abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216499004
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 21:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
thx! *)

Ik heb zoveel Lue podcasts gehoord, dat ik ze tegenwoordig eigenlijk skip.

Maar ik zal deze eens aanslingeren tijdens de dagelijkse wandeling.
Well earned ^O^

Inhoudelijk geen nieuwe nuggets, al helemaal niet wanneer de kennis en ervaring al aanwezig is, maar met name de reden waarom disclosure plaatsvindt op de manier waarop het plaatsvindt, wordt imho duidelijk naar voren gebracht.

In de woorden van Jake: De (actoren binnen de) overheid moet een weg terug aangeboden worden, terwijl ze tegelijkertijd gedwongen worden om hun hand te spelen. Het gaat niet (alleen) om bewijs, het gaat om hoe wij dit als mens absorberen. De vrijzinnigheid van de huidige generatie is hierbij de sleutel.

De klok tikt.
pi_216499278
Kudo’s dat Bravo_sir_Robin dit in NWS heeft weten te houden en dit topic nooit meer belachelijk gemaakt KAN worden. Maar laten we user Probably_on_pcp niet vergeten toen hij het voortdurend als 1 van de weinigen over UFO’s had in een tijd op FOK (ergens rond 2011-2013) waar hij alleen maar bergen hoon en shit over zich heen kreeg toen alles “woo woo” was en iedereen hem hier belachelijk maakte. Ik vraag mij trouwens af waar hij is gebleven.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  vrijdag 31 januari 2025 @ 21:46:17 #78
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216499380
Het wordt er niet geloofwaardiger op
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216499427
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 21:42 schreef Monomeism het volgende:
Kudo’s dat Bravo_sir_Robin dit in NWS heeft weten te houden en dit topic nooit meer belachelijk gemaakt KAN worden. Maar laten we user Probably_on_pcp niet vergeten toen hij het voortdurend als 1 van de weinigen over UFO’s had in een tijd op FOK (ergens rond 2011-2013) waar hij alleen maar bergen hoon en shit over zich heen kreeg toen alles “woo woo” was en iedereen hem hier belachelijk maakte. Ik vraag mij trouwens af waar hij is gebleven.
Absoluut een groot compliment. Mooi gezegd.
pi_216499509
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 21:46 schreef Parafernalia het volgende:
Het wordt er niet geloofwaardiger op
Maar je hebt het wel een beetje meegekregen met de rest van de enorme kudde, dus zal je niet heel erg in paniek raken als men de grote bekentenis doet. Daarom gaat het waarschijnlijk zoals het gaat.

;)
pi_216500355
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 20:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De claims worden steeds groter en brutaler.

[ x ]

Dus de weerstand (bij mij althans) wordt ook groter als er geen bewijsmateriaal bij wordt geleverd.

Als het idee is om druppelsgewijs te disclosen dan werkt dat volgens mij niet, want geen hond die dit volgt.
Dat is dus niet waar. Meer mensen dan ooit tevoren volgen dit nieuws. Dit is precies de bedoeling van soft-disclosure. Het is sociologisch en politiek werk ter voorbereiding.
Dat heeft een reden die al in 2018 door Elizondo is aangekaart. Het is niet de bedoeling dat iedereen dit zomaar geloofd. Dat heeft wereldwijd mogelijk veel onvoorziene gevolgen die waarschijnlijk niet meer in de hand zijn te houden.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_216500655
De threshold of ’troublesome knowledge’.
pi_216500870
Interview net afgekeken. Lange zit. Interessant was het verhaal van de "egg shaped" UAP's met daarop een soort van 'ancient hieroglyphs'. Ook bij de Rendelsham UFO incident heeft sergeant James Penniston een object betast met daarop teksten die volgens hem sterk leken op een soort van oude Egyptisch aandoende teksten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 22:40 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Dat heeft een reden die al in 2018 door Elizondo is aangekaart. Het is niet de bedoeling dat iedereen dit zomaar geloofd. Dat heeft wereldwijd mogelijk veel onvoorziene gevolgen die waarschijnlijk niet meer in de hand zijn te houden.
Even nagezocht bij sommige van zijn quotes

We have deliberately stayed away from going down the rabbit hole of who's behind the wheel and what are their intentions because a lot of people have a lot of feelings about that and are very emotional about that. - Luis Elizondo

There is a difference between putting out information right, and putting out information right now.
And I know people want information right now but sometimes that’s not the best solution. - Luis Elizondo

Luis Elizondo heeft inderdaad steeds aangegeven dat Disclosure niet een gebeurtenis is, maar een proces dat allereerst moet inzinken om diverse redenen. Dat is ook precies zo gegaan. Een periode waar iedereen om bewijs mag zeuren.

Hij had had het vrij vertaald over ‘familiarizing the general public’.
Deze periode gaat m.i. over het meten van de publieke opinie en reacties. Hoe reageren mensen er op.

Robert Bigalow heeft het hier ook al over gehad

”So, what I do is I try to distinguish the difference between Confirmation and Disclosure. To me, [there is] a very crucial difference, at least the way I choose to use those words. That is that, confirmation, means simply establishing, or the acknowledgment that the phenomena exists, that it's real. Getting the truth out, as too, just simply that the UFO topic is real, that these things really do exist, ET's really do exist. And that's it. You draw the line, you stop right there. And you've just once and for all, established that it's real. (Robert Bigelow)

Maar zelfs zover zijn we nog niet. Men heeft het alleen maar over. "It's not us and it's not some other country"

Deze quote van Elizondo is uit 2018

“I think disclosure already occurred. I don’t think necessarily disclosure is an event I think it’s a proces” (Luis Elizondo) - July 27- 2018
pi_216501340
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 22:59 schreef 2172619626795 het volgende:
De threshold of ’troublesome knowledge’.
De ultieme “Limited Hangout” van deze eeuw inderdaad.
― Thomas Sowell
pi_216503825
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 23:16 schreef NatteLont het volgende:
Deze quote van Elizondo is uit 2018

“I think disclosure already occurred. I don’t think necessarily disclosure is an event I think it’s a proces” (Luis Elizondo) - July 27- 2018
Dit is wat Festinger met cognitieve dissonantie verklaarde en hoe christenen de "spoedige terugkeer van Jezus" gingen interpreteren toen die terugkomst uitbleef.
pi_216504046
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 09:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Dit is wat Festinger met cognitieve dissonantie verklaarde en hoe christenen de "spoedige terugkeer van Jezus" gingen interpreteren toen die terugkomst uitbleef.
Interessant. Maar is dat niet iets voor verwarde gelovigen? Hier volgen wij met name officiële hearings die onderdeel zijn van het proces. Van cognitieve dissonantie in dit topic is m.i. geen sprake.

Ben jij zelf gelovig of religieus geweest?
Probeer jij doorgaans gelovigen te redden om jezelf relevant te vinden?

Niets erger dan belerende ex-rokers en ex-gelovigen trouwens. Of nog erger: Ex gelovige atheïsten met religieuze PTSS vanwege hun 'overwinning' op zichzelf, die nu met religieuze restverschijnselen uit vroegere geloofsovertuiging zich de rest van het leven bezig houden om alles in een anti religieuze context te plaatsten en gelovigen te beschamen vanwege hun eigen verleden van religieuze hersenrot.

Ik hoop dat we na jouw onderbreking weer snel on-topic zijn en het gewoon over UAP gaan hebben.
Christopher Hitchens zit vast wel ergens in een ander topic

[ Bericht 0% gewijzigd door NatteLont op 01-02-2025 09:54:19 ]
pi_216505159
Grusch repository:

https://www.uaprw.com/books/grusch-david

Het is een vrij uitgebreide lijst van alles wat hij openbaar heeft gezegd en enkele opmerkingen van derden over hem.

Als je citaten van Grusch wilt bekijken of hem in het algemeen wilt onderzoeken, is dit een uitstekende bron.
pi_216505270
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 09:48 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Interessant. Maar is dat niet iets voor verwarde gelovigen? Hier volgen wij met name officiële hearings die onderdeel zijn van het proces. Van cognitieve dissonantie in dit topic is m.i. geen sprake.

Ben jij zelf gelovig of religieus geweest?
Probeer jij doorgaans gelovigen te redden om jezelf relevant te vinden?

Niets erger dan belerende ex-rokers en ex-gelovigen trouwens. Of nog erger: Ex gelovige atheïsten met religieuze PTSS vanwege hun 'overwinning' op zichzelf, die nu met religieuze restverschijnselen uit vroegere geloofsovertuiging zich de rest van het leven bezig houden om alles in een anti religieuze context te plaatsten en gelovigen te beschamen vanwege hun eigen verleden van religieuze hersenrot.

Ik hoop dat we na jouw onderbreking weer snel on-topic zijn en het gewoon over UAP gaan hebben.
Christopher Hitchens zit vast wel ergens in een ander topic
? :D

Ok, wat je wil.
pi_216505459
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ok, wat je wil.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216505462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ok, wat je wil.
Je begrijpt mij prima. Vervuil dit topic verder niet. Dank
pi_216506199
Aanrader: Nightshift

Bekijk deze YouTube-video

De allerlaatste nieuwtjes besproken en ontspannen speculeren over de feiten en de fictie ivm UAP.
Alles per definitie op-vreten en met volle mond bespreekbaar maken maar niet zomaar door slikken.
pi_216508680
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:44 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Je begrijpt mij prima. Vervuil dit topic verder niet. Dank
Ik "vervuil" niks, ik waarschuw alleen maar.

Ben je überhaupt bekend met Festinger? Volgens mij niet, waardoor je de clou mist: Festinger deed in de jaren '50 al onderzoek naar ufo-cults. Ik neem het fenomeen uap wel degelijk serieus; zo hebben we onlangs nog Taede Smedes bij onze sterrenkundevereniging uitgenodigd.

Maar goed, ben al weg, veel plezier verder.
pi_216509385
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ben je überhaupt bekend met Festinger? Volgens mij niet, waardoor je de clou mist: Festinger deed in de jaren '50 al onderzoek naar ufo-cults. Ik neem het fenomeen uap wel degelijk serieus; zo hebben we onlangs nog Taede Smedes bij onze sterrenkundevereniging uitgenodigd.

Taede Smedes is echt geweldig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216509861
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Oh je neemt het UAP topic wel serieus. Wees dan duidelijk. Je lijkt in je bericht dit topic gelijk te stellen aan geloof en religieuze waan. Ik zie er geen serieuze toon in.
Je reageert op iets wat Elizondo heeft gezegd zonder blijk van kennis van de context, en haalt naar aanleiding van de quote daar dan de tanende wederkomst van Jezus bij? Je waarschuwt alleen maar? Tegen wat? UFO cults? En daar wil je in dit topic users voor behoeden? Er is veel ruimte om je met zo'n bericht als trol te duiden. Probeer eens een echt inhoudelijk bericht. Zeker als binnenkomer.
pi_216510620
Omdat ik het druk heb met werk en andere dingen, heb ik nog geen tijd en energie gehad om voor dit interview te gaan zitten. Ik wilde echt mijn agenda hiervoor vrijmaken.

quote:
Nu ik het gezien heb: dit is het. Dit is de real deal.

De klok tikt!
pi_216510679
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 18:04 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Oh je neemt het UAP topic wel serieus. Wees dan duidelijk. Je lijkt in je bericht dit topic gelijk te stellen aan geloof en religieuze waan. Ik zie er geen serieuze toon in.
Je reageert op iets wat Elizondo heeft gezegd zonder blijk van kennis van de context, en haalt naar aanleiding van de quote daar dan de tanende wederkomst van Jezus bij? Je waarschuwt alleen maar? Tegen wat? UFO cults? En daar wil je in dit topic users voor behoeden? Er is veel ruimte om je met zo'n bericht als trol te duiden. Probeer eens een echt inhoudelijk bericht. Zeker als binnenkomer.
Je bent dus niet bekend met Festinger.

Ik ben geen "binnenkomer", ik volg deze reeks al een tijd. En deze ",binnbinnenkomer" houdt niet van True Scotchmen drogargumenten. :W
pi_216510798
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 19:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ben geen "binnenkomer", ik volg deze reeks al een tijd. En deze ",binnbinnenkomer" houdt niet van True Scotchmen drogargumenten. :W
Misschien niet. Wie zal het zeggen. Maar Festinger dien je uit te leggen in de context van de quote van Elizondo.
Al is dat maar summier. Duidelijk ben je dus niet. Inhoudelijk op mijn bericht ook niet. Uit niets blijkt dat je serieus bent. Ook nu weer niet.

:W
pi_216510840
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 19:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat is überhaupt het nut van deze discussie rondom Festinger, als ik vragen mag?

Dit onderwerp heeft niets te maken met elkaar overtuigen. Ik begrijp die neiging, maar als jij het onderwerp echt gevolgd hebt zoals je zegt dat je hebt gedaan, dan zou jij juist moeten begrijpen dat dit meer een tijdskwestie is van een proces dat in gang is gezet.

Even plat gezegd: de slechte gasten met verkeerde intenties zijn dood of inmiddels insignificant en de huidige verantwoordelijken binnen de instanties hebben over vroegere keuzes en besluiten geen verantwoording of schuldvordering af te leggen.

Imho in dit draadje is het overtuigen van elkaars zienswijze vrij zinloos. Het draait voornamelijk om het bijhouden van de gebeurtenissen en de eindjes aan elkaar knopen naarmate er, officieel of officieus, steeds meer informatie naar buiten gaat komen.

Dat gezegd hebbende: ik hoop dat je vanuit een informatief standpunt alsnog betrokken blijft bij dit topic. Zeker als je er klaarblijkelijk bovengemiddeld kennis van hebt. Dat draagt alleen maar bij aan de juiste duiding.

Dank je!
pi_216510977
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 19:17 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Wat is überhaupt het nut van deze discussie rondom Festinger, als ik vragen mag?
Hij vind het gevalletje cognitieve dissonantie erg leuk om aan ufo-gelovigen toe te te schrijven.
Hij vraagt ook naar zaken die hij van mij gemist heeft te lezen alsof ik Festinger niet zou kennen.
Ik schreef voordat hij aan mij vroeg of ik bekend was met Festinger al:

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 09:48 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Dus lezen doet hij ook niet.
pi_216511253
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 19:25 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Hij vind het gevalletje cognitieve dissonantie erg leuk om aan ufo-gelovigen toe te te schrijven.
Hij vraagt ook naar zaken die hij van mij gemist heeft te lezen alsof ik Festinger niet zou kennen.
Ik schreef voordat hij aan mij vroeg of ik bekent was met Festinger al:
[..]
Dus lezen doet hij ook niet.
Ik wil me hier verder niet mee bemoeien, maar ik had het verder genegeerd, en alles wat ik erover kwijt zou willen is het volgende:

Als dat werkelijk zijn intentie is, het derailen en stigmatiseren van dit onderwerp, dan is dat (aannemend dat zijn bovenstaande bewering berust op de waarheid) tegen beter weten in. Terugkijkend op de geschiedenis is dit vaak onbewust en onbedoeld het geval bij mensen met een 'traditioneel' wereldbeeld, vanwege de generationele erfenis. Dat paradigma echter is simpelweg aan het verschuiven vanwege alleen al de verandering binnen het demografisch spectrum van de bevolking. Door de tijd zal dit wereldbeeld spoedig genoeg verschuiven naar de 'moderne' tijd. Verafgoding < Religie < klassieke natuurkunde < electrodynamics < extended electrodynamics.

En net zoals bij bovengenoemd proces:

Disclosure is ook zo’n proces en tijd is je vriend daarbij.

Persoonlijke zit ik liever achterover te genieten van alle informatie die eindelijk zijn weg naar buiten vindt en ik zou mijn tijd en energie daarvoor niet willen verbruiken om een discussie aan te gaan / anderen te overtuigen. En dit is niet bedoeld als een persoonlijke aanval, maar simpelweg als mijn zienswijze in algemene zin.

FWIW. Ik deel mijn zienswijze met de goede bedoelingen en ik hoop niet dat iemand, vanuit welk spectrum dan ook, hier aanstoot aan geeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')