quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
De bottom 500 is geweest, nu wordt het natuurlijk ineens top!
4350 The Seekers - The Carnival Is Over
Het feest is voorbij, we kunnen weer naar huis. Dit lied is gebaseerd op een Russisch volksliedje, maar deze versie is de versie die we het best kennen in Nederland. Het is in de basis wel hun beste nummer, maar ik word er nog steeds niet heel vrolijk van. Het blijft aanvoelen als gedateerde drek. Na de eerste editie was er 2 jaar pauze voor dit nummer, maar in 2002 stond het het hoogst op 1241. Daarna bleef het tot 2009 aanwezig.
4349 Céline Dion - Because You Loved Me
Een saai liedje van Céline. Een pleonasme dus. Is het écht vervelend? Nee. Ik kan er verder niet zoveel over zeggen, dus dat doe ik niet. Van 2001 tot en met 2012 in de lijst.
4348 Baz Luhrmann - Everybodys Free (to Wear Sunscreen)
Hey Geer, Mex hier. Ik zocht toevallig een plaat en ik dacht: daar kan ik jouw hulp bij gebruiken. Het is een nummertje waar iemand de hele tijd praat en allerlei adviezen geeft. Kun je me helpen?
Een klassieke 'Dr. Request' plaat, ofwel lekker doen alsof je dit nummer niet kent bij Ome Geer en dan uiteindelijk gewoon dit matige plaatje met wat lollige adviezen op de radio krijgen. In 2017 stond dit op 1930, dit was de tijd van Gekdom op Radio 2. Toeval? I think not.Ik vind Buggles, baz en André wel geinig eigenlijk.SPOILER: 4347-4326Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patience is idd een aardig draakje en dat The baseballs nu pas komen is eigenlijk een schande. Vreselijke versie van een toch al niet sterk origineel.
En dialect van eigen bodem hoeft wmb nooit dus ook niet uit Groningen.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Dat hadden er best nog wat meer mogen zijn.quote:4338 Veldhuis & Kemper - Ik wou dat ik jou was
...door de jaren heen maar 600 plaatsen gezakt
Ede Staal vind ik op zichzelf niet veel aan, maar als je het vergelijkt met al die Limburgse zooi is het een verademing.quote:Op zondag 26 januari 2025 01:42 schreef MTheBassman het volgende:
Als Groninger hoeft Ede Staal van mij ook niet per se. Maar ik vind het voor de Groningers die dat wel machtig mooi vinden wel leuk dat er van hun dialect in ieder geval iets instaat. Verder vallen we met het Gronings de lijst niet echt lastig geloof ik. Overigens zongen we in de kroegen altijd Gras van het Noorderplantsoen, wat ik veel meer zie als het echte Groningse volkslied.
Jouw afkeer van Limburg neemt wel grote vormen aan moet ik zeggen. Waar komt die vandaan?quote:Op zondag 26 januari 2025 11:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ede Staal vind ik op zichzelf niet veel aan, maar als je het vergelijkt met al die Limburgse zooi is het een verademing.
Rowwen Hèze heeft idd meerdere prima nummers (wel deels nummers die anderen weer om tequote:Op zondag 26 januari 2025 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Jouw afkeer van Limburg neemt wel grote vormen aan moet ik zeggen. Waar komt die vandaan?
Persoonlijk vind ik bijna alle muziek van Rowwen Hèze bijvoorbeeld beter en leuker in elkaar zitten dan deze van Ede Staal. Blaosmuziek en Nao 't Zuuje zijn dan weer een ander verhaal. Die afkeer kan ik nog wel volgen.
Die komen voornamelijk ook nog wel een stuk hoger ja, het vervelende gebral is al geweestquote:Op zondag 26 januari 2025 12:20 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Rowwen Hèze heeft idd meerdere prima nummers (wel deels nummers die anderen weer om tevinden, afgaande op deze topicreeks).
Het is gewoon een rol joh. Ik probeer me er niet meer druk om te maken. Op de één of andere manier is het stoer om een hekel te hebben aan Limburg. Als je mensen vraagt om één zinnig argument te geven dan blijft het altijd akelig stil. De afgelopen weken een prachtige docu op NPO2 over de mijnen. Het zwarte goud waarmee de welvaart in Nederland na de oorlog weer heel snel toenam. Maar dat domoren hebben allemaal geen idee. Typerend.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Jouw afkeer van Limburg neemt wel grote vormen aan moet ik zeggen. Waar komt die vandaan?
Persoonlijk vind ik bijna alle muziek van Rowwen Hèze bijvoorbeeld beter en leuker in elkaar zitten dan deze van Ede Staal. Blaosmuziek en Nao 't Zuuje zijn dan weer een ander verhaal. Die afkeer kan ik nog wel volgen.
Het het nog nooit zo donker west is toch een beetje de Bohemian Rhapsody uit Groningenquote:Op zondag 26 januari 2025 01:42 schreef MTheBassman het volgende:
Als Groninger hoeft Ede Staal van mij ook niet per se. Maar ik vind het voor de Groningers die dat wel machtig mooi vinden wel leuk dat er van hun dialect in ieder geval iets instaat. Verder vallen we met het Gronings de lijst niet echt lastig geloof ik. Overigens zongen we in de kroegen altijd Gras van het Noorderplantsoen, wat ik veel meer zie als het echte Groningse volkslied.
Hero vind ik echt een draak, te zoetsappig. En ik kan hem niet meer serieus nemen dankzij ene Jochem M. die daar weleens wat over verteld had.
Verder is Million Years Ago een nummer wat ik niks zou moeten vinden, maar me stiekem toch best wel raakt. Ze zingt echt geweldig op deze plaat. Maar ik kan ook wel goed begrijpen dat dit niet iedereen zn ding is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zang van Glenn Tilbrook, een andere melodie en een andere tekst, dan zou het best wat kunnen wordenquote:Op zondag 26 januari 2025 11:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het het zou een goeie pianosolo van Jools Holland kunnen gebruiken
Ik vind Limburg een hele mooie provincie juist. Valkenburg is een prachtig stadje, Maastricht heeft een interessante historie, en dan de natuur met heuvels en bossen en rivieren. Als wielerfan heb ik ook veel respect voor het fanatisme waarmee de koers er beleefd wordt.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk. Ik vind het zelf vervelend dat de 'dialectmeuk' in deze reeks zo vaak op één hoop wordt gegooid als zijnde minderwaardige provinciale muziek. En vaak alleen omdat mensen het niet of slecht kunnen verstaan. Dat argument wordt bij bijvoorbeeld Italiaanse of Spaanse muziek weer minder vaak aangedragen. Dan vinden mensen dat 'exotische' meestal juist weer leuk.quote:Op zondag 26 januari 2025 14:47 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vind Limburg een hele mooie provincie juist. Valkenburg is een prachtig stadje, Maastricht heeft een interessante historie, en dan de natuur met heuvels en bossen en rivieren. Als wielerfan heb ik ook veel respect voor het fanatisme waarmee de koers er beleefd wordt.
En ze maken er kutmuziek. Tsja, je kan niet alles hebben.
Waarom ik er zo'n hekel aan heb weet ik ook niet precies. Iets aan met name Rowwen Heze werkt me gewoon ontzettend op de zenuwen. De combinatie van het stemgeluid van die zanger, de flauwige teksten, en net de juiste dosis hoempapa. Het is ook niet eens een act ofzo, ik kan er gewoon echt niet tegen.
Ja je hebt wel een punt, iets niet kunnen verstaan is eigenlijk een heel matig argument. Het gaat om het muzikale geheel en dat kan je aanspreken of niet.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:45 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk. Ik vind het zelf vervelend dat de 'dialectmeuk' in deze reeks zo vaak op één hoop wordt gegooid als zijnde minderwaardige provinciale muziek. En vaak alleen omdat mensen het niet of slecht kunnen verstaan. Dat argument wordt bij bijvoorbeeld Italiaanse of Spaanse muziek weer minder vaak aangedragen. Dan vinden mensen dat 'exotische' meestal juist weer leuk.
Ja, met Oerend Hard en November heb ik dan ook geen probleem. Met Oos Joos wel.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:13 schreef Tussle266 het volgende:
De echte reden om dialectmuziek niet leuk te vinden heeft natuurlijk niets met wel of niet verstaan te maken, maar ligt meer in lijn met fanclubs en acties. Anders gezegd: het is vaak een klein groepje stemmers dat eigenlijk iets te veel krijgt.
Dat laatste speelt bij mij ook wel een rol ja, Lex Uiting en Gé Reinders kom je allebei maar 1 keer tegen.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:57 schreef Redefine het volgende:
Wat betreft de dialectmuziek is het vooral, wat al gezegd is, dat veel heel erg gedreven wordt door lokale acties. Daardoor komen veel van die nummers erin of veel hoger dan ze Normaal zouden komen. Die liedjes zijn niet per se allemaal slecht, maar veelal ook niet goed genoeg dat je ze in de Top 2000 zou terug zou moeten horen. Wat Rowwen Hèze betreft is het (net als diverse andere artiesten), dat ze er wel erg veel instaan voor de artiest die zijn. Dat maakt ook wel dat je eerder aversie (i.i.g. bij mijzelf) ertegen krijgt dan bij andere nummers.
Geldt datzelfde niet net zo hard voor de meeste bands? Bij bands met veel noteringen kun je er vaak zo een stuk of 5, 6 weg strepen die eigenlijk weinig voorstellen en die er alleen maar instaan omdat er mensen zijn die 35 nummers van die band insturen. Zo werkt het nu eenmaal.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:13 schreef Tussle266 het volgende:
De echte reden om dialectmuziek niet leuk te vinden heeft natuurlijk niets met wel of niet verstaan te maken, maar ligt meer in lijn met fanclubs en acties. Anders gezegd: het is vaak een klein groepje stemmers dat eigenlijk iets te veel krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |