abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2025 @ 09:38:41 #26
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216399421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Niet anders dan we nu al doen met bijvoorbeeld een zorgtoeslag, een huurtoeslag, een arbeidskorting etc.
dat is ook idioot
de overheid is helemaal van het padje af

wat iets kost dat kost het
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216399449
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Trump kan nog wat leren van NSC en BBB als het om onbehoorlijk bestuur gaat.
Veel incompetente politici kunnen straks net als (de kortst zittende MP van het VK) Liz Truss het beste naar de VS emigreren in een wanhopige poging zich bij Maga te voegen. De hoop op dat ze elders nog aan de bak komen is uiterst klein. Als de BBB iemand als Van der Plas afdankt.. einde oefening. Of ze moet voor het OV gaan rijden, dat zou ik nog wel respecteren.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:11:58 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216400400
in begin 2014 heb ik voorspeld dat begin 2024 de woningbouwverenigingen zijn verdwenen , begin 2024 vroeg men mij de voorspelling voor 2034,
Ik heb gezegd dat in 2034 de meeste pensioenfondsen zijn verdwenen en commercieel zijn gegaan als retirement investers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216400778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:11 schreef michaelmoore het volgende:
in begin 2014 heb ik voorspeld dat begin 2024 de woningbouwverenigingen zijn verdwenen , begin 2024 vroeg men mij de voorspelling voor 2034,
Ik heb gezegd dat in 2034 de meeste pensioenfondsen zijn verdwenen en commercieel zijn gegaan als retirement investers
Zijn de woningbouwverenigingen verdwenen?
pi_216400809
Kan het kabinet niet deze week nog vallen over stikstof en dan het pensioenstelsel controversieel verklaren, zodat destructieve Omtzigt niet nog meer kan slopen dan hij de afgelopen 22 jaar vanuit de Kamer al heeft gedaan?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:58:56 #31
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216400979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zijn de woningbouwverenigingen verdwenen?
ja ,weet jij dat niet, het zijn nu commerciele corporaties

die vennootschapsbelasting betalen net als echte bedrijven, zonder winstooogmerk, maar ze maken wel een bak winst
met een gemiddelde bouwprijs van 90.000 gulden kan dat ook haast niet anders
pi_216401051
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die vennootschapsbelasting betalen net als echte bedrijven, zonder winstooogmerk, maar ze maken wel een bak winst
Ehm, ze waren voor 2014 corporaties die winst maakten, maar dat is daarna juist veranderd. Nogal een vreemde voorspelling in 2014 dus. Al sinds midden jaren 90 zijn alle woningcorporaties privaat en dus commercieel, ipv publiek. En sinds 1997 krijgen ze al geen directe subsidie voor nieuwbouw, maar moeten ze zelf voor hun geld zorgen. Wist jij dat in 2014 nog niet? Het was toen volop in het nieuws door de lopende parlementaire enquete.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:32:44 #33
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216401317
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ehm, ze waren voor 2014 corporaties die winst maakten, maar dat is daarna juist veranderd. Nogal een vreemde voorspelling in 2014 dus. Al sinds midden jaren 90 zijn alle woningcorporaties privaat en dus commercieel, ipv publiek. En sinds 1997 krijgen ze al geen directe subsidie voor nieuwbouw, maar moeten ze zelf voor hun geld zorgen. Wist jij dat in 2014 nog niet? Het was toen volop in het nieuws door de lopende parlementaire enquete.
Ja klagen doen ze nog steeds wel met 6 miljard winst
quote:
Is een woningcorporatie VpB-plichtig?
Per 1 januari 2008 werden woningcorporaties integraal belastingplichtig voor de VpB.
Dit betekende dat alle activiteiten van een woningcorporatie vanaf 1 januari 2008 onder de heffing van de VpB vielen.
met 1,5 miljard euro aan winstbelasting per jaar hebben ze ook geen subsides nodig
Tja je wilt commercieel of je wilt het niet
En maar klagen over die hoge winstbelasting _O- _O- Het zijn net echte vastgoedbedrijven
Nu mogen ze in maseraties rijden en dan nog klagen
https://aedes.nl/financie(...)r-eu-15-miljard-jaar

quote:
Delen
De afgelopen jaren droegen woningcorporaties jaarlijks ongeveer ¤ 700 miljoen af aan Vpb.
Dit jaar is dat al ongeveer ¤ 1,1 miljard.
Gemiddeld gaat er voor iedere sociale huurwoning nu bijna één maand huur aan winstbelasting naar de schatkist. De Vpb loopt de komende jaren snel op naar ¤ 1,5 miljard in 2027

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 24-01-2025 17:12:50 ]
pi_216401745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Het is even wachten op een kabinet dat niet met de handen over elkaar gaat zitten tot dat aangepakt wordt.
  donderdag 23 januari 2025 @ 14:14:16 #35
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216402302
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ah, op die fiets. Het is even wachten op een kabinet dat niet met de handen over elkaar gaat zitten tot dat aangepakt wordt.
waarom ???
ze maken dus 1,5 miljard /0,25 is 3,5 miljard netto winst na belastingen
woningbouwverenigingen /corporaties zijn nu commerciele bedrijven , net als pensioenfondsen dat willen worden

ze moeten alleen niet zo zielig zeuren over die winstbelasting , ieder bedrijf betaald dat,
Als ze minder belasting willen betalen dan kunnen ze wat terug geven aan de huurders of de huurverhoging een jaar overslaan

gaan ze maar eens wat huizen bouwen in de weilanden plek zat daar , dan maken ze aftrekbare onkosten

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 24-01-2025 21:29:10 ]
  vrijdag 24 januari 2025 @ 10:18:44 #36
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216411036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]
bedrijven zonder winstoogmerk mogen wel gewoon winst maken , maar moeten dan ook vennootschapsbelasting betalen
winst maken is misschien niet hun doel , maar doen ze dat wel , dan gaan ze aan de lat

Maar afschrijven op de vastgoed waarde tot 0,0 dat gaat al een heel aantal jaar niet meer, de WOZ is nu de bodemwaarde,
Bij verkoop van een pand is de verkoopprijs minus boekwaarde en verkoopkosten de transactiewinst
quote:
Als het pand aangeschaft is in 2021-2022-2023 dan mag er, maximaal, gedurende drie boekjaren nog worden afgeschreven volgens het oude systeem.
In 2024 en 2025 kunt u dus nog afschrijven tot de halve WOZ-waarde. Een meevaller!

Dit is de waarde die het pand heeft aan het einde van de gebruiksduur.
U mag niet afschrijven over grond.
onderhoud daarentegen is wel aftrekbaar
dus als er 2021 , 2022 , 2023 gebouwd is dan kan men dit jaar nog een boekhoudkundig verlies maken

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 28-01-2025 02:05:57 ]
pi_216411113
Als het volk zo graag inspraak wilt, waarom is het dan zo lastig mensen te vinden om in een deelnemersraad bijvoorbeeld zitting te nemen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_216414279
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 10:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als het volk zo graag inspraak wilt, waarom is het dan zo lastig mensen te vinden om in een deelnemersraad bijvoorbeeld zitting te nemen ?
Sterk argument. Kennelijk willen mensen wel roepen maar geen verantwoordelijkheid voor hun geroep nemen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 16:32:32 #39
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216415006
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:13 schreef 215 het volgende:

[..]
Sterk argument. Kennelijk willen mensen wel roepen maar geen verantwoordelijkheid voor hun geroep nemen.
ja een medezeggenschapsraad, goed joh

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 25-01-2025 17:12:45 ]
  zaterdag 25 januari 2025 @ 00:31:30 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216420656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 10:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiek had zich hier helemaal niet mee mogen bemoeien, pensioen is een zaak tussen werknemers en werkgevers
Nu heeft deze diefstal een wettelijke basis gekregen, door goedkeuring aan het parlement te vragen, zodat nu de pensioenfondsen wettelijk 400 miljard in eigen zak mogen proppen als transitie vereveningsbijdrage
quote:
24 jan.
'Politiek, werkgevers en vakbonden hebben inspraak van pensioenspaarders doelbewust buiten werking gezet'
https://www.telegraaf.nl/(...)buiten-werking-gezet
Bekijk deze YouTube-video
quote:
"Ons land wacht een pensioenramp"

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 25-01-2025 17:15:03 ]
  zaterdag 25 januari 2025 @ 18:40:34 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216427896
jonge mensen interesseert hun pensioen helemaal niets, ze betalen 8000 euro per jaar maar maakt ze niets uit
het gaat niet maandelijks van hun rekening af
werkgevers leggen zich er maar bij neer, of je t aan de een of de ander overmaakt tja

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 25-01-2025 23:39:10 ]
  zondag 26 januari 2025 @ 22:16:03 #42
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216443672
  maandag 27 januari 2025 @ 17:08:20 #43
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216451466
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Pensioenpotjes is in principe heel erg eenvoudig,
pensioenfondsen maken het graag heel erg ingewikkeld , zou ik ook doen met jouw geld :W B-)
Saldo, jantje 1500 euro, kees 2300 euro , sjaak 120.567 euro
eind jaar iedereen 3,2% rendement erbij
Hoe ingewikkelder je iets maakt, hoe makkelijker daarmee valt te frauderen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 02:11:19 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216456187
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hoe ingewikkelder je iets maakt, hoe makkelijker daarmee valt te frauderen.
we maken het zo ingewikkeld tot geen mens er meer iets van begrijpt
we beginnen met 20% van de opgebouwde pensioenaanspraken af te halen om iets te vereffenen., met instemming van het parlement die er ook niets meer van snapt
20% ervan dat is dan 400 miljard , die leggen we even opzij, vervolgens gaan we er bij sommigen iets bij doen en bij anderen weer minder

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 28-01-2025 02:26:26 ]
pi_216456651
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 00:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De politiek had zich hier helemaal niet mee mogen bemoeien, pensioen is een zaak tussen werknemers en werkgevers
Je kletst in al je posts uit je nek, maar dit is toch wel een pareltje. De politiek die zich niet met wetgeving mag bemoeien.

En de leden van de vakbonden hebben gewoon voor gestemd, dus die hetze moet stoppen.

quote:
In vrijwel alle sectoren heeft de FNV met de werkgevers een afspraak gemaakt over de overstap naar en de inrichting van de nieuwe pensioenregeling. Deze afspraken zijn voorgelegd aan de leden en zij (ook de gepensioneerden) hebben in groten getale ingestemd met deze afspraken. NSC en BBB stellen voor om deze afspraken aan een referendum te onderwerpen, waarbij de afspraken alleen doorgaan als de meerderheid ervoor stemt. Daar heeft de FNV grote bezwaren tegen.
https://www.fnv.nl/nieuws(...)de-rol-van-vakbonden

Als het oude stelsel blijft, moet iedereen onder de 45 eisen dat het verplichte pensioensparen wordt opgeheven. Stoppen met het financieren van de (rijke) ouderen door de jongeren, terwijl er voor de jongeren geen cent over blijft. Als je het over diefstal hebt...
pi_216456988
Ook hier weer hebben knappe koppen namens mij er op zitten studeren. Een vakbond (waar ik ook nog lid van ben) ga ik toch echt van uit dat ze het beste met me voor hebben. Ze zijn opgericht door en voor werknemers om die te vertegenwoordigen.

Daarnaast zijn er politieke partijen die ik ook wel vertrouw de beste afweging te maken in het algemeen belang.

Waarom zou ik dan het werk van jaren zelf moeten gaan beoordelen? En op basis van wat? Op de een of andere manier heb ik meer vertrouwen in professionals dan in schreeuwlelijken op facebook.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216457082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 08:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kletst in al je posts uit je nek, maar dit is toch wel een pareltje. De politiek die zich niet met wetgeving mag bemoeien.

En de leden van de vakbonden hebben gewoon voor gestemd, dus die hetze moet stoppen.
[..]
https://www.fnv.nl/nieuws(...)de-rol-van-vakbonden

Als het oude stelsel blijft, moet iedereen onder de 45 eisen dat het verplichte pensioensparen wordt opgeheven. Stoppen met het financieren van de (rijke) ouderen door de jongeren, terwijl er voor de jongeren geen cent over blijft. Als je het over diefstal hebt...
Michaelmoore heeft een eindloonregeling maar daar hoor je hem natuurlijk niet over klagen.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:09:09 #48
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216457294
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 08:31 schreef Hanca het volgende:

Als het oude stelsel blijft, moet iedereen onder de 45 eisen dat het verplichte pensioensparen wordt opgeheven. . Als je het over diefstal hebt...
ik ben het met je eens *O* *O* *O* *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 28-01-2025 10:21:40 ]
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:20:36 #49
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216457386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Michaelmoore heeft een eindloonregeling maar daar hoor je hem natuurlijk niet over klagen.
die bestaat al jaren niet meer, die is ook voor mij gstopt en verder gegaan in de middelloon regeling dus het gemiddeld loon tussen eind 2015 en mijn pensioendatum eind 2017

quote:
Op 31 december 2015 is de eindloonregeling afgeschaft.
De deelnemers waarbij op dat moment het eindloonrecht hoger was dan het middelloonrecht hebben het eindloonrecht toegekend gekregen. Op uw pensioen kunt u ook een verhoging, een toeslag krijgen.
Eindloonregelng was logisch , de postbode die kreeg vroeger het jaar voor ie met pensioen ging nog even een schaal erbij.
En daar 70 % van :{w ;)
Maar iedereen wordt nu zo oud, daar schrokken de pensioenfondsen van ,

een middelloonregeling is gebaseerd op het gemiddeld loon dat jij over de laatste 40 jaar had voor je met je pensioen ging.
(en daar 70% van)
, ok nou ga dat maar eens uitrekenen , zo idioot zit pensioensparen in elkaar

dus nu gaat men EINDELIJK per persoon sparen ,
(gedwongen omdat ze het zelf ook niet meer snappen)
maar de afdracht is nog steeds eigendom van het pensioenfonds als het gestort is 8)7 8)7
En gaat in de grote pot van het fonds zelf zodra jij dood bent
En dat kan niet zijn

DUS de stelsel wijziging naar persoonsgericht sparen die moet uiteraard doorgaan, de stelselwijzinging is veranderd maar niet in JOUW voordeel

DUS NSC zegt laat het de aanspraak nu voor wat het is en ga NU verder met persoonsgericht sparen
Dat is controleerbaar ( als het goed is )
Geen gerommel met potjes van pensioenfonds zelf en van de deelnemers

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 28-01-2025 18:27:27 ]
pi_216457542
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die bestaat al jaren niet meer, die is ook voor mij gstopt en verder gegaan in de middelloon regeling dus het gemiddeld loon tussen eind 2015 en mijn pensioendatum eind 2017
[..]
Eindloonregelng was logisch , de postbode die kreeg vroeger het jaar voor ie met pensioen ging nog even een schaal erbij.
En daar 70 % van :{w ;)

een middelloonregeling is gebaseerd op het gemiddeld loon dat jij over de laatste 40 jaar had voor je met je pensioen ging.
(en daar 70% van)
, ok nou ga dat maar eens uitrekenen , zo idioot zit pensioensparen in elkaar

dus nu gaat men EINDELIJK per persoon sparen ,
(gedwongen omdat ze het zelf ook niet meer snappen)
maar de afdracht is nog steeds eigendom van het pensioenfonds als het gestort is 8)7 8)7
En gaat in de grote pot van het fonds zelf zodra jij dood bent
En dat kan niet zijn

DUS de stelsel wijziging naar persoonsgericht sparen die moet uiteraard doorgaan, maar de stelselwijzinging is niet verbeterd en niet in JOUW voordeel

DUS NSC zegt laat het de aanspraak nu voor wat het is en ga NU verder met persoonsgericht sparen
Dat is controleerbaar ( als het goed is )
Geen gerommel met potjes van pensioenfonds zelf en van de deelnemers
Een eindloonregeling is niet meer actief opbouwend maar wordt wel op uitgekeerd op basis van eindloon. En dat weet jij best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')