abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216352309
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:25 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Elk jaar wel. Tratnik werd vorig jaar ook niet gekozen bv.

Gezien dat niemand het gekozen heeft ga ik er vanuit dat Alexander Kamp niet in een contractjaar zit?
Ik had klootzak Alexander Kamp vorig jaar. Voor 10 miljoen.

Na een heel seizoen had hij het prachtige aantal van 0 punten. Als hij nu opeens wel weer gaat presteren word ik ZIEDEND.
  Redactie Sport zondag 19 januari 2025 @ 10:35:47 #227
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216352390
Lucas Hamilton die niet gekozen is verbaast me wel. En Simon Clarke is er ook zo eentje die ineens kan gaan schroeien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216352407
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lucas Hamilton die niet gekozen is verbaast me wel. En Simon Clarke is er ook zo eentje die ineens kan gaan schroeien.
Lucas Hamilton heeft afgelopen 2 jaar geen deuk in pakje boter gereden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_216352415
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:28 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik had klootzak Alexander Kamp vorig jaar. Voor 10 miljoen.

Na een heel seizoen had hij het prachtige aantal van 0 punten. Als hij nu opeens wel weer gaat presteren word ik ZIEDEND.
Die rijdt dus gewoon weer top 5 in de Amstel dit jaar
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Redactie Sport zondag 19 januari 2025 @ 10:38:18 #230
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216352439
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:36 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Tsja, wel bij een ander team in een contractjaar. Maar het is er niet eentje die je in ronde 1 gaat kiezen nee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216352457
quote:
Clarke lijkt wel echt te oud. Had hem vorig jaar in mijn team en maar een paar keer in de punten gereden.
pi_216352458
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:36 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Die heeft me vorig jaar zo goed als niks opgeleverd. Enkel een ronde in de woestijn wat kleins geraapt.
  zondag 19 januari 2025 @ 10:52:08 #233
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216352595
quote:
Ik verwacht nog wel veel van dopinghond Stannard. Ik had ook wel verwacht dat mensen het aandurfden met Dinham. Zelf verwacht ik ook wel wat van Lars Boven.

Daarnaast snap ik niet dat niemand Vangheluwe of Pickrell heeft gepakt.

En je hebt nog mooie jongens als Renard en Mariault die altijd wel iets gaan leveren.
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:09:09 #234
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_216352831
Aanschouw Team Koersheidhard w/

BRAZ AFONSO Clément
COQUARD Bryan
CRESCIOLI Ludovico
DALBY Simon
DE LIE Arnaud
DONNENWIRTH Tom
ER´EN ´ak
EULÁLIO Afonso
GEOGHEGAN HART Tao
KELDERMAN Wilco
KRAGH ANDERSEN Søren
MAS Enric
VEISTROFFER Baptiste
VERNON Ethan
pi_216353281
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:52 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik verwacht nog wel veel van dopinghond Stannard. Ik had ook wel verwacht dat mensen het aandurfden met Dinham. Zelf verwacht ik ook wel wat van Lars Boven.

Daarnaast snap ik niet dat niemand Vangheluwe of Pickrell heeft gepakt.

En je hebt nog mooie jongens als Renard en Mariault die altijd wel iets gaan leveren.
Renard had ik wel op geboden, maar het team was al vol.

Complimenten voor jouw teamnaam Bob!
  zondag 19 januari 2025 @ 11:45:23 #236
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_216353425
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:36 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Renard had ik wel op geboden, maar het team was al vol.

Complimenten voor jouw teamnaam Bob!
Renard was mijn 1e alternatief voor Covi, heeft vorig jaar af en toe prima dingen voor mij gedaan
  zondag 19 januari 2025 @ 11:54:51 #237
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216353598
Fuck The Wolfpack, aanschouw team: De Patattenachtervolging 2025.

Na een zeer mager oogstjaar hopen we in dit degradatiejaar flink te scoren. We werken met kleine Agile teams, die elke ronde via een stand-up bepalen hoeveel punten ze kunnen verdelen voor de koersen op het schema. In the backlog staan de Tour, de Vuelta en het unaniem belachelijk grote succes dat het WK in Rwanda gaat zijn, maar de focus ligt vooral op iteratieve verbeteringen op de korte termijn.

Wolven zijn tof enzo, maar die mogen nog niet de voeten kussen van de echt toffe dieren. Zoals de cavia, of zoals ze in Peru zeggen: Barbecue Cuy. Daarom hebben we het team opgedeeld in verschillende subteams, met hun eigen spirit-animal.

The Company of Honey Badgers
Vinnig, vurig, snel, niet bang en in staat om zich vast te bijten in je kloten (sorry Frederik!). Aanschouw the Honey Badgers. Vlak of heuvels, zolang er aangevallen moet worden staan ze paraat. Neilson Powless, Mikkel Honoré, Bastien Tronchon, Frederik Frison en Ruben Guerreiro gaan de aanval dit jaar opzoeken, in de klassiekers of korte rondes.

The Mantis Shrimp
Echte bad-asses. Slaan met een supersone klap vissen knock-out. Solitair, niet te houden in een aquarium want dat slaan ze kapot. Vallen op met hun mooie kleurtjes, dus duidelijk de sprintcrew. Dit jaar mogen Laurence Pithie, Madis Mihkels, Aaron Gate en manusje van alles Natnael Tesfatsion het gaan uitvechten richting de finishlijn.

The Pack of Wild Dogs
Wilde honden zijn niet snel, sterk of bijzonder inventief, maar wel echte volhouders. Ze moeten het hebben van hun uithoudingsvermogen en lopen soms uren naast hun prooi, de ingewanden eruit aan het bijtend, tot de prooi neer valt. Onze klimploeg gaat hetzelfde doen. Antonio Tiberi (honden houden niet van katten), Marco Brenner, Louis Meintjes, Diego Pescador en Rainer Kepplinger gaan dit jaar op grote hoogte punten pakken.

2025 wordt het jaar van de Patattenachtervolging.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216354708
Wielerclub een Hele hoop narigheid
Welkom bij de ploegpresentatie van Wielerclub een Hele hoop Narigheid, live vanuit Frietkot “Het is Patat” in Zottegem. Na twee fantastische jaren waarin we in het topjaar 2023 het hele spul wonnen en vorig jaar wederom (enigszins verrassend) op het podium eindigden hopen we dit jaar wederom op een goede prestatie. We hebben enkele bekende gezichten, waaronder kopman Mathieu van der Poel, maar ook een hele boel nieuwe renners. Dat betekent dat we ook afscheid moeten nemen van enkele renners, waar ik Dylan Groenewegen nog speciaal wil noemen die een transfer maakt naar Team de l'Abitibi van @Steven184 Ons riant bod van meer dan 8 miljoen was niet genoeg. Bedankt Dylan! Dat je maar je beide benen mag breken.

Het shirt waar we dit jaar zullen rijden, er was helaas geen geld meer over om de spelfout te corrigeren op het tenue.

Maar goed, het gaat dus om de renners die wel deel uit maken van ons team. Mathieu van der Poel is dus net als vorig jaar de kopman in de klassiekers. Hij zal weer een uitgebreid Vlaams programma rijden, en zal o.a. weer proberen te schitteren in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Buiten dit voorjaarsprogramma ziet er weer uit dat Matje vrij weinig gaat rijden en liever een potje Fortnight gaat spelen. Hij zal in tegenstelling tot vorig jaar wel iets eerder met zijn seizoen beginnen, door of Parijs tegen Nice of de Tirreno te gaan rijden.

Voor het rondewerk komen we dit jaar veel beter voor de dag met Yaids, de gebroeders wel te verstaan. Zowel Adam Yates en Simon ‘de vliegende bloedworst’ Yates zullen in zowel de wat kleinere als de grotere rondes voor het klassement gaan. Het zijn beide ook uitstekende klimmers, dus hopelijk starten ze soms ook in klassiekers. Het is ook te hopen dat ze elkaar niet te veel in de weg zullen gaan rijden, maar het ziet er naar uit dat ze een redelijk gelijkwaardig programma gaan rijden.

We hebben een mooi aantal zeer ervaren renners in ons team. Nairo ‘misvormde capibara’ Quintana zal zich net als de broeders Yaids zich focussen op het klimwerk en het rondewerk. Daarnaast maakt Rui Costa entree in ons team. Die bakte vorig jaar er weinig van, maar twee seizoenen geleden liet hij wel zien dat er nog rekening met hem moet worden gehouden. Rudy ‘Grappenmaker’ Molard (copyright @Rellende_Rotscholier) kan altijd zomaar een uitschieter hebben, om er in de volgende wedstrijd er weer compleet uit het wiel te worden gereden. Daarnaast hebben we sprinter Fernando Gaviria in ons team, die duidelijk wat snelheid verloren heeft. Toch liet die vorig jaar tijdens de Tour nog zien dat hij nog steeds op het podium kan eindigen in Touretappes. Hij is ook nog maar 30, dus wie weet heeft hij weer eens een topjaar. We hebben wederom Georg Zimmerman in ons team. Dit moet toch wel met 27 jaar zijn oogstjaar gaan worden. Dit geldt ook voor Pascal Eenkhoorn die hopelijk bij een nieuw team wel kan laten zien dat hij nog enigszins wat talent heeft. Tenslotte is er Max Walscheid die al jaren bij ons team zit, hij was vroeger sprinter maar is inmiddels meer een eendagsrenner geworden.

We hebben naast de oudgedienden ook een mooi rijtje talenten in onze ploeg zitten. Het grootste talent is Romain Gregoire, die vorig jaar al liet zien in de Waalse klassiekers goed mee te kunnen. We hopen dat hij dit jaar nog een extra stap kan zetten. Lorenzo Milesi moet ons verdedigen in de tijdritten. Hij werd 1.5 jaar geleden al wereldkampioen bij de beloften in het tijdrijden. Paul Hennequin is ook nog maar 22 en kan goed sprinter. Als laatste hebben we Luca van Boven. Die kan er weinig van maar iemand moet zijn zorg op zich nemen.

Hier nog enkele foto’s van vandaag:

De hamburgers van nonkel Jos smaakten goed bij Mathieu.

Nairo vermaakte ons nog met een liedje in een zelfgemaakt pak.

Simon Yates had zijn vrouw al een maand niet gezien.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 19 januari 2025 @ 13:55:17 #239
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216354961
Dit is een heel er sterk team @Felagund :@
pi_216355413
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit is een heel er sterk team @:felagund :@
Ben ook niet ontevreden, maar ben wel bang dat mijn kopmannen te weinig gaan rijden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_216355469
Fout is simpel op te lossen @Felagund

Gewoon onderstaand invoeren bij de instellingen op de site van Pino!

Wielerclub een Hele hoop narigheeid
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_216355746
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:29 schreef franklop het volgende:
Fout is simpel op te lossen @:felagund

Gewoon onderstaand invoeren bij de instellingen op de site van Pino!

Wielerclub een Hele hoop narigheeid
Als ik dat probeer te doen kan ik jouw teamnaam aanpassen. :o Volgens mij gaat hier iets fout @Pino112
Album top 100 2024
pi_216355757
Oei @Pino112 gloeit niet meer
Einde tijdperk
  zondag 19 januari 2025 @ 15:07:24 #244
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216355981
Team Thimble: ploegenpresentatie 2025

Jawel, nadat Team Thimble in 2024 een jaartje verstek liet gaan zijn we terug van weggeweest! Enkele hervormingen in de organisatiestructuur maakten dat er voldoende vertrouwen was om weer van start te gaan dit jaar. Weliswaar doen de meeste oudgedienden van het team niet meer mee of zijn ze bij de concurrentie beland, maar zeker in de eerste twee biedronden werden er toch aardig wat mooie namen gecontracteerd. Met deze 14 helden mogen we het gaan doen dit jaar!

We beginnen met onze kopman, Jhonatan Narvaez. De lelijke Zuid-Amerikaanse spellingswijze van zijn voornaam ten spijt is dit natuurlijk een ontzettende klasbak. Als je zo goed kan klimmen én zo goed kan aankomen, dan ben je een zeer gevaarlijke kandidaat in vrijwel alle koersen waar je start. Vorig jaar was hij een van de zeer weinige renners die Pogacar een keer wist te verslaan, en nog wel in de openingsetappe van een grote ronde. In de eerste biedronde bleef hij vreemd genoeg over, ondanks een eigen artikel op Wielerflits waardoor ik hem juist geskipt had (want naar verwachting te duur), dus werd het in de tweede biedronde het topbod van 28 miljoen en dat bleek ruimschoots voldoende. Narvaez heeft nu al een ongelofelijk vol programma, dus we gaan met popcorn op de bank hem zien schroeien in Australië, Spanje, België, Italië, Nederland en Frankrijk - om te beginnen.

Na de kopman volgt de meesterknecht, Giulio Pellizzari. Deze Italiaanse groeibriljant wilde zich vorig jaar ook laten zien in de Giro, maar in wat 'zijn' rit had moeten worden werd hij wél verslagen door Pogacar. Niettemin stak hij zijn neus vakkundig aan het venster, en hij is nog altijd maar 21, dus bij zijn World Tour-debuut kan hij vast mooie dingen laten zien. Twee jaar geleden werd hij in L'Avenir tweede achter Del Toro, dus hij is in beginsel een klimmerstype, hoewel hij ook goed mee kan komen in de eendagskoersen, vooral op eigen bodem.

Met Kevin Vauquelin hebben we opnieuw een jeugdig talent te pakken, ditmaal een Fransman. Ook hij past uitstekend in het profiel van de vorige twee renners, met zowel goede klimmersbenen alsook een machtig eindschot, getuige zijn tweede plaats in de Waalse Pijl vorig jaar. Ook in kleine rondjes zoals de Etoile de Bessèges doet hij mee voor de winst, en hij wist bij zijn debuut zelfs een Touretappe te winnen vanuit de vroege vlucht.

Onze klassementsman is Daniel Felipe Martinez, vooral in de grote rondes en de WT-rondjes van een week wordt er het een en ander verwacht. Hoewel hij goedkoper was dan Pellizzari en Vauquelin zijn de verwachtingen zeker niet lager. Martinez is de enige renner die al eens eerder voor Team Thimble reed, en was toen een van de grote puntenpakkers. Hij gaat wel gebukt onder een nogal hoog 'als het draait'-gehalte, want soms komt het er ook om onduidelijke redenen totaal niet uit. Als hij echter de motivatie en de vorm kan vinden kunnen weinigen hem volgen bergop én in de tijdrit.

Het kopmanschap in de sprint wordt eerlijk verdeeld tussen Tobias Lund Andresen en Alberto Dainese. Twee sprinters die allebei net onder de absolute wereldtop zitten, maar grossieren in mooie ereplaatsen en overwinningen in kleinere sprintkoersen. Ze zijn ook beiden al gewend om het kopmanschap te delen bij hun eerdere ploegen, dus dat komt goed uit. Andresen stapte vorig jaar mooi uit de schaduw van de tegenvallende Jakobsen bij DSM, en Dainese was juist net vertrokken bij DSM om meer voor eigen kans te kunnen rijden, dus laten we hopen dat ze onderling tot een goede verstandhouding kunnen komen. Een prachtige taak voor de ploegleider!

Een veelzijdig heerschap, die Timo Kielich. Hij vindt gravel en veldrijden heel tof, maar richt zich gelukkig hoofdzakelijk op zijn wegcarrière, waarmee hij een belangrijke rol kan gaan spelen in Vlaamse klassiekers en dat soort werk. Daar hadden we nog niemand voor, dus van harte welkom!

Bij Team Thimble geloven we in tweede kansen, dus mag Alex Baudin gewoon weer meedoen. Als hij braaf met zijn handjes uit de snoeppot blijft, of in ieder geval niemand laat zien dat hij in de genoemde snoeppot zit, kan hij mooie dingen gaan laten zien, met name in het kleinere rondewerk.

De volgende naam die we presenteren is Cepeda. Welke? Jefferson. Welke Jefferson? Jefferson A. Cepeda. Oké nu wordt het heel flauw, we hebben het over Jefferson Alveiro Cepeda. Hopelijk doet Alexander het niet te goed want dan word ik chagrijnig. In ieder geval rijdt Alveiro voor het eerst in de World Tour. Het is een beetje een gokje, want Caja Rural had vorig jaar uitmuntende benzine en of we dat octaangehalte bij Team Thimble kunnen evenaren is maar de vraag. Maar je weet maar nooit.

Onze klimknecht van dienst is Lorenzo Fortunato. Die bizarre prestatie op de Zoncolan waarbij het grote publiek hem leerde kennen heeft hij nooit meer kunnen evenaren, maar hij blijft een heel degelijke klimmer. Bij Team Thimble moet hij lang bij Martinez kunnen blijven en hopelijk kan hij ook af en toe wat ereplaatsen neerzetten als hij voor eigen kans rijdt.

Guillermo Thomas Silva en Marco Tizza moeten in de kleinere Italiaanse koersjes en op het tweede niveau de ereplaatsen aaneen gaan rijgen. Silva wordt daarbij iets hoger ingeschat dan Tizza, maar alle puntjes zijn welkom, wellicht kunnen ze onderling nog het een en ander verdelen.

Er is van alles gaande in zijn thuisland, maar Itamar Einhorn spreekt vooral met zijn benen. Hij is onze derde sprinter, en is vooral aangetrokken voor de exotische koersjes in landen ver weg. Vorig jaar won hij twee ritten in Rwanda en twee in Taiwan, en dit jaar staat hij opnieuw al op de startlijst van beide koersen. Dat kun je goed gebruiken als de concurrentie te druk is in Europa.

Eh, tsja. Geen idee waarom ik dit een goed idee vond. Laten we het erop houden dat ik een souvlaki-schotel probeerde te bestellen voor ¤23, maar in plaats daarvan Georgios Bouglas contracteerde. Oeps? Het is wel mooi voor de diversiteit in ons team, want we hadden al twee Ecuadorianen, een Uruguayaan, een Israëlier en nu dus een Griek. Team Thimble is heel inclusief. Vorig jaar haalde hij een paar verre ereplaatsen in China, maar daar hadden we op zich al wat renners voor. Misschien hebben we werk voor hem in de keuken?

---

Dat was hem! Deze veertien mannen moeten Team Thimble eindelijk weer eens naar het linkerrijtje gaan leiden. De concurrentie is stevig, maar ik heb goede hoop, met renners van veel verschillende disciplines, niveaus, nationaliteiten en talenten in huis. :)
pi_216356513
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 22:55 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Toegevoegd :)
Ook dan staat wimmert bovenaan.
Tweede allertijden.

Vermoeden dat ik dat niet vast ga houden dit seizoen.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:03:00 #246
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216357479
Nog even teruggelezen wat voor teams ik had in 2022 en 2023 en dit is verhoudingsgewijs echt wel een verademing. ^O^

Niet meer tegen beter weten in hopen op een wonderdag van Sepulveda genot.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2025 @ 17:43:51 #247
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_216357859
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:51 schreef Felagund het volgende:

[..]
Als ik dat probeer te doen kan ik jouw teamnaam aanpassen. :o Volgens mij gaat hier iets fout @:Pino112
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:52 schreef franklop het volgende:
Oei @:pino112 gloeit niet meer
Einde tijdperk
Opgelost, stond een getalletje verkeerd in een tabel ergens |:) (was alleen bij Felagund)
pi_216357943
quote:
89s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:43 schreef Pino112 het volgende:

[..]
[..]
Opgelost, stond een getalletje verkeerd in een tabel ergens |:) (was alleen bij Felagund)
:D, dank je wel!
Album top 100 2024
pi_216358530
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:53 schreef Felagund het volgende:

[..]
:D, dank je wel!
Gemiste kans om de namen aan te passen wel
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2025 @ 23:25:05 #250
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_216361272
*O* *O* Welkom bij de tweede editie van de razendpopulaire FPCL Croky Cup! *O* *O*

Na het debuut in 2019 was er door omstandigheden geen Croky Cup helaas, maar het is dit jaar weer van dattum. Ik heb concept van @wimderon volledig overgenomen, waarvoor dank. Voor de nieuwelingen (waaronder ik zei de gek) de opzet nog maar even uitgelegd:
Je speelt eerst de wedstrijd in de reguliere speeltijd. Wint één van de twee teams ben je door naar de volgende ronde. Is het gelijkspel? Dan gaat de wedstrijd door in de verlenging. Mocht er dan alsnog geen winnaar zijn, vinden er zenuwslopende penanties plaats voor een plek in de volgende fase.
Dit gaat uiteraard net zolang door tot er in de finale nog maar twee teams over zijn, die strijden om opvolger te worden van de winnaar uit 2019, wie kan het ook anders, wimderon.

Zoals jullie van mij gewend zijn is alles willekeurig gegenereerd, ik verwacht dus geen klachten over de loting of over de toegewezen wedstrijden.

Een mooi plaatje met het schema:

Laatste 32
1 en 2 maart
Regulier: Omloop Nieuwsblad 1.UWT
Verlenging: Faun Drome Classic 1.Pro
Penalty's: Kuurne-Brussel-Kuurne 1.Pro

Laatste 16
2 tot en met 5 april
Regulier: Dwars door Vlaanderen - A travers la Flandre 1.UWT
Verlenging: Paris - Camembert 1.1
Penalty's: Gran Premio Miguel Indurain 1.Pro

Kwartfinales