abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216427941
Elke regio woon je? Ik ken een psychotherapeut die met de meeste zorgverzekeraars een overeenkomst heeft.
  maandag 27 januari 2025 @ 18:48:17 #52
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216452504
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 11:00 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Ik wil geen medicatie, ben ook niet van plan deze te nemen. Ik denk dat mentale hulp voor mij misschien wel kan helpen. Ben iemand met veel (mentale) problemen, totaal niet tevreden met mezelf. Alles lijkt bij elkaar opgeteld te zijn, wat heeft geleid tot hoe ik me nu voel en hoe ik door het leven moet gaan.

Voel me zoals ik me vroeger voelde op de middelbare school, alleen problematischer nu natuurlijk. Dat gevoel is twee decennia goed op de achtergrond gebleven, ik kon er goed mee omgaan. Nu merk ik dat het boven me is gaan staan.
Heb je nou al een afspraak met de huisarts gemaakt?
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
pi_216458117
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 18:48 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

[..]
Heb je nou al een afspraak met de huisarts gemaakt?
Nee, ik heb er nachten van wakker gelegen, maar op dit moment voel ik me niet klaar om hulp te vragen. Ik probeer het zelf maar op te vangen, zoals ik nu al doe, en altijd gedaan heb. Moeilijk voor te stellen dat ik me nog slechter en kutter kan voelen dan dan ik me nu en de afgelopen tijd heb gevoeld.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:11:00 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216458188
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 00:27 schreef Sally het volgende:
Had je de Luisterlijn ook overwogen?
Of heet het nog Sensoor?
Even naar boven gehaald.

De Luisterlijn kun je bellen, je kunt met ze chatten en je kunt je verhaal mailen. Uiteraard vertrouwelijk.

Misschien iets voor jou TS?
pi_216474192
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Even naar boven gehaald.

De Luisterlijn kun je bellen, je kunt met ze chatten en je kunt je verhaal mailen. Uiteraard vertrouwelijk.

Misschien iets voor jou TS?
Ik had dit al gevonden, maar het leek me meer gericht op jongeren. Nu ik goed gekeken heb, had ik zelf een andere gevonden, die ik ook in de openingspost had beschreven. Dankjewel. Of het wat effect zal hebben, weet ik echter niet. Weet vrij weinig meer.
  woensdag 29 januari 2025 @ 19:50:10 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216474458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:37 schreef srekiurbegnaam het volgende:

[..]
Ik had dit al gevonden, maar het leek me meer gericht op jongeren. Nu ik goed gekeken heb, had ik zelf een andere gevonden, die ik ook in de openingspost had beschreven. Dankjewel. Of het wat effect zal hebben, weet ik echter niet. Weet vrij weinig meer.
TS, de Luisterlijn is zeer zeker niet speciaal voor jongeren. Het is bijzondere hulpverlening, want je kunt bellen, chatten of mailen. Hou het in gedachten.
pi_216474984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:37 schreef srekiurbegnaam het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
TS, de Luisterlijn is zeer zeker niet speciaal voor jongeren. Het is bijzondere hulpverlening, want je kunt bellen, chatten of mailen. Hou het in gedachten.
De Luisterlijn is zelfs eigenlijk gericht op volwassenen. Vanuit de luisterlijn is de Kindertelefoon ontstaan - als ik het goed herinner uit mijn jeugd. Of anders andersom.

En inderdaad heel laagdrempelig.
Zij kennen jou niet, dus wat heb je te verliezen?

Ze zullen vast een heleboel al langs hebben horen komen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_216475000
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik weet ook niet waar ik dan gezocht heb, in mijn geschiedenis vind ik alleen "Alles Oke?" terug. Dat is inderdaad tot 25 jaar.
pi_216483392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:05 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Ik zoek geen intensieve begeleiding of iets in die richting, maar gewoon de ruimte om mijn verhaal te delen en misschien wat feedback te ontvangen of simpelweg een luisterend oor. Ik heb online gezocht, maar vooral telefoonnummers en chats voor jongeren gevonden, terwijl ik daar inmiddels niet meer in pas. Die manier van hulp sprak me wel aan.
bedoel je mischien iets als de 'Luisterlijn'' ?
https://www.deluisterlijn.nl/

(edit: zie net dat die al meermaals genoemd is, maar die lijkt me ook juist exact gericht op deze soort van klachten)

Zeker niet op jongeren gericht (eerder op wat oudere mensen), maar specifiek gericht op het bieden van een luisterend oor en 'meedenken' wat je het meest zou kunnen helpen.

Uit je Openingspost krijg ik namelijk het idee dat je 'Hulp-vraag' nu nog relatief vaag en ongespecificeerd is, misschien je licht depressieve klachten nog niet 'zwaar' genoeg zijn voor medische hulpverlening;
maar het mogelijk ook vooral een soort van zingeving en zoeken naar punten jezelf te verbeteren (of misschien wat meer sociale contacten opdoen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_216555012
Aangezien het andere topic niet helemaal bedoeld is voor adviezen (al kreeg je ze daar wel), even naar hier gehaald.
Gelukkig heb jij een eigen topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:11 schreef srekiurbegnaam het volgende:

[..]
Dank allebei voor de aardige woorden, heb buiten gezeten in de kou, dat was wel even fijn. Ik heb morgen weer contact.
Slaap heel slecht al een lange tijd. Vroeg in de nacht wakker worden met een bonkend hart, nat van het zweet, met het idee dat de hele nacht al voorbij is.
Laat ook eens je schildklier nakijken. Daar kan je je ook beroerd van voelen.
Naast alle stress natuurlijk, maar volgens mij kan je schildklier/bijschildklieren ook enorm ontregeld raken door... stress.....

Sterkte :*
pi_216562642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 01:11 schreef Sally het volgende:
Aangezien het andere topic niet helemaal bedoeld is voor adviezen (al kreeg je ze daar wel), even naar hier gehaald.
Gelukkig heb jij een eigen topic:
[..]
Laat ook eens je schildklier nakijken. Daar kan je je ook beroerd van voelen.
Naast alle stress natuurlijk, maar volgens mij kan je schildklier/bijschildklieren ook enorm ontregeld raken door... stress.....

Sterkte :*
Dankjewel nogmaals. De vragen die ik had betreffende de openingspost heb ik wel wat kunnen beantwoorden voor mezelf en ook al enige actie ondernomen. Voel me wederom (vooral emotioneel) heel erg kut, elke ademhaling is zwaar, hoop op wat verbetering hierin, met of zonder hulp.

Dit topic mag op slot, want het schiet nu wel zijn doel voorbij. In ieder geval bedankt voor de vele reacties van jullie. Werd erg gewaardeerd. Dank.
  woensdag 5 februari 2025 @ 18:56:36 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216562916
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:38 schreef srekiurbegnaam het volgende:

[..]
Dankjewel nogmaals. De vragen die ik had betreffende de openingspost heb ik wel wat kunnen beantwoorden voor mezelf en ook al enige actie ondernomen. Voel me wederom (vooral emotioneel) heel erg kut, elke ademhaling is zwaar, hoop op wat verbetering hierin, met of zonder hulp.

Dit topic mag op slot, want het schiet nu wel zijn doel voorbij. In ieder geval bedankt voor de vele reacties van jullie. Werd erg gewaardeerd. Dank.
Ik hoop dat je je spoedig beter voelt. Aarzel niet om weer te posten als je dat prettig vindt! ^O^
  woensdag 5 februari 2025 @ 18:59:10 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216562973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:38 schreef srekiurbegnaam het volgende:

[..]

Laat je inderdaad ook bloedonderzoek doen? Je lichamelijke klachten hoeven niet (alle) voort te komen uit stress. Het kan ook omgekeerd zijn, dat je je lichamelijke klachten interpreteert als tekenen van stress waardoor je je extra gestresst voelt. Terwijl je lichamelijke klachten een andere oorzaak hebben (bijv. een schildklieraandoening - en die komen veel voor).
The love you take is equal to the love you make.
pi_216563152
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Laat je inderdaad ook bloedonderzoek doen? Je lichamelijke klachten hoeven niet (alle) voort te komen uit stress. Het kan ook omgekeerd zijn, dat je je lichamelijke klachten interpreteert als tekenen van stress waardoor je je extra gestresst voelt. Terwijl je lichamelijke klachten een andere oorzaak hebben (bijv. een schildklieraandoening - en die komen veel voor).
Laat ik doen, vrijdag. Daarna hoor ik verder wat de volgende stappen zijn via mijn huisarts. Er zijn dingen gebeurd waardoor ik enorm veel stress heb. Het zijn niet alleen de lichamelijke klachten, maar ook geestelijk voel ik me verre van goed.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:33:31 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216563351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:16 schreef srekiurbegnaam het volgende:

[..]
Laat ik doen, vrijdag. Daarna hoor ik verder wat de volgende stappen zijn via mijn huisarts. Er zijn dingen gebeurd waardoor ik enorm veel stress heb. Het zijn niet alleen de lichamelijke klachten, maar ook geestelijk voel ik me verre van goed.
Dat snap ik.

Wie weet is er een lichamelijke factor die meespeelt en kan het aanpakken daarvan je weer aan de goede kant van de grens helpen krijgen.

Houd moed!
The love you take is equal to the love you make.
pi_216665447
Aangezien het andere topic niet helemaal voor de uitgebreide adviezen was/is, naar hier gehaald op voorstel van @Droopie

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:47 schreef Sally het volgende:

[..]
Al was het maar *iets* wat helpt om beter te slapen.
Te weinig slaap wordt vaak onderschat wat het doet met een mensenlichaam. Net als niet goed, niet genoeg eten. Of niet genoeg aan juiste voedingsstoffen binnen krijgen (denk aan Vitamine B12, wat belangrijk is voor de rode bloedlichaampjes, én de zenuwbanen. Mensen die vega/vegan eten moeten niet voor niets extra B12 gebruiken (al dan niet via injectie, of smelttabletten). Bloedarmoede ligt om de hoek op die manier).

Ook andere Vitamines en mineralen die je via voeding binnen moet krijgen, en van sommige kan je echt ruim méér nodig hebben dan uit voeding te halen valt - dus supplementen nemen .
Voorbeelden: Vitamine D, Magnesium, Omega 3-vetzuren, Vitamine C, om er een paar te noemen. De reguliere geneeskunde denkt daar vaak maar luchtig over, of heeft de normen heel laag gesteld.
[..]
Maar ondersteuning bij de vooruitgang kan al helpend zijn?
[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:51 schreef Sally het volgende:

[..]
Oh, er wordt al gesproken over B12 en Foliumzuur, gelukkig.

Al kan je dan als je dat neemt, niet meer goed odnerzocht worden of je een structureel functioneel opnameprobleem van de B12 hebt... Daarvoor moet je eerst weer 3 liefst 6 maanden zonder B12 hebben gedaan.

Eet je wel vlees, vis en eieren?
Als dan de B12 al laag is, dan kan er dus sprake van zijn dat jij zo'n B12-opnameprobleem hebt (dan neemt je lichaam het niet op uit voeding (in de maag ontbreekt een eiwit/factor), en zal je eventueel via injecties in de spieren de B12 toegediend moeten krijgen, dan komt het wat meer direct in de bloedbaan terecht namelijk).
[..]
Drink je vaker? (ik neem aan dat je Alcohol bedoelt). Dan kan je ook te laag zitten in je Vitamine B1. En wellicht ook B6 nodig hebben.

(let wel op dat bij jou de Vitamine B6 niet gaat stapelen, dat weet je alleen maar als je ook je bloed gaat monitoren nadat je B6 bent gaan slikken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')