Ik maak er geen gebruik van maar draag wel bij.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, die teren op onze verzorgingsstaat, terwijl ze op alles afgeven en despoten verafgoden...
Die Russen hebben er natuurlijk niets te zoeken. Die Russen maken misbruik van die paar pro Russen die ze zogenaamd moeten beschermen. Maar het gaat die Russen natuurlijk om de grondstoffen. Dat is natuurlijk ook het geval voor de VS.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:43 schreef havanagila het volgende:
[..]
Welk verlies, dat het het o zo mooie rechtvaardige Rusland hulp van Noord-Korea, en meer dan 6 maanden
, nodig heeft om 2/3 van een stuk eigen grondgebied terug te krijgen? Ha. Lijkt me gezien de gesneuvelde Russen en verlies aan materiaal niet echt verlies, toch?
Die "russofoben" zijn tegen invasie, that's all. Andere kant lijkt het meer een persoonlijk tintje te hebben.
Klinkt heel leuk natuurlijk, maar de werkelijkheid is dat de VS bij lange na niet voldoende steun levert in Oekrane te verdedigen laat staan die gebieden met grondstoffen terug te winnen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die Russen hebben er natuurlijk niets te zoeken. Die Russen maken misbruik van die paar pro Russen die ze zogenaamd moeten beschermen. Maar het gaat die Russen natuurlijk om de grondstoffen. Dat is natuurlijk ook het geval voor de VS.
Wat mij stoort aan onze zijde is bijvoorbeeld een Lindsey Graham die openlijk zegt dat het om de grondstoffen gaat(hij is wel eerlijk) en nog erger zijn uitspraak dat wij geen mensen hoeven op te offeren maar laten Oekrane de rommel voor ons opknappen al kost dat de nodige generaties voor dat land. Ja we sturen wapens en dat is het dan ook.
En Google is aan banden gelegd in Rusland, dus dan kun jij niet achter blijven.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Youtube is helaas onderdeel van g00gl3, ik weet het.
Westerse investeerders zouden dan eigenaar worden. Het zijn de woorden van diverse senatoren in de VS.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klinkt heel leuk natuurlijk, maar de werkelijkheid is dat de VS bij lange na niet voldoende steun levert in Oekrane te verdedigen laat staan die gebieden met grondstoffen terug te winnen.
Met de steun van Europa erbij is het nog steeds onvoldoende voor Oekrane om die doelen te behalen.
Het meest haalbare op dit moment is dat Oekrane de Donbass opgeeft, in ruil voor vrede.
Vanuit dat oogpunt is de gedachte dat deze oorlog om grondstoffen gaat niet vol te houden.
Dan had Oekrane veel meer steun gehad en was de oorlog reeds beindigd.
Ik begrijp ook niet waar het idee vandaan komt dat de VS opeens eigenaar wordt van die grondstoffen als Rusland is verjaagd.
Schaam je je niet voor wat je familie gedaan heeft?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Houd toch op. Er is een straat naar o.a. 1 kant van mijn familie vernoemd door hun deelname in het verzet.
Rusland is hier geen 'bezetter'. Dit is veel gecompliceerder dan dat.
Woorden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Westerse investeerders zouden dan eigenaar worden. Het zijn de woorden van diverse senatoren in de VS.
Het conflict is dat Poetin dacht dat hij Oekrane in een speciale militaire operatie binnen enkele dagen kon overrompelen.quote:Ik zie het uiteindelijk nog wel gebeuren dat er grondtroepen worden ingezet als Rusland dit economisch kan volhouden. Hierbij is Oekrane maar een onderdeel van het conflict.
Ik dacht dat Biden president was.quote:Trump geeft al aan dat hij Iran wil aanpakken waar de Russen nu ook een verbond mee hebben. Het mo speelt ook een rol in dit conflict.
Je hoort wel meer onzin merk ik.quote:Mijn hoop is alleen nog dat Rusland dit economisch niet kan volhouden. Maar ik hoor al sinds 2014 dat Ruslands economie ten gronde is. Geen tanks meer hebben, met shovels het gevecht aan moeten gaan etc. Maar daar ben ik door de jaren heen ook pessimistisch in geworden daar nog in te geloven. Het is een kwestie van hopen. Niet meer dan dat.
Tja waar moet ik hier nog op ingaan. Niet gek dat niet veel meer meer mensen posten. Prima je hebt gelijk, het is allemaal wappie praat.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Woorden.
Meer niet.
[..]
Het conflict is dat Poetin dacht dat hij Oekrane in een speciale militaire operatie binnen enkele dagen kon overrompelen.
Dat dacht de VS ook, en die bood Zelensky zelfs een veilige vlucht uit Oekrane.
Maar toen bleek oa door corruptie in het Russische leger en vastberadenheid van het Oekraense verzet dat de militaire operatie zou mislukken
En toen kwam de oorlog tot stand die nu nog steeds gaande is.
[..]
Ik dacht dat Biden president was.
My bad.
Trump gaat dus zijn derde termijn in.
[..]
Je hoort wel meer onzin merk ik.
Verklaar bijvoorbeeld eens waarom Amerikaanse investeerders eigenaar zouden worden van Oekraense grondstoffen.
Hoe werkt dat precies?
De VS levert ongeveer de helft van de steun aan Oekrane.
En dat is samen met de rest van de hulp van andere landen onvoldoende om de gebieden met die grondstoffen weer in handen te krijgen.
Het verhaal raakt kant noch wal
Het is nog maar net BNW waardig.
En daar zitten er geeneens.
Klopt, dit soort praat van jou is een van de redenen dat mensen weg blijven.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja waar moet ik hier nog op ingaan. Niet gek dat niet veel meer meer mensen posten. Prima je hebt gelijk, het is allemaal wappie praat.
Gorgle is gewoon verlengstuk van de C1@.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
En Google is aan banden gelegd in Rusland, dus dan kun jij niet achter blijven.
Aldus jouw meester.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Gorgle is gewoon verlengstuk van de C1@.
Waar haal je Murica bad uit. Ik geef aan dat de VS/EU hun belangen hebben in Oekraine vanwege grondstoffen. Niet meer dan dat. Rusland heeft dat ook en vandaar dit conflict. Niet meer dan dat. Daar kun je het niet mee eens zijn. Maar om alles weg te zetten als BNW getuigd van niet een diussie voeren maar anderen denken weg te zetten als idioot en weg uit topics te jagen. Prima aks je alleen met gelijk gestemden de discussie wil voeren maar daar doe ik niet aan mee.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, dit soort praat van jou is een van de redenen dat mensen weg blijven.
Die hebben niets met al dat complotdenken a la Murica Bad..
Jij beweert dat de VS deze oorlog voedt, omdat ze daarmee de Oekraense grondstoffen in handen krijgen.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waar haal je Murica bad uit. Ik geef aan dat de VS/EU hun belangen hebben in Oekraine vanwege grondstoffen. Niet meer dan dat. Rusland heeft dat ook en vandaar dit conflict. Niet meer dan dat. Daar kun je het niet mee eens zijn. Maar om alles weg te zetten als BNW getuigd van niet een diussie voeren maar anderen denken weg te zetten als idioot en weg uit topics te jagen. Prima aks je alleen met gelijk gestemden de discussie wil voeren maar daar doe ik niet aan mee.
Lees eens wat mainstream mbt klimaat transitie, lithium en andere belangrijke grondstoffen die in de Donbass te vinden zijn. Als je niet snapt dat wanneer de VS/EU dit verliest en dus de Russen die grondstoffen beheren terwijl wij die straks nodig hebben om wat onafankelijk te zijn van Rusland/China dan houd het op. Als je niet snapt als Oekrane niet onder de westerse westerse invloedssfeer en daarmee amper kunnen investeren in dat land als westen dan houd elke discussie over geopolitiek wel op.
Moet voeren vanwege enorme belangen. Overigens ook voor de EU. En voor Oekrane mochten ze toetreden tot de EU. En Ruslavd is het daar niet mee eens omdat dit voor de Russen een verlies van invloed is(invloedssfeer). Je snapt toch ook wel als de Russen de Krim verliezen en Oekrane toe mocht treden tot de NAVO Rusland enorm aan invloed verliest mbt de haven jandel etc.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij beweert dat de VS deze oorlog voedt, omdat ze daarmee de Oekraense grondstoffen in handen krijgen.
Oftewel: Murica Bad.
Maar stel dat Oekrane de oorlog wint en Rusland de Donbass opgeeft.
Hoezo komen dan de grondstoffen in handen van een paar Amerikaanse investeerders?
Waarom blijft dat niet in handen van Oekrane?
Jullie falen ook nooit om de meest waardeloze bronnen op te voeren. Zijn jullie allemaal boomers, of totale digibeten, of wat is het probleem?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)hebben-terugveroverd
Goed nieuws, nu ook in de mainstream media
Rusland claimt
[..]
Investeren in Oekrane is wat anders dan het in handen krijgen van de grondstoffen.quote:Op zondag 19 januari 2025 01:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Moet voeren vanwege enorme belangen. Overigens ook voor de EU. En voor Oekrane mochten ze toetreden tot de EU. En Ruslavd is het daar niet mee eens omdat dit voor de Russen een verlies van invloed is(invloedssfeer). Je snapt toch ook wel als de Russen de Krim verliezen en Oekrane toe mocht treden tot de NAVO Rusland enorm aan invloed verliest mbt de haven jandel etc.
https://www.state.gov/rep(...)-statements/ukraine/
Er is zoveel te vinden mbt tot westerse investeringen in Oekrane als zij tot de invloedssfeer van de VS/EU kunnen toetreden.
Als iemand in iets investeert heeft hij er ook invloed op. Zo hebben de Fransen jarenlang en mogelijk nog steeds enorme belangen in Afrika. China idem. Zo werken grootmachten nu eenmaal. En dan onstaan er conflicten. Zij het met sancties, het bezetten van grondgebied etc. Die zaten er echt niet voor de democratie en vrijheid.quote:Op zondag 19 januari 2025 01:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Investeren in Oekrane is wat anders dan het in handen krijgen van de grondstoffen.
Verder zijn investeringen niet afhankelijk van een invloedsfeer.
Het westen heeft ook miljarden genvesteerd in Rusland bijvoorbeeld. En in China..
Landen die jij aanwijst als concurrent waarvoor we blijkbaar een oorlog voor riskeren.
wat ben je toch een ontzettende hypoctiete klootzak. Echt geen woorden voor. Bah. En maar de vredesduif spelen. Man man. Ik schaam me voor jou.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie in deze oorlog de westerse decadentie verliezen. En daar ben ik blij mee.
Voor Oekraine is dit een humanitaire ramp die ik de burgers graag bespaard had willen zien blijven. Ik schaam mij voor wat daar gebeurt en ons aandeel daarin.
Nou ik ook, gelukkig.quote:Op zondag 19 januari 2025 02:06 schreef ExTec het volgende:
Bon, ik heb me weer het avondje gemist, merk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |