Well earnedquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
thx!![]()
Ik heb zoveel Lue podcasts gehoord, dat ik ze tegenwoordig eigenlijk skip.
Maar ik zal deze eens aanslingeren tijdens de dagelijkse wandeling.

Absoluut een groot compliment. Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:42 schreef Monomeism het volgende:
Kudo’s dat Bravo_sir_Robin dit in NWS heeft weten te houden en dit topic nooit meer belachelijk gemaakt KAN worden. Maar laten we user Probably_on_pcp niet vergeten toen hij het voortdurend als 1 van de weinigen over UFO’s had in een tijd op FOK (ergens rond 2011-2013) waar hij alleen maar bergen hoon en shit over zich heen kreeg toen alles “woo woo” was en iedereen hem hier belachelijk maakte. Ik vraag mij trouwens af waar hij is gebleven.

Maar je hebt het wel een beetje meegekregen met de rest van de enorme kudde, dus zal je niet heel erg in paniek raken als men de grote bekentenis doet. Daarom gaat het waarschijnlijk zoals het gaat.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:46 schreef Parafernalia het volgende:
Het wordt er niet geloofwaardiger op

Dat is dus niet waar. Meer mensen dan ooit tevoren volgen dit nieuws. Dit is precies de bedoeling van soft-disclosure. Het is sociologisch en politiek werk ter voorbereiding.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De claims worden steeds groter en brutaler.
[ x ]
Dus de weerstand (bij mij althans) wordt ook groter als er geen bewijsmateriaal bij wordt geleverd.
Als het idee is om druppelsgewijs te disclosen dan werkt dat volgens mij niet, want geen hond die dit volgt.

Even nagezocht bij sommige van zijn quotesquote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:40 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Dat heeft een reden die al in 2018 door Elizondo is aangekaart. Het is niet de bedoeling dat iedereen dit zomaar geloofd. Dat heeft wereldwijd mogelijk veel onvoorziene gevolgen die waarschijnlijk niet meer in de hand zijn te houden.

De ultieme “Limited Hangout” van deze eeuw inderdaad.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:59 schreef 2172619626795 het volgende:
De threshold of ’troublesome knowledge’.

Dit is wat Festinger met cognitieve dissonantie verklaarde en hoe christenen de "spoedige terugkeer van Jezus" gingen interpreteren toen die terugkomst uitbleef.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:16 schreef NatteLont het volgende:
Deze quote van Elizondo is uit 2018
“I think disclosure already occurred. I don’t think necessarily disclosure is an event I think it’s a proces” (Luis Elizondo) - July 27- 2018

Interessant. Maar is dat niet iets voor verwarde gelovigen? Hier volgen wij met name officiële hearings die onderdeel zijn van het proces. Van cognitieve dissonantie in dit topic is m.i. geen sprake.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dit is wat Festinger met cognitieve dissonantie verklaarde en hoe christenen de "spoedige terugkeer van Jezus" gingen interpreteren toen die terugkomst uitbleef.

?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:48 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Interessant. Maar is dat niet iets voor verwarde gelovigen? Hier volgen wij met name officiële hearings die onderdeel zijn van het proces. Van cognitieve dissonantie in dit topic is m.i. geen sprake.
Ben jij zelf gelovig of religieus geweest?
Probeer jij doorgaans gelovigen te redden om jezelf relevant te vinden?
Niets erger dan belerende ex-rokers en ex-gelovigen trouwens. Of nog erger: Ex gelovige atheïsten met religieuze PTSS vanwege hun 'overwinning' op zichzelf, die nu met religieuze restverschijnselen uit vroegere geloofsovertuiging zich de rest van het leven bezig houden om alles in een anti religieuze context te plaatsten en gelovigen te beschamen vanwege hun eigen verleden van religieuze hersenrot.
Ik hoop dat we na jouw onderbreking weer snel on-topic zijn en het gewoon over UAP gaan hebben.
Christopher Hitchens zit vast wel ergens in een ander topic

quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik "vervuil" niks, ik waarschuw alleen maar.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:44 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Je begrijpt mij prima. Vervuil dit topic verder niet. Dank

Taede Smedes is echt geweldig.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik "vervuil" niks, ik waarschuw alleen maar.
Ben je überhaupt bekend met Festinger? Volgens mij niet, waardoor je de clou mist: Festinger deed in de jaren '50 al onderzoek naar ufo-cults. Ik neem het fenomeen uap wel degelijk serieus; zo hebben we onlangs nog Taede Smedes bij onze sterrenkundevereniging uitgenodigd.
Maar goed, ben al weg, veel plezier verder.

Oh je neemt het UAP topic wel serieus. Wees dan duidelijk. Je lijkt in je bericht dit topic gelijk te stellen aan geloof en religieuze waan. Ik zie er geen serieuze toon in.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik "vervuil" niks, ik waarschuw alleen maar.
Ben je überhaupt bekend met Festinger? Volgens mij niet, waardoor je de clou mist: Festinger deed in de jaren '50 al onderzoek naar ufo-cults. Ik neem het fenomeen uap wel degelijk serieus; zo hebben we onlangs nog Taede Smedes bij onze sterrenkundevereniging uitgenodigd.
Maar goed, ben al weg, veel plezier verder.

Nu ik het gezien heb: dit is het. Dit is de real deal.quote:

Je bent dus niet bekend met Festinger.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:04 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Oh je neemt het UAP topic wel serieus. Wees dan duidelijk. Je lijkt in je bericht dit topic gelijk te stellen aan geloof en religieuze waan. Ik zie er geen serieuze toon in.
Je reageert op iets wat Elizondo heeft gezegd zonder blijk van kennis van de context, en haalt naar aanleiding van de quote daar dan de tanende wederkomst van Jezus bij? Je waarschuwt alleen maar? Tegen wat? UFO cults? En daar wil je in dit topic users voor behoeden? Er is veel ruimte om je met zo'n bericht als trol te duiden. Probeer eens een echt inhoudelijk bericht. Zeker als binnenkomer.

Misschien niet. Wie zal het zeggen. Maar Festinger dien je uit te leggen in de context van de quote van Elizondo.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je bent dus niet bekend met Festinger.
Ik ben geen "binnenkomer", ik volg deze reeks al een tijd. En deze ",binnbinnenkomer" houdt niet van True Scotchmen drogargumenten.

Wat is überhaupt het nut van deze discussie rondom Festinger, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je bent dus niet bekend met Festinger.
Ik ben geen "binnenkomer", ik volg deze reeks al een tijd. En deze ",binnbinnenkomer" houdt niet van True Scotchmen drogargumenten.

Hij vind het gevalletje cognitieve dissonantie erg leuk om aan ufo-gelovigen toe te te schrijven.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:17 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Wat is überhaupt het nut van deze discussie rondom Festinger, als ik vragen mag?
Dus lezen doet hij ook niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:48 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Interessant. Maar is dat niet iets voor verwarde gelovigen? Hier volgen wij met name officiële hearings die onderdeel zijn van het proces. Van cognitieve dissonantie in dit topic is m.i. geen sprake.

Ik wil me hier verder niet mee bemoeien, maar ik had het verder genegeerd, en alles wat ik erover kwijt zou willen is het volgende:quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:25 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Hij vind het gevalletje cognitieve dissonantie erg leuk om aan ufo-gelovigen toe te te schrijven.
Hij vraagt ook naar zaken die hij van mij gemist heeft te lezen alsof ik Festinger niet zou kennen.
Ik schreef voordat hij aan mij vroeg of ik bekent was met Festinger al:
[..]
Dus lezen doet hij ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |