Nou ja, je biedt het aan, dat is toch mooi? Je kunt ze ook niet dwingen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 06:52 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind dat voor mijn kinderen ook belangrijk, maar prul is vooralsnog al met twee instrumenten gestopt. 1,5 jaar om de week pianoles gehad en een half jaar elke week blokfluit in een groepje, maar het boeit haar niet zo.
Ik ben een beetje gammel en gaar. Zo moe. En nu ben ik twee dagen overdag alleen met de kinderen. Ik ga maar even uit van wat meer schermtijd en dan redden we het vast wel.
Ja, Duran Duran. gelukkig geen Totoquote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:11 schreef oh-oh het volgende:
Wow was dit Duran Duran?
Had ik niet gedacht zeg!
Die heb ik heel snel naar mijn jongste kind doorgestuurdquote:Op vrijdag 24 januari 2025 09:28 schreef BE het volgende:
Wij zijn gisteren naar een concert van Levi Schechtmann geweest.
Mijn kind wil acuut weer op pianoles!
Een jonge pianist die klassieke muziek (oa.) combineert met beats en andere geluidseffecten.
https://youtube.com/shorts/eYw4f4oRx7Y?si=EUHUNqhU48khVnlb
Het was zo gaaf!
Later als ik groot ben als ik met pensioen ben wil ik ook piano leren spelen!
Mijn neefje speelde toen hij heel klein was Pirates of the Carribean en Star Wars en zo, dat speelt ie nu nog steeds, op alle instrumenten, echt tof!quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:22 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die heb ik heel snel naar mijn jongste kind doorgestuurd![]()
Die zit inmiddels jaren op piano en het wordt steeds mooier. Hij heeft les van iemand die ook hardstyle muziek overzet op de piano. En ze oefenen niet alleen klassiek maar ook een zelf gekozen stuk. Dus hij heeft inmiddels al een iers rock nummer, the piano man, de super mario theme song en toet-toet-toeter op de waterscooter geleerd voor de afgelopen voorspeelavonden.
Hij is in groep 5 gestart bij een hele klassieke pianojuf. Die zat om de hoek. Alleen als hij dan vroeg om leuke kerstliedjes kwam ze aanzetten met psalmen. In groep 7 is hij overgestapt naar deze leraar, op advies van een andere pianojuf. Dat was echt een gouden greep.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:32 schreef oh-oh het volgende:
Het is zo leuk als ze er hun eigen draai aan kunnen geven en niet alleen de standaard lessen doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaargh dat is irritantquote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:56 schreef Troel het volgende:
Ik wilde vanochtend naar de ikea om een kastje voor in de badkamer te scoren. Moest ik maar niet doen, want we hebben voor de keuken nog wat anders nodig en vanmiddag konden we samen gaan. Nu heeft meneer geen zin en ik heb me de hele dag zitten vervelen en verheugen om wel te gaan. Kerels
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:56 schreef Troel het volgende:
Ik wilde vanochtend naar de ikea om een kastje voor in de badkamer te scoren. Moest ik maar niet doen, want we hebben voor de keuken nog wat anders nodig en vanmiddag konden we samen gaan. Nu heeft meneer geen zin en ik heb me de hele dag zitten vervelen en verheugen om wel te gaan. Kerels
Ik heb boodschappen gedaan en we eten vanavond pannenkoeken, want ik heb GEEN ZIN in wat anders.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:28 schreef oh-oh het volgende:
Oh daar zou ik echt vet niet blij mee zijn Troel!
Hopelijk ben je alsnog lekker op pad gegaan?
Nouja, ik sn ap het wel, hele week gewerkt en voor zijn werk drie dagen naar Belgie geweest, dus ik snap dat ie blij is dat het weekend is. Maar: dan moet je niet gisteravond tegen me zeggen dat we dat vanmiddag kunnen doen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:43 schreef Schanu het volgende:
Oooh wat een rotstreek van hem Troel, ik zou daar ook echt door van slag raken. Volgende keer dus gewoon lekker gaan wanneer JIJ wil gaan!
Ow ik ben ook not amused hoor. Maar dit is gewoon niet meer het tijdstip om te gaan. Dus misschien dat ik morgenochtend gewoon om 10 uur bij de ikea sta om het in te laden ofzo, zodat ik volgende week wel bezig kan. Ik weet nog niet. Vanaf februari werk ik weer 4 dagen in de week, dus dan heb ik geen tijd meer. Dat vind ik eigenlijk nog wel het meest kutte, dat ie daar niet aan denkt. Maar ook dat is weer de man denk ikquote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:47 schreef Schanu het volgende:
Nou dat dus, dat hij moe is kon hij gisteravond ook wetenmaar ik heb er echt de pest in als mijn planning wijzigt, helemaal als het zo last minute is. Ongeacht de reden van die wijziging
![]()
En dat nu ook je project wordt uitgesteld waar je naar uit keek is dubbel balen
Mijn man heeft het ook geprobeerd, maar is afgehaakt vanwege de prijs. Hij kon nog wel plekken voor 86 euro krijgen, maar ook dat vond hij te duur. Ik ben het met hem eens. Ik was sowieso niet meegegaan hoor.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Echt, tis al uitverkocht![]()
![]()
![]()
Klikte steeds op plekken, kreeg melding verkocht, zoek andere plaatsen en dat ging zo door
Wacht wel op de doorverkoop via ticketmaster![]()
En anders lekker 2 x gaan toch.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:55 schreef oh-oh het volgende:
Maar je zou alleen gaan en moest van hem samen toch? Dan ging ik niet een week zitten wachten tot ie weer te moe is om te gaan.
quote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn man heeft het ook geprobeerd, maar is afgehaakt vanwege de prijs. Hij kon nog wel plekken voor 86 euro krijgen, maar ook dat vond hij te duur. Ik ben het met hem eens. Ik was sowieso niet meegegaan hoor.
¤86 voor een concert van zo’n naam is inderdaad niet veel behalve achter een pilaar, ja.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]86 euro is toch cheap 6 hoog achter achter een pilaar of zo al?
Ja, ik dacht: nog ff wachten en toen whoep, alles weer openquote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:30 schreef oh-oh het volgende:
Gelukkig was je niet al door naar je lunch
Het ging echt kut met die site hoor. Eerst alles open, toen ineens alles weg, toen stond alles weer online... Ik klikte toen direct op de twee plaatsen die ik eerder wilde, zonder verder te kijken of het allemaal wel klopte. Maar het ging gelukkig goedquote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn man heeft het ook geprobeerd, maar is afgehaakt vanwege de prijs. Hij kon nog wel plekken voor 86 euro krijgen, maar ook dat vond hij te duur. Ik ben het met hem eens. Ik was sowieso niet meegegaan hoor.
Neh, ik zit straks in vak 102 voor maar 78,40 ppquote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
¤86 voor een concert van zo’n naam is inderdaad niet veel behalve achter een pilaar, ja.
Ik weet niet. Hij vond het echt een slechte plek voor die plaats. Hij gaat kijken voor ticketswap.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]86 euro is toch cheap 6 hoog achter achter een pilaar of zo al?
Efteling heeft een faciliteitenkaart. Die kun je in de app aanvragen maar dat stelt niet veel voor. Je hebt ook geen "bewijsmateriaal" nodig zoals een autipas dus er wordt nog wel eens misbruik van gemaakt. Wij hebben hem wel en voor sommige attracties is het superfijn, zoals voor de Baron, dan kun je buiten wachten en dan meteen instappen en dan heb je een stuk minder prikkels.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:26 schreef Schanu het volgende:
Ik wil al een tijdje met de meiden naar de Efteling, maar we durfden het niet aan omdat de Efteling niet veel schijnt te doen met een autipas en we bang zijn dat onze 8 jarige het daardoor maar kort volhoudt daar. En dat is dan een veel te dure gok voor ons. Bood iemand vanavond op Facebook opeens 3 x 4 gratis Efteling kaartjes aan van de Postcodeloterij en zijn wij o.a. uit de lootjes getrokken. Dus we kunnen toch nog naar de EftelingIk ben er even helemaal van onder de indruk
Nope, net na het eten alsnog even geweest zodat ik los kan gaan komende week.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Toch morgenochtend naar Ikea @:Troel?
Ooh, fijn @:Schanu! En wat lief dat die persoon ze gratis weggaf![]()
Inmiddels is het concert praktisch uitverkocht. Zijn nog een paar losse plekken te koop. In het vak waar wij zitten, kost 1 ticket nu 239,97 euro![]()
Had echt geen idee dat het zoo snel zou gaan.
Fijn, scheelt morgen weerquote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Nope, net na het eten alsnog even geweest zodat ik los kan gaan komende week.
We hadden het gelezen van het misbruik dat ervan wordt gemaakt inderdaad met als resultaat dat de faciliteitenkaart dus steeds minder toegevoegde waarde heeft daar. Fijn om te weten dat het wachten in ieder geval prikkelarmer is, dochter raakt echt al in paniek als ze een rij ziet waar ze in aan moet sluiten, complete error en meltdown levert dat op. We gaan hem in ieder geval aanvragen en gaan er sowieso een mooie dag van makenquote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Efteling heeft een faciliteitenkaart. Die kun je in de app aanvragen maar dat stelt niet veel voor. Je hebt ook geen "bewijsmateriaal" nodig zoals een autipas dus er wordt nog wel eens misbruik van gemaakt. Wij hebben hem wel en voor sommige attracties is het superfijn, zoals voor de Baron, dan kun je buiten wachten en dan meteen instappen en dan heb je een stuk minder prikkels.
Wat lekker! Ga vooral iets doen waar JIJ zin in hebt en energie van krijgt, al is het lekker netflixen of een lange wandeling in stiltequote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:10 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Fijn, scheelt morgen weer![]()
En veel bouwplezier!
Zoon logeert bij een vriend dus ik heb het rijk alleen. Morgen gaat ie de stad in, dus heb ik ook het rijk alleen. Geen idee wat ik met al die tijd moet doen
Denk dat ik dat ga doen idd,ongestoord the Tudors bingenquote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:27 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wat lekker! Ga vooral iets doen waar JIJ zin in hebt en energie van krijgt, al is het lekker netflixen of een lange wandeling in stilte
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:26 schreef Schanu het volgende:
Ik wil al een tijdje met de meiden naar de Efteling, maar we durfden het niet aan omdat de Efteling niet veel schijnt te doen met een autipas en we bang zijn dat onze 8 jarige het daardoor maar kort volhoudt daar. En dat is dan een veel te dure gok voor ons. Bood iemand vanavond op Facebook opeens 3 x 4 gratis Efteling kaartjes aan van de Postcodeloterij en zijn wij o.a. uit de lootjes getrokken. Dus we kunnen toch nog naar de EftelingIk ben er even helemaal van onder de indruk
Alweer jaren geleden maar wij hebben destijds best een aantal attracties via de uitgang bezocht, of via andere zijpaadjes. Niet perfect, maar stukken beter dan een uur in de rij tussen alle anderen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:26 schreef Schanu het volgende:
Ik wil al een tijdje met de meiden naar de Efteling, maar we durfden het niet aan omdat de Efteling niet veel schijnt te doen met een autipas en we bang zijn dat onze 8 jarige het daardoor maar kort volhoudt daar.
Heel eerlijk, ik ben het niet met je eens dat de faciliteiten kaart minder toegevoegde waarde heeft. Je word echt heel netjes behandeld en ja ook met een faciliteiten kaart zul je op je beurt moeten wachten. Mijn ervaring is dat de wachttijden minder lang zijn behalve bij Symbolica. en dance de macabere heeft geen aparte rij meer.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:24 schreef Schanu het volgende:
[..]
We hadden het gelezen van het misbruik dat ervan wordt gemaakt inderdaad met als resultaat dat de faciliteitenkaart dus steeds minder toegevoegde waarde heeft daar. Fijn om te weten dat het wachten in ieder geval prikkelarmer is, dochter raakt echt al in paniek als ze een rij ziet waar ze in aan moet sluiten, complete error en meltdown levert dat op. We gaan hem in ieder geval aanvragen en gaan er sowieso een mooie dag van maken
Fijn dit tegengeluid, dankjewel! Ik ben zelf nog nooit met de kinderen naar de Efteling geweest dus ik baseer mijn mening niet op eigen ervaring maar op wat ik hoor en lees van anderen. Die verhalen waren niet direct heel positief. Als in, ja er is een prikkelarme rij, maar dus ook dat in principe iedereen hier in kan gaan staan (ook die mensen die het niet nodig hebben) omdat ze werken op basis van vertrouwen en niet op basis van bewijs. En dat het dan dus voorkomt dat die prikkelarme rij zijn doel voorbij schiet. Met een kind dat écht niet tegen rijen en wachten kan, heeft dat ons altijd tegengehouden om naar de Efteling te gaan. Terwijl het er echt prachtig isquote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
Heel eerlijk, ik ben het niet met je eens dat de faciliteiten kaart minder toegevoegde waarde heeft. Je word echt heel netjes behandeld en ja ook met een faciliteiten kaart zul je op je beurt moeten wachten. Mijn ervaring is dat de wachttijden minder lang zijn behalve bij Symbolica. en dance de macabere heeft geen aparte rij meer.
Voor mij is de Efteling een van de pretparken die het qua faciliteiten het beste geregeld heeft.
Ja het is inderdaad wel een vaste dag, goed dat je zegt dat het dan nog drukker zal zijn, dan kunnen we daar rekening mee houden. Maar inderdaad, ons kost het nu ook niets dus al gaan we na een halve dag weer weg omdat de koek op is, mij hoor je ook niet klagenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 00:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Gefeliciteerdzijn het tickets voor een speciale Postcode loterij-dag of ongedateerde tickets? De tickets voor speciale dagen zorgen namelijk ook voor extreme drukte. Check dit ook voor de dag die je uiteindelijk op het oog hebt. Wat ze op de agenda van de Efteling aangeven als drukte-verwachting.
Wij waren er zondag op de Unox-dag. Ook heel druk, maar met gratis tickets en kinderen die gewend zijn om in de rij te wachten hoor je mij niet klagen! We hebben alles kunnen doen, zelfs Danse Macabre (met een slecht geregelde babyswap die nog 30 minuten duurde). Alleen Joris en de Draak was voor de 3e keer op rij de hele dag dicht. Mijn kinderen hebben die nog nooit in actie gezien…
Heeft dat niet te maken met avg dingen, dat ze geen doktersverklaring meer mogen vragen?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 06:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alweer jaren geleden maar wij hebben destijds best een aantal attracties via de uitgang bezocht, of via andere zijpaadjes. Niet perfect, maar stukken beter dan een uur in de rij tussen alle anderen.
Ah nvm dat is dus veranderd. Toen wij gingen moest je je kaart nog, met bewijs dat ie nodig was, ophalen bij de klantenservice.
Jammer dat toegankelijker maken zoiets ook minder de moeite maakt.
De meeste wachtrijen zijn buiten, waardoor er ook al extra ruimte is, staan bankjes en je staat niet te dringen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:01 schreef Schanu het volgende:
[..]
Fijn dit tegengeluid, dankjewel! Ik ben zelf nog nooit met de kinderen naar de Efteling geweest dus ik baseer mijn mening niet op eigen ervaring maar op wat ik hoor en lees van anderen. Die verhalen waren niet direct heel positief. Als in, ja er is een prikkelarme rij, maar dus ook dat in principe iedereen hier in kan gaan staan (ook die mensen die het niet nodig hebben) omdat ze werken op basis van vertrouwen en niet op basis van bewijs. En dat het dan dus voorkomt dat die prikkelarme rij zijn doel voorbij schiet. Met een kind dat écht niet tegen rijen en wachten kan, heeft dat ons altijd tegengehouden om naar de Efteling te gaan. Terwijl het er echt prachtig isKortom, ik ben alleen maar heel blij als de verhalen meevallen en het allemaal wel goed geregeld is!
Klopt.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heeft dat niet te maken met avg dingen, dat ze geen doktersverklaring meer mogen vragen?
Helaas kan iedereen daardoor nu zo'n kaart aanvragen en zijn er van die idioten die dat dus ook doen.
Jammer, want voor sommige mensen is zo'n kaart de mogelijkheid om wel een dagje pretpark te kunnen doen.
15 maart? (Bedrijfs)evenementquote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:03 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja het is inderdaad wel een vaste dag, goed dat je zegt dat het dan nog drukker zal zijn, dan kunnen we daar rekening mee houden. Maar inderdaad, ons kost het nu ook niets dus al gaan we na een halve dag weer weg omdat de koek op is, mij hoor je ook niet klagen
Symbolica duurde inderdaad erg lang. En bij de Piranha hebben we lang in de de brandende zon moeten wachten. Maar beter dan de smalle drukke wachtrijquote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
Heel eerlijk, ik ben het niet met je eens dat de faciliteiten kaart minder toegevoegde waarde heeft. Je word echt heel netjes behandeld en ja ook met een faciliteiten kaart zul je op je beurt moeten wachten. Mijn ervaring is dat de wachttijden minder lang zijn behalve bij Symbolica. en dance de macabere heeft geen aparte rij meer.
Voor mij is de Efteling een van de pretparken die het qua faciliteiten het beste geregeld heeft.
Overnachten in het hotel een optie? Hebben wij een keer gedaan, ideaal!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:48 schreef Schanu het volgende:
15 maart inderdaad, goed om te weten @:Ynske, dan gaan we nog even kijken hoe we dat in de ochtend gaan doen. Een uur van tevoren al in de entree rij gaan staan zou hier voor instant ellende zorgen nog voor we binnen zijn![]()
Misschien dan toch juist wat later gaan, maar dan zit je weer met parkeerplek misschien.
Wat lekker dat je zo goed geslapen hebt @:Mushanga!
Je hebt geen keuzequote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:33 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb één dag de kinderen alleen en ben nu al kapot. Extra respect voor alleenstaande ouders. Hoe houd je dit vol joh? Ik ben al de hele dag politieagent aan het spelen, naar zwemles van de oudste geweest, naar de opticien geweest (voor oordopjes van de oudste) en nu staat het eten al aan omdat ik er echt helemaal klaar mee ben. Ze doen niks als zeuren en ruzie maken. Pffft.
Dit ongeveer... al is 19 meestal 21:00quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Je hebt geen keuzeEn dan ga je dus gewoon door
En in het ergste geval lig je zelf ook om 19 uur in bed
Dat concert woensdag in de Ziggo Dome kon je kaartjes krijgen vanaf 34 euro. Wij zitten er voor 57 euro (1e ring, geen paal). De tweede ring is niet eens in de verkoop gegaan. Maar er zijn ook nog genoeg plekken over op de 1e ring. Dus ze doen wel 'iets' kleinere dingen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:30 schreef oh-oh het volgende:
Zijn er concerten met goedkopere kaarten in zulke venues?
quote:Op zondag 26 januari 2025 11:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn tuinvogeltellingscore:
1 rookworstje
Heeeeeey! Dat heet nostalgiequote:Op zondag 26 januari 2025 13:03 schreef oh-oh het volgende:
rookworstje!
Oh woensdag was die piano jongen in de Ziggo? Dat is ook echt geen A artiest nog.
Duran Duran is vergane glorie maar daar betalen mensen graag voor.
Dropkick Murphys is het woensdag. Ook geen bekende naam.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:03 schreef oh-oh het volgende:
rookworstje!
Oh woensdag was die piano jongen in de Ziggo? Dat is ook echt geen A artiest nog.
Duran Duran is vergane glorie maar daar betalen mensen graag voor.
Ik vind van wel hoorquote:Op zondag 26 januari 2025 16:35 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dropkick Murphys is het woensdag. Ook geen bekende naam.
Ik dacht dat je ook een Hamiltontje had?quote:Op zondag 26 januari 2025 14:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb twee Raya funko' s en een Mulder en Scully funko en ik vind ze leuk maar ze staan maar te staan![]()
En ik denk dus echt voortdurend tja wat moet ik er mee.
Nietusquote:Op zondag 26 januari 2025 14:40 schreef oh-oh het volgende:
Duran Duran was met die mislukte comeback met Medezzaland al ver vergane glorie
Ik moest ze opzoeken maar ken ze nog steeds nietquote:Op zondag 26 januari 2025 16:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon smaak.
Iedereen die ik erover vertel vragen wie dat zijn
Joh, dan heb ik die er zomaar bij verzonnen.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:02 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn denk ik geen bands dat genre die echt huge zijn , of ze zijn meteen heel mainstream.
Ik heb geen Hamilton hoor @:vencodark , wel een hoody van Ham en dat boek
Oh speciaal voor jou nu op 8 herhalingen van de verhulstjes!
Ik ben alle seizoenen opnieuw aan het kijken op Disney+. Het eerste seizoen is echt heel slecht gemaakt. Maar het wordt daarna wel beter. Als 12-15 jarige was alles natuurlijk fantastischquote:Op maandag 27 januari 2025 09:03 schreef Schanu het volgende:
Wat ziet dat er gaaf uit @:Troel![]()
@:oh-oh, Mulder en Scully!Ik was als tiener echt zo'n enorme fan van the X-files, ik maakte zelfs deel uit van een fanclub en kreeg daar na een meet verkering met een mede X-phile
![]()
quote:Op maandag 27 januari 2025 14:04 schreef oh-oh het volgende:
Het hoogte en dieptepunt van mijn fan zijn was trouwens dat ik met een vriendin van me die ook echt fan is ( en die Mulder heet met haar achternaam, too many puns to mention ) een x naar een concert van DD ging in de Melkweg.
En hij was zo slecht maar we hebben gewoon compleet in katzwijm gelegen![]()
![]()
Nog niet 100%. Nog wat slapjes. Maar komt vast goed!quote:
Aaah, die DDquote:Op maandag 27 januari 2025 15:49 schreef oh-oh het volgende:
Oh met DD bedoel ik daar David Duchovny van de X-Files![]()
Duran Duran heb ik me nooit aan gewaagd hoor.
Mijn ouders luisterden naar Bob Marley, Peter Tosh, Bob Dylan, Neil Young, de Beatles, Stones, Tina Turner, the Eagles, Paul Simon. Op Bob Marley en de Beatles na heb ik die geloof ik ook allemaal wel live gezien want mijn vader nam me vaak mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 06:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Aaah, die DD![]()
Bij ons vroegah, stond altijd de radio aan. Ging s'morgens aan en s'avonds pas weer uit. Radio Veronica en later Sky radio.
@:Troel Knap, ook zelf de broodjes maken
Hoe waren de hamburgers?
Beterschap voor de laatste loodjes dan @:Phaidra![]()
Een vierkant hoofd, @:Nijna? Ach ja, pubers he![]()
Straks naar de ha. Zoon heeft steeds hoofdpijn na sporten. Hij belde me een keer zelfs vanuit school op dat het niet meer ging.
Niet quoten.Het kunnen de naweeën van een flinke hersenschudding of hersenkneuzing zijn. Succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja, ik denk een vierkant hoofd... ze is nog steeds snotterig enzo, maar niet meer zo warm als gisterenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 06:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Een vierkant hoofd, @:Nijna? Ach ja, pubers he![]()
Fijn dat het beter met haar gaatquote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ja, ik denk een vierkant hoofd... ze is nog steeds snotterig enzo, maar niet meer zo warm als gisteren.
Fijn dat ze voor je zoon verder gaan kijken!
Pas ook goed op jezelf! Hoe wil je er voor je zoon zijn als je zelf omvalt?
Lunch ze!
Dat kanquote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het kunnen de naweeën van een flinke hersenschudding of hersenkneuzing zijn. Succes!
Boks! Ik begon ook maandag aan een nieuwe baan. Heel veel werkplezier alvast!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:39 schreef Troel het volgende:
O jongens, nou kreeg ik naast vorige week een kaartje van HR, vandaag een bloemetje van mijn nieuwe team. Is het al maandag? Ik heb zo'n zin om te beginnen aan mijn nieuwe werk!
Nee. Je vindt het kind gewoon leuk genoeg om iets te geven wat ze wilt. Als het mijn dochter was tenminste...quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:56 schreef vencodark het volgende:
We hadden gisteren het kinderfeestje van onze dochter. Die was vlak voor kerst 7 jaar geworden.
Leuk feestje, leuke kinderen.
Mijn vraag: als je slijm cadeau doet, haat je dan de ouders van de jarige?![]()
![]()
Het was een grapje.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee. Je vindt het kind gewoon leuk genoeg om iets te geven wat ze wilt. Als het mijn dochter was tenminste...
Nee, dan vraag je eigenlijk om bij de verjaardag van je eigen kind buisjes (of zakjes) glitters cadeau te geven. Heel veel, hele kleine glitters.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:56 schreef vencodark het volgende:
Mijn vraag: als je slijm cadeau doet, haat je dan de ouders van de jarige?
Fijn!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik zie net een geblokkeerde en dus gemiste oproep van de kinderarts, die dus aangemerkt is als spamHeb het nummer maar aan mijn contacten toegevoegd en morgenochtend maar even bellen. Weird
![]()
De controller van zoon heeft weer es stickdrift. Hij kiepert in games dus van gebouwen enzo en das niet handig. Waren we de bon kwijt dus op naar mm. Had alleen de datum waarop de controller was omgeruild voor een tegoedbon voor een nieuwe controller die er direct mee was gekocht. De nieuwe was ietsje duurder en ik had er nog een Totocd bijgekocht maar daarvan wisten we ook de prijs niet meer precies. En de klantenservicemedewerker heeft gewoon die bon gevonden he?
Had zoon alleen zn controller niet mee, wilde naar huis om die te halen maar daar had ik weer geen zin in. Komt eerdaags wel. We hebben iig de bon.
Wij deden paar jaar geleden een slijmfeestje: allemaal slijm maken en mee naar huis nemen! Al die ouders blij johquote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:56 schreef vencodark het volgende:
Mijn vraag: als je slijm cadeau doet, haat je dan de ouders van de jarige?![]()
![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2025 08:16 schreef oh-oh het volgende:
Zelfs als ze er om vragen koop ik wat anders.
Hannah wordt morgen 10 en die had het ook op haar lijstje![]()
Niet van mij vriendin!
Zo, de ouders zijn om en mijn moeder sloeg om als een blad aan een boom en heeft zich voorbeeldig gedragen en niks gesaboteerd en gedaan alsof het haar geniale idee was om daar te gaan wonen!
quote:Op woensdag 29 januari 2025 08:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]Er is best wat overlap tussen ouderen en peuters
![]()
. Maar fijn!!
16.000 man, dus best grootquote:Op woensdag 29 januari 2025 08:24 schreef Phaidra het volgende:
@:Troel wat ontzettend lief van je nieuwe werkgever! Dat soort kleine dingen zorgt ervoor dat je je direct welkom voelt. Is het een groot bedrijf? Toen omwikkelde nog met ca. 40 medewerkers waren, werd er ook echt een feestje gemaakt als een nieuwe collega startte. Maar nu met 500+ niet echt iets meer. Ligt aan het team zelf of die iets doet.
@:Kyara ook een nieuwe baan! Succes!
Het is zo fijn om onze gezellige zoon terug te hebbenquote:Op woensdag 29 januari 2025 08:37 schreef hilliebillie het volgende:
@:phaidra wat fijn dat ie beter in z’n vel zit! Dat hij zelfs graag naar school wil als het eigenlijk nog niet gaat ipv andersom.
Wat fijn oh-oh dat de verhuizing goed verlopen is, haar lekker in de waan laten dat het haar idee was om te verhuizen
Hoezo niet?quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Goooodmorning!
Net de kinderarts gebeld. Moest mn naam en nummer inspreken. Haha. Daggutniet he. Maar het contactformulier ingevuld![]()
Bohquote:Op woensdag 29 januari 2025 09:56 schreef Bami het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Ik heb weeeer de huisarts gebeld. Dochter eet en drinkt nog steeds bijna niks (weigert al haar lievelingsen, dus ook ijsjes) en heeft ondanks (drie)dubbele medicatie nog ontzettend veel jeuk en rode plekken van de netelroos. Ik wil zo graag mijn vrolijke meisje terug.Gisteren was ze wel een stuk actiever en gezelliger, dus er is een stijgende lijn maar het gaat zo langzaaaaaam.
Ja het is nu al meer dan een week.quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Boh. Rot is dat toch he. Soms kan het ook ineens heel hard gaan, hopelijk is ze nu snel opgeknapt.
Omdat ik altijd weiger om iets in de spreken. Antwoordapparaat, voicemail...quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:56 schreef Bami het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Ik heb weeeer de huisarts gebeld. Dochter eet en drinkt nog steeds bijna niks (weigert al haar lievelingsen, dus ook ijsjes) en heeft ondanks (drie)dubbele medicatie nog ontzettend veel jeuk en rode plekken van de netelroos. Ik wil zo graag mijn vrolijke meisje terug.Gisteren was ze wel een stuk actiever en gezelliger, dus er is een stijgende lijn maar het gaat zo langzaaaaaam.
Ahhh oke. Ik vind het altijd juist irritant als een voicemail uitstaat en ik dus niet in kan spreken.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Omdat ik altijd weiger om iets in de spreken. Antwoordapparaat, voicemail...![]()
Aaaw, je kleine meisje, zo sneuJe kan zo weinig he, dat maakt je zo machteloos. Het komt wel goed maar voor het zover is...
Ik vind het ook wel irritant, want dat betekent dat ik nog een keer moet bellen in plaats van dat ik de bal bij de ander legquote:Op woensdag 29 januari 2025 10:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahhh oke. Ik vind het altijd juist irritant als een voicemail uitstaat en ik dus niet in kan spreken.
Ja ik heb wel gisteren voor het eerst in 5 dagen een hele dag niet gehuild erom! It's something.
Nou dat dus hahaha. Ik wil het afvinken van mijn to-do en dat kan niet als je niet opneemt maar ook geen voicemail hebt.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel irritant, want dat betekent dat ik nog een keer moet bellen in plaats van dat ik de bal bij de ander leg
En ik vind bellen eigenlijk niet zo'n probleem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:56 schreef SaskiaR het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Bijna 2 weken alweer, maar gevoelsmatig langer:')quote:Op woensdag 29 januari 2025 13:57 schreef vencodark het volgende:
Dat die magneet er nu pas uit is! Wat zijn we, een week verder?
Of zitten we inmiddels op 2?Tijd vliegt.
Oei dat klinkt pittig, wat balen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:51 schreef hilliebillie het volgende:
Hier is man het kneusje. Is vandaag in z’n rug geschoten. Heb hem opgehaald en bij het in en uit de auto stappen hem (met hulp) van de grond af moeten rapen. Daarna bij de douche nog een keer, dat lukte me gelukkig wel alleen.
Nu met de bus van de timmerman naar de fysio. In de auto durfde we allebei niet meer aan en te voet bleek na 20 meter ook geen succes te worden. (En z’n eigen werkbus staat nog op de bouw die komen collega’s straks terug brengen).
Hij hoopt als herboren weer op te staan nadat hij hier klaar is.
Ik denk dat de huisarts en spierverslappers nodig gaan zijn om er nog iets van te maken 😂
Maar goed even kijken hoe het gaat. We hebben voor morgen een etentje en kaartjes voor cabaret met nog een stukje rijden voor we daar zijn.
Zo als ik er nu naar uit kijk gaan we pech hebben..
Dit weekend heb ik uit onbetrouwbare bronquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:39 schreef Vicky het volgende:
Ik ben tot nu toe alleen een paar dagen goed verkouden geweest. *klopt hard af*
Op mijn werk vallen ze met bosjes en zijn ze minstens 2w ziek. Mijn man is na 2 weken weer aan de beterende hand, maar nu begint T weer te snotteren. Waar blijft die zon??
Ik teken ervoor..quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dit weekend heb ik uit onbetrouwbare bron
Het is hier al de hele avond een kraakhelder sterrenparadijs!quote:
Bij mij lijkt t voor nu ook tot snot en hoest te beperken *klopt af*quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:39 schreef Vicky het volgende:
Ik ben tot nu toe alleen een paar dagen goed verkouden geweest. *klopt hard af*
Op mijn werk vallen ze met bosjes en zijn ze minstens 2w ziek. Mijn man is na 2 weken weer aan de beterende hand, maar nu begint T weer te snotteren. Waar blijft die zon??
Dat was het hier ook, praktisch. Zoon zei: heee, ik zie sterren! En bleef vervolgens tig omhoog kijken alsof ie ze nooit eerder had gezienquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Het is hier al de hele avond een kraakhelder sterrenparadijs!
Hij kan toch ook zelf naar MM?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat was het hier ook, praktisch. Zoon zei: heee, ik zie sterren! En bleef vervolgens tig omhoog kijken alsof ie ze nooit eerder had gezien![]()
Boh, beterschap LeSage!
Zoon heeft studiedag en wil naar de mm om zn controller om te ruilen. Hij verliest steeds met gamenHeb heel geen zin want dan wil ie ook meteen naar Paddington en daar heb ik ookal geen zin in
![]()
Ik heb een scrollduim dus kocht maar een nieuwe brace want om laatst bij de ha vergeten te zeggen dus kon ie er geen injectie in jassen. Hoop ik dat die brace helpt en anders maar een nieuwe afspraak maken.
Maar ook als hij het gezellig vindt, is het geen moeten voor jou he.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:32 schreef Mushanga71 het volgende:
Hij vindt het gezellig als ik meega @:Nijna![]()
Keek net voor tickets maar op de achterste rij zijn de stoelen aan de buitenkant al bezet, dus dat wordt sowieso geen film vandaag![]()
Gaan we wel even langs de mm en dan komt de film wel. Hij is toch net uit.
En dank!
Beter hoor, dat je dochter thuis is vandaag. Nu heeft ze lekker het weekend om fitter te worden. Ze heeft het gister geprobeerd dus school kan niet zeggen dat ze haar best niet gedaan heeft![]()
Beterschap voor haar
Edit: hij wil eerst de andere twee films zien voor we naar de bios gaan. Doen we dat en vanmiddag wel even de mm.
Weet ik maar dan komt bij mij het schuldgevoel om de hoek kijkenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:02 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar ook als hij het gezellig vindt, is het geen moeten voor jou he.
Als jij geen zin/tijd/whatever hebt, dan kan hij ook alleen gaan.
Ik ook niet, maar zowel dochter als zoon hebben het altijd fijn gevonden, samen dingen doen. Ik ben gewoon een leuke mamaquote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:11 schreef oh-oh het volgende:
Maar dan niet klagen dat je geen me time hebt!
Ik blijf het bijzonder vinden, ik deed echt dat soort dingen niet met mijn moeder op die leeftijd
Hij was woensdag jarig (en toen kon ik m dus niet uitgebreid knuffelenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 07:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Bij mij lijkt t voor nu ook tot snot en hoest te beperken *klopt af*
Kom inderdaad maar op met de zon, ben er aan toe.
Beterschap lesage, hopenlijk kun je vandaag mee met t feestje van de oudste. (Is hij jarig vandaag? Dan natuurlijk ook gefeliciteerd)
Deed dat vroeger met dochter ook, had zij uitval of studiedag, zoon wel naar school en dan ging ik met haar lunchen, shoppen...quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:01 schreef Troel het volgende:
Ik vind het van tijd tot tijd ook leuk om met één of beide zoons wat te doen. Ik denk dat het goed is om ook voldoende één op één tijd te hebben met elkaar.
Ik denk dat het nu met je zoon ook is dat hij natuurlijk als geen ander de sfeer thuis voelt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:21 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Gewoonmezelf87, hij is 14
[..]
Deed dat vroeger met dochter ook, had zij uitval of studiedag, zoon wel naar school en dan ging ik met haar lunchen, shoppen...
Maar zoon zit idd best wel tegen me aangeplakt![]()
Hij heeft zn nieuwe controller, ging vlot bij de mmEn al had ik geen zin, ben blij dat hij blij is.
Heeft ie net besloten vandaag te gaan werken dus, halloooo me-time![]()
Aaah, das idd sneu dat je niet kon knuffelen @:LeSage Heb je straks nog knuffeltijd tegoed als je weer beter bentEn alsnog gefeliciteerd!
Ik was ook altijd buiten @:oh-oh Pas toen ik volwassenen was, deed ik veel meer met mn moeder.
Toen ze plots stierf, zei een vriend: je raakt nu twee mensen kwijt, je mam én je beste vriendin...
Klopt, hij is net als ik, nogal sfeergevoelig en daarom trekt hij nog meer mijn kant op. De vibes hier zijn niet bestquote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat het nu met je zoon ook is dat hij natuurlijk als geen ander de sfeer thuis voelt.
Lijkt me inderdaad raar, maar wel fijn dat het zo kan en voor iedereen zo goed is!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:25 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het wel heel leuk om iets 1 op 1 met mijn meiden te doen. Dat komt bijna nooit voor omdat ze toch vaak samen zijn.
Nu wel een vakantie geboekt voor de zomer van oudste en jongste. Middelste blijft thuis met papa. Wel heel raar maar het is even niet anders.
Mijn kinderen en vriend zijn al een halve week weg en ik volg later met de trein, omdat ik nog moet werken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:25 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het wel heel leuk om iets 1 op 1 met mijn meiden te doen. Dat komt bijna nooit voor omdat ze toch vaak samen zijn.
Nu wel een vakantie geboekt voor de zomer van oudste en jongste. Middelste blijft thuis met papa. Wel heel raar maar het is even niet anders.
Ik snap het in dit geval wel, jouw opmerking.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik zei het ook alleen maar omdat ze er zelf opmerkingen over maakte dat hij erg aanhankelijk was.
Maar prima, dan is het zo toch?
Ik denk ook dat ook iedereen het er over eens is dat het mooi is om samen met je kind dingen te doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik zei het ook alleen maar omdat ze er zelf opmerkingen over maakte dat hij erg aanhankelijk was.
Mooi verwoord. Ik weet uit ervaring dat je bij een scheiding vaak t gevoel kunt hebben je kind(eren) te kort te doen en daardoor vaak over je eigen grenzen heen dendert...quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:24 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik snap het in dit geval wel, jouw opmerking.
Daarbij spreken de moeders die het over een op een tijd hebben volgens mij allemaal vanuit het perspectief van meerdere thuiswonende kinderen. Dat is sowieso al anders.
Daarnaast klinkt het voor mij ook alsof Mushanga erg veel ‘moet’ doen met haar zoon en dat nee zeggen ingewikkeld is. Niet alleen met claimen trouwens, ik heb het gevoel dat hij ook vrij vaak krijgt wat hij maar wil hebben![]()
En ik snap dat je schuldgevoel hebt, maar nee horen is ook hartstikke gezond hè? Voor zowel zoon als moeder
Dat snap ik ook. Maar ook gescheiden ouders hebben hun grenzen nodig en ook kinderen van hebben grenzen nodig.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mooi verwoord. Ik weet uit ervaring dat je bij een scheiding vaak t gevoel kunt hebben je kind(eren) te kort te doen en daardoor vaak over je eigen grenzen heen dendert...
Hoe is het gegaan op het feestje? Lukte het om vol te houden?
Heb je helemaal gelijk in, ik zou nu achteraf willen dat ik die grenzen beter bewaakt had.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:26 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat snap ik ook. Maar ook gescheiden ouders hebben hun grenzen nodig en ook kinderen van hebben grenzen nodig.
Feestje was heel leuk! Ik heb het op mijn tenen volgehouden. Ben wel zeer gelukkig met mijn warme bed nu
Blij toe. Anders was ik echt gigantisch uitgelubberd geweestquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Tis nog steeds jammer dat we bij de geboorte van een kind er geen gebruiksaanwijzing bij uitpoepen
Das idd wel een risicoquote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Blij toe. Anders was ik echt gigantisch uitgelubberd geweest
Daarom was mijn 1e een exacte kopie van mij... Dan zou je denken dat je weet hoe ze werkt omdat jij ook zo werkt... maar zelfs dat is trial and errorquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Tis nog steeds jammer dat we bij de geboorte van een kind er geen gebruiksaanwijzing bij uitpoepen
Je kunt nog beter op alles ja zeggen dan van nee naar ja gaan. Dat laatste leert een kind dat nee geen nee is, dat zeuren, boos doen of whatever een nee in een ja kan veranderen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Wowmaar jullie hebben wel gelijk. Ik kan heel moeilijk nee tegen hem zeggen. Ik zeg het wel, maar dan wordt het alsnog vaak een ja.
Ik snap je hoor, ik lees hier regelmatig over dat Mush geen zin heeft om iets te doe maar hij wel en dat zij dan toch gaat. Maar wat voor lieve moeder je ook wil zijn, daar hoort vlgs mij ook bij dat je je kinderen moet leren dat een ander grenzen heeft en dat die best aangegeven mogen worden. Dat niet altijd alles gaat hoe en op het moment dat jij wil. Dat je soms even moet wachten of anders dat je zelf je ding moet gaan doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:09 schreef oh-oh het volgende:
Dit in bold vind ik sowieso al helemaal nooit een normale gang van zaken. Niet in een gezond huwelijk, niet in een gebroken huwelijk, niet bij ziekte... gewoon niet... een mens moet toch weten dat je niet altijd alles kunt krijgen wanneer jij dat wil.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Wowmaar jullie hebben wel gelijk. Ik kan heel moeilijk nee tegen hem zeggen. Ik zeg het wel, maar dan wordt het alsnog vaak een ja. Tegen anderen ben ik heel stellig met nee, bij zoon dus niet.
Ik vind het moeilijk, juist omdat ik de enige ouder ben die er 24/7 voor hem is en altijd bereid is om te doen wanneer hij wat wil, al heb ik daar niet altijd zin in. Nou wil hij best veel en krijgt hij écht niet met alles zijn zin. Maar vandaag dus wél, door naar de mm te gaan. Win-win situatie: hij blij met een controller die het doet, ik omdat hij weer kan gamen en zo iets voor zichzelf doet.
Hij is net terug van werk dus had ik echt een me-time dagje. Heb niks gedaan![]()
Ik zou wat meer op mijn strepen moeten gaan staan, dat weet ik. Hij is nu 14, denk niet dat ie nog heel lang dingen met me wil doen. Maar dat dacht ik een jaar of vier geleden ook al
Morgen gaan we Paddington 1 en 2 kijken, gewoon thuis, op de bank. En daar heb ik echt zin in![]()
Was getekend: softie![]()
Rust lekker uit @:LeSage! Fijn dat je toch bij het feestje kon zijn
Nee, juist niet. Hij weet écht wel wat nee betekent maar ik laat me toch vaak overhalen. Dan zeg ik misschien of, ik weet het nog niet en dan denkt hij al dat het ja is. We zijn gister ook niet naar de film geweest, al wilde hij dat graag. Die nee was een permanente nee en dat weet hij dan ook.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 08:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je kunt nog beter op alles ja zeggen dan van nee naar ja gaan. Dat laatste leert een kind dat nee geen nee is, dat zeuren, boos doen of whatever een nee in een ja kan veranderen.
Das voor zijn toekomst geen handige les, niet voor hem zelf maar zeker niet voor anderen bij wie hij dat ook gaat verwachten.
Ik voed al 8 jaar 2 kinderen alleen op, sta altijd voor ze klaar, dat weten ze allebei, maar ze mogen echt niet alles, en als ik misschien zeg en ze gaan drammen gebeurt het sowieso niet...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Hij weet écht wel wat nee betekent maar ik laat me toch vaak overhalen. Dan zeg ik misschien of, ik weet het nog niet en dan denkt hij al dat het ja is. We zijn gister ook niet naar de film geweest, al wilde hij dat graag. Die nee was een permanente nee en dat weet hij dan ook.
@:BE ik weet dat deze situatie niet normaal is maar ik zit er wél in.
Al jaren komt de opvoeding op mij neer, ook in ziekte en nu in een gebroken huwelijk. En het is niet alleen maar kommer en kwel met zoon. We hebben ook ontzettend veel lol samen. De laatste tijd wordt het me wat teveel en daar wordt aan gewerkt.
Het is ongelooflijk fijn als je een partner hebt met wie je samen de opvoeding doet. Wat dat betreft heeft dochter het prima voor elkaar. Als ik zie hoe zij het met zn twee doen
I know maar dat is echt totaal niet hetzelfde en zij weten ook waarom ik nu heb afgezegd.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:58 schreef FlyingFish het volgende:
Venco, kun je jezelf niet bij je ouders uitnodigen om daar een spelletje te doen? Catan kan ook prima met 3 spelers
Yes. En dan zijn mijn ouders de deur uit en gaan we daarna zwijgend slapen ofzo.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:25 schreef hilliebillie het volgende:
Wat balen venco. En wat had hij dan verwacht dat het catannen gewoon door ging en dat jullie de hele avond lekker schijn-gezellig zouden gaan doen?
Hopelijk duurt het geen vijf weken
Nee, dat leidt niet af. In mijn emotie zou ik alles uit de doeken doen en dat is. A. Niet chique. B. Krijg ik achteraf altijd spijt en C. Verpest dat meer dan me lief is.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:35 schreef Mushanga71 het volgende:
Het is gewoon heel lastig @:gewoonmezelf87 als je er in je uppie voor staat. Mijn voordeel is het grote leeftijdsverschil tussen dochter en zoon geweest. Dochter is 13 jaar in dr uppie geweest en zoon nu ook al een aantal jaar.
Dochter is goed gelukt, ga ik ervanuit dat ik zoon ook goed aflever![]()
Ooh, ik trek ook echt wel mn eigen plan, Venco. Woensdag lunch met een vriendin![]()
Das zooo kut dat je verder geen plekje hebt om even naartoe te gaan. Omdat je ouders weten hoe en wat, zou je juist even bij ze langs kunnen gaan als afleiding? Je hoeft niet gezellig te gaan zitten doen, toch? Maar verandering van omgeving, even afstand nemen.
Uiteraard is het jouw schuld dat het avondje niet doorgaatBoeie. Jij moet nu ook even aan jezelf denken
Dan is in je uppie badderen wel het slimste jaquote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, dat leidt niet af. In mijn emotie zou ik alles uit de doeken doen en dat is. A. Niet chique. B. Krijg ik achteraf altijd spijt en C. Verpest dat meer dan me lief is.
Heeft echt niemand wat aan.
Ik snap dat heel goed, ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, dat leidt niet af. In mijn emotie zou ik alles uit de doeken doen en dat is. A. Niet chique. B. Krijg ik achteraf altijd spijt en C. Verpest dat meer dan me lief is.
Heeft echt niemand wat aan.
Ik vind je laatste zin wat denegrerend. Alsof alle bezorgers zo doen... De meesten die ik ken werken heel erg hard voor een niet zo best loon. Het is rot voor jou nu, maar ik vind dit toch niet zo netjes.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik moest net een nieuwe pinpas bestellen want ik sloopte mijn pinpas toen ik in de bus wilde stappen met een zwaar pakket van Zooplus dat ik een eind verderop ben moeten gaan halen omdat DHL het niet op de afgesproken plek had kunnen bezorgen gisteren.
De afgesproken plek was gewoon beneden in de hal.
Hoe kun je daar het pakket niet bezorgen, er lagen allemaal pakketten, mijn pakket zal wel net een teveel geweest zijn, echt, wat een luie motherfuckers zijn die bezorgers toch...
Nou, zeker. Spuien al vaker gedaan bij pa en ma maar ik wil echt de goede verhoudingen niet verpesten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:38 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik snap dat je dat niet bij je ouders tot in detail neer wil leggen, dan was een vriendin in de buurt idd wel even fijn geweest!
DHL doet het echt standaard.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:49 schreef Tink89 het volgende:
Venco, ik weet niet in welke regio je zit, maar je bent hier altijd welkom! Maar ook online, je hart luchten mag altijd.
[..]
Ik vind je laatste zin wat denegrerend. Alsof alle bezorgers zo doen... De meesten die ik ken werken heel erg hard voor een niet zo best loon. Het is rot voor jou nu, maar ik vind dit toch niet zo netjes.
Ik zit naast een slapende zoon. Eigenlijk kan ik allang weg, maar ik geniet gewoon even van z'n slaapkoppie en z'n snurkje en het feit dattie me nog de allerleukste van de wereld vindt.
Wij hebben geen belquote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Geniet van je slapende zoon Tink![]()
Oh-oh, het ligt écht aan de bezorger. Hier nooit problemen, de laatste tijd dan. Postnl belt aan, legt het voor de deur en rent weg, dhl belt aan, wacht even en geeft het pakketje in mn handen. Als ik niet open doe, legt ie het ook voor de deur. Prima geregeld.
Waarschijnlijk zijn dan de regels anders, maar ik verwacht dat ze met het huidige systeem haar basisbeurs krijgt en maximaal thuiswonend aanvullend. Dat komt neer op zo’n ¤530 per maand. Gaat je inkomen wel echt omlaag? Of komt het dan op een andere manier binnen en kun je dan je dochter uitleggen en vragen bij te dragen?quote:Op zondag 2 februari 2025 08:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hopenlijk heb je lekker geslapen lesage!
Hier werd ik vannacht wakker en plopte in mn hoofd dat als mn dochter 18 wordt mn inkomen daalt en hoe t dan moet... let wel, dit duurt nog 8 jaar he... dus waarom dit ineens zo in mn hoofd zit weet ik niet maar echt lekker geslapen heb ik daarna ook niet meer...
Nou er valt dan per maand sowieso kgb weg.. maar goed in 8 jaar kan er nog zoveel gebeuren en veranderen, en misschien werkt ze dan al wel fulltime en is bijdragen idd wel mogelijk, of heb ik de loterij gewonnen.. je weet t nietquote:Op zondag 2 februari 2025 08:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn dan de regels anders, maar ik verwacht dat ze met het huidige systeem haar basisbeurs krijgt en maximaal thuiswonend aanvullend. Dat komt neer op zo’n ¤530 per maand. Gaat je inkomen wel echt omlaag? Of komt het dan op een andere manier binnen en kun je dan je dochter uitleggen en vragen bij te dragen?
Ik weet niet hoeveel kgb is, er komt stufi + aanvullend voor terug. Dus misschien compenseert dat welquote:Op zondag 2 februari 2025 09:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou er valt dan per maand sowieso kgb weg.. maar goed in 8 jaar kan er nog zoveel gebeuren en veranderen, en misschien werkt ze dan al wel fulltime en is bijdragen idd wel mogelijk, of heb ik de loterij gewonnen.. je weet t niet
Dat zijn geen dingen om nu al wakker van te liggen (makkelijker gezegd dan gedaan, ik kan ook over zulk soort ver weg dingen gaan liggen malenquote:Op zondag 2 februari 2025 08:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier werd ik vannacht wakker en plopte in mn hoofd dat als mn dochter 18 wordt mn inkomen daalt en hoe t dan moet... let wel, dit duurt nog 8 jaar he... dus waarom dit ineens zo in mn hoofd zit weet ik niet maar echt lekker geslapen heb ik daarna ook niet meer...
Herkenbaar hoor. Alleen is de oudste hier 18 en telt het inkomen van pa wel mee voor zijn stufi. Maar met mijn nieuwe baan, mogelijkheden, dus komt goed!quote:Op zondag 2 februari 2025 08:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hij eist vast dat ie mee mag, gezellig!quote:Op zondag 2 februari 2025 11:58 schreef vencodark het volgende:
Ik weet niet wat me overkomt.
Werd 11:15 pas wakker, iedereen was beneden en ik heb er niks van meegekregen.
Er moest nog ontbeten worden.![]()
Prachtig weer dus ik neem de kinderen maar mee naar buiten. Man is nog steeds boos, geloof ik.![]()
Mag hoor, nieuwe dag, nieuwe kansen!quote:Op zondag 2 februari 2025 12:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hij eist vast dat ie mee mag, gezellig!
Niet sinds vanmorgen.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:22 schreef oh-oh het volgende:
Oh, dat ie nog steeds boos is heeft hij dus niet geuit nog?
Gelukkig!
Daar heb ik ook een gloeiende hekel aan. En dan vooral als ze niet willen zeggen wat er mis is. Maar als ik liever mijn mond over iets dichthoud, omdat het geen verschil maakt als ik het zeg en ik weet dat er vervolgens zo'n bui komt, moet ik het wel vertellen van hem. Het leven is gewoon oneerlijkquote:Op zondag 2 februari 2025 13:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mag hoor, nieuwe dag, nieuwe kansen!
I don’t hold a grudge.
Zuur en zwijgend zitten doen daar word ik zo kriebelig van.
Kunnen we weer gewoon een beetje normaal doen!?
Dat heb ik ook een keer gehad... na 997 stukjes erachter komen dat hij niet compleet was... toch frustrerendquote:Op zondag 2 februari 2025 20:01 schreef Hupje het volgende:
Ik maakte vandaag een doorgeef legpuzzel. Miste er 1 stukjezo jammer.
Het ligt er natuurlijk wel aan waar het over ging.quote:Op maandag 3 februari 2025 07:41 schreef Nijna het volgende:
Als we hier onenigheid hebben, dan ben ik juist degene waar het blijft hangen. Voor mijn man is het na een nacht slapen weer klaar, voor mij niet.
Gewoon gaan slapen en het er verder niet over hebben, werkt voor mij niet. Afgezien van het feit dat ik er ook beroerd van slaap dan vaak.
Stomquote:Op maandag 3 februari 2025 09:15 schreef Hupje het volgende:
Ik moe(s)t een gaatje laten vullen. Alles gepland. Is de tandarts ziek
Haha, ook fijn, ja.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Stom. Heb je er veel pijn aan?
Ik moest 2 weken geleden zelf afzeggen wegens griep. Toen was het volgende plekje op mijn verjaardag. "Wat ga je doen op je verjaardag?" Naar de tandarts
.
Ligt er inderdaad wel aan waar het over gaat.quote:Op maandag 3 februari 2025 08:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk wel aan waar het over ging.
Als het voor mij geen pijnlijke kwestie is maar gewoon irritatie of wat dan ook, is het niet zo gek dat even afstand en een nachtje erover heen laten gaan, beter is.
Maar over sommige dingen stap je niet zo makkelijk heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |