Beter om een witte man vooraan te zetten om de boodschap over te brengen dat die zwartjes en vrouwswezens het beste alleen maar een assisterende positie kunnen ambieren achter de brede schouders van het herrenvolk, toch? Dat is niet infantiliserend en racistisch.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
Ja, bespottelijk dit allemaal weer. Doelbewust een persoon van kleur vooraan zetten om de impliciete boodschap te geven 'Kijk, ook zij kunnen echt wel een leidersrol vertolken'. Het is zo ontzettend infantiliserend en daarmee trouwens ook racistisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Ik heb bij een vorige werkgever een tijdje een autistische collega gehad; ik wil nooit meer met autisten samenwerken. Ze zijn ongehoorzaam, niet vooruit te branden en veroorzaken daarmee bovendien een hogere werkdruk voor hun niet-autistische collega's. Gelukkig werd 'ie meteen de laan uitgestuurd toen zijn subsidieregeling afliep.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:10 schreef Soofsz het volgende:
De uitkomst van een assessment zegt weinig over of iemand daadwerkelijk geschikt is voor een functie. Het is vooral een hulpmiddel dat werkgevers gebruiken om de groep sollicitanten te verkleinen voor de volgende ronde. Zeven jaar geleden kreeg ik aan de VU een klassikale assessmenttraining, waarbij we ook tips kregen om beter te scoren.
Het feit dat mensen met bijvoorbeeld autisme door de uitkomst van een assessment worden afgewezen, is bovendien discriminerend. Werkgevers zijn namelijk verplicht om aanpassingen te bieden aan gehandicapte werknemers, zodat zij hun werk goed kunnen uitvoeren.
N=1quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik heb bij een vorige werkgever een tijdje een autistische collega gehad; ik wil nooit meer met autisten samenwerken. Ze zijn ongehoorzaam, niet vooruit te branden en veroorzaken daarmee bovendien een hogere werkdruk voor hun niet-autistische collega's. Gelukkig werd 'ie meteen de laan uitgestuurd toen zijn subsidieregeling afliep.
KDV-medewerkers hoeven de luiheid van ouders, die hun kinderen enkel in hun eigen brabbeltaaltje uit de rimboe opvoeden, niet op te vangen.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:34 schreef Soofsz het volgende:
[..]
Het zou inderdaad helpen als deze kinderen als peuter het kinderdagverblijf bezoeken. En op de basisschoolleeftijd veel tijd besteden op clubjes.
Maar dan moeten ze niet naar een internationale/expat kinderopvang gaan, waarvan je er steeds meer hebt.
Dus volgens de AI is dit plaatje waarschijnlijk met een AI gemaakt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die gast rechts lijkt meer op een Ajax trainer
Geen twee autisten zijn hetzelfde. Het betekent gewoon dat je moeite hebt met communicatie. En dat hoeft niet aan de autist te liggen, alhoewel Jan Modaal meestal de standaard is.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik heb bij een vorige werkgever een tijdje een autistische collega gehad; ik wil nooit meer met autisten samenwerken. Ze zijn ongehoorzaam, niet vooruit te branden en veroorzaken daarmee bovendien een hogere werkdruk voor hun niet-autistische collega's. Gelukkig werd 'ie meteen de laan uitgestuurd toen zijn subsidieregeling afliep.
Geloof me de site die ik daar voor gebruik is ontzettend goed, ze kunnen zelfs detecteren welk AI model je gebruikt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus volgens de AI is dit plaatje waarschijnlijk met een AI gemaakt.
Die AI plaatjes beginnen ook steeds meer op elkaar te lijken. Geen imperfecties en alles glad. Vroeger was dat zwaar gephotoshopped, nu AI gegenereerd. Dat komt natuurlijk ook, omdat dat een steeds groter aandeel van hun trainingsdata is.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geloof me de site die ik daar voor gebruik is ontzettend goed, ze kunnen zelfs detecteren welk AI model je gebruikt.
Ik gebruik zelf Flux als AI model, echter je hebt wat trucjes nodig om het juist minder glad te maken, bijvooorbeeld door een plugin (Lora) te gebruiken die dit corrigeert, maar je kunt ook zaken in je prompt gebruiken, bijvoorbeeld: Photo made with a Cheap Chinese camera. Maar wat je zegt klopt op zich.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die AI plaatjes beginnen ook steeds meer op elkaar te lijken. Geen imperfecties en alles glad. Vroeger was dat zwaar gephotoshopped, nu AI gegenereerd. Dat komt natuurlijk ook, omdat dat een steeds groter aandeel van hun trainingsdata is.
En uit de specifieke eigenaardigheden en artifacts kunnen ze dan zeggen welke het was. Die AI had daar geen node voor. Wel heel knap, dat een AI kan zien wat er ontbreekt of niet klopt. Ik ben benieuwd hoe dat werkt. Maar dat zal niets met "levensecht" te maken hebben.
Blij dat je niet mijn collega nent dan.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat zal best, maar vwb autisten hou ik het graag bij deze eenmalige ervaring.
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 14:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Beter om een witte man vooraan te zetten om de boodschap over te brengen dat die zwartjes en vrouwswezens het beste alleen maar een assisterende positie kunnen ambieren achter de brede schouders van het herrenvolk, toch? Dat is niet infantiliserend en racistisch.Zwartjes? Vrouwswezens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Jouw opmerking kan erg kwetsend overkomen en bevat een raciale uiting.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
KDV-medewerkers hoeven de luiheid van ouders, die hun kinderen enkel in hun eigen brabbeltaaltje uit de rimboe opvoeden, niet op te vangen.
Ik voelde dan ook geen enkele reden om mezelf in een voor die specifieke autist werkende communicatiewijze te verdiepen. De keuze om een autist aan te nemen is indertijd door mijn toenmalige werkgever genomen en niet door mij, als ik graag met autisten zou werken had ik wel een sociale studie gevolgd. En dat autisten het concept "opleverdatum" onbekend is maak je me niet wijs.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Geen twee autisten zijn hetzelfde. Het betekent gewoon dat je moeite hebt met communicatie. En dat hoeft niet aan de autist te liggen, alhoewel Jan Modaal meestal de standaard is.
Dat zal vast, maar KDV-medewerkers zijn geen taalleraren en leraressen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 17:57 schreef Soofsz het volgende:
[..]
Jouw opmerking kan erg kwetsend overkomen en bevat een raciale uiting.
Wat doe je dan op dit forum....?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat zal best, maar vwb autisten hou ik het graag bij deze eenmalige ervaring.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |