijk zou zijn. Haar hulproepen negeren, maar wel een zedenrechercheur langssturen onder het mom van hulp maar haar eigenlijk uithoren over de groep jongens.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarvan wordt gedacht dat ze mogelijk de dader zijn?
Ik ken de zaak niet en docu niet, maar als ik op Wiki de namen van de veroordeelden lees is het wel accuraat om 'Marokkanen' in beeld te brengen en geen Nederlanders, Angolezen of Koreanen.
Oh, alleen de manlijke namen. Niet goed gekeken.
Maria staat hier de komende weken ook op de planningquote:Op woensdag 29 januari 2025 09:17 schreef Barreltje het volgende:
die film staat ook nog op mijn lijstje. en de film over maria callas. vrees alleen dat ik chef niet mee krijg
wij gingen naar Here , was ook erg mooi
Emilia Perez moeten we ook kijken voor de Oscars, ik hoor alleen wel steeds slechtere reviews....quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zó fucking irritant. Net als popcornknagende mensen naast je (ik doel uiteraard helemáál niet op mijn vrouw, ahum). Ik ga graag naar de bioscoop, want dan kunnen we gewoon een film in 1x zien, zonder 23 onderbrekingenEmilia Pérez staat bovenaan mijn wishlist, maar in alle zalen hier draait hij alleen nagesynchroniseerd, beetje vreemd (meestal draaien ze ook ondertitelde films). Maar goed, wil hem toch wel graag zien en ga niet wachten tot ie op Netflix is (want 23 onderbrekingen).
Ik blijf het apart vinden dat wij Hollanders zo aan ondertitels gewend zijn. Mijn vrouw heb ik intussen wel kunnen overhalen dat we Engelse films en series gewoon in het Engels kijken (omdat ze dat prima verstaat). Maar anderstalige films gaan toch in het Spaans helaas... "Anders mis ik alles in beeld, als ik moet lezen". Tja...
Ja Jurgen. Lijkt op........quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Rutger? Bedoel je de docent? (Jurgen)
Ik las in AD eerder een interview met de student-assistent die assisteerde bij de les die op dat moment gegeven werd daar. Erg indrukwekkend, en immense gevolgen voor hem (begrijpelijk uiteraard). Hij heeft ook gesproken gisteren.
Edit: ah, de Zaak XL bedoel je denk ik, van AD. Dat is dezelfde geïnterviewde inderdaad als het interview dat ik las.
Oh ja, staat ook nog op de kijklijst!quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gisteren bij Better Man was de ondertiteling ook echt niet goed. Geen idee wie daar achter zit.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ondertiteling![]()
We krijgen hier op het werk regelmatig mailtjes van Netflix/tv-kijkers met klachten over de kwaliteit van de ondertiteling. Maar bijna altijd zijn het producties die helemaal niet door ons ondertiteld zijn en hebben ze dus willekeurig ons gemaild. Of misschien wel alle ondertitelbureaus
Gevalletje zelfde letters hier.quote:
Die staat niet in onze database gelukkigquote:Op woensdag 29 januari 2025 12:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gisteren bij Better Man was de ondertiteling ook echt niet goed. Geen idee wie daar achter zit.
Oh ja, dat doe ik ook inderdaad, ondertiteling staat ook aan (in het Spaans) bij Spaanse films/series, ik vind het gewoon veel makkelijker "meelezen" en zodoende niets missen. Wel weer irritant als dan de ondertiteling soms echt heel anders is dan wat er (in dezelfde taal dus!) gezegd wordt, daar zijn ze hier ook wel goed inquote:Op woensdag 29 januari 2025 11:48 schreef Barreltje het volgende:
ik zet hier altijd wel de engelse ondertiteling aan.. anders ben ik bang dat ik dingen niet goed versta.
of de lokale ondertiteling, als het in deze taal is, dan kan ik het toch beter begrijpen DOOR die ondertiteling..
aan de andere kant "kijk"ik ook veel series met een laptop op mijn schoot en luister feitelijk alleen maar..
Ja aanrader. Ook wel verfrissend dat een gerechtelijke dwaling eens niet komt van hetzelfde corrupte dwaallicht als verantwoordelijk voor de broers Dubois/Lucia de B./villamoord/tankstationmoord.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh ja, staat ook nog op de kijklijst!
Er is hier een streeknaam, die op minimaal drie verschillende manieren wordt geschreven. Ook iets met i j of e i of met i op het eind.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gevalletje zelfde letters hier.
Twee keer mail verstuurd naar niet bestelbaar. Van Schaijk ken ik als achternaam maar wie verzint nou weer Van Schajik
Willen jullie ook eens beter je best doen op de ondertitels van Youtube ?!?!?!quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ondertiteling![]()
We krijgen hier op het werk regelmatig mailtjes van Netflix/tv-kijkers met klachten over de kwaliteit van de ondertiteling. Maar bijna altijd zijn het producties die helemaal niet door ons ondertiteld zijn en hebben ze dus willekeurig ons gemaild. Of misschien wel alle ondertitelbureaus
Ga je bij de brewpub kijken of de grote brouwerij?quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:59 schreef borisz het volgende:
Ik wil zeggen Weekend
Maar goed morgen cursus in Breda en na afloop bezoekje aan Frontaal. Moet toch eens kijken hoe hun investeringsrondes erbij staan.
(overigens niet meegedaan, omdat ik denk niks terug te krijgen)
Brouwcafe achter het stationquote:Op woensdag 29 januari 2025 17:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ga je bij de brewpub kijken of de grote brouwerij?
En welke van de investeringsrondes?
Brouwcafe is een gezellige plekquote:Op woensdag 29 januari 2025 17:29 schreef borisz het volgende:
[..]
Brouwcafe achter het station
En toevallig net een mailtje dat ze nog op zoek zijn naar de laatste 300.000 van het miljoen. 🙃
Van Litouws naar Engelsquote:Op woensdag 29 januari 2025 13:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Willen jullie ook eens beter je best doen op de ondertitels van Youtube ?!?!?!
Dat is precies een van de twee vragen die ik heb neergelegd die ze even intern gaat navragen, of meer sessies evt zou kunnen als ik dat zelf betaal. En die zaken die je noemt zijn denk ik precies de redenen waarom het iets is wat ze moet overleggen hoe dat eigenlijk zitquote:Op woensdag 29 januari 2025 18:20 schreef derLudolf het volgende:
Das wel balen.
Als je er zoveel aan hebt, heb je de middelen niet om een of twee keer zelf te betalen?
Edit: ja misschien is het oneerlijk, creëert het ongelijkheid etc maar die energie kun je beter in jezelf steken lijkt me![]()
Dat is wel heel gek jaquote:Op maandag 27 januari 2025 21:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ok, als ik de Nederlandse versie invul dan missen er vragen en ben ik niet eligible voor deelname.
Vul ik de Duitse versie in dan zijn er ook allemaal vragen over 's nachts werken en ben ik wèl eligible voor deelname
Frontaal wordt behoorlijk uitgelachen om al die crowdfundingsrondes.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:59 schreef borisz het volgende:
Ik wil zeggen Weekend
Maar goed morgen cursus in Breda en na afloop bezoekje aan Frontaal. Moet toch eens kijken hoe hun investeringsrondes erbij staan.
Geen idee, ik weet niet of ze hier überhaupt mee werken. Maar heel eerlijk gezegd denk ik van niet. Omdat het bij het afbouwen voor mij nu denk ik met name nog draait om het opbouwen van vertrouwen, het oefenen met coping als er weer dingen gebeuren (met name: ik ziek word of rare symptomen krijg oid) en het aangaan van nog een paar dingen die ik nog spannend vind. En het hebben van een klankbord voor dingen die gebeuren, mijn reacties daarop etcetera. Zij die daar kritische vragen over stelt, me uitdaagt etc. Juist die interactie met haar helpt me veel. Het gaat dus niet zozeer om bepaalde kennis of informatie of zo, die heb ik allemaal wel (en had ik voor een groot deel ook al wel toen ik binnen kwam).quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:24 schreef Blues het volgende:
Is (lange termijn) ondersteuning van de therapiesessies die je nog resten in de vorm van 'therapieland' misschien iets voor je @:Vlindertje89 ?
Ik heb er heel veel aan gehad en kan nog steeds af en toe weer eens terug als ik het nodig heb.
Je psych opent dan het juiste e-health programma.
De andere foto van de foto vind ik mooier, dan lijkt het meer een stoeptegen met een enorme cent.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was zo tevreden over een foto die ik laatst maakte van een muntje op straat dat ik hem op canvas heb laten afdrukkenmorgen even ophangoogjes zoeken. Helaas maar 20 x 20 cm maar toch leuk. Volgende keer DSLR met macrolens mee
![]()
[ afbeelding ]
Hier wel weekendquote:Op woensdag 29 januari 2025 16:59 schreef borisz het volgende:
Ik wil zeggen Weekend
Meer context iddquote:Op woensdag 29 januari 2025 20:47 schreef sigme het volgende:
[..]
De andere foto van de foto vind ik mooier, dan lijkt het meer een stoeptegen met een enorme cent.
"Hey wat kostte dat blik bier?quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:47 schreef sigme het volgende:
[..]
De andere foto van de foto vind ik mooier, dan lijkt het meer een stoeptegen met een enorme cent.
De oude oranjeboom en daarna Interbrew, inbev. Daar heb ik een tijdje gewerkt in de bottelarij.quote:Op woensdag 29 januari 2025 17:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Brouwcafe is een gezellige plekdit jaar een nieuwjaarsborrel gehad.
De brouwerij is ook wel eens leuk om te bezoeken dan sta je echt te kijken hoe groot het daar is.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Grrr hele huis afgezocht naar Elin want die moest medicatie. Niet in de mand, niet de kleine kamer, niet onder/achter bureau, niet op of onder het bed. Loop ik naar de keuken om met snoepjes te rammelen, zit ze daar te eten
quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Hey wat kostte dat blik bier?"
"Twee GODZILLACENT"
BBQ altijd goed.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier wel weekend![]()
We hebben (bijna) 4 dagen vrij, vooral voor klussen. Morgen met elektra en afvoer aan de slag. Vrijdag allebei nog een beetje werken en vooral boodschappen doen. Zaterdag en zondag zien we nog wel.
De barbecue gaat sowieso weer aan want dat is weer 3 weken geleden, wat een grote schande is.
Kun je ook een 2 GODZILLACENT printen? Gewoon een 2 cent muntje ter grootte van een gevulde koekquote:Op woensdag 29 januari 2025 21:13 schreef fietsie het volgende:
![]()
heb m'n 3D printer weer lekker aan de praat
![]()
Ik heb zelfs een rolletje met zo'n 300 gram bronskleurig PLA liggen.....quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je ook een 2 GODZILLACENT printen? Gewoon een 2 cent muntje ter grootte van een gevulde koek
Ik heb alleen geen printfilesquote:Op woensdag 29 januari 2025 21:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb zelfs een rolletje met zo'n 300 gram bronskleurig PLA liggen.....
Heb je geen 3D scanner om even een kek STL-letje te kunnen produceren ?quote:
Nee joh. Besides, dat is valsemunterijquote:Op woensdag 29 januari 2025 21:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je geen 3D scanner om even een kek STL-letje te kunnen produceren ?
Zo wat saai!quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Meh, laat ook maar. Wordt leluk.
https://www.stlfinder.com(...)nt-uhjaGMqb/6159091/
[ afbeelding ]
Of zo'n grote speculaastaartquote:Op woensdag 29 januari 2025 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo wat saai!
Dan wordt het toch de opgave om een ontbijtkoek te bakken in de vorm van een 2centmuntje.
quote:
Hangt er van af; dubbeljes als je gewoon PLA neemt; maar als je een safieren nozzle installeert kun je ook filament met fijngemalen bronspoeder printen...quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat zou zoiets alleen al aan filament kosten trouwens?
Heb je al wat ideeën voor meubilair? Heel veel hout, of alles zwart? En hou je meer van wat gedekte kleuren of knalquote:Op woensdag 29 januari 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Er zijn hier nogal wat mensen met allemaal leuke kleurtjes op de muur. Ik wil in de slaapkamers één wand een kleur geven. De rest wordt wit.
Iemand suggesties? Bestel de verf in D, want daar scheelt best wat geld. Daarom zijn niet alle kleuren mogelijk die Flexa of Histor verkopen met gekke namen, voorkeur gaat uit naar RAL, Caparol of Sikkens code.
Oh en geen RAL 6011, die zag ik online ergens omschreven worden als "stoere kleur met frisse uitstraling" maar als je in de machinebouw zit heb je daar een andere mening over. Dan is het de kleur van oude machines. Duitsers en Amerikanen kiezen er nog steeds voor als ze wat nieuws kopen
Net terug. Mijn vrouw is niet blij met mequote:Op woensdag 29 januari 2025 11:41 schreef Sarabi het volgende:
Emilia Perez moeten we ook kijken voor de Oscars, ik hoor alleen wel steeds slechtere reviews....
Weinig zwart, bed is bv eiken fineer. Liever geen knallende kleuren.quote:Op woensdag 29 januari 2025 23:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je al wat ideeën voor meubilair? Heel veel hout, of alles zwart? En hou je meer van wat gedekte kleuren of knal
Ik heb een RAL waaier en dezequote:Op donderdag 30 januari 2025 07:13 schreef Tele6 het volgende:
@:derLudolf ik heb 2 muren heldergeel, in een of andere tint die ik bij Gamma uit de muur met kleurenpapiertjes getrokken heb. Er zijn hartstikke veel mooie kleuren mogelijk dus ik zou als ik jou was gewoon een keertje naar een plek gaan waar ze een waaier of papiertjes hebben. Even kijken wat er leuk staat bij je bank/gordijnen/kleed.
Precies dat inderdaadquote:Op donderdag 30 januari 2025 07:14 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 wat rottig nieuws van je therapie, ik zou daar ook totaal niet blij mee zijn. Zelfs als je weet dat het in 5 gesprekken wel zou kunnen lukken om af te ronden, is het gevoel "we ronden het af in hoe veel gesprekken daar nog voor nodig zijn" zo veel fijner. Ik hoop dat er wat mogelijk is qua uitbreiding van de verwijzing of desnoods zelf betalen
Wel lekker veel opties iddquote:Op donderdag 30 januari 2025 07:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb een RAL waaier en deze
[ afbeelding ]
Daar wordt het niet perse makkelijker van
quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:31 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen is het weer drama bij mijn vrijwilligerswerk voor de sportclub en overweeg ik om op te stappen als voorzitter van de trainerscommissie.
Alle betrokkenen zijn ergens tussen de 20 en 30 en hebben bijzonder weinig ervaring met professioneel met elkaar omgaan / conflicten voorkomen of oplossen / het effectief werken in een groep. Ik doe m'n best om dingen in banen te leiden maar het is ook niet bepaald alsof ik enig idee heb hoe. Meestal gaan dingen wel prima als je gewoon ervan uitgaat dat iedereen z'n best doet en als je gewoon vriendschappelijk tegen elkaar doet, maar we hebben nu al een hele tijd ellende met een paar mensen die niet op die manier functioneren. En dan is het lastig om mensen erop aan te spreken, want waar ligt de grens en wat voor consequenties kan ik eigenlijk stellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op donderdag 30 januari 2025 08:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]We hebben geen duidelijke gedragsregels. Zij waren gisteren "Natuurlijk ben ik kwaad want jullie zijn gemeen tegen me" zie maar eens uit te leggen dat zij degenen zijn die de gedragsregels overtreden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:31 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen is het weer drama bij mijn vrijwilligerswerk voor de sportclub en overweeg ik om op te stappen als voorzitter van de trainerscommissie.
Alle betrokkenen zijn ergens tussen de 20 en 30 en hebben bijzonder weinig ervaring met professioneel met elkaar omgaan / conflicten voorkomen of oplossen / het effectief werken in een groep. Ik doe m'n best om dingen in banen te leiden maar het is ook niet bepaald alsof ik enig idee heb hoe. Meestal gaan dingen wel prima als je gewoon ervan uitgaat dat iedereen z'n best doet en als je gewoon vriendschappelijk tegen elkaar doet, maar we hebben nu al een hele tijd ellende met een paar mensen die niet op die manier functioneren. En dan is het lastig om mensen erop aan te spreken, want waar ligt de grens en wat voor consequenties kan ik eigenlijk stellen."Dit is niet werkbaar, dit kost me al mijn energie, moet voor mezelf kiezen, zoek het maar uit"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Het klinkt eigenlijk wel alsof jullie club een vertrouwenspersoon oid nodig heeft. Deze dynamiek/sfeer is niet echt gezond.quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:37 schreef Tele6 het volgende:
Hoe dan ook. Ik voel me zo incapabel. En ik baal er zo van dat ik me gisteravond heb laten uitschelden over de app.
Ik wil het liefste NU opstappen en niemand van dat stel ooit weer zien, maar B zei tegen me dat dat echt geen goed plan is en dat ik mijn vertrek beter op de vergadering kan mededelen.
Ik weet ook niet hoe de verhoudingen op de club worden als ik op deze manier ineens opstap, en of ik dan nog wel normaal kan meetrainen of dat ik voor m'n trainingen dan ook een andere club moet zoeken. Of dat ik voor m'n trainingen een andere club WIL zoeken, want als alles zo verpest is dan is het misschien simpelweg fijner om bij een andere groep te trainen.
We hebben 2 vertrouwenspersonen en dat zijn beide ook trainers dus die zijn lekker objectief nuquote:Op donderdag 30 januari 2025 08:17 schreef _flore het volgende:
[..]
Het klinkt eigenlijk wel alsof jullie club een vertrouwenspersoon oid nodig heeft. Deze dynamiek/sfeer is niet echt gezond.
Oh dat is echt stom ja... Snap wel dat je er genoeg van hebt.quote:Op donderdag 30 januari 2025 08:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben 2 vertrouwenspersonen en dat zijn beide ook trainers dus die zijn lekker objectief nu(en ik heb eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in hun skills als vertrouwenspersoon - een van hen sprak ik gisteren, maar die wilde het met mij niet over de situatie hebben "want ze beschuldigen je er al van dat je achter hun rug om over ze praat en dat is wat je nu ook zou doen, dus beter hebben we het er niet meer achter hun rug over")
Het zou mogelijk zijn om contact op te nemen met de vertrouwenspersoon van de overkoepelende organisatie waar onze club onder valt, dat zou misschien een redelijkere optie zijn.
Edit: vertrouwenspersonen van overkoepelende organisatie opgezocht, maar een van die vier mensen is ook weer iemand van onze club![]()
Goedzo!!quote:Op donderdag 30 januari 2025 08:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Edit: vertrouwenspersonen gemaild om een afspraak, en aangegeven dat ik met iemand wil spreken die niet met onze club verbonden is
Dit is overigens een prima analyse die je grotendeels kan gebruiken als discussiestuk.quote:
Ik hou dan liever de eer aan mezelf en kap ermee.quote:Op donderdag 30 januari 2025 08:51 schreef sigme het volgende:
Vertrouwenspersoon gaat geen bestuursmoeilijkheden oplossen.
En vergeef mij m’n cruheid, het komt neer op 2 oplossingsopties:
* je gooit de handdoek in de ring
* je dwingt de groep te kiezen tussen hullie of jou
Die 2e optie is echt beter
Meestal uitgevoerde “oplossingen”:
* doormodderen
* dreigen met handdoek gooien, laten paaien, doormodderen
* dreigen met handdoek gooien, laten escaleren, groep kiest hullie of zullie
Voor uiteenlopende waarden van "alles", begreep ik.quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:04 schreef Tele6 het volgende:
jaagt 2 vrijwilligers weg die al 10 jaar alles geven voor de club".
Afwezigheid van trainers stond op de agenda om te bespreken.quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, waren deze dingen ook op de laatste vergadering besproken als ze wel waren komen opdagen? Stond het op de agenda?
Voor mij klinkt het als mensen die weten dat ze fout zitten, dat niet toe kunnen geven en juist daarom wild om zich heen gaan slaan zodat de rest zich ook rot voelt en de aandacht wordt afgeleid van het echte probleem.
Met alle verschuldigde respect: “ de eer aan jezelf houden” is gewoon een formulering voor “weglopen zonder de anderen de kans te geven te interveniëren”.quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik hou dan liever de eer aan mezelf en kap ermee.
Ik heb hierin ook zat fouten gemaakt en heb geen zin om dit te zien escaleren naar een "grote boze Tele doet niks aan sociale onveiligheid in de trainersgroep en jaagt 2 vrijwilligers weg die al 10 jaar alles geven voor de club".
Je hebt nu alleen mijn kant van het verhaal. Ik heb een heel duidelijk gevoel dat ik het niet ok vind om 20 kwade appjes te krijgen in een avond. Maar als je het vanuit hun bekijkt: zij voelen zich simpelweg machteloos en in een hoek gezet, en proberen daarover te communiceren waar ik dan weer niet op de goede manier op lijk te kunnen reageren.
Kijk aan, daar blijkt dan al uit dat jullie geen opzet hadden om dingen achter hun rug te bespreken. Ze hadden er gewoon bij kunnen zijn en mee kunnen praten. Ze konden zelfs weten wat het belangrijkste onderwerp van gesprek zou zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Afwezigheid van trainers stond op de agenda om te bespreken.
Het punt over omgaan met laatkomers, mensen die niet met de groep mee doen en mensen die eerder weggaan stond niet op de agenda, maar is onder WVTTK besproken omdat meerdere mensen er tijdens de vergadering over begonnen. Ik weet natuurlijk niet wat er besproken zou zijn als ze erbij waren geweest. Waarschijnlijk was het dan ter plekke een verhitte discussie geworden, maar was dezelfde conclusie bereikt. We waren met z'n tienen, 2 afmeldingen vanwege op vakantie en dan dit duo dat er niet was. Dus geen klein kliekje dat dit heeft besloten.
Het is precies hun bedoeling dat jij je zo voelt. Ze zijn niet in een hoek gezet door jullie, die positie hebben ze zelf gekozen door niet mee te praten. Zij voelen zich (terecht) niet prettig nu en lossen dat op door anderen zich ook ellendig te laten voelen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik hou dan liever de eer aan mezelf en kap ermee.
Ik heb hierin ook zat fouten gemaakt en heb geen zin om dit te zien escaleren naar een "grote boze Tele doet niks aan sociale onveiligheid in de trainersgroep en jaagt 2 vrijwilligers weg die al 10 jaar alles geven voor de club".
Je hebt nu alleen mijn kant van het verhaal. Ik heb een heel duidelijk gevoel dat ik het niet ok vind om 20 kwade appjes te krijgen in een avond. Maar als je het vanuit hun bekijkt: zij voelen zich simpelweg machteloos en in een hoek gezet, en proberen daarover te communiceren waar ik dan weer niet op de goede manier op lijk te kunnen reageren.
Maar zij kiezen zelf ervoor om niet naar de vergadering te gaan (die is vast wel een tijdje geleden aangekondigd?).quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar als je het vanuit hun bekijkt: zij voelen zich simpelweg machteloos en in een hoek gezet, en proberen daarover te communiceren waar ik dan weer niet op de goede manier op lijk te kunnen reageren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Vergadering was half november aangekondigdquote:Op donderdag 30 januari 2025 09:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar zij kiezen zelf ervoor om niet naar de vergadering te gaan (die is vast wel een tijdje geleden aangekondigd?).
Heel goed, maar even ter afzwakking van mijn preek: natuurlijk kiest vrijwel iedereen niet de moeilijkste oplossing.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:11 schreef Tele6 het volgende:
@:sigme ik zal "de eer aan mezelf houden" (voorlopig) wegstrepen als optie. Het is ook wel nogal een pre-therapie "mezelf afwijzen om te voorkomen dat ik afgewezen wordt" oplossing en dat zou ik natuurlijk nu niet meer moeten doen.
Klinkt als voorzitterswerk.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Heel goed, maar even ter afzwakking van mijn preek: natuurlijk kiest vrijwel iedereen niet de moeilijkste oplossing.
Het punt actief op tafel brengen en de betrokkenen (dat zijn eerst en vooral de mensen die het LATEN gebeuren!!) dwingen tot expliciete uitspraken over het pijnpunt; dat vinden heel veel mensen de moeilijkste actie.
Maar het zou wel de beste actie zijn, ook als het leidt tot jouw vertrek, of complete escalatie, of woedend stel, of of of.
En je situatie nu bij de horens vatten, de moeilijkste optie proberen: kijk, dáár is vrijwilligerswerk nu de allerbeste plek voor om als leerschool te dienen en veel van te leren.
Mooi!quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Starlink gaat de deur uit, voordat de satellietschotel sociaal onhandige Romeinse groetjes staat te doen in de tuin.
Tussen twee en acht weken komt er glasvezel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |