Zonder de boeren hadden we niks te eten, en zonder de schaalvergroting was dat kleine beetje eten alleen betaalbaar voor de grootverdieners.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar heb je nou ook nog iets inhoudelijks te melden over het feit dat werkelijk niemand de totale landbouwsector wil vernietigen, helemaal niemand de economie om zeep wil helpen, maar dat het werkelijk om niets anders gaat dan dat pakweg 35.000 personen (dat is 0.3% van de beroepsbevolking) moet stoppen met de huidige intensieve veeteelt, maar grotendeels prima werkzaam mag blijven in de sector, bijvoorbeeld in de akkerbouw?
0,3% van de beroepsbevolking in een economisch verwaarloosbare sector die al tientallen miljarden aan schade hebben veroorzaakt. Daar gaat dit over. Daar was een gouden regeling voor bedacht die de sukkels van de BBB om zeep hebben gebracht. Daar moet je eens over nadenken, waarom BBB dat nou gedaan heeft. Misschien begin je dan te begrijpen wie de echte vijanden van de boeren zijn.
Biologisch is niet duurder en heeft geen lagere opbrengst, dus dat is onzin. De hoofdreden dat we zoveel melkkoeien hebben is omdat we melkpoeder voor Chinese babymelk maken. Nou is China erg groot en behoorlijk leeg, dat kunnen ze daar ook wel zelf.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zonder de boeren hadden we niks te eten, en zonder de schaalvergroting was dat kleine beetje eten alleen betaalbaar voor de grootverdieners.
Maar misschien wil jij voortaan 1* in de maand een gehaktbal en de rest van de week aardappelen eten.
Dat jij niets van de landbouwsector begrijpt is duidelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zonder de boeren hadden we niks te eten, en zonder de schaalvergroting was dat kleine beetje eten alleen betaalbaar voor de grootverdieners.
Maar misschien wil jij voortaan 1* in de maand een gehaktbal en de rest van de week aardappelen eten.
https://www.consumentenbo(...)ng-weer-iets-kleinerquote:Op woensdag 22 januari 2025 22:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Biologisch is niet duurder en heeft geen lagere opbrengst, dus dat is onzin. De hoofdreden dat we zoveel melkkoeien hebben is omdat we melkpoeder voor Chinese babymelk maken. Nou is China erg groot en behoorlijk leeg, dat kunnen ze daar ook wel zelf.
Ik heb daar al op geantwoord met een ander onderzoek, dat duurdere zit hem puur in de hogere winstmarge die supermarkten op het label 'biologisch' pakken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.consumentenbo(...)ng-weer-iets-kleiner
Ik had de link al eerder gestuurd maar 50% duurder dan reguliere producten.
En ieder land exporteert zaken en importeert andere goederen.
Als ieder land alles voor zichzelf moest produceren ben je snel klaar.
Maar a la, je hebt hierin min of meer twee "kampen" en die komen echt niet dichter bij elkaar.
Ik begrijp het precies, in jouw ideaal scenario gaan we voortaan maar 95% van de tijd vegetarisch eten en het vlees wat we produceren is alleen voor de binnenlandse markt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat jij niets van de landbouwsector begrijpt is duidelijk.
We hebben veel teveel intensieve veehouderij en veel te weinig akkerbouw. Met een halvering van het huidige aantal houden we ruim voldoende vlees en melk over.
Veeteelt produceert eigenlijk geen voedsel, het zet veel plantaardig voedsel en heel veel water om in veel minder dierlijk voedsel. 1 calorie dierlijke producten kost 3-7 calorieën plantaardig
Het antwoord is: ja natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de complottheorist die blijkbaar toch ergens in mij zit, denkt nog wel eens: zou BBB dit hebben gedaan om boeren failliet te laten gaan, zodat de echte achterban van BBB (de hele grote boeren) hen kan opkopen? Dan moet je natuurlijk geen geld geven om een manier van niet intensief boeren te financieren.
Ja en die gaan ze echt niet verlagen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb daar al op geantwoord met een ander onderzoek, dat duurdere zit hem puur in de hogere winstmarge die supermarkten op het label 'biologisch' pakken.
https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)%20eigen%20onderzoek
Nee, dat is gewoon dikke onzin. We produceren hier grotendeels voor het buitenland. Laat het buitenland dat maar zelf doen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik begrijp het precies, in jouw ideaal scenario gaan we voortaan maar 95% van de tijd vegetarisch eten en het vlees wat we produceren is alleen voor de binnenlandse markt.
Prima, ik denk er anders over.
Natuurlijk wel, ze zullen wel moeten. Lidl en Super de Boer zijn biologisch al gaan verkopen voor de prijs van het gangbare spul. Supermarkten zijn nogal prijselastisch, als een ander goedkoper is gaan mensen daar heen. En biologisch wordt of jij nu wil of niet de nieuwe standaard: https://agriculture.ec.eu(...)g/future-organics_nlquote:Op woensdag 22 januari 2025 22:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja en die gaan ze echt niet verlagen.
Rechtse bluf denk ikquote:Op woensdag 22 januari 2025 22:20 schreef Bluesdude het volgende:
sept 2024:
https://www.ad.nl/video/productie/caroline-van-der-plas-stopt-als-de-veestapel-moet-krimpen-725567
Zal ze echt de politiek verlaten ?
Ja en? Zonder mijnwerkers hadden we geen kolen. Zonder leraren geen scholen. Niet alsof boeren meer bij hebben gedragen dan andere mensen. De intensieve veeteelt kan niet meer hier. Zo dramatisch zal dat de prijzen niet beinvloeden. Het is ook niet zo dat als je geen vlees meer hebt je niet meer lekker kan koken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ook weer totale onzin. Jammer dat een echte discussie onmogelijk is op deze manier.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik begrijp het precies, in jouw ideaal scenario gaan we voortaan maar 95% van de tijd vegetarisch eten en het vlees wat we produceren is alleen voor de binnenlandse markt.
Zat ze er ooit in?quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:20 schreef Bluesdude het volgende:
sept 2024:
https://www.ad.nl/video/productie/caroline-van-der-plas-stopt-als-de-veestapel-moet-krimpen-725567
klopt, meer dan 50% van wat je ziet groeien is varkensvoer en koeienvoerquote:Op woensdag 22 januari 2025 22:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat jij niets van de landbouwsector begrijpt is duidelijk.
We hebben veel teveel intensieve veehouderij en veel te weinig akkerbouw. Met een halvering van het huidige aantal houden we ruim voldoende vlees en melk over.
Veeteelt produceert eigenlijk geen voedsel, het zet veel plantaardig voedsel en heel veel water om in veel minder dierlijk voedsel. 1 calorie dierlijke producten kost 3-7 calorieën plantaardig
Het tegenovergestelde van bluffen als je het mij vraagt.quote:
Lijkt me een extreem goede reden voor Holman en Van Campen om dit hard te spelen. En ook voor de PVV om de BBB niet te hard te helpen, trouwens.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:20 schreef Bluesdude het volgende:
sept 2024:
Ik denk dat het een loos dreigement is, maar wat jij zegt kan ook zomaarquote:Op woensdag 22 januari 2025 22:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde van bluffen als je het mij vraagt.
Dus ze verneukt het voor de boeren en dan ontvlucht ze de verantwoordelijkheid. Toch ook niet alsof ze nog populair is op dat moment.
Als we de vleesproductie halveren is er nog steeds meer dan genoeg voor de binnenlandse markt. Nergens voor nodig om vrijwel iedereen vegetariër te maken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ruggengraat als een banaan ? Niet homegrown ?quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat pluche zit toch wel lekker denk ik.
Als dat het was ging het nog enigszins.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, meer dan 50% van wat je ziet groeien is varkensvoer en koeienvoer
voermais, voederbieten, raaigras, koeien staan binnen en krijgen het jusite mengsel in hun bak met soja
ruwvoer en krachtvoer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |