Ik wist geeneens dat zoiets een optie was. En nu?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:48 schreef amaranta het volgende:
Het ziekenhuis wil mijn moeder niet (meer) opnemen.
Huuuuu.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:52 schreef -Spring het volgende:
Oh gatver, Sjon en de tampon. Ik kende het verhaal al maar had het verdrongen.![]()
Een dat condoom
Ik nam eens voor het eerst een vriendje mee naar huis en vlák voordat ik de voordeur opendeed, zag ik door het raam dat onze poedel de inhoud van het wc-prullenbakje versnipperd door het huis had verdeeld. Óveral lagen stukjes bloederig maandverband. Ik weet niet meer hoe ik het precies heb opgelost, maar volgens mij heb ik gezegd: "Wacht hier!" en heb toen als een tornado op mn knieen met open armen door het huis 'geswifferd' en binnen tien seconden alles bij elkaar gegraaid.
O jee, kunnen ze dat weigeren? En wat nu?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:48 schreef amaranta het volgende:
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:48 schreef amaranta het volgende:
Is daar thuis nog zorg dan?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:28 schreef amaranta het volgende:
Nou, ik denk… gewoon thuis overlijden. Geen idee.
Dat is uiteindelijk wat er wel gaat gebeuren eerder vroeg dan laat.
Oef, wat een kaknieuwsquote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:28 schreef amaranta het volgende:
Nou, ik denk… gewoon thuis overlijden. Geen idee.
Dat is uiteindelijk wat er wel gaat gebeuren eerder vroeg dan laat.
Ja en nee.quote:
Hospice kan natuurlijk lang duren ook.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:08 schreef amaranta het volgende:
Maar als ze hier (deze episode van hepatische encefalopathie) doorheen komt kan het goed weer een paar weken “goed” gaan.
Dankquote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:56 schreef Elleska het volgende:
Hospice kan ook tijdelijk zijn als alternatief voor een ziekenhuisopname of om de mantelzorgers te ontlasten. Dat maakt de drempel misschien wat lager.
Jezus Amaranta...quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja en nee.
Niet daarvoor. Er komt wel elke dag thuiszorg voor iets anders. Ze heeft sinds vorige week een permanent drain om vocht af te laten lopen en dat komen ze elke dag doen.
Neemt niet weg dat als het nodig ze ook andere zorg kunnen verlenen.
Dat ze maar thuis moet overlijden vul ik nu zelf in. De arts aan de telefoon zei vanmorgen dat het zinvol zou zijn hierover in gesprek te gaan, aangezien ziekenhuisopnamen weinig/niks meer opleveren.
Geen idee waar ze wil overlijden. Hebben we het niet over gehad. Ze wil nl helemaal niet overlijden dus dat gesprek is niet mogelijk met haar.
Ik denk dat als ze nu ineens hard achteruit gaat dat we richting een hospice moeten.
Wat er vandaag speelt ís hepatitische encefalopathie. Heeft totaal geen besef en ligt stijf in bed.
We hebben net een bed besteld voor beneden, maar we moeten eerst maar eens bekijken hoe we haar überhaupt de trap af gaan krijgen aangezien ze totaal niet meebeweegt.
Maar alles, de vochtophoging, de hepatische encefalopathie, etc zijn gevolgen van de lever die op is. Dus ja.
Maar waarom laat je haar toch naar school gaan?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:
Hahaha, nou de juf heeft mijn vrouw twee keer ge-contact dat de 6 jarige moest poepen en bij de 2e keer mocht ze haar mee naar huis nemen want het was al na elven (en de school is om 12.15 uit). De juf was er wel klaar mee denk ik, en terechtIn our defence, normaliter poept ze nooit op school
![]()
Maar de stand staat ondertussen dus op 3 keer poepen en nog steeds geen magneet, ik houd jullie op de hoogte hoor![]()
Wat ze na die week gaan doen als hij niet is gevonden, weet ik niet, heb ik niet gevraagd omdat ik er ook niet van uit ga dat het zover zal komen. Ze gaven toen ik de HAP belde alleen aan dat we dus na een week weer contact op moeten nemen met de arts, of eerder als ze buikpijn begint te krijgen.
Omdat ze dus normaliter niet op school poept en we er zeker niet van uit gingen dat dat nu opeens wel zou gebeuren, laat staan 2 keer. En omdat we letterlijk op 2 minuten fietsafstand van school afwonen, als de juf laat weten dat we moeten komen zijn we er direct. Dan vind ik dat een betere oplossing dan een kind, in het extreemste geval, een week van school afhouden zodat we thuis in haar poep kunnen roerenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
Maar waarom laat je haar toch naar school gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:52 schreef amaranta het volgende:
Jullie zijn lief.
Ik zit zelf al wat verder in het acceptatie proces.
De artsen steken zeg maar niet onder stoelen of banken hoe het zit en hebben dat al meerdere keren vrij duidelijk gemaakt.
Communicatie is zeg maar niet hun ding. Van geen enkele.
Dus ja. Dat ze haar vandaag niet wilden opnemen was wel wat rauw.Ik snap je gevoel, en rust willen - voor jezelf maar ook voor je moeder - is een hele begrijpelijke wens. Juist omdat hoe langer dit duurt, hoe meer jij er aan onderdoor gaat. Terwijl jij daarna ook nog door moet, want de echte klap zal pas komen als ze wegvalt en dan moet jij jezelf ook overeind kunnen houden. Ik kan mij niet indenken hoe zwaar deze extra zorg voor jou moet zijn, dat alles op jou neerkomt. Ik zou willen dat je die zorg en het verdriet zou kunnen delen zodat je er minder alleen voor staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel erg veel sterkte![]()
Jullie zijn lief.
De artsen steken zeg maar niet onder stoelen of banken hoe het zit en hebben dat al meerdere keren vrij duidelijk gemaakt.
Dus ja. Dat ze haar vandaag niet wilden opnemen was wel wat rauw.Het is ook hartstikke zwaar, de extra zorg om je ouder(s). Zelfs als je die kunt delen, vind ik het al zwaar, dus als je er alleen voor staat, is dat nog zwaarder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vader is depressief. Kan hij niet met de situatie omgaan? Kan hij de ernst er van inzien, of houdt hij dat ver van zich af?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Jullie zijn lief.
Dus ja. Dat ze haar vandaag niet wilden opnemen was wel wat rauw.😘😘😘SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Wij hebben voor de kinderen via marktplaats wel een keer zo'n handelaar gevonden die ergens achteraf zat, maar die een schuur vol fietsen had en een erf om een rondje te kunnen fietsen. Ik zou marktplaats niet gelijk afschrijven, zoek iemand die meerdere fietsen aanbiedt en vraag of er ook de mogelijkheid is om een stukje te fietsen om te proberen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 07:02 schreef Amsel het volgende:
En iets heel anders: ik ben op zoek naar een grote fysieke fietsenwinkel waar ze een flinke voorraad kinderfietsen hebben die niet allemaal minimaal ¤500 kosten.
Beide kinderen zijn opeens uit hun fietsen gegroeid. Ik wil advies over de volgende maat en ze moeten even een rondje kunnen fietsen om het uit te proberen, dus marktplaats of een webwinkel wordt 'm niet. Maar de lokale fietswinkel heeft weinig keuze en is duur. Ik wil best een stuk rijden als dat betekent dat we ergens ruime keus hebben, maar ik zie door de gesponsorde resultaten op Google door de bomen het bos niet meer. Dus iemand een goede tip?
https://www.12gobiking.nl/fietsen/kinderfietsen/meisjesfietsquote:Op zaterdag 18 januari 2025 07:02 schreef Amsel het volgende:
En iets heel anders: ik ben op zoek naar een grote fysieke fietsenwinkel waar ze een flinke voorraad kinderfietsen hebben die niet allemaal minimaal ¤500 kosten.
Beide kinderen zijn opeens uit hun fietsen gegroeid. Ik wil advies over de volgende maat en ze moeten even een rondje kunnen fietsen om het uit te proberen, dus marktplaats of een webwinkel wordt 'm niet. Maar de lokale fietswinkel heeft weinig keuze en is duur. Ik wil best een stuk rijden als dat betekent dat we ergens ruime keus hebben, maar ik zie door de gesponsorde resultaten op Google door de bomen het bos niet meer. Dus iemand een goede tip?
Jaren terug was ik heel tevreden over Itek. Maar geen idee hoe die nu zijn en of die bij jou in de buurt zitten.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 07:02 schreef Amsel het volgende:
Welke regio?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 07:02 schreef Amsel het volgende:
Zo zijn wij dit hele weekend druk met uitjes van Jquote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:18 schreef BE het volgende:
Wij staan in Groningen te bibberen waar O een rugbywedstrijd heeft. Brrr. Maar alles voor het kind hè!
Dat is best wel een heel erg kuteindquote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:18 schreef BE het volgende:
Wij staan in Groningen te bibberen waar O een rugbywedstrijd heeft. Brrr. Maar alles voor het kind hè!
Ik dacht even, huh, Berkel, hier in 't dorp zit geen rijwielhandel Jos. Maar jij bedoelt dan vast Berkel en Rodenrijs (ja, er zijn meerdere Berkels in NLquote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:33 schreef FlyingFish het volgende:
In Berkel zit rijwielhandel Jos, die een groot aanbod 2e hands en nieuw heeft in allerlei prijscategoriën.
Zeker voor kinderfietsen vind ik nieuw altijd zo zonde van het geld. Ze groeien er zo uit en ze vallen nog wel eens om met de nodige oppervlakkige beschadigingen. Ik houd altijd marktplaats een paar weken in de gaten als we een nieuwe fiets nodig hebben, zeker in het voorjaar komt daar veel aanbod op en vaak kun je ze daarna voor praktisch dezelfde prijs weer doorverkopen.
Ai!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:32 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zo zijn wij dit hele weekend druk met uitjes van JWel binnen, maar wel vandaag van 9 tot 16u en morgen van 9 tot 12.30u. Leuk joh, kinderen die een eigen leven gaan leiden, maar daar nog niet zelf heen kunnen
Ik dacht dat er maar een Berkel was in Nederlandquote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:47 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik dacht even, huh, Berkel, hier in 't dorp zit geen rijwielhandel Jos. Maar jij bedoelt dan vast Berkel en Rodenrijs (ja, er zijn meerdere Berkels in NL)
Jeetje, dat is echt wel een eind! Maar ja, je kind hequote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:18 schreef BE het volgende:
Wauw, dat is zo van de achterkant echt een man! Wat een lengte! Hij is even oud ongeveer als S toch?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:13 schreef BE het volgende:
[ afbeelding ]
O is de middelste.1.95 lang!
Augustus 2007, dus klopt wel toch?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wauw, dat is zo van de achterkant echt een man! Wat een lengte! Hij is even oud ongeveer als S toch?
Hij zit nog steeds in het topsport-traject en gaat van daaruit ook naar de gym etc.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is een hele andere bouw dan mijn aug 07-er
(1.85, type lange slungel)
Scheelt toch nog twee jaar. Ik ben het een tikje kwijt wie van wanneer is 😅quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:37 schreef BE het volgende:
[..]
Augustus 2007, dus klopt wel toch?
Wat een beer hè! ❤
T en S zijn van hetzelfde jaarquote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Scheelt toch nog twee jaar. Ik ben het een tikje kwijt wie van wanneer is 😅
Ja, dat wist ik nog wel. Ik weet nog hoe leuk ik het vond jou met baby te zien en te bedenken dat over een paar weken ik er ook een zou hebbenquote:
❤️❤️quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik nog wel. Ik weet nog hoe leuk ik het vond jou met baby te zien en te bedenken dat over een paar weken ik er ook een zou hebben
Ik ook totaal! CMaar dan is S net zo oud als mijn S. Of is ze jonger nog?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Scheelt toch nog twee jaar. Ik ben het een tikje kwijt wie van wanneer is 😅
S en T zijn van 2009.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:09 schreef BE het volgende:
[..]
Ik ook totaal! CMaar dan is S net zo oud als mijn S. Of is ze jonger nog?
Jonger dus.
Oh echt… ik wijt het aan de kou hoor! O is ook van 2009. 🤣🫣 En S van ‘07.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
S en T zijn van 2009.
Is O van 2009 of 2010?
A is van 2005quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:16 schreef BE het volgende:
[..]
Oh echt… ik wijt het aan de kou hoor! O is ook van 2009. 🤣🫣 En S van ‘07.
Lekkere puinhoop zo.
Aug 2007 en 1.95m lang dus.![]()
Dus miss_sly, je zat wel goed.
En ik ben blij als ik de mijne achter zijn pc vandaag krijgquote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:01 schreef BE het volgende:
[..]
Hij zit nog steeds in het topsport-traject en gaat van daaruit ook naar de gym etc.
Ieder zijn ding toch?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:37 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
En ik ben blij als ik de mijne achter zijn pc vandaag krijg![]()
(Waar hij wel hele coole dingen uitvreet)
aug 2009 en 1.95m.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:16 schreef BE het volgende:
[..]
Lekkere puinhoop zo.
Aug 2007 en 1.95m lang dus.![]()
Beetje laat, druk allemaal…quote:
Ze worden dit jaar 16! Niet normaal vind ik dat, maar ook geweldig leukquote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
❤️❤️
En kijk hoe de dames nu zijn! Grote meiden van 15 jaar...
Mijn S is bijna net zo groot als ik, bijna 165 dusquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:16 schreef BE het volgende:
[..]
Lekkere puinhoop zo.
Aug 2007 15 jaar 😬 en 1.95m lang dus.![]()
Alvast gefeliciteerd! Extra bijzonder dat jullie het samen kunnen vieren! Geniet er van.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
Beetje laat, druk allemaal…
Met mijn papa gaat het relatief goed, hij is thuis, heeft veel medicatie en komende week krijgt hij weer onderzoeken hoe het er nu voor staat.
Morgen is hij jarig en gaan we met het hele gezin en aanhang (en dus ook papa) uit eten![]()
Wel even extra bijzonder deze keer!
Sterkte voor iedereen met kwakkelende ouders. Wat een zorgen zijn dat zo
Bizar he!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze worden dit jaar 16! Niet normaal vind ik dat, maar ook geweldig leuk
Heel!quote:
Stiekem vind ik die puber toch wel beter dan vieze luiers en gehuil 🤣🤣quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heel!
Ik kan me sommige dingen van het begin nog zo goed herinneren, en nu loopt er gewoon een puber in huis rond.
Ik vond de baby en later ook hartstikke leuk. Ik heb van iedere fase genoten ook al was het echt niet altijd leuk. Maar ik vind deze leeftijd ook wel echt heel leukquote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
Stiekem vind ik die puber toch wel beter dan vieze luiers en gehuil 🤣🤣
En A is gewoon al 19...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |