abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2025 @ 11:19:51 #251
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216353008
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:09 schreef nixxx het volgende:

[..]
Zeg, idioot.. daar heeft Rusland zelf gewoon netjes een verdrag over getekend he… dat de grenzen vastlegt en belooft de territoriale integriteit van Oekraïne te eerbiedigen.. voor zover de waarde van verdragen met Rusland
Er zijn wel meerdere schriftelijke en mondelingen afspraken verbroken door het westen naar Rusland toe.

Verder waren de bialowieza akkoorden illegaal. Oekraïne heeft formeel nooit onafhankelijkheid gehad na de val van de Sovjet-unie. En de krim is altijd Russisch grondgebied geweest.

Gecombineerd met het feit dat de Russische bevolking hevig werd onderdrukt in o.a. de Donbas en de groeiende westerse bemoeienis in de regio, claimt Rusland dat een dergelijke invasie verantwoord is om zowel Russische belangen te beschermen als de bevolking in Oekraïne te bevrijden.

Ben verder wel voorstander van een onafhankelijk Oekraïne, maar onafhankelijkheid zijn geen burgerdoden waard. Het zijn geen miljardairs die aan het front dood gaan.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 19 januari 2025 @ 11:20:49 #252
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216353032
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:14 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dat mag Oekraine gewoon zelfstandig besluiten.
Of Oekraïne dat "mag" is natuurlijk gewoon afhankelijk van een mening.
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:21:28 #253
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216353045
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nope.
Dat is niet zo besloten naar de de uiteenval van de USSR. De voormalig USSR landen zouden niet in de Westerse invloedsfeer komen.
Blijkbaar is Oekraïne daarvan afgestapt en dat is haar goed recht als autonoom land.
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:22:47 #254
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216353061
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:20 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Net zoals dat vinden dat de inval van Rusland “mag” afhankelijk is van een mening. Daarom hebben wij ook afspraken rondom autonomie. Afspraken die Rusland simpelweg heeft geschonden.

En nogmaals, wat zijn jouw argumenten voor de justificatie van de inval van Rusland in Oekraïne?
pi_216353069
quote:

[..]
Klopt, jij bijvoorbeeld erkent de soevereiniteit van Oekraïne niet, ondanks dat dat expliciet is vastgelegd in een verdrag met Rusland.

En dus vind je het terecht dat er raketten regenen op Oekraïense steden.

Eigen schuld, dikke bult.

Hoe durfden ze te denken een zelfstandig land te zijn :{w
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 19 januari 2025 @ 11:23:43 #256
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216353074
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op welke wijze?
[..]
En dat mag niet?

Hoe zit het dan met de westerse miljarden investeringen in Rusland, en de hechte samenwerking op het gebied van energielevering?

Dat mocht dus niet omdat Rusland oostelijk van het westen ligt?
Door die landen te laten aansluiten bij het Westen, niet zelden met behulp van media en foreign interventions.
Ik ga niet alles mee uittypen en uitleggen. Gebruik google.
Hier een kaartje vóór opheffing van de USSR, zoek de landen maar eens op die nu bij de EU/NAVO horen.

"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 19 januari 2025 @ 11:24:42 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216353094
quote:

[..]
Dat. Het is geen natuurwet natuurlijk.
Geopolitiek gaat over krachtenvelden. Niet over wensen en gevoelens.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 19 januari 2025 @ 11:24:58 #258
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216353098
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom moet Oekraïne dan gebied terug geven, als volgens jou niet vast staat of dat wel Russisch grondgebied is?
[..]
Rusland heeft gewoon een verdrag getekend waarin vast staat wat de landsgrenzen zijn van Oekraïne.
Dat verdrag is onwettig.

En zelfs als dat verdrag wettig was, dan kan Rusland aandragen dat Oekraïne de afspraken m.b.t. westerse invloeden heeft verbroken.

En waarom moet Oekraïne dat gebied aan Rusland geven? Simpelweg omdat dit een oorlog is waarbij geen van beiden partijen gelijk heeft, waarbij geen van beiden partijen uberhaupt gelijk gaat kunnen krijgen, maar er nu wel veel meer Oekraïense burgerdoden zijn dan Russische burgerdoden.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:25:52 #259
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216353116
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:21 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Blijkbaar is Oekraïne daarvan afgestapt en dat is haar goed recht als autonoom land.
En dat noopt Moskou om in actie te komen. Zie waarom zij eigenlijk niet anders kunnen.
Wij gaan ook niet toestaan als een provincie van Nederland zal aansluiten bij Duitsland.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 19 januari 2025 @ 11:26:22 #260
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216353126
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:06 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik ben in Rusland geweest en heb gesproken met de lokale bevolking, en me meer verdiept in de geschiedenis.
Verder was ik toen ook een D66/VVD, maar gelukkig niet meer rechts.
Gappie, je bent nog geeneens de Belgische grens overgestoken in je leven, laat staan dat je in Rusland bent geweest. :')
Yea, she's on crack.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:26:48 #261
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216353140
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:18 schreef Wantie het volgende:
En dat mag niet?
neen
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 11:27:36 #262
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216353162
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En dat noopt Moskou om in actie te komen. Zie waarom zij eigenlijk niet anders kunnen.
Wij gaan ook niet toestaan als een provincie van Nederland zal aansluiten bij Duitsland.
In jouw perceptie is Oekraïne een provincie van Rusland? Zo ja, welke landen nog meer?
  zondag 19 januari 2025 @ 11:27:44 #263
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216353163
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:22 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Net zoals dat vinden dat de inval van Rusland “mag” afhankelijk is van een mening. Daarom hebben wij ook afspraken rondom autonomie. Afspraken die Rusland simpelweg heeft geschonden.

En nogmaals, wat zijn jouw argumenten voor de justificatie van de inval van Rusland in Oekraïne?
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:19 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Er zijn wel meerdere schriftelijke en mondelingen afspraken verbroken door het westen naar Rusland toe.

Verder waren de bialowieza akkoorden illegaal. Oekraïne heeft formeel nooit onafhankelijkheid gehad na de val van de Sovjet-unie. En de krim is altijd Russisch grondgebied geweest.

Gecombineerd met het feit dat de Russische bevolking hevig werd onderdrukt in o.a. de Donbas en de groeiende westerse bemoeienis in de regio, claimt Rusland dat een dergelijke invasie verantwoord is om zowel Russische belangen te beschermen als de bevolking in Oekraïne te bevrijden.

Ben verder wel voorstander van een onafhankelijk Oekraïne, maar onafhankelijkheid zijn geen burgerdoden waard. Het zijn geen miljardairs die aan het front dood gaan.
Welke afspraken omtrent autonomie heeft Rusland volgens jou geschonden?
pi_216353176
quote:

[..]
Noem eens eentje..
quote:
Verder waren de bialowieza akkoorden illegaal. Oekraïne heeft formeel nooit onafhankelijkheid gehad na de val van de Sovjet-unie.
Rusland dus ook niet.

quote:
En de krim is altijd Russisch grondgebied geweest.
Nee, dat is ten tijde van de Sovjet Unie toegevoegd aan Oekraïne.
En na het uiteenvallen van de Sovjet Unie vastgelegd in een verdrag tussen Oekraïne en Rusland.

quote:
Gecombineerd met het feit dat de Russische bevolking hevig werd onderdrukt in o.a. de Donbas
Russische bevolking?

Oekraïense inwoners bedoel je.

quote:
en de groeiende westerse bemoeienis in de regio, claimt Rusland dat een dergelijke invasie verantwoord is om zowel Russische belangen te beschermen als de bevolking in Oekraïne te bevrijden.
Te bevrijden waarvan?

quote:
Ben verder wel voorstander van een onafhankelijk Oekraïne
Hoezo?

quote:
, maar onafhankelijkheid zijn geen burgerdoden waard.
Er zijn bij de onafhankelijkheid van Oekraïne ook geen burgerdoden gevallen.

quote:
Het zijn geen miljardairs die aan het front dood gaan.
Toch probeer je uit alle macht deze oorlog goed te praten.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:29:03 #265
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216353183
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, jij bijvoorbeeld erkent de soevereiniteit van Oekraïne niet, ondanks dat dat expliciet is vastgelegd in een verdrag met Rusland.

En dus vind je het terecht dat er raketten regenen op Oekraïense steden.

Eigen schuld, dikke bult.

Hoe durfden ze te denken een zelfstandig land te zijn :{w
Zelf invulling verzinnen omdat je verder weinig te bieden hebt...
  zondag 19 januari 2025 @ 11:29:16 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216353186
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:27 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
In jouw perceptie is Oekraïne een provincie van Rusland? Zo ja, welke landen nog meer?
Provincie niet, maar wel een een allied state. De achtertuin.

Stel dat Mexico gedurende de koude oorlog zich zou aansluiten bij het Warschaupact, en dan bijvoorbeeld kernraketten zou laten plaatsen op hun grondgebied. ZOu de VS dat accepteren (immers wordt gezegd dat landen zelf mogen kiezen) of zou USA snel met een regime change vredesmissie komen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216353200
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:27 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
[..]
Welke afspraken omtrent autonomie heeft Rusland volgens jou geschonden?
Het verdrag tussen Oekraïne en Rusland, waarin Rusland de soevereiniteit en landgrenzen van Oekraïne erkent.

Nou, kom jij eens met een afspraak die het westen met Rusland had, maar is verbroken.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:31:50 #268
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216353224
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zucht. is al uitglegd.
Het Westen schoof continu op naar het Oosten en zat te grabbelen in de invloedsfeer en oriëntatie van Oekraïne.
Even verdiepen.
Jaja, wat een wereld leef je in, waar zulke ingebeelde overtredingen van nooit gedane toezeggingen boven netjes uitonderhandeld multinationale verdragen gaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_216353243
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Provincie niet, maar wel een een allied state. De achtertuin.
Dus?

quote:
Stel dat Mexico gedurende de koude oorlog
Er is nu geen koude oorlog.

quote:
zich zou aansluiten bij het Warschaupact, en dan bijvoorbeeld kernraketten zou laten plaatsen op hun grondgebied. ZOu de VS dat accepteren (immers wordt gezegd dat landen zelf mogen kiezen) of zou USA snel met een regime change vredesmissie komen?
Hoezo is dat anno 2021 relevant, in een tijd waarin Rusland zelf verregaande samenwerking met Europa aan gaat, waaronder gezamenlijke energie infrastructuur.

En hoezo begin jij over kernwapens, terwijl notabene het westen samen met Rusland en Oekraïne er voor heeft gezorgd dat Oekraïne geen kernwapens meer heeft...
  zondag 19 januari 2025 @ 11:33:34 #270
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216353249
quote:

[..]

Hallucinant |:)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_216353250
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:31 schreef nixxx het volgende:

[..]
Jaja, wat een wereld leef je in, waar zulke ingebeelde overtredingen van nooit gedane toezeggingen boven netjes uitonderhandeld multinationale verdragen gaan.
Dan leef je in de Russische invloedssfeer.
pi_216353303
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Door die landen te laten aansluiten bij het Westen, niet zelden met behulp van media en foreign interventions.
Ik ga niet alles mee uittypen en uitleggen. Gebruik google.
Hier een kaartje vóór opheffing van de USSR, zoek de landen maar eens op die nu bij de EU/NAVO horen.

[ afbeelding ]
En dat is strafbaar of zo?

Mogen die landen niet zèlf beslissen welk beleid ze volgen?

Je kaart laat de Sovjet Unie zien..

Die is opgeheven, en verschillende landen uit die unie hebben zich aangesloten bij de EU.

Wat is daar precies mis aan?
Hebben andere voormalige Sovjetstaten als Turkmenistan, Moldavië, Georgië, Armenië, Azerbeidzjan daar moeite mee?

I Kazachstan viesmad omdat Letland nu bij de Eau zit?
  zondag 19 januari 2025 @ 11:38:04 #273
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216353309
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan leef je in de Russische invloedssfeer.
Ik wens al die trollen wel wat russki mir, russische vrede… dat is nog wel respectvol toch?? Zij geloven iig dat het echt vrede is, de rest weet wel beter
pi_216353314
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:14 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dat mag Oekraine gewoon zelfstandig besluiten.
Eigenlijk niet.
Dat beslissen de overige lidstaten.
pi_216353337
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Eigenlijk niet.
Dat beslissen de overige lidstaten.
Samen met Oekraïne.
Bijvoorbeeld middels een associatieverdrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')