daar zit wel wat in, het is niet duidelijk wat het aandeel van die aandelen in de zekerheden is. Ondanks de lokatie moet ik ook nog maar zien dat ze het -peperdure- appartement t z t verkocht krijgenquote:Op maandag 20 januari 2025 11:54 schreef Bobby100 het volgende:
Deze borgstelling heeft op dit moment een materiële waarde op basis van overwaarde op de vastgoedportefeuille in privé en aandelen van de ondernemingen.
De aandelen van de onderneming, gewaardeerd tegen de begrote winst van het project dat als onderpand dient voor de lening. Mooie schijnzekerheid
Op zich komt er toch omzet uit de (resterende) parkeerplaatsen deze BV in? Dan wordt het toch uiteindelijk meer dan de verwachte winst uit het project?quote:Op maandag 20 januari 2025 11:54 schreef Bobby100 het volgende:
Deze borgstelling heeft op dit moment een materiële waarde op basis van overwaarde op de vastgoedportefeuille in privé en aandelen van de ondernemingen.
De aandelen van de onderneming, gewaardeerd tegen de begrote winst van het project dat als onderpand dient voor de lening. Mooie schijnzekerheid
de geldnemers zijn 4 BV's met resp gemiddeld, laag (2x) en minimaal risico (DB score). Collin hanteert minimaal risico, dat begrijp ik niet zo goed, je zou een gemiddelde verwachten oftewel laag risico, ook goed maar vreemde konklusie van Collinquote:Op maandag 20 januari 2025 10:53 schreef polquito1971 het volgende:
Aangekondogd bij CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/golden-gate-real-estate-b-v/
1ste hypotheek
Het heeft even een weekje langer geduurd, maar vandaag is het toch zo ver.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 23:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Volgende week wordt de laatste termijn van L&D overgemaakt (het zou mij zéér verbazen als dat niet gebeurt) en dat maakt de weg vrij voor een herfinanciering hiervan en dat zou als het goed is een tijdlang en hopelijk blijvend lucht moeten geven in de liquiditeit.
quote:Geachte investeerder,
Vandaag, 20 januari 2025, is de laatste betaling van rente en aflossing van project 320 Lot & Daan Rotterdam aan u overgemaakt.
Hiermee is deze lening volledig afgelost. Wij danken u, mede namens de ondernemer, voor uw investering in dit project.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Klik hier om in te loggen in uw persoonlijke omgeving
Met gastvrije groet,
Horeca Crowdfunding Nederland
Zit er als een bescheiden tussendoortje in.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
De ronkende prognoses hebben ze blijkbaar niet waar kunnen maken. Voor afgelopen jaar was bijna 2 ton netto winst voorspeld.
Ik zit er zelf niet in maar als ik de pitch zie zou ik anno nu een vergelijkbaar verhaal toch wel meenemen als ik de kans had. Prima zekerheden en als je dan zulke (achteraf!) opgeblazen winstprognoses ziet....
Ik zit er bescheiden in , zag het als een "tussendoortje". Aan de ene kant "positief" dat ze het niet op een faillissement laten aankomen met de sores daarbij en min of meer op tijd stoppen. Geprobeerd en helaas niet gelukt, that happens. De partner Rob zit ook in financiële dienstverlening en advies en daarbij nog wat handeltjes volgens zijn linkedin profiel. Echter opvallend met drie activiteitenisquote:Op maandag 20 januari 2025 10:50 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Ik zit er wel "ruim" in. Maar met de zekerheden zie ik de openstaande 60% wel terugkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De zekerheden zijn OK en uit de sale komt ook nog wel wat, ben toch benieuwd.
Toch wel de complimenten hiervoor aan onze vriend Mohamedquote:Op maandag 20 januari 2025 16:13 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Het heeft even een weekje langer geduurd, maar vandaag is het toch zo ver.
[..]
Dat is idd nog wel een dingetje.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:14 schreef Slingervinger het volgende:
Ondanks de lokatie moet ik ook nog maar zien dat ze het -peperdure- appartement t z t verkocht krijgen
Een lagere verkoopprijs hoeft voor ons niet gauw bezwaarlijk te zijn, er zit genoeg ruimte tussen taxatie en de hoogte van de lening. Wat minder (of geen) winst voor de mannen is niet direct iets waar ome Obli van wakker ligtquote:Op maandag 20 januari 2025 19:11 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Dat is idd nog wel een dingetje.
Een ander peperduur appartement in Amsterdam wordt maar niet verkocht. Ik doel op project Pl*m*er Pr*p*rties.
Aanvankelijk in de verkoop voor 3,75 miljoen, terwijl taxatiewaarde 3,5 milj. was. Maar inmiddels zijn we ruim een jaar en diverse prijsverlagingen verder, en staat het nu al weer een paar maanden voor 2,95 milj. in de verkoop. En kennelijk nog steeds geen serieuze belangstelling.
Ik ben niet overtuigd van deze 2 jongemannen en blijf er vanaf. Mede ook omdat Collin het project wat oppoetst door 'minimaal risico' profiel toe te kennen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op maandag 20 januari 2025 19:54 schreef obligataire het volgende:
Hoe krijgen ze het voor elkaar, de vrienden van Du**ijnisv****eld. De allerlaatste 2 termijntjes niet kunnen betalen.![]()
Zal wel goed komen.Ja met bitcoin op 105.000 euro moet dat goed komen tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 20 januari 2025 19:54 schreef obligataire het volgende:
Hoe krijgen ze het voor elkaar, de vrienden van Du**ijnisv****eld. De allerlaatste 2 termijntjes niet kunnen betalen.![]()
Zal wel goed komen.Uit de pitch :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fa. Kwekerij Duijnisveld stalt een bedrag ter hoogte van 25% van het gefinancierde leningbedrag (op basis van doelbedrag is dit ¤ 250.000,-) op de rekening van Stichting Collin Crowdfund. Deze gelden worden verpand t.g.v. de investeerders gedurende de looptijd van de lening.
We hoeven ons dus als alles conform pitch gegaan is, geen zorgen te maken over die laatste twee termijnen. Het staat gewoon op de rekening van Collin. Begrijp niet waarom de december termijn terug gehaald is van onze rekening courant.
Goede vraag voor CCF.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Uit de pitch :
Fa. Kwekerij Duijnisveld stalt een bedrag ter hoogte van 25% van het gefinancierde leningbedrag (op basis van doelbedrag is dit ¤ 250.000,-) op de rekening van Stichting Collin Crowdfund. Deze gelden worden verpand t.g.v. de investeerders gedurende de looptijd van de lening.
We hoeven ons dus als alles conform pitch gegaan is, geen zorgen te maken over die laatste twee termijnen. Het staat gewoon op de rekening van Collin. Begrijp niet waarom de december termijn terug gehaald is van onze rekening courant.
Het zal nu nog 25 procent zijn van het openstaande bedrag. En dan is het niet genoeg om een maand aflossing te betalen.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Uit de pitch :
Dat lijkt mij ook het meest logische scenario. Als dat oorspronkelijke depot nog zou bestaan dan had grofweg het laatste kwart van alle termijnen daarvan betaald kunnen worden maar dat is blijkbaar niet gebeurd.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:47 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Het zal nu nog 25 procent zijn van het openstaande bedrag. En dan is het niet genoeg om een maand aflossing te betalen.
Ik zit niet in deze (wel in de gelieerde Fonti) maar het is mij niet duidelijk wanneer die verpanding opgeëist kan worden, aangezien de kwekerij niet borg staat volgens mij. En de tweede leningnemer is Kwakel Energie bv, dat lijkt me iets anders dan de kwekerij. Misschien is het verpande geld borgstelling voor de energierekeningen vanuit Duynisveld.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:47 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Het zal nu nog 25 procent zijn van het openstaande bedrag. En dan is het niet genoeg om een maand aflossing te betalen.
Dat staat niet zo in de pitch en lijkt me dan ook geen echte zekerheid zoals nu blijkt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:47 schreef Collin63 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:51 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf update bric*field
Eigenlijk niet erg verrassend.Happy zit ik in de 1e lening, (met 1e hypo plus nog 3 borgstellingen & pandrecht huur) en deze hebben een voorrang op 45120SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pand staat op Funda in business en van de uitstraling daar ...... / Je zou haast zeggen dat je er een "bestemming" van wonen op zou moeten komen voor opvang of tijdelijke / flex wonen.
[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 21-01-2025 11:39:15 ]
Dat die gelden daar staan en verpand zijn wil nog niet zeggen dat ccf daar zomaar vrij uit mag putten, het is neem ik aan een borg die door een derde is gesteld. Ze zullen als ze daaruit willen putten de pandgever moeten aanspreken etc., dus formeel heeft ccf die termijn uit eigen zak betaald (daar heb ik in het verleden al eerder iets over geschreven) en loopt daarbij formeel/theoretisch een risico, bijvoorbeeld als bij aanspraak op de verpanding blijkt dat deze niet goed staat geregistreerd, een curator hoort bijvoorbeeld namelijk altijd onderzoek te doen naar de rechtmatigheid van de verpanding.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Uit de pitch :
In de pitch was sprake van een leegstand van 40% maar het lijkt nu helemaal leeg te staan (of de foto's zijn in het weekend gemaakt).quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:27 schreef peterc het volgende:
Pand staat op Funda in business en van de uitstraling daar ...... / Je zou haast zeggen dat je er een "bestemming" van wonen op zou moeten komen voor opvang of tijdelijke / flex wonen.
er waren wat terugtrekkingen vanmorgen maar na openstelling toch in 50 min volquote:Op maandag 20 januari 2025 19:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een lagere verkoopprijs hoeft voor ons niet gauw bezwaarlijk te zijn, er zit genoeg ruimte tussen taxatie en de hoogte van de lening. Wat minder (of geen) winst voor de mannen is niet direct iets waar ome Obli van wakker ligt
Daarbij, mocht verkoop of herfinanciering niet direct slagen, dan zal Collin vast wel met een (verlengings)pitch komen met een mooie taxatie en hogere rente.
Bouwrisico is er natuurlijk wel.
Maar ik denk, als je privé borg gaat staan voor een miljoen dan heb je er wel enige vertrouwen in, ze hebben het een en ander te verliezen aan opgebouwd bezit. Alleen al die hypotheekvrije appartementen....
Zit op zich ook in de gunstigere 42172, maar vrees dat dit er wel weer 1 met een lange baard wordt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:32 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
In de pitch was sprake van een leegstand van 40% maar het lijkt nu helemaal leeg te staan (of de foto's zijn in het weekend gemaakt).
De stervende kamerplanten maken de sfeer al helemaal herfstig.![]()
[ afbeelding ]
Dat klopt. https://www.brickfield.nl/projecten/kantoorgebouw-te-oosterhoutquote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:32 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
In de pitch was sprake van een leegstand van 40% maar het lijkt nu helemaal leeg te staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |