Ik kan me goed voorstellen wat je zegt - dat het ineens een soort van optie is die 'bestaat'. Waar je nu nog niks mee hoeft, en misschien wel nooit, maar die nu wel ergens in een hoekje op tafel ligt en eerder niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:59 schreef Lonaa het volgende:
Vlinder, lieve post hoor!![]()
Hier voelen alle mitsen en maren nog steeds wel echt zwaarder dan iets wat lijkt op een wens. Het is denk ik meer dat de [i][mogelijkheid/i] wel echt is, ofzo. Weet niet, wij zitten nog midden in het analyseren.![]()
Voorlopig (en misschien wel nooit hoor) gebeurt er nog niks, daar denken we allebei te veel voorEn dan is er altijd nog de hobbel dat ik niet "op de leuke manier" zwanger kan/mag raken.
En het gaat inderdaad lekker. Ik vond het/mijn leven altijd vrij..leeg. Nu vind ik het met enige regelmaat vrij veel.Het voelt soms wel alsof ik op een goederentrein zit die niet kan en wil remmen en dat ik me goed moet vast houden. Dat hou ik wel goed in de gaten.
Je mag mij alles vragen, trouwens. Ik heb een paar keer geappt naar de mensen die Dora hebben geadopteerd. Dan kreeg ik met een dag of 2 (tijdsverschil) een verhaaltje en een handvol foto's. Daar ben ik mee opgehouden want alles gaat goed. Ik zag steeds een gelukkige smurf. Ze werd dikke vriendjes met 1 van de honden daar en dat hielp haar ook uit haar schulp kruipen. Ik mis haar nog steeds, soms. Ze was zo ontzettend lief. Zo leuk. Maar heel december, met oud en nieuw, denk ik ook wel "godzijdank is ze niet meer hier".
En hoe cru of naar het ook klinkt, met haar had mijn leven niet zo kunnen worden als dat het nu werd. Ze hield me wel vast, gevangen soms bijna, door haar issues.
Een huisdier mis ik wel, in z'n algemeenheid. Mogelijk komt dat ook eerder dan Een Kind.Maar ook voorlopig nog niet.
Ja, het is echt verschrikkelijk. We vinden onszelf ook verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind jullie zo goed![]()
En die W van Lonaa heb ik nou een paar keer gezien en dat is dus objectief gezien ook echt een heel toffe kerel. Niet alleen maar vanwege de roze wolk van die twee. Ze zijn zo gek op elkaar dat het bijna too much is
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, het is echt verschrikkelijk. We vinden onszelf ook verschrikkelijk.
En hopelijk is het dan ook simpelweg leuk om op zoek te gaan. Ik vond het daten iig behoorlijk amusant (naast vermoeiend, dat wel).quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat heerlijk![]()
het is je van harte gegund!
Ik denk dat ik zo tegen de zomer ook maar eens wat meer 'op zoek' ga. Als in, weer wat actiever op de apps, wat meer mee naar hockeyfeestjes met teamgenoten, gewoon wat meer de deur uit en in situaties komen waar ik mensen tegen kan komen zegmaar. Ik merk dat in de afgelopen periode met steeds ziek en daarmee ook wat moeilijker met mn angst en gewoon met de behandeling etc ik daar vaak gewoon niet zoveel ruimte voor heb, ik heb dan al wel genoeg aan mezelf zegmaar. Het wisselt ook wel wat hoor, ik heb in de afgelopen anderhalf jaar echt wel wat gedate af en aan. Maar ik denk/hoop eigenlijk tegen de zomer al weer een stuk verder te zijn en misschien zelfs klaar bij de psych, en dan dus ook meer ruimte te hebben voor dit soort dingen. En de zomer is daar ook een lekker seizoen voor
Loonquote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:59 schreef Lonaa het volgende:
Vlinder, lieve post hoor!![]()
Hier voelen alle mitsen en maren nog steeds wel echt zwaarder dan iets wat lijkt op een wens. Het is denk ik meer dat de [i][mogelijkheid/i] wel echt is, ofzo. Weet niet, wij zitten nog midden in het analyseren.![]()
Voorlopig (en misschien wel nooit hoor) gebeurt er nog niks, daar denken we allebei te veel voorEn dan is er altijd nog de hobbel dat ik niet "op de leuke manier" zwanger kan/mag raken.
En het gaat inderdaad lekker. Ik vond het/mijn leven altijd vrij..leeg. Nu vind ik het met enige regelmaat vrij veel.Het voelt soms wel alsof ik op een goederentrein zit die niet kan en wil remmen en dat ik me goed moet vast houden. Dat hou ik wel goed in de gaten.
Je mag mij alles vragen, trouwens. Ik heb een paar keer geappt naar de mensen die Dora hebben geadopteerd. Dan kreeg ik met een dag of 2 (tijdsverschil) een verhaaltje en een handvol foto's. Daar ben ik mee opgehouden want alles gaat goed en dat is goed zo. Denk dat de laatste keer afgelopel april/mei was. Ik zag steeds een gelukkige smurf. Ze werd dikke vriendjes met 1 van de honden daar en dat hielp haar ook uit haar schulp kruipen. Ik mis haar nog steeds, soms. Ze was zo ontzettend lief. Zo leuk. Wij vlogen naar Griekenland en de incheck was in dezelfde hal als waar Dora vertrok. Ik heb echt wel even zitten huilen daar, afgelopen november, dat afscheid was zo pittig. Maar heel december, met oud en nieuw, denk ik ook wel "godzijdank is ze niet meer hier".
En hoe cru of naar het ook klinkt, met haar had mijn leven niet zo kunnen worden als dat het nu werd. Ze hield me wel vast, gevangen soms bijna, door haar issues.
Een huisdier mis ik wel, in z'n algemeenheid. Mogelijk komt dat ook eerder dan Een Kind.Maar ook voorlopig nog niet.
Wellicht dat zo'n hond-pauze ook net even de vrijheid geeft voor hondonvriendelijke ritjes bij het realiseren van een bewoonbare staat enzo, van de gewenste x-te woning?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:21 schreef sigme het volgende:
Ha, wat een-tigheid hier deze ochtend
![]()
Liefste & ik hebben nooit kinderen gewild, ik ben erg blij met de luxe om die wens te hebben kunnen vervullen. Dat is het grootste deel van de mensheid niet vergund (geweest).
Daarnaast zitten wij nu natuurlijk in de eerste hondloze periode. Het wordt steeds duidelijker dat we wensen dat die periode nog wel gevolgd gaat worden door een twee hondhoudtijdperk. Maar pas nadat ons nieuw aan te schaffen landhuisje hondveilig is gemaakt. Ik denk dat 2025 wel geheel deel gaat worden van de eerste hondloze periode.
Aan de andere kant kan dat ook helemaal fout gaan. Wanneer het zover is heeft Uk wel haar eigen gekozen mensen om zich heen (ik ben een uitlaatklep voor een situatie waar het echt niet leuk en samen gaat)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:50 schreef fietsie het volgende:
Met wat ik nu beleef met het wegvallen van mijn vader, en de mate waarin ik dat met mijn broer samen op kan vangen, word ik wel eens bevangen door een heftig schuldgevoel naar mijn uk toe.
Want -ik- was degene die geen 2e wilde.
Heeft tante niet de mogelijkheid een taak uit te besteden aan je moeder die niet in dat appartement gedaan kan worden? Zodat die daar niet is ?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:01 schreef Tele6 het volgende:
B en ik gaan morgenmiddag een paar uur helpen -- we hebben de taak op ons genomen om gordijnen en lampen te monteren in het nieuwe appartement. Ik kijk er ongelofelijk tegenop.
De vraag met m'n moeder is niet óf er ruzie gaat komen, maar wanneer. Er gebeurt nu te veel tegelijk dus ze is helemaal overgestimuleerd en druk en er komen dus allemaal reacties uit alsof ze een overprikkelde driejarige is.
Ik wil eigenlijk uit de buurt blijven, maar wil ook oma helpen en er zijn voor mijn tante. En ik wil niet degene zijn die die (ook al is hij onvermijdelijk) ruzie veroorzaakt.
Dat is ook wel weer zo, maar het is een denker, dus mijn gevoel zegt dat ze nu ook mogelijk wel met dat soort dingen bezig kan zijn (waar ze dan weer niet over wil praten)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:01 schreef Tele6 het volgende:
Je weet nooit hoe dingen lopen, @:fietsie dus misschien heeft uk tzt een partner/vriendengroep die haar ondersteunt. Ik zie wel veel waarde in het "chosen family" idee waar je een steunende groep mensen hebt die niet aan elkaar verwant zijn.
Ik heb m'n moeder net even gebeld om na te vragen wat nou precies gaat gebeuren morgen, maar zoals ik het nu begrijp is de catering aan haar toegewezen dus ze maakt lunch en avondeten. (En B en ik eten van beide niet mee. Ik weet hoe dat gaat, mijn moeder kookt te weinig & niet lekker)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heeft tante niet de mogelijkheid een taak uit te besteden aan je moeder die niet in dat appartement gedaan kan worden? Zodat die daar niet is ?
Ik weet van mezelf iig dat ik een stuk beter over die dingen kan praten met B dan met mijn broertje.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo, maar het is een denker, dus mijn gevoel zegt dat ze nu ook mogelijk wel met dat soort dingen bezig kan zijn (waar ze dan weer niet over wil praten)
Oef, dat gaat inderdaad heel moeilijk worden voor jullie. En je moeder is natuurlijk ook weer veel te goed om gedwongen opgenomen te worden.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf iig dat ik een stuk beter over die dingen kan praten met B dan met mijn broertje.
Mocht er wat met mijn vader gebeuren, dan zouden broertje en ik echt een pittige taak hebben aan mijn moeder.
Daar had ik het in de kerstvakantie nog over, toen m'n vaders zusje overleed. Hij wordt dit jaar 64. Zusje was 68. Zijn oudere broer is ook al dood en zijn vader is amper 60 geworden. Terwijl mijn moeder het typische type is dat uit pure kwaaiigheid 100 zou worden. Maar ze kan niet zelfstandig wonen.
Nee hoor: niet minder leuk, wel meer afstandelijk. Nichtje leidt haar leven en ver weg.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:49 schreef Tuindier het volgende:
Ik dacht altijd dat ik kinderen zou krijgen want dat hóórt zo. Ik ben blij dat ik dat met mijn ex niet gedaan heb. Met mijn man werd dit een veel bewustere keuze en zijn we overtuigd dat we leuker zijn zonder kinderen, dan met.
Oom en tante zijn is dan wel weer heel leuk maar vaak ook een bevestiging dat tijdelijke kinderen voor ons de leukste kinderen zijn.
Wat bedoelde je met ‘totdat ze op eigen benen staan’ @:AnneX ? Wordt het daarna minder leuk?
Haha ja, dat herken ik. Ik heb d'r gister nog 60,- moeten lenen om een verkeersboete te betalenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:26 schreef flipsen het volgende:
en ook financieel is het een stuk prettiger
Ik werk best veel met Sharepoint, maar ik heb nog nooit Sharepoint versienummers als data opgenomen in een daar aanwezig document.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:52 schreef fietsie het volgende:
Heeft iemand hier verstand van versiebeheer in Sharepoint, en hoe je de versie-informatie van major-versienummers van een document (1.0, 2.0 enz) in een print-versie van een document kunt genereren op basis van een tabel met velden in dat document ?
Zodat je dus als je in Sharepoint werkt en digitaal kijkt je gewoon met het document kan klooien, maar dat als er iemand hem print er keurig een tabelletje in komt zo van:
1.0 initiele versie Bas
2.0 wetgeving aangepast Klaas
3.0 fouten van Klaas verwijderd Bas
En dat bij voorkeur zonder Macro's zodat je niet tig beveiligingswaarschuwingen krijgt bij het gebruiken van het template ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |