mooi toch, ik heb er 3 maar ik had er ook wel 5 gewildquote:
Het is op dit moment 25 euro per maand onbeperkt internet (telefoon op hotspot), incl oneindig bellen/SMSen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:52 schreef MisterFox het volgende:
Het internet is een eerste levensbehoefte geworden.
Ik vind daarom dat iedereen recht heeft op een gratis aansluiting met een snelheid van ten minste 20 Mbps. Of voor een tientje per maand ofzo. Wie meer wil, moet dokken.
Ah ja. Ootjekatootje die een halve crèche bij elkaar gewipt heeft krijg veel toeslagen door die kinderen van d'r, en daardoor denkt dat iedereen ook 5 kinderen thuis heeft zitten waar ze toeslagen voor krijgen. Hou toch op. Ik krijg wat van mensen als jij die denken dat mensen met een bijstand of wat voor uitkering dan ook altijd zoveel toeslagen krijgen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb vijf kids, twee keer gebeld vorig jaar met de belastingdienst om te kijken of dat idioot hoge bedrag aan toeslagen wel klopt…
En dat bedrag wordt alleen maar hoger als men minder verdient. Ik heb er geen medelijden mee.
Bizar.
En dan nog meer geld naar mensen die niet meedoen aan onze maatschappij? Echt niet.
¤16,- per maand is twee keer een x aantal uur oppassen op de buurtkinderen.
Bedoel je dat de PvdA busreizen naar Duitsland moet gaan organiseren voor uitkeringstrekkers?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:57 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij kan GL/PvdA zich beter richten om de shag en sigaretten voor deze mensen wat te subsidieeren, want deze mensen betalen zich scheel met de huidige prijzen en dat is een stuk prijziger dan hun internetabonnement.
[ afbeelding ]
Ben blij dat je een betaalde baan hebt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:47 schreef DrDentz het volgende:
Als je dan werkt voor het minimumloon val je hier net buiten. Je mag dan duur betalen voor je internet, zorgverzekering, huur, gemeentelijke belastingen etc. terwijl je buurman die in de bijstand zit en de hele dag blowt en fortnite speelt voor 16 euro internet heeft en alle toeslagen opstrijkt. Wie heeft het dan slimmer bekeken jij of je buurman?
Ik heb ook een 75 inchquote:Op donderdag 23 januari 2025 10:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Vergeet de 75" televisie en een paar megagrote honden niet.
De adoratie van de Engelse taal saboteert nu ook de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:04 schreef torentje het volgende:
[..]
BenWees blij dat je een betaalde baan hebt.
Bestaat dat?quote:Op donderdag 23 januari 2025 00:17 schreef Cruzinats het volgende:
Ik heb een unlimited data bundle op de telefoon voor ¤20 per maand.
Blokkeer bij die abonnementen dan meteen goksites, Aliexpres, Temu etc.quote:Op donderdag 23 januari 2025 00:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..] GroenLinks-PvdA wil daarom dat de staatssecretaris bij grote internetproviders Vodafone, Ziggo, Odido en KPN afdwingt abonnementen aan te bieden van zo’n 16 euro per maand voor de minima. Een flink lager bedrag dus. [..]
Naar de voedselbank gaan en dat eten inmaken in potten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:12 schreef Tengano het volgende:
Ik vind ook dat die mensen een eigen subforum moeten krijgen zodat ze onderling ideeen met elkaar uit kunnen wisselen aangaande het maken van budgetmaaltijden, hoe je je eigen band kunt plakken, zelf sokken kunt stoppen en meer van dat soort dingen.
En daarnaast kun je bijvoordeeld met elkaar delen hoe je met de druk van de samenleving omgaat omdat er nogal wat vooroordelen bestaan waar je toch mee om moet leren gaan.
En vergeet het maar dat je geld of boodschappen mag aannemen van je familie, dat zien ze als fraudequote:Op donderdag 23 januari 2025 11:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Naar de voedselbank gaan en dat eten inmaken in potten.
En ja, de meerderheid denkt dat je omkomt in de toeslagen, veel rookt, niet met geld om kunt gaan en daarom in de schulden zit, gewoon geen zin hebt om te werken en dat je de zaak flink oplicht. En dat de gemeente bijspringt als je wasmachine kapot gaat. Om de meestvoorkomende vooroordelen maar eens te noemen.
Het is wel zo, dat het heel moeilijk is om uit de schulden te blijven als je geen geld hebt en als je daar eenmaal in zit is het haast onmogelijk om er weer uit te komen.
Voor jou, voor iemand met een bijstandsuitkering of schuldsanering dus niet. En we willen ze zo graag aan een baan helpen, maar het solliciteren via UWV gaat allemaal digitaal.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Kom op zeg, internet is al relatief goedkoop. Ik ben er helemaal voor om mensen zo volledig mogelijk mee te laten draaien maar dit is gepamper.
Met alle respect, maar nog steeds vragen ze meer dan 30,- euro voor een koperlijntje die er al decennialang ligt...quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Kom op zeg, internet is al relatief goedkoop. Ik ben er helemaal voor om mensen zo volledig mogelijk mee te laten draaien maar dit is gepamper.
Ja, dat moet je opgeven als inkomsten, zodat ze dat kunnen verrekenen met je uitkering.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En vergeet het maar dat je geld of boodschappen mag aannemen van je familie, dat zien ze als fraude
Ja, je moet ook regelmatig je doopceel lichten en een hoop documenten opsturen. Ook om aan te tonen dat je ergens voor in aanmerking komt, of dat je de zaak niet oplicht. Het is al heel wat als je die elektronisch kunt aanleveren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Voor jou, voor iemand met een bijstandsuitkering of schuldsanering dus niet. En we willen ze zo graag aan een baan helpen, maar het solliciteren via UWV gaat allemaal digitaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een totaal andere discussie.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:38 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Met alle respect, maar nog steeds vragen ze meer dan 30,- euro voor een koperlijntje die er al decennialang ligt...Het geld is al 20x terug binnen geharkt.
Het hangt van veel dingen af. Bij Ziggo krijg je bijvoorbeeld een televisieabonnement met telefonie en eventueel ook internet. Het basisabonnement kost ~50 Euro en daar komt het internet dan bovenop. Ja, ook als je alleen het internet gebruikt. Dat is dus erg duur.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:49 schreef monkyyy het volgende:
Komt dat zoveel voor? Dat mensen geen internetabonnement hebben omdat ze het niet kunnen betalen?
Wat is er mis met je telefoon gebruiken?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Voor jou, voor iemand met een bijstandsuitkering of schuldsanering dus niet. En we willen ze zo graag aan een baan helpen, maar het solliciteren via UWV gaat allemaal digitaal.
Wel eens van de participatiewet gehoord?quote:Op donderdag 23 januari 2025 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
En dan nog meer geld naar mensen die niet meedoen aan onze maatschappij? Echt niet.
Mooi die afleiding van extreemlinks.quote:Op donderdag 23 januari 2025 00:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
GroenLinks-PvdA wil lage internetprijs voor armen afdwingen: 16 euro per maand
Mensen in de bijstand betalen nu nog de volle prijs voor een internetabonnement. GroenLinks-PvdA wil providers dwingen om deze groep een goedkoop basisabonnement van 16 euro aan te bieden.
[ afbeelding ]
Een internetaansluiting van zo’n 100 Mbps - een normale snelheid waarmee je de meeste dingen prima kunt doen - kost in Nederland gemiddeld zo’n 44 euro per maand. Voor de meeste mensen is dat bedrag best te betalen, maar voor mensen in armoede is het een flinke som. GroenLinks-PvdA wil daarom dat de staatssecretaris bij grote internetproviders Vodafone, Ziggo, Odido en KPN afdwingt abonnementen aan te bieden van zo’n 16 euro per maand voor de minima. Een flink lager bedrag dus.
,,Internet is gewoon een basisbehoefte", zegt GroenLinks-PvdA-Kamerlid Barbara Kathmann. ,,Alles waar je afhankelijk van bent moet je tegenwoordig online regelen. Of het nou gaat om zaken doen met de overheid of een afspraak maken bij de dokter.” En dan is het gek dat Nederlanders met een kleine beurs het niet kunnen betalen, vindt het linkse Kamerlid. ,,Ik zou iedereen willen uitdagen om een week lang te leven zonder internet. Ga er maar aan staan. Dat krijg je niet voor elkaar.”
https://www.ad.nl/politie(...)-per-maand~ae7c5718/
quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:44 schreef Mano_ het volgende:
Populisten doen populistisch. Wat een verrassing.
Hihiquote:Op donderdag 23 januari 2025 12:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]![]()
Wat een hoop drukte om zo’n voorstelletje die volledig past bij hetgeen waar pvda/gl voor staat.
Of het nodig dan wel verstandig is, is de vraag, maar daar kan de kamer prima over debatteren. Dit hopelijk met betere standpunten dan de meeste hier gegeven.
Het populisme noemen is natuurlijk gewoon achterlijk, maar dit lijkt een nieuwe trant te worden bij de aanhangers van de ietwat populistische partijen nu in de regering.
Nee precies, daar hebben we het niet overquote:Op donderdag 23 januari 2025 12:19 schreef CarbonC het volgende:
[..]
We hebben het niet over buikomtrek.
Kan, je kan het alleen geen populisme noemen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:55 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hihi
Wel eens dat het past bij de partij. Vandaar ook mijn reactie.
Nou we hoorden in 2023 dat een hele zielige mevrouw bij SBS NU NU NU geld nodig had. Dus blijkbaar is dat een groot probleem wat ze proberen op te lossen.quote:
Zeker als je de hele dag de tijd hebt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef MichaelScott het volgende:
Internet is tegenwoordig inderdaad een levensbehoefte, dat zal niemand ontkennen.
Maar 100mbps is wat overdreven, 10mb lijkt me ook wel genoeg voor het sturen van een mailtje of inloggen op een overheidssite.
Die zielige mevrouw die nog gewoon op vakantie kon, right?quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou we hoorden in 2023 dat een hele zielige mevrouw bij SBS NU NU NU geld nodig had. Dus blijkbaar is dat een groot probleem wat ze proberen op te lossen.
Weet je dat zeker dat is net ietsie meer dan 1 megabyte/seconde. Voorts moet je rekening houden met signaalverlies. Jongeren gebruiken vaak wifi op hun telefoon en daar gaat het veel mis. Ik ben overigens geen voorstander van dat voorstel want links vist weereens naar goedkope stemmenquote:Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef MichaelScott het volgende:
Internet is tegenwoordig inderdaad een levensbehoefte, dat zal niemand ontkennen.
Maar 100mbps is wat overdreven, 10mb lijkt me ook wel genoeg voor het sturen van een mailtje of inloggen op een overheidssite.
Ja dat is lariekoek, en ik ben er echt niet voor om de armsten onder ons bewust achter te stellen, maar dit vind ik wel een beetje onzinnig.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:38 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Met alle respect, maar nog steeds vragen ze meer dan 30,- euro voor een koperlijntje die er al decennialang ligt...Het geld is al 20x terug binnen geharkt.
En de winst klotst al tegen de plinten bij de KPNs of Vodafones.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:42 schreef Jeo_Boden het volgende:
Ik hoorde dat de koperlijnen tegenwoordig vanuit een kabel of glasvezel verdeelkast in de wijk naar woningen toelopen. Ik ben het wel met mr. fox eens dat die koperlijnen al wel een miljoen x over de kop zijn uitgemolken.
Oh ik ook niet hoor, het klinkt vooral als een onuitvoerbaar gedrocht van een regeling waar weer een blik ambtenaren voor nodig is.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:39 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Weet je dat zeker dat is net ietsie meer dan 1 megabyte/seconde. Voorts moet je rekening houden met signaalverlies. Jongeren gebruiken vaak wifi op hun telefoon en daar gaat het veel mis. Ik ben overigens geen voorstander van dat voorstel want links vist weereens naar goedkope stemmen
Dat worden er steeds minder omdat vrijwel iedereen een fatsoenlijk pensioen opbouwt gedurende zijn/haar werkzame leven.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:52 schreef raptorix het volgende:
Iedereen die het hier over uitkeringstrekkers heeft, snappen jullie wel dat er heel veel mensen met een kale AOW zijn?
Ok, als jij het zegtquote:Op donderdag 23 januari 2025 12:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kan, je kan het alleen geen populisme noemen.
Ja, daar kun je als rechtse regering niets aan doen, want vrije markt. En het zijn er twee, dus hebben ze geen monopolie.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
Internet is hier sowieso vrij duur vergeleken met de landen om ons heen: https://tweakers.net/nieu(...)ie-kpn-en-ziggo.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |