abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2025 @ 02:15:33 #201
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216350479
quote:
19s.gif Op zondag 19 januari 2025 01:04 schreef TwenteFC het volgende:
:') rusland start een oorlog en jaagt honderdduizenden van haar eigen bevolking de dood in..

Iedereen ziet dat rusland debiel bezig en enige schuldige aan al die doden.

Wappies op FOK!: WeSteRse RuSsoOFoobie! OoORLOGS HitsersS! HeT iS de SChuld Van AmeriKA!
Hun haat jegens het westen is groter dan hun liefde voor vrede.

Enge 'mensen' zijn het
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 19 januari 2025 @ 02:17:51 #202
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216350485
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 22:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zie in deze oorlog de westerse decadentie verliezen. En daar ben ik blij mee.
Voor Oekraine is dit een humanitaire ramp die ik de burgers graag bespaard had willen zien blijven. Ik schaam mij voor wat daar gebeurt en ons aandeel daarin.
En daarom ben je pro-putin ;)
  zondag 19 januari 2025 @ 02:19:38 #203
6484 ExTec
pi_216350490
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 23:23 schreef Cherni het volgende:
Ik zie het uiteindelijk nog wel gebeuren dat er grondtroepen worden ingezet als Rusland dit economisch kan volhouden.
Ik zeg: doen.
pi_216350501
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als iemand in iets investeert heeft hij er ook invloed op. Zo hebben de Fransen jarenlang en mogelijk nog steeds enorme belangen in Afrika. China idem. Zo werken grootmachten nu eenmaal. En dan onstaan er conflicten. Zij het met sancties, het bezetten van grondgebied etc. Die zaten er echt niet voor de democratie en vrijheid.

Denk je nu werkelijk dat China en of de Fransen zich zouden mengen in landen waar alleen aardappelen te vinden zijn.
Nu weet ik niet in hoeverre de invloed van de Fransen nog is. Maar het vreemdelingen legioen zat niet voor niets in Afrika om goudmijnen te beschermen etc. En volgens mij zitten ze er nog steeds. Maw ook daar zie die geopolitieke strijd.

Overigens zijn onze investeringen in Rusland en China wat mij betreft een grote blunder geweest. Onbetrouwbare partners die zomaar de boel kunnen confisqueren of vanwege sancties etc je toch weer kunt vertrekken.
Sure.
Maar het is dus niet zo dat Rusland eerst in onze invloedsfeer moest komen voordat westerse bedrijven konden investeren.

Bij Oekraïne wordt gesuggereerd dat de buit al verdeeld is onder een paar Amerikaanse investeerders.
Het enige wat nog gedaan moet worden is dat Oekraïne de oorlog wint.
En dat zou dann de reden zijn dat. Oekraïne in deze oorlog vecht.
Niet omdat Oekraïne niet wil dat gebieden in handen van Rusland vallen, maar omdat Amerikaanse investeerders dat dicteren...

En dat beeld ondersteun ik niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216350509
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik zeg: doen.
Ik hoef dat niet te beslissen gelukkig. Maar je kunt bijna niet anders als je echt de Oekraïne wil helpen. Wachten dat Rusland economisch dit conflict verliest heb ik geen vertrouwen meer in.
Maar ja, ik hoef niet de loopgraven in. Moeilijk allemaal. Ik moet aan AchJa denken en dan heb ik makkelijk lullen terwijl hij de klos is. Daar heb ik wel wat moeite mee om dat voor anderen te beslissen.
  zondag 19 januari 2025 @ 02:38:07 #206
6484 ExTec
pi_216350531
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:25 schreef Cherni het volgende:

Maar ja, ik hoef niet de loopgraven in.
Je ziet nu in oekraine de oorlog die je ziet, omdat oekraine geen knappe luchtmacht heeft, en omdat rus die - soort van- wel heeft, maar te incompetent is om die goed in te zetten.

Als Europa gaat matten krijg je een luchtmacht van moderne vliegtuigen over je heen die wel weten waar ze mee bezig zijn.
pi_216350550
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sure.
Maar het is dus niet zo dat Rusland eerst in onze invloedsfeer moest komen voordat westerse bedrijven konden investeren.

Bij Oekraïne wordt gesuggereerd dat de buit al verdeeld is onder een paar Amerikaanse investeerders.
Het enige wat nog gedaan moet worden is dat Oekraïne de oorlog wint.
En dat zou dann de reden zijn dat. Oekraïne in deze oorlog vecht.
Niet omdat Oekraïne niet wil dat gebieden in handen van Rusland vallen, maar omdat Amerikaanse investeerders dat dicteren...

En dat beeld ondersteun ik niet.
Ik ben het ook niet eens met de Russen. Maar zij zien het helaas als hun invloedssfeer om diverse redenen waarvan ook grondstoffen en voeren dan een conflict. Het gaat mij er even niet om dat Rusland de agressor is want dat is een feit. Het gaat mij nu even waarom het conflict ontstaat zoals zoveel conflicten. Samengevat Rusland verliest zijn invloed, pikt dat niet en start een conflict. En omdat wij ook belangen hebben helpen we Oekraïne. Maar dat is vooralsnog niet genoeg.

En ja de VS vecht ook voor zijn belangen. Ze hebben niet voor niets talloze legereenheden wereldwijd gestationeerd. Dat doe je om je belangeb te beschermen. Niet voor gebakken lucht. En omdat wij de VS als betrouwbare partner zien is het maar goed ook. Want zonder de VS kunnen we geen vuist maken.
pi_216350577
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je ziet nu in oekraine de oorlog die je ziet, omdat oekraine geen knappe luchtmacht heeft, en omdat rus die - soort van- wel heeft, maar te incompetent is om die goed in te zetten.

Als Europa gaat matten krijg je een luchtmacht van moderne vliegtuigen over je heen die wel weten waar ze mee bezig zijn.
Ben niet zo thuis in tactische oorlogsvoering. Maar zonder de VS durf ik niet te zeggen of wij dat als EU makkelijk aankunnen. Zou kunnen maar onze verschillende culturen in de EU en samenwerking zal dan toch anders moeten als jechet mij vraagt
  zondag 19 januari 2025 @ 03:13:44 #209
6484 ExTec
pi_216350609
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:56 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ben niet zo thuis in tactische oorlogsvoering. Maar zonder de VS durf ik niet te zeggen of wij dat als EU makkelijk aankunnen. Zou kunnen maar onze verschillende culturen in de EU en samenwerking zal dan toch anders moeten als jechet mij vraagt
Wij Europeanen zijn zowel WO1 als WO2 gestart.

Dus vraag je niet af, of wij oorlog kunnen voeren,

Maar of we terug willen naar een wereld waar we dat weer gaan doen.
  zondag 19 januari 2025 @ 04:23:56 #210
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216350741
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:06 schreef ExTec het volgende:
Bon, ik heb me weer het avondje gemist, merk ik.
Ik had een optreden met mijn band. Na het laatste nummer gooide ik mijn plectrum in het
'publiek" (er waren zeker 15 man in een zaaltje in Gemert :') ) en een meisje raapte hem op. Ze zei iets later dat ze plectrums verzamelde en ik vertelde haar dat ze een speciale had. Het was een Kozik, dat is een tekenaar, en er stond een tekening op uit zijn serie "anger management"

Is hier nog iets leuks gebeurd?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 19 januari 2025 @ 04:27:30 #211
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216350747
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 04:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik had een optreden met mijn band. Na het laatste nummer gooide ik mijn plectrum in het
'publiek" (er waren zeker 15 man in een zaaltje in Gemert :') ) en een meisje raapte hem op. Ze zei iets later dat ze plectrums verzamelde en ik vertelde haar dat ze een speciale had. Het was een Kozik, dat is een tekenaar, en er stond een tekening op uit zijn serie "anger management"

Is hier nog iets leuks gebeurd?
In de Time Out?
  zondag 19 januari 2025 @ 04:29:19 #212
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216350751
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 04:27 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
In de Time Out?
Bestaat dat nog?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 19 januari 2025 @ 04:29:52 #213
pi_216350754
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 04:27 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
In de Time Out?
De Bunker. Time out ben ik vroeger wel eens wezen dansen, geloof ik.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 19 januari 2025 @ 04:31:44 #214
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216350760
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 04:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bestaat dat nog?
ik heb geen idee eigenlijk
  zondag 19 januari 2025 @ 04:33:23 #215
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216350765
Ik heb me weer uit de tent laten lokken door phpmystyle :@

*Berouw toont
  zondag 19 januari 2025 @ 04:36:55 #216
pi_216350771
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 04:33 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb me weer uit de tent laten lokken door phpmystyle :@

*Berouw toont
Awww :*
  zondag 19 januari 2025 @ 04:38:03 #217
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216350774
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 04:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
ik heb geen idee eigenlijk
quote:
Vanaf 2018 is TIme Out een evenementenlocatie die uitsluitend is geopend voor publieke evenementen, concerten en festivals. Daarnaast is Time Out ook te huur als ruimte voor organisatoren van zowel publieke als besloten evenementen. In 2018 en 2019 vond hier het evenement Hockeyloverz plaats
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 19 januari 2025 @ 04:48:41 #218
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216350795
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 04:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]

is dat ook weer opgehelderd
pi_216351385
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:45 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik ben het ook niet eens met de Russen. Maar zij zien het helaas als hun invloedssfeer om diverse redenen waarvan ook grondstoffen en voeren dan een conflict. Het gaat mij er even niet om dat Rusland de agressor is want dat is een feit. Het gaat mij nu even waarom het conflict ontstaat zoals zoveel conflicten. Samengevat Rusland verliest zijn invloed, pikt dat niet en start een conflict. En omdat wij ook belangen hebben helpen we Oekraïne. Maar dat is vooralsnog niet genoeg.

En ja de VS vecht ook voor zijn belangen. Ze hebben niet voor niets talloze legereenheden wereldwijd gestationeerd. Dat doe je om je belangeb te beschermen. Niet voor gebakken lucht. En omdat wij de VS als betrouwbare partner zien is het maar goed ook. Want zonder de VS kunnen we geen vuist maken.
Dus in feite is Rusland hier de agressor die een grens heeft overschreden, door Oekraïne aan te vallen.

Oekraïne heeft het recht zich te verdedigen en vraagt om hulp.
De VS en Europa bieden deze hulp aan.
Te weinig, maar alles is beter dan niets voor Oekraïne die niet van plan is om het zomaar op te geven.

Dat het westen niet uit altruïsme hulp biedt lijkt me evident.

Maar het westen is niet schuldig aan deze oorlog. Dat is Rusland die hem gestart heeft.

En het is onzin dat de exploitatie van de grondstoffen nu al in handen is van Amerikaanse investeerders, en dat Oekraïne daarom moet doorvechten.
pi_216351409
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 22:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Oekraine bestaat de facto niet eens, het is een artificiële staat.

Enfin, dat gezegd hebbende, als iedereen gewoon op zijn eigen grondgebied zou blijven zou dat een heleboel ellende besparen.
Dus geen NAVO-troepen uit de VS in landen waar hun aanwezigheid totaal niet gewenst is, zoals bijvoorbeeld Roemenie en geen interventies in democratische processen buiten de eigen landsgrenzen, dus het westen moet stoppen met allerlei kleurenrevoluties. Als je perse wilt kleuren koop je maar een kleurboek en wat kleurpotloden bij de HEMA.

Maar voor nu, wellicht een goed idee om de grenzen te trekken bij de huidige grenzen en daar Russische vredestroepen te installeren (zoals ook in Moldavie het geval), desnoods uitgebreid met enkele westerse troepen, Hongaren, Slowaken e.d.
Als dit forum in de jaren 40 had bestaan, had je idioten als bovenstaande user gehad die zeiden dat Hitler geprovoceerd werd door de Geallieerden. Dat Duitsland recht had op een basis aan de Noordzee. En eerlijk, Nederlanders zijn toch ook gewoon Duitsers? Nederlands is immers gewoon Hoogduits!
pi_216351475
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 09:00 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Als dit forum in de jaren 40 had bestaan, had je idioten als bovenstaande user gehad die zeiden dat Hitler geprovoceerd werd door de Geallieerden. Dat Duitsland recht had op een basis aan de Noordzee. En eerlijk, Nederlanders zijn toch ook gewoon Duitsers? Nederlands is immers gewoon Hoogduits!
laagduits.

Wij spreken nedersaksisch met een frankische slag
pi_216351675
quote:

[..]
Klopt, we deden wel dat we neutraal waren, maar ondertussen heulden we met de Engelsen. Die notabene Duitsland de oorlog heeft verklaard.
Hitler had daarom geen andere keuze.

De geallieerden waren bovendien totaal niet gewenst binnen de Duitse invloedsfeer en hebben de oorlog onnodig verlengd. Dit heeft voor miljoenen meer slachtoffers gezorgd.
Men had gewoon nieuwe grenzen moeten trekken en Duitse vredestroepen stationeren in de gebieden rond Duitsland, als buffer tussen Duitsland en de decadente geallieerden.
Eventueel aangevuld met vredestroepen uit landen van de centrale as, zoals Italië.
pi_216352136
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 22:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Enfin, dat gezegd hebbende, als iedereen gewoon op zijn eigen grondgebied zou blijven zou dat een heleboel ellende besparen.
Dus geen NAVO-troepen uit de VS in landen waar hun aanwezigheid totaal niet gewenst is, zoals bijvoorbeeld Roemenie en geen interventies in democratische processen buiten de eigen landsgrenzen, dus het westen moet stoppen met allerlei kleurenrevoluties. Als je perse wilt kleuren koop je maar een kleurboek en wat kleurpotloden bij de HEMA.

Maar voor nu, wellicht een goed idee om de grenzen te trekken bij de huidige grenzen en daar Russische vredestroepen te installeren (zoals ook in Moldavie het geval), desnoods uitgebreid met enkele westerse troepen, Hongaren, Slowaken e.d.
De roebels zijn weer binnen zo te lezen.
  zondag 19 januari 2025 @ 10:20:33 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216352234
quote:

[..]
Dit is zo belachelijk dat ik er om kan lachen.
Mijn hemel zeg.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216352380
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mijn hemel zeg.
  zondag 19 januari 2025 @ 10:40:06 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216352468
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]

LB wil duidelijk prikkelen, en dat doet hij gezien de weerzin op reacties. Maar jullie gedachtegang is van een zelfde gekte, alleen dan vanuit de andere kant van het hoefijzer.
Poetin die zomaar de grens oversteekt naar Oekraïne zonder aanleiding is evenzeer zo lachwekkend.

Daarom ben ik juist zo'n aanvulling: de genuanceerde gulden middenweg tussen die extremen
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216352513
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
LB wil duidelijk prikkelen, en dat doet hij gezien de weerzin op reacties. Maar jullie gedachtegang is van een zelfde gekte, alleen dan vanuit de andere kant van het hoefijzer.
Poetin die zomaar de grens oversteekt naar Oekraïne zonder aanleiding is evenzeer zo lachwekkend.

Daarom ben ik juist zo'n aanvulling: de genuanceerde gulden middenweg tussen die extremen
Nee, dat is juist het humoristische.

Jij kiest niet voor de middenweg.

Daarom heb jij geen moeite met LBK.
Die ligt op dezelfde lijn als jou, met zijn bewering dat Oekraïne niet bestaat.

Ik vind het wel creatief van je.

Maar daar trapt niemand hier in.
  zondag 19 januari 2025 @ 10:44:46 #228
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216352528
Ik snap best dat de media zich (on)bedoeld laat gebruiken door de overheid om overgesimplificeerd te spreken over de aanleiding van zo'n oorlog en dat de kosten in humanitaire en financiële zin het waard zijn om te lijden. Het volk moet verenigd worden. In Rusland doen ze dat ook, daar tetteren ze dat er nazi's in Oekraïne zijn, wij pedo zijn, en de halve Westerse wereld uit homo's zou bestaan.

Ik had alleen gehoopt dat wij in Europa verder waren qua "human development", dat wij niet meer zomaar te vangen zijn in een groupthink.

Maar dat is dus ijdele hoop. Het simpele volk schiet gewoon weer in de gewenste houding.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216352551
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:44 schreef phpmystyle het volgende:
Ik snap best dat de media zich (on)bedoeld laat gebruiken door de overheid om overgesimplificeerd te spreken over de aanleiding van zo'n oorlog en dat de kosten in humanitaire en financiële zin het waard zijn om te lijden. Het volk moet verenigd worden. In Rusland doen ze dat ook, daar tetteren ze dat er nazi's in Oekraïne zijn, wij pedo zijn, en de halve Westerse wereld uit homo's zou bestaan.

Ik had alleen gehoopt dat wij in Europa verder waren qua "human development", dat wij niet meer zomaar te vangen zijn in een groupthink.

Maar dat is dus ijdele hoop. Het simpele volk schiet gewoon weer in de gewenste houding.
Jij doet net zo hard mee met Rusland, door te juichen dat Rusland de westerse decadentie sloopt.
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 10:59:09 #230
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216352676
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 21:51 schreef Mikeytt het volgende:
Oekraïne heeft niets te zoeken op Russisch grondgebied. Rusland ook niet op Oekraïens grondgebied. Dit is een oorlog over de geschiedenis en gaat niet gewonnen kunnen worden.
Geef de geclaimde delen aan Rusland en teken een staakt-het-vuren!
quote:
11s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:51 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat is makkelijk praten als je op NAVO grondgebied woont. Waar leggen we de grens? Wanneer Rusland alles is binnengevallen behalve NAVO gebied?

We hebben allang moeten ingrijpen. Al bij de eerste raketaanvallen in Oekraïne.
This you? :+
  zondag 19 januari 2025 @ 11:00:17 #231
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216352696
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
[..]
This you? :+
Dat was ik 3 jaar terug ja. Wat is je punt?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:01:42 #232
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216352721
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:00 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik vind het een bijzondere ommekeer. Enige verduidelijking over het hoe en waarom?
pi_216352739
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mijn hemel zeg.
Goed dat je inziet hoe idioot de gedachtekronkels van jou, de Linkse_boomknuffelaar en andere wappies zijn.
pi_216352748
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:00 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat jij een troll bent.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:04:57 #235
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216352769
Elke staat is artificieel. Staten zijn bedacht door de mens en zijn geen natuurlijke entiteiten. Dus waarom dat argument wel tegen Oekraïne mag worden gebruikt en niet tegen Rusland ontgaat me. Er is een reden dat wij het idee van een staat omhoog houden: als we het niet doen kan iedereen willekeurig bij elkaar elkaars grondgebied pakken, een soort Hobbesque "State of Nature" wereld.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:06:15 #236
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216352796
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:01 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ik vind het een bijzondere ommekeer. Enige verduidelijking over het hoe en waarom?
Ik ben in Rusland geweest en heb gesproken met de lokale bevolking, en me meer verdiept in de geschiedenis.
Verder was ik toen ook een D66/VVD, maar gelukkig niet meer rechts.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 08:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Joden gunnen elkaar juist wel veel.
This you? Ik zag het je laatst opnemen voor joden. Vind je het nog steeds ok om groeperingen met deze term aan te schrijven? :?
  zondag 19 januari 2025 @ 11:09:18 #237
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216352834
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 22:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Men gaat het nooit eens worden over welke delen Russisch grondgebied zijn en welke delen Oekraïens zijn!

Historisch gezien is het logisch dat Rusland deze delen claimt, vooral door de grotere pro-Russische groeperingen in de regio daar waarbij geen gehoor kwam vanuit Oekraïne.
Zeg, daar heeft Rusland zelf gewoon netjes een verdrag over getekend he… dat de grenzen vastlegt en belooft de territoriale integriteit van Oekraïne te eerbiedigen.. voor zover de waarde van verdragen met Rusland

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizzakoppo op 19-01-2025 11:19:15 ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:10:53 #238
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216352859
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:06 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik ben in Rusland geweest en heb gesproken met de lokale bevolking, en me meer verdiept in de geschiedenis.
Verder was ik toen ook een D66/VVD, maar gelukkig niet meer rechts.
Maar hoe veranderd dat jouw perceptie op een autonome staat?

quote:
This you? Ik zag het je laatst opnemen voor joden. Vind je het nog steeds ok om groeperingen met deze term aan te schrijven? :?
Weet niet, denk van wel. Overigens ga ik op en neer qua mening rondom bijv. het Gaza conflict. Ene moment voel ik sympathie bij Israel, andere moment voel ik het bij de Palestijnen. Is toch wel vrij onderhevig aan de meest recente informatie die ik tot mij krijg/neem.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:12:04 #239
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216352881
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Maar hoe veranderd dat jouw perceptie op een autonome staat?
Simpelweg leren dat het geen autonome staat is.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:12:36 #240
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216352890
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:09 schreef nixxx het volgende:

[..]
Zeg, idioot.. daar heeft Rusland zelf gewoon netjes een verdrag over getekend he… dat de grenzen vastlegt en belooft de territoriale integriteit van Oekraïne te eerbiedigen.. voor zover de waarde van verdragen met Rusland
Zucht. is al uitglegd.
Het Westen schoof continu op naar het Oosten en zat te grabbelen in de invloedsfeer en oriëntatie van Oekraïne.
Even verdiepen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:13:30 #241
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216352900
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:12 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Simpelweg leren dat het geen autonome staat is.
Op basis van welke argumenten?
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:14:04 #242
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216352908
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:09 schreef nixxx het volgende:

[..]
Zeg, vriend.. daar heeft Rusland zelf gewoon netjes een verdrag over getekend he… dat de grenzen vastlegt en belooft de territoriale integriteit van Oekraïne te eerbiedigen.. voor zover de waarde van verdragen met Rusland
Respectvol blijven.
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:14:37 #243
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216352918
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zucht. is al uitglegd.
Het Westen schoof continu op naar het Oosten en zat te grabbelen in de invloedsfeer en oriëntatie van Oekraïne.
Even verdiepen.
Dat mag Oekraine gewoon zelfstandig besluiten.
pi_216352923
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 22:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Men gaat het nooit eens worden over welke delen Russisch grondgebied zijn en welke delen Oekraïens zijn!
Waarom moet Oekraïne dan gebied terug geven, als volgens jou niet vast staat of dat wel Russisch grondgebied is?

quote:
Historisch gezien is het logisch dat Rusland deze delen claimt, vooral door de grotere pro-Russische groeperingen in de regio daar waarbij geen gehoor kwam vanuit Oekraïne.
Rusland heeft gewoon een verdrag getekend waarin vast staat wat de landsgrenzen zijn van Oekraïne.
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:15:58 #245
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216352933
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Goed dat je inziet hoe idioot de gedachtekronkels van jou, de Linkse_boomknuffelaar en andere wappies zijn.
Dit is niet nodig, respectvol blijven ongeacht de mening van de ander.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:18:04 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216352962
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:14 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dat mag Oekraine gewoon zelfstandig besluiten.
Nope.
Dat is niet zo besloten naar de de uiteenval van de USSR. De voormalig USSR landen zouden niet in de Westerse invloedsfeer komen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216352965
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zucht. is al uitglegd.
Het Westen schoof continu op naar het Oosten
Op welke wijze?

quote:
en zat te grabbelen in de invloedsfeer en oriëntatie van Oekraïne.
Even verdiepen.
En dat mag niet?

Hoe zit het dan met de westerse miljarden investeringen in Rusland, en de hechte samenwerking op het gebied van energielevering?

Dat mocht dus niet omdat Rusland oostelijk van het westen ligt?
  zondag 19 januari 2025 @ 11:18:18 #248
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216352968
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:14 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Respectvol blijven.
Ok ok.. maar vriend vind ik weer een stapje te ver..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:19:00 #249
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216352982
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ok ok.. maar vriend vind ik weer een stapje te ver..
Ok lol :D
pi_216352988
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nope.
Dat is niet zo besloten naar de de uiteenval van de USSR. De voormalig USSR landen zouden niet in de Westerse invloedsfeer komen.
Waar staat dat?

En waarom heeft Rusland zich daar niet aan gehouden door toch economische banden met het westen aan te gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')