quote:
Op maandag 20 januari 2025 18:50 schreef LXIV het volgende:[..]
Als hij slim is dan begint hij met zaken die op het randje zitten en gaat dan geleidelijk steeds verder. Zo met kleine stapjes. Zo kunnen de mensen die met hem mee gaan op zeker moment niet meer terug en kan hij ze letterlijk alles laten doen wat hij wil.
Dat manouvreren buiten de rechtstaat zal best meevallen, in alle huizen/rechtbanken/parlementen heeft ie een meerderheid. Hij zal wel tegengewerkt worden, en dat zal op onorthodoxe wij worden aangepakt. Daarin zal hij misschien (ver) buiten de kaders van de rechtstaat kunnen gaan. Ik denk dat ie ook geen keus heeft, anders zal die speech van 20 minuten geleden herinnerd worden als een grote grap.
Dit kan voor ons heel serieus worden. Als het zo is dat wij een militaire bondgenoot verliezen, wij enorm moeten ombuigen om defensie op 3% of meer moeten krijgen, onze economie vertraagt door importheffingen dan wordt het voor de EU een extitentiele crisis.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin